Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 11. kiadás július 18.
A pillanat képe
Egy segítő kéz
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Hogy mit is jelent egy Közös Tudatba tartozni? Társakat, akikre számítani lehet, ha bajba kerülnél a Túlélők Földje ádáz és küzdelmes mindennapjaiban.
Nézz szét a galériában!
Az egyszínűség egyedisége – Versenybeszámoló
Hatalom Kártyái: A játék összetettsége
Az egyszínűség jutalma - 2020. szeptember 19.
Online HKK sorsoló program
Kerekes Kálmán emlékverseny

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Aukciós statisztika
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája

A lista folytatása...
Az egyszínűség egyedisége – Versenybeszámoló (9)
Hatalom Kártyái: A játék összetettsége (76)
Lapváltozások - 2020. szeptember 1. (103)
[HKK Piac] Eladó lapok (141527)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6990)
Online HKK sorsoló program (31)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Keresőben máshogy van írva mint ahogy a lapra van nyomtatva! LApról írtam le..
De köszi a szabályt nem találtam.
Nyugtázva.
 
Mivel nem a laptipus alatt, hanem a képesség típus alatt kell keresni az ideillő szabályt.

(174 lopó/lopott lapok)
174.2. Ha a lapot egy rátett lap lopja el, és a lopó lap kikerül a játékból, akkor az ellopott lap mindenképp visszakerül az előző gazdájához. Ha a lopást követően került rá életjelző, a visszakerüléstől nem véd, hanem automatikusan működésbe lép, azaz lekerül a lényről, és a lény ezután mindenképp gazdát cserél.


Ráadásul szerintem félreolvastad az átok szövegét. Én úgy látom keresőben, hogy tartalékba kerül, nem pedig tartalékodba kerül. Nem is lenne sok értelme ellopni egy blank lapot, amit semmire sem lehet használni...
 
Sziasztok.
Adott az alábbi lap:

Átok (2020)
Ha lényre raktad, az az Átok kijátszásakor passzívan a tartalékodba kerül. A lapnak nem működnek
a speciális képességei, és ezeket a hátrányokat kapja:
nem lehet feláldozni, nem építkezhet, nem mehet az őrposztba.

Kérdés mivel a lap kijátszásakort említ így ez a képesség a lap kijátszáskori képessége?
Amennyiben nem miért nem?
Amennyiben igen, ilyesformán ha zsz-nek áldozom az átkot akkor a lopott lény nem kerül vissza, mivel az átok kijátszáskori képessége volt a lopás nem az állandó hatása.

Rákeresten kódexben a bűbáj lényre foglaomra ott nem tér ki semmi különösre.

köszi.
 
"- ha mondjuk Manasűrítésből reakciódrágítást kap az Owooti, drágább-e megakadályozni a képességével?"

Mindenképpen x+2 a költség, amit csak a mutatott zöld lapok száma határoz meg.
( bocs hogy beletrollkodtam )
 
Az hogy mit ír és mit csinál a lap nem mindig fedi egymást, ezért volt szükségem a megerősítésre. ;)
 
94.0. Azokat az azonnali cselekvéseket, amelyekkel a játékosok cselekvéseire lehet reagálni, reakció cselekvésnek, vagy röviden reakciónak nevezzük.

[Kiegészítés]
Beépített reakció: egyes lapok szövegezése tartalmaz egy lehetőséget, amivel az adott lap megakadályozhatóvá teszik saját magát. Az ilyen speciális feltétel teljesítése, illetve az ilyen speciális költség elköltése mindig önálló reakció cselekvés, része az adott reakció sornak, de ezekre a különleges reakciókra további reakció már nem használható. Az ilyen ún. beépített reakció csak a lap kijátszása után közvetlenül használható, azaz a beépített reakció használata megelőz minden más reakciót. Amennyiben ezt a lehetőséget ekkor egyik játékos sem választja, később ez már nem pótolható.
 
Feltennék én is csavaros kérdéseket.

Owooti trükknél:
- cselekvésnek számít-e, ha az ellenfelem megakadályozza a létrejöttét VP-ből?
- reakció forrásnak számít ugyanez? Ha igen, akkor ez kinek a forrása?
- ha mondjuk Manasűrítésből reakciódrágítást kap az Owooti, drágább-e megakadályozni a képességével?
 
Persze, hiszen kifejezetten ezt is írja lap.
 
Szia, mivel a képesség gyűjtőbe kerülésre működik, és nálad került gyűjtőbe a lap, ezért természetesen te nézheted a saját paklidból a 4 lapot.
 
Viharszarvnál, ha úgy döntök, hogy 3 sebzés helyett a következő lény nem jön létre, attól még ha 3 fölött sebeztem, (mondjuk 5-öt) a maradék (2) sebzés is bemegy?
 
Feldereng a legendás Vadászsarok–A bajnok manifesztációja FAQ.
 
Sziasztok,

ma a következő helyzet nem volt világos a számunkra:
Csábítással elloptam egy Holdlátó Vérkutya alapot. Majd a vérkutyát a kártya tulajdonosa az én őrposztomból megölte, ekkor a vérkutya kikerült a gyűjtőjébe. A lap képessége ilyenkor kinek működik? Vagyis én nézem meg a lapokat a paklim tetjéről, vagy a lap tulajdonosa?
Köszi előre is!
 
A mai szegedi versenyen hoztam par biroi dontest, ami ertetlenkedest valtott ki. Most leirom a szitut, a biroi dontest es a magyarazatot is.

A szitu: egy forras hatasara a gyujtobe kerult egy Tilretas eroditmenye. Ugy iteltem, hogy a Halalsikolya hatasara ot magat is vissza lehet venni a gyujtobol (ha a szerencse ugy hozza).

Erre a ket szabalypontra es a beloluk huzott analogiara alapoztam:

108.1. A lények megöléséhez fűződő kapcsolódó hatások csak azután lépnek működésbe, miután a lény ténylegesen gyűjtőbe (Semmibe) került.

120.1. Az életjelző képessége automatikus képesség, egyszeri hatás, és akkor lép működésbe, amikor a lény ténylegesen kikerülne a játékból, vagy ténylegesen gazdát cserélne.

Bar ez esetben egy epitmenyrol van szo, nem egy lenyrol, de a halalsikoly nem mukodhet kulonbozo modon lenynel es egyeb lapnal. A Halalsikoly emellett nyilvanvaloan egy kapcsolodo hatas, ezert az analogia szerintem aggalytalanul hasznalhato. (Sajnos nincs konkretan erre a szituaciora hasznalhato szabalypont. Ha valaki talal ra faq-t, nyugodtan kommentelje.)

***

A szitu: a jatekos egy Gyilkos mereg (2019) mellett, ures asztalnal ellenfelere jatszotta ki a Meregcsovat. Ugy iteltem h ezt megteheti, mert a Gyilkos mereg szovegeben a "jatekosra is hat" - allaspontom szerint, parhuzamban a lap valamennyi korabbi verziojaval - ez azt is jelenti, hogy az ellenfel ugyanugy celozhato a lappal, mint a lenyek.

***

A tukordzsinn kijatszaskor egy kalandozot masolt. Az a kerdes merult fel, hogy kinyerheto-e belole szornykomponens? Ugy iteltem, h igen. Az Alakvalto oskod alatti faq-t vettem alapul.
 
Már rájöttem. Ne fáradjatok.
Azért jól el vagyok...
 
Elnézést tehát...
Dornodon követője (új) növeli a kijátszáskori sebzéseket pl. Mutáns lemúr (új)?
 
Dornodon követője növeli a kijátszáskori sebzéseket pl. Mutáns lemúr (új)?
 
Mivel a meg nem nevezett lap konkrétan két építőt helyettesít, így szerintem "csak építéssel" fizeted az alap költséget.
Szerintem aktívan jön.

L.
 
Hali

Gyors kérdés, Akadémia (új) ha helyettesítem a teljes IK-t akkor aktívan jöhet-e az épület , mondván az eredeti IK 2 építő volt és azt helyettesítettem?

Köszi,
F
 
Hát akkor itt nyomtam egy inverz Leira szelencét srácok, mert amikor terveztem a lapot, nem gondoltam volna, hogy ebben a megfogalmazásban lenyomja az adott körben a kijátszáskori képességeket is.

Ez így akkor eléggé no risk OK reward lap laphátrány nélkül.
 
Igen.
 
Tehát magyarán akkor kijátszáskorira is hat vagyis továbbá még rezire ,háló-ra is.
 
Mint korábban írtam volt, nem tartom tisztemnek, osztani az észt. A hivatkozott két pont a főszabály. Ezt a lap szövege áttöri. De csak a tekintetben, amit a faq is említ. A tekintetben nem, hogy csakis a játékban lévő lapokra hat (kézben, pakliban, gyűjtőben lévőkre nem).
 
Tehát félreértelmeztem a szabályokat, és a nyugalom csak a kijátszott lapokra hat. (a legjobbakkal is megesik, és én határozottan nem tartozom a legjobbak közé.)

A többivel is egyetértenék.
Viszont a nyugalomra kiadott FAQ/lapmodósítás/lapmagyarázat (akárhogy is hívják ezeket mostanában) szöges ellentétben áll a 99.5 pontban leírtakkal.
A nyugalmon is rajta van a "semmilyen (...) képesség kitétel.

Tehát a FAQ ismeretében (Ami azt âllítja, hogy a későbbiekben kijâtszott lapokra is vonatkozik maga a lap.) továbbra is tartom magam ahhoz az állâsponthoz, hogy a nyugalom szerintem az összes kijátszáskori képességét is elveszi.
Az egyetlen kivétel továbbra is a blokkolâs, ami semmilyen módon nem elvehető. (és azok a kijátszáskori képességek, amin a mindenképpen kitétel szerepel.)
Ezen képességek közé beletartozik az aktívan jön játékba, és az ősmágia is, hiába nincs szöveggel ráírva manapság a kártyákra.

Néhány nem evidens kivétel:
blokkolás, ezt maga a szabály védi, amíg egy lapra nincs ráírva, hogy a blokkolást is elveszi, addig nem veszi el azt (lásd: életjelző mizéria).
Védekezés/idézés/semlegesítés/reakció-drágítás: ezek nem kijátszáskori képességek, hanem szabályok, amik a kijátszásra vonatkoznak. (érdekes tény, hogy az ősmágia képességnek számít, a reakciódrágítás viszont nem.)
Kompenzáció. Bármilyen furcsa, ez egy kézben lévő lap képessége. (utána gondolva logikus, de nem evidens.)

/lehet, hogy ezek csak számomra nem evidens kivételek. (Ami csak azt jelenti, hogy elég rég nyúltam utoljára paklihoz.)/
 
Kodex 99.4. - 99.5.
 
A jelenlegi szabályok szerint az egyetlen kivétel a blokkolás.
(HKK kódex 134.7. Ha a blokkolással rendelkező lap sikeresen létrejött, akkor annak blokkolását már semmilyen módon nem lehet megakadályozni, kikapcsolni vagy semlegesíteni.)
Ez a kitétel semelyik másik képességnél sincs kiemelve, szóval sztem minden más képességet elvesz az asztalon maradó lapoktól a nyugalom.


illetve továbmegyek, és lehetséges úgy értelmezni a szabályokat, hogy a nyugalom az asztalon kívüli képességeket is blokkolja, amennyiben a képesség egy asztalon maradó lapon található.
(ilyenek mint: kincs, áramlás, párbaj, kompenzáció, jelenés, illetve a pakliból önmagukat kikereső lapok képességét is.)

idevágó pont a kódexből:
93.0. A pakliban, kiegészítő pakliban, kézben és gyűjtőben lévő lapoknak nem működik semmilyen képessége és hátránya, de az itt lévő lapok bármilyen jellemzőjük (képességük, hátrányuk, színűk, típusuk vagy altípusuk, stb.) alapján megkülönböztethetők.

(az is egy jellemző, hogy egy lap asztalon maradó, vagy sem)
 
A kijátszákori képesség ugyanúgy az asztalon maradó lap képessége.
És szerintem ez vonatkozik az automatikusan létrejövő képességekre is. (repül/aktivan jön játékba, anti-mágia, satöbbi.)
 
Sziasztok.
Csöppnyi nyugalom (10.)
Ebben a körben semmilyen asztalon maradó lap képessége nem működik vagy ebben a körben minden varázslat költsége +3_VP vagy max. 3, nem önálló jelző (élet is) kikerül a játékból. Kör végén húzz 1 lapot!

Kérdésem a kövi mire gondolt a költő?
Asztalon maradóknak innentől ebben a körben a kijátszáskorija sem működik? Vagy csak arra gondolt a szerző, hogy a kijátszáskorin kívüli egyebek nem működnek asztalról?
 
KÓDEX:

29.6.1. Csak olyan szörny (torzszülött) áldozható így, amelyből nyerhető ki szörnykomponens, és más típusú lény akkor sem áldozható fel így, ha egyébként szörnykomponens nyerhető lenne ki belőle.
 
Az élő készítő fázisban fel lehet áldozni csontert olyan szörnyet amiben nincs csont? Csak azért hog, hogy agyujtobe legyen utána. Nem lehet ugye?
 
Köszi a választ.
Sosem láttam még versenyen ezt a lapot és ezt nem tudtam.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.