A Túlélők Földjén a manaszint oly magas, hogy még a quwargok - ezek az apró bogarak - egyes egyedei is képesek a varázslásra. Közülök a tapaszaltabbak apró varrótűkből készítenek varázsbotot maguknak. Őket hívják a kalandozók quwarg ősmágusoknak.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Ha még egyáltalán nem hallottál, vagy nem tudsz eleget a hírről, melyről fórumozóink ebben a témában beszélgetnek, akkor kattints ide a bővebb felvilágosításért.
2 FAQ ellentmondásának a feloldása szükséges: Zilak-din – késleltetett laphúzás; Zilak-din esetében a bilincs valós ok, hogy ne lehessen reagálni, noha a késleltetett laphúzás szerint a bilincs alatt kijátszott késleltetett laphúzás létrejöhet, ha közben a bilincs hatása megszűnik -> Zilak-din reagálhatna bilincs mellett.
En pedig pont ugy lattam, hogy nem rengeteget, csak picit. Eleve csak az elso meccsben okoz problemat a 3-bol, ami mindjart 1/3 -ra csokkenti az effekt-et.
Az első nap tanulsága alapján a változó/ősi bölcsi/molluszkot leginkább érintő faq rengeteget gyengít ezen a három narancssárga lapon.
Változós tárggyal játszottam és sokszor blankra kellett eltekernem egy első körös esztendőket, amikor ez az Ur pont a kezdeti körök tudatos korlátozása miatt versenyképes.
Az átadás lehetősége pedig nem egy plusz taktikai lehetőség, hanem maximum kényszermegoldás, amivel jól semmiképpen nem járunk vele. A példánál maradva egy tárgyas deck kulcsköre a 2., az elsőt jó esetben kihúzza egy esztendőkkel. Az ilyenkor szlogen "játsz counterekkel/aktív lapokkal, amik az ellenfél körében is használhatók már az elején az egy tárgydeck esetében majdhogynem kivitelezhetetlen (manaevő, mágóra, cselvetés-t én is ismerem)
lesznek itt bonyodalmak a nemzetin, hogy ki mikor kezd+huz+kinyer meg iylenek
amugy a szunyogirtas - zilak-din problemara mar ott volt az összeesküves faq-ja:
(AK139) Mondhatom-e azt kör végén, hogy nem akarok húzni az Összeesküvésre, akkor ha az ellenfelem kijátszásakor A gyík lesújttal reagált rá? Valóban, az Összeesküvéssel nem kötelező húzni, azonban egy lap kijátszásánál meg kell határozni minden, a lappal kapcsolatos dolgot. Így a lap kijátszásakor, még a reakciók előtt, el kell döntenem, hogy akarok-e húzni vele. Mivel a lapnak ez az egyik alapfunkciója, ezért ha kijátszáskor nem jelentem ki, hogy nem akarok vele húzni, az azt jelenti, hogy húzni akarok vele.
A kezdőkéz után dönthet a kezdőjog birtokosa (első játékban aki nagyobbat dobott), hogy akar-e kezdeni.
Vagyis, ha van 1. körös pörgés, akkor kezdek, ha counter, körmegállítás, szózat stb. van csak akkor átadom a kezdést.
Molluszknál most akkor fattyat muszáj kérni, mert LEHET én fogok kezdeni, LEHET nem. Változónál még nagyobb gebasz van.
MI VAN?
SOHA nem játszottunk így versenyen. 17 éves precedens gyakorlattal megy szembe ez az átgondolatlan döntés.
És mikor máskor, mint az év legnagyobb versenye előtti napon.
Ami a döntés alapja:
"Kezdetben mindkét játékos húz 5 lapot a saját paklijának a tetejéről, és ezeket kézbe veszi. Ezután meg kell határozni, hogy ki kezd. Ha játszottak már korábban, a legutóbbi vesztes kezd, egyébként véletlenszerűen döntik el (pénzfeldobás, kockadobás stb.)."
Forrás: HKK Gyorstalpaló
(ennyi erővel kezdhetne a vesztes a 2. játéktól mint wow-ban)
Komolyan ez relevánsabb, mint 17 év gyakorlata?
Még a példajátékban sem így csinálja a két játékos:
"Megkeverik a paklijukat, emelnek, majd pénzfeldobással eldöntik, hogy Kati kezd. Mindketten leosztanak maguknak 5 lapot, és a kezükbe veszik. Most Kati jön, tehát az ő köre tart."
Alapvetően én se, de ahogy a Feri célzott rá:
Akkor most a bölcsesség egy kuriózum kivétel (és az esetében logikus is a húzás előtti keresés és rá is van írva hogy igy kell), vagy akkor a moluszk változó és az esetlegesen többi hasonló is a húzás előtt a kezdés ismeretlenségének homályában mükődik?
Érdekes, most nem tudok vitatkozni egyik faqval sem Viszont akkor azt szögezzük le: Aki megnyeri a kockadobást az első meccs előtt, az kezdi a 3. meccset is, KIVÉVE, ha mindkét fél megállapotott előtte, hogy újradobnak. ez így lesz holnap?
Ezen pl. en is meglepodtem, de a szabalykonyvben idotlen idok ota ott van, hogy a kezdest a lapok felhuzasa utan dontjuk el (max. nem igy jatszottuk). Annyibol tetszik viszont ez, hogy picit nagyobb lehetoseg van a kezdes atadasara, mivel mar lattad a lapjaidat (plusz taktikai elem).
ősi bölcsességgel az előtt keresek h kiderülne ki kezd? wtf
molluszkkal pl. mindig is kezdés után döntöttünk arról h mit csinál, hasonlóképp a változó környezetnél