Vissza a Főoldalra
 
  • Játékok
    • ?m=tf
    • http://argumcity.beholder.hu
    • ?m=ov
    • http://www.vegzetur.hu
    • http://www.magiamesterei.hu
    • http://www.kalandokfoldje.hu
    • ?m=sarkany&in=sarkany.php
    • https://www.hkk.hu/hirek/hkk
    • ?m=alomfogo
    • ?m=kgk
    • ?m=puzzle&in=puzzle.php
  • Könyvesbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/beholder_konyvek
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/kartyak
    • https://webbolt.hkk.hu/cimkek/magazin
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/jatekkiegeszitok
  • Olvasnivaló
    • ?m=bolt&in=cikk.php&category=all&tipus=5
    • ?m=ak
    • ?m=sr
    • ?m=bt
    • ?in=cikk.php&category=all&tipus=1
    • ?m=bolt&cikk=4467
    • ?m=bolt&cikk=4468
  • Egyéb
    • ?in=forum.php
    • ?in=galeria.php
    • ?in=letoltes.php
    • ?in=beallitasok.php
    • ?in=szlainf.php
  • Beholder Kft.
    • ?cikk=26
    • ?cikk=28
    • ?cikk=29
    • ?cikk=4477
Webbolt
 
Keresés a cikkeinkben

 
Hírlevél
Feliratkozás Hírleveleinkre!
 
 
Adatvédelmi Tájékoztató
 
 
Ország Boltja helyezéseink
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
 
Ingyen játék!
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
 
Kártyaújdonságok
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Őslények március 22.
Alfa pakli – Víziszörnyek március 22.
Pont pack menü VII. február 7.
Pont pack menü VI. február 7.
Pont pack menü V. február 7.
Pont pack menü IV. február 7.
Pont pack menü III. február 7.
Pont pack menü II. február 7.
Pont pack menü I. február 7.
Pont pack menü VIII. február 6.
 
A pillanat képe
Kalandozónők
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
A túlélés utáni mindennapos hajsza Ghallai női társadalmát sem kímélte. Gyakran előfordulhat hát, hogy edzettebbek társaiknál, előkelőbb helyeken végeznek az olimpián, illetve ők kerekednek felül a legádázabb szörnycsatában, valamint a jellemtelenek elleni harcban is! Vajon ők hogyan viszonyulnak ehhez a nemkért állapothoz?
Nézz szét a galériában!
 
Legfrissebb hírek
Tron'dar nerf
HKK Védnöki program 2025
Beholderes HKK verseny március 22. - Versenybeszámoló
Megjelentek az új Alfa paklik!
HKK verseny március 22-én

A lista folytatása...
 
Módosult cikkek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Hatalom Kártyái verseny - 2025. június 28., Kondor Béla
Országjáró feladat 2024
Országjáró feladat 2023

A lista folytatása...
 
Fórumok
Lapötletek (65118)
Tron'dar nerf (5)
Beholderes HKK verseny március 22. - Versenybeszámoló (43)
HKK kérdés? (47405)
HKK Védnöki program 2025 (12)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8282)

További témák...
 
Képeslapkedvencek
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
 
Hirdetések
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
 
Impresszum
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 
Fórum - HKK kérdés? (Hatalom Kártyái: Kérdések) 
     

 Új hozzászólás 
 Növekvő sorrendben 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
 
47405. Miklós (előzmény: BuTa 47403.)2025.03.27. 14:54
 
 
Nem. Én csak ebben az abszolút egyértelmű szituációban ítélném ezt be, amire a FAQ is van. Nincs se pakli, se kéz, 1 db lény van, akié a lény, az nyerni fog. De még ide tartozik az az eset is, amikor nincs pakli, de a kezében olyan lapot szorongat, amit nem lehet kijátszani.
És a végtelen ciklus úgy jön ide, hogy ha az első ilyen körben ütök és nem csinál semmit, akkor a többiben sem fog, tehát nyugodtan le lehet játszani 10 mp alatt akár végtelen kört, ha nem, akkor az már időhúzásnak minősül.
Ha van paklid, vannak kijátszható lapjaid stb akkor ott már bármi lehet...
És azért nem is érdemes ezen hosszan rágódni, meg szabályokba beemelni meg hasonló, mert gyakorlatban szinte sosem fordul elő, ha meg mégis, ott a FAQ rá, alkalmazni kell.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47404. Jancsár János2025.03.27. 07:09
 
 
Ez a spekuláció nagyon messzire, és bizonytalansághoz vezethet. Én is azt mondom, hogy ennek elejét kellene venni, és kiszorítani az efféle bejóslásos eredményszámítást.
Ezzel az erővel én mezővel játszom, az ellenfél 3 bűvös erdővel. Belátjuk, hogy hangyafasznyi esélye van nyerni, ezért nyertem. Ne már.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47403. BuTa (előzmény: Miklós 47401.)2025.03.26. 20:26
 
 
Köszönöm szépen a választ! És ez az eljáras csak erre a paklielfogyós szituációra vanatkozik, vagy minden olyan esetre, ahol szintén egyértelműen megállapítható a győztes? Példálul: Ellefelem csatamezővel játszik, nekem van egy lényem, neki nincs semmilye az asztalon. Lejár az idő, elhangzik, hogy "Aktív játékos...". A hátralévő körökben egyikünk sem tud nyerni, de mivel én a mező miatt elvileg ismerem az ellenfelem pakliját és ha tudom, hogy nincs semmilye, amivel hosszú távon meg tudná akadályozni, hogy nyerjek, mondhatom, hogy én nyertem (a döntetlen helyett)? Ugyanúgy egyértelműen megállapítható a dolog.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47402. Balage2025.03.26. 20:26
 
 
Hát a Kódexben még csak hasonlót sem találtam.
A Végtelen ciklust néztem, de az hangsúlyosan 1 körben történő több cselekvésre vonatkozik.
Tudomásom szerint versenyen is annyi a szabály: "lejárt az idő, aktív játékos köre plusz még egy kör, ha nem sikerült nyerni, akkor a meccs döntetlen".

Engem nagyon meglep ez a "kiértékelés" elképzelés, nagyon messzire vezetne (régen volt , de rég elengedtük már ezt).
De ha netán így változna ez, akkor arról biztos, hogy kellene hír, meg Kódexbe bevezetés.
Ha nem változik így, akkor viszont ne legyen ott zavaróan ez a faq légyszi.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47401. Miklós (előzmény: Balage 47400.)2025.03.26. 19:19
 
 
Csak azért kérdem, mert nem tűnik gyakran előadódó szituációnak, és így általános gyakorlat se kéne, hogy legyen rá, szerintem én összesen 1x láttam ilyet az elmúlt 20 évben.

De igen én mint bíró azt ítélném, hogy ha senkinek nincs se paklija se lapja semmilye, csak 1 játékosnak van 1 db ütő lénye, akkor ő nyert, akkor is, ha a másiknak van 100.000 ÉP-je, alapvetően a "végtelen ciklus" c pontra hivatkozva, ami ugyan csak egy adott körön belüli cselekvés végtelenítésére vonatkozik, de ez nyugodtan általánosítható erre a konkrét esetre. Épp ezért szerintem ez a FAQ helytálló, nem kell törölni.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47400. Balage2025.03.26. 13:51
 
 
Igen, referenciaként használta játékos, hogy ez lenne a kiértékelés szabálya.

Ahogy referenciaként használnak játékosok pl. Lélekrezonancia alatti faqt más hasonló lapokhoz.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47399. Miklós (előzmény: BuTa 47398.)2025.03.25. 22:47
 
 
A faq-ban leírt szituáció előjött gyakorlatban?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47398. BuTa2025.03.25. 08:38
 
 
Sziasztok! Egyetértés esetén szeretném kérni a Jövő alakítása alatti, a győzelem kiértékelésére vonatkozó faq törlését, mivel szembemegy a gyakorlattal. Előre is köszönöm!
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47397. Jancsár János (előzmény: Valkitor 47396.)2025.03.23. 06:32
 
 
A lenyek foszabaly szerint passzivan kerulnek jatekba. A repules ikon ezt a foszabalyt irja felul. Tehat azok a lenyek, amiken ez az ikon rajta van, aktivan kerulnek jatekba. Ez a lap mukodesenek a magyarazata.
Ha van ervenyben egy olyan hatas, ami miatt az ilyen leny passzivan jon jatekba, akkor az annyit csinal, hogy az ilyen lenyek is a foszabaly szerint, tehat passzovan, kerulnek jatekba. Ez mar lathato az idezesi koltseg kiszamitasanal is. Tehat tudjuk elore, hogypasszivan fog erkezni a leny, ergo: nem kerul +1 Vp-be.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47396. Valkitor2025.03.23. 00:20
 
 
Kérdezz-felelek 57.
Ha van egy Dermesztő köd a gyűjtőmben, az ellenfél forrásimmunis lapjai is passzívan kerülnek játékba?
Igen, mivel nem a kijátszás után passzivizálja a lapokat, hanem azok már eleve passzívan jönnek játékba.

Ez így van a kérdezz-felelekben.
A kérdésem ehhez kapcsolódóna, hogy akkor Hegymélyi keltetlőnél, +1-be kerül egy repülő lényem vagy nem ennél a szitunál? És a vasorrú bába ugyanez a szitu? Köszi
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47395. Balage (előzmény: hegilord 47392.)2025.03.21. 18:58
 
 
Ja es vasarnap Vacott tali!
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47394. Balage (előzmény: jnashville 47393.)2025.03.21. 18:57
 
 
A Foldinduals lapnal a FAQ-bol csak a kerdes lathato
DE itt
https://www.hkk.hu/blog/kerdezz_felelek_56
megvan a valasz is:
"A Földindulás (2025) esetén kötelező-e áldozni / lapot dobni? Lehet-e vegyesen?
Igen, ezt végre kell hajtani, ha tudod, és lehet vegyesen is."

Szerintem ez azt ohajtja jelenteni hogy amit csak tudsz, vegre kell hajtani, vagyis ha nincs lap a kezedben, akkor asztalrol kell, es viszont. Ha mindkettot meg tudod tenni, akkor vegyes modon is vegrehajthatod.

Akkor hasonlokepp a Granitlampasnal sem tudod kicselezni a hatranyt.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47393. jnashville (előzmény: hegilord 47392.)2025.03.21. 10:37
 
 
Az új Földindulás lap FAQ-ja kapcsán született a döntés, szerintem azzal egyező a helyzet.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47392. hegilord2025.03.21. 09:16
 
 
Sziasztok!
Hogy működik a Gránitlámpás nevű Réaföldes nemgyakori lap?
Ha az ellenfél kijátszik egy lapot, és nincs keze, de van asztala, akkor dönthet úgy, hogy lapot dob?
Illetve, ha nincs asztala, de van keze, dönthet úgy, hogy lapot áldoz?

Eddig úgy játszottuk, hogy valamelyiket mindenképpen végre kell hajtania, ha lapot játszik ki, ennek ellenére az egyik versenyen született ezzel ellentétes döntés. Ha valaki szombat estig kiokosít, azt megköszönöm.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47391. LuiDragon (előzmény: hegilord 47390.)2025.03.19. 15:11
 
 
Köszönöm a gyors választ!
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47390. hegilord (előzmény: LuiDragon 47389.)2025.03.19. 14:32
 
 
Nálad kell lennie, nem számít keresésnek. Nem a kiegészítőd és nem a paklid része. A versenyjátékosok nagy része magánál hordja a token mappát, vagy stócot, ami általában tartalmaz minden termelhető lapot.
Hisztisebb ellenfél azt mondja, hogy nem kapod meg a tokent, amennyiben nincs nálad az adott lap
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47389. LuiDragon2025.03.19. 14:08
 
 
Sziasztok!

Ha egy lapon olyan szerepel pl.: ... kapsz egy Kisebb angyalt.
Ez ugye nem előkeresésnek számít (ha jól tudom). Ennek az adott lapnak szintén nalam kell lennie? A pakliba vagy kiegészítőbe vagy ezeken felül vagy elég ezt jelzővel jeleznem?
Ebben kérem a segítségeteket, hogy is van ez, mert még nem világos. Előre is köszönöm!
Üdv: Lui
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47388. Jancsár János (előzmény: eraklon 47387.)2025.03.10. 07:03
 
 
Nem. Az otthonról szőtt álom kijátszása nem célzó forrás.
A képessége a célzó forrás, annak használati költségét csökkentheti a követő.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47387. eraklon2025.03.09. 22:58
 
 
hogy pontosítsak: kijátszása olcsóbítható-e
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47386. eraklon2025.03.09. 22:47
 
 
Az otthonról szőtt álom olcsóbítható tarrgethel?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47385. LuiDragon2025.03.01. 12:19
 
 
Köszönöm a gyors választ!
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47384. Makó g (előzmény: LuiDragon 47383.)2025.02.28. 20:11
 
 
Sorban:
1. Igen
2. gonosz jellemű lapok: dornodon, leah charadin, semleges: sheran fairlight tharr, jó: raia elenios rhatt. A kétszínű lapok tudnak 2 jellemhez is tartozni.
3. Igen, lény játékos vagy épület is lehet
4: Bármikor amikor azonnali varázslatot játszhatsz ki
5: ha bármilyen forrásból kap egy kalandozó +1/+1-et akkor mondhatjuk hogy lépett egy szintet. Ez lehet izomjelző, vagy bármilyen erősödés jelző, de akár olyan külső forrás is mint a kalandozók védőszentje. Nyilván ha +2/+2-t kap akkor lép 2 szintet és így tovább. A különböző források össze tudnak adódni, ha egy kalandozón van 1 izomjelző, 1 +1/+1-es erősödésjelző és kalandozók védőszentjével is játszol, akkor az a kaller effektíve 3 szintet lépett. Ha például valamitől az izomjelző lekerül, akkor már csak kettőt, szóval attól hogy egyszer szintet lépett azt nem tartja meg örökre
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47383. LuiDragon2025.02.28. 13:22
 
 
Jo napot kivanok!
Ujra kezdenék játszani (kb. 20 év után) és felmerült néhany kérdésem:
1. Hagyományos, új nemzedékes versenyen lehet hasznalni a Sokszínűség szabálylapot?
2. Egyenlőre nem talaltam meg, de mi az a gonosz, pozitív, semleges jellem?
3. Ha csak annyi van írva "célpont"...pl sebződik x ÉP-t l. Ennel választhatom az épületet vagy a játékost is?
4. Ezeket a "K", "S", "J", és "E" melyik fázisba lehet akitiválni? (
5. A kalandózóknak a szintlépes most hogyan van? Hogyan lépnek szintet?

A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv: Lui
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47382. Jancsár János (előzmény: Balage 47381.)2025.02.25. 11:43
 
 
A korrekt válasz az, hogy igen, ez valóban nincs benne a Kódex-ben, mert eddig az elmúlt 30 évben még senki nem feltételezte (még a játékvezetés és a fejlesztők sem), hogy ami húzás az egyúttal keresés IS lenne, de ha ez valóban ekkora probléma, akkor természetesen lehet alkotni egy ilyen szabályt.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47381. Balage (előzmény: Jancsár János 47380.)2025.02.25. 11:03
 
 
Bocs, de ezt a prioritas dolgot itt eroltetettnek erzem, nem mennek errefele.
A 4-es pont azt mondja, Alapfogalmak, alapdefiníciók.
A 4.12 (huzas) prioritasa 4.13 (kereses) felett azt jelentene, hogy mivel elobb volt a Kodexben, EZERT ha valami huzas, akkor nem lehet kereses? Ezzel az erovel mindig at kene nezni (versenyen is!) hogy van-e valami elorebb, ami erosebb annal, mint amit nezel, argh.

A szerintem korrekt valasz: igen, ezt mindig is igy jatszottuk, hogy valami nem lehet egyszerre huzas is meg kereses is. Igen, tenyleg nincs benne a Kodexben. Igen, ez egy kis hiba, igazitjuk mindjart (nem ker enni legyen ott).
Teljesen biztos vagyok benne, hogy Gice nem trolkodasbol kerdezte.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47380. Jancsár János2025.02.25. 09:39
 
 
Valóban lehetséges - elméletben - hogy egy cselekvés egyszerre legyen keresés és húzás is. És valóban, sem ez így, sem az ellenkezője nincs külön szabályponttá merevítve. Emellett a szabálypontok sorrendje egyben prioritást is jelent. Ez a Kódex legelején a bevezetőben szerepel. Tehát önkényesen nem lehet kiragadni egy szabálypontot a környezetéből és önállóan alkalmazni. Az egy fejezeten belül lévő szabálypontok egymással együtt alkotják az adott téma szabályozását.
A logikus szövegértelmezésből is ugyanez jön.
Ha húzz, vagy húzhatsz kifejezés szerepel a szövegben, akkor az húzás. Emellett nem lehet húzás az, aminek a szövegében ez a szó nem szerepel. (Erről azért nem készült külön szabálypont, mert nincs olyan lap, ami húzás lenne, de nincs a szövegében a húzz/húzhatsz szó.)
Ha a keress, vagy kereshetsz szerepel a szövegben az keresés. És lehet keresés még az, ahol ez nem szerepel, de... nem írom le megint.
Az erőforrás vagy húzás vagy keresés. Mindkettő akkor lehet, ha ugyanannak a forrásnak a leírása részben húzás, részben keresés. Ilyen lap nincs, vagy ha mégis, akkor ott egyértelműen kereséssé van nyilvánítva az egész forrás.
Kicsit a kákán is csomót keresés érzésem van, de persze, nincs annak akadálya, hogy szabályt hozzunk arról, hogy a macskát ne szárítsd a mikróban, vagy ne menj hátra a lakókocsiban kávét főzni, miközben a tempomat húzza a gázt, és neked kéne vezetni...
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47379. Gice2025.02.24. 23:09
 
 
Mondjuk Sullárral elég jó analógia ez az Isteni döntés, amit bőven használtam lápvidékbe, és senki nem kérdőjelezte meg.
Ennek ellenére a kérdés él, hiszen lehet, hogy eddig volt hibás dolog azt játszani lápvidékbe.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47378. Gice (előzmény: Jancsár János 47375.)2025.02.24. 23:04
 
 
Ez benne van valahol a kódexben, hogy nem lehet valami egyszerre mindkettő?
Én nem néztem meg, de Balázs írta, hogy szerinte ez nincs így lefektetve.
És nem mindegy, hogy lehet-e valami elborult lápvidéket csinálni isteni döntésre vagy nem.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47377. Valkitor (előzmény: pumpesz 47374.)2025.02.24. 21:56
 
 
Köszi a választ, de nekem még mindig nem tiszta. Megnéztem Gomakot, a pontosításához ez van írva: "Mindez a lap szövegének pontosítása és kiegészítése." Úgyhogy továbbra sem értem, hogy Tron'darnáliért nézhetik meg a kezemet és a paklimat, oda noncs ilyen faq írva. Attól, hogy van egy rotált lap ami hasonló, amit nem is ismerek, és ott van egy faq ami arra a lapra szól csak.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47376. Balage2025.02.24. 21:43
 
 
Az a durva, hogy a Kódex konkrétan nem mondja, hogy valami ne lehetne egyszerre húzás és keresés is.
Bár ezt szerintem mindig mindenki így kezeli, hogy ha az egyiknek megfelel, a masikat már meg se nézzük.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder@beholder.hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.