Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
Zén Legendái: Rémháború július 20.
A pillanat képe
Gamina kristályba zárva
(Könyv életkép)
Küldd el képeslapként!
Gamina, Pug fogadott leánya egy kristályba zárva várja megmentőit. Gorath, a renegát mordel törzsfő és Pug, a varázsló éppen az ő kiszabadításán törik a fejüket.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny szeptember 21. - Versenybeszámoló
Őszi befizetési akció: 2024.09.23. - 2024.10.06.
HKK Online V1.0
Válogatós verseny szombaton
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő a Varázslatok!

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
HKK Online V1.0 (7)
Versenyhirdető (1830)
Beholderes HKK verseny szeptember 21. - Versenybeszámoló (2)
Őszi befizetési akció: 2024.09.23. - 2024.10.06. (1)
Lapötletek (65014)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8214)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
Lorelai 4. fordulója

TÚLÉLÕK FÖLDJE
Betáplálva: 2005. márc. 4. 10h:34'
EZ A 4. JÁTÉKHETED, 4. FORDULÓD
5. játékheted kezdete: márc. 8.
A következõ fordulódat legkorábban
a 5. játékhéten tudjuk betáplálni.
KALANDOZÓ: #1731
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 567
Extra forduló: 15

LORELAI KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [31,-8] koordinátán. Egy sziklás vidéken bandukolsz, amikor csata zajára leszel figyelmes. Kíváncsian a hang irányába futsz, ahol észreveszed, hogy egy hatalmas, pikkelyes bõrû rémség harcol egy nála jóval kisebb alakkal. Közelebb haladva észreveszed, hogy egy több sebbõl vérzõ törpe hadakozik vitézen a démonnal, de már nem bírja sokáig. A vörös szemû szörny hatalmas csapást mér a törpére, akit az ütés ereje messzire repít. A monstrum diadalmasan üvölteni kezd és megindul a törpe felé, hogy kivégezze. A kis alak feltérdel, ujjait a földbe mélyeszti, és számodra hallhatatlanul mormolni kezd valamit. Kisvártatva váratlan dolog történik. Hatalmas robajjal egy láthatatlan erõ lesújt a démonra, a földre taszítva azt. Páncélja lerobban testérõl újabb sebeket okozva ezzel neki. A csontrepesztõ csapásnak még õ sem tudott ellenállni. Összetört testtel fekszik a földön a halál küszöbén. A törpe még mindig zihálva térdel, és a nyakában lévõ Tharr szimbólumot markolja vérzõ tenyerében. Ahogy felnéz rád, észreveszed a páncéljára festett jelet: egy izzó magmából elõtörõ gránit monolitot ábrázol. A vízió lassan foszlik csak szét, talán csak álom volt az egész?

A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+22 életerõ.)


m 2 1 1 mozogsz keletre, északkeletre, északkeletre
[32,-8] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Felfedeztél egy oltárt. Számodra ismeretlen istené.

(Továbbmész...) [33,-9] Szûnni nem akar a zöld síkság. Fehér mandula illatát hozza a szél. Találsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Összeakadsz egy fekete, rövid hajú, barna szemû, bajuszos ember férfival. A bõre sötétebb az átlagosnál. Egy rézsisakot és egy tatu ködmönt visel. Felszerelését egy topránypolip trófea és egy garokk trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy csontkést tart. Lõfegyvere egy rövid íj. Megbarátkoztok egymással. Az õ neve Garga Pitics. Bizalmas homlokérintésetek lehetõvé teszi, hogy a késõbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján. Üres gyomrodat kajával tömöd meg. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [34,-10] Továbbra is síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. (ld. enc.) Hirtelen valami nagyon fura dolog történik. Egy hang szólal meg a fejedben, és egy Elenios nevû valakirõl kezd beszélni. (ld. enc.) Nem nehéz elképzelni, hogy hogyan is zajlik az áldozat bemutatása. (ld. enc.) Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy xantusz-kaktuszt. (ld. enc.) Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elõvigyázatosan kinézel rejtekedbõl. Azonnal tudod, hogy egy megsebzett sóhajtó dorony volt a rémület okozója. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is elõkerülsz. [30 pontot használtál fel, van még 98.]

m 3 1 3 mozogsz délkeletre, északkeletre, délkeletre
[35,-9] Továbbra is síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Azonnal rájössz, hogy egy bo-skorpió ijesztett meg. (ld. enc.) Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elõ. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy rúnakövet. Döbbenetes dolog történik... Valaki beszélni kezd az agyadban, megemlítve Leah nevét! (ld. enc.) Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy mély kutat. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Hamarosan valami ennivalót kellene találnod.

(Továbbmész...) [36,-10] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Vad szamóca illatát hozza a szél. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Úgy gondolod, hogy a közeledõ drótszõrû pincsi nem jelenthet komoly veszélyt. Itt csata lesz.

Marokra fogva a kõkést a másikra rohansz. Kõkéssel megcsapod a drótszõrû pincsi fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A drótszõrû pincsi megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. A szörny néhányszor beléd mar, fõként az oldaladat és a mellkasodat részesítve elõnyben. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. A gyakorlástól megnõtt tudásod (+1 vágófegyver). Találsz egy rúnakövet. Hirtelen valami nagyon fura dolog történik. Egy hang szólal meg a fejedben, és egy Dornodon nevû valakirõl kezd beszélni. (ld. enc.) Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy mély kutat. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy oltárt. Dornodon hívõi építették. Egy hegyes fülû, zöld bõrû apró fickót pillantasz meg, két nagy kõ közé szorítva. - Segíts, kérlek! - rimánkodik. - gaz Baar-orkok raktak ide, és hamarosan visszajönnek értem, hogy megegyenek! - Ahhoz, hogy a köveket félretold, és a lényt kiszabadítsd, 14 TVP-t kell elköltened (17. jellempróba). Hamarosan valami ennivalót kellene találnod. Megpillantasz valamit: 1 bot. Magadhoz veszed.

(Továbbmész...) [37,-9] Szûnni nem akar a zöld síkság. A fû zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtetõ szörnyet. Már távolról sem tûnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy királygyík. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Megmarkolva a kõkést a másikra rontasz. Kõkéssel megvágod a királygyík pikkelyes testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A királygyík lesújt nyelvével a jobb karodra. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Kõkéssel végigvágod a királygyík testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A királygyík nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Döbbenetes dolog történik... Egy hang szólal meg a fejedben, és egy Tharr nevû valakirõl kezd beszélni. (ld. enc.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mély kutat. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Egyre éhesebb vagy. [30 pontot használtál fel, van még 68.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[38,-8] Továbbra is síkságon vagy. A zöld mezõ egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Találsz egy rúnakövet. Egyszercsak valami egészen érdekes dolog történik. Valaki beszélni kezd az agyadban, megemlítve Sheran nevét! (ld. enc.) Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy xantusz-kaktuszt. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Sheran hívei emelték. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod. A fûben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyõzött" szörnyet. Felismered. Ez egy kaszabolósáska. (ld. enc.) Amikor már eltûnt szem elõl, elõbújsz.

(Továbbmész...) [39,-7] Sûrû bozóttal teli terepre érkeztél. Már messzirõl meghallod a feléd tartó lényt. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tûnik. Túl kicsi helyet választottál, nem férsz el rendesen. A szörny észrevett. Egy sünmedve közeledik feléd! (ld. enc.) A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült! Észreveszel egy oltárt. Leah híveié. Megtorpansz, mert valami eszedbe jut. Ez az! Rájöttél, hogy hogyan készíthetnél parittyát. (ld. enc.) Remek ösztöneidnek köszönhetõen hamar megérzed a rád leselkedõ veszélyt. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Felismered. Ez egy púpos burástya. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is elõkerülsz. Közeleg az ebédidõ, de nincs semmi kajád. [20 pontot használtál fel, van még 48.]
Több pontod maradt, mint amennyit a következõ körre át tudsz vinni. Ebbõl automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.


gy 18 gyógyítás 18 pontért
Hosszas kutatómunkával sikerült felfedezned egy langusz fát. Begyûjtesz róla néhány levelet. Óriási szerencsédre találsz pár fekete szõrhernyót is. A hernyókat egyenként becsavarod egy-egy levélbe, majd határozott mozdulatokkal belakmározod a finom falatokat. Az éhségedet ugyan ez a koszt nem csillapítja, valami másra azonban nagyon alkalmas. (+5 életerõ.) [18 pontot használtál fel, van még 30.]
Elõkapod a zsákból a vizestömlõt, és csillapítod szomjadat. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erõddel táborhelyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Picit változott a T és BA parancs. (ld. enc.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 134 pontot. A következõ körben tehát 164 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RÚNAKÕ (136. TEREPTÁRGY)
A földön egy kisebb, szabályos alakú fehér követ veszel észre. Majdnem elbotlottál benne! Közelebbrõl megvizsgálod. Finom, mûvészi faragású márványtömbnek tûnik, bár a szélét már lekoptatta az idõjárás. Ahogy lekaparod róla a földet, észreveszed, hogy valamilyen írás van rajta. Az egész oldala tele van róva apró, mûvészi rúnákkal! A követ megtapintva érzed, hogy furcsán, megmagyarázhatatlanul meleg a felülete. Megdobban a szíved: talán valamilyen õsi mágia buzog benne! Kaparni kezdesz, hátha találsz valami olvashatót, de sajnos semmi.

ELENIOS MEGIDÉZÉSE
Hirtelen felszabadult, vidám érzés lesz úrrá rajtad. Teljesen természetesnek tûnik, ahogy egy vidám, csilingelõ hang megszólal a fejedben. "Hello! Egy rúnatündér vagyok!" - gyorsan körbenézel, mire vihogva - "láthatatlan, az ám! Elenios, a szerelem és szél istennõjét szolgálom! Akarsz az õ papja lenni? A bûvölés, csábítás, a telepátia minden fortélyát elsajátíthatod! Repülhetsz, akár a madár, és vihart idézhetsz! Akarod? Mutass be egy áldozatot Elenios bármelyik rúnakövénél, és máris az örök ifjúság birtokosa lehetsz! Legalábbis szellemileg... Az áldozat legyen: egy mákrózsa virág, egy vízionár szem és egy csepp ragasztó! És persze az istennõ csak akkor hallgat meg, ha lelked tiszta, jellemed jó. Szia, és várunk!" Egy darabig még elbûvölve bámulod a követ, de a rúnatündér kacagása nem hangzik fel újból.

ÁLDOZAT BEMUTATÁSA
Ahhoz, hogy egy isten egyáltalán szóba álljon veled, nem elegendõ, ha imádkozol hozzá: három áldozati tárgyat is el kell égetned az isten egyik rúnakövénél. Az, hogy milyen tárgyakra van szükség, attól függ, hogy kit akarsz követni. Az áldozat bemutatásához az ÁL (1. tárgy) (2. tárgy) (3. tárgy) parancsot kell kiadnod azon a mezõn, ahol a rúnakõ van. Pl. ha az áldozati tárgyak egy kaja, egy vizestömlõ és egy bot volnának, akkor az ÁL 2 3 4 parancsot kellene kiadnod. Az áldozás 20 TVP-be kerül. Elõfordulhat, hogy a szertartás kudarcot vall - ennek az lehet az oka, hogy nem megfelelõ tárgyakat használtál, nem volt a jellemed az elõírt, vagy egy másik isten már elfogadta az áldozatodat. Ha a szertartás sikeres volt, a választott isten kapcsolatba lép veled, és a követõjévé válhatsz. Vigyázz, ez egy komoly döntés - ha egyszer egy isten szolgálójává válsz, nehéz és fájdalmas dolog ezt a szolgálatot otthagyni! Kegyvesztett lehetsz például akkor, ha megváltozik a jellemed - ilyenkor választhatsz egy újabb istent, de nem biztos, hogy az olyan könnyen fog fogadni... Ha az áldozatod el lett fogadva, nem kapsz azonnal félelmetes varázslatokat - elõször próbatételre kerül a hûséged, többnyire valamilyen nehéz feladat formájában. Vizsgálj meg minél többféle rúnakövet, mielõtt döntesz, kit fogsz követni! És ne feledkezz meg a jellemkövetelményrõl: ha például egy jó istent akarsz követni, akkor elõször jellempróbákkal és más módon el kell érned, hogy a jellemed jóra változzon.

XANTUSZ-KAKTUSZ (113. NÖVÉNY)
A sok helyen megtalálható törpekaktuszt Xantuszról, a nagy gondolkodóról nevezték el, aki azáltal fedezte fel, hogy egyszer meditálás közben beleült. A xantusz-kaktusz tüskéjét óvatosan letörheted a KT 114 paranccsal, 3 pontért, de ennek úgy elsõ pillantásra elég kevés értelme van. Fúvócsõ-lövedéknek, fegyver és páncél-tüskésítésnek túl apró, nem is mérgezõ... Talán valamilyen varázslatkomponensnek azért használható lesz.

SÓHAJTÓ DORONY (112. SZÖRNY)
A sóhajtó dorony bivaly méretû, recés tüskéjû óriásgyík. Gyûlöli, ha lõfegyvert vagy dobófegyvert használnak ellene, ezért, ha ilyet lát meg ellenfelénél, gyorsan fúj egyet, és így eltéríti a lövedéket. Támadásnál hatalmas fogakkal teli állkapcsát használja. Leghatékonyabb fegyver egy doronnyal szemben egy szúrófegyver lehet.

BO-SKORPIÓ (54. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett, mérges csípésû bogár nem igazi skorpió. Nevét onnét kapta, hogy a skorpióhoz hasonlóan, farkának elõresújtásával támad, és ez a csípés mérgezõ. Ollói viszont nincsenek, csak hatalmas csáprágói. Mérgét az alkimisták szerint ugyan ki lehet nyerni, de a koncentrátum veszít ilyenkor az erejébõl.

LEAH MEGIDÉZÉSE
Az ég mintha kissé elszürkülne, mintha a hirtelen rezzenéstelenné torpant szél hátán egyetlen madárdal sem jutna el a füledhez... Aztán meghallod. Meghallod, amint egy túlvilági, hideg lelkû lény szól hozzád egy másik dimenzióból: "Ah, végre egy halandó, aki meg merte érinteni a követ! Egy vias thurnulhoz, Leah, a Halál és Végtelen Sötétség Istenének szolgájához beszélsz. Lelkem ebbe a kõbe van bezárva, várva, hogy leteljen az ezer év, amelyet gazdám büntetésként kiszabott rám. Feladatom, hogy minden hozzád hasonló vándor elõtt felvillantsam, milyen végtelen hatalom, az élõk és holtak feletti korlátlan uralom, a sötétség és halálvarázslatok félelmetes ismerete vár arra, aki Leahot, a Halál Urát választja istenének. Az idõ elkoptatta az uram rúnaköveit, és a hívõk száma egyre kevesebb... Mindenki az ígérgetõt, az alattomos és hatalomra éhes, ámde végtelenül tapasztalatlan új istent, Dornodont választja. Halld hát e nyomorult tolmácson keresztül az Uram ígéretét: ha Leah bármely rúnakövénél egy kellõ áldozatot bemutatva imádkozol hozzá, követõjévé, sõt papjává válhatsz... Ne feledd, ez egyben a hatalom és a halhatatlanság ígérete is! Az áldozat egy bordacsont, egy csuklyavirág, és egy fekete gyöngy kell hogy legyen. Lelked, aurád pedig legyen sötét, mint az éj! Leah követõi csak gonosz jellemûek lehetnek. Most pedig menj, és terjeszd az igét!" A kapcsolat hirtelen véget ér, és de ott maradsz kábán, magad elé bámulva.

DORNODON MEGIDÉZÉSE
Amikor a kõhöz érsz, jeges fuvallatú szél söpör végig körülötted, távoli mennydörgés hangját hozva feléd. Valahol vihar dúl... Egyszercsak tisztán, érthetõen csengõ, ámde hideg és kegyetlen szavak szólalnak meg a fejedben: "Á, egy újabb pályázó! Dornodon, Ghalla új és egyedüli istene szívesen fogad minden lelkes követõt. Hogy papjává és az új hit terjesztõjévé válj, nem kell mást tenned, mint áldozatot bemutatnod az egyik neki szentelt rúnakõnél. Megfelelõ áldozat egy csontszablya, egy dözmöng szív és egy csepp gyenge méreg. Feltétel persze, hogy lelked tiszta, makulátlan fekete legyen, mint minden igaz hívõé... Az áldozatot bemutató gonosz jellemû beavatott személyes audienciában részesülhet Dornodontól, a nagy mágus-istenségtõl! Félelmetes hatalmat kapsz - jégsugarakat, méregfelhõket, villámokat szórhatsz azokra, akik ellened szegülnek, és az ocsmány, vakító fényû utat járják. Ne feledd, Dornodon, a gonoszság és sötétség istene az egyedüli, így mindenki, aki ellene szegül, pusztulni fog!" Elhúzod kezedet. Borzongva gondolsz vissza a szenvtelen, rikácsoló hangra.

THARR MEGIDÉZÉSE
Teljesen meglepõdsz, amikor egy pattogó, kemény hang megszólal a fejedben: "Üdv, idegen! Ez Tharr, a háború és a föld istenének a rúnaköve! Én pedig egy arrthon, egy árnyékharcos vagyok. Nyilván nem véletlenül jöttél ide... nyilván te is bele akarsz kóstolni a hatalomba, amelyet Tharr, minden igazi harcos férfi istene kínál! Ha az istenem papja vagy, harcban megacélozza a kezed; megduplázza fegyvered erejét; megsokszorozza támadásaidat; és ha még így sem boldogulsz, segítségül hívhatod magát a földet, amelyen harcolsz! Cserébe viszont keménynek kell lenned, a becsületet és a méltóságodat mindig meg kell õrizned! Nem hazudhatsz, nem futamodhatsz meg az ellenféltõl, nem gyilkolhatsz ártatlanokat! Mindig be kell tartanod az istened által megadott törvényeket - ezek nélkül ugyanis káoszba zuhanna a világ. Ahhoz, hogy Tharr papja lehess, áldozatot kell bemutatnod egy rúnakövénél. Az áldozat a férfias keménység három szimbólumából, egy rézdarabból, egy sallank karomból, és egy fáklyából álljon! Nem lehetsz sötétlelkû gonosz - az ilyenek képtelenek a törvények betartására. A jók viszont túl gyengék, hogy a háború vad törvényei szerint éljenek. Semleges kell, hogy legyen a jellemed! Most pedig indulj, és szerezd meg az áldozati tárgyakat."

SHERAN MEGIDÉZÉSE
Ahogy a kõhöz érsz, úgy érzed, mintha eggyé válnál a földdel, ahol nyugszik, a füvekkel, amelyek körülötte nõnek, a bogarakkal, amelyek rajta mászkálnak. Mély, idõtlen bölcsességû hang szólal meg a fejedben: "Üdv, intelligens lény. Egy kõ-lélekkel beszélsz, amely Sherant, a növények és állatok, a háborítatlan természet és a víz istenét szolgálja. A törõdéssel, amelyet a követ megérintetted, megtetted az elsõ lépést, hogy megértsd a földanyát. Ha egyike akarsz lenni az õt követõ druidáknak, mutass be áldozatot Sheran bármely rúnakövénél: egy móri gyümölcsöt, egy szárnyas hernyót, és egy rókafarkat kell felhasználnod. Követelmény még, hogy a jellemed semleges legyen: az örökös háborúskodást választó, múlandó emberi eszméket és értékeket követõ vagy azok eltaposásával szöszmötölõ jók és gonoszok már túlságosan telítettek érzelmekkel ahhoz, hogy Sheran igaz, teljes odaadással dolgozó hívõivé váljanak. A földanya nem kínál cserébe mást, csak hogy védelmezi gyermekeit, és ellátja õket azon varázslatokkal, amelyek valamilyen módon a természethez kötõdnek: a víz készítésétõl a növénynövesztésen keresztül egészen az állatok megidézéséig. Természetesen a növényeket, állatokat pusztító gonosz lények elleni harchoz szükséges támadó és védekezõ varázslatokat is megkaphatod. Most menj, és térj vissza ide vagy egy másik kõhöz, ha készen állsz!"

KASZABOLÓSÁSKA (83. SZÖRNY)
Találkoztál már óriás sáskával? Igen? Nem? Mindegy. Mindenesetre, ha találkoztál, valószínûleg eltöprengesz, hogy miért nem "közepes" vagy "apró" sáskának nevezték el, látva a kaszabolósáska birkányi méretét. A kaszabolósáska mandibulái lapos és kemény, pengeszerû végtagok, amelyeket kardmûvész módjára használ! Ezzel a "fegyverrel" úgy tud bánni, mint egy profi vívó a kardjával. Ahhoz, hogy legyõzd, éles fegyverre van szükséged, nem is a vastag páncélja miatt, hanem hogy a csapásait kivédve, eredménnyel tudjad a támadásaidat bevinni.

SÜNMEDVE (33. SZÖRNY)
Képzelj el gremlint a hasonló címû filmbõl, négyszer nagyobb méretben és hegyes tüskékkel borítva. Igen, így néz ki egy sünmedve. Vad és elszánt harcos, fogával és mancsával szedi apró darabokra az áldozatát. A tüskés bõr miatt talán egy ütõfegyver a leghatékonyabb a legyõzéséhez.

PARITTYA (18. TÁRGY)
Bozótos terepen terem a gumicserje, amelynek indái különösen rugalmasak. Egy darab állatbõrbe befûzve hatékony csúzlit készíthetsz a KT 18 paranccsal, 6 pontért. A parittyához szükséges lövedékeket, alkalmasan kerek köveket dombos és hegyvidéki terepen gyûjthetsz a KT 19 paranccsal, 1 pontért. A kerek kõ d4 sebzésû lövedék. Megjegyzés: MINDEN bozótos terepen van gumicserje (ez nem azonos a gumifával), ezért a program ezt külön nem is írja. A szükséges állatbõrt készítéskor automatikusan leszeded egy elhullott állat tetemérõl, így nem a nálad levõ bõrök közül használsz fel. Tehát a parittya készítésének semmilyen más elõfeltétele nincs, mint hogy bozótos terepen legyél. A parittya bekészítéséhez a KF 18 parancsot kell kiadnod. Ez nem azt jelenti, hogy a kezedbe veszi, egyszerûen csak azt, hogy a harc elején ezt a lõfegyvert fogod használni (ha van nálad lövedék). A közelharcban persze továbbra is a kezedben levõ fegyverrel harcolsz. Egyszerre mindig csak egyféle dobó/lõfegyvered lehet KF-elve.

PÚPOS BURÁSTYA (92. SZÖRNY)
Ez a két méter magas, húsos testû, rovarszerû lény félelmetes csáprágóval és nagy, tüskés farokkal rendelkezik. Ha támad, két lábra áll, és alaktalan, vöröses-húsos fejét felemelve, félelmetes üvöltést hallat. A legkülönösebb a lény hasából kinövõ vastag tojócsõ, amelyet akkor próbál ellenfelére tapasztani, ha sikeresen megragadja vagy megsebzi farkával. Ezt a bozótosban bujkáló lényt leghatékonyabban talán szúrófegyverekkel érdemes támadni.

FELTÉTELES TÁMADÁS ÉS BARÁTSÁGOSSÁG
Az elmúlt évek tapasztalata alapján mindenkiben felmerülnek ötletek nemcsak a játék továbbfejlesztésével, hanem a meglevõ dolgok javításával kapcsolatban is. Ilyen fejlesztésre váró parancsok a T és a BA - és a fejlesztés meg is történt! Elõször is, mostantól a T és BA parancsok a rendes feltételes listától függetlenül kerülnek tárolásra. Így a normál feltételes parancsokon felül ezentúl lehetõség lesz még 12 T és 12 BA parancs kiadására. A T parancs mostantól mindenben megegyezik az FT-vel is (Tehát ha egy T 96 után kiadsz egy FT 96-ot, a T 96-ot törlöd), ezért az FT parancs használatát a továbbiakban nem javasoljuk (idõvel meg is szüntetjük). A T-re mostantól meg lehet adni, hogy elsõ teljesülés után törlõdjön, vagy bekapcsolva maradjon. Ha törlõdõ T-t akarsz kiadni, ugyanúgy használd, mint eddig, ha viszont azt akarod, hogy megmaradjon, második paraméternek írj egy egyest, pl. T 96 1. Az T törlése ugyanúgy történik, mint eddig, egy T 96 vagy T 96 1 törölni fog egy korábban kiadott T/FT 96-ot vagy 96 1-et. Második újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól akár két vagy három paramétert is megadhatsz, ahelyett, hogy három különálló T ill. BA parancsot kéne kiadnod. Pl. T 10 11 6666 ugyanazt jelenti, mintha kiadtál volna egy T 10, egy T 11 és egy T 6666 parancsot is. Természetesen T-nél a 2. paraméter nem lehet egyes, mert ez a nem törlõdõ T parancsot jelenti! (Sõt, ilyenkor a gép a 3. paramétert sem veszi figyelembe.) Harmadik újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól paraméterei lehetnek egy Közös Tudat tagjai (9101, 9102, stb.), egy isten hívei (991: Leah, 992: Dornodon, 993: Raia, 994: Elenios, 995: Sheran, 996: Tharr, 997: Fairlight, 987: Chara-din), adott jellemûek (988: gonoszok, 989: semlegesek, 990: jók) sõt egy adott nembe tartozók is (998: férfiak, 999: nõk). A parancsok prioritási (kiértékelési) sorrendje a következõ: 1.) T kalandozóra, 2.) BA kalandozóra, 3.) T KT-re és vallásra, 4.) BA minden egyébre, 5.) T minden egyébre. Példa: T-d van trollokra, a 9101. KT-re és Vlagyimirre (6666. kalandozó). BA-d van emberekre, Dornodon híveire és Murkra (7777. kalandozó, 9101. KT tagja). [Ez a feltételes listádban így néz ki ki: FELT. TÁM: 5; 9101; 6666; BARÁTSÁGOSSÁG: 1; 992; 7777;] Ha találkozol Vlagyimirrel, meg fogod támadni, mert a kalandozóra kiadott T a legnagyobb prioritású. Ha találkozol egy Dornodon hívõ trollal, nem fogod megtámadni, mert a BA <vallás> nagyobb prioritású, mint a T <faj>. Ha találkozol Murkkal, nem fogod megtámadni, mert a BA <kalandozó> nagyobb prioritású, mint a T <K.T.>. Még egy fontos apróság, ami változást jelent az elõzõekhez képest: A T <kalandozó/szörny> mindenképpen végrehajtódik, ha menekülés% fölött vagy, függetlenül a merészségedtõl (ez eddig is így volt), DE a többi T nem, ha a merészséged miatt nem támadnál! Tehát ha kiadod az T 1 parancsot, továbbra is csak azokat az embereket fogod megtámadni, akik elõl nem bújnál el a merészséged miatt. (ez a változás.) [Tapasztalt kalandozók figyelmébe: Speciális esetet jelentenek a <szörny> fajú kalandozók, pl. a varkaudar "kalandozók". Az T <varkaudar> mindig meg fogja támadni a "szörny" varkaudarokat, de a "kalandozó" varkaudarokat csak akkor, ha azt merészséged indokolja.] Van néhány speciális lénycsoport, akikre még Feltételes Támadás parancsot adhatsz ki, ezekhez a következõ paramétert kell az FT parancs paramétereként megadnod: 9095 - öregedést okozó lények, 9096 - éjfattyak, 9097 - szintszívó lények, 9098 - azonnali halált okozó lények, 9099 - armageddont varázslatot használó lények.



KARAKTERLAP
Lorelai, egy barna, hosszú hajú, zöld szemû gnóm nõ vagy. Ez a 4. fordulód.

 Erõ: Szint: Merészség:5/5 Magasság:106 cm 
 IQ:19  Támadás: Agresszió:5 Testsúly:39 kg 
 Ügyesség:12  Védekezés: Menekülés:30 % Életkor:90/90 év 
 Egészség:12  Életpont:61/24  Jellem: semleges Tul. pont:
 Szerencse:15  Varázspont:0/0  Pénz:0 arany Kép. pont:
Eddig összesen 7 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 0 TP-t kaptál. Jelenleg 36 TP-d van. A következõ szinthez még 64 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
  vágófegyverek: 2 (+1)   ütõfegyverek: 1   

EGYÉB ISMERETEK
  1. rejtõzködés: 2   2. nyomkövetés: 1   3. gyógyítás: 1
  4. vadászat: 1       

NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
2   bot (#4) 1 * kõkés (#6)    
5   drótszõr (#37) 2   varányszem (#30)    
1 * vizestömlõ (#3) [benne 16 korty víz (#27), fér még: 4]

Összsúly: 7.15 kgMegterheltség: 32%
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következõ körben legalább egy É 30 vagy É 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 víz (#27)        

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bot (#4)        



E körben tett lépéseid térképe

(32,-8) Sheran oltár
(33,-9) oltár, Garga Pitics (5698. kalandozó)
(34,-10) Elenios rúnaköve, xantusz-kaktusz (#113, belõle készíthetõ: #114), Tharr oltár, sóhajtó dorony (#112)
(35,-9) bo-skorpió (#54), Leah rúnaköve, mély kút (#93), Sheran oltár
(36,-10) drótszõrû pincsi (#22), Dornodon rúnaköve, mély kút (#93), Dornodon oltár, 17. jellempróba
(37,-9) királygyík (#26), Tharr rúnaköve, mély kút (#93), 22. jellempróba, Tharr oltár
(38,-8) Sheran rúnaköve, xantusz-kaktusz (#113, belõle készíthetõ: #114), 22. jellempróba, Sheran oltár, kaszabolósáskák
(#83)
(39,-7) sünmedvék (#33), Leah oltár, púpos burástya (#92)




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.