Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 149. (2008. november-december)
Termékismertető - Alanori Krónika 146 (2008. május-június)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

A villámok szépsége (Hatalom Kártyái paklileírás)

Sziasztok! Ismét eljött az ideje egy új kiegészítőnek. Persze, amikor a cikkemet olvassátok, addigra már lehet, hogy össze is raktátok ezt a paklit, vagy már versenyen találkoztatok vele. Ebben biztos vagyok, mert annyira határozott fellépésű összeállítás, hogy érdemes többféleképpen is kipróbálni. Tehát ismét leírok nektek egy paklit a Kombók résznél, ezúttal részben azért, hogy lássátok, mennyire erősek lettek az új lapok, és hogy mire képesek, ha bandába verődnek.

Az új kiadás nevét már minden HKK játékos ismeri, ez a Múltidéző. A kiadás, mint azt tudhatjátok a régi lapokat próbálta új köntösbe bújtatni, ami valljuk be igen jól sikerült. Kalandozzunk egy kicsit a múltban, mielőtt neki kezdenék a pakli leírásának.

Emlékszem még, amikor elkezdtem játszani, volt néhány nagy lap, amire mindenki nagyon vadászott. Ilyen lapok közé tartozott, többek között a Temető, a Griffőnix, valamint az Orzag bilincse. Ezek a lapok az idők során kissé elavultak, megfakultak, majd a cseremappából is kiszorultak. Zokogó szívvel néztem végig, amint az idő vasfoga megcsócsálja ezeket a lapokat, ezért nekem tetszett az ötlet, hogy elevenítsük fel a régi tápokat, illetve azokat, amik most azzá válhatnak.

Lettek lapok, amik ritkából leminősültek gyakoriba, vagy nem gyakoriba, persze ettől még mindig erősebben fejtik ki hatásukat, mint hajdani elődjük, és közülük is sokkal fogunk találkozni a versenyeken. Lettek ugyanakkor olyan újítások, amik nem maradhattak a régi korlátaik között, ezért az evolúciónak köszönhetően egy felsőbb kategóriába kerültek, és ritka minősítést kaptak.

Ez alkalommal a villámok nagy hatalmát összegezném nektek, ami egyértelműen Fairlight híveinek kedvez. Le is írom, hogy hogyan képzelem el egy egyszínű versenyen a villám deck összeállítását, és annak stratégiai felépítését.

Amint azt sejthetitek, lényegében egy fejbelövős pakliról lesz szó, aminek az alapját a villám sebzésű lapok képezik, de volt lap, amit annak ellenére muszáj beletenni, hogy nem villám sebzés. Ha odaérek, mindenki meg fogja érteni, miért is kapott helyet a sebző lapok között.

A paklival viszonylag egyszerű lesz játszani, hiszen amivel lőni tudok, azzal lövök, ha nincs elég lövésem, akkor "erőt" gyűjtök, és ha védeni kell a lapjaim létrejöttét, vagy az asztalon maradását, akkor azt a reakció lapokkal teszem. Igen! Ahogy azt már többszöris említettem: "Na, persze azért ennyire nem egyszerű a képlet, ezt természetesen mindenki látja!" Ezért most lejegyzem a pakli összeállítását, és azt, miként is forgassuk, hogy ti is tisztán lássátok a helyzetet.

Mindenek előtt kezdeném a már tőlem megszokott sorrend szerint a szabálylappal, követővel. Ezekre nincs nagy szükség, de ha valaki ragaszkodik hozzá, és kontrollálni akar, játszhat Ősi rúnával, vagy Gyógyító rakshallionnal, vagy mind a kettővel. Ha kipróbáljátok a pakli erejét, akkor majd észreveszitek, hogy inkább még egy lap, mint hogy egy Zarknod börtönés pakli ellen több esély legyen, a többi paklival szemben pedig gyengébb legyen a húzás, vagy alapból biztosabb lábakon álljatok egy gyorsabb paklival való harc közben, és folyamatosan gyógyulgassatok akkor, amikor fölösleges.

Szükségünk lesz húzólapokra, amiket ha jól körbenézünk, megállapíthatjuk, hogy a sárgában van a legjobb, legtöbb. Hogy őszinte legyek, jelenlegi legjobb húzólapnak tartom az újonnan kijött Fairlight trükkjét. Ő az, aki mindenképpen helyt kap egy hasonló deckben. Nagyon erős lap, amit a Múlt tükréhez, illetve hasonló társaihoz tudnék hasonlítani, véleményem szerint értéke is ott fog mozogni. A húzólapoknál kell még megemlíteni az Energizációt, ami megjelenése óta, a Fairlight paklik alapját képezi, mivel nem csak laphúzás, hanem még a rá költött VP-t is visszaadja, és még egy bónuszt. Szintén fogok húzni a Manafonállal, de igazi szerepét a későbbiekben fogom taglalni, igaz onnantól kezdve, hogy először én kapok VP-t, már előnyöm van a lapból, de azért van még, amivel kombózik, és persze inkább azért raktam be. Mivel a paklinkat a későbbiekben megemlítésre kerülő "ölő" lapok közül néhány meghatározza, ezért szükség lesz Heurékára, mivel ezek tárgyak. Ez a lap a paklinkból összesen kilenc lapot kereshet majd elő.

Mivel az erőforrások biztosítva vannak, ezért máris átváltok a "sebző osztályra," aminek az alapja, kevesek meglepetésére a Villámhárító. Amint megláttam, beleszerettem! Ez sokáig volt nagy kedvencem a tesztelések során, mivel rengeteg pakliba illik, azaz amiben a színe jelen van, abba szinte biztos, hogy belerakom. Tehát ez az a lap, ami a villám pakli gerincét alkotja, többek között ezért is tartottam szükségesnek a Heurékát. Van még kétféle tárgyam, a kilencből, ami a sebzéseket fogja osztani, ezek közül az egyik a Villám szimbólum. Szintén hasonló okok vezéreltek, amikor felírtam a paklilistára a Villámhárító mellé, mivel a varázslatokat ő is erősíti, valamint ő is villámsebzést okoz, de igazán jól csak csapatban tud játszani, és ott látszik igazi ereje. A villámok erősítésére, és saját felhasználásra a régen is használt, de az új formájában még erősebb Gottmog is feltűnik a pakli listán, hiszen a lényes paklik ellen is határozott feltartó erő, valamint egyre tovább hergelődik a hangulat az egymást erősítő lapok miatt, mivel így már kilenc lap van, ami erősíti a villám varázslataimat, illetve ezek közül hat az egymás által kifejtett hatásokat is.

Bátran állíthatom, hogy ezeknek a lapoknak a kialakított kis galerije, egy olyan jól eltalált csapatot állít össze, ami az örömtől még Zeusz, a Villámok Istenének a szemébe is könnyet csal.

Itt meg kell állnom egy kicsit, mert én is teljesen meghatódtam. Ha már ennyi lapom van, ami erősíti a villám altípusú varázslataimat, akkor igazán bekerülhet a már öregnek számító, még is gyakran, és jól használt Láncvillám. Ez a lap a megjelenésekor is erősnek számított, de amikor megjelent a hárító, akkor tovább erősödött, valamint a szimbólum mellett is komoly csetepatét okozhat, ha valaki nyitogatni próbálja a pofonládát. Természetesen egy régi fejlövő lapot is felújítottunk, aminek mindenképen a pakliban a helye, és ez pedig, a Villámsújtás. Az árához képest jelenleg a legnagyobb lövés címet képviseli, hiszen kijátszási feltétele nincs, hátránya nincs, mégis egyért hármat sebez játékosba, továbbá alternatív felhasználásként épületet is lerombolhat. Szerintem senkinek sem lehet kétsége afelől, hogy mennyire beleillik a képbe, és hogy mennyire erős.

A villámsebzésekből ennyi talán elég is lesz, azonban bezsúfolnék még egy lapot, mivel nekem tetszik, és színe miatt is kénytelen vagyok berakni, és ez az Orzag bilincse. Itt kiderült az utolsó hármas tárgycsokor, ami miatt érdemes a Heurékát használni az ütős csapatban. Nem hagyhattam ki a régi lapok nagy tápját, ami így új arculattal szintén jelen lesz a versenyasztalokon. Annyira erős, hogy még annak ellenére is befér, hogy a leírásában sehol sem szerepel a villám szó, persze a hibái felsorolásából így már mindent el is mondtam, és a lista végére értem. Helyettesíthető idézési költség, passzivizálásra sebzés, extra költség nélkül, azt hiszem, ha már az ellenfelem azon gondolkozik, hogy minél nagyobb lapot játsszon ki, és elköltse a VP-jét, akkor már részben nyert ügyem van. Ennek a lapnak is komoly jelentőssége van, ha már van egy Manafonál az asztalon. Ezzel le is zárnám a sebző részleget. Van 18 lapom, ami mind sebez, valamint egymást is erősítik, véleményem alapján ennél több nem kell ennek az osztálynak a létszámához.

Amit eddig írtam az egy jól működő céghez hasonlítható. Megy a termelés, a cég hozza a hasznot, ellátja a munkásait. Igen ám, de... Mit ér egy cég védelem nélkül? Láttatok már olyan nagyobb intézményt, ahol nem volt porta, vagy bármilyen egyéb védelem? Hiába működőképes, ha a hasznot elviszi az esetleges tolvaj, csaló, betörő... Ezért van szükség a védelemre, úgy a cégeknél, mint a pakli koncepcióknál. Jelen esetben, túlnyomórészt a reakció lapok biztosítják számunkra a védelmet, a counterek. Mivel még mindig sárga lapokról beszélünk, ezért nem nehéz kiválasztani a védelem alapját, beszerezni viszont annál inkább. A legjobbal kezdeném, ez pedig: a Zu'lit kísérlete. Nagyon erős counter, a játék elején még ÉP áldozással, később már előfordul, hogy az idézési költségének teljes kifizetésével jön létre. Mivel játszom a Manafonállal, ezért nem zavar az új Ellenvarázslat megmaradt alap idézési költsége, továbbá létrejötte után még vissza is kapok valamicskét. Az is mellette dönt, hogy nem lehet drágítani, ezért jól jön a Bűvös erdő elleni harc során is. A védelem soraiba javaslom a Fizetett tehetséget. Nagyon erős tud lenni az egy-két varázspontos varázslatokkal szemben, de ahogy mondani szokták nem csak a "gyengébbekkel lesz nagy legény," ha már lent van a Manafonál. Ebbe a kategóriába sorolhatjuk még A gyenge erejét, ami már a 90-es évek közepén is erős volt, pedig akkor még nem volt jellemző a második, harmadik körös győzelem. Az idők múlásával egyre jobb, és erősebb lesz, mivel minden kombó a harmadik körig elindul, és persze ezek megakadályozására, valamint, az esetleges kis hordák ellen kap ő szerepet a játék során. A védelem és az egyéb kategóriában indul még a Méonech fürkész. Jó, ha látom az ellenfelem kezét, még mielőtt bármilyen komolyabb akcióba kezdenék. Ennél még jobb, ha esetleg egy jó, vagy netán kulcsfontosságú lapot még el is dobatok vele. És ne felejtsük azt se, hogy a Villámhárítót áldozatok árán is kitehetem az asztalra, na itt szintén képbe jön: a fürkész. És ismét jól érzem magam, ha egy ilyen sornak a végére érek a játék első három körében.

Ezzel le is zárnám az alapját a paklinak, mivel számításaim alapján megvan a 45 lap, és több nem kell egy pakliba sem, ahol 2-3 lapot a játék elején szeretnék felhúzni. Minden további lappal csak a húzásom esélyeit rontanám.

Elképzelhető, hogy van olyan lap a pakliban, amit néhányan mással helyettesítenétek. Ez megoldható, hiszen ez nem a Szentírás, mindenki szájíze szerint ízesítheti a villámokat.

Amit eddig írtam csak egy alap ötlet, amitől részben el lehet térni, de az alapjai, a leírt lapokból tevődik össze. A sebző részleget nem igazán érdemes bolygatni, maximum hozzá lehet még írni a többi lap rovására, és hasonló képen nem bántanám a két legfontosabb erőforrást sem: a Fairlight rükkjét, illetve az Energizációt. Ezek a lapok csak akkor kerülnek ki a pakliból, amikor Zarknod börtönében raboskodunk, hiszen akkor nem tudnak érvényesülni.

Mivel sikeresen leírtam a pakli összeállítását, ezért elárulom a szóba jöhető side lapokat is. Ennél a résznél csak a lehetőségeket írom le, illetve azt, hogy melyik lap az, amit mindenféleképpen érdemes használni, de javarészük mással is helyettesíthető, valamint egy adott versenyen másra lesz nagyobb szükség. Elárulok még néhány apróbb összefüggést is, amivel szintén nagy előnyre tehetünk szert, egy új lapnak köszönhetően, ami első ránézésre a jó kis lap benyomását kelti, kis gondolkodás után pedig már azon töprengsz, hogyan tudod alapból használni, minek a helyére tedd be.

Nagyon sokoldalú lehet a side felépítése. Én mindenféleképpen javaslom, hogy készüljünk fel arra, hogy az ellenfelem kezét terrorizálnom kell, máskülönben ő fog terrorizálni az esetleges Thauglorendonnal. Ennek a megoldását nyújtja számunkra a Lefegyverzés. Már-már szinte feledésbe merült, de én régen is szerettem, és amióta néhány lap a kézből is kifejti egy adott hatását, azóta érdemesnek tartom, hogy a side részét képezze.

Több pakli ellen is lehetőségünk lesz néhány lapot kivenni, aminek a helyére betennék Fairlight sárkányát, ami alapból nem fért be, de helyet kaphat a második, illetve a harmadik fordulóra, akárcsak a Manapoid, aminek leginkább a horda ellen van szerepe, de mindkét esetben megjegyezném, hogy ez egy direktsebző pakli, amiben esetleg pont ez az egy-két sebzéspontnyi zúzás fog eredményre vezetni. Mindenféleképpen szükség lesz a side-ba Fekete lyukra, esetleg Az ősök bilincsére. Nem szeretnék Vízióférgeket, vagy bármilyen egyéb huncutságot meglátni ellenfelemnél, azt meg főleg nem szeretném, hogy többször is felhasználják ellenem. Előfordulhat, hogy egy kombóba már nem szólhatok bele counterral, ezért én javaslom a Cselvetést. Azt se felejtsük el, hogy esetleg az én asztalomat is megvédheti, ha az ellenfelem elkezdi leszedegetni a lapjaimat. Bosszúságot okozhatunk még egy új lappal, ami megfosztja ellenfelemet az előkészítő fázisától, ezzel nem csak a VP-t nem kapja meg, de a lényei, valamint egyéb passzívizálgatott lapjai sem fognak felébredni, ez az Időugrás. Ő az a lap, amit már említettem, ezen nyugodtan gondolkozzatok el. A Zarknod ellen érdemes kipróbálni a Rundhal, a gyűjtögetőt. Kellemes meglepetést fog okozni, legalábbis a tesztelés során gyakran biztosította a lapot, amiből még kellett. Jól jöhet a Karacs tárgy amortizáló képessége is. Amit még érdekességképpen megjegyeznék az, hogy ha már fonalazom, orzagozom, időugrom, összeépíthető velük egy erős lap, a Kiélezett küzdelem. Ez a lap minddel kombózik, és így könnyen el is döntheti a játékot.

Egyelőre csak ennyit írnék a side, illetve az érdekességek résznél. Persze van még, ami idefér, és bízom benne, hogy több lapot is találtok, ezek a leírt lapok azok voltak, amit a figyelmetekbe ajánlok, és javaslom használatukat a pakli erősítéséhez.

Remélem sikerült a tetszéseteket elnyerni a villám paklival, és esetleg ki is próbáljátok. Nem kell feltétlenül ragaszkodni az összes leírt laphoz, mert némelyik helyettesíthető más lappal.

Zárnám most soraimat a régi szokásaimhoz híven: mindenkinek kellemes játékot és sikeres versenyt kívánok!
Szabálylap: lehet Ősi rúna Megnéz
Követő: lehet Gyógyító rakshallionMegnéz
3 Fairlight trükkjeMegnéz
3 EnergizációMegnéz
3 ManafonálMegnéz
3 Heuréka!Megnéz
3 VillámhárítóMegnéz
3 Villám szimbólumMegnéz
3 GottmogMegnéz
3 LáncvillámMegnéz
3 VillámsújtásMegnéz
3 Orzag bilincseMegnéz
3 Zu'lit kísérleteMegnéz
3 EllenvarázslatMegnéz
3 Fizetett tehetségMegnéz
3 A gyenge erejeMegnéz
3 Méonech fürkészMegnéz

Írta: Holman Gábor
A cikk az Alanori Krónika 103. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 155 szavazat alapján 7.0)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Specializálódás (Hatalom Kártyái paklileírás).

Létrehozás: 2005. március 22. 13:53:52
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.