Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
Dornodon istenének követői
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Dornodon követői velejéig romlott emberek. Csak a vér íze és a tűz lángja hozza őket izgalomba, épp ezért a harc és a pusztítás hajszolásáról szól életük egésze.
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Paklibemutató: Tarrgeth
Új HKK webbolt: Mythical Markets
ÜNNEPI MUNKAREND - Beholder Webbolt 2024/2025

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK Kiadói tervek 2025 (17)
Lapötletek (65078)
HKK Online 2 személyes béta teszt (59)
Kérdezz-felelek 56. (15)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8235)
HKK kérdés? (47281)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Zanszilánkok lapelemzés - 1. rész

Alább várva várt Zanszilánkok lapelemzését olvashatjátok. Úgy vélem megérte várni egy évet ezekre a lapokra, sokat színesítik a játék amúgy sem szürke palettáját.

A víz síkja (7): Többször is nekikezdtem a lap lehúzásának, de mindig megakadtam benne - kénytelen vagyok beismerni: jobb a lap mint amilyennek gondolom. Jelenleg a legfontosabb képességének a lopások megszüntetését érzem, nagyon sok erős lopás van a játékban. S ez nagyon zavarja a lényes paklikat. Persze a +2/+2 is jól jön, de nagyon nem jellemző mostanság, hogy lények vívnának epikus csatákat egymással, az ölés pedig nem szokott óriási problémát okozni. Inkább side-ba raknám be, alapból nem tűnik fontosnak. Idéző teknőssel talán el tudom képzelni alapból is. Kis érdekesség: újból van hivatkozás úszó lapokra.

A teknősök öregapja (7): Szép, jó meg minden, de valahogy nem érzem, hogy annyira kéne a teki pakliba. A +ÉP és a büntetés jól jön, de miattuk még nyilván nem raknánk be. Az olcsóbbítás már jó dolog, de tényleg szeretnénk -1 lapot húzni? A teknősök egy jó része úgyis egyért jön, ha meg sok 2-3 VP-sekkel játszunk, akkor egy csatamező ellen hátrányban vagyunk. Bilincs ellen sem tűnik túl hasznosnak. Szerintem mind az Ifjú teknős, mind a Hívó kürt jobb nála, erre már nem annyira lesz szükség. Persze össze lehet rakni sok drágább tekivel is a paklit.

Álcázás szakértelem (6): Zavarónak tűnik, de igazándiból nem sokra jó. A drágítás persze nagyon hasznos, de ugye ez csak akkor jó, ha van lényünk, és ha van olyan lapja amivel le tudja szedni a lényt. És persze, ha le is akarja. Egész sok "ha"-nak kell teljesülnie, egy 2 VP-s drágításért. Peturral játszó pakliba talán beraknék egyet, kiegészítő pakliba akár mind a hármat is.


Az ősök kürtje (8): Hívó kürt galetkik részére. Most már minden lénynek van ilyen olcsóbbítása.

Beldian (8): Gyakorlatilag egy ingyenes counter, amiért előre elköltöttünk egy lapot. Ez mindenképpen jó, olyan mint ha húztunk volna egy countert. Nagy baj, hogy az ellenfél dönti el mit counterelünk meg. Ez általában rosszat jelent, de vajon játszik olyan lappal az ellenfél amit, ha ingyen megakadályozunk, akkor rosszul járunk? Aligha. Csak a Víziósolyom, Ködmangó és Manaevő féreg jutott eszembe (jó, még a Zarknod pecsenyéje is, de az már elég marginális lap). Ezekkel viszont kevés pakli játszik és nem feltétlen 3 darabbal. S mennyivel jobb, amikor az ellenfél kénytelen belerakni egy 2-3 VP-s lapot. Drágításokkal még keményebb.

Csapdakészítés (7): Maga a lap elég kemény. Csak sajnos nehéz kihagyni a képletből, hogy a csapdák mennyire gyengék. Csapda pakliba kötelező, sztár erőforrás. Máshova nyilván fölösleges.

Földanya paradicsoma (7): Ez már egy fokkal jobbnak ígérkezik, mint a Víz síkja, főleg mert a víz alatti bunyós pakliknál kicsit jobban érzem a mérgező lényeket. Az olcsóbbítás természetesen jól jön, de amiért játszani fogunk vele az a lapelőny. Keresés nélkül vétek kirakni (kivéve bilincs ellen), s gyaníthatóan legtöbbször Fekete özvegyet fog keresni - ami már jön is izmosan. Az izmot pl. nagyobb királyságnak érzem, mint a Víz síkja +2/+2-t. A gyógyulás is számíthat, volt már hogy megmentette az irhámat.

Natali kő (6): Azt hiszem mindenki tudja, hogy ezt szinte sosem fogjuk felépíteni, hanem többnyire Kurtz-ból rakjuk majd ki (azért van). A négy izom és az élet remekül fest bármelyik kalandozón - de azért nem kell elájulni tőle. Jóval drágább és csak kicsit jobb, mint a Múló szintlépés és az se nagyon pörög a kalandozó paklikban.

Óriások földje (8): Ez már tényleg egy jóféle sík - ráadásul nem csak egy pakliba illeszkedik, remek side lap is lehet belőle. Nyilván a legjobb óriás deckbe lesz, az olcsóbbítás és aktivizálás speciálisan nekik szól. Ez utóbbi a Mutáns hegyitrollal elég kegyetlen - lesz erő ebben az óriás pakliban. A lények gyengítése is jó mellék képesség, vélhetőleg nem fogjuk emiatt kontrollok side-jába berakni, hisz a drágítás zavarni fog. De bizonyos paklikba (tárgy, esetleg épület) bemehet víziók és lényes paklik ellen.


Páratlan affinitás (6): Úgy gondolom, hogy kb. hasonló sikerre számíthat, mint a Páros affinitás. Hiába kerül feleannyiba, hiába játszanak most sok 0-ás és 2 VP-s lappal az emberek; sok esetben semmit se fog csinálni. Ez pedig értelmetlenné teszi, hogy építsünk rá.

Magányos torony (8): Föld síkos épület pakliba egy elég határozott ölő lap. Semmi mellékes hülyeség: egyszerűen ölésre lett tervezve - s abban egész hatékony lehet. Szellemszolgákból ha összegyűlik öt, akkor önmagában leszedi az ellenfelet, akkor is ha még nem sebződött. Pár darabot mindenképpen érdemes lesz berakni az épület pakliba.

Térutazás (6): A sok helyszín mellet már ildomosnak tűnt újból előkeríteni a régen oly népszerű Térutazást is. A magam részéről a lapnak csak a köd ikon miatt látom értelmét, máskülönben még egy darabot se szívesen raknék be. De köd lapok mellett egy újabb, jó lehetőségünk nyílik. Ritkán fogjuk használni, de akkor hasznos lesz. Thormedor, vadászmester (7): A csapda-pakli alapja. Annyit mondhatok, hogy ez a csapdás support lap is igen jól sikerült, csak maguk a csapdák... Maradjunk annyiban, hogy majd alaposabban átgondoljuk ezt a lapot, ha újabb csapdák jelennek meg. Addig elég annyit tudni, hogy jól leolcsóbbítja őket és rálőhetjük majd őket az ellenfélbe.

Törzsi dob (9): Az etnikumok legfontosabb támogató lapja kétségkívül a Törzsi dob lesz a Hívó kürth mellett. Talán az eddigi legolcsóbb drágítás az egész játékban, ráadásul a későbbiekben (amikor a drágítás már úgyse túl fontos) lap visszavételként is remekül fog funkcionálni. Annyi gond van vele, hogy minket is akadályoz, ha nem rakjuk tele a paklinkat az etnikumnak megfelelő lapokkal - azt a szerencsétlen esetet, hogy sorra húzzuk a nem etnikum lapokat szerencsére kikerülhetjük a gyógyulós képességével. Azok a lényfajok, melyek amúgy is rendelkeznek valamilyen drágítással, különösen hasznos kiegészítést kapnak. Gondoljunk bele, mennyire kegyetlen lesz majd a krabber pakli, amelyik a Törzsi dob mellett Lassú krabberrel és Leah templommal is terrorizálni fog. Szerencsére a gólem pakliba annyira nem fog jól passzolni, hiszen meglehetősen kevés értelmes gólem van. A magány őrülete (7): Tetszetős lap, rengeteg apró dolgot tud, ezek közül általában 1-2 nem lesz túl fontos, de még akkor is bőven tudunk minek örülni. A szingularitása nagyon szúrja a szememet, annyira nem érzem táposnak, hogy ekkora hátrányba belemenjek. Gondnak érzem még, hogy nem tudom, hogy pontosan melyik pakliba szeretném ezt használni. Úgy vélem megtalálja majd a helyét.

A pokol kapuja (7): Igen érdekes és hatékony kontroll paklit lehet összerakni rá. Tán mondanom sem kell, hogy Baghart érdemes vele elővenni. Esetleg beférhet egy Sötét föld is a pakliba, de az nem annyira illik egy kontrollosabb deckbe. A varázslat visszavétel is nagyon hasznos, leginkább anti-mágia ellen érzem szükségesnek.

A sötétség gyermeke (8): Újból kísérletet tehetünk a thargodan pakli újbóli összeállítására. Szokás szerint baromi olcsó és rendkívül agresszív, csontokkal operáló lények jelentek meg. Különösebben jól se kell húznunk, és már jön is az első körben egy hatot ütő gyermek. És ha levakarják, az sem gond: 3 lap húzása nem csekélység. Vadállat.

Áldozati orgling (7): Hú de jók lesznek ezek az orglingok! Potom két manáért kipattinthatjuk a pakli egyik tápját az Orgling bűzistent! Ez elég durvának tűnik, pedig annyira nem kemény, hisz a bűzisten kézből kijátszva már meglehetősen drága. Én inkább valami egyéb, kombósabb orglingot rántanék elő a tarsolyomból. Ne sikkadjunk el amellett sem, hogy a legendás pakli is kapott valamit.

Arc (7): Timerás pakliba is érkezett egy új lap. Mindegyik képessége jónak számít, és a dobások módosításával mindig jól tudunk választani. Más pakliba annyira nem ajánlom; én még egyszínű lila pakliba próbálgattam, ott még egész korrekt volt, ha tudjuk olcsóbbítani, akkor már nem gond kockáztatni.


Baghar (7): Vegyünk egy Angyalhercegnőt, és butítsuk le egy kicsit. Kicsit olcsóbb, kicsit kisebb, kicsit kevesebb a képessége. A magam részéről nem igazán értem, miért jó egy igen-igen masszív lényre passzivizálós képességet rakni - de ez egy ilyen lap. Az áramlása első osztályú. Leginkább A pokol kapujával fogjuk előrántani, emellett még Thargodan pakliba is beleférhet pár darab, de oda kicsit drágácskának érzem.

Darkron, a nyílpuskás (6): A híres-neves ében íjász pakli újabb csodája. Ettől bizony nem fog feljebb lépni a HKK paklik ranglétráján. Hiába van sok képessége, igazándiból egyiket sem érzem igazán hasznosnak, átütő erejűnek meg főleg nem. Pedig arra lenne szükség, hogy az íjászokat komolyan vehessük. Inkább ezt ne tegyük.

Ében íj (6): A lapot erősnek tartom, az 1 VP-s speciális keresések még jónak számítanak. Főleg a counterelhetetlenek. És ez csak a mellék képessége a lapnak. Kár, hogy az ében íjászok csak egy 10/5-ös erősséget tudnak megütni (és ez bizony kihat a lapra is) Ében íjászos pakli mellett csontos-lényes (thargodan, goblin) paklikba is be lehet próbálni; lényleszedésnek és kivégzésnek is jó lehet. A gyógyítás megakadályozása különösen tetszik; segíti az agresszív lények rohamát.

Fekélyes thargodan (8): A másik remek thargodan a kiegészítőben. Torzak hercege mellett könnyen lehet, hogy ingyen kiröppen 5/5-ös szörnyetegként. Csontokat is tolhatjuk bele, vagy építgethetik a pici thargodanok. Önmagában sajnos elég gyenge, de azt hiszem ritka lesz egy thargodan pakliban, hogy egyedül lesz. Zanszilánkos pakliba szerintem nem szükséges.


Fertőzött szentély (8): Nagyon tetszik a lap, a már megkopott dicsőségű Hadiállapotra emlékeztet, ami sokáig nagy kedvencem volt. A lapok általában hullanak, mint a legyek így jól lehet termelni vele az erőforrást. Leginkább valami kontroll jellegű pakliba tudom elképzelni.

Időzített gomba (7): Még soha egy lap sem sebzett önmagában harmincat. És ez még túl sokba se kerül. Csak valahogy ússza meg a gomba, míg lekerül róla ez a sok jelző... Persze egy Megfelelő alkalommal is el lehet róla távolítani. Így gyakorlatilag egy két lapos, négy manás nyerő kombóhoz jutunk. Drágának nem nevezném, csak kicsit instabilnak. Igaz, jó védelemmel akár el is húzhatjuk a játékot, hogy lejárjon a négy kör és jöjjön a halál. Kis szerencsével egy újabb gomba felhúzásával hamarabb véget vethetünk a küzdelemnek. A tesztelés során többféle érdekes és hatékony paklit is raktunk rá össze - érdemes kísérletezgetni vele; van benne potenciál.

Martian (7): A lilára erősen építő paklik egy univerzális lapját köszönthetjük. Leszedés és keresés egyben, és még egy lényünk is marad. Ez mind szép és jó, de kissé drága. Három VP-ért már nagyobb dolgokat szeretnék látni. Ha tudjuk olcsóbbítani, akkor már jó üzletnek számít, amit csinál. A drágácska idézési költség mellett még az is zavar, hogy nem szedi le a fattyakat.

Orgling mágus (7): No, ez a mágus sem sikerült éppen a leggyengébbre! Úgy indul, hogy igen nehéz leszedni az összes lényünket. Mellesleg egész kellemes a gyógyítós képessége. Az igazi értéke az ellenfél likvidálásában rejlik - remekül összejátszik a szintén max. ÉP csökkentő kártevőkkel. A kombózgatós orglingok amúgy is igen hamar elszaporodnak így remek kivégző ember lesz. Nagy kár, hogy a lényeket nem tudja sebezni, mint a régi verzió.


Orgling ősanya (7): Ez az orgling határozottan tetszik! Kitűnő védelmet nyújt a kis malacarcú kutyaszörnyetegeink számára - és ehhez még áldozni való lényt is ad. Ha szerencsénk van, akkor még a következő kört is megélik és manát is termelnek. Amellett, hogy az ÉP-jét is megkóstolták. Orgling mágushoz is remekül fognak jönni ezek a kis kártevők.

Sugárzó ősanyag (8): Egy igazi, zanszilánk pakliba való lap. Az ellenfél erőforrásait korrektül tudja lefolytani, rövid távon kicsit drágácska, de néhány használat után már jónak számít az eredmény a befektetéshez képest. Amíg az ellenfelet bosszantja az erőforrás megmetszésével szép lassan halálos fegyverré hízik, és egy hetest tudunk odasózni a feláldozásával. Nem rossz.

Torz fatty (4): Egyszerű és őszinte hordalény. A hátrányát meg lehet kerülni azzal, hogy kevés vagy semennyi húzással sem játszunk. Ennek az eredménye garantáltan egy gyenge deck lesz. Ha már egyszerű hordalényre vágyunk, akkor az Agyonzúzott yetit ajánlom, ezt meg felejtsük el. Denevérbomba (7): Pontosan mire is jó ez? Szívatni a drága lapokat? Az nem annyira csudálatos dolog. Aztán rájövünk, hogy akár mi is drágíthatjuk az ellenfél lapjait. Mondjuk három Bűvös erdővel. Így már egy alapból 2 VP-s lap is igen keményen büntet; az erdők mellett még 5 drágítás nem csekélység. Nagy baj, hogy az épp kijátszott lap okozta problémákat nem fogja kezelni. Sőt, a már korábban kijátszott lapokat sem - húzhatjuk akár rosszkor is. Bár jó pillanatban nagyon kegyetlen, de szerintem érdemes megfontolni a használatát.

Dornodon mosolya (9): Igazi spoiler. Leszed vagy counterel - ilyet utoljára a Trinigan dilemmája tudott - és igen-igen olcsón. A sebződés nem okozhat problémát, ami bosszantóbb lesz, hogy piros lapokat nem kezeli. Nem baj, azokat majd megoldjuk mással. Bilincsben ideális.

Eleven zancsepp (6): Figyelem! Csapda kártya! Megeshet, hogy beleszeretünk a lapba és úgy ítéljük valamiért, hogy jó a lap. Jó, annyira nem gagyi a lap, jobb mint pl. az előző kiegészítő kuka lapjai. Mindenesetre ha lehet, ne használjuk. A kicsit ütögető lapok nem igazán nyerő lapok mostanság, ahhoz hogy sokat üssön, már nagyon sok mindennek kint kell lennie. Bűvös erőd tűz pakliba szintén nem jó, hiszen ez lesz az egyetlen lényünk - ütni nem lesz egyszerű vele. Illetve csak fix költségű tűzvarázslatot játszhatunk ki vele, és sok a nem fix költségű tűz spell.

Hok Rakon (9): Egy ork, ami nem kifejezetten az ork pakliba készült. Inkább illeszkedik a kontroll jellegű összeállításokba. A keresések letiltása okozhat problémát - de míg nekünk csak a pakli összerakásakor, addig az ellenfélnek a játék közben. A mi helyzetünk azért jobb. De azt se mondanám katasztrófának, ha legjobb keresésekből berakunk párat, hisz legfeljebb eldobjuk. Az amulettek segítségével a használhatatlan lapjainkat szépen lecserélhetjük két újra. Csak bírjuk majd nekronnal. Külön öröm, hogy ez egy olyan erőforrás lap, amelynek van értelme börtön/bilincs mellett is. Ekkor csak simán leszedésként fog funkcionálni. Semeleges csatamezőbe nagyon tápos.

Kastplom szolga (3): Sötét kastplom termeli. Pakliba ne rakjuk inkább.


Lángtenger (7): Igazán vaskos tömegirtás, sajnos csak megfelelő pakliba. Nekem leginkább a jelzők leszedése miatt tetszik, a sok undorító izomjelzős lényt nagyon jól kezeli. Kár, hogy kicsit drágácska - talán tűzpakliba ki lehet bírni a költségeit.

Lávaköpet (8): Egy igen kitűnő galetkis lap. Mondhatni bármelyik galetkiből Vérkeszeget csinál. Sok manából hamar leégethetjük az ellenfelet, de a tartalékban lévő lényeit is megpörkölhetjük. A lap húzása meg igazi táppá emeli. Egy hátránya azért van: kell hozzá egy lény, amire rátehetjük.

Mantrion (5): Nem tetszik ez az újfajta vonal, amit a varkaudarok képviselnek. Régebben egy érdekes terülős, kombós pakli volt - erre meg jönnek a nagydarab, ostoba, anti-mágiás lények. Ez az elképzelés szerintem elég gyenge, ráadásul nemcsak a koncepció egyoldalú, maguk a lapok is igen gyengék. Mennyivel jobb egy Szerencsesárkány, mint ez a szerencsétlenség?

Ölvefoltozó (8): A galetki pakli másik sztárja. Enyhén szólva jobb, mint a Quwarg szamuráj - hisz megfelelő pakliban ez is egyért jön, csak az anti-mágia helyett még választhatunk pár hasznos dolgot. Bármelyik mellett is döntünk, rosszul járni nem fogunk.

Quwarg széltáncos (7): Egy lapért egy 5/2-es repülő lény - na ez igen jól hangzik! De hogy fog a gyűjtőbe kerülni? Ez már egy érdekesebb kérdés, nem is lesz annyira könnyű megválaszolni. Azon kívül, hogy valamilyen pakliégetős-lényes koncepcióra kell gondolni, bennem nem körvonalazódott semmi konkrétum. De majd Ti kitaláltok valamit. Quwargok közé nem érzem szükségesnek, az egy kombó pakli.

Qwarg szamuráj (7): Korunk Antitalentuma. Szerencsére az anti-mágia igen jól simul a quwarg koncepcióba, így biztosan hasznos lesz. Alapból nem biztos, hogy beraknám, érdemes odafigyelni az aktuális metagame-re, mert sok meccsen lehet használhatatlanul gyenge.

Qwarg vágóhíd (8): Nem vagyok biztos benne, hogy jobb lenne, mint a Piroslámpás ház. Igaz, hatalmas előny, hogy egy körben kétszer lehet használni, de magát az épületet nem lehet feláldozni. Quwarg pakliba mindenképp jónak érzem, hisz a követő miatt elég sok olcsó lényünk is lesz. Azt hiszem máshova nem szükséges erőltetni.


Sötét kastplom (7): Egy régi, igen hangulatos lapnak a felújítása. Anno kegyetlenül erős volt - ezt az érzetet nem sikerült továbbörökítenie. Most inkább csak egy poén lapnak érzem, de azért rejlik benne elég potenciál, hogy ne lehessen félvállról venni. Legnagyobb problémája, hogy az aránylag komoly költsége mellett kissé lassan jutunk hozzá a képességéhez. Addig meg sok minden történhet. Úgy tippelem gonosz lényes paklik side-jában azért helyet fog kapni, hisz van pár koncepció, ami ellen extra hatékony lehet.

Toragh (7): Kissé körülményesnek érzem, hogy igazán használható legyen. Ahhoz képest, hogy mennyibe kerül, a képessége elég gyönge - egyedüli izgalom a lapban a víziókért való előkeresés. Kurtz is megmutatta, hogy egy alapvetően gyenge lap mennyire jó lesz, ha lapköltség nélkül elő lehet szedni. Igaz, itt már nagyon speciális az előkeresési kondíció, de pl. egy vízió pakliban igen könnyen teljesül. Esetleg egy víziós kontrollba is ki lehet próbálni, simán használjunk mellette egy-egy vízióból akár 2-3 darabot is.

Toragh katonája (8): Vízió pakliba egyértelműen sztár, 1-ért négyet sebez. Más pakliba jobbnak érzem a Víziósólymot, 1 VP-ért csupán egy sebzés különbség van. Igaz, ez lényt is kilőhet miután ütött, de ez nem mindig jön össze, így nyert a sólyom.

Toragh szelleme (7): Kétségtelenül nagyon drága varázslat, ráadásul nem is kicsi kockázatot foglal magában. Könnyen lehet, hogy az ellenfél kacagva mutatja meg az olcsó lapokat tartalmazó kezét és mi meg gondolkozhatunk, hogy mit kezdjünk a 2 katonánkkal. Az is lehet, hogy az ellenfél kezében egy huncut lap sincs - nyilván ilyenkor se túl kemény. Szerencsére egy igen jó áramlása van. Ha minden jól jön össze, akkor 5 VP-ért 14-et tudunk sebezni és dobatunk egyet. Ez azért elég jó dolog, hogy megérje kicsit kockáztatni miatta.

Trok Rakon (10): Hok Rakon tesója még jobban sikerült papiros lett. Bratyójához hasonlóan ő sem a markos ork legények hordáját erősíti elsősorban. Keresések letiltása ugyanúgy jó lehet, csak nekünk kell a pakli építésnél igazodnunk. A kijátszáskori képessége nagyon tápos, tárgyat lopni manapság igencsak megéri. S ami kiemelten jó benne, hogy aktívan veszi át - a tárgyak túlnyomó része amúgy is passzivizálgatós. A pálinka osztó képességével egy pillanat alatt felhízlalhatjuk 9/1-es re, és még minőségi lapelőnyre is szert tehetünk. Szükség esetén lényleszedésként is funkcionál. A cikk megírásának pillanatában a kiegészítő legjobb lapjának tűnik, de el tudom képzelni, hogy nem lesz igazam.


Varkaudar behemót (6): Nem egy nagy durvaság, de a Mantrionnál azért jobb. Buta, nagy passzív lény. Meglehetősen kevés szerep jut az ilyen koncepciójú lapoknak mostanság. A kis lények kiirtása jópofa - de mire feljut az őrposztba, egy darab egyes lény sem lesz az őrposztban.

Varkaudar gladiátor (6): Az ellenfél kezdése okozta hátrány kiegyenlítésére szolgáló elképzelést demonstráló lap. Az egyért 2/2-es lény elég gyönge, még ha megkapja a bónuszt, akkor is vérszegény. A hálója mondjuk nem rossz, de az meg akkor a legjobb, ha mi kezdtünk. Varkaudar pakliba be lehet tenni, de nem erőltetném.

Zan kulmináció (7): Egy lehetséges kivégzés a zanszilánkos pakliba. Sajnos csak akkor működik, ha már valamilyen szinten jól állunk (van lap a kezünkben / asztalon). Ha nagyon tele vagyunk, akkor igen tekintélyes sebzést lőhetünk el, de jellemzőbb lesz a 4-5-ös sebzés. Kijátszása után bármelyik zanszilánkunkat lecserélhetjük erre. Ez a ritka esemény valószínűleg akkor fog bekövetkezni, ha az ellenfél már fél lábbal a sírban van, és csak az utolsó rúgást várja.

Zan szertartás (8): Zanszilánkos pakliba egy igen remek lap - másképp fogalmazva: az egyik jó érv amellett, hogy összerakjuk a zanszilánk paklit. Leszedés és erőforrás egyben, az áldozás az egyetlen fájó pont benne. De ha be tudunk neki dobni valami használaton kívül zanszilánkot (ami már megtette a magáét), akkor mindenképp jó lesz.

Zan-tágítás (8): Ez az a lap, ami miatt szeretnénk minél több zanszilánkot beletuszkolni a pakliba. Kettőért négy lapot húzni, főleg azonnal, nagyon jó. A Bérmágia óta nem is nagyon történt ilyesmi. Erről többet nem lehet beszélni - húzni jó, olcsón húzni még jobb. Főleg sokat.

Zoodroo tint (7): Végre egy kicsit értelmesebb varkaudar. Sajnos önmagában nem menti meg a paklit az enyészettől, főleg mert ez csak egy kiegészítő, védelmi lap. A halál nem válogat (8): Jó kis lapleszedés, ami egy fillér manába se kerül - de cserébe counterelhetetlen, és húzni is lehet rá. Bolondos dolgok mennek 2011-ben. Hogy ne legyen akkora az elképedés, az egy lény áldozás azért már költség, de van pár pakli, ami könnyűszerrel előránt egy rakás lényt is. Ha meg termeljük valamivel (pl. Orglin ősanya), akkor még a bedobott lény se került lapba. Csuszpit mellé is jónak érzem.

A hold ragyogása (7): Brutáltáp lap vérfarkas pakliba. Sajnos a farkasfajzatok már nagyon gyengének számítanak, így ez a lap se fog túl sokra jutni. Talán jönnek még farkasok, addig is rakjuk el a mappánkba.

A túlvilág nagykövete (8): Nekem nagyon tetszett a lap - de kérdés, hogy mennyire lesz hatékony. Az világos, hogy van benne potenciál, hisz az sem tűnik túl rossz lehetőségnek, hogy lecsap mondjuk egy Kurzot (mi mást), és kapunk egy nekro csontvázat. Ha csak simán ütöget, akkor a csonti termelés már igen veszélyes lehet a feláldozós képességével. Hagyományos versenyeken talán nem lesz akkora sztár, de korlátozottabb formátumokon én érzem benne a kakaót.

Árnylord (7): Agresszív paklikba nagyon ideális lény: körönként hármat sebez (mint egy Elkorcsosult sziránusz), és leszedni se lehet túl egyszerűen. De ami igazán fontos, hogy a végjátékban is nagyon hasznos, hisz letiltja a gyógyulást. Jaj nekünk, ha a horda elég erős lesz!

Átkos kötődés (7): Azt hiszem vízió pakliba lesz a legideálisabb, a kézből és a pakliból dobás nekünk semmi hátrányt nem jelent, az ellenfélnek már jóval gázosabb lehet. Mondjuk manapság nem kevesen játszanak gyűjtőben is működő lappal, így talán nem annyira nagy okosság ezt erőltetni. Nagy szomorúság, hogy nem lehet olcsóbbítani, így a vízió paklinak is meg kell gondolnia a használatát.


Fagyúr (8): Alapvetően nem érzem benne a nagyobb powert, mint egy Isthar, a káoszpápa-ban. Kicsit ugyan nagyobb, és még lehelete is van (jó hír, akár négyet is dobathat). De a dobatása már kicsit neccesebb, ugyanis visszaveheti az ellenfél egy kör után a lapokat. Ez már akár gondot is okozhat. Ami igazán izgalmas a lapban, az az áramlása: counterelhetetlenül megold egy lapot 3 körig. Nem vagyok biztos benne, hogy ez végül elég lesz ahhoz, hogy játszani akarjunk vele - egyelőre jónak tűnik.

Halálcsapda (5): A jó öreg csapdák... annyi biztos, hogy jó nagy botorság kell, hogy támadjon valaki, amikor kint van egy halálcsapda. Követővel (bármilyennel) már sokkal érdekesebb: két SZK-ért egy lényt lophatunk. Mint egy gyengébb Aranydukát...

Halhatatlan esszencia (8): Komoly vérfrissítést kapnak a vámpírok ebben a kiegészítőben. A megújulás egyik fontos pontja lesz a Halhatatlan esszencia: lapköltség nélkül tudunk manát termelni, vagy feltápolni a lényeinket. Nagy gond, hogy csak körönként egyszer lehet használni, de az ellenfél körében is lehet, így nem lesz túl lassú.

Kísérteties bajnok (7): Nekem egyáltalán nem világos, hogy mire lesz jó ez a lap. Szerény véleményem szerint semmire, de a többi tesztelő kollega elég jónak tartotta - azért bízom az ő ítéletükben is. Egy Morq Fan Gort előrántani pl. elég jól hangzik: 3 VP-s Idő kereke. Valószínűleg van még pár hasonlóan hasznos lény, melyek ráadásul önmagukban is hasznosak és megférnek egy pakliban.

Ködlovas (7): Egész masszív legény igen kevés manáért. Azért az áldozás nekem nagyon szúrja a szemem, annyira nem nagy kaland hatot ütni, hogy áldozgatni kelljen miatta. De ködös a lap, így szerintem könnyen megbocsáthatjuk neki azt, hogy nem mindig lesz annyira jó.

Ködmangó (8): A ködpakli sztárja lesz. Érdemes mihamarabb kijátszani, hogy gyorsan tápoljon minket. Bűvös erdővel különösen kemény, hiszen nem lehet drágítani a ködös keresést. Szintén érdekes szituációt eredményezhet, ha Pozitív síkkal és mondjuk Ködfallal párosítjuk - az életben nem fognak minket leütni.


Ködyeti (7): Egyszerű és őszinte ködös lap. Minden ködpakliba kötelező, hisz ki tudja mikor lesz szükség egy hármat ütő, olcsó lényre.

Kripta (8): Vámpírdeck egyik alapja. Ha nagyon nagy segítséget az ingynesítése nem is jelent (hisz olcsóbbítani a követővel, Hívó kürttel és Holtidéző kürttel is tudunk), a Vámpírbébiknek azért örülhetünk. Aki megteheti, Ezeréves drakónt is csaphat mellé - na azt már érdemes kirakni belőle.

Lidércúr (8): Nagyon jó erőforrás mindenféle élőholtakkal játszó pakliba. Az izomjelzőt leginkább Zombi mester mellett fogjuk tudni értékelni, hisz akkor azonnal lapra válthatjuk. Ne feledjük, hogy az ellenfél gyűjtőjéből is csemegézhetünk, szedjük csak ki a Manaevő férgeket és Víziósolymokat tőle.

Megrontott lélek (8): Az áldozós képessége első pillantásra nem tűnik annyira hasznosnak, hiszen kevés lappal tudjuk olcsón és értelmesen dobatni saját magunkat. Egy elhúzódó meccsben, vagy egy Lidércúr után jó eséllyel találunk valami tápos lapot a gyűjtőben, amit megéri felvenni. Mondjuk egy Zombi mestert. A dobatós / semmizős képessége pedig a pakliégetés miatt lesz különösen erős. Hogy ha mondjuk egy Lidércharcosnak eldobjuk, akkor teljesen ingyen jutunk egy semmizéshez - de ha kell az eldobott lapok számát is ingyen tudjuk növelni. Talán mondanom sem kell, hogy ez a képessége a vízió pakli egyik alap lapjává fogja emelni. Érdekes és hasznos kártya.

Ősmotyogó császár (8): No igen, a motyogókhoz is jelent meg ez-az. Tekintélyes méretű szörnyeteg, rengeteg hasznos képességgel. Az ember komolyan elgondolkozik miatta a motyogópakli összerakásán. Nem is véletlenül, hisz tesztelésen több verzióban is sikerült komoly pakliégető paklit összerakni velük. És ebben kulcsszerepet kapott a császár, ami akár az első körben is lejöhet (egy Hívó kürt és egy Energiamotyogó segítségével).

Sötétségszellem (8): A hátránya eléggé behatárolja, hogy hol tudjuk használni, de még így is érdemes a figyelmünkre. Egy ingyenes repülő kislény, ami manát termel - na ilyen nem terem minden sarkon. Sajnos a hordajellegű paklik előszeretettel áldoznak fel lényeket ilyen-olyan gonosz célokra. És erre a blank 2/1-es lény tökéletesen alkalmas lenne. Majd élőholt pakliban kedvünkre áldozgathatjuk - szerintem elég ha oda berakjuk.


Suttogó végzet (8): Azért ezt a motyogót sem érdemes lebecsülni. Kettőért leszedni egy max. kettes lapot még ugyan nem a világ teteje (hol van ez a Tolvaj klántagtól...), azonban ezt érdemes inkább másodlagos képességnek tekinteni. Motyogó pakliba inkább a pakli lefelezése lesz az érdekes. Nagyon olcsón dobat nagyon sok lapot - a maradékot már nem lesz nehéz elintézni valahogy.

Szűz hó (8): Nem kifejezetten kedvelem azokat a lapokat, melyek nem tudnak mást, csak sebezni. A Szűz hó is csak ezt tudja - viszont meglehetősen keményen. Az ellenfél kénytelen lesz minden mozdulatát alaposan megfontolni, különben pillanatok alatt lesebzi a Szűz hó. Gyaníthatóan a legtöbb pakli zavarónak fogja találni. Hogy gyakorlatban mennyire lesz erős? Ez még elválik.

Vákuum-csapda (6): Mit tudnék erre mondani? Egy újabb csapda, ami nem igazán nyerte meg a tetszésem. Ha tudunk rá valahogy VP-t kuporgatni, akkor egész jó kis védelmet jelenthet. Igaz én jobb szeretem leszedni a lényeket, mind nullázgatni a sebzésüket.

Vámpír őrszem (7): Kikeresi a Kriptát és fel is építi. Megéri.

Vámpírbébi (8): Egy lap, ami felülről kompatibilis a Rémebbel! Most mi lesz? Örvendjünk neki. Cantrip lény áldozós pakliba és élőholt pakliba is igazán jó lesz, de a legjobban a vámpírok közt fog muzsikálni. Az Első vámpír ugyanis leviszi 0 VP-re a költségét, vagyis potom egy nekronért rakhatjuk ki.

Védelmező motyogó (6): Én a magam részéről nem sok hasznát láttam ennek a lapnak. A motyogó pakli egy offenzív összeállítás, ez eléggé félremegy a pakli céljaitól. Persze lehetnek szituációk, amikor egy kis gyógyulás jól jön, maximum side-ba tegyük be.

Végtelen formázás (10): Minden jel arra mutat, hogy ez a lap kegyetlenül tápos. Egy vízió, amivel körönként vissza lehet venni valamit. Ezt ezer és egy féleképpen ki lehet használni - némi erőforrással óriási előnyt ki lehet építeni vele. Ráadásul ködös is, így könnyen előszedhető, illetve nyugodtan játszhatunk belőle többel is, nem probléma, ha kettőt is húzunk belőle. Egyedüli szívfájdalmunk a sebződés lehet - gyanítom ezt nem lesz túl nehéz megoldani. Pl. körönként Visszavágunk egyet vele.


Vérfarkas preventor (8): Igen érdekes és hasznos dobatásnak tartom. Sok lapon szerepel manapság a gyógyulás, vagy a semmizés, így mindenképpen tudunk vele dobatni. A lap létrejöttének a fő oka az ősmágiának az eldobatása, hiszen Lassan járjozva az ember sokszor pórul járt, ha belefutott egy Eltörlésbe. Most már könnyen meg lehet ezt úszni.

Vérnyelő (8): Nem kifejezetten szeretem azokat a lényeket, melyek lényegében ölésen kívül semmi másra sem jók, a Vérnyelő mégis tetszik. Hetet tud ütni - önmagában három kör alatt kiszedi az ellenfelet; ez azért annyira nem rossz dolog. Ami különösen jó, hogy a lényeket különösebb veszély nélkül tudja lecsapkodni. Ha nagyon tele vagyunk VP-vel még gyógyulni is tudunk. Külön öröm, ha más, lehelős lényünk is van; hisz a képessége a többiekre is hat. Sárkány pakliban, börtön / bilincs paklikban, vagy akár egy sima kontrollba is jól működött.

Vérszívó (7): Nagyon jó képességű lény, kevés híján igazi táp lehetne. Az, hogy kissé drága, még nem akkora probléma, nagyobb gond, hogy az ellenfélnek jogában áll cselekedni kijátszása után, ugyanis kijátszásakor nem orozza el a lényeket. A lejövetele és passzivizálása között sok víz és egy Vérszívó tetem is lefolyhat a Dunán. Side-ba jó lehet a nagyon lényes paklik ellen.

Yeti mágus (6): Ezt a lapot még a yetik mércéjével is gyengének érzem. Nem kifejezetten szeretem az áldozós képességet olyan lény esetében, ami könnyen lehet, hogy fabatkát sem ér. Önmagában csupán kettőket sebezget - no ezért még igazán nem érdemes kardélre hánynunk a saját bajtársainkat. De ha már kint van a nagy csapat, akkor se fogunk elájulni tőle.

Yeti matróna (8): Vonzó hölgy lett ez a Yeti hölgy - kevés szexibb van mint egy jó szőrös nő. Ahogy egy ilyen karcsú kisasszonytól el is várhatja az ember, nem túl gyakorlott harcos, inkább a furfangjaiban kell bíznia. Jeges lapok feláldozásával szépen megtisztítja az asztalt - csak a yetik maradnak. Vagy inkább ők sem, hiszen bármennyi lapot áldozhatunk neki, így gyorsan megölhetjük az ellenfelet.

Yeti nagymogul (6): Háromból két yeti kissé kuka ízű. Így bizony nem lesz versenypakli a yetikből soha! Ennek a nagymogulnak sem nagyon kellett volna áldozásért jönnie (mégis mit áldozunk ennek a sok yetinek?), nem elég jó ahhoz. A másiknak legalább anti-mágiája van. Igaz, ez legalább önmagában is csinál valamit, bár nem annyira sokat. Szép meg jó a többiek tápolása, meg hogy megmenthetjük, de eleve nem értem miért ragaszkodok egy olyan laphoz, ami eleve mást nem is tud, mint megúszni a csatát egy társáért cserébe... Aranyló ugarhéj (7): Komolyan mondom, ez egy jó lap! Még engem is meglep, hogy ezt gondolom - általában az ilyenjellegű (leszedés, ami néha nem szed le semmit) kártyák nem szoktak működni. A mai, agresszív, lényes környezetben igen hasznos a mínusz sebzés osztogatása, de az igazán táp benne az a mínusz ÉP. A kis lényeket (fattyak, Quwarg harcmágus) azonnal helyre teszi, a vaskos ölő lények is igencsak meggyengülnek pár kör alatt. Mindezt kellemesen olcsón élvezhetjük. Side-ba érdemes betenni, alapból kicsit merészségnek érzem.

Átkozott gyógyítás (4): Gyógyulásnak önmagában nagyon gyenge. Leszedésnek már csak közepesen gyenge. Ha minden jól sikerül, akkor kettőért leszedünk valamit és gyógyulunk nyolcat. Ez speciel nem kifejezetten rossz dolog, de olykor-olykor megesik, hogy nincs lap se a kezünkben, se az asztalon. Vagy van, csak nem zanszilánk. És akkor már két lapért szedtünk le egyet. De az is lehet, hogy egy bilincs akadályozza a húzást. Összességében: sok hűhó a semmiért.

Baltazár, a behemót (7): Egy jó lény a fehér hordába. Teljesen ingyen jön, és nagyon nagyokat tud odacsapni, ha van egy kis társasága.

Ezüstsereg (8): Szigorúan önmagában nézve: kettőért 3/3-as repülő, láthatatlan lény, ami cantrip. Ez azért még nem annyira elég a boldogsághoz, de vegyük számításba, hogy akadhat mellé más jó lényünk is. Például egy Baltazár, a behemót, akinek a sebzése rögtön négyre ugrik pusztán az Ezüst sereg segítségével. Úgy érzem a fehér horda egész ütőképes lesz mostanában.


Fény oltára (9): Ingyen anti-mágiázó, repülő lény. Hol tart már a játék? Raia hordába még gyorsan kiszórhatunk két fehér lényt is, hogy még egy angyal legyen a jutalmunk. Mindenféle hordába, épület pakliba kitűnően fog működni. Ez a lap simán lehetett volna ritka, igaz az se baj, ha van 1-2 értelmes gyakori lap is.

Friss szellő (8): Ha jó lenne a ködös pakli, akkor már készen is áll az ellenszer. Olcsó, cantrip, és pofátlanul erősképessége van. De csak ködre működik. A legdurvább ködre, a Formálódó hatalomra viszont csak félmegoldást nyújt: se kézből, se gyűjtőből nem szedi ki. És mindkettő opció könnyedén fennállhat.

Kristálytündér (7): Jó kis fehér hordalény. Egyszerű, őszinte, és ha meghal még valamit profitálhatunk belőle. Ha tényleg lesz fehér horda, akkor vele is biztosan fogunk találkozni.

Megrontott trikornis (7): Leginkább zanszilánkos pakliban láttam használni, s bár nem volt a tápok tápja, jól működött. A háromért hármat ütő lények semmilyen tiszteletet nem váltanak ki belőlem, de talán a képesség javít valamit a helyzeten. Sem a max. kettes lap leszedése, sem a semmizés nem ébresztette fel a spoiler szenzoromat, de azért korrektnek minősül. Azért alapvetően két hasznos képességről van szó. A lapot az utolsó pillanatban pirosról fehérre módosítottuk - így nem volt alkalmam fehérhordába kipróbálni. Vélhetőleg beraknék belőle párat.

Óriás purifikátor (7): Nagy masszív lény, ami a mágikus védelmén kívül jószerivel semmit se tud felmutatni. A kijátszáskori képességét gyaníthatóan nem túl gyakran fogjuk valóban kiaknázni. Egy kósza Szörnybűvölés megtörésére vagy egy 8 izmos Kritanoid mágus megleckéztetésére jó lehet. De ez annyira nem gyakori eset. Ami inkább csábító a lapban, az hogy néha repül. Néha? Ki nem használ altípusos lapot? Minden reakció, vízió altípusos és minden második lénynek van altípusa. Szóval repülni fog. Ha egy zanszilánk is beakadt valahol, akkor még ingyen is jön. Ezért erre ne nagyon építsünk, inkább csak Kragoru pakliba tegyük be - oda se mindegy hogy kettőért vagy ingyen rakjuk ki.


Sárkány matróna (7): Nekem nincsenek kifejezetten jó emlékeim erről a lapról - általában drágának bizonyult. Még Kragoruba is. Pedig masszív dög, nem egyszerű levakarni annyi bizonyos, és a többi lényünket is védőszárnyai alá veszi. Az ellenfél nem túl szívesen fogja leszedni, hiszen 5 sebzésre bizton számíthat. De akkor mi a baj? Az, hogy defenzív lap, ráadásul nem is olcsó. Ahhoz, hogy az előnyeit ténylegesen élvezhessük, nem árt még 1-2 lap mellé. S akkor már igen csak kiköltekeztünk. Általában hatékonyabb azok a lapok, melyek az előny szerzésre, vagy a győzelemre orientálódnak, nem pedig az összekuporgatott lényecskéket babusgatja - lehet a képessége indifferens lesz a meccs kimenetelének szempontjából. Egy-két darabot berakhatunk Kragoru /sárkány pakliba.

Szilánkcsapda (9): Ez már counter a javából, kérem szépen. Sajnos csak varázslatot fog meg, no és? Viszont a játék későbbi szakaszában olyan vidáman hajítjuk el neki Az erős erejét, hogy öröm lesz nézni. A zanszilánk költség pedig igazi prémium kategóriás lappá emeli.

Thu'zad felismerése (9): A gyors, pörgős, Molluszkoktól hemzsegő környezetben elengedhetetlen valami igazán hatékony fegyverrel felszerelkezni. A Thu'zad felismerése remekül kezeli az agro paklikat. Megold egy lapot, és a pörgést is megakasztja - és ez nagyon kell a játék elején. Kéjes örömmel fogjuk vele leszedni az első körben a fattyat, és utána is be van biztosítva az életünk. Gyűjtőből is leszed, no persze igen drágán. De ennek is örülni fogunk, amikor eldobjuk egy Quwarg harcmágusnak. Raia végre kapott egy kis utánpótlást spoilerekből.

Trinigan bemutatója (7): Én ezt egy gyengébb Dornodon mosolyának értékelem. Igaz, nincs hátránya és 0 VP-s is lehet, viszont akár 2-3 VP-be is kerülhet. A bizonytalan költsége miatt nehéz számítani rá, és annyira jó dolgot nem csinál, hogy feltétlen játszani akarjunk vele.

Baross Ferenc

Létrehozás: 2011. december 5. 10:06:54
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:23
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.