Hatalom Kártyái kártyalap - Mardakor misztikus | - Kinézet - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 29 szavazat alapján 8.6)
- Használhatóság - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 32 szavazat alapján 8.8) - Eredetiség - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 26 szavazat alapján 9.3) |
|
2019. szeptember 1-től a Mardakor misztikus tiltott azokon a versenyeken, ahol 3-nál kevesebb színt használhatsz. | A roxati céhtanács főtitkárával vagy a Mardakor céhmesterrel sem használhatok a pakliban 1-nél több színű céhet egyszínű versenyen, sem 2-nél többet kétszínűn. Ezeken a formátumokon a színkorlátozást ezekkel a lapokkal sem lépheted túl, mint ahogy a Sokszínűség és a Mardakor misztikus sem teszi ezt lehetővé. | A Mardakor misztikus nem használható jellemek harca versenyeken. | A Mardakor misztikus összesen 3 db-ot engedélyez egy új szín használatából. Bár a céhek technikailag nem a pakliban vannak, attól a színkorlátba még beleszámítanak. Tehát pakliban levő lapból és céhből összesen 3 lehet egy negyedik színből a misztikusnak köszönhetően. | Berakhatok Mardakor misztikust a pakliba akkor is, ha Raia nincs benne a pakli négy alapszínében. Ebben az esetben két másik Raia lapot használhatok a misztikus mellett. | Ha használok egy Mardakor bölccsel 4 Mardakor misztikust, akkor a 4 alapszínem mellé, még négy színből használhatok 3-3 lapot.
| Két Mardakor misztikussal használhatok egy 5. színből hat lapot.
| Korábban azt írtuk, hogy Mardakor bölccsel használhatok negyediket egy olyan lapból, amit a Mardakor misztikussal raktam be az 5. színből. Átgondoltuk a kérdést, és a Mardakor bölcs szövege szerint - \"egyik lapodból a megengedettnél eggyel többet rakhatsz a paklidba\" - akár ez, akár az ellenkezője megmagyarázható. Mivel úgy gondoljuk, hogy a bölcs szövegében a megengedett szó az egy fajta lap darabszámára utal, és a Mardakor misztikus erről nem nyitlatkozik (csak arról, hogy három bármilyen lapot berakhatok egy 5. színből), ezért logikusabb az, ha bölccsel nem lehet 4. lapot használni az 5. színből. Így megváltoztatjuk a korábban hozott döntésünket.
| Vannak olyan szabálylapokhoz, követőkhöz vagy más lapokhoz kapcsolódó események, amelyek a játék legelején zajlanak, még azelőtt, hogy ténylegesen elkezdődne az első kör. (A játékos köre az előkészítő fázisával kezdődik. (Kódex 4.10.2.) Tehát minden, még az előkészítő fázisa előtt zajló esemény a körén kívüli esemény.) Ilyen például a Molluszk, az ócskás első ócskaságának létrejötte, a Korlátozás dobatása, vagy a Mardakor bölcs, Mardakor misztikus, Mardakor ajándékozó, Mardakor taktikus megmutatása. Molluszkkal a játék elején kapott dobótőr/moa torpedó/chd fattya ezért nem számít adott körben kijátszott lapnak, mert még az első kör elkezdése előtt jön létre.
Az automatikus hatások azonban már ilyenkor is működhetnek. Pl. ha a Korlátozással dobott lapok közt van A teknősök bölcsessége, annak hatása ugyanúgy lapot fog dobatni az ellenféltől, és az így eldobott Szomorú szamurájra is lehet a kör végén lapot húzni. (Utóbbi esetben a kezdő játékos köre végén történik a laphúzás, mindegy, hogy konkrétan ki kezdi a játékot.) A teknősök bölcsességének lapdobató hatása egy kapcsolódó hatás. Csak azután jön létre, miután a Korlátozás hatása minden játékosnál lezajlott. Azaz a maradék lapból fog dobatni. |
Kiadás: Tengermély
Gyakoriság: ultra ritka
Lapszín (isten): Raia
Típus: kalandozó
Altípus: gnóm
Szöveg: Élet: 1. Ha a játék elején a paklidban van (mutasd meg), akkor használhatsz egy olyan színből 3 lapot a paklidba, amelyet a pakli színkorlátja miatt egyébként nem férne be. Ha egy versenyen a szabályok szerint a pakliban eleve négynél kevesebb színt használhatsz, ott a Mardakor misztikus tiltott.
Illusztráció: Berényi Szabolcs Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában... (írd meg nekünk és kijavítjuk!) Létrehozás: 2008. december 3. 11:57:41 | Utolsó frissítés: 2024. december 3. 02:26:38 | Nyomtatási forma |
|