Karakterszám: |
4554 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
39 |
Játékhét: |
105 |
E
forduló ára: |
31 zs. |
Maradék zseton: |
218 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2007. okt. 12. 9h:20' |
A következõ
fordulód táplálható: 2007. okt. 13. |
|
E-mail!
ENKI- A FÖLD URA KALANDJAI
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Lord Khalel, egy magas, halványkék
bõrû, legyõzhetetlennek tûnõ, jeges pillantású férfi. (hírneve 31998.)
A te szinteden a legnevesebb
Maocad herceg, egy magas, kékbõrû, sugárzóan
szép arcú, ezüst, hosszú, hullámos hajú férfi. (hírneve 1829.)
Szomszédaidtól helyi híreket hallasz:
*okt. 1.* Lord Vicces Don teljesítette a 9. küldetést, amit a palotában
kapott.
*okt. 11.* Lord Vicces Don teljesítette a 8. küldetést, amit a
palotában kapott.
Egy öreg galetki érdekes dolgokat mesélt:
*aug. 29.* Ambassadar csatában legyõzte Éjfényt.
*szept. 3.* Jose D'Brison
Barot kis híján megölte egy lebegõ drón.
*szept. 6.* Ren és Zorander,
a mágus megküzdöttek egymással, és Ren gyõzött.
*szept. 6.* Pannonicát
kis híján megölte egy csontváz szolga.
*szept. 14.* Ambassadart majdnem
felfalta egy orgling kártevõ.
*szept. 19.* Ambassadar és Sub-Zero megküzdöttek
egymással, és Ambassadar gyõzött.
*szept. 20.* Ren gyõzelmet aratott Sub-Zero
felett.
*szept. 21.* Dark Valek a Renegát Elf pszionikus párviadalban
legyõzte Errtut.
*szept. 26.* Ambassadart majdnem felfalta egy protolisk
gyermek.
*szept. 26.* Akadil Tel Kator és ÉjHercegnõ megküzdöttek egymással,
és Akadil Tel Kator gyõzött.
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 268.]
A barlangod már túl kicsi számodra: nekilátsz, hogy kibõvítsd! Hosszasan
dolgozol, ásol, hordod ki a köveket a bejárat elé. Végül megszemléled az
eredményt. No, így már mindjárt kényelmesebb lesz! Barlangod új mérete:
86.
[50 TVP-t használtál fel, maradt még 218.]
kno 9 10 |
9. képességre 10 képességpont |
Elköltesz 10 képességpontot a méreted növelésére (+5 méret).
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 218.]
kno 6 3 |
6. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot a gyorsaság tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a gyorsaság tulajdonságod most már 5!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 218.]
kno 68 2 |
68. képességre 2 képességpont |
Elköltesz 2 képességpontot a zene szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a zene szakértelmed 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 218.]
be 4 25 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy teknõspáncélos, tüskés
madárlény üdvözöl, és megkérdezi, hogy milyen szolgáltatást szeretnél igénybe
venni. Elmagyarázod, hogy
a bûz harci képességet szeretnéd elsajátítani.
Az ajtónálló elmagyarázza, hová kell menned. Hosszadalmas és alapos mágikus
kezelésnek vetnek alá, amely nemcsak fájdalmas, de kimerítõ is. Az eljárás
végén azonban elégedetten látott, hogy megszerezted az áhított harci képességet!
Elmagyarázzák, hogy hogyan is tudod a késõbbiekben továbbfejleszteni. (-5
képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 198.]
be 4 26 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy teknõspáncélos, tüskés
madárlény üdvözöl, és megkérdezi, hogy milyen szolgáltatást szeretnél igénybe
venni. Elmagyarázod, hogy
a lõfegyver harci képességet szeretnéd elsajátítani.
A portás türelmesen végighallgat, és megmutatja, hol tudnak segíteni. Az
akadémia egy bizarr szegletébe vezetnek, az alkímisták laborjaiba. Körmönfont
mágikus eljárásoknak vetnek alá, míg végül megkapod a kért harci képességet.
Nagyszerû! (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 178.]
kno 26 1 |
26. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot a lõfegyver harci képességed növelésére. A sok
gyakorlás meghozta eredményét, a lõfegyver szakértelmed 2. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 178.]
kno 25 3 |
25. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot a bûz harci képességed növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a bûz szakértelmed 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 178.]
Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. Rövid sétálás után eljutsz
az egyik jól õrzött járathoz, amelyen a galetkik vadászni járnak az alsó
szintre, de amelyen még élõ torzszülött nem jutott ki. Egy meredek lejtõ
szélén állsz. Óvatosan, minden lépésre ügyelve leereszkedsz. Figyelsz a
meredély oldalán levõ üregekre, hisz bármelyikbõl elõugorhat egy lény.
Ahogy mész elõre, fényt pillantasz meg magad elõtt. Ahogy közeledsz, a
fény erõsödik, a végén el kell takarnod a szemed egy idõre! Amikor újra
körül tudsz nézni, megdöbbensz. Valahol a hegy felszínének közelében lehetsz,
és a barlang, ami elõtted van, beomlott, és most nyitva áll, kívülrõl besüt
a nap vörös fénye! Riaszt a kalandvágy, de ugyanakkor kíváncsi is vagy,
ha csak egy rövid idõre is, szívesen kimásznál.
(481. kaland, összköltsége
10 TVP.) Egy árny suhan el melletted. Aha, egy torzszülött! Üldözõbe veszed.
Lehet, hogy nem is egyedül van? Befordulva egy sarkon, szembesültök. Ellenfeled
egy agglomerátor (#41).
*** 1. KÖR *** Megközelíted az agglomerátort. Az agglomerátor feléd mozog.
Megtámadod az agglomerátort. Tekergetve suhintasz jobb csápoddal.
(15
ép-t sebeztél). Harapni próbálsz.
(22 ép-t sebeztél). Az agglomerátor rád
veti magát. Kitátja száját, harapni próbál fogával. Elkerülted. Megpróbál
megmarni fogával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Beléd próbál
marni fogával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** Az agglomerátort próbálod megsebezni. Meglóbálva zúzol jobb
csápoddal.
(16 ép-t sebeztél). Pofádat nagyra tátva harapsz.
(17 ép-t sebeztél).
Az agglomerátor hörögve elterül.
[A csatában összesen 82 sebzést okoztál, és 2 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+30%).
Elteszed a zsákmányt, ami egy õskõ.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 168.]
Itt az ideje egy kirándulásnak a torzszülöttek közé! Rövid séta után elérkezel
egy ösvényhez, amely a torzszülöttek sötét világába vezet. Tétovázás nélkül
haladsz tovább. Leérve, óvatosan megkezded a felderítést. Ha nem vagy elég
óvatos, könnyen vad lesz a vadászból. Ahogy továbbindulsz, valami megmoccan
az árnyak között. Odaveted magad, mire elõugrik valami! Ellenfeled egy
elektraton (#34).
*** 1. KÖR *** Heves kézmozdulatok közepette az elektraton elmormol egy
villámsújtást.
15 ép-t sebzõdtél. Az elektraton felé mozogsz, hogy megtámadhasd.
Az elektratont próbálod megsebezni. Elõresuhintasz jobb csápoddal. Ez
mellément. Fogaidat próbálod belemélyeszteni. Nem találtál. Regenerálsz
(+3 ép)
*** 2. KÖR *** Az elektraton a mágia különös nyelvén mormol. Létrejött egy
villámsújtás!
25 ép-t sebzõdtél. Megtámadod az elektratont. Körbe-körbe
forgatva ütsz jobb csápoddal.
(16 ép-t sebeztél). Harapni próbálsz. Félrehajolt.
Regenerálsz (+3 ép)
*** 3. KÖR *** Az elektraton elõhív egy villámsújtás varázslatot.
Sebzõdsz
18 ép-t. Megtámadod az elektratont. Odacsapsz jobb csápoddal.
(16 ép-t
sebeztél). Harapásra nyitod szádat.
(23 ép-t sebeztél). Az elektraton halálos
sebet kapva a földre zuhan. Regenerálsz (+3 ép)
[A csatában összesen 55 sebzést okoztál, és 58 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+37%). Összegyûjtöd a "kincset": egy elektronit.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Egyszerû, mégis hatékony módszerekkel
kezeled a sebesüléseidet. (+30 életpont.)
[29 TVP-t használtál fel, maradt még 139.]
Elhatározod, hogy vadászni mész. A délkeleti tornyokban kiépített lépcsõsorok
egyikét választod, hogy megközelítsd a torzszülöttek lakóhelyét. Idelent
valamiért sokkal hidegebb van, talán azért, hogy a torzszülöttek élete
még nyomorultabb legyen. Mintha csak virágot szednél, úgy gyûjtesz útközben
1
elonotichlant.
[ld. enc.] Szimatot fogva, elindulsz egy folyosón. A folyosó
végén egy torzszülött fészek van! Ellenfeled egy tûzgyík (#40).
*** 1. KÖR *** A tûzgyík odajön hozzád. A tûzgyík irányába mozogsz. A tûzgyík
rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban elborít tûzleheletével.
(14 ép-t sebzõdtél). A tûzgyíkot próbálod megsebezni. Ostorként csattantasz
jobb csápoddal.
(13 ép-t sebeztél). Megpróbálod belemélyeszteni fogaidat.
Elhibáztad. Regenerálsz (+3 ép)
*** 2. KÖR *** A tûzgyík rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ
pillanatban elborít tûzleheletével.
(15 ép-t sebzõdtél). Támadod a tûzgyíkot.
Tekergetve suhintasz jobb csápoddal.
(18 ép-t sebeztél). Megpróbálod megmarni.
Hátraugrott a támadás elõl. Regenerálsz (+3 ép)
*** 3. KÖR *** A tûzgyík rád támad. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban
elborít tûzleheletével.
(13 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a tûzgyíkot. Lecsapsz
jobb csápoddal.
(24 ép-t sebeztél). Pofádat nagyra tátva harapsz.
(28
ép-t sebeztél). A tûzgyík kileheli lelkét. Regenerálsz (+3 ép)
[A csatában összesen 83 sebzést okoztál, és 42 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+32%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Elteszed a zsákmányt, ami egy pirgamit és egy xenópete.
[ld. enc.]
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Lepihensz, sebeidet nyalogatod, amelyek
hamarosan gyógyulni kezdenek. (+30 életpont.)
[32 TVP-t használtál fel, maradt még 107.]
Kedved szottyan egy kis kirándulásra a városban. Olyan lakott barlang után
kutatsz, amelynek lakója hajlandó elfogadni a kihívást. Kiválasztasz egy
barlangnyílást, amelybõl némi fényt látsz. A jelzés alapján, a lakóval
baráti társalgás lesz.
Vendéglátód
Lord Vicces Don, egy erõs testalkatú, hosszú, szõke hajú, kék
szemû férfi. A Tisztogatók klánjának felderítõ rangú tagja. Felszerelése:
a szakács üstje, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, szivárvány karkötõ,
a jég vándorcsizmája, a nyomkeresés fejpántja, a törpék vas lemezpáncélja,
az egészség csepp fülbevalója, Végzetpenge, arany lárvaköpeny, a jég szimbóluma,
a Tél aranylánca. Vendéglátód hellyel kínál, amit örömmel elfogadsz. Kényelembe
helyezitek magatokat, és elõkerülnek az elemózsiás csomagok: élvezettel
fogyasztotok a másik galetki által kínált ínyencségekbõl. Vacsora közben
barátságos vitába keveredtek kedvenc klánjaitokkal kapcsolatban; hosszasan
érveltek egyik vagy másik mellett. Nocsak, hogy elrepült az idõ! Sajnos
menned kell. Elköszönsz vendéglátódtól. (+8% jóllakottság) A beszélgetés
alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az a tudatfaló.
[ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 107.]
Készenléti állapotodat ellenõrzöd, majd elindulsz. Kirándulásod során számos
barlangot találsz, kérdés, hogy van-e köztük alkalmas. Egy óriási csontokból
épült kalyibát látsz magad elõtt. A bejárat elõtt karók vannak, tetejükre
galetkikoponyákat tûzött valaki. Felháborító! Akárki is lakik odabent,
büntetést érdemel. Persze, majd csak ha ráérsz.
(211. kaland, összköltsége
5 TVP.) Odamész az egyik "galetkitanyához". A jelzés alapján, a lakóval
baráti társalgás lesz.
A barlang lakója
Iktelag, egy középmagas, komoly tekinetû férfi. Végignézed
a felszerelését: kerek kõ, köntös, kerek pajzs, lemezpáncél, márványgyûrû,
vassisak, a káosz lüktetõ fülbevalója. Máris otthonosan érzed magad vendéglátód
barlangjában. Iktelag mosolyogva hellyel kínál, majd õ maga is lehuppan.
Hohó, micsoda finomságok vannak itt elõkészítve! Máris falatozni kezdtek.
Miután alaposan belaktatok, beszélgetni kezdtek a mindkettõtöket érdeklõ
témákról: a varázslatokról, a klánokról... Aztán persze az ellenkezõ nemû
galetkikre terelõdik a szó. Vidáman pletykálkodtok egy kicsit. Bár még
szívesen maradnál, de már tényleg ideje indulni. Elköszönsz, és távozol.
(+6% jóllakottság) A beszélgetés alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod,
mi az a vörös mösze.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 97.]
bb 1 3 4 5 7 9 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Lesétálsz a kereskedõhöz. Elõször is megnézed, mi kapható, és megtippeled,
mit mennyire tudnál lealkudni: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, törpe pikkelyvért
(#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap,
parittya (#10) 13 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, harci fejsze (#12) 23 ap, sziklarepesz
(#13) 6 ap, üvegcse (#14) 4 ap, bolhedor szárny (#15) 11 ap, molad púp
(#16) 18 ap, mandolin (#19) 92 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha
(#22) 46 ap, ragálygomba (#26) 46 ap, tejfonál (#28) 46 ap, kötél (#128)
23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, khaldoran
öv (#137) 69 ap, elektronit (#141) 23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, húsevõ
bibe (#151) 23 ap, pirgamit (#152) 18 ap, mandibula (#157) 9 ap, yeti csont
(#160) 25 ap, Xantin bõröve (#169) 92 ap, a Tél ezüstlánca (#170) 92 ap,
fekete nadrág (#171) 92 ap, pókcsatos öv (#173) 92 ap, lelakatolt ládikó
(#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198
ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû
pikkelyvért (#1016) 88 ap, láncing (#1030) 92 ap, könnyû láncing (#1031)
162 ap, mellvért (#1045) 80 ap, bõr mellvért (#1046) 143 ap, pajzs (#1060)
23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, nagy pajzs (#1062) 110 ap, sisak (#1075)
23 ap, vassisak (#1076) 52 ap, szárnyas sisak (#1077) 110 ap, maszk (#1090)
11 ap, halotti maszk (#1091) 33 ap, csontmaszk (#1092) 88 ap, fejpánt (#1105)
11 ap, díszes fejpánt (#1106) 33 ap, ezüst fejpánt (#1107) 88 ap, csizma
(#1120) 11 ap, vándorcsizma (#1121) 33 ap, fekete csizma (#1122) 88 ap,
köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 27 ap, kék köpeny (#1137) 80 ap,
díszes köpeny (#1138) 165 ap, köntös (#1150) 11 ap, zöld köntös (#1151)
33 ap, átlátszó köntös (#1152) 88 ap, íj (#1270) 23 ap, könnyû íj (#1271)
52 ap, hosszú íj (#1272) 110 ap, nyílpuska (#1285) 46 ap, könnyû nyílpuska
(#1286) 88 ap, nehéz nyílpuska (#1287) 157 ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr
(#1301) 33 ap, rövid tõr (#1302) 88 ap, kard (#1315) 23 ap, görbekard (#1316)
52 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, fogazott kard (#1318) 204 ap, lándzsa
(#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 110
ap, a pontosság íja (#4420) 138 ap, a harcos köpenye (#7885) 121 ap, a
gepárd tõre (#15700) 126 ap, a sas görbekardja (#16166) 350 ap, a tûz lándzsája
(#22480) 80 ap, a jég bõr mellvértje (#22646) 292 ap, a jég díszes fejpántja
(#22706) 182 ap, az enyészet láncinge (#23080) 149 ap, az enyészet mellvértje
(#23095) 138 ap, a villám lándzsája (#23830) 80 ap, a méreg könnyû pikkelyvértje
(#23966) 237 ap, a méreg díszes fejpántja (#24056) 182 ap, a méreg zöld
köntöse (#24101) 182 ap, a méreg rövid tõre (#24252) 345 ap, a regenerálódás
nagy pajzsa (#24462) 367 ap, a szalamandra lándzsája (#26080) 80 ap, a
yeti utazóköpenye (#26336) 176 ap, a yeti szimbóluma (#26410) 75 ap, a
sav gyûrûje (#26875) 69 ap, a sav csonttõre (#26951) 182 ap, az elektromosság
könnyû pikkelyvértje (#27116) 237 ap, az angyalok vassisakja (#28076) 201
ap, az angyalok karkötõje (#28240) 69 ap, az angyalok lándzsája (#28330)
80 ap, az ellenállás maszkja (#28540) 69 ap.
[be 3:] Visszamész a barlangodba. Felkeresed a mágusok tiszteletet parancsoló
kõépületét. Egy vörösen izzó szemû teremtmény fogad. Megkapod a szinten
megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze minden, korábbi
szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen). Zárójelben a varázslat
sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az arany ár látható: tûzpajzs
(#16, IQ3, 50ap) gránitbõr (#17, IQ9, 200ap) sorvasztás (#30, IQ5, 100ap)
gigaököl (#40, IQ7, 90ap) agyroppantás (#43, IQ7, 120ap) ellenáll.megtörése
(#48, IQ9, 150ap) alkímia (#147, IQ4, 250ap) láthatatlanság (#157, IQ7,
350ap) láth. észlelése (#158, IQ8, 80ap) szellemidézés (#159, IQ2, 50ap)
kineport (#163, IQ5, 120ap) tombolás (#167, IQ1, 320ap) villámpajzs (#170,
IQ3, 50ap) savpajzs (#171, IQ3, 50ap) gázpajzs (#172, IQ3, 50ap) {Megjegyzés:
Itt csak akkor fogsz újabb küldetést kapni, ha egy bizonyos feltételt teljesítesz.}
[be 4:] Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az információs részlegnél
érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások felõl. Új szakértelmet a
BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Új
végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz 10 kno és 20 TVP árán.
A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1. szinten 1, a 2-3. szinten
2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12. szinten 5, a 13-16. szinten
6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal
sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv,
Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod az akadémián a párbajozás (34-es)
szakértelmet, ami igen hasznos, ha más galetkikkel csatázol. Egyszercsak
vállon vereget valaki. Ijedten megpördülsz. Egy barna pikkelyes, nagydarab
galetki oktatót pillantasz meg. Szélesen mosolyog, elõvillantva tízcentis
agyarait.
- Sajnálom barátom, nem akartalak megijeszteni! Csak azt akartam
kérdezni, nincs-e a birtokodban egy sárga gömb: megvásárolnám jó pénzért!
(6. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.) Mérgesen morogsz valamit, aztán
továbbmész. A galetki még utánad kiabál: - 100 aranyat adok érte! - hmmm...
[be 5:] Felkerekedsz, és elmész a szint távoli végében épített arénába.
A porond hátsó végében egy pár küzd, de egyébként az aréna üres. Megkeresd
az arénamestert. Üdvözlöd, és elmondod neki, hogy a soron következõ torzszülöttel
szeretnél megküzdeni. Megnézi a jegyzeteiben, hol is tartottál, és biccent.
Kifizeted a beugrót, 15 aranyat, és az arénamester elõkészíti a terepet.
Közben elmondták, hogy a szint legjobbja jelenleg Avvocato Terrasini, amit
õ legyõzött: 2 sziklaóriás (#164). És már kezdõdik is a csata! Ellenfeleid
2 tûzgyík (#40).
*** 1. KÖR *** A 2. tûzgyík odajön hozzád. Az 1. tûzgyík feléd mozog. Megrohamozod
az 1. tûzgyíkot. A 2. tûzgyík rád veti magát. A 2. tûzgyík tüzet lehel
rád.
(15 ép-t sebzõdtél). Az 1. tûzgyík rád veti magát. Nagy levegõt vesz,
és a következõ pillanatban elborít tûzleheletével.
(12 ép-t sebzõdtél).
Támadod az 1. tûzgyíkot. Tekergetve suhintasz jobb csápoddal. Elhibáztad.
Megpróbálod belemélyeszteni fogaidat.
(26 ép-t sebeztél). Érintésed rothaszt.
Regenerálsz (+3 ép)
*** 2. KÖR *** Az 1. tûzgyík rád támad. Az 1. tûzgyík tüzet lehel rád.
(11
ép-t sebzõdtél). A 2. tûzgyík rád támad. A 2. tûzgyík tüzet lehel rád.
(14 ép-t sebzõdtél). Az 1. tûzgyíkot próbálod megsebezni. Villámgyorsan
elõrevágsz jobb csápoddal.
(20 ép-t sebeztél). Kitátod szádat, harapni
próbálsz. Nem találtál. Az 1. tûzgyík kileheli lelkét. Regenerálsz (+3
ép)
[A csatában összesen 46 sebzést okoztál, és 52 sebzést kaptál.] Megérint
a halál szele. Rettegve menekülsz. Hát, ez siralmas vereség volt. Akkor
gyere ismét, ha vagy szerencsésebb, vagy hatalmasabb vagy.
(Feltételes gyógyítás 3 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz,
és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+47 életpont.)
[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok,
a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota
felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét
a szint életét irányítják. A szint elöljárója,
Vizevil Rogan egy vékony,
áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló galetki kezét
tördelve fogad:
- Micsoda botrány! A szintemen hamarosan eluralkodik
a káosz, ha nem tudok valamit gyorsan tenni! Tudnál esetleg segíteni? -
kérdõn nézel az elöljáróra, mire õ folytatja: - Bizonyára tudod, hogy a
szintünkön rendet a Takarítók tartanak, míg a szintek közötti áruforgalmat
a Szállítók biztosítják. A Takarítók összegyûjtik és elássák a szemetet,
a Szállítók pedig - ezek az iszonyatosan erõs, nagyhátú galetkik - hatalmas
súlyokat cipelnek. E között a két csoport között állandó volt a vetélkedés,
mindegyikük azt próbálja bizonyítani, hogy az õ feladata a fontosabb! Most
aztán annyira elmérgesedett a helyzet, hogy egyik fél sem dolgozik, hanem
"háborúra" készülnek. Mielõtt a császári gárdát lehívnánk, hogy csináljon
rendet, meg kéne próbálkozni valami békés megoldással. Rám nem hallgatnak,
de te esetleg megpróbálhatnád!
(10. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 9:] A szint temploma egy cseppkövekkel teli, gyertyákkal kivilágított
barlangban foglal helyet. Nagyon hangulatos! Áhítattal lépsz be. Papok
fogadnak. Megszólít egy díszes köntöst viselõ pap.
- Gyermekem! Hallottam,
ahogy átkozódtál. Bûnös dolog az ilyesmi! Ideje megtisztulnod. Ha készen
állsz, jelentkezz nálam. De nehogy elszökj, mert egyházunk mindenhol megtalál!
- ijedten bólintasz.
(12. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)
[59 TVP-t használtál fel, maradt még 38.]
(32. kaland:) A próba helyszínén már vár rád Wonhson harcos. Miután tisztelegtek
egymásnak, felettesed hozzálát az eligazításodhoz.
- Enki- a Föld Ura
katona! A feladatsor katonai képzettségedet teszi próbára: mind közelharcban,
mind leheletfegyverrel, mind távolsági fegyver használatával. Az elsõ feladat:
egyetlen csapással kell egy agyagbábut szétzúznod! - bólintasz, és felkészülsz
a csapásra.
[Jobb csáp méret próba 8-as küszöbre: sikeres]
Az agyagbábu darabokra robban határozott ütésed nyomán.
- Príma! - bólint
Wonhson. - A második feladat a pontosságodat teszi próbára. - Intésére
köveket kezdenek feléd dobálni, ezeket kell félreütnöd.
[Jobb csáp szakértelem
próba 9-es küszöbre: sikeres]
Precízen félreütsz minden követ. A harmadik feladatként egy torzszülött
férget kell legerõsebb leheletfegyvereddel megsemmisítened. Felkészülsz,
és amikor a féreg feléd indul, rálehelsz.
[Legnagyobb lehelet próba 7-es
küszöbre: sikeres]
A féreg azonnal elterül. Wonhson megenged magának egy halvány mosolyt.
- Nem is rossz! - jegyzi meg. Az utolsó feladatként egy íjjal kell célbalõnöd
egy táblára. Három lövésed van, mindegyikkel el kell találnod a táblát!
[Lõfegyver próba 7-es küszöbre: 4 hõsiesség pont árán sikeres]
Minden lövésed pontosan célbatalál. Wonhson gratulál: kiálltad a próbát!
Most már valóban a katonák közé tartozol. (+1 hõsiesség pont.)
Sikeresen végrehajtottad a 2-es klánküldetést!
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 18.]
be 15 |
meglátogatod a 15. épületet |
Belépsz a Katonák Klánjának épületébe. [Hajtsd végre a 32-es Klánkalandot
(KK 32)!] Ezt a küldetést sikeresen teljesítetted! Jutalmad egy képességpont
és plusz egy rangpont. Új rangod a Klánon belül: kisdobos. A következõ
feladat, amivel meg szeretnénk bízni téged: 2.) Szinte minden katona gyûjti
a trófeákat, amelyek gyõzelmeit bizonyítsák. Hadd lássuk a te trófeáidat
- hozz 15 mandibulát!
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 13.]
m 13 2 4111 2111 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 13,2) Azon a koordinátán fal van, oda nem mehetsz.
(M 4111,2111) Nem jól adtad meg a koordinátát, hogy hová akarsz az Õsök
Csarnokában mozogni. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 13.]
Nocsak, valami érdekes dolgot veszel észre: Xenópetéd megduzzadt! Fáradtan
a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +12 galetki erõt és +3 hírnevet kaptál. A kör során összesen
266 sebzést okoztál, és 154 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
5 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 13 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
215 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Enki- a Föld Ura, egy barna hajú, kék szemû, kreol bõrû férfi
vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod: kõevõ.
Ez a 39. fordulód.
|
[1] erõ: |
8 / 1.55 |
[2] IQ: |
7 / 1.65 |
[3] ügyesség: |
4 (6) / 0.53 |
[4] egészség: |
6 / 4.65 |
[5] mágia: |
4 / 0.70 |
[6] gyorsaság: |
5 (3) / 0.52 |
[9] Méret/ép: |
86 (88) / 67 |
Min. méret: |
81 |
Barlangméret: |
86 |
|
|
Varázspont: |
41 / 41 |
Képességpont: |
7 / 5% |
Hõsi pont: |
6 (5) |
Tám.bónusz: |
6% |
Véd.bónusz: |
15% |
Galetki erõ: |
244 / 181 |
Hírnév : |
746 |
Jóllakottság: |
171% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
32 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
17 (0) |
Torzsz. csaták: |
216 (4) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
197 (3) |
Leölt torzszülött: |
251 (4) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
6 (0) |
|
A Katonák Klánjának (#15) tagja vagy.
Rangod: kisdobos (5)
Speciális
képességeid:
+1 éberség, +3% támadás.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Legyen
az erõd legalább 10-es! 2.) Hozz 15 mandibulát! 3.) Csípj fülön három
tolvajt! [számláló: 1] |
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[13] elektr.lehelet: |
6 (9) / 5.66 |
[15] regeneráció: |
6 / 0 |
[16] tüskés bõr: |
6 / 0 |
[17] vastag bõr: |
6 / 0.24 |
[24] rezisztencia: |
3 / 0 |
[25] bûz: |
3 / 0 |
[26] lõfegyver: |
2 / 0 |
|
|
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[45] csapdakészítés: |
3 / 1.56 |
[46] csapdaészlelés: |
5 / 1.41 |
[47] zárnyitás: |
4 / 1.15 |
[48] mászás: |
6 / 2.54 |
[49] rugalmasság: |
3 / 0.05 |
[58] nyomkeresés: |
4 / 1.30 |
[59] vezetõkészség: |
2 / 0 |
[62] lopás: |
3 / 0.10 |
[63] éberség: |
5 (6) / 0.39 |
[64] átokszórás: |
6 (8) / 3.83 |
[66] lopakodás: |
3 (5) / 0.25 |
[68] zene: |
3 / 0.95 |
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb csáp |
[100] méret: |
7 (8) / 0 |
[101] szakért.: |
7 (8) / 2.39 |
[102] roncsolás: |
4
/ 0 |
|
fog |
[103] méret: |
7 (8) / 0 |
[104] szakért.: |
5 (6) / 3.84 |
[105] rothasztás: |
3
/ 0 |
|
|
VARÁZSLATOK & PSZIK |
|
|
[149] dimenziókapu: |
3 / 0.06 |
[13] jégcsóva: |
5 / 0.38 |
[15] jégpajzs: |
2 / 0 |
[28] óriáserõ: |
2 / 0 |
|
|
|
|
T/V VARÁZSLATLISTÁID |
1. lista (40%): |
13 jégcsó |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAKRÓID |
1. Makró |
pv 2 |
p |
pv 5 3 4 |
p |
p |
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 70 0 25;
VI erõ:150% ép:30%;
PV 5 3 4;
PSZ
48 46;
HE 1;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #6 (4. épület), #10 (7. épület), #12 (9. épület),
#481 (39. forduló), #211 (39. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
|
1 a nyomkeresés fejpántja (#194) |
* |
1 ezüst lárvaköpeny (#355) |
|
1
fejpánt (#1105) |
|
1 köpeny (#1135) |
|
1 pajzs (#1060) |
* |
1 suhanó csizma (#195) |
* |
1 törpe pikkelyvért (#4) |
|
1 utazóköpeny (#1136) |
|
1 vas lemezpáncél
(#1001) |
* |
1 villámöv (#172) |
Ékszerek, kincsek |
|
926 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly gyûrûje (#213) |
* |
1 bronzmedál (#207)
|
|
1 ezüstmedál (#208) |
|
1 gyûrû (#1225) |
|
2 hamis arany (#809) |
|
1 nyaklánc (#1180) |
|
1 szimbólum (#1210) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
|
5 Krónika (#783) |
|
1 mandolin (#19) |
|
1 õskõ (#8) |
|
1 varázskõ (#210) |
Fegyverek |
|
1 fogazott tõr (#6) |
|
2 kard (#1315) |
|
8 kerek kõ (#11) |
Varázsitalok és füvek |
|
2 csótányláb (#25) |
|
1 elonotichlan (#31) |
|
2 liánvirág (#24) |
|
3 mátekel gomba (#21) |
|
3 mitulen fû (#20) |
|
2 ragálygomba (#26) |
|
3 sötét mák (#23) |
|
3 tejfonál (#28) |
|
4 üvegcse (#14) |
|
1 villámlehelet itala (#56) |
|
1 winropu moha (#22) |
Egyéb kacatok |
|
1 bolhedor szárny (#15) |
|
1 duzzadt xenópete (#479) |
|
1 elektronit
(#141) |
|
1 molad púp (#16) |
|
2 nordkristály (#146) |
|
3 pirgamit (#152) |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 1 pirgamit (#152), 1 õskõ (#8),
1 elektronit (#141), 1 elonotichlan (#31), 1 duzzadt xenópete (#479).
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 15 arany (#1).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
ELONOTICHLAN (31. TÁRGY) Errõl az õsi, kérges törzsû futónövényrõl nagyon
keveset tudnak, mivel különlegesen ritka. Annyi bizonyos, hogy kérgébõl
egy különleges anyag nyerhetõ ki, amely többféle varázsital fõzéséhez is
elengedhetetlen. [Szükséges varázsital fõzés szint: 5.]
XENÓPETE (278. TÁRGY) Egy szürke, tojáshoz hasonló tárgy. Jól láthatóan
él! Vajon milyen teremtménynek a tojása? Ahogy tovább bámulod, kellemetlen
érzés lesz rajtad úrrá, mintha valami nagyon veszedelmes dolgot kaparintottál
volna meg. Ha többet akarsz róla megtudni, akkor a VA 278 parancsot kell
kiadnod, 8 TVP árán - ennek persze feltétele, hogy rendelkezz varázsital
analizáló felszereléssel. A xenópete gyorsan romló tétel - ezért nem átadható,
és nem ellopható.
TUDATFALÓ (55. PSZIONIKUS LÉNY) Azok, akik képesek átlátni az asztrális
térbe, a tudatfalót egy ocsmány, duzzadt gömbökbõl álló, osztódó óriáspetére
hasonlító lénynek írják le. A tudatfaló kíméletlenül sújt le a pszionikus
térbõl, ha nem vagy felkészülve, 1-2 kör alatt kicsinálja az agyadat. Szerencsére
a tudatfaló tecnikáját könnyû kiismerni.
VÖRÖS MÖSZE (56. PSZIONIKUS LÉNY) A möszék fajai benépesítik az asztrális
teret, fõként más lényeken élõsködve. Elõfordul, hogy más létsíkon élõ
lényeket is megtámadnak, ha pszionikus tevékenységet észlelnek, de az elmúlt
századok során legtöbb fajuk elvesztette a képességet, amellyel más síkban
élõ lényekre is rá tudnak tapadni. A vörös mösze mind közül a legártatlanabb,
legéletképtelenebb, könnyû célpont pszionikus gyakorláshoz.
ÚJABB SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK Bekerült a játékba három új építhetõ szövetségi
épület, ezek:
KÍNZÓKAMRA (#38) Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség:
-
Min. építés: 150 TVP
Elõfeltétel: Istálló (#14)
Leírás: A sötétlelkû,
számító galetkik szolgájukban nem a hûséges társat, hanem a használati
eszközt látják. Amíg hasznos, tartják, ha már nem, akkor, mielõtt megszabadulnának
tõle, ki akarnak sajtolni belõle minél többet abból, amit beléfektettek.
Kegyetlen dolog egy teremtményt azért kínozni, hogy kinyerhessék a lélekenergiáját,
de néhány elvetelemült gonosz galetki még erre is képes. Ha megépítettétek
a szövetségi barlang egyik alsó, rejtett, sötét és bûzös járatában a kínzókamrát,
a szolga kínzása: SZKI {szolga sorszáma} {képességpont} paranccsal lehet
használni. Minden kno kinyerése 3 TVP-be kerül, 5 ÉP sebzõdést jelent a
szolgádnak és 7%-kal csökkenti a morálját. Ha a szolgád 0 ÉP-re kerül vagy
morálja 0% lesz, a kínzást nem lehet folytatni. Példa. Egy 4. szintû szolgában
összesen 6 kno van. Ennek kinyerése 12 TVP-t igényel, és a szolga közben
30 ÉP-t fog sebzõdni és morálja 42%-kal csökken. Az elveszett ép templomi
gyógyítással, a morál pedig morált növelõ tevékenységekkel visszaállítható,
és a mûvelet ezután folytatható, de ez már igazán visszataszító dolognak
minõsül.
JAVÍTÓMÛHELY (#39) Építési költség: 3000 TVP
Egyéb költség:
-
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Kovácsmûhely (#28)
Leírás: Itt
gyûjtitek össze mindazokat az eszközöket, szerszámokat és gépeket, amelyek
tönkrement tárgyaitok javítását megkönnyítik, hatékonyabbá teszik. Ha van
kész javítómûhelyetek, akkor a J parancs költsége 10 helyett 8 TVP, és
javítás szakértelmetekre +5-öt kaptok a J parancs használatakor, azaz pl.
5-ös javítással egy 10-es javítást igénylõ tárgyat is helyre tudsz pofozni.
Ez a +5 azonban nem érvényesül a szakértelempróbáknál, ezért a karakterlapodon
nem is jelenik meg! A javítómûhely használata külön parancsot nem igényel,
a J parancs automatikusan a javítómûhelyben kerül végrehajtásra.
RELAXÁCIÓS
SZOBA (#40) Építési költség: 1500 TVP
Egyéb költség: -
Min. építés:
150 TVP
Elõfeltétel: Üzenõfal (#10)
Leírás: Elõször csak néhány firkált
üzenet az üzenõfalon, aztán lassanként megindul a szövetségben a telepatikus
kommunikáció. Hamarosan kiderül, hogy a szövetségnek több pszi használó
tagja is van. Kézenfekvõ a gondolat, hogy a szövetségi barlangnak legyen
egy elszigetelt része, kényelmes pihenõágyakkal, ahonnét a tagok kényelmesen
és biztonsággal indulhatnak asztrális kalandokra. A relaxációs szoba elõnyei
kézzelfoghatók: a csatában használt pszionikus képességek dupla sebességgel
fejlõdnek (de ez nem vonatkozik a táborozás alatti csatákra). A plusz fejlõdésnek
csak a fele történik a fejlesztési keretbõl, a többi "ajándék". Ezenkívül,
ha pszi lényre vadászol a VD {lény} paranccsal, és nem jársz sikerrel,
akkor is van +5% esélyed, hogy valamilyen pszi lényt fogsz találni.
SPECIALIZÁCIÓ Minden galetkinek megvan a maga mumusa, amit a legjobban
utál. Van, aki a tárgytörõ szörnyeket gyûlöli, van, akit a bukott próbák
zavarnak, van, aki a teljesíthetetlen klánküldetésre fúj, van, aki a szolgáid
ért szerencsétlenségeken bosszankodik. A specializációval a tudásodat specializálhatja
egy bizonyos témakörre, amihez sokkal jobban fogsz érteni, így elkerülheted
az ezzel kapcsolatos bosszankodást. Az alábbiakban következik egy felsorolás,
hogy mi mindenre lehet specializálódni.
1. A klán kedvence: bizonyos
idõszakonként egy nagyon lehetetlennek tûnõ klánfeladatot letudhatsz (mint
császári dekrétum). Kiadod a parancsot egy klánküldetésre, és 12 forduló
múlva, amikor átspecializálsz, csak akkor lesz a küldetés teljesített.
A klán kedvencét mindenki csak 60 fordulónként egyszer veheti igénybe.
Azt, hogy melyik küldetést akarod letudni a 3 közül, a második paraméterben
add meg. Pl. SP 1 3. FONTOS: Csak azt a küldetést adhatod le így, ami már
12 fordulóval korábban is megvolt. Tehát ha közben a küldetést teljesítetted,
nem adsz le másikat helyette.
2. Áldott lélek. Nem talál szörnyeknél
átkozott tárgyat, kineporttal nem lehet neki átkozott tárgyat adni. (ha
egy küldetésben fix átkozott tárgy jár, azt megkapja.) Ha beportyázik hozzád
valaki, nem felejti ott átkozott tárgyát.
3. Gyógyító: a tvps gyógyítás
dupla ép-t gyógyít, ezenkívül a szolgák feltámasztása mindössze 2 TVP-be
kerül.
4. Koplaló: Neked és szolgáidnak a jóllakottsága jóval lassabban
csökken. Kb. fele annyi lesz a csökkenés mértéke.
5. Kuporgató. Drágakövek
és õsi relikviák eladásakor 33%-kal több pénzt kap, ezenkívül nagyobb eséllyel
talál gyógyfüvet, és ha talál, van rá esély hogy +1-3 darabot talál. Tud
aranyat és elrohadó tárgyat rakni a feneketlen zsákba.
6. Próbamester:
minden, egyszemélyes kaland során kapott próbánál a küszöb 10%-kal kisebb
lesz, mint egyébként (a csökkentést felfelé kerekítjük, tehát 11-es próbára
-2 lesz). A kudarcpróbákat értelemszerûen növeli.
7. Tárgyféltõ: felére
csökken az esélye, hogy egy ellenfél egy támadásával elpusztítsa egy tárgyadat,
legyen az végtag vagy varázslat.
8. Torzszülöttek ismerõje. Immunis a
végtag csonkolásra, a rothasztástól csak feleakkora eséllyel veszít méretet,
a kronoérintés ellene 50% eséllyel kudarcot vall.
9. Túlélõ: a torzszülöttekkel
vívott csatákban minden ütés, lehelet és varázslat 1/6-dal kevesebb sebzést
okoz neked.
10. Vezéregyéniség. Szolgáid morálja a kör végén fele mértékben
csökken csak, és az új szolga felfogadásához 1/3-dal kisebb vezetõkészség
kell a 10. szint fölött. Valamivel nagyobb eséllyel találhatsz kalandban
szolgát. A szolgák harcban kapott lélekenergiája megnõ 20%-kal.
Néhány
fontos megjegyzés a specializációval kapcsolatban.
- Legkorábban a 3.
lakószinten lehet használni.
- A parancs használata nincs teljesen ingyen!
Költsége (szint-2) x 8 TVP (de max 80 TVP), tehát pl. az 5. szinten 24
TVP. Ezenkívül elsõ alkalommal 1 KNO, utána 2 KNO, 4 KNO, 8 KNO egészen
a maximális 16 KNO-ig.
- Leggyakrabban 6 fordulónként változtathatod meg
a specializációdat.
- Alapban nincs semmilyen specializációd. Elsõ alkalommal,
majd minden további esetben, amikor meg akarod változtatni, az SP {sorszám}
paranccsal specializálódhatsz.
- Ha egy specializáció valamilyen értéket
módosít, akkor mindig elõször beszámítjuk az összes többi módosítót, és
utoljára jön a specializáció. Tehát pl. ha egy tárgyféltõnek a tárgyvédelemnek
és más módosítóknak köszönhetõen mindössze 50% esélye lenne a tárgy elvesztésére,
akkor a specializációval ezt 25%-ra csökkentheti.
Persze, ahogy tudjátok,
a puding próbája... Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy hosszú távon egyik-másik
specializáció hatásfoka egy kicsit még változni fog, persze inkább pozitív,
mint negatív irányba - a ti visszajelzéseitek alapján.
DUZZADT XENÓPETE (479. TÁRGY) Nicsak! A xenópetéd alaposan megduzzadt!
Vajon mitõl? Megszívta magát nedvességgel? Vagy csak megrohadt? Remélhetõleg
nem fog kikelni belõle valami rettenetes xenó ocsmányság!