Vissza a Főoldalra
 

Újdonságaink
Előkészületben
ÁSZF
Adatvédelmi tájékoztató
A pontgyűjtésről
Akciók
Beholder könyvek (Lista)
Más kiadók könyvei (Lista)
Kártyacsomagok (Lista)
Magazinok (Lista)
Játék-kiegészítők (Lista)
Puzzle játékok (Lista)
PC játékok (Lista)
Társasjátékok (Lista)
Dobókockák (Lista)
Keresés a termékek közt
Chat, üzenõfal
Íróink
Sorozataink
Ajánlók, kritikák, ismertetők
Könyvrészletek
Fantasy borítóképek
Sci-fi borítóképek
Könyv toplisták
Fórumok
Szavazások
Bevásárló kosár
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Livak és Ryshad a jégszigeten
Küldd el képeslapként!
Livak és Ryshad az elietimm jégsziget fagyos pusztaságán keres új kalandokat az Einarinn legendája könyvsorozat Kétélű fegyver című kötetében.
Nézz szét a galériában!
Birodalom (könyvsorozat)
Termékismertető - Alfa menü – Druidák
Termékismertető - Alfa menü – Boszorkányok
Termékismertető - Alfa menü – Tengeri rablók

A lista folytatása...
Kaland-Játék-Kockázat (157)
Könyv adás - vétel (623)
Hannibal (4)
Megújult webbolt (14)
Részvétnyilvánítás - Böszörményi Gyula (2)
Alanori Krónikát vennék (61)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Zanszilánkok lapelemzés - 2. rész

Árnyékharcos (6): Meg kell mondjam nem emiatt fogom kipróbálni a galetki paklit - még az 1 VP-ért 4/6-os lény se dobogtatja meg a szívemet (galetki követővel és lapdobással - 3 lapunk ment rá négy sebzésre - elég gyengének hangzik). Ha drágán hozzuk nem muszáj lényt adni az ellenfélnek. Tehát akár rögtön üthetünk 4-et. Micsoda öröm. Az erőforrás képessége majdhogynem megegyezik a Fertőzött szentélyével - itt csak lényért jár az öröm és egy kicsit drágább lapra van rávésve.

Dombi óriás (7): Igazi, klasszikus óriás: nem tud semmit, de azt nagyon! Izmos ökleivel hamar földbe paszírozhatja az ellenfelet - neki még az őrposzt se akadály.

Gyilkos erőd (8): Szép kis ölés és leszedés épület pakliba. Azt hiszem, messziről látszik, hogy Föld síkja nélkül egy fabatkát sem ér, de azért leírom a biztonság kedvéért: Föld síkja nélkül egy fabatkát sem ér. Azonban, hogy rögtön meg is cáfoljam magam: egy Szellemszolgát ki bírunk pörgetni belőle, ami valószínűleg pont szükséges, ha nem tudjuk felhúzni a Gyilkos erődöt. Lényeg a lényeg: szükségünk lesz sok-sok Szellemszolgára, egyrészt hogy felépítsük, másrészt, hogy aktivizáljuk.

Irigy törplány (6): Néha kegyetlen táp, néha kegyetlen rossz. Ha gyorsan ki tudunk terülni (mondjuk első körben) és nem marad lap a kezünkben, akkor pontot is tehetünk a meccs végére - az ellenfélnél semmi se marad. De ha az ellenfél már kipakolt, mi meg nem bírunk mindent kiszórni, akkor kb. üres a lap. Általában sokkal-sokkal jobb nála egy Agykéreggyalu.

Józan (6): Ő is egy nagy, buta lény. Tharrnak elég jól megy ez. De hát a háború istenének úgy tűnik jobban kellenek a kigyúrt fickók, mint az agyafúrtak. És ez a vonal szerintem a zanszilánk pakliba nem annyira passzol, esetleg kalandozó pakliba be lehet préselni. Vagy ha nagyon erőlködni akarunk, akkor összeizzadhatunk valami kombót rá, hisz bárhányszor lehet aktivizálni.


Ker-kalak tanácsnok (7): Úgy tűnik mostanában túl sok zavaró kis lényecske van kinn az asztalon - itt az ideje megfegyelmezni őket valamivel. Szépen kiiktatja a tartalékot, az őrposztot, csak vigyáznunk kell rá, és már búcsút is inthetünk a lényes pakliknak.

Ködamulett (7): A tárgyas-lényes (goblin, thargodan) paklik akár hasznát is láthatják, körönként kvázi ingyen két izom nem csekélység. De én az igazi lehetőséget a ködökkel játszó pakliban látom, ahova annyira nem illene a csont miatt - de néha nagyon jól tud jönni. Ha mást nem keresünk vele.

Ködfal (7): Egész korrekt kis védekező lap. Manapusztítástól és dobatástól legalább nem kell tartanunk annyira. Igaz, ha az ellenfélnek már van olyan lénye, ami le tudná ütni, akkor mi ugye kénytelenek leszünk passzivizálni. S ekkor a ravasz ellenfél simán tud minket dobatni. Úgy tűnik semmi se tökéletes; de talán túlzás lenne egy kereshető, ingyenes laptól elvárni, hogy örökre megvédjen a dobatástól. De legalább a játék elején, amikor még nem tudják leverni, nem tudják dobatni a kezünket. Amúgy a gyógyulás is hasznos dolog.

Minotaurusz főszakács (5): Kicsit elkésett ez a fickó, Gakk fénykorában elég jó lapnak számított volna. Most ezzel az izmos bohóckodással már nem sokra megy. Egy izomért két izom? Körönként egyszer? Mennyivel jobb nála a Ködamulett, mely a "nulla izomért két izom" című üzleti modellt tárja elénk. És az sem egy világrengetően nagy papír.

Moa kommunikátor (8): A lényes paklik új erőforrás lapja - akik szeretik a vészharangokat kongatni, tekinthetnek rá új Nekrofun máglyaként is. Nem nehéz kisakkozni, hogy önmagában még elég gyengécske, de nem túl ritka, hogy akár 2-3 darabot is sikerül belőle összehozni. Akkor már lesz nemulass, még a leggyámoltalanabb Kölyökteknős is vérengző vadállattá válhat. Viszont ez esetben az életpontunk egy jelentős részét kellett belefektetnünk, szóval hátulütője is lesz. Ne feledjük: az ellenfél kommunikátorai után is adja a tápot.


Nyílcsapda (4): Az Aranydukát után ez már csak a vicc kategóriát bírja elérni. Csapda deckbe is ez volt talán a leggyengébb - de legalább van lapleszedése. Ez is valami.

Ongóliant légiós (7): Nem annyira keménykötésű fickó, mint egy Dombi óriás, de sokkal több fantázia van benne. Két kör alatt (Óriások földje mellett kvázi azonnal) kikeres egy óriást, miközben ütöget. Vagy aktivizálgatja a Mutáns hegyitrollt.

Palotaőr (7): Nagyon sok kis aprósággal járul hozzá a kalandozók boldogulásához. De még önmagában is egy remek hordalény: 1-ért 3/3-as - hátrány nélkül, csak előnnyel. Talán újra versenyasztalokon köszönthetjük a kalandozókat?

Sorakozó (7): Ahogy haladunk előre a sorban, egyre kisebb eséllyel történnek meg a dolgok - vagyis a minél fontosabb és erősebb lehet az adott szegmens, annál kevésbé valószínű hogy meg is történik. Egy VP-s lényt ugye biztosan tudunk keresni, emellé vétek lenne nem berakni párat. A leszedés már kérdésesebb pillanat - vagy van az ellenfélnek ilyen lapja, vagy nincs. És leszedni amúgy is azonnaliból szeretünk. Három VP-s lényünk még ritkábban lesz a gyűjtőben - s az se mindig segít. Ha maximálisan ki tudjuk használni, akkor nagyon jó a lap, de sajnos egyáltalán nem rajtunk múlik, lehet hogy semmit se fog csinálni.

Térszaggatás (10): Valaki azt hazudta nekem, hogy ez a kiegészítő csúcs lapja. Ez akár igaz is lehet - nagyon olcsó counter, az első körökben néha drágább, mint Az erős ereje, viszont később is ki lehet játszani. És ez azért nagyon nem mindegy. Arról nem is beszélve, hogy a dobatómágusoknak újfent meg kell gondolniuk, hogy mennyire akarják erőltetni a dobatást, hisz ez is megtérül. Használjuk bátran, bárhova.

Védőmágia (8): Annyira speciális, hogy az ember legszívesebben elhajítaná. De közben annyira pofátlan erős is, hogy lehetetlenség nem használni. Anti-mágiás counter 0 VP-ért - ilyen még nem volt. Kedvenc trükkömmel is nagyon jól működik, hisz ebből túl sokat nem szeretnénk felhúzni.

Zanzult gigász (8): Masszív dög, ha mást nem miatta biztosan össze fogjuk rakni az óriás paklit. És nem is fogunk csalódni benne! Testes dög, ráadásul nagyon hasznos képességekkel. Az asztalt és a gyűjtőt hamar megoldja, ami marad, azt majd a Mutáns hegyitroll kidobatja. Hogy más pakliba használnám-e? Azt hiszem nem. A természet rendje (10): Igazán ráfért már zöldre egy-két igazán tápos lap - és íme itt is van egy. Igen kellemes dupla funkciós lap - azt kell mondjam, mindkét képessége korrektnek számít. Két VP-ért kör megállítás a Varkaudar merénylőt juttatja eszünkbe. A merénylő nyilván jobb, hisz nehezebb counterelni és egy lényünk is marad - de itt kárpótol minket az alternatív képesség is. Ha csak eddig érne a lap, még akkor is használhatónak érezném. De az igazi csemege csak most jön: a meccsek felében ingyen fogjuk kijátszani. Ha az ellenfél kezd, akkor meghökkentően jó lappá válik. Úgy érzem, csak ez a lap már visszatereli Sherant a versenypaklikhoz.

Eleven méreg (7): Ha az Eleven méreg megjelenik, a lényeknek meszeltek. Kettőért mindenkire két méregjelző olcsó bulinak számít. A lények nagy részét meg is oldja egy kör alatt, sajnos akad pár alak, aki tovább is húzza (pl. Kurtz, Sötét nagyúr). Ez nem akkora probléma, ha az adott lény az őrposztban van, hisz az eleven mérget még ráküldhetjük. Ami viszont már problémát jelenthet, hogy a mi lényeink is kapják a mérget. Akárhogy is alakul, egy kellően sűrű asztal mellett még egy igen brutálisat sebezhetünk az ellenfélbe.

Elnyelte a köd (8): Köd alapú leszedés. Kettőért lapot szedni nem túl nagy dolog, de a kereshetősége miatt gyakran fogunk vele találkozni.

Eszement teknős (8): Az újraéledt teknős pakli egyik kemény legénye. Lövöldözése korrekt - túl sokat valószínűleg nem fog sebezni, de jó lehet elintézni valami zavaró szörnyet. Szerencsére önmagában sem annyira szerencsétlen, hiszen ütni is egész emberi módon tud. Zanszilánkos pakliba is próbát tehetünk vele, de szerintem az anti-mágiával ott rosszul járunk.

Étkezési homár (6): Hegymélyi keltetőbe és krabber deckbe egy vállalható lap. Eme két pakli most éppen elég hátul kullog, így túl gyakran nem fogunk vele találkozni. A képességeit korrektnek mondanám, a lény gyengítős rész pl. kifejezetten tetszik. Sajnos ez még nem elég, hogy igazán szívesen játsszak vele, hisz mennyivel jobb nála egy Sötét nagyúr. Krabberek közé alapvetően jobban passzolna, csak a színe miatt fogjuk kihagyni - egy Leah templom sokkal ígéretesebb, mint ez.


Fedett verem (6): A csapda pakli újabb remeke. Nem rossz, nem rossz, de az üdvösséghez bőven kevés. A lényaltatás gyakran nem sokra jó, egy kis sebzés viszont jól jöhet. Eleve mi van akkor, ha az ellenfél nem is játszik lényekkel? Vagy mit kezdünk ezzel, ha egy Kronobogarat kéne megoldani? Jobban járunk, ha a csapda paklit móka kategóriába soroljuk.

Gyógyító köd (8): Köd paklinak nem kell nagyon aggódnia a blokkolás és a sebződések miatt. Tekintélyes mennyiségűt gyógyíthatunk magunkon, meglehetősen olcsón, ráadásul megfelelő pakliban kb. biztos a kezünkben lesz. Alapból mondjuk nem valószínű, hogy használnám, de cserepakliba nagyon jó lesz.

Ijfú teknős (9): Tesztelésen óriási vitát robbantott ki ez a lap - a tesztelők jó része úgy gondolta, hogy ez a lap nem kéne, már túlzás. Nem is feltétlen a lap erejével van a probléma, hanem egy olyan direktívát képvisel, ami a játék túlzott felgyorsulásához vezethet. Ingyenes lény, ami anti-mágiázik és olcsóbbít. Nem lesz túl nagy művészet kirámolni egy rakás tekit az első körben, és akkor agyondobattuk vele az ellenfelet. Nyilván kezelhető ez a szitu könnyűszerrel (víziókat, Démoni bölcsességeket stb. dobálunk, leszedjük az egész bandát egy Eleven méreggel stb.), amit problémásnak érzek, hogy ha egy paklinak szabad ez a tempó, akkor más pakliknak is szabad kell, hogy legyen. Egy szó mint száz, az Ifjú teknős nagyon jó lap, de úgy érzem a teknős pakli nem lesz eget rengető, hisz túl kevés az értelmes teknős, így fel kell kicsit majd hígítani a paklit.

Járvány (6): Kicsit ellentmondásos a lap, hisz kijátszásakor azonnal le is szedné önmagát. Ez nyilván nem vonatkozik a Járványra, különben fölöslegesen lenne még 10 sor a lapon. Én lassú és körülményes lényirtásnak találom, sokkal jobban szeretem leszedni azt a lapot, ami zavar, akkor, amikor zavar. Sok minden történhet a következő előkészítő fázisig, illetve én sem rakhatok ki addig lényeket.


Kiégett tisztás (7): Ez már egy korrekt tömegirtás. Az rendben van, hogy nem szed le mindent, de általában az ellenfél lényei vagy az őrposztban vagy a tartalékban csoportosulnak. Bár, akár az őrposztból haza is zavarhatjuk őket egy Szűz hóval. A lényeink aktivizálása jól passzol a zanszilánkos költséghez, de az őrposzt takarításhoz is. Felépítjük, aktív minden lényünk, kiürítjük az ellenfél őrposztját, és már mehetünk is ütni. A költsége nem a legkisebb, de egyből vissza is kapunk valamennyit - megfelelő pakliban egész szép mennyiségű mana lehet a jutalmunk, akár 20 VP-t is kaphatunk.

Ködmön (8): Lényes paklikba egy nagyon-nagyon jó tárgy - ha valahogy elő bírunk teremteni egy csontot. Két sebzés és láthatatlanság egyet jelent az ellenfél gyors megölésével. A büntetés is jól jön, hisz az ellenfél rá lesz kényszerítve, hogy szedegesse a lényeket, de valahogy azzal sem jár túl jól.

Ködsörényű pegazus (7): A ködpakli nagylénye. Önmagában nézve nem túl izgalmas, az a jó benne, hogy van miatta értelmes ölése a ködpaklinak.

Ködteknős (7): Bármennyire is furcsa, remekül illeszkedik a varázslatoktól hemzsegő ködpakliba. Hogy miért? Ha ügyesen manőverezünk, akkor ki tudjuk játszani a varázslatainkat és az ellenfelet egy szép nagy anti-mágiával lepjük meg. Utána akár vidáman előkereshetünk akármilyen varázslatot. S ami a legszebb benne - ha van nem tudunk megszabadulni a varázslatoktól, akkor szépen keresünk vele.

Ködtigris (8): Nagyon korrekt asztal takarítás. Kicsit drágácska, de annyi baj legyen. Azért ingyen ne pucoljuk le a teljes asztalt. Óriási előnye, hogy köd, így túl sokat nem is kell belőle használni, mindig a megfelelő pillanatban fog érkezni. Külön öröm, hogy még egy lényünk is marad. Ugye mennyivel jobb, mint egy Fehér tigris?

Méregdúsítás (7): Akárhogy is számolgatom, legjobb esetben egy teljesen ingyen Fekete özvegyhez juttat minket. Ez szép és jó dolog, mert egy lapunkba se került, de sok buktatója van a lapnak. Először is ez egy varázslat, amit eldobathatnak, lecounterelhetnek, és akkor fölösbe kockáztattunk 2 VP-t egy kis lényért. Le is szedhetik, jöhet passzívan, vagy le van tiltva a húzás. Még az a szomorú helyzet is előfordulhat, hogy nem tudjuk kihasználni a mana termelő képességét rendesen (én mérgező pakliba csak Pókkirálynőt és Földanyát tennék be, ami 1 VP-nél drágább). Mindezen problémás szituk ellenére kihagyhatatlan lap a mérgező pakliból.


Mérges galóca (7): Én elsősorban mérgező pakliban tudom elképzelni, az ingyenes kijátszás miatt. Az ellenfél lényes pakliját korrektül leszedi. A counterelős képesség is érdekes lehet, de amikor védelemre van szükségünk, akkor lehet, hogy az ellenfélnek egy fia lénye sincs. Ekkor vagy van egy szerencsés Zanpókunk, vagy kockáztatunk azzal, hogy saját barátainkat mérgezzük meg. Ezt szerintem el lehet viselni egy olyan körben, amiben a nyerést a zsebünkben érezzük.

Nezopurrafix (8): Az asztalon terülős paklik térnyerése miatt különösen kemény a képessége - jószerivel minden paklit zavarni fog, hisz gyakorlatilag mindenki játszik asztalon maradó lapokkal. A két VP-s drágítás rendkívüli módon legyengíti az összes aktiválós képességet, a legtöbbet nem is éri meg ennyire drágán használni. A laphúzós képessége már annyira nem nagy dolog, de szívesebben játszunk miatta marginális lapokkal, vagy nagyobb örömmel teszünk be egy vízióból két darabot is. Természetesen Kurtzal sem utolsó.

Sheran oltára (7): A képességei nem tűnnek kimondottan rossznak. Az ingyenes anti-mágia pl. egész kellemes. Megfelelő körülmények közt jól pörgetheti a paklit. Sajnos, ha akkor húzzuk, amikor már nincs kezünkben egy lény sem, kifejezetten rossz lap. Ezen még talán túl lehet lendülni. A legnagyobb bajnak a nekronos költségét érzem, hisz a képessége az ingyenes lapokkal lenne a legjobb, és mind a mérgező, mind a teknős paklinak van egy-egy, nagyon jó nekronos lénye, amit nem tudunk az oltár miatt kijátszani. Lehet vele kísérletezni, de szerintem ki fog szorulni.

Thormedor tanítványa (7): Csapdás pakliba jól működött, máshova meg amúgy se rakjuk be. Komolyan mondom rossz viccnek érzem, hogy a csapda paklinak az összes lapja jó, kivéve maguk a csapdák. De pont emiatt nem is szabad teljesen megfeledkezni róluk, hisz elég néhány értelmes csapda, hogy jó legyen a pakli.

Tüskecsapda (6): Talán ez a legjobb csapda: ingyen leszed egy lényt. Semmi erőltetett képesség, olcsó és egyszerű. Persze a világot nem váltja meg.

Virág szimbólum (7): Korrekt védekező lap, teljesen ingyen megcounterel sokféle lapot. Persze a probléma már jól ismert: erre számítani fog az ellenfél. Vagy eljátszik mellette, vagy úgy intézi, hogy muszáj legyen egy kevésbé fontos lapra ellőnünk. Vagy csak simán leszedi. A counter szerintem akkor jó, ha meglepetésszerű. Ez nem az.

Zanpók (8): Az egyik leghasznosabb lény volt mind méreg, mind zanszilánk pakliba. Villámgyorsan felhizlal bármilyen lényt (mondjuk saját magát), amit aztán senki se fog szívesen leszedni a rajta sorakozó izmok miatt. Önmagában sajnos nem túl érdekes, de a két említett pakli jellemzően terülős, így nem lehet probléma vele. Alba Regina (9): A galetkik hordásabb csapatát erősítő igazi csemege. Gyakorlatilag ingyen jön, majd, ha fennmarad, biztosít egy kis manát. Valljuk be 2-ért 2/3, aki kettőt lehel szinte ingyen, elég sztár. Brutáltáp és kegyetlen a játék elején, de később is örülni fogunk neki.

Gebarrian, az utazó (6): Ha úgy vesszük egy -1 VP-s lény, hisz a sík kikeresése és kirakása 4 VP (többnyire), vele csak 3 VP lesz. Ráadásul néha még fel is támad. Sajnos ez még kevés, hogy rá pazaroljam a laphelyet - könnyen lehet, hogy semmi szükség nem lesz rá.

Gosan (8): Ez a lap kegyetlen tud lenni. A varázspont-adás korlátlan! Ha drágább költségűt dobunk neki, majd húzunk egy Zan-tágítással, az már pörgés a javából. Zanszilánk pakliba kellemes a leszedés képessége is, de lényként is elfogadható, ennek tetejében még végzetúr is. Kyorg deckbe mindenképp érdemes lesz kipróbálni.

Hendiala familiárisa (8): Egyszínű versenyen látni fogjuk, az biztos. Ha az Elenios bűbája nem lett volna elég undorító a kék, most már biztosan az lesz. Emellett leszed, és ütni is tud. A sárkány pakliba is van benne kakaó, mert azért van jó pár kék sárkány, ami elég ütős. Egyelőre jónak tűnik, de majd bebizonyítja, hogy jó döntés-e a pakliba betenni, vagy sem.


Kárhozott bájolás (8): A zanszilánk pakli kontrollosabb vonalának oszlopos tagja. Más pakliba is befér, kiegészítő pakliba lazán, mert kettőért kijátszhatok egy általában kettes lapot, az ellenfél kezéből. Közép játékban durva, de az elején is kellemetlen meglepetéseket okozhatunk ellenfelünknek. Bűbáj pakliban is kemény lehet, de az se rossz, ha a Molluszktól ellop egy Őrült Szajonnt. A vízió pakli se kedveli majd...

Mágneses szarv (6): Galetki pakliban spoiler, de máshol semmire sem jó, ezért vegyes érzelmeim vannak a lappal kapcsolatban. Én kipróbáltam tesztelésen, jól működött, de hogy maga a galetki pakli visszamászik-e a versenyasztalok első helyeire valamikor - az még kérdéses. Kétségtelen, hogy dobatni, visszavetetni esetleg még húzni is elég táp 1 VP-ért. Talán e lap hozza meg a galetkik új aranykorát.

Tudatszívás (8): Zanszilánk Elenios módra: manát pusztít hatékonyan bármikor, az Elmerombolás utáni űrt igyekszik betölteni, igaz nem ingyen, de ez sebez is. Kellemetlen pillanatokat okozhatunk vele ellenfelünknek. A mentális varázslatok talán ritkábban jutnak szerephez a lappal kapcsolatban, mint a zanszilánkok, de hát ki tudja.

Tűzmadár (7): Önmagában nem a legnagyobb okosság, a benne rejlő erőt az adja, hogy kikeresheti önmagát is. Tekinthetünk rá úgy, mint korunk Gigantikus lovasára is. Sajnos viszonylag kevés olyan tűz lap van, ami univerzálisan használható. Továbbá nagy kár, hogy a nekron miatt instabillá válik a keresése. A mágia hajnala (7): Jöhetnek a tekik, meg a Quwarg szamurájok, ez a lap kárpótol majd minket, ha ellenfelünk anti-mágiával bosszantana. Korrekt kiegészítő lapja lehet egy kontroll paklinak. Ezzel, Démoni bölcsességgel és a Mélység felfedezésével felszerelkezve, már nincs az a teknős aki szembeszegül velünk.

A mogokok őrülete (7): Egy újabb sárga Mogokok lap modern igényeknek megfelelően . Nem rossz, de nem igazán győzött meg, hogy ez lenne a zanszilánk pakli alapja. Máshol sem elég táp főleg, hogy ott még a +1-ről is le kell mondanunk nagy eséllyel. Erőforrásnak közepesen hatékony a manapusztításnak egész jónak mondanám. Frissen bontott versenyen igazi sztár, de akár a Nemzeti bajnokság harmadik napján is előkerülhet.

Agarannin (5): Egy újabb zanszilánk, de ez a védelmi funkciót látja el a pakliban, mellékesként a gnóm pakliban is ütős. A második képessége egész jól véd a dobatás ellen. Persze előbb ki kell valahogy rakni, mielőtt a egy Agykéreggyalu, vagy egy Őrült Szajonn kiszedné kezünkből. Egy próbát megér, de a Zarknod szabálylapok ellen fabatkát sem ér. Jobbnak érzem azokat a lapokat, melyek akkor csinálnak valamit, ha eldobatják őket, és még e mellett is hasznosak.


Eleven csapda (7): Elsőre kicsit furcsa lehet, hogy olyan, mint egy lény ami csontért jön, de csapda pakliban ez a lap lesz az, amit fel akarunk húzni. Tárgy pakliban is előkerülhet, de az igazi ereje a követővel játszó pakliban jön elő. Feladatunk a csontgyűjtés persze, hogy kitegyük például egy Kincseresés itala után, de ha kint van akkor kevés lény van aki lecsapná, és még élete is segít abban, hogy fenn maradjon.

Mágikus disszonancia (5): Hol is kezdjem? Ingyen jön és áldozható talán ez a lap két legfontosabb tulajdonsága. A hátránya brutális, a sebzése közepes, de legalább, ha olyan a helyzet, feláldozhatom. Igaz, ekkor még rajtam is sebez. Ezt a lapot nem tenném be egyik pakliba sem egykönnyen. Korlátozott versenyen előkerülhet, de sokat nem fog dobni a paklin. A legjobb, ha elfelejtjük és kész, mert támadó lénynek erőtlen, mást pedig nem tud.

Ősmatéria (7): Jónak tűnik a kis sárga tárgyunk, mert csontot és varázspontot is egész jól termel, tárgy pakliba szinte kötelező darab. A harmadik képessége viszont szélesebb körben teszi használhatóbbá, mert így akár egy kontroll, vagy egy zanszilánk pakli is kipróbálhatja. Igaz, ehhez egy kis szörnykomponenst is elő kell rántanunk.

Rambó bogár (6): Érdekes lap, de kevésbé hasznos, igazából nem derült ki számomra, hogy hol is akarom használni, főleg ötöt. Szilmill kapitánnyal és aranymágussal is érdemes mellé próbálkozni hisz egész jó kis kombót ad, így Hegymélyi keltetőbe és Tokozós deckbe is ki lehet próbálni. Az utóbbiban rögtön egymagától kisül a követő is. Robbanó birkával is jól használható.

Sztatikus gólem (9): A gólem pakli alapja. Az biztos, hogy legtöbbször ezt fogjuk keresni a követővel. Kicsit Vérkeszeg íze van a lapnak, ötért tízet sebezni elég jó, ráadásul ennél azért intelligensebb papírról van szó. Engem ez a lap meggyőzött, és gólem paklin kívül is jut neki hely bőven. Kontrollba is igazi kemény legény, vagy akár egy hordában. Azt hiszem a Yuong tűzsárkányt lecserélhetjük rá.


Trinigan manakonzervátora (8): A Trinigan lapok egy újabb üdvöskéje, igazi kontrollcsemege. Izomjelzőt adni mindig is előnyös dolog volt, de szerencsénkre ez a lap ennél sokkal komolyabb, mert erőforrásnak sem utolsó. Főleg ha játszunk sok három VP-s lappal. Lassan eljön az idő amikor a "Hármas" koncepció újra versenyerős lesz? Esetleg visszatérnek a 3 VP-s Kragoru paklik?

Zanarani (9): Ez egy igazi jóféle erőforrás, elsődlegesen zanszilánkok mellé, de tárgyakkal operáló pakli is örömmel fogja látni a játék elején. Az a tény, hogy egy egyes lapot lenyúlunk az ellenféltől már csak hab a tortán. Érdemes beszerezni belőle hármat, mert csalódást ritkán fog okozni. Igazi spoiler.

Zangólem (7): Egy újabb kemény gólem, ami másodlagosan zanszilánk üzemmódba is tud helyezkedni. A gólem pakli feltámadt az új lapokkal és a korábban Zénesként megjelent Enkala szolgájával és társaival kiegészítve egy manalefojtós etnikum paklit kapunk. Első körös Porcelángólem után ez megjelenik a második körben, és az ellenfelünk már kezdhet csomagolni. Külön jó, hogy egész korrektül üt.

Zankígyó (7): A Kragoru is kap valamit, méghozzá egy egyért szinte mindig 4/5-ös sárkányt. Talán ezzel a lappal újratervezhetjük kedvenc mágikus védelmű paklinkat. Nem mellesleg a zanszilánkok egyik legjobb ölése. Igaz az ütésen kívül mást nem tud, de azt olcsón és jól. Egy (komoly) gond van a lappal, ha nincs rajta kívül más az asztalunkon akkor ez sem fog sokat segíteni. A feledés köde (8): A ködös lapok egyik alappillére és egyik legerősebbje. A kiüresedéshez hasonlít talán a legjobban, de hatékonyság a köd képessége megsokszorozza erejét, mert ha az ellenfélnek nincs keze akkor 1 VP-ért keres a ködös lapok széles palettájáról. Börtönbe és Edralianba is hatékony lap. Talán még egyszínű blokkoló pakliba is visszaköszön.

A végső köd (7): Egyszerű és hatékony. A ködös pakli kegyetlen semmizése, a vízió pakli nagy elkeseredésére. Egyért húzni pedig még mindig jónak számít, és közben esetleg kiszedünk az ellenfél gyűjtőjéből valami zavaró lapot. Gyakran köd varázsolni fogunk vele, mert mindig lesz mit keresni. A semmizés pedig ritkábban fog kelleni.

Aratás (8): Háromért három lapot visszavetetni egész jó üzlet - 3 Bűvös erdő mellett pl. könnyen elég lehet a nyeréshez. Emellett blokkolós pakliban is jól muzsikálhati, mert leblokkolt ellenfelünk, aki még próbálkozik lényeivel, elgörbült szájjal fogja konstatálni vesztét a lap kijátszásakor. Dobatós Bilincsben is megmutathatja erejét. Máskülönben viszont nem olyan erős a lap.

Bomtar trükkje (9): Na végre egy igazi táp. Engem teljes mértékig meggyőzött. A ködös koncepció egyik kulcslapja mindig örülni fogunk neki, igaz kicsit drága manapság az a 3 VP. Aktívan veszi el a lapokat, és ráadásul, ha leszedik, akkor sem kapja vissza az ellenfél a kölcsönkért lapját. Végszükség esetén háromért aktivizálhatunk egy lapot ha úgy hozza a sors.


Elvetemült burkinátor (7): A Sziránusz hárfára épülő lényes blokkoló pakli is kap egy tápos papírt. Gyakran fog 5-6 max. VP-t elvenni ellenfelünktől, és még a sebzése is elfogadható. A zanszilánkok talán ritkább esetben fogják tovább erősíteni szörnyünket.

Formálódó hatalom (9): Erőforrás köd módra - méghozzá nem gyengén. Háromért húzni Isteni keggyel is szoktunk, ami bizonyos esetekben teljesen megegyezik a lappal. Óriási előnye, hogy köd lap révén könnyen kezünkbe kerülhet egy másik köd lap felhúzásának köszönhetően. Még biztosan fogunk vele találkozni versenyeken, érdemes beszerezni a köd paklit építő játékosoknak.

Halafír (7): A zanszilánkos pörgés egyik kulcsfigurája ez a kis kalandozó. Csupán 2/2 szóval nagy terrort ellenfelünknek nem a sebzésével fog okozni. Crimson kombóban is korrektül helyt áll a srác. Bizonyos paklikban sokkal erősebb, mint bármilyen laphúzás, nekem nagyon tetszett a lap. Egyetlen kifogásom vele az, hogy passzívan jön játékba.

Ködcsapás (7): Elsőre nekem erről a lapról a Tűzcsapás jut eszembe, utána meg a kereshetősége. A ködös lapok közül vele biztosan játszanunk kell, gyakran fogjuk az ellenfél Kurtzát leszedni vele, de néha egy négyes sebzés, akár a győzelmet is jelentheti, amikor pedig nincs rá szükség ad nekünk valami olyant, ami szükséges.

Ködös elme (8): Elsőre megakadt a szemem ezen a lapon. Olyan counter, amit ki lehet keresni? Igen, megélte ezt is a játék: spoiler a köbön, a kiegyensúlyozott lap kicsit drágán, de széles körben kapja el a lapokat. Köd pakliba fix 3 lap! Bilincsnél kiegészítő pakliba optimális, igaz ott a használhatósága csökken valamelyest, de még mindig ott az esély, hogy csatamezőt vagy rúnát sorsolnak ellenfélnek.


Ködszurkálás (7): Fattyak rettegjetek, ingyen levakarja őket az ellenféltől. Ennek a lapnak gyakrabban jut majd szerep a fattyak ellen, mint a Korgó Szikrának. Alternatív felhasználása is sokszor fog jól jönni. Köd pakliba be kell tenni, ha alapból nem is, de a kiegészítő pakliban ott a helye.

Lopakodó ganüid (6): Ganüd pakliban biztosan helyet fog kapni. Olcsó, és egész jól sebez, valamint még teker is három lapot az ellenfél gyűjtőjén. Ganüid pakli kivételével nem sok helyen tudom elképzelni, illetve Fájdalom szépsége mellett még ki lehet próbálni. Korlátozottabb formátumokon egy kitűnő semmizés.

Rhatt megtestesülése (8): Istarian után itt egy újabb kegyetlen sokat blokkoló avatár, rezisztenciája tovább fokozza a lap erejét. Az esetek nagy többségében érdemes beletekerni mind a 14 ÉP-t. Avatár pakliban biztosan helyet fog kapni, bár kérdéses, hogy a lap vajon elég-e a kicsit elhanyagolt koncepció feltámasztásához. Lassan járj mellett is jól működik, ott gyakran ellenfelünk, nem fog tudni mit kezdeni vele.

Varázsköd (9): A legjobb ködös lap a kiegészítőben sokak szerint, a pakliból kereshető mana termelés olyan dimenzióit nyitja meg a játéknak, ami szinte ép ésszel felfoghatatlan. Az látszik a lapról elsőre, hogy ez jelenleg a legerősebb varázspontot adó lap, az esetek nagy többségében. Lassan járj pakliban is érdemes próbálgatni, mert segít a második körös terror kialakításában, igaz nem az Eldüeni vándor vonalra gondolok. Nagy sikereket várok a laptól.

Zantalanítás (7): Szükséges volt ennek a lapnak a megalkotása, mert a zanszilánkos pakli ellen is készülni kellhet. Egyért leszedni vagy counterelni extrém módon erős, szerencsére megvannak a lap felhasználhatóságának korlátai.

Baross Ferenc és Györki Dávid

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 9 szavazat alapján 3.8)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Zanszilánkok lapelemzés - 2. rész.

Létrehozás: 2011. december 13. 10:37:48
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.