Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
Tűzmágia
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
Talán a sors fintora, hogy a Túlélők Földjén a dornodoni tűzvihar pusztításából született civilizáció épp a tűz szférájának varázslatait tárta fel, és aknázta ki a leginkább. Korunkban érezhetően a tűzmágia birtoklása bír a legjelentősebb hatalommal.
Nézz szét a galériában!
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022.
Kérdezz-felelek 46.
Titanitdukát aukció – 2022. nyár - nyertesek
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma

A lista folytatása...
Karkötőviselés (596. tudati képesség)
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Hatalom Kártyái - Nemzeti bajnokság
Termékismertető - Alfa pakli – Káoszhorda

A lista folytatása...
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma (17)
Lapötletek (64619)
HKK pakliszerkesztő (327)
Kérdezz-felelek 46. (13)
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022. (3)
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok (7)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Nézet:
Mondjuk legalább a kezdés jogának eldöntése átkerült a narancslapok működése elé, talán az a fontosabb ebből a szempontból.
 
A kapcsolódó hozzászólások alapján (ld. lejjebb) pontosítottuk ezt, a Kódex a végleges.
 
Ha megnézem a hivatkozott kódex pontot (28-as), akkor utolsó lépés, hogy dönt a kezdésről az, akié a kezdés joga.
A cikk viszont azt írja, hogy erről korábban kell dönteni.

Hibás helyen van a kódexben vagy hibás a cikk?
 
Igen, ez már az eredeti szabályban is hibás volt, és ezt nem javitottuk, hogy a szabálylapokat nem minden egyes játszmában, a keverés után fedjük fel, hanem a játék legelején. Korrigáljuk hamarosan, köszi!
 
UP
 
A kezdes atdolgozasa (egyben Mezo es Korlatozas kivetel-kepzes ) soran anomalia lepett fel (kesobb tudom meg, hogy az ellenfel Mezozik, mint hogy mar ki kellett szednem lapokat belole).

28.2. A Semleges csatamező szabálylapok hátránya, hogy az ellenfél átnézheti a paklinkat, kivehet, és félretehet belőle lapokat. Ezt kell elsőként megcsinálni, még a meccsek elkezdése előtt, ha van ilyen.

28.3. A játékosok kockadobással meghatározzák, ki fog dönteni az első játékban arról, hogy ki kezd. A további meccsekben a döntés felváltva történik, nincs újabb kockadobás, a második meccsben a másik játékos dönt, a harmadikban megint az, aki a kockadobást nyerte.

28.4. A paklik megkeverése után a játékosok egyszerre felfedik szabálylapjukat és/vagy követőjüket, valamint az általuk esetlegesen használt céheket.
 
Igen, látom én is... nagyon erős és kreatív lap. Csak nincs szabályozva.
A baj csak, hogy fixen nerfelve lesz, ez egy lapos nyerés így, hogy nincs maximalizálva a sebzése és ez K végtelenre dolgozik, dolgozhat...

Bár fix, hogy a barna dekkeben használni fogom, ott még erősebb, az amúgy is a csontokra épül, piros benne van Sola miatt, kék meg a céh miatt... Dimenziócsere alternatívát kapott
 
Szerintem ők már a most bemutatott főnixxel is próbálgatták. Mondjuk azzal nem nehéz nyerni, ha kifér.
 
Ezt a kommentet nem értem, azt írod az első részben, hogy nem nyert 16x, majd utána írod, hogy végül nyerhett is...

A számot nem én találtam ki:

73. Miklós (előzmény: IstvanLeitner 69.)2022.05.19. 15:05  A K2-vel kipróbáltuk, emlékeim szerint 16:0-t ment a pakli vagy valami hasonló.

Azért jó lett volna, ha nem csak epikusok ellen (hard guess, de sztem ott van) tesztelitek, mert a korábban említett 7 szabálylap ellen fixen nem tudna így nyerni. És csapjuk hozzá a VH-t is az ősmágiával...

Sajnos ez egy meddő vita, sokkal egyszerűbb és őszintébb lett volna megmondani, hogy nem szeretnétek Változó környezetet látni az asztalokon (kíváncsi leszek hány db lesz a köv 3 hónapban, remélem végül nem nekem lesz igazam).
Szintén partalanná teszi azt, hogy ÉRVELNI próbálok egy koncepció mellett, hogy ne legyen azonnal kiherélve (lehetne fokozatosan is), de -elnézést én így érzem- mondvacsinált, rész válaszok érkeznek.
 
Nem, nem nyert 16x egymás után az első körben Te ugye ezt írtad.

De az, hogy 16-ból 16x nyert, és ez simán kijöhetett az 1. körben is (ugye saját körben +2 vp, ellenfél körében is +2 vp) megmutatta, hogy a K2 sajnos túl csekély nerf lenne.
 
A korábbi kommunikációk arról szóltak, hogy A fájdalom szépségéhez (is) az első körös nyerés miatt nyúltatok.

Csak egy, általad írt komment:
"Nerfre alapvetően 2 esetben van ok: ha valami túlzottan dominál egy versenyt (emiatt van a csatamező állandó célkeresztben), vagy ha 1. körös pörgéseket, győzelmeket tud generálni - a mostani nerfek pontosan ilyen eseteket kezeltek."

Bátorkodtam feltételezni, hogy logika van a tesztelés és a nerf oka között. Így jutottam erre a felvetésre ...
 
Hol olvastad az, hogy az első körben?
 
K2-vel az ELSŐ körben, nerfelt antiraksival? 16-0-ra?
 
K2-vel is meghaltak emberek tesztelésen a tűzdecktől, szóval nem, az se volt opció...
 
Még1x hangsúlyozom nem a nerf a gond, hanem a kivitelezése. El lehetett volna kezdeni K3-mal is, akkor sem halsz meg a köröd előtt, tudsz reagálni... ezután, ha még mindig durva a helyzet akkor lehetett volna szigorítani, K2, stb...
Persze az antiraksi herélése után nem is biztos, hogy hozzá kellett volna nyúlni A fájdalom szépségéhez, hiszen nem fog megindulni a tűzdekk az első körben... és ugye ez volt a cél/indok. Ennek ellenére egy K3 szigorítás tényleg reálisnak tűnne...
Ha mindezek után azt mondod, hogy kihívást jelent játszani a pakli ellen, hát oké.
 
Értem én hogy egy háló is megfogja, de mikor rakod ki?
Mert ha ő dob nagyobbat akkor jó eséllyel kikaptál.
 
Vedd mar eszre, hogy ezzel az egesz idiota nerffel eltunik az egyetlen ertelmes aggro deck. Muszaj, hogy meglegyen az archetipusok kozotti egyensuly, kulonben felborul az egesz rendszer, mint ahogy most a hkkban. Az aggro veri kontrollt, a kontroll veri midrange es kombo deckeket, a kombo/midrange meg elveri az aggrot. Valahogy igy kene kinezni egy egeszseges metanak. Most ott tartunk, hogy a nerf elott is a top3mas helyezesek 50+%-at kontrollal nyertek meg. A maradek 40-45%-ot kiteszi jelenleg a kombo, az anti kontroll kontroll es a rettenetesen elenyeszo aggro vonal. A nerf utan es a mulligan bevezetesevel ez a szam valoszinuleg jobban el fog csuszni a kontroll fele, annyi kulonbseggel, hogy az uj zen miatt fel fog jonni picit a kombo(gen). Nyilvan a hkkban a narancs lapok miatt ennyire azert nem egyszeru a keplet, de szerintem egy rettentoen unalmas jatek lesz ha ez megtortenik. Az emberek meg tobb kontroll deckel fognak jatszani es annyi lesz a jatek, hogy ki mulliganezett ossze tobb kantert. En speciel ebbol nem nagyon kerek. Kell a jatekba az aggro deck, az meg, hogy eppen mitol megy el a kedved a jatektol az szemelyes problemad, mint ahogy nekem is. Nekem pont az ellenkezojetol.
 
A résföldi fórumban volt a hozzászólásom első része, melyben leírtam, hogy egyetértek azzal, hogy úgy nerfeljük a tűzdekket mint koncepciót, hogy ne nyerjen az ellenfél beleszólási lehetősége nélkül az első körben.

Amivel nem értek egyet, az az, hogy nem nerfelték a koncepciót, hanem kivégezték.

Azért tűzdekkre készülni nem olyan nehéz, konkrétan 1 db hálóval meg is fogod a körét és a dekket is, ez még csak nem is ellenlap mint egy Oázisfészkelő vagy bármelyik körszakítás (btw. Idő tornya, Sárkánykő azért elég sok pakliban/side-ban ott figyel). Egy Rozoga lebuj vagy Roskadt vityiló és helo (kiragadva 2 egyszerű példát) ...
Komolyan egy ilyen sérülékeny (bár tény ha bepörög, akkor halálos) setup a legnagyobb gond? A fájdalom szépségét (hisz' ezt nerfelték nem a Változót) 7-8 narancslap is helyből elrakja....
 
FAQul
 
Ez is egy álláspont,de azért lássuk bejelentősen nem különbözik attól amit a 3 követő érez egy mező ellen.Csak mező jobban meta igy ő készül rá és van némi sansza felvennie side után a küzdelmet. Ha ennyire zavarnak ezen deckek be kell tenni 20+ lapot ellene sideba és alapból kompetibilissé tenni a decket némileg ellenük mert ezt teszi a legtöbb deck a mező ellen is. Persze erre már kevésbé lesz szükség mert haladunk kiásott mederben ahol egyre jobban lemetszegetésre kerülnek ezek a vadhajtások,de nem hiszem, hogy jó út az ha komplett koncepciókat nerfelünk.Lapokat abszolút szükséges,de nem örülök ha fakul a játék, márpedig ezzel ez történik.
 
Nézd meg a versenyjátékos szempontjából hogy milyen ellene "játszani". Nem azért utazok 2 órát egy versenyre hogy végignézzem 100-adjára a bohócdekket ahogy 20-at lő az első körben. Ha te kezdesz esetleg akkor megpróbálhatod belőni az antiraksit. Most hogy a nerf után az első körben nem tud megindulni, legalább van lehetőség betörni a követőt. És valahogy nem hat meg hogy nem nyeri sorban a versenyeket. Ha kapok egy ilyet és vesztem a fordulót akkor úgy érzem hogy el van b@szva az egész napom, sőt az eddigi felkészülés is felesleges volt. Tudom, van side, lehet készülni ellene, mint minden másra. Azt érzem a fő problémának hogy demoralizáló tőle kikapni, főleg a 0. körömben, úgy hogy még nem csináltam semmit. A kreátoros krag-főparancsnok számomra ugyanez a kategória. Választhatok hogy melyik ujjamat harapjam.
 
Kedves Miklós,

A résföld lapbemutató fórumban írt hozzászólásodban azt írtad, hogy az általam megnevezett naracslapok (pl. Járj, bilincs) ellen sem blankul el a koncepció, mert bekéri a rúnát vagy a válogatást... ebből jól kiszűrhető, hogy valójában a Változó környezet szabályozása volt a cél, kár hogy akkor nem azt nerfeltétek valamilyen úton módon.

Az a része a kommentednek, hogy teli van a dekk nullás és 1 zsz-es lappal, nem helytálló (legalábbis az általam ismert koncepciókban), a tűzdekk fő jellemzője, hogy a Tűzrituáléból és A fájdalom szépségéből nyert manával finanszírozza a javarészt 1 VP-s lapok költségét.

Nem tudom mi ellen teszteltétek, hogy 16-0-t hozott K2-vel is, de nem tűnik reális scenariónak, ebben az esetben a sokkal erősebb eddigi K-végtelen verzió a versenyek jelentős részét megnyerte volna... pedig nem ez a helyzet...
 
Anti-raksinak akkor mi értelme? Semmi más képessége nincs, csak annyit tud, hogy drágít, már első körtől is. Szerintem igenis lehet ellene készülni... Azt tudom támogatni, hogy pörgős versenyen legyen így vagy akár tiltva, de side-os versenyen ez teljesen felesleges változtatás.
 
Ráadásul, ez talán elsikkadt pedig többször írtam: olyan paklikat gyengít (mivel a többit jobban erősíti), amik nem túl erősek most sem, mint az 5 követő ill. korlátozó szabálylapok.
 
Ne haragudj, Miklós, de ez nem egy kiadott lap, hanem szabálymódosítás, aminek minden paklit figyelme kell venni, mert a teljes játékélményt kell javítania. Ebből kifolyólag igenis probléma, ha egy szabály az egyik paklinak jobban kedvez, mint a másiknak.

MG
 
a kővetőnél lemondással járt a narancslap lemondása miatt. Itt tetszőlegessel kombinálható (és még pár részlet különbség)
de volt lapban is amit viszont emlékeim szerint néha felbukkant. Második esély dornodon. Pedig ott a laphátrány (kvázi rossz kezet) maga a varázslat is generálta
 
Ez, hogy létezik olyan pakli, ami kevésbé profitál tőle, nem igazán érv, minden kiadott HKK lap, minden bevezetett új szabály erősít vagy gyengít valamilyen paklit. Ez a lényege egy dinamikusan változó játéknak, ahogy változik a környezet, alkalmazkodsz hozzá, új paklit építesz.

A Roxat céheiben jött egy egykieges újdonság, a céhek, jah. A Résföldben viszont nem jön semmi. Őmellé pont jól passzol ez.

Ezt az egész mulligan témát csak akkor tudod megítélni, ha már huzamosabb ideig használtad, addig teljesen esélytelen. És igen, sokan, kérdezgették már az idők folyamán, hogy nem akarunk-e ilyet, ezért is lett bevezetve. (Sőt maga az ötlet már annyira régi, hogy még egy követő is volt, ami ezt csinálta - csak pont a laphátrányos visszahúzás miatt nem játszott vele senki).
 
Szerintem az alábbi főbb bajok vannak a Mulligennel.
tldr:
Most felesleges bonyolítás
Gyengít paklikat, amik nem dominánsak
Hátrány nélküli effekt ismét

Most felesleges bonyolítás: kellenek az újdonságok a játékba, de mértékkel. Volt-van is ilyen szabályunk, hogy komoly újdonság kiegenként max. 1 jöhet. Ennek viszont felrúgása az is, ha a 2 kieg között mindenféle szabálymódosítások jönnek. Most az RC-ben kijött céhek egyértelműen komoly újdonság, plusz a játékosoknak szokni kell a „mit is használhatok ÚN-en” elég összetett rendjét. Minimum fél évig (tehát júliusig) csakis akkor módosítanék szabályt (mindegy hogy „kipróbálásnak” nevezzük-e), ha arra RETTENTŐ komoly ok van, konkrétan nem fenntartható az élvezetes játék nélküle. Aktívan figyelve az összes fórumot, nem láttam ilyen igényt felmerülni egyet sem az elmúlt 1 évben (de még ha van 1-2, az se rettenetes azonnal megvalósítandó tömegigény). Önmagában nem túl bonyolult (de azért hoz kivételeket, meg kell jegyezni fordulónként stb), de a sok „nem bonyolult” dolog teszi aztán mégis bonyolulttá a játékot. És ez már a 2. ilyen „kísérlet” az RC óta, csak ez komolyabb annál (valószínűbb, hogy megmarad).

Gyengít paklikat: Az 5 követőt nyilván. Aztán egyik legerősebb vonása, amikor alapból egyes paklik ellen vannak blank lapjaid, ilyenek pl. Börtön, Bilincs, Erdő, Járj. Ezek ellen 4-5-6 lapot újrakeverve, amikor éppen blankeket húzol, sokkal jobban erősödsz, mint maga a Börtön-Bilincs-stb. Hasonlóan a legerősebb effekt a side lapok behúzása (mert ezek valóban sokkal erősebbek lehetnek, míg a paklid lapjai azért általában hasonló erősségűek), azon paklik ellen, amik ellen kimondottan erősen lehet-szokás side-olni, ezek megint leginkább a korlátozó szabálylapok. Ugyancsak a 4-5-6 lapos pakliknak adja a legtöbb esélyt, hogy ezekből a side lapokból legtöbbet behúzz a Mulligannel. Ezek a paklik (esetleg a gyűjtőgen Bilincs kivételével majd), most nem dominálnak úgy, hogy a gyengítésük jó irány lenne.

Hátrány nélkül (ez kisebb gond): ahogy néztem a Magicben mindegyik fajta Mulliganért áldozatot kell hoznod. Itt nem. A kezed 50%-ban átlagos vagy az alatti lesz, tehát átlagban 50%-ban érdemes lesz használnod. Ez a kék céh – Termo vonalba illeszkedik (minimális hátrány), csak még annyi mentsége sincs, hogy eladja a kieget . Nem érzem ezt jó iránynak.
 
Én most nem általános elvekkel akarok jönni, hanem 1 konkrét, gyakorlati tapasztalattal, ami nem jelent feltétlenül semmit. Nem tesztelésen, hanem versenyen történt.

Óriás paklival játszottam. Az egyik meccsen behúztam az elején az ongóliant diszkoszt, eldobtam, ez a +1 lap meg egy nagy óriás az elején elég előnyt adott, hogy nyerjek. A másik meccsen a teki bölcsi üresre dobatta a kezemet. Húztam egy besideolt Bufa bűbáját, és nyertem. A Korlátozás erős pakli, akár versenyt is tud nyerni, de lehet rá készülni, és vannak fenyegetések, amiket természeténél fogva nehezen tud kezelni. Az, hogy 3 meccsből 1-ben rá tudsz mulliganozni a teki bölcsire, fog adni pár plusz százalékot, hogy eggyel több lapot dobass az elején, de az annyit nem fog számítani. És az ellenfél is rá fog tudni mulliganozni ugyanúgy, ha készült a korlátozásra.
 
Megpróbálhatod, de én nem számítok arra, hogy tömeges UR nyerés lesz belőle.

Én még akkor teszteltem Korláttal, amikor úgy próbáltunk játszani, hogy minden kör előtt lehetett Mulliganezni. Az mondjuk durva volt, mert aznap a 11 meccsemből tényleg 8-szor lett nálam végül Teki bölcsi. De még ezzel együtt is csak 2/4-et hoztam aznap, egyszerűen mert magában a Korlát koncepcióban nem volt több, még mindig voltak durván rossz matchupjai (persze tudom, a tesztelés nem az éles verseny, de azért akkor is...).

Azért a 3 meccs alatti 1 Mulligannel szerintem ez kisebb para lesz, a mellett, hogy továbbra sem egy kívánatos dolog. Egyik legerősebb ellenérv ez a Mulligan ellen, de arra nem számítok, hogy mostantól minden 2. versenyt Korlát nyer.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.