Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
Alfa pakli – Káoszhorda március 12.
Alfa pakli – Varázslények március 12.
A pillanat képe
A negatív létsíkon
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Miután az első kalandozók bejárták a negatív létsík kies tájait, beszámolóik szájról szájra járnak: "A negatív létsíkon döbbenetes, a ghallai életképhez semmiben nem fogható látvány fogad. Az égbolt sötét, mint a csillagtalan éjszaka. Hol sűrűbb, hol ritkább, baljóslatú mágikus köd borítja a tájat. A mágia természete teljesen más, óvatosan kell itt hát bánni a varázslással is."
Nézz szét a galériában!
Résföld lapbemutató 2. hét
LVII. Alanori Olimpia
30 éves a Túlélők Földje
Résföld lapbemutató 1. hét
Résföld

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek

A lista folytatása...
Követő változások, nerfek és újrakeverés (mulligan) szabály (135)
Jégmágus kt. alakulna (9359)
Résföld lapbemutató 1. hét (120)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7520)
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő: Kisértetjárás (46)
Kombók a HKK-ban (5966)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Az alakváltás mesterfokán...
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Ahoy,

Ez komoly? Jó ég... Azt még csak-csak beveszi a gyomrom, hogy egy Dühöngő Amod áramlást vagy egy Tornadusz kijátszáskori képességet meg lehessen fogni reakció counterrel. Bár soha ilyet nem láttam még és egészen biztos vagyok benne, hogy 1 évvel ezelőttig a megpróbálóját is kinevették volna versenyen... Lévén az első az aktiválást kívánó hatás a második meg forrás szóval maximum ilyen counterekkel lehetne reagálni rájuk.

De az, hogy a már létrejött előre counter lebegő hatást meg lehessen fogni az vicc, méghozzá a durvábból.

Alapesetben egy cselekvésre egyetlen válaszcselekvés áll rendelkezésre ha reagálni akar valaki.

Azaz: kijátszom 1 lapot, lehet rá regálni akár 10 lappal is, de csak a következő cselekvéssel indított reakciósoron belül. Azaz 1 cselekvésre 1 reakciósor indítható. Ez mindig is így volt. aztán a megnyitott reakciósoron belül bárki kijátszhat a lapra akár 10 countert is úgy, hogy az ellenfél semmit. De nem indíthatja újra a reakciósort soha, csak a megindulton belül teheti ezt meg.

Kjátszottam 1 lapot aminek van kijátszáskori képessége. Az ellenfél -vagy bárki- reagálhat rá, ezzel nyit egy reakciósort. Ha ez lezárul vagy nem nyílik meg a lap létrejön és megtörténne a kijátszáskori képessége amire ismét nyitható 1 reakciósor.

De olyat nem lehet, hogy a már sikeresen kijátszott lapra próbálok visszafogni, miközben annak már a kijátszáskori képessége működne.

Ezzel a remek döntéssel most sikerülne bevezetni azt, hogy egy adott cselekvésre az ellenfél vagy igazából bárki nem 1 hanem 2 reakciósort tudjon indítani.
Egyet a hatás létrejöttekor egy másikat annak működésbe lépésekor.

Ezt egész egyszerűen nevetségesnek tartom. Soha nem működött így. A már létrejött lebegő counterek érinthetetlenek voltak létrejöttük utántól mindig is. Akkor lehetett őket megfogni, amikor létrehozták őket.

Üdv: Kyb
 
Akkor lenne 1 kérdésem:

Van 1 forrás, ami a követköző köröm fő fázisában ad VP-t és a gyógyulási fázisban gyógyít, meg lapot huzat.

A forrás kijátszásakor nem volt semmilyen counterem.

Majd a következő fő fázisban sem volt, de a gyógyulási fázásig tudtam lapot húzni és lett, egy húzó forrás counterem.

Ezzel reagálok a húzó forrásra, a mosatni megállapításotok szerint lehetséges. Akkor a lapot sem húzom fel, de a VP-t már megkaptam, akkor tehát mégsem akadályozta meg a forrást, mert már "létrejött".

Szerintem így a laptervezés is nehezebb, rengeteg bírói kérdés fog felmerülni.

Nem elfogadható út (nyilván számomra) ez az ítélet, döntés.
Azt el tudom fogadni , h a forrás létrejöttekor lehessen ezekre reakció countert használni, azonban ezeken a lapokon legtöbbször NINCS feltüntetve, hogy ez egy automatikus reakció, így ezeket a lapokat össze kellene szedni elsőnek és FAQ-t rájuk, hogy igen ezek azok, majkd a ksőbbiekben feltüntetni, hogy lehessen rájuk így reagálni.

Fec
 
Amúgy épp az lenne a bonyolítás, ha a 2-es vagy 3-as lehetőséget kizárnánk, hiszen úgy megindokolni ezt a döntést, hogy az alappal védhető legyen, nem nagyon lehet. A késleltetett erőforrásoknál az egyik, az automatikus reakcióknál a másik vált gyakorlattá. Másként nem lehet egységesíteni anélkül, hogy a kialakult gyakorlatot felszámolnánk.
 
Igen, így van, ez a 3 alternatíva van előttünk.
1) Vagy mindkét effekt-re lehet reagálni a létrehozásakor és az elműködésekor is, vagy
2) mindkettőre csak az elműködésekor, vagy
3) mindkettőre csak a létrejöttekor.

Eddig is megvolt a lehetőség, hogy a késleltetett erőforrásokra azok tényleges létrejöttekor reagáljunk, de ez nem vált gyakorlattá, és eddig is megvolt a lehetőség, hogy az automatikus reakciók létrejöttekor, úgymond előre reagáljunk reakció-counterrel (pl. egy Fekélyes burástyával meg lehet akadályozni Ulver kijátszáskori képességét), de valamiért ez sem vált gyakorlattá.

Most hogy ez a kérdés felszínre került, nem történt más, mint hogy legalizálni próbáljuk mindkét megoldást.

A "később valamikor történik valami" - jellegű automatizmusokat a folyamat mindkét végén meg lehet akadályozni. Ez a döntés született, de mint írtam, ez egyelőre csak egy előzetes tájékoztatás a részemről.
 
Kedves János!

Véleményem szerint ez egy rendkívül rossz irányt indít el a játékban.

Vegyük a legegyszerűbb példát Energiaital.
Kijátszom a fő fázisomban, ahol egy gyógyító forrás counterrel, (pl. Pirofordítás), meg tudom akadályozni.

Majd elérkezik a gyógyulási fázis, ahol is kisülne az effekt és kapnék mindenfajta erőforrást. Ekkor viszont már reagálok a forrásra.

Ezen analógia, miért nem ugyanaz, mint az általatok leírt.

Egész egyszerűen, ha egy lap és a képessége létrejött, akkor ne lehessen már minden alkalommal külön reagálni a képességekre.
Ez semmilyen szinten nem a játék egyszerűsítését szolgálja!

Köszönöm,
Fec
 
Volt szombaton egy vitatott bírói döntésem, amin azóta sokat törpöltem, és szeretném Veletek megosztani a végeredményt.

A kérdés: Ulver, a holdmágus által létrehozott automatikus reakcióra lehet-e reagálni akkor, amikor épp elműködne?

Én azt ítéltem, hogy igen, összhangban a korábbi faq-kkal, és bírói döntésekkel, kérdezz-felelek bejegyzésekkel... és nem utolsó sorban a szabályokkal. A speciális reakciókkal bármilyen effektre lehet reagálni. Idáig amúgy a versenybírók zöme simán eljutott volna.

De a kérdés azért ennél kicsit összetettebb. Ugyanis, ha a kijátszáskori képességként létrehozott automatikus reakcióra lehet így reagálni, akkor miért nem lehet az ugyanígy létrehozott késleltetett erőforrásokra? A kérdés jogos, és megvitattuk. Arra jutottunk, hogy az analógia valós, és ezt a két effektet egységesíteni kell.

Valójában eddig is lehetett (volna) reagálni a késleltetett erőforrásokra a létrejöttükkor. Ennek az akadálya inkább az, hogy ezek eredménye jellemzően a kör végén ill. az előkészítő fázisban realizálódik, amikor nincs lehetőség reakciók használatára. Ezért lett a reagálhatóságuk előre hozva arra a pillanatra, amikor egy lap létrehozza ezeket a később bekövetkező hatásokat. Ilyenkor a jellemzőjük (húzó-, kereső-, VP adó stb forrás) szerinti speciális reakciókkal gyakorlatilag előre megakadályozhatók ezek az effektek.

Arra jutottunk, hogy a reakció counterekkel megakadályozhatók kell legyenek az automatikus reakciók is így, a létrejöttükkor, fenntartva, hogy megakadályozhatók maradnak az elműködésükkor IS.

(Itt egy kivételre is felhívom a figyelmet: A Termomágikus indikátorra és így a képességeire, tehát a halálsikolyára sem lehet reagálni. Tehát a termo aut. counter flag-je csak az elműködésekor akadályozható meg, a létrejöttekor nem.)


Egyelőre nincs rá faq, de a játékvezetők figyelmét felhívom rá
 
Pont ugyanannyi ideig, mint régen. Egy-egy fordulóra egy órát számolj, és a fordulók száma nagyban függ a résztvevők létszámától. A beholderes versenyek zöme 5 fordulós. A kisebb, vidéki versenyek általában 4 fordulósok.
 
Manapság mennyi ideig tart egy Hagyományos verseny?
 
A Cm-es gyártású lapoknál (Homokdűnék és későbbi) a szövegbox mögött már nincs foil réteg, hogy olvashatóbb legyen.

Ha hibát találsz a lapkeresőben, a hkk kukac beholder pont hu cimre irj, de a lap mellett is van egy link, hogy jelzem a hibát.
 
Más is problémásnak találja a foil lapok olvashatóságát?

Ha hibát találok a lapkeresőben, azt hol jelezhetem?
 
A Tokozo rakshallion minden lenyre egyforman vonatkozik. Tehat mind a sajat, mind az ellenfel lenyei passzivan jonnek, es ennek megfeleloen kell a koltseguket kiszamitani es kifizetni.
 
Hegymélyi keltetővel és Tokozó rakshallionnal játszok.
Ekkor egy repülő lényem kijátszásakor mondhatom-e, hogy a Tokozó rakshim miatt a lényem passzívan jön játékba tehát a Keltető nem drágítja; ellenfél repülő lényénél viszont a Keltető előbb drágít, majd passzívan jön játékba?
 
Akkor a megkezdett semlegesítés is számít.
Köszönöm a választ.
 
"Ha nem semlegesített" ez azt jelenti, hogy "ha nem semlegesítésként játszottad ki" lényegtelen, hogy utána mégsem sikerült neki valamilyen okból a semlegesítés.
 
Ez a kitétel azért kellett, mert 2001 előtt nem szerepelt a lapokon az, hogy "Hátrány:" Tehát ha egy 2001-ben, vagy később kiadott lapon ez nincs hangsúlyozva,és egyéb döntés sem minősített annak, akkor az nem hátrány.
 
Bár most nézem, hogy a Gyengeség nem 2001 előtti...
 
A szabálylapokat ne keverd a követőkkel!

Továbbá:
Kódex
91.3.1. Hátránynak tekintendő még a 2001 előtt kiadott lapokon a szöveges leírás azon része is, amelyben ilyen megjelölés ugyan nincs, de a szövegrészben a lap a gazdájára (kijátszójára) nézve egyértelműen előnytelen következmények szerepelnek.
 
Sziasztok, egy olyan kérdésem lenne hogy ha Gyengeség szabálylappal játszom kijátszhatom-e a Ködszellemet úgy, hogy a Gyengeséget áldozom fel a költsége helyettesítésére? A szabálylapra bár nincs ráírva, hogy "Hátrány:" csak annyi, hogy az ellenfelem első körében több vp-t kap. A kódex szerint: "Ha egy követőn szerepel, hogy megszüntethető, akkor ez a lehetőség a követő saját hátránya." Felmerül a kérdés, hogy ha egy szabálylap csak az ellenfélnek ad valamit az a hátránya vagy az egyik képessége.
 
Solatopolka (2021) vs reakciósor
Az van ráírva a Solatopolkára, hogy "ha nem semlegesített", akkor sebez. Mi történik akkor, hogyha az ellenfél kijátszik egy lapot, arra reagálok egy Solatopolkával, ő visszareagál, én reagálok megint az első kijátszott lapra, majd az ellenfél reakciójára is és ezzel vége lesz a kántercsatának? A Solatopolka semlegesítésként lett kijátszva eredetileg, de eggyel több kánter beletolásával a reakciósorba neki már nem marad lap, amit megfoghatna. Ilyenkor kisül a sebzése?
A Hegyrengetőre egyértelműen rá van írva, hogy kijátszási módot kell választani, az jó ellenpélda.
 
A HKK szabályrendszerének egyik legingoványosabb területére tévedtél. Ez a "valamire hatni valamivel" - kérdéskör. Dolgozom egy újabb HKK középsuli leckén, aminek pont ez a témája, de olyan bonyolult, és olyan sokfelé nyúlnak a szálai, hogy nehéz közérthetővé tenni, és persze jó lenne rajta egyszerűsíteni is egy jókorát.
 
Még mindig nem nagyon értem a lényeget, de így is köszönöm szépen a válaszaidat. Több idődet nem akarom rabolni ezzel. Majd kialakulnak erre az ítéletek biztosan előbb-utóbb.
Annyival legalább előrébb vagyok, hogy a kombó ötletem működk.
 
A céhek minden képessége forrás. Ezt szabályszinten deklaráltuk. A céh működése nem változik attól, hogy a ténylegesen okozott hatása erősödik. (Ugyanannyi zsz-t kell költeni rá, ugyanakkor és ugyanúgy tudod használni, mint az Elmeszűkítés nélkül, stb.) Szóval szerintem működik.
Valsirah-ra pont ezért került rá külön, hogy az általa okozott sebzés nem módosítható.
 
Ha egy lap nem írja, hogy az általa létrehozott önálló jelző milyen színű, akkor színtelennek kell tekinteni?
 
Hát, ennél egy általánosabb szabály jobb lenne szerintem, mert nagyon sok kombináció van aminél el kellene ezt dönteni.
Most pl egy Elmeszűkítés + sárga céhes paklin gondolkozom, hogy jó lehetne. [E] betűre kettő VP-t pusztítani jóval erősebb, mint egyet pusztítani. Ez a kombó konkrétan működik szerinted?
(Több példát nem fogok kérdezni, amíg nem lesz egyértelműsítő szabály, de erre az egyre nagyon kíváncsi vagyok.)
 
Pont ugyanúgy, ahogy a lapok egy része is a lapokra hat, egy másik része meg a játékosokra.
A szabálylapok/követők hatásai sem egységesek.
 
Mi az oka a különbségnek pontosan? Hogyha az egyik fajta képességekre hatnak a követők és a szabálylapok, akkor a többire miért nem? Nem értem ezt így.
 
Vannak szabálylapok/követők, amelyek közvetve befolyásolják a céhek működését. Pl. Zarknod bilincse mellett a barna céh segítségével sem tudsz kf tárgyat keresni, illetve a rezisztencia pl. véd a művészek céhének dermesztésjelző osztásával szemben.
De direktbe a szabálylapok/követők sem hathatnak a céhekre (kivéve a főtitkárt). A képességeiket nem lehet drágítani és nem lehet rájuk reagálni sem.
 
A céhekre hatnak a szabálylapok/követők?
Mindegyik céhre van legalább egy szablylap, ami hatni tudna érdemben. Például:
-a fehér céh lapot húzat (zarknodék)
-a sárga céh manát ad (Szűk esztendők, Elmeszűkítés) vagy vesz el (Elmepajzs, Elmeszűkítés),
-a lila céh sebez (Hatásvadászat, Tomboló csata, Specializáció pl a Raska (2022) ellen)
-a fekete céh lapot szed le (Sárkány úrnő (új)) és semmiz (Az álmok mestere)
-a takonyzöld céh blokkol (Manaapadás)
-a sötétzöld céh IK-t helyettesít (Antimágikus rakshallion (új))
-a piros céh játékost sebez (Felkészülés)
-a barna céh lapot keres ki a pakliból (Zarknod bilincse)
-és a kék céh sok VP-ért célozhat cényeket (Specializáció)
 
Akkor rendben van, a lapra írt szöveg mindig a legerősebb kutya. A Glória szövege azt írja, hogy nem kell teljesíteni a feltételeket. Így akkor mehet a menet.
 
"..ha hordozója angyal képessége esetleges feltételeit nem kell teljesítened..."
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.