Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Roxat céhei január 22.
A pillanat képe
Villámmágia
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
Az Ezüst Kígyók messze földön híresek hatalmas villámaikról, így természetes, hogy megalkották - Fairlight segítségével - a Villámmágiát. A bűbáj létrehozásakor Fairlight dicsősége az elemi villámlás erejével egyesül. Olyan érzés, mintha az elektromosságot az uralmad alatt tartanád...
Nézz szét a galériában!
Roxat céhei bemutató verseny fontos információ
Roxati paklibemutató: Sokszínűség
Előregisztráció a Roxat céhei frissen bontott versenyre
Adatbázis bővítés
XXXVII. Alanori Mini Olimpia

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2022. január 22., Wekerlei Boccia Klub
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
Előregisztráció a Roxat céhei frissen bontott versenyre (38)
Megújult a HKK kódbeváltás oldal (4)
HKK kérdés? (45999)
Roxati paklibemutató: Sokszínűség (1)
Lapötletek (64573)
Exuberant (2)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Vérhörgő Mamulut
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ...
Nézet:
Érdekes. Én nem így ítélném, bár mondjuk így egyszerűbb.
Köszi a választ.
 
Nem támadásnak szántam! Elfogadom az érveket a hivatkozásokkal és a kódex funkciójával kapcsolatban kapcsolatban.

A szabálykönyvben nincs leírva, hogy pontosan mit jelent ingyen kijátszani egy lapot. (Ez nem csak a védekezéssel kapcsolatban merült fel, hanem a Kisebb jégdémonnál is pár hete.) A kódex tárgymutatójában sincs benne, az idézési költséggel kapcsolatos fogalmak rettentően összetett és hosszú rész. Utólag, böngészőből szöveg kereséssel már megtaláltam, ezentúl így is használom majd.

A másik kérdéssel kapcsolatban jogos, benne van a szabálykönyvben:
A legtöbb esetben, ha egy lap az idézési költségre hivatkozik, akkor az
alap idézési költséget kell figyelembe venni, kivéve azoknál a lapoknál, ahol
ez külön meg van említve, illetve a reakció lapoknál, amelyeknél a módosított
idézési költséget kell nézni.

Itt azért megjegyezném, hogy fent megvalósul az egyértelműség alapelve, a kódexes verzióban félrevezetően kerek és általános érvényű az első mondat, különös tekintettel arra, hogy sokka lentebb van a kivétel, a kivétel lehetőségének korábbi említés nélkül.
21.9.0. Ha egy szabály vagy lap szövege egy játékban, kézben, gyűjtőben vagy pakliban lévő lap idézési költségére vonatkozik, és röviden idézési költséget említ, ott ezen az alap idézési költséget kell érteni.
...
...
21.10. Ha egy reakció cselekvés leírása idézési költséget említ, ott ezen a módosított idézési költséget kell érteni.
 
A semlegesítéssel bíró lényeket mindig ki lehet játszani semlegesítés nélkül is.
A zoloboo esetében ha nem semlegesítesz, dönthetsz, hogy 0-ért v 1 zsért játszod ki.
 
Elég hülyén van megfogalmazva a lap...

Szerintem te döntöd el, hogy 0 vp vagy 1 zsz, de azt is bele lehet magyarázni, hogy csak semlegesítésként lehet kijátszani...
 
És akkor mi alapján döntöm el az IK-ját?
 
Igen.
 
Zoloboo (2020)-at kijátszhatom nem semlegesítésként?
 
A jatek osszetett. A szabalyrendszer bonyolult.
Ha a szabalyokat probalod rendszerezni, ket lehetoseged van:
Minden egyes szabalyponthoz leirod az osszes ahhoz kapcsolodo tovabbi szabalyt, vagy "ossze-vissza hivatkozod" oket. A Kodex a hivatkozasaival es azzal h minden szabaly csak egyszer van bele leirva, tobb mint 100 nyomtatott A4-es oldal... ha mindent mindenhiva odairnank, a terjedelme... nem is tudom, tobb szaz oldal lenne.
A Kodex nem azert keszult, hogy ebbol tanulj meg HKK-zni. Arra ott a szabalykonyv. Ez egy "szabaly es fogalom-gyujtemeny", a versenyjatekosoknak, versenybiroknak es a jatekfejlesztoknek. Ettol persze lehetne meg konnyebben kezelheto, vagy egyszerubb, atlathatobb. Tervben van az ujraszerkesztese. Szeretnem egy teljesen mas motorral ellatni, de egyelore nem volt ra energiam.
A Kodex ezen verzioja alapvetoen szovegkent, manualis olvasmanykent keszult. Azt is szem elott tartva h esetleg zsebkonyvkent, nyomtatasban is megjelenhet majd. Ez egy zsakutca volt, de utolag mar nem lehet ezt megvaltoztatni.
Szoval koszi a kritikat.
 
Köszi!
A következő nem neked szól! Köszönöm a válaszokat, összeállt, a kódexben is le van írva minden, egy aprócsak kritikát mondanék csak.

Édes jó Istenem... Keddenként viszont +1 VP de az megint egy másik sor ugye? Egy reakció cselekvés leírása nem egy lap szövege? Próbál az ember utánanézni a dolgoknak, keresi a logikát, megjegyzi a kivételeket, de ha már kivétel van legalább jelezve lenne a definiciónál, hogy az egyszeri játékos keresse tovább a teljes megoldást, ugyanis nem életszerű, hogy mindig végigolvassa az ember az egész kódexet a kérdéshez releváns információk megtalálására. (igen amúgy nem sokkal lejjebb volt és egy pontban, de logikailag teljesen más dolgok voltak közötte, nem is olvastam tovább az elsó plusz sor után) Amúgy a védekezéshez is nyugodtan oda lehetne írni, hogy helyettesítésnek számít. Nagyon sokat segítene, ha oda-vissza hivatkoznának egymásra ezek a szabálymagyarázatok, és nem lennék az amúgy maximálisan segítőkész és kedves fórumozó társakra utalva ha kérdés van.
 
21.10. Ha egy reakció cselekvés leírása idézési költséget említ, ott ezen a módosított idézési költséget kell érteni.
 
Köszönöm, kezdem kapizsgálni! De most átolvastam még egyszer a kódex lapkijátszós és idézési költséges részét hogy rögzüljön, és ezt találtam:
XVP Tűztomboló
... Semlegesítés: lap. X a semlegesített lap költsége, ...

4.20.0. Ha egy lap vagy szabály egy lap költségére hivatkozik, akkor ezen a lap idézési költségét kell érteni.

21.9.0. Ha egy szabály vagy lap szövege egy játékban, kézben, gyűjtőben vagy pakliban lévő lap idézési költségére vonatkozik, és röviden idézési költséget említ, ott ezen az alap idézési költséget kell érteni.
 
Az első két kérdésre igen a válasz, a harrmadikra azonban nem.

Egy lap idézési költségének meghatározása tág értelemben - alapvetően 3 folyamatból áll.

1. Megnézzük, van-e olyan önmagát olcsóbbító képessége (pl. Trinigan manakönzvervátora). Ez még beleszámít az alap idézési költségben. Ezek levonása (hozzáadása után) megvan az alap idézési költsége.

2. Megnézzük milyen egyéb, külső források vannak, amik a lapot olcsóbbítják/drágítják. Ezek után megvan a pakli módosított idézési költsége.

3. Ezután jön a helyettesítés, ami már nem módosítja az idézési költséget, csak ad egy lehetőséget, hogy azt, vagy annak egy részét, máshogy fizesd ki (vagy épp ingyen rakd ki, pl. védekezésnél).

A counterek a módosított idézési költségre vonatkoznak, tehát a 2. pontnál meghatározott IK-t kell figyelembe venni.
 
Sziasztok! Köszönöm az előző kérdésemre érkezett választ!
Ha egy szabály vagy lap szövege lehetővé teszi a lap „ingyen” vagy „költség nélkül” való kijátszását, akkor az így kijátszott lap idézési költsége (nullával) helyettesítettnek minősül.

A védekezésből történő lapkijátszással kapcsolatban lenne még kérdésem. Jól értelmezem-e, hogy:
1. Védekezésből történő lapkijátszás a teljes, módosított idézési költséget helyettesíti.
2. Emiatt nem befolyásolja ha van kint drágítás, pl. Lassan járj!, vagy az ellenfelem kitesz az 1 körbén egy drágítást (pl Enkala szolgája)
3 Változó idézési költségű lapok szempontjából 0-nak kell tekinteni az idézési költséget, tehát X=0 a Lélekcsapda, A hely szelleme, Tűztomboló...stb esetén.
 
A lap szöveg ezt sugallhatja, de az eredeti elgondolás az volt, hogy mindegyik szabálylapból adjon úgy, hogy azok hatása össze is adódjon a meglévőkkel, ezért került be a Kódexbe az említett pont.
 
Kódex 43.7.1. Ha egy játékos egynél több ugyanolyan szabálylapot használ, ezek hatása összeadódik.
 
A Duklopsz nem csak a Bűvös erdőt adja össze?
Én úgy értelmeztem a megfogalmazást, hogy Lassan járj!-ból és Keltetőből nem tud adni úgy, hogy több legyen azokból, mint egy darab összesen.
 
Egész pontosan, ha több játékos ugyanolyan szabálylapot használ, azok hatása nem adódik össze, de ha egy játékos egynél több ugyanolyan szabálylapot használ, azok hatása összeadódik.
 
Így érthető köszi! Komoly.
 
Alapvetően két egyforma szabálylap hatás nem adódik össze, ha mindkét játékos keltetővel játszik pl, akkor az aktívan jövő lapok csak eggyel drágulnak, nem kettővel. Vannak azonban speciális lapok amik ezt felül tudják írni, ilyen pl a duklopsz, vagy a bűvös erdő, aminek ugye pont az az egyik lényege hogy több van belőle. a duklopszon kicsit szerncsétlen a megfogalmazás, de ami rá van írva az pont hogy azt akarja jelenteni hogy ebben az esetben IGEN összeadódik az újonnan kapott a már létezővel.

Röviden: alapvetően nem adódik össze de néha igen
 
Sziasztok!
Ha a játékban több Lassan járj szabályap is van akkor azoknak a hatása összeadódik? (Akár ha két Lassan járj játszik egymás ellen, vagy ha Duklopsz által ér asztalt 2-3.)
Én úgy tudom igen, de ellentétes információkat hallottam és szeretnék egy biztos választ kapni.
Előre is köszi!
 
http://www.beholder.hu/?m=hkk&cikk=23221

(amugy a behos versenyektol, ahol van szo profi/amatorrol, elerheto)
 
az mitől van, hogy a 30 fős szegedi kiemelten az első 1 profipontot kap, és a nem kiemelt 23 fős exesen az első 2-t? (Miközben nem is kvalifikációs versnyről van szó)
Van valami elérhető útmutató arról, hogy hány fős, milyen rangú versenyért mennyi profipont jár?

Köszönöm!
 
Nagyon preciz válasz, köszönjük! ha lehetne like-ot adni posztra itt, akkor most adtam volna rá egyet
 
A védekezés helyettesítésnek számít. Az anti-raksha nem engedi, hogy a reakciók költségét helyettesítsék, ezért a védekezés nem működik, hogyha valaki reagálni akar. De hogyha reagálás nélkül akarod kitenni az amúgy reagálni is tudó lapot (pl Lohd Haven), akkor azt reagálás nélkül ki tudod tenni védekezésből drágítás nélkül anti-raksha mellett is.

Olyan reakciók amiken van ősmágia, azokra nem vonatozik az anti-raksha drágítása, hogyha te nem rontod el valamilyen módon az ősmágia feltételét és ki tudod fizetni az idézési költségüket. Az ősmágia szabály nem számít helyettesítésnek, így működik az anti-raksha ellen. Pl a "Fec, a legkisebb óriás" egy ilyen lap.

Ha van mind védekezés és ősmágia is egyszerre egy reagáló lapon, azon a védekezés továbbra sem működik az anti-raksha ellen, de ettől még az ősmágiát használhatod.
Ilyen lapból csak kettő darab van jelenleg a játékban:
Sárkánymágia (új) (Dornodon azonnali)
A csontvázsereg árulása (Leah azonnali)


Az előbbit anti-raksha ellen valószínűleg nem fogod tudni kitenni, mert 1 VP-t mindenképpen el kell rá költened. Az utóbbit viszont pl Molluszk mellett ki tudod tenni az ellenfél első körében is egy token áldozással.
 
Sziasztok! Antimágikus rakshallion (új)/(2020)-t használ ellenfelem. Hogyan befolyásolja a védekezéses reakciók védekezésből történő kijátszási lehetőségeit? Miben változik a helyzet ha van rajtuk ősmágia?
 
Teljesen mindegy, hogy mi a lap szövege. Ha a költsége 2 vagy kevesebb, és hatna vagy reagálna a kolosszusra, akkor ez nem fog menni. Tehát a Napkirály hálájával se lehet leszedni, mivel az is 1-es költségű.
 
Sziasztok


újabb kérdés
xenomorf kolosszus
"nem lehet rá reagálni vagy hatni 2-es vagy kisebb alap költségű lappal"

de "célpont permanens"-es lappal (pl. Napkirály hálája) gyűjtőbe lehet küldeni?
 
Úgy tűnik, ez a tipp nem jött be, ld. új faq.
 
Nincs mit
 
Köszönöm
 
  ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.