Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
Alfa pakli – Káoszhorda március 12.
Alfa pakli – Varázslények március 12.
A pillanat képe
Hydron
(Ősök Városa galetki)
Küldd el képeslapként!
Ugye így, e teremtmény kifinomult karmaira pillantva nem is gondolnád, hogy ez a galetki a Teron hegy mélyének egyik leghíresebb tolvaja?
Nézz szét a galériában!
Résföld lapbemutató 2. hét
LVII. Alanori Olimpia
30 éves a Túlélők Földje
Résföld lapbemutató 1. hét
Résföld

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek

A lista folytatása...
Követő változások, nerfek és újrakeverés (mulligan) szabály (135)
Jégmágus kt. alakulna (9359)
Résföld lapbemutató 1. hét (120)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7520)
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő: Kisértetjárás (46)
Kombók a HKK-ban (5966)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Az alakváltás mesterfokán...
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ...
Nézet:
Szerintem ezek bekerulnek a Kodexbe.
 
Köszönöm.

Esetleg a Kódex és a FAQ mellett lehetne versenyen egy külön "JJ okfejtései" topikot is használni.
 
Volt tegnap egy másik kérdés is.
Rhatt epikus. 18 Ép-ben vagyok, és 8 Ép feláldozásával játszom ki Rhatt robajló dühét. Kérdés: blokkol-e a varázslat vagy sem?
Mielőtt zsigerből rávágja a választ valaki, gondolkodjunk együtt!

1) Blokkoló varázslat-e a Rhatt robajló dühe?
Igen. Erről szól a Kódex 111. és további néhány pontja. Függetlenül attól, hogy a blokkolás végül bekövetkezik-e vagy sem, a lap képes rá, tehát ez egy blokkoló varázslat.
Ergo: az epikus követő ugrik, és ledob magáról egy epikus jelzőt.

2) Mikor történik mindez? (ti. az epikus jelző elműködése?)
A varázslat kijátszásakor azonnal. A jelző működése nem vár a reakciókra, vagy a lap saját hatásainak a létrejöttére.

3) Mikor minősül a varázslat kijátszottnak?
Ha kifizettük (akár helyettesítéssel) a költségét.

4) Ha kifizettük a varázslat költségét, akkor az említett példánál maradva az Ép-m 10. Tehát a varázslat nem csak elméletben, hanem gyakorlatban is blokkoló lappá változott. És igaz, hogy az epikus jelző is automatikusan elműködik ugyanekkor, de ezeknek az egyszerre történő dolgoknak a sorrendjét én, mint a lap kijátszója fogom meghatározni. És én nyilván úgy döntök, hogy előbb kapja meg a blokkolást a düh, majd hagyom elműködni az epikus jelzőt.

Kódex 22.1.1. Általános szabály, hogy az egyszerre létrejövő hatások sorrendjéről az aktív játékos dönt. Ehhez képest a lapkijátszáshoz kapcsolódó hatások sorrendjének eldöntése egy speciális eset, azaz ha lapkijátszáshoz kapcsolódó hatások sorrendjét vizsgáljuk, akkor közömbös, hogy ki az aktív játékos.

Tegnap a verseny közben sajnos ezt így nem tudtam végiggondolni, pláne hogy meccseltem épp, (és ez szvsz mástól sem várható el), tehát ott mást döntöttem.

Azért vezettem le, hogy a későbbiekben már világos legyen mindenkinek. Még nekem is.
 
Angyal hoki go: BRRRRRRRR...


Köszönjük szépen az okfejtést.
 
Tegnap felmerült egy kérdés, amin sokat gondolkodtam.

A mennyek kapuja + Mennyei ítélőszék kombóról van szó.

Aki nem ismerné a kombót, annak röviden vázolom.
(Vizsgáljuk vákuumban a lapokat, tegyük fel, hogy mindkettőből csak 1 került elő, és más elem nem kapcsolódik a kombóhoz.)

A kombó úgy indul, hogy a bűbáj az asztalon van. Kijátszom a Mennyei ítélőszéket, és azt mondom, hogy minden fehér lap jöjjön vissza a játékba a gyűjtőkből. A varázslat költségének áldozom magát a kaput is. A kapu visszajön, és mikor visszajön, visszaveszi az ítélőszéket kézbe. És indul a buli elölről. Ugye itt annak van jelentősége, hogy a többi visszahozott lapnak vannak kijátszáskori képességei, és belőlük fizethetem újra az ítélőszék költségét.

Namost az első kérdés, hogy visszajön-e a kapu is ilyenkor? Igen, töretlen a gyakorlat erre és a szabályok is támogatják ezt a mechanizmust. (lásd Ördögi mentor faq.) Az általános varázslatnak minden hatását meghatározom, és a szükséges döntéseket meghozom (ti. hogy mi fog történni), ezután fizetem ki a költségét, majd létrejön a hatása.

Van egy szabályunk, ami a gyűjtőben lévő lapokra vonatkozik:

21.6.1.2. A gyűjtőből történő visszavétel illetve Semmizés esetén a lapok kiválasztása is szükséges döntés, akkor is, ha a visszavétel vagy Semmizés késleltetve történik.

De itt nem visszavétel vagy Semmizés történik, hanem gyűjtőből játékba hozás (kijátszás). Tehát elvben erre a mechanikára ez a szabály nem vonatkozik.

Más kérdés, hogy vajon jól van-e ez így (de ez a gondolat a most felvetődött kérdésnél egyelőre súlytalan).

A kérdés korábbi szabályozásánál azt mondtuk, hogy ha konkrét lapot kell visszavenni, vagy Semmizni, azaz választani kell a gyűjtőben lévő lapok közül, akkor ezt is meg kell határozni előre. Az ítélőszék nem konkrét lapokra vonatkozik, hanem a lapok egy csoportjára. Tehát ha a korábbi szabályozást néznénk, akkor is működne a kombónak ez a része.

Nézzük tovább. Vajon, mikor a kapu ismét játékba kerül, visszaveszi-e az ítélőszéket a gyűjtőből?
Igen. Mivel a kapunak ez egy kijátszáskori képessége, azaz amikor ez a képesség létrejön, az ítélőszék minden hatása is létrejött, és az azokhoz kapcsolódó hatások is lezárultak. Tehát az ítélőszék már a gyűjtőben van.

Tegnap a verseny közben a második kérdés vetett fel bennem bizonytalanságot, és csípőből az ellenkezőjét mondtam, szerencsére nem én bíráskodtam, és a (az amúgy helytelen) véleményemmel kisebbségben maradtam.

Összegezve: a kombó működik. Lehet izzítani.
 
Sorry, butasagot irtam, nem vagy koteles VP-t kolteni. A zsz VP-nek szamit, a 2 VP-t leolcsobbitod 1-gyel, maradhat 1 zsz-ed, azt pedig koltheted maskepp, nem VP-bol.
 
Kell vp-t költeni, mivel 1 vp alá nem enged.
 
Ha szöveg külön nem tér ki erre, akkor úgy kapod ahogy az adott lap amúgy is játékba kerülne.
Pl. Főnix fióka aktívan, Chara-din fattya passzívan, stb, stb
 
Köszi a választ! A tartalékomba passzívan vagy aktívan kapom ha a lap szövege nem tér ki külön erre? Olyankor mindig a kapott lap dönti el?
 
kösz, és akkor zanszertartás példájára áldozhatom is neki költségként a kristályt?
 
tartalékodba kapod, hacsak nem írja, hogy a kezedbe. (Varázslatokat ha kapsz pl. szikra, akkor a kezedbe mennek)
 
Sziasztok! Ha van egy lapom aminek a képességében az áll hogy: " kapsz egy ... lapot" akkor azt a lapot aktívan kapom a tartalékomba (mivel a szöveg nem tér ki rá) vagy mindig aszerint, hogy éppen repül-e vagy sem?
Köszönöm a választ!
 
Sziasztok.
Kérdésem a következő.
Karagoru olcsobbitasa esetén mindenképpen kell-e vp költeni pl (Uriel) , vagy ki tudom e úgy hozni hogy aldozok permanenst és nem költők vpt. Köszönöm
 
Most látom, hogy erre még nem válaszoltam. Persze. A hívás pontosan erre van kitalálva.
 
köszi
 
Utóbbi.
 
Heló azlenne a kérdesem hogy ha gyógyítás fájdalmát használok de többet gyógyulok mint a max ép-m akkor az ellen fél a annyit sebződik amennyi odavan írva vagy csak annyit amennyit ténylegesen gyógyultam?
 
Gondoltam, hogy a zanszilánk szabályban a "mindenképpen VP-ért jövő lapnak számít" rész segíthetne, de jogos.
 
Rajta van a lapon, hogy csak varázspontot költhetsz.
 
Sunyi manó + Gammanó (vagy bármilyen zanszilánk idézési költségű lap). Tudok az ellenfél lapjaiból áldozni idézési költségnek?
 
Hazámat szolgálom!
 
Köszi János!
 
4.10.7. Fázisok elmaradása. Ha egy lap szövege szerint egy játékos (következő) körének bármely fázisa elmarad, akkor az erre a fázisra időzített, azaz ekkor bekövetkező hatások is elmaradnak.
 
Ha eldobatok az ellenfelem kezéből 1 Térszaggatást a következő húzási fázisában +1 lapot húz.

Ha ezt követően elmarad egy forrás miatt a következő húzási fázisa akkor ez a +1 lap elvész, vagy átszáll a következő húzási fázisára?

(Lásd Nikolausz FAQ)
 
Sajnos nem. Egy masik a Dungeon szolgalojat kereshetsz. Az a kepessege az oskodnek, hogy felveszi egy masik leny alakjat, ilyenkor irrelevans. Az csakis kijatszasakor erdekes. Itt nem szin vagy altipus alapjan keresel, hanem egy konkret lapot.
 
90% biztos vagyok benne, hogy működik, de azért rákérdezek...
Ha eldobom a Semmibe a dungeon szolgálóját, akkor kereshetek a képességével Alakváltó ősköd-öt?

Köszönöm a válaszokat!
 
a jövő hívása+ jósnő kristálya műkszik? létrejön mind a 3 J?
 
Köszi
 
Csak olyan tárgy kerülhet rá, aminek a szövege ezt megengedi. ("bármilyen lényre ráteheted" vagy "hordozójának nem kell tudnia KF-elni").
Az Arochos-jelzőket létrehozó hatások nem tartalmazzák azt a kitételt, hogy a jelszők rendelkeznek KF (kézben fog) ikonnal, tehát alapesetben nem tehető rájuk KF tárgy.
 
Arochos jelzőnél lehet tárgy mer nemírja hogy nem?
 
  ... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.