Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Roxat céhei január 22.
A pillanat képe
A tolvajszem varázs
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
A tolvajszem varázslat gonosz lelkű mágusok agyának szüleménye. Elmondása alaposan megkönnyíti a lopni vágyó kalandozók dolgát, hiszen segítségével távolról feltérképezhetjük célpont áldozat hátizsákjának tartalmát, a benne lévő tárgyak elhelyezkedését. Aztán már csak oda kell menni, és elcsenni azt, amire éppen szükségünk van!
Nézz szét a galériában!
Roxat céhei bemutató verseny fontos információ
Roxati paklibemutató: Sokszínűség
Előregisztráció a Roxat céhei frissen bontott versenyre
Adatbázis bővítés
XXXVII. Alanori Mini Olimpia

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2022. január 22., Wekerlei Boccia Klub
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
Előregisztráció a Roxat céhei frissen bontott versenyre (38)
Megújult a HKK kódbeváltás oldal (4)
HKK kérdés? (45999)
Roxati paklibemutató: Sokszínűség (1)
Lapötletek (64573)
Exuberant (2)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Vérhörgő Mamulut
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | ...
Nézet:
De miért szükséges(?) egy olyan korlátozó szabálylap, ami mellé egy A/4-es oldalnyi FAQ és magyarázat kell, az idevonatkozó Kódex bejegyzésekre hivatkozva és azokat is mellékelve, hogy ne kelljen keresni?
“Egyszerűsíteni” akarjátok a játékot, erre jön egy ilyen “majd leírjuk, hogyan működik” lap... Ne már.

Off: tetszik a KL, jó volt a bontott belőle!
 
Kihagytam a kivételek közül a költségnek való dobást. (Elvben lehetne költségként való húzás is, de azt még nem találtuk fel. )
 
úgy gondoltuk, ideje megdönteni a zilak-din faq rekordját
vagy leiráét, ha az már megdöntötte
 
A szabálylap két dolgot tud másolni a dobást és a laphúzást (két kivételt tartalmaz a lap maga, a kezdőkéz felhúzását, és a saját dobató vagy húzó hatását nyilván nem fogja ismételni).

A dobás/húzás esetleges feltételeit ugyancsak átviszi a másolt effektre, illetve ha az késleltetve jön létre, akkor a másolt effekt is ugyanúgy késleltetve fog létrejönni.
Minden más csak továbbköltése a versnek.

A Iustitia egyszerűen dobat. Mindenféle további meghatározás nélkül. A dobás definíciója szerint ez kézből gyűjtőbe dobást jelent. Akárhova dobat az eredeti effekt, további instrukciók nélkül a szabálylap csak ennyit tud "lemásolni".

Ugyanez a helyzet a húzással is. Az Iustitia csak húzat. Ez definíció szerint a pakli tetejéről kézbe történik. Akárhonnan, akárhogyan húzatott az eredeti effekt és a felhúzott lapnak akármi lett volna a sorsa, a szabálylap csak arra ad utasítást, hogy mindenki más is húz ugyanennyi lapot. Tehát a szabálylappal felhúzott lap kézbe kerül és ott is marad.

A "feltétel" általában egy "ha"-val kezdődő meghatározást takar. Azaz nem következik be mindenképp a húzás/dobatás, csak ha ez a bizonyos feltétel teljesül.

A dobásnál ilyen feltétel pl. az anti-mágia definíciója szerinti varázslat eldobás. Mivel ez a speciális dobatás csak varázslatot tud eldobatni, ez egy olyan feltétel, amit a Iustitia is megőriz. Tehát a többi játékos is csak varázslatot fog dobni. (Ahogy már írtam, arra nem utasít a szabálylap, hogy a Semmibe dobj.)

Egyébiránt sejthető, hogy lesznek még kérdések, és emiatt szükség lesz egy teljesebb körű faq-ra a laphoz, szóval türelem.
 
Ha már Iustitia, felmerült a kérdés, hogy működik Alanori piaccal. FAQ-ban is benne lesz már, de leirom már most, hátha érdekes valakinek:

Az Alanori piac húzásnak tekintendő, tehát ilyenkor kvázi húzunk 2 lapot a saját paklinkból és az ellenféléből, és azt berakjuk a piac alá.
Ha van kint az Iustitia, ilyen esetben az ellenfél is húzni fog 4-et. (Tehát a piac nem igazán kombózik az Iustitiával, sőt).
 
Ha két képességet választasz neki, akkor az a két képesség lesz a lap szövege. A többi (nem választott) szöveg pedig "törlődik róla". A szövegben szereplő képességeket olyan sorrendben kell végrehajtani, ahogyan a lapon vannak. Tehát előbb leszed, aztán csábít.
 
Az új kérdezz-felelek után hogyan működik a Könyvmoly? Ha pl. a 2 képességnek a leszedést és a csábítást választom akkor kötött a sorrendjük, azaz először leszedek és utána csábítok?

Vagy választhatom 1. képességnek a csábítást és 2.-nak a leszedést?


Erről van véleménye valakinek?
 
Tisztában voltunk vele, hogy sok kérdést fog genetálni. Azonban egy új korlátozó jellegű szabálylap, amely akár egy új paklit hozhat be, úgy gondoltuk, megéri ezt. Sok szabálylapot elkaszáltunk már a tesztelésen, ez túlélt.
 
Ez a szabálylap ennyi kérdés után hogy lett le okézva? Ismét egy gyöngyszem született ugy látom. Nagy szukség volt erre is nem off csak nem ertem tényleg.
 
Igen, ott rá is van írva, hogy a költség kifizetése után ha annyi az ÉP-d, akkor blokkolást kap.
 
Aha, szóval akkor Rhatt robajló dühe a nulladik körben is blokkol ha ÉP-ből rakom ki epikus követő mellett. Mivel egyszerre történne a kettő nyilván azt választom hogy előbb blokk majd megkapom az epikus 2 ép-t
 
Igen. A lap akkor szamit kijatszottnak, ha levontad a koltsegeit. Es akkor szamit sikeresen kijatszottnak, ha nem akadalyoztak meg.
 
Azok a kapcsolódó hatások, amelyek "azonnal" (azaz a reakciók előtt) jönnek, sorban az idézési költség kifizetése után következnek.

Itt ennek egyébként nagy jelentősége nincs, mivel ez egy kötelező cselekvés, bármikor pótolhatod a kör végéig. Csak olyan szempontból lényeges az "azonnal", hogyha a lapot megakadályozzák, akkor is gyógyulni fogsz.
 
94.1. A reakciók közös jellemzője, hogy hatásuk mindig előbb jön létre, mint annak a cselekvésnek a hatása, amire velük reagáltak.

ez alapján közvetlenül a lap hatása előtt, azaz a költség kifizetése után ?
 
21.2. A lapkijátszás lépései

lépés: a lap kijátszásának bejelentése, és a lap megmutatása (felfedése)
lépés: a kijátszási feltétel teljesítése
lépés: a célpontválasztás, és a kijátszáshoz szükséges egyéb döntések meghozatala
lépés: az idézési költség kiszámítása
lépés: az idézési költség kifizetése
lépés: a lap saját képességeinek végrehajtása
lépés: a kijátszáshoz kapcsolódó hatások végrehajtása

48.7. Ha az epikus követőn szerepel a „Kedvelt lap” kifejezés, akkor a játék elején rakj rá 3 kedvelt lap jelzőt. Ha kijátszol egy, a megadott altípusba / csoportba tartozó lapot a kezedből, és van még ilyen jelző a követőn, végy le egyet, és azonnal, még a reakciók előtt nő 2-vel a max. ÉP-d és gyógyulsz 2-t.

PONTOSAN melyik lépésben nő meg a max ÉP-m? A költség kifizetése előtt vagy után?
 
Azaz minden játékos eldob összesen 1 varázslatot a Semmibe és 3-at a gyűjtőbe.

Ez egy jóval bonyolultabb kérdés, mint amilyennek tűnik. Hogyan másol az Iustitia? Hova dobja az ellenfél azt a lapot, amit egy olyan forrás vált ki, ami másképpen működik a különböző játékosoknál? Az anti-mágia forrás azt tudja, hogy a kijátszója a semmibe dobja a lapot, mindenki más pedig a gyűjtőbe.
Egy olyan ítéletet is el tudok erre képzelni, hogy az ellenfél ugyanúgy a gyűjtőbe dobja azt a lapot, amit az én semmibe dobásom vált ki nála. A kódexes anti-mágia definíció a "lap kijátszóját" nevezi meg, nem azt, hogy éppen kinél sül ki a képesség.
Például jöhet ki egy olyan lap is a jövőben, ami átkerül kijátszása után az ellenfélhez és az első kijátszott lapja után kisüt egy "[J], anti-mágia: 1" automatikus reakció képességet. Annak is a lap tényleges kijátszója (tulajdonosa) kéne, hogy dobjon lapot a semmibe, nem a gazdája (a jelenlegi anti-mágia definíció szerint).
 
Nem csak szerinted.
 
Pontosan így van.
 
Tovább pörgetve:

Ellenfél kijátszik egy anti-mágiás lapot, nálam van mondjuk egy Fairlight bölcsessége, amit ellenfél anti-mágiájának nem lehet eldobni. Más varázslat nincs nálam. Ellenfél viszont dob egy varázslatot a semmibe. Ekkor Iustitia-t követve nekem is kell dobnom egy varázslatot a semmibe. Tehát el kell dobjam azt, amit ellenfél anti-mágiája nem dobathat el, mert azt már nem az anti-mágia, hanem Iustitia dobatja el velem. Szerintem ez így logikus.
 
Az új kérdezz-felelek után hogyan működik a Könyvmoly? Ha pl. a 2 képességnek a leszedést és a csábítást választom akkor kötött a sorrendjük, azaz először leszedek és utána csábítok?

Vagy választhatom 1. képességnek a csábítást és 2.-nak a leszedést?
 
Nem, mert ott nem az antimágiának nem tud dobni, hanem Iustitianak (hiába antimagiahoz hasonló módon).
 
Na de a Berzerker fog-e sebezni Iustitiara, ha nem tudott dobatni anti-magiara?
 
"Iustitiara nincs irva, hogy a dobas modjat es feltetelet lekoveti. "
"Ha ez feltétel alapján..." ott van az, csak lehet röviden.
A köv FAQ-ba majd valszeg beleteszik ezeket kibontva.
Esélyes, hogy fog kapni 1 saját faq csomagot a szablap, ha elkezdik használni jobban.
 
Hali,

Antimagiara Iustitia is CSAK varázslatot fog dobatni.
Sőt, olyan antimágiára, aminek X színű spellt nem lehet dobni, Iusti sem dobathat X színűt.

Tehát, ha B játékosnál nincs varázslat akkor Iustitia semmit nem dobat vele antimágiára, mert nem tud dobni, akkor sem ha amúgy A játékos eldobott 4 varázslatot.

Üdv: Kyb
 
Hello!

Iustitiara nincs irva, hogy a dobas modjat es feltetelet lekoveti. De ha ez igy van, akkor mi van egy Teknos berzerker eseten? Mukodik-e az, hogy Jatekos A-nal van Iustitia es Teknos berzerker. Kijatszik egy Teknos gardistat. Jatekos A dob ket varazslatot Anti-magianak. Jatekos B nem tud dobni, sebzodik hatot. Jatekos A miatt kell dobni meg ket lapot, amit B ismet nem tud teljesiteni, sebzodik-e ujbol hatot?
 
Köszi a választ!
 
Igen. Minden asztalon marado lap minden kepessege forras.
 
Sziasztok,

A Zordall kijátszásakori létrejővő lapdobásos képessége forrás-nak számít?
 
Köszönöm szépen
 
Hali,

Iustitia vs. antimágia.

Játékos A kijátszik egy antimágia: 1-es lapot.
Ekkor ugye minden játékos (A és B, C, D) dob 1 varázslatot a gyűjtőbe, ha tud, játékos A pedig a Semmibe.
Lehetőségek:
1.: senki nem tudott dobni, ez esetben Iustitia nem csinál semmit.
2.: Játékos A nem tud dobni, játékos B, C és D pedig tud dobni. Ekkor Iustitia minden dobatás után dobat mindenki mással, ugyan úgy, varázslatot. Azaz Játékos A nem dob semmit, mert nincs mit. Játékos B, C és D pedig alapból dobott 1-et, majd a másik 2 dobás után (pl. B vs C & D) szintén dobnak 1-1 varázslatot, azaz összesen max. 3 varázslatot kell eldobniuk.
3.: Játékos A dob a semmibe, a többiek pedig a gyűjtőbe és mindenkinél van elég sok varázslat. Ekkor mindenki dob mindenki más után. Azaz minden játékos eldob összesen 1 varázslatot a Semmibe és 3-at a gyűjtőbe.

A 2 szereplős játék és egyéb dobáskombinációk levezethetőek ezekből.

Nagyon fontos, hogy Iustitia a dobás/húzás módját és feltételét is leköveti. Tehát antimágiára dobott varázslat után szintén varázslatot kell dobni, [etnikumX] kötelékre húzott lap csak [etnikumX] mutatása esetén húzható fel.
Ezen kívül a húzás fázisban is működik, tehát Iustitia mellett mindenki, minden húzásfázisban húz.
Költségre dobásra viszont NEM működik.

Üdv: Kyb
 
  ... | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.