Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Roxat céhei január 22.
A pillanat képe
Jármű rigó
(Shadowrun archetípus)
Küldd el képeslapként!
Akár volán, akár botkormány, a rigó el tudja vezetni. Ha nem ismeri a járművet, akkor is.
Nézz szét a galériában!
Roxat céhei bemutató verseny fontos információ
Roxati paklibemutató: Sokszínűség
Előregisztráció a Roxat céhei frissen bontott versenyre
Adatbázis bővítés
XXXVII. Alanori Mini Olimpia

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2022. január 22., Wekerlei Boccia Klub
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
Előregisztráció a Roxat céhei frissen bontott versenyre (38)
Megújult a HKK kódbeváltás oldal (4)
HKK kérdés? (45999)
Roxati paklibemutató: Sokszínűség (1)
Lapötletek (64573)
Exuberant (2)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Vérhörgő Mamulut
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Mnhúmenisz, a tűzmágus képességének a sebzését növeli a Tomboló csata, hogyha az nem nekronból lett fizetve?
 
Korábban felmerült kérdésként, hogy pontosan mi a helyzet az előre kikészített lapok pakliba keverésével. A szabályt egyértelműsítettük.

96.0. A más lapok által létrehozott lapokat „előre kikészített lapoknak” nevezzük. (96.3.) Addig őrzik meg ezt a jellemzőjüket, amíg ki nem kerülnek a játékból. Ezt követően minden szempontból a pakliból származó lapokkal esnek egy tekintet alá, és - amennyiben szükséges - gondoskodni kell róla, hogy azoktól ne legyenek megkülönböztethetők, de pakliba nem kerülhetnek. (4.15.1.)
 
Igen.
 
A válogatós verseny leírásában 4 szín korlát szerepel.
Még nem voltam válogatós verseny, szóval ez valóban így van? 4 szín?
 
Tudom, hogy nem nekem szolt a ketdes, szoval nyugodtan hagyd figyelmen kivul, ha gondolod...
Az "ingyen" koltsegre vonatkozik. A koltsegnek semmi koze a kijatszasi feltetelekhez. Szoval, attol h valami ingyen tortenik, attol meg a felteteleit ugyanugy teljesiteni kell. Ha egy kepessegnek feltetele van (kezbol kijatszas), akkor annak ingyen is ugyanaz a feltetele.
 
Akkor kérdezek másikat, a Yelpir kézből kijátszásra működik, de a Xenó repetitor "ingyen" létrehozza a kijátszáskori képességet, ezesetben más a szituáció?

Köszi,
Fec
 
Ismerem az érzést mindkét oldalról. Egy dolgot tudsz tenni ellene, előre tisztázod, hogy a versenyen már ne legyen belőle gond. (Persze ez se atombiztos tipp.)
 
csak hogy tisztában legyünk , az új isteni érzés is tiltva van csak elfelejtették felírni ugye?
 
pontosítok:

a versenyen a bíró ellenem fog ítélni, a deck nem működik, aztán 2 hónap múlva kijön a FAQ
 
Keresd meg, exploitáld, és a kövi párosra tiltva lesz.
 
+1
 
Az Isteni érzés mindig is tiltott lap volt páros versenyen! A versenyszabályoknál most is ott van. Igazad van, mert félrevezető lehet ez így. Szerintem a tiltott lapoknál, úgy kellene írni Isteni Érzés, Isteni Érzés (új)
 
közben találtam hogy egy híján húsz módosítva van , a szerencsés szám pedig tiltott, de bőven vannak még olyan lapok amik ÉP-t vizsgálnak
 
arra gondolok hogy dupla epikusnál a 36 ép a lap szempontjából ugyanúgy 18-nak számítana esetleg.

Jómagam is azon vagyok hogy nincs semmi ilyen, csak megkérdezem. Isteni érzésre sincs FAQ, és a kódexben is csak sokszínt meg terrgathot találtam.

szóval bővebben: azok a lapok amik ÉP-t vizsgálnak, tök ugyanúgy működnek pároson is? (Mint pl. ősbolhedor régi)

mert az elég paraszt lenne ha isteni érzés konkrétan azt tudná pároson hogy 2 mana nyertem... és nem találom mi hivatkozna arra, hogy nem
 
vagyis nincs ilyen ÉP nézegető FAQ-szerűség mint isteni érzésnél?
 
Ugyanígy, annyi különbséggel, hogy a 40 Ép nehezebben fogy el. Szóval eleinte biztosan nem fog blokkolni.
 
nem akarok szart keverni, de pároson hogy mukodik?
 
Azt motyogtam nem és a Motyogó vérfarkas esetében újra létrejön-e a kijátszáskori képesség?


Itt a képességnek van egy feltétele, és az is a képesség része, ezt teljesíteni kell másoláskor is. Hasonlóképp, ha a kijátszáskori képességnek költsége van, azt is ki kell fizetni ilyenkor, mivel nincs ráirva, hogy ingyen (ld. még Leira szelencéje).

*** (bocs, közben TomWolf is válaszolt) ***
 
Én úgy emlékszem korábban erre az volt a válasz, hogy nem.

Ezeket találtam most ide, ami alapján szerintem a hatás létrejöttének feltétele, hogy kézből legyen kijátszva a lap.

De valaki okosabbtól én is kíváncsi lennék a helyes megoldásra:

4.22. Kézből kijátszás
4.22.0. Kézből kijátszás az a lapkijátszás, amikor a játékos ténylegesen kézből hozza játékba a lapot, illetve minden szempontból kézből kijátszásnak számít az a lapkijátszás is, amit egy szabály vagy lap szövege kifejezetten annak minősít.

106. Hatás megismétlése
106.2. A lehetséges, és szükséges döntéseket ilyenkor újra meg kell hozni (pl. célpontok kiválasztása), és a megismételt hatás feltételeit is teljesíteni kell. Ha azok nem teljesülnek, akkor a hatás nem jön létre.
 
Ok, köszi!

Mindenesetre Fec kérdése se sikkadjon el.
 
Ettől függetlenül a válasz nem.
A játék elején járunk a kezdőkéz felhúzása után. Még nincs előkészítő fázisa se senkinek, nem kaptak VP-t sem. (Ha jól gondolom. De ha nem akkor is az egyik előkészítőben vagyunk, ez lényegtelen, mert
Aktiválást kívánó képességet csak fő-, csere-, harci- és gyógyfázisokban lehet használni, kivéve, ha mást ír a lap. Mivel Terrgath nem írja, hogy máskor is használható ez így a főszabály szerinti fázisokban használhatod csak.
Aszfalt meg nem ott adja a szolgát.

Üdv: Kyb
 
Molluszknál nem dönthetsz, hogy kapsz-e valamit a játék elején, Aszfaltnál igen, tehát aktiválást kíván.
 
A Molluszk FAQ alapján miért "talán igen"? Szerintem az "nem" választ ad erre.
 
Terrgath meg tudja akadályozni Asz-phalt játék elején adott Szellemszolgáját? Megnéztem a Kódexet, nem találtam rá egyértelmű választ. A Molluszkos FAQ alapján talán igen, de ugye a játék elejéről beszélünk.
 
Napi kérdés:

Azt motyogtam nem és a Motyogó vérfarkas esetében újra létrejön-e a kijátszáskori képesség?

Válaszokat köszönöm!

Fec
 
nem egészen, mert ez a lap "visszanéz a múltba" - amikor a konkrét hatása létrejön, akkor én már rég 12 ép-ben vagyok
 
Az okfejtés korrekt, annyit tennék még hozzá, hogy a lap szövege mindig előbb van, mint a kapcsolódó hatások, tehát még csak dönteni se tudok a sorrendről. Kifizetjük a költséget, utána eldöntjük a lapról, mit csinál - belértve a blokkolást is - csak bármiféle kapcsolódó hatás, még az azonnal létrejövő is csak ezután jön.
 
Szerintem ezek bekerulnek a Kodexbe.
 
Köszönöm.

Esetleg a Kódex és a FAQ mellett lehetne versenyen egy külön "JJ okfejtései" topikot is használni.
 
Volt tegnap egy másik kérdés is.
Rhatt epikus. 18 Ép-ben vagyok, és 8 Ép feláldozásával játszom ki Rhatt robajló dühét. Kérdés: blokkol-e a varázslat vagy sem?
Mielőtt zsigerből rávágja a választ valaki, gondolkodjunk együtt!

1) Blokkoló varázslat-e a Rhatt robajló dühe?
Igen. Erről szól a Kódex 111. és további néhány pontja. Függetlenül attól, hogy a blokkolás végül bekövetkezik-e vagy sem, a lap képes rá, tehát ez egy blokkoló varázslat.
Ergo: az epikus követő ugrik, és ledob magáról egy epikus jelzőt.

2) Mikor történik mindez? (ti. az epikus jelző elműködése?)
A varázslat kijátszásakor azonnal. A jelző működése nem vár a reakciókra, vagy a lap saját hatásainak a létrejöttére.

3) Mikor minősül a varázslat kijátszottnak?
Ha kifizettük (akár helyettesítéssel) a költségét.

4) Ha kifizettük a varázslat költségét, akkor az említett példánál maradva az Ép-m 10. Tehát a varázslat nem csak elméletben, hanem gyakorlatban is blokkoló lappá változott. És igaz, hogy az epikus jelző is automatikusan elműködik ugyanekkor, de ezeknek az egyszerre történő dolgoknak a sorrendjét én, mint a lap kijátszója fogom meghatározni. És én nyilván úgy döntök, hogy előbb kapja meg a blokkolást a düh, majd hagyom elműködni az epikus jelzőt.

Kódex 22.1.1. Általános szabály, hogy az egyszerre létrejövő hatások sorrendjéről az aktív játékos dönt. Ehhez képest a lapkijátszáshoz kapcsolódó hatások sorrendjének eldöntése egy speciális eset, azaz ha lapkijátszáshoz kapcsolódó hatások sorrendjét vizsgáljuk, akkor közömbös, hogy ki az aktív játékos.

Tegnap a verseny közben sajnos ezt így nem tudtam végiggondolni, pláne hogy meccseltem épp, (és ez szvsz mástól sem várható el), tehát ott mást döntöttem.

Azért vezettem le, hogy a későbbiekben már világos legyen mindenkinek. Még nekem is.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.