96. forduló, 98. forduló, Boázu összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. febr. 10. 15h:06'
EZ A 617. JÁTÉKHETED, 97. FORDULÓD
618. játékheted kezdete: febr. 17.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 23 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1889
SZÁMLA : XXXX

BOÁZU KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [114,9] koordinátán.
A táborozás 1. napján Tücsöktalp lopni próbált tőled, szerencsére sikertelenül. Rögtön elszaladt a sunyi.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+17 tvp ). Az aranytermő erszény 46 aranyat termelt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+125 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+8 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Megfejed az alpesi tehenet. (+2 kaja.)
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy trikornis nyomára vezet. Sikerrel jártál! Azonosítasz egyet a keresett fajból.

Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: villámcsapás varázslatot lő rád. 12 életpontot vesztettél. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét ellenfeledre rohansz. Bronzpengével többször mélyen végigmetszed a trikornis jobb első lábát. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+7 életerő). Méregfoggal több döféssel felnyársalod a trikornis testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Húsodat át- meg átjárja a trikornis szarva. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Lábával meglök a trikornis. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A trikornis most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 trikornis szarvat. 759 tapasztalati pontot kaptál. Végeztél egy jó lénnyel. (+2 gonoszság.) Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 19, gyógyulás: 11, összesen: -8 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 272.]

* 1. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Varázsolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Megidézted a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 267.]

* 2. KP: ek 145 2 0 t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 257.]

* 3. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Energia árad testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 252.]

* 4. KP: v 1 5 0 elmormolod az 1. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Elmondtad a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. [-8 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 247.]

flh felt. lőfegyver haszn.
Minden FLH parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 247.]

flh 7 19 felt. lőfegyver haszn. 7 a 19. tárggyal
Ok, FLH 7 19 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 247.]

flh 10 131 felt. lőfegyver haszn. 10 a 131. tárggyal
Ok, FLH 10 131 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 247.]

flh 13 129 felt. lőfegyver haszn. 13 a 129. tárggyal
Ok, FLH 13 129 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 247.]

flh 16 249 felt. lőfegyver haszn. 16 a 249. tárggyal
Ok, FLH 16 249 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 247.]

v 23 elmormolod a 23. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Egy végső mozdulattal előhívod a jellemrejtés varázslatot! Működni kezd a jellemtükör. [-10 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 242.]

v 10 elmormolod a 10. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az életszívás varázslatot! A növényzet elsorvad körülötted, miközben a gyógyító energia a testedbe áramlik (+27 életerő). [-5 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 237.]

v 27 elmormolod a 27. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a harmadik szem varázslatot! Működésbe lép a rejtett tárgyakat érzékelő varázslat. [-12 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 232.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[114,8] Az erdőt bozótos vidék váltja fel. Utad során felfedezel egy oltárt. Chara-din hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy manaelementál nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál jobb oldalát. (4 támadással 118 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Transzformálsz! (+11 varázspont.) Méregfoggal néhányszor megkarcolod a manaelementál testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) A manaelementál csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+7 vp). Vashegyű lándzsával valamennyire megsebezgeted a manaelementál testét. (4 támadással 122 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+16 életerő). Transzformálsz! (+12 varázspont.) Méregfoggal valamennyire megsebezgeted a manaelementál lebernyegét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+8 vp). A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 302, sebződés: 8, gyógyulás: 40, összesen: +32 ÉP}

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [114,7] Az aljnövényzet megritkul, megszaporodnak a fák: ritka erdőben vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy manilla-fát. Találsz egy Chara-din monolitját.
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy mélynövésű, kék színűre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
Megállsz egy sátor előtt, ahol egy óriás biztat érdeklődő kalandozókat a céllövöldébe lépésre. Jelentkezel, hogy te megvívnál az odabent lapuló szörnnyel, a ceremóniamester pedig kapva az alkalmon, és a sátorba tessékel. A terem távolabbi sarkában egy lényt veszel észre. Egy vortexmágus. Arckifejezéséből ítélve rendkívül finom falatnak találhat.

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy tűzgolyó varázslatot. 49 életpontot vesztettél. Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja a vortexmágus bal oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a vortexmágus testét. (4 támadással 111 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+14 életerő). Transzformálsz! (+11 varázspont.) Méregfoggal többször eltalálod a vortexmágus testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Ellenfeled tűzgolyó varázslatot lő rád. 60 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 453 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 152, sebződés: 109, gyógyulás: 19, összesen: -90 ÉP}

Az ajtó előtt még mindig ott álldogál az óriás.
- Legyőztem - mondod neki lihegve, majd a tenyered az orra alá tartod, remélve, hogy a kívánt jutalmat megkaphatod tőle. Ő megrázza a fejét.
- Hát nem elég neked az élvezet, ami az iménti testmozgásodat kísérte? - kérdezi, majd morcos arckifejezésedre pillantva, folytatja: - A kincset nem tőlem kapod! Minden legyőzött bestia egy különös ékszert tartogat számodra, csak az a kérdés, megtalálod-e nála.
- Ahamm - dörmögöd, majd hátat fordítasz, és továbbindulsz.
Az ötpróba sátor előtt egy ifjú alakváltó áll. Valószínűleg felfigyel kiemelkedő tulajdonságaidra, mert a megmérettetések kipróbálására unszol. Úgy döntesz, belevágsz. Az első próba a súlyemelés. Az alakváltó fiú kiválaszt neked egyet a rúdra szúrt vastömbök közül, majd megkér, hogy emeld fel. Két kézzel nekirugaszkodsz, és elégedetten konstatálod, hogy nem is olyan nehéz, mint gondoltad. Tovább... Intelligenciapróba. Egy gnóm faggat különböző kérdésekkel: a kertészettől az oltárépítésig mindenre kíváncsi, te viszont nem nagyon tudsz válaszolgatni neki. Hiába próbálod a közelharc fortélyaira terelni a szót (hátha abban sikeresebbnek mutatkozhatsz), a gnóm eltántoríthatatlan. Felháborodsz, amikor közli veled, hogy itt bizony elbuktál. (+1 IQ.) 421 tapasztalati pontot kaptál. Szomorúan elhagyod az ötpróba-sátrat.
Nagy hévvel érkezel a szirén labirintusához. A bejáratnál álló férfi elmosolyodik bátorságod láttán, elveszi tárgyaidat, majd beenged. Egy keresztirányú folyosón állsz. Rövid gondolkozás után balra indulsz, az elágazásoknál pedig ösztöneidet követve választasz irányt. Olyan hirtelen tör rád az éhség, hogy ijedten a hasadhoz kapod a kezed. Aztán megnyugodsz, egy rutinos kalandozó még a legszokatlanabb helyzetekben is tudja, hol találhat élelmet: kezeiddel feltúrod a folyosó puha talaját, majd egy elszáradt trollfa-gumót emelsz ki a földből. Körmeiddel lekaparod a külső réteget, majd a nedvdús belső részt rágcsálni kezded. Gyomrod lassan újra megnyugszik. Énekszó csendül körülötted. Azonnal ráébredsz, mi történik: ez egy szirén hangja, és valami célja lehet azzal, hogy neked énekel. Befogod füled, próbálsz másra gondolni, de nem sokáig bírsz ellenállni. Amikor tudatod megtörik az idegen akaratnak, a zene váratlanul elhallgat. Talán mégis szerencséd volt! A sötét folyosó hirtelen egy megvilágított terembe torkollik, melynek közepén egy alak fekszik. Közelebb lépve már azt is meg tudod állapítani ki az: a szirén. Rosszul van. Gyógymasszázst alkalmazol, de semmi nem változik. Aztán - éppen akkor, amikor már feladnád - a beteged megmozdul és rád mosolyog. Úgy néz ki, mégis használt! A szirén a szomszédos terembe vezet, egy félig kész oltár elé. Egyértelművé válik számodra a feladat, be kell fejezni az építkezést. Feltűrt ingujjal kezdesz neki a nagy kövek hordásának, az elrendezésük eltervezésének. Két óra hosszáig is eltart, míg elégedetten végignézhetsz műveden. A szirén hangja azonban bosszúsan csendül fel a hátad mögött:
- Ezt nevezed te oltárnak, halandó! - Most már neked is feltűnnek az imádkozóhely alapvető részeinek hiányosságai. Lehajtott fejjel visszasétálsz az idevezető úton. 421 tapasztalati pontot kaptál. Visszakapod a tárgyaidat, majd az ott sorakozó többi jelölt szánakozó tekintetétől kísérve, utadra indulsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 versengés).
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy trikornis. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy villámcsapás. 12 életpontot vesztettél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a trikornis testét. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rontasz. Ököllel megcsapod a trikornis jobb első lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Méregfoggal néhányszor teljesen átdöföd a trikornis fehér hátát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Húsodat át- meg átjárja a trikornis szarva. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ököllel eltalálod a trikornis bal első lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Méregfoggal eltalálod a trikornis fejét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Vad döféseivel a trikornis nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Patájával a trikornis többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A trikornis összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 trikornis szarvat. 759 tapasztalati pontot kaptál. Végeztél egy jó lénnyel. (+2 gonoszság.) Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 35, gyógyulás: 12, összesen: -23 ÉP}

Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy manaelementál. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál testét. (4 támadással 130 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+17 életerő). Méregfoggal néhányszor megkarcolod a manaelementál lebernyegét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+6 vp). Vashegyű lándzsával párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál lebernyegét. (4 támadással 118 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Méregfoggal néhány helyen meghorzsolod a manaelementál testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Mágikus energia árad beléd (+6 vp). A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 310, sebződés: 11, gyógyulás: 41, összesen: +30 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Friss elf nyomok vezetnek északra.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 kötelet.

(Továbbmész...) [114,6] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy ryuku gárdista. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 3 ubuk tüske. Alaposan megsorozod a ryuku gárdista páncélos testét. (3 támadással 18 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét a másikra rohansz. Bronzpengével többször mélyen végigmetszed a ryuku gárdista páncélos testét. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Méregfoggal jól megszurkálod a ryuku gárdista jobb oldalát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Bronzpengével végigvágod a ryuku gárdista páncélos testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Méregfoggal eltalálod a ryuku gárdista testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Jobbra-balra szökkenve osztja a ryuku gárdista nehezen védhető csapásait. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A ryuku gárdista szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 822 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 116, sebződés: 20, gyógyulás: 15, összesen: -5 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rát-fát. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Oldalt pillantva, meglátsz egy barátság szent tüzét. Felfedeztél egy Chara-din monolitját. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Látsz egy szent tölgyfát. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Elfeledett kalandor orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Dornodon oltárt. Nyugatra nézve látsz egy Leah oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy karmos tankány közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 ubuk tüske. Alaposan megsorozod a karmos tankány bal hátsó lábát. (3 támadással 8 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a karmos tankány jobb első lábát. (4 támadással 78 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+10 életerő). Méregfoggal megbököd a karmos tankány rovarfejét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). A karmos tankány feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A karmos tankány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 tankány karmot. 831 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver). Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 9, gyógyulás: 11, összesen: +2 ÉP}

Halvány bizsergést érzel a homlokod tájáról - a harmadik szem rejtett tárgyat jelez. Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, friss elf nyomokat, amelyek északra vezetnek. [66 pontot használtál fel, van még 166.]

m 8 1 3 mozogsz északra, északkeletre, délkeletre
[114,5] Homokos tengerpartra érkeztél. Északról a tenger hullámai nyaldossák a homokos fövenyt. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy művészi porolitot. Délkeletre nézve látsz egy Dornodon oltárt. Délnyugatra egy Leah oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Egyszercsak megpillantasz egy szörnyet a parti fák között. Egy partravetett medúza nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a partravetett medúza egyik csápját. (3 támadással 33 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Elszántan a másikra rontasz. Bronzpengével párszor kilyukasztod a partravetett medúza kocsonyás testét. (3 támadással 70 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a partravetett medúza bal vállát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A partravetett medúza csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A partravetett medúza meglegyinti a csápjával a nyakadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. A partravetett medúza szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 810 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 120, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Még egész friss elf nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [115,4] Továbbgyalogolsz a homokos fövenyen. Északról a tenger végtelenje kéklik. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Triston Mortel, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy művészi porolitot. Délkeletre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Profizmusodnak hála azonnal észreveszed a szörnyet a buckák mögött. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy ryuku légiós lehet. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 3 ubuk tüske. Lövedékeiddel perforálod a ryuku légiós testét. (3 támadással 17 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a ryuku légiós páncélos testét. (4 támadással 71 életpontot sebezve.) Méregfoggal többször eltalálod a ryuku légiós páncélos testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Nem sikerült a ryuku légiós ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 945 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Profizmusodnak hála azonnal észreveszed a szörnyet a buckák mögött. Egy hattyúkirály nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a hattyúkirály testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A lény iszonyatos rikácsolásba kezd. Zenélni kezdesz, hogy ellensúlyozd a gyilkos hanghullámokat. Kudarcot vallottál! A hang iszonytató. Túl sok sebet kaptál. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Még egész friss elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [116,5] A tengerpartot füves síkság váltja fel. A tenger illatát hozza feléd a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy ryuku légiós közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a ryuku légiós fejét. (4 támadással 73 életpontot sebezve.) Méregfoggal többször eltalálod a ryuku légiós bal lábát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) A ryuku légiós nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 29 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával megdöföd a ryuku légiós testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Méregfoggal kicsit megsebzed a ryuku légiós testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A ryuku légiós újból meg újból lesújt rád. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A ryuku légiós most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 945 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 52, gyógyulás: 0, összesen: -52 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Chara-din monolitját. Felfedeztél egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Találsz egy oltárt. Elenios hívői építették. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Délre nézve látsz egy phua-kúpot. Délnyugatra egy Dornodon oltár van. Északra egy művészi porolit van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Friss elf nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 136.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 128.]

m 1 2 mozogsz északkeletre, keletre
[117,4] Homokos tengerpartra érkeztél. Északról a tenger hullámai nyaldossák a homokos fövenyt. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze délkeletre látsz egy rúnakövet. Nyugatra nézve látsz egy művészi porolitot. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. VALAMIT megpillantasz egy parti bokor mögött. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy ryuku légiós. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a ryuku légiós testét. (4 támadással 75 életpontot sebezve.) Méregfoggal többször eltalálod a ryuku légiós jobb oldalát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Nem sikerült a ryuku légiós ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 31 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával eltalálod a ryuku légiós testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Méregfoggal meghorzsolod a ryuku légiós testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A ryuku légiós pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 945 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 129, sebződés: 53, gyógyulás: 0, összesen: -53 ÉP}

Egyszercsak megpillantasz egy szörnyet a parti fák között. Ráismersz a lényre. Egy hattyúkirály. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

A teremtmény iszonyatos hangerővel rikoltozni kezd. Zenélni kezdesz, hogy ellensúlyozd a gyilkos hanghullámokat. Hamisak, hamisak a hangok! Nem maradhatsz tovább, mert szétrobban a dobhártyád. Túl erős az ellenfeled. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.

Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek délnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [118,4] Továbbgyalogolsz a homokos fövenyen. Északról a tenger végtelenje kéklik. Itt-ott partra sodródott hínár csúfítja el az "aranypartot". Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Délre nézve látsz egy rúnakövet. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Egyszercsak megpillantasz egy szörnyet a parti fák között. Egy pillanat alatt beásod magad a parti homokba. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Azonnal rájössz, hogy egy purifikátor ijesztett meg. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Alaposan körülnézel a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [20 pontot használtál fel, van még 108.]

h 233 30 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Érzed, hogy fejlődtél valamit, de ez szinte észrevehetetlen: A hangok néha még mindig hamisak. [30 pontot használtál fel, van még 78.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elmélyedsz, ősi filozófiai dilemmákon és hasonlókon elmélkedve. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [40 pontot használtál fel, van még 38.]

tf 2 8 fejleszted a 2. tulajdonságodat 8 pontért
Elméd csiszolása érdekében két ismeretlenes egyenleteket oldasz meg, fejben. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [8 pontot használtál fel, van még 30.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Rövid meditációs formula segítségével elmélyedsz tudatod legmélyén, és merítesz az örök, kiapadhatatlan kupából: az Élet Forrásából. (+1 max. ép.) Kimerülve a megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a harmadik szem hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 238 pontot. A következő körben tehát 268 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


HATTYÚKIRÁLY (776. SZÖRNY)
Karcsú, mesébe illő szépségű hattyú úszik a tenger hullámain. Néha ledugja fejét a mélybe, hogy kiválasszon egy halat eledelül. Időnként megrázza szárnyait, és bizony ilyenkor látszik csak, hogy a két végtag csúcsa közötti távolság a három métert is elérheti. Na de elég a bámészkodásból, észrevett, spuri innen. Ha nem teszed, megtapasztalhatod, milyen, amikor a hattyúk rendkívül agresszív királya támadásba lendül. Pillanatok alatt teszi meg a távolságot közte és a part között, s máris ott áll előtted teljes valójában. Messziről kisebbnek tűnt, most már kezdhetsz aggódni embermagasságú termete láttán. Csőrével neked esik, és tép, ahol csak ér. Csak nem szánsz ilyen véget magadnak.

KARAKTERLAP

Boázu, egy fekete, tüsi hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Kecskeszakállad és harcsabajuszod van. Bőröd színe zöld. Leah hűséges követője vagy. Papi hited: 36. A Vashegyek Nemzete (#9122) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 97. fordulód.

Erő: 24 (33) Szint: 18 Merészség: 7/5 Magasság: 115 cm
IQ: 21 (27) Támadás: 31 Agresszió: 5 Testsúly: 79 kg
Ügyesség: 13 (21) Védekezés: 23 Menekülés: 30 % Életkor: 67/67 év
Egészség: 18 (24) Életpont: 438/270 Jellem: gonosz (59) Tul. pont: 0
Szerencse: 21 (29) Varázspont: 232/89 Pénz: 1566 arany Kép. pont: 22
Tudatpont: 14/2
Eddig összesen 628 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 9 111 TP-t kaptál. Jelenleg 311 487 TP-d van. A következő szinthez még 28 513 TP szükséges. Trófeáid: részeg kalandozó, varkaudar felderítő, hadroszaurusz.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2/22 (+11%) szúrófegyverek: 20/68 (+17%) vágófegyverek: 12/46 (+12%)
ütőfegyverek: 2/48 lőfegyverek: 15/12 (+21%) dobófegyverek: 1/24 (+14%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << bronzpenge (#126) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -6.); kerek kő (#19) (7 -9.); ubuk tüske (#131) (10 -12.); sallank nyíl (#129) (13 -15.); bumeráng (#249) (16 -);
Óvatosság (labirintusokban): 2
118,4 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 690 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 8/54 (+11%) 2. nyomkövetés: 17/3 (+33%) 3. mászás: 8/81
4. csapdakészítés: 8/72 5. csapdaészlelés: 2/56 6. gyógyítás: 15/50 (+11%)
7. titkosírás: 2/37 8. felderítés: 2/66 9. szörnyidomítás: 1/48
10. teológia: 11/16 (+48%) 11. taumaturgia: 2/15 12. szerencsejáték: 3/44
13. versengés: 8/0 (+27%) 14. zene: 3/95 (+44%) 15. szörnyismeret: 7/33 (+24%)
16. zárnyitás: 1/6 17. vadászat: 3/84 (+11%) 18. bányászat: 4/65
19. főzés: 1/52

FELTÉTELES PARANCSOK (még 36 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
lopsz az emberektől (1) bármit, az elfektől (2) bármit, a törpéktől (3) bármit, az árnymanóktól (4) bármit, a trolloktól (5) bármit
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), tüskét (#22) (max. 10 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot ), kötelet (#92) (max. 1 darabot )
gonoszkodsz max. 30 TVP-ért
mászol max. 74 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
jók (#990) (csak egyszer), színes dözmöng (#78) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
purifikátor (#157)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
hadiszerencse II (#24) tulajdonságpajzs (#26) jellemrejtés (#23)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
11. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
energiatüskék (#29)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
varázsvédelem (#34)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
alpesi tehén (#91) (tejet ad) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Kevesek részesülhetnek a kegyben, hogy e feladatot megkapják: pusztíts el egy kőkorszaki szakit.
2.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a fény egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.
3.) Ölj meg egy színes dözmöngöt.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
törpszellem áldása (134)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
törpe ősök segíts. (316)
földmágia (357)
tábori kiképzés (380)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 35 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1063 TU szükséges.)
Maradék TU, amit a következő fejlesztéseknél használhattok el: 2102.

Összsúly: 155.86 kg Megterheltség: 88%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 17 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 180 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
15 ubuk tüske (#131) 6 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
26 arany (#50) 1 álompor (#396) 6 kaja (#2)
1 kötél (#92) 1 tankány karom (#237) 2 trikornis szarv (#198)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

113 114 115 116 117 118 119
3
4
5
6
7
8
9
10
(114,5) partravetett medúza (#363)
(114,6) ryuku gárdisták (#360), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), oltár, barátság szent tüze (#484), Chara-din monolitja (#534), egy ismeretlen isten rúnaköve, szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720), karmos tankány (#137)
(114,7) manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92), Chara-din monolitja (#534), vortexmágus (#418), trikornisok (#104), manaelementál (#290)
(114,8) oltár, manaelementál (#290)
(114,9) trikornisok (#104)
(115,4) művészi porolit (#720), ryuku légiósok (#361), hattyúkirály (#776)
(116,5) ryuku légiósok (#361), Chara-din monolitja (#534), egy ismeretlen isten rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Elenios oltár
(117,4) ryuku légiósok (#361), hattyúkirály (#776)
(118,4) purifikátor (#157)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A TF-fórumon megbeszélt új bónuszok bevezetésre kerültek.

Üzenet küldése a karakternek