87. forduló, 89. forduló, Boázu összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. jan. 20. 9h:14'
EZ A 614. JÁTÉKHETED, 88. FORDULÓD
615. játékheted kezdete: jan. 27.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1889
SZÁMLA : XXXX

BOÁZU KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [117,13] koordinátán.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+15 tvp ). Sötét van, bíbor színeivel tündököl a telihold. Megbabonázva figyeled ragyogását, mindent betölt a lüktető ragyogás. Kis fájdalmat érzel, majd határtalan szenvedélyt, végül aléltan zuhansz a földre. Felébredsz, megkönnyebbülve, de sóvárogva is gondolod: hisz ez csak álom volt! - Akkor mi ez a seb a nyakamon?!
Az aranytermő erszény 43 aranyat termelt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+279 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+29 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Megfejed az alpesi tehenet. (+3 kaja.)

* 1. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Sikerült elmondanod a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 237.]

* 2. KP: v 1 3 0 elmormolod az 1. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. [-8 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 232.]

* 3. KP: ek 145 2 0 t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 222.]

* 4. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 217.]

ek 116 40 1 t. energia kisütése: 116 40 1
Tudati vitalizáció varázslatot fogsz használni, ha életerőd 40 százalék alá zuhan. [0 pontot használtál fel, van még 217.]

kt 137 15 elkészíted a 137. tárgyat (15 darabot)
Legyártottál 15 mérg. ubuk tüskét. [15 pontot használtál fel, van még 202.]

m 6 mozogsz nyugatra
[116,13] Szűnni nem akar a zöld síkság. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Azonnal rájössz, hogy egy tyrannoszaurusz rex ijesztett meg. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Találsz egy kihívás tornyát. Utad során felfedezel egy szent tölgyfát. Találsz egy oltárt. Raia hívői építették. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Alex Mad Masterboy egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Utad során felfedezel egy barátság szent tüzét. Felfedeztél egy Chara-din monolitját. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Sheran oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy patakot. Nyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy megsebzett velociraptor közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 mérg. ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a velociraptor vastag bőrét. (3 támadással 12 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a velociraptor bal karját. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+7 életerő). Transzformálsz! (+5 varázspont.) Méregfoggal megbököd a velociraptor jobb karját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a velociraptor, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 33 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával többször eltalálod a velociraptor jobb vállát. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) Méregfoggal kicsit megsebzed a velociraptor testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 28 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 raptor karmot. 1 159 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 113, sebződés: 102, gyógyulás: 14, összesen: -88 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss törpe nyomok vezetnek keletre. [10 pontot használtál fel, van még 192.]

be 502 1 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 1. szinten. Kifizeted a gnómnak a 5 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Egy rozoga vaslétra vezet a magasba. Hmm... Nincs lépcső? Fejedet csóválva, mászni kezdesz felfelé. Talán már ez is egy próba lenne? Lihegve érsz a létra tetejére. Egy mokány kis törpe vár rád odafent, aki Kalapácskezű Porfin néven mutatkozik be. Elmondja, hogy mi a próba. A próba során bizonyítanod kell, hogy sokoldalú ismeretekkel rendelkezel. Ismertetned kell a kalandmester számára, hogyan is néz ki egy goblin. Huh, ezt szerencsére tudod! Szinte azonnal válaszolsz. 97 tapasztalati pontot kaptál.
Teljesítetted a kalandot. Hurrá! Még feljebb nyomulhatsz. Többszáz foknyi márvány lépcsőfokon kell felcaplatnod, amíg elérkezel a Feladathoz. A kalandmester, egy délceg elf dalia már vár. - Helló! A nevem Gralshela. A feladatod a következő. Ez a feladat nagyon egyszerű lesz: kockáznod kell a kalandmesterrel! Csak úgy, mint a fogadóban szoktad. Ha nyersz, kiálltad a próbát! Sunyi ellenfelednek vagy ólmozottak a kockái, vagy átkozott balszerencséd van, mert folyton csak vesztesz.
Kudarcot vallottál! A kalandmester ujjcsettintésére kiteleportálsz a toronyból. [20 pontot használtál fel, van még 172.]

be 502 1 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 1. szinten. Kifizeted a gnómnak a 5 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Egy kékesen vibráló kört látsz, se lépcső, se létra. Beleállsz a körbe. Zutty! Egy pillanat alatt elteleportálsz, és máris a következő szinten vagy. Egy vigyorgó gnóm üdvözöl, láthatóan tetszik neki, hogy lenyűgözött a varázslata. Még bemutatkozni is elfelejt, ahogy a kalandot ismerteti. A feladat ezúttal egy műveltségi próba lesz. El kell mondanod, hogy milyen egy mirg. Csak makogni tudsz. Dunsztod nincs róla, hiszen még sosem láttad!
Fájdalom, felsültél! Talán ez a nehézségi szint túl erős neked. A következő pillanatban a torony előtt találod magad. [10 pontot használtál fel, van még 162.]

m 3 2 mozogsz délkeletre, keletre
[117,14] Továbbra is síkságon vagy. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy művészi porolitot. Északra nézve látsz egy Raia oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy velociraptor lehet. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 3 mérg. ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a velociraptor bal lábát. (3 támadással 12 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával megdöfködöd a velociraptor vastag bőrét. (3 támadással 48 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+7 életerő). Transzformálsz! (+4 varázspont.) Méregfoggal épp hogy megszúrod a velociraptor bal lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). A velociraptor fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A velociraptor csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 38 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával megdöfködöd a velociraptor vastag bőrét. (3 támadással 41 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Transzformálsz! (+4 varázspont.) Méregfoggal megérinted a velociraptor bal lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a velociraptor, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A velociraptor csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 34 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 111, sebződés: 109, gyógyulás: 15, összesen: -94 ÉP}

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [118,14] A sík vidéket bozótos váltja fel. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Ez nem lehet más, mint egy tyrannoszaurusz rex. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Észreveszel egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 142.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Odasétálsz a phua-kúphoz, és megvizsgálod. Á, megvan a feladvány az oldalán!
Folyton fon, pedig nincs szála,
Nem főz, de övé a kályha,
Koldul, pedig nincs hiánya.
[5 pontot használtál fel, van még 137.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[119,13] Még mindig bozótos. Egyszerre csak rémült sikoltás üti meg a füledet, de hiába keresed a hang forrását, semmit sem találsz. Lehet, hogy csak érzékcsalódás volt? Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy barátság szent tüzét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy szent tölgyfát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Fairlight hívői építették. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Eassy-Lien Dib előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Ne várja senki tőled, hogy az agyoncsapáson kívül máskor foglalkozz egy ilyen undorító jószággal. "A tudománynak fejlődnie kell!" - mondod, miközben a kis gnómot fejjel előre belenyomod a görénylyukba. Sikít a szerencsétlen, dehát ő akart megismerkedni vele. Te fülig érő szájjal indulsz tovább és csak arra gondolsz, hol lehetne kezet mosni. (+2 gonoszság.)
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy hadroszaurusz került az utadba. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy sötét halál varázslat. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 mérg. ubuk tüske. Alaposan megsorozod a hadroszaurusz kacsacsőrét. (3 támadással 35 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a hadroszaurusz kacsacsőrét. (3 támadással 94 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+12 életerő). Transzformálsz! (+9 varázspont.) Méregfoggal megbököd a hadroszaurusz fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a hadroszaurusz, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A hadroszaurusz farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a hadroszaurusz fejét. (3 támadással 97 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+13 életerő). Transzformálsz! (+9 varázspont.) Méregfoggal megkarcolod a hadroszaurusz bal első lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) A hadroszaurusz belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A hadroszaurusz farkával megérint. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérg. ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 262, sebződés: 32, gyógyulás: 31, összesen: -1 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [120,12] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy friss csatamezőt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy művészi porolitot. Délkeletre nézve látsz egy Raia oltárt. Északnyugatra egy mély szakadék van. Északra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy hadroszaurusz közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ellenfeledre energiatüskék varázslatot lősz. 4 életpontot sebeztél. Egy sötét halál varázslatot dob rád a másik. Semmi hatás! Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 mérg. ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a hadroszaurusz testét. (3 támadással 28 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával többször eltalálod a hadroszaurusz jobb vállát. (3 támadással 82 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+11 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Méregfoggal épp hogy megszúrod a hadroszaurusz kacsacsőrét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). A hadroszaurusz fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A hadroszaurusz farkával megérint. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával megdöfködöd a hadroszaurusz bal hátsó lábát. (3 támadással 83 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+11 életerő). Méregfoggal megbököd a hadroszaurusz kacsacsőrét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a hadroszaurusz, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A hadroszaurusz farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 223, sebződés: 39, gyógyulás: 26, összesen: -13 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Még egész friss törpe nyomok vezetnek északnyugatra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Belebotlasz valamibe: 1 csontszablya. Elteszed. [35 pontot használtál fel, van még 102.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Turkálni, kutatni kezdesz a friss csatamezőn. Tetemek százai hevernek mindenfelé. Vajon milyen homályos célért folyhatott a küzdelem? Nem mintha nagyon izgatna. Turkálni kezdesz a szemétben, a kiszáradt belek közt. Megzavartak! Bosszankodsz. Egy tetemember intéz feléd kihívást.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 mérgezett tüske. Több lövedéked átfúrja a tetemember bal lábát. (3 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét ellenfeledre rohansz. Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a tetemember testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd a tetemember rotható húsát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A tetemember mancsával oldalba lök. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Bronzpengével végigvágod a tetemember rotható húsát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a tetemember rotható húsát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Mancsával a tetemember végigsúrolja a csípődet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A tetemember szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 414 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy szúrófegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.) (ld. enc.)
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Folytatod a kutatást. Hohó, valamit találtál! Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy bumeráng. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy sírlidérc készül a lemészárlásodra.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 3 mérg. ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a sírlidérc nyakát. (3 támadással 33 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a sírlidérc jobb lábát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd a sírlidérc foszladozó testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A sírlidérc összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 609 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Undorítók ezek a lények, a hullahegyek közt élnek! Tovább kurkászol... Orrodat befogva, könyékig turkálsz a több hónapos, foszladozó hullák közt. Még szerencse, hogy a temetőt uraló főszörnnyel nem akadtál össze. Hangot hallasz magad mögött, mire fedezékbe ugrasz, és hátranézel. Egy autentikus vámpír intéz feléd kihívást. (ld. enc.) Jó stratéga módjára a megfontolt visszavonulást választod. [20 pontot használtál fel, van még 82.]

m 1 1 8 mozogsz északkeletre, északkeletre, északra
[121,11] Továbbra is síkságon vagy. Átlépted az Őslénypark mágikus energiakerítését. Mindenhol hatalmas feliratokat látsz: VIGYÁZAT! ÉLETVESZÉLY! Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Ó! Hiszen ez egy tyrannoszaurusz rex. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy xantusz-kaktuszt. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy művészi porolitot. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Hopp, egy nyákalma-bokor! Egy fél kiló érett gyümölcsöt aratsz le. (+2 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 6 kaktusztüskét.

(Továbbmész...) [122,10] A síkság itt véget ér, és egy ritka erdő kezdődik. Egy ismeretlen madár kezd csivitelni a közelben. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy megsebzett kardfogú fülemüle lehet. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy energiatüskék varázslat. 3 életpontot sebeztél. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 mérg. ubuk tüske. Lövedéked átfúrja a kardfogú fülemüle testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A teremtmény iszonyatos hangerővel rikoltozni kezd. Zenélni kezdesz, hogy ellensúlyozd a gyilkos hanghullámokat. Hamisak, hamisak a hangok! Nem maradhatsz tovább, mert szétrobban a dobhártyád. Nem akarsz kinyúlni. Úgy gondolod, jót tenne egy erős sprint. Szerencsédre üldöződ hamarabb elfáradt mint te. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy manilla-fát. Felfedeztél egy szekérkaravánt. Délre tart. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.

(Továbbmész...) [122,9] A terep továbbra is ritka erdő. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Egy gyilkos tetű közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Elszántan a másikra támadsz. Bronzpengével hatalmas csapásokat adva felmetszed a gyilkos tetű kitinpáncélját. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a gyilkos tetű kitinpáncélját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A gyilkos tetű szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 276 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy korongfát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy álomvirágot.
(Vándorcirkusz:) Kisebb-nagyobb sátrak tömegét látod magad előtt felsorakozni, és felismered, a vándorcirkusszal találkoztál. Egy hosszú szakállú törpe sétál eléd, s szívélyesen a cirkusz területére invitál.
- Tedd próbára tudásod, kalandozó! - hív a tömzsi alak. Elveszi a belépőre szánt 20 aranyérmét, majd az utat mutatva előreenged.
A céllövölde felé tartasz. Az óriás, aki a hely tulajdonosa, rád mosolyog és maga előtt tolva a sátor belsejébe lökdös. Mire magadhoz térsz, már egyedül állsz a furcsa levegőjű helyiségben. A kék rothasztó csak a pillanatra várt, hogy belépj hozzá.

Egy energiatüskék varázslattal köszöntöd a másikat. 1 életpontot sebeztél. Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Elszántan a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a kék rothasztó kocsonyás testét. (3 támadással 97 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a kék rothasztó testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja a kék rothasztó szarva. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A kék rothasztó nyelvével fájdalmas sebeket ejt a jobb karodon. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Vashegyű lándzsával jól megszúrod a kék rothasztó nyúlós nyelvét. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a kék rothasztó jobb oldalát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja a kék rothasztó szarva. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Nyelvével a kék rothasztó úgy osztja a csapásokat, mint más egy ostorral. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A kék rothasztó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Alaposan átvizsgálod a tetemet. A következő kincseket találtad: 1 rothasztó talizmán. 1 227 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 167, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}


Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.) Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Egy kardfogú fülemüle közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A lény iszonyatos rikácsolásba kezd. Gyorsan zenével próbálod a dolgot ellensúlyozni. Felsültél! A bárdi képességeid nem elegendőek a hang ellensúlyozására. Túl sok sebet kaptál. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült! Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.

[58 pontot használtál fel, van még 24.]

szk 116 keresed a 116. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy gyilkos tetűt. [0 pontot használtál fel, van még 24.]

f 272 kísérletezel a 272. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Hosszú idő telik el... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz szuper dobóhálót. (ld. enc.) 120 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 14.]

f 272 kísérletezel a 272. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Telik múlik az idő... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz alligátorbőr cipőt. (ld. enc.) 241 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 4.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 3.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Küzdelmes kalandjaid után megpihensz táborhelyeden, és felkészülsz a Szertartásra, melyet talán még őseid sem ismertek... ám hiába próbálsz tudatod legmélyére férkőzni, hogy meríts az Élet Forrásából, valami megakadályoz ebben... Kasztroplanáris energiáid a csordulásig töltődtek! EF-elésed újra a kezdetektől indul. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 229 pontot. A következő körben tehát 232 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MAGAS FEGYVER SZAKÉRTELEM
Amikor egy fegyver szakértelmed elér egy bizonyos szintet (egészen pontosan a 19.-et), a további fejlesztéshez már nem elegendő az állandó gyakorlás: szükség van tudatos tanulásra, új trükkök elsajátítására is. Ehhez keresned kell egy professzionális fegyvermestert, aki tanít. Minden nagyobb városban található ilyen. Ez persze azt jelenti, hogy amikor eleget gyakoroltál/harcoltál az adott fegyverrel, és eggyel magasabb szintre nőhetne a szakértelmed, akkor az nem nő meg, és nem fejlődik tovább, amíg meg nem látogatod a mestert. Miután a mester oktatott, a szakértelmed megnő eggyel, a fejlesztést folytathatod, egészen addig, amíg újból nőhetne a szakértelmed, akkor újból meg kell a mestert látogatnod.

AUTENTIKUS VÁMPÍR (154. SZÖRNY)
Az egyik fő különbség a szintszívó és az autentikus vámpír között az, hogy az autentikus vámpír MINDIG szív szintet, ha eltalálja ellenfelét. (Kivéve ha szerencséd nagyon-nagyon magas.) Így aztán természetes, hogy nem fogod soha megtámadni, kivéve, ha direkt T/FT parancsot adsz ki rá. Az autentikus vámpír gyűlöli a fényt, ezért csak sötét helyeken találkozhatsz vele. Ragyás, lila bőrét általában hosszú, fekete köpeny takarja, felhajtott gallérral. Sajnos ezzel nem tudja kilétét elleplezni, mert ahányszor megpillant egy áldozatot, hosszú, hisztérikus röhögésben tör ki, és ilyenkor elővillannak hegyes szemfogai.

SZUPER DOBÓHÁLÓ (273. TÁRGY)
Két szuperkötélből egy aranytű felhasználásával mindennek ellenálló, könnyű de erős dobóhálót varrhatsz. Ezt mág a hihetetlenül/borzasztóan erős szörnyek is csak nagy ritkán képesek eltépni! Elkészítéséhez a KT 273 parancsot kell kiadnod, 20 TVP-ért. Ha ki akarod találni, hogy ezt hogyan használhatod szörnyek befogására, (és már megkaptad a szörnyelfogás enciklopédiáját) nem árt, ha kiadsz a kész dobóhálóra is egy F parancsot.

ALLIGÁTORBŐR CIPŐ (662. TÁRGY)
Két alligátorbőr, egy aranytű, 6 csepp spiritusz és 6 csepp ragasztó segítségével, 25 TVP árán kényelmes magas szárú cipőt készíthetsz magadnak, amely hárommal növeli a védettségedet, és sokkal, de sokkal jobban néz ki, mint egy vacak fekete bőrcsizma.

KARAKTERLAP

Boázu, egy fekete, tüsi hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Kecskeszakállad és harcsabajuszod van. Bőröd színe zöld. Leah hűséges követője vagy. Papi hited: 35. A Vashegyek Nemzete (#9122) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 88. fordulód.

Erő: 24 (33) Szint: 17 Merészség: 7/5 Magasság: 115 cm
IQ: 19 (25) Támadás: 30 Agresszió: 5 Testsúly: 79 kg
Ügyesség: 13 (21) Védekezés: 23 Menekülés: 30 % Életkor: 67/67 év
Egészség: 18 (24) Életpont: 418/289 Jellem: gonosz (38) Tul. pont: 0
Szerencse: 19 (27) Varázspont: 217/0 Pénz: 1265 arany Kép. pont: 23
Tudatpont: 14/4
Eddig összesen 548 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 143 TP-t kaptál. Jelenleg 225 213 TP-d van. A következő szinthez még 34 787 TP szükséges. Trófeáid: részeg kalandozó, velociraptor, hadroszaurusz.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: *19/100 (+11%) vágófegyverek: 11/16 (+12%) ütőfegyverek: 2/37
lőfegyverek: 13/91 (+28%) dobófegyverek: 1/10

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << bronzpenge (#126) << bot (#4)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); tüske (#22) (3 -4.); kerek kő (#19) (5 -6.); mérgezett tüske (#23) (7 -8.); mérg. ubuk tüske (#137) (9 -);
Óvatosság (labirintusokban): 2
122,9 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 690 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 8/21 (+33%) 2. nyomkövetés: 15/1 (+12%) 3. mászás: 5/33
4. csapdakészítés: 8/44 (+6%) 5. csapdaészlelés: 2/48 6. gyógyítás: 15/6
7. titkosírás: 2/26 8. felderítés: 2/41 (+18%) 9. szörnyidomítás: 1/48
10. teológia: 7/73 (+40%) 11. taumaturgia: 1/74 (+6%) 12. szerencsejáték: 3/44 (+8%)
13. versengés: 6/47 (+9%) 14. zene: 2/98 15. szörnyismeret: 5/77
16. zárnyitás: 1/6 17. vadászat: 3/40 18. bányászat: 4/65
19. főzés: 1/26

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), tüskét (#22) (max. 10 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot )
gonoszkodsz max. 30 TVP-ért
mászol max. 32 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, kártyabarlang (9)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
hadiszerencse II (#24) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
11. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
energiatüskék (#29)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
varázsvédelem (#34)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
alpesi tehén (#91) (tejet ad) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Kevesek részesülhetnek a kegyben, hogy e feladatot megkapják: pusztíts el egy kőkorszaki szakit.
2.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a fény egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.
3.) Ölj meg egy színes dözmöngöt.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
törpszellem áldása (134)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
törpe ősök segíts. (316)
földmágia (357)
tábori kiképzés (380)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 24 TU. szükséges még: 6 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 35 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1078 TU szükséges.)
Maradék TU, amit a következő fejlesztéseknél használhattok el: 2102.

Összsúly: 155.65 kg Megterheltség: 88%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 15 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 180 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
15 gyenge méreg (#26) 3 mérgezett tüske (#23) 15 ubuk tüske (#131)
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
13 arany (#50) 1 bumeráng (#249) 1 csontszablya (#64)
8 kaja (#2) 3 kaktusztüske (#114) 1 raptor karom (#281)
1 rothasztó talizmán (#815)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

115 116 117 118 119 120 121 122 123
8
9
10
11
12
13
14
15
(116,13) tyrannoszaurusz rex (#160), kihívás tornya (#502), szent tölgyfa (#393), Raia oltár, művészi porolit (#720), barátság szent tüze (#484), Chara-din monolitja (#534), velociraptor (#161)
(117,14) velociraptor (#161)
(118,14) tyrannoszaurusz rex (#160), phua-kúp (#372)
(119,13) barátság szent tüze (#484), szent tölgyfa (#393), Fairlight oltár, művészi porolit (#720), 48. jellempróba, hadroszaurusz (#162)
(120,12) friss csatamező (#262), oltár, hadroszaurusz (#162), tetemember (#123), sírlidérc (#172)
(121,11) tyrannoszaurusz rex (#160), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114)
(122,9) gyilkos tetvek (#116), korongfa (#79, belőle készíthető: #80), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), kék rothasztó (#421), kardfogú fülemüle (#146)
(122,10) kardfogú fülemüle (#146), manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92), délre tartó szekérkaraván (#1215), Chara-din monolitja (#534)

Üzenet küldése a karakternek