69. forduló, 71. forduló, Kovács János összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. júl. 30. 12h:03'
EZ A 81. JÁTÉKHETED, 70. FORDULÓD
82. játékheted kezdete: aug. 3.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2334
SZÁMLA : XXXX

KOVÁCS JÁNOS KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [44,44] koordinátán.
Ennivalód fogytán van, elindulsz vadászni, hogy legyen valami vacsorára. Ahogy próbálod becserkészni a kiszemelt vadat, egyszer csak valami különös érzés kerít hatalmába: mintha túlvilági erők töltenék be a levegőt. Megállsz. Monoton mormogásra leszel figyelmes. A hang irányába fordítod a fejed. Egy harcost látsz - imádkozik. Ruháját furcsa szimbólum ékesíti: izzó magmából előtörő gránit monolit. Nagy harcban vehetett részt - árulkodnak a testét borító, vérző sebek. Próbálsz halkan elosonni, nehogy megzavard a meditációban, amikor szemed hirtelen megakad valamin a földön: egy, a sártól alig felismerhető, széttört káosz szimbólum...
Összeakadsz egy hosszú aranyhajú, zöld szemű elf nővel. Bőre világosabb az átlagosnál. Bőrpáncélt visel. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy csontkést tart. Mielőtt bármit is tehetnél, gyöngyöző kacajjal rúnákat kezd a levegőbe rajzolni. Mozdulni sem tudsz! Mi ez, varázslat? Az elf leány elkomorodik, és megindul feléd, előretartva fegyverét. Izzadság csorog végig a homlokodon! Tőled alig egy tenyérnyire a tünde megáll, és ezt suttogja:
- Vár az úrnő! - aztán megfordul, és továbbmegy. Ahogy elmúlik a varázs, és mozgatni tudod a kezedet, úgy ébredsz fel a különös álomból. A nyomorúságos táborhelyeden fekszel, és híre-nyoma sincs az elfnek. Még mindig jobb, mintha valami rémálmod lett volna... Varázserőd regenerálódik. (+16 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy mérges pók nyomára vezet. Sikerrel jártál! Azonosítasz egyet a keresett fajból.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Kőkéssel egy hatalmas csapással felmetszed a mérges pók testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontszablyával kilukasztod a mérges pók szőrös testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A mérges pók még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 5 csepp gyenge mérget. 10 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 230.]

* 1. KP: tps 3 0 0 TVP spórolása: 3 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 3 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [3 pontot használtál fel, van még 227.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A forró energia testedbe áramlik. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 222.]

ftv 44 175 felt. tám/véd. varázslat a 44. varázslatot a 175. szörnyet
Ok, ezt a támadó varázslatot fogod használni, ha a megadott lénnyel szembekerülsz. [0 pontot használtál fel, van még 222.]

ftv 44 96 felt. tám/véd. varázslat a 44. varázslatot a 96. szörnyet
Ok, ezt a támadó varázslatot fogod használni, ha a megadott lénnyel szembekerülsz. [0 pontot használtál fel, van még 222.]

ba 175 nem támadod a 175. szörnyet
BA 175 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 222.]

ft 96 támadod a 96. szörnyet
FT 96 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 222.]

hu 242 126 108 hulladék: 242 126 108
Hulladék, ezért nem gyűjtesz tüskecsapdát. Hulladék, ezért nem gyűjtesz bronzpengét. Hulladék, ezért nem gyűjtesz nyílvesszőt. [0 pontot használtál fel, van még 222.]

m 1 mozogsz északkeletre
[45,43] Épületek tűnnek fel. A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy útonálló. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az útonálló bal lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést ellenfeledre rontasz. Kőkéssel kilukasztod az útonálló testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontszablyával megvágod az útonálló bal lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. Véres nyál csordul ki az útonálló száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy magából tiszta vizet előköpő, szépen megmunkált szökőkút van itt. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Észreveszel egy sörsátrat. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt varkaudar fellegvárat. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Az igaz isten, Fairlight követői! Csatlakozzatok az Arany Magisztrátushoz! " Van itt egy vegyesbolt (526. épület.), egy városháza (Qvill) (527. épület.) és egy fogadó a Vajúdó Burástyához. (608. épület.).
Eladsz 7 óndarabot 14 aranyért, 2 ormánygőte csontot 6 aranyért, 2 varányszemet 2 aranyért.
Összeakadsz egy barna, rövid hajú, barna szemű törpe nővel. Körszakálla és kipödört bajsza van. Tharr követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy két kard szimbólumot, egy kígyóbőr kesztyűt és egy örökkéval. rubinját visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Ruházatát egy sörényes ubuk trófea, egy gyilkos tetű trófea és egy varkaudar kölyök trófea színesíti. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Elég egy mentális pillantás aurájára: színtelen semleges. Talán a magad oldalára állíthatod.
Bár nem Rajtad múlik, de a másik viselkedéséből úgy tűnik, hogy a harc elkerülhetetlen.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a törpe bal lábát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzkardot ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Bronzkarddal néhányszor megcsapod a törpe nyakát. (3 támadással 42 életpontot sebezve.) Csontszablyával súrolod a törpe fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Varkaudar lándzsával a törpe többször eltalálja a jobb oldaladat. (3 támadástól 64 életpontot vesztesz.) Bronzkarddal néhányszor megcsapod a törpe fejét. (3 támadással 32 életpontot sebezve.) Csontszablyával kicsit megvágod a törpe jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Varkaudar lándzsával a törpe több döféssel felnyársalja a fejedet. (3 támadástól 65 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült! {Csatastatisztika; sebzés: 96, sebződés: 129, gyógyulás: 0, összesen: -129 ÉP}


Összefutsz Melinkával. Elenios híve. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy kígyóbőr kesztyűt, egy szem szimbólumot és egy vassisakot visel. Felszerelését egy ork sámán trófea, egy vérszomjas csüldő trófea és egy mutáns pók trófea díszíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Mentális auráját felismered, jó jellemű, ahogy Te is az vagy.
Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
Összefutsz egy szürke, hosszú hajú, sárga szemű mutáns férfival. Pofaszakálla és harcsabajsza van. Bőre színe zöld. Chara-din híve. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy káosz szimbólumot és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Felszerelését egy alpesi tehén trófea, egy agglomerátor trófea és egy sörényes ubuk trófea ékesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Tisztán érzed auráját: gonosz fekete, a sötét oldalt szolgálja!
Nyilvánvalóan harcias kedvében van. Legyen, ahogy akarja.

Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy káoszcsapás varázslatot. 48 életpontot vesztettél. Te itt életveszélyben vagy. Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ. {Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 48, gyógyulás: 0, összesen: -48 ÉP}


Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Itt nyugszik Nemo Brave, ki az igazságnak szentelte életét. >N.C. Brave< " [12 pontot használtál fel, van még 210.]

ve 92 5 megveszed a 92. tárgyat 5
Vásároltál 5 kötelet. 10 aranyat fizettél. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [0 pontot használtál fel, van még 210.]

kt 221 elkészíted a 221. tárgyat
Legyártottál 1 dobóhálót. [10 pontot használtál fel, van még 200.]

f 221 kísérletezel a 221. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Eltelik egy óra... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy háló-csapdát. (ld. enc.) 48 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 190.]

f 334 kísérletezel a 334. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Lázasan töröd a fejed... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz pukkanó tűcsapdát. (ld. enc.) 27 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 180.]

ea 14 10 eladod a 14. tárgyat 10
Eladtál 10 sünmedve tüskét. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

ve 37 2 megveszed a 37. tárgyat 2
Vásároltál 2 drótszőrt. 8 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

ve 36 3 megveszed a 36. tárgyat 3
Vásároltál 3 fáklyát. 3 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 180.]

m 2 mozogsz keletre
[46,43] Még mindig a városban vagy. Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy útonálló közeledik. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az útonálló testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Kőkéssel kilukasztod az útonálló testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontszablyával alaposan megvágod az útonálló testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Az útonálló lendületes ütése célt téveszt. Az útonálló most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Sheeva, szeretlek, imádlak, akarlak, kívánlak. Epekedve vágyom rád: Gorin. " Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt erődítményt. Oldalt pillantva, meglátsz egy nekrofunt. (ld. enc.) Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Mi pusztítja el Ghallát: hatalmi harcok, idegenek, vagy a tétlenséged? -DM " Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy fegyverbolt (546. épület.).
Eladsz 1 bronzpengét 12 aranyért, 1 fúvócsövet 4 aranyért, 4 nyílvesszőt 4 aranyért.
A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Raia-pap volt, ez lett a veszte, jött egy csuhás alak, és elDEMeztette. " [12 pontot használtál fel, van még 168.]

ve 107 2 megveszed a 107. tárgyat 2
Vásároltál 2 rövid íjat. 32 aranyat fizettél. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [0 pontot használtál fel, van még 168.]

kt 243 elkészíted a 243. tárgyat
Sajnos nincs nálad nyílvessző, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy nyílcsapdát készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 168.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[47,43] Kisebb hegyek emelkednek itt. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy alpesi tehén. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod az alpesi tehén lila foltos testét. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést a másikra ugrasz. {CSTT:} Kőkéssel néhányszor megcsapod az alpesi tehén testét. (3 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontszablyával kissé megkarcolod az alpesi tehén testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai eltalálják a bal térdedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén patája súrolja a combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 7 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Ellenfeled ezúttal egy élőholt mágus.

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy tisztítótűz varázslat. Semmi eredménye! Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy sorvasztás varázslatot. Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az élőholt mágus fejét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Meglengetve a bronzkardot a másikra rohansz. Bronzkarddal kegyetlenül összevagdalod az élőholt mágus jobb lábát. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Csontszablyával súrolod az élőholt mágus fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (3 támadástól 27 életpontot vesztesz.) A mágus kinyújtja a kezét, és a lángok elborítanak téged! Félig megúsztad. 9 életpontot vesztettél. Bronzkarddal párszor kilyukasztod az élőholt mágus jobb oldalát. (3 támadással 32 életpontot sebezve.) Csontszablyával kissé megkarcolod az élőholt mágus bal lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (3 támadástól 37 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből elektromos szikrák repülnek elő! Félig megúsztad. 11 életpontot vesztettél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 84, gyógyulás: 0, összesen: -84 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet. Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " A Sötét Elf KT tagokat vár! Feltétel: ELF LÉGY, DE NE JÓ! Tanthalas " Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy olvasztókemencét. Felfedeztél egy világítótornyot. Észreveszel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy vaskohót. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy művészi porolitot. Délnyugatra nézve látsz egy oltárt. Északnyugatra egy oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) A sorvasztó varázslat kifejti hatását (-2 életerő). Alaposan körülnézel a földön. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [48,43] Itt, újra a sík terepen, megszaporodnak a fák. Ritka erdőben vagy. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. A feléd közeledő karmazsin huhogó mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Marokra fogva a bronzkardot ellenfeledre rontasz. Bronzkarddal kegyetlenül összevagdalod a karmazsin huhogó óriási bibéjét. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy eltalálod a karmazsin huhogó levelét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csápjaival a karmazsin huhogó lecsap a bal karodra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 4 életpontot vesztettél. A karmazsin huhogó összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 huhogó bibét. 315 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Elsőnek egy csontlepke száll szembe veled.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Meglengetve a kőkést ellenfeledre rontasz. Kőkéssel párszor kilyukasztod a csontlepke bordás testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a csontlepke bordás testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A csontlepke állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A csontlepke most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy tetemember.

Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a tetemember bal oldalát. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Csontszablyával súrolod a tetemember rotható húsát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A tetemember meglegyint mancsával, de csak súrol. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Göcsörtös bunkóval iszonyatosan megcsapod a tetemember bal karját. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Csontszablyával megkarcolod a tetemember jobb lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A tetemember mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A tetemember szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 69, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Találsz nála 2 gyöngymangót.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 144 (limit: 975), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 14600.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Működik a gonosz varázslat, lassan sorvadsz (-2 életerő). Nocsak, itt van valami érdekes! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [49,43] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy szárnyas gömböc. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést a másikra rontasz. {CSTT:} Kőkéssel végigmetszed a szárnyas gömböc testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csontszablyával végigmetszed a szárnyas gömböc jobb szárnyát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Ez nem lehet más, mint egy láplidérc. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy oltárt. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy mély kút van. Délre egy Sheran oltár van. Északra egy Raia oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Tested lassan sorvadozik (-1 életerő). Megvizsgálod a talajt. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek északnyugatra. [36 pontot használtál fel, van még 132.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[50,43] Dombos terepre érkeztél. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy kőevő közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Meglengetve a kőkést ellenfeledre támadsz. Kőkéssel többször mélyen végigmetszed a kőevő karszerű nyúlványát. (3 támadással 26 életpontot sebezve.) Csontszablyával végigvágod a kőevő kőtestét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A kőevő csapása csak a levegőt találja. Véres nyál csordul ki a kőevő száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 110 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Egy csontlepke áll veled szemben.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Marokra fogva a kőkést ellenfeledre rontasz. Kőkéssel többször mélyen végigmetszed a csontlepke jobb oldalát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Csontszablyával végigmetszed a csontlepke bordás testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A csontlepke kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy láplidérc. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " ITT IS JÁRTAM! Shinai Burástyák reszkessetek! Épül a gyámhivatal. " Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy krómkaktuszt. Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Látsz egy olvasztókemencét. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! A távcsővel lassan körülnézel. Messze keletre látsz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Délre egy mély kút van. Délnyugatra egy Sheran oltár van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Északra egy oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Tested lassan sorvadozik (-2 életerő).
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 tükröt.

(Továbbmész...) [51,43] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Hirdesse ez a tábla alapításának helyén a Pöröly Rend dicsőségét. " Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy tűzbokrot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Sheran híveié. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy malmot. Délre egy oltár van. Délnyugatra egy mély kút van. Északnyugatra egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy élőholt mágus.

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező mágia... Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: sötét halál varázslatot lő rád. Semmi eredménye! Meglengetve a bronzkardot ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Bronzkarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az élőholt mágus bal lábát. (3 támadással 45 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy eltalálod az élőholt mágus bal vállát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (3 támadástól 25 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből láng csap feléd. Alig pörkölődsz. 12 életpontot vesztettél. Bronzkarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed az élőholt mágus fejét. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy eltalálod az élőholt mágus testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (3 támadástól 28 életpontot vesztesz.) A varázsló kékes villámokat küld rád. Félig megúsztad. 10 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Eldobod az értéktelenné vált liumbe trófeát, és diadalmasan beszerzel egy élőholt mágus trófeát. 968 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 116, sebződés: 75, gyógyulás: 0, összesen: -75 ÉP}

A következő ellenfél egy zombi.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Marokra fogva a kőkést ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Kőkéssel alaposan megvágod a zombi foszladozó testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a zombi foszladozó testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A zombi többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Találsz nála 1 dorony tüdőt. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 147 (limit: 975), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 14900.
Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Sorvadsz (-1 életerő).

(Továbbmész...) [52,43] Továbbra is síkságon vagy.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Ráismersz a távolodóra. Egy autentikus vámpír. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy malmot. (ld. enc.) Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Dornodon hívői építették. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze délkeletre látsz egy Raia oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy oltárt. Északra egy Raia oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Tested lassan sorvadozik (-2 életerő). Alaposan körülnézel a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. [49 pontot használtál fel, van még 83.]

be bemész
Sajnos itt nincs semmilyen épület. [0 pontot használtál fel, van még 83.]

* 1. BP: tpf 3 0 0 TVP elővétele: 3 pontért
Felszabadítottunk neked 3 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 86.]

* 2. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 83.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 3 40 fejleszted a 3. tulajdonságodat 40 pontért
Gyakorlod a képzeletbeli ellenfelek csapásai, ütései elől való félreugrást. A gyakorlásnak megvan az eredménye! (+1 ügyesség.) A sorvasztó varázslat kifejti hatását (-1 életerő). [40 pontot használtál fel, van még 43.]

tf 3 13 fejleszted a 3. tulajdonságodat 13 pontért
Többször végigrohansz egy akadályokkal zsúfolt terepszakaszon: a dolog egyre jobban megy, fürgébben, kecsesebben. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen.

Sorvadsz (-1 életerő). [13 pontot használtál fel, van még 30.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Kasztroplanáris energiáid a csordulásig töltődtek! EF-elésed újra a kezdetektől indul. Lestrapálva a nap eseményeitől, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Elmúlt a sorvasztás hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 211 pontot. A következő körben tehát 241 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


HÁLÓ-CSAPDA (220. SZÖRNYCSAPDA)
Egy dobóhálót egy szörnyre dobva könnyen foglyul ejtheted, ha a szörny elég kicsi. Ha a FOG <szörny> 220 parancs teljesül, vagyis megpillantod a keresett szörnyet, és a birtokodban van egy dobóháló, megpróbálod rádobni. Mindenfajta tereptípuson alkalmazható, de van egy nagy hátránya: gyakran előfordul, hogy a szörny széttépi a hálót, és így a dobóháló odavész. Nem működik különösen nagy lények (3 méter vagy nagyobb) ill. különösen erős lények ellen. A használat 8 TVP-be kerül.

PUKKANÓ TŰCSAPDA (336. TÁRGY)
Kavadulebenyből és madártollból mirgtojásnyi lufit lehet készíteni. Ha a tollszelepbe beillesztesz egy acéltűt, az enyhe nyomásra kirepül. A toll és a tű rögzítésére használd a gumifa gyorsan száradó nedvét. Ugh méreggel kend be a tűt, és az így elkészített tűcsapdát heggyel felfelé ásd be a tolvaj várható útjába. Ha a tolvaj rálép, a tű kilazul, és a légnyomás a tolvaj talpába lövi a tűt. Még egyszer a hozzávalók: kavadulebeny, madártoll, acéltű, cseppnyi ugh méreg, és egy gumifa. Elkészítése a KT 336 paranccsal történik, 10 TVP-ért, használata a többi csapdához hasonlóan a H 336 paranccsal. Itt azonban megadhatsz egy második, <mennyiség> paramétert is, aminek maximális értéke 10. Minél több tűcsapdát raksz ki, a csapda annál hatékonyabb (annál nagyobb az esélye, hogy a tolvaj felsül). Egy tűcsapda felállítása 1 TVP-be kerül. Négy tűcsapda már körülbelül a nyílcsapdával egyenrangú védelmet jelent, 8-10 tűcsapdán pedig még a legrafináltabb tolvajok sem igen jutnak át. Az okozott sebzés 3-4 életpont.

NEKROFUN (173. NÖVÉNY)
A nekrofun különös, növényszerű lény. Szára, nagy lapos levelei majdnem áttetszők, színük mélybíbor. Tapintásra egyszersmind kemények és rugalmasak. Virágot, termést nem látsz rajtuk, és semmilyen egyéb szervet sem tudsz megkülönböztetni sem a száron, sem a levélen. Elképzelni sem tudod, hogy mi a fenére lehet jó ez a furcsa növény.

DORONY TÜDŐ (212. TÁRGY)
Három csepp spiritusz felhasználásával kinyerheted és tartósíthatod a dorony különösen erős tüdejét. Majd csak jó lesz valamire.

MALOM (1204. ÉPÍTMÉNY)
Először, amikor megpillantottad a malmot, nehéz volt feldolgozni ennek a toronymagas, ismeretlen funkciójú épületnek a látványát. A zömök, hengerforma alap oldalán két egymáson keresztbe fektetett faszerkezet áll, melyen valamilyen szürke színű vászon feszül. Ebbe kap bele a szél, hogy megforgassa az irdatlan nagy alkotmányt a hozzá képest picinek tűnő építmény oldalán. Szóval ez a malom kívülről, s bizony sejthető, hogy belül valamilyen módon felhasználják valamire a szélkerékkel nyert energiát. Fogalmad sincs, mi célból. De igazából nem is várható el egy kalandozótól, hogy tudja.
Ha akarsz, beléphetsz a malomba, 5 TVP árán.

KARAKTERLAP

Kovács János, egy vörös, rövid hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Raia elsőáldozója vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 70. fordulód.

Erő: 19 Szint: 13 Merészség: 5/5 Magasság: 123 cm
IQ: 18 Támadás: 12 Agresszió: 3 Testsúly: 63 kg
Ügyesség: 15 (16) Védekezés: 14 Menekülés: 30 % Életkor: 67/67 év
Egészség: 19 Életpont: 208/122 Jellem: jó (104) Tul. pont: 0
Szerencse: 20 Varázspont: 53/6 Pénz: 649 arany Kép. pont: 7
Tudatpont: 12/6
Eddig összesen 515 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 480 TP-t kaptál. Jelenleg 45 122 TP-d van. A következő szinthez még 2 878 TP szükséges. Trófeáid: élőholt mágus, törpemammut, szürke rinocérosz.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/9 szúrófegyverek: 10/73 vágófegyverek: 17/21 (+39%)
ütőfegyverek: 11/82 (+4%) lőfegyverek: 8/56 dobófegyverek: 14/90 (+21%)

Feltételes fegyverváltás: kőkés (#6) << göcsörtös bunkó (#123) << bronzhegyű lándzsa (#87)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (4 -5.); ubuk dobónyíl (#138) (6 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
52,62 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 53

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 685 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 27/12 (+33%) 2. nyomkövetés: 12/60 (+19%) 3. mászás: 3/11
4. csapdakészítés: 7/16 (+12%) 5. csapdaészlelés: 1/47 6. gyógyítás: 17/58
7. titkosírás: 1/33 8. felderítés: 2/15 9. teológia: 3/21 (+18%)
10. zene: 1/20 11. szörnyismeret: 3/39 (+33%) 12. zárnyitás: 3/51
13. vadászat: 1/45 14. bányászat: 18/71 (+23%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
segítesz max. 30 TVP-ért
kutatsz max. 50 TVP-ért
ásol max. 90 TVP-ért
elfogod sörényes ubukot (#89) hurokcsapdával (#217)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
tetemember (#123) (csak egyszer), szintszívó (#96) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 9, max: 50)
manifesztátor (#124), vízionár (#66), süvítő rája (#113), fabontó szójer (#71), óriás csontváz (#176), láplidérc (#352), szeppent rákfatty (#186), sírlidérc (#172), semlegesek (#989)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
tisztítótűz (#44, 13 VP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 2, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
tisztítótűz (#44) >> élőholt mágus (#175) tisztítótűz (#44) >> szintszívó (#96)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Pusztíts el egy fekete griffet: a sötét dimenziók fattya.
2.) Tisztítsuk meg a földet attól, ami nem odavaló: végezz öt púpos burástyával. (számláló: 0)
3.) Hozz egy varkaudar lándzsát, és törd össze oltáromnál.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. városháza (Qvill) (527): kész. városháza (Shaddar) (539): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6, 19, 25.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 147 (limit: 975), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 14900.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 121 TU szükséges.)
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 boszorkánykendő (#1697) 1 * bronzpáncél (#90)
1 * bronzsisak (#88) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78)
1 rákpajzs (#98)
Fegyverek és lövedékek
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 1 * bronzkard (#2083) 1 csontkés (#11)
1 * csontszablya (#64) 1 göcsörtös bunkó (#123) 1 kőkalapács (#13)
1 kőkés (#6) 2 mérg. ubuk tüske (#137) 13 mérgezett tüske (#23)
2 rövid íj (#107)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 ezüst karkötő (#158) 1 * nap szimbólum (#141) 1 * nekrofun medál (#253)
2 * regeneráló gyűrű (#254) 1 * saválló fülbevaló (#1552) 1 * umbatari karkötő (#278)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 acéltű (#334) 1 ásó (#34) 2 deus ex machina (#1)
1 dobóháló (#221) 2 fáklya (#36) 1 furulya (#233)
1 gernim balzsam (#1894) 2 gyógykenőcs (#313) 1 + hebrencs csapda (#147)
13 kaja (#2) 4 kötél (#92) 1 megsemmisítő (#1540)
1 távcső (#42) $1 tüskecsapda ($242) 1 varázskő (#305)
1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [üres, kapacitás: 10]
1 fűszertartó (#210) [benne 1 csepp sáfránypor (#211), fér még: 4]
2 huhogó bibe (#332) [bennük 3 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 21]
2 kavadu iszák (#25) [bennük 5 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 15]
2 sullár hólyag (#168) [bennük 17 csepp spiritusz (#170), fér még: 23]
1 szent kehely (#257) [benne 10 csepp isteni könnycsepp (#260), fér még: 0]
1 vizestömlő (#3) [benne 18 korty víz (#27), fér még: 2]
1 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengőke (#231) 6 aurach fog (#657) 4 csuklyavirág (#133)
1 dorony tüdő (#212) 5 dözmöng szív (#122) 2 drótszőr (#37)
1 evaporőr háj (#105) 1 fabontó (#106) 1 fekete gyöngy (#99)
1 fémrúd (#104) 2 grifftojás (#179) 7 gyöngymangó (#135)
3 kaktusztüske (#114) 1 karbin plazma (#199) 1 liumbe hajtás (#655)
25 madártoll (#112) 1 magszim bél (#103) 1 mákrózsa virág (#56)
14 pirkit (#153) 1 purifikátor háj (#269) $1 rézdarab ($70)
1 rókafarok (#124) 3 smirglilevél (#29) 6 sünmedve tüske (#14)
1 tükör (#43) 1 vadász tatu bőr (#15) 6 vasérc (#152)

Összsúly: 51.12 kg Megterheltség: 106%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 70 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 arany (#50) 1 bronzpenge (#126) 1 fúvócső (#20)
4 nyílvessző (#108) 7 óndarab (#85) 2 ormánygőte csont (#21)
10 sünmedve tüske (#14) 6 ubuk dobónyíl (#138) 2 varányszem (#30)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 dobóháló (#221) 1 dorony tüdő (#212) 2 drótszőr (#37)
2 fáklya (#36) 1 fekete gyöngy (#99) 5 gyenge méreg (#26)
2 gyöngymangó (#135) 1 huhogó bibe (#332) 5 kaja (#2)
1 kötél (#92) 1 rézdarab (#70) 2 rövid íj (#107)
1 tükör (#43) 3 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53
42
43
44
45
(44,44) mérges pók (#20)
(45,43) útonálló (#130), vegyesbolt (#526), városháza (Qvill) (#527), fogadó # (#608), szökőkút, sörsátor (#486), varkaudar fellegvár (#1821), egy törpe nő, Melinka (6111. kalandozó), egy mutáns férfi
(46,43) útonálló (#130), fegyverbolt (#546), erődítmény (#488), nekrofun (#173)
(47,43) alpesi tehén (#91), élőholt mágus (#175), olvasztókemence (#86), világítótorony (#156), oltár, vaskohó (#155)
(48,43) karmazsin huhogó (#185), csontlepke (#746), tetemember (#123)
(49,43) szárnyas gömböc (#12), oltár
(50,43) kőevő (#62), csontlepke (#746), krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), vaskohó (#155), oltár, olvasztókemence (#86), érclelőhely
(51,43) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), egy ismeretlen isten rúnaköve, Sheran oltár, élőholt mágus (#175), zombi (#49)
(52,43) malom (#1204), Dornodon oltár

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Kovács János 70. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
kőszáli disznó (#34) manó (#36) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40)
óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46)
csontváz (#48) zombi (#49) gyíkember (#51) bakkura (#52) bo-skorpió (#54)
rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59)
drasmólyom (#60) kőevő (#62) umor-pióca (#63) varkaudar (#64) goldugar (#65)
vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70)
fabontó szójer (#71) óriás skorpió (#72) garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76)
zoloboo (#77) színes dözmöng (#78) trollfa (#80) tazunkaróka (#81) spagulár (#82)
kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89)
alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) szintszívó (#96) piromenyét (#99) szőrös pók (#100)
sullár (#101) mélységi grittang (#103) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) törpemammut (#115)
gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) útonálló (#130) élőholt mirg (#135) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139)
acéldarázs (#140) autentikus vámpír (#154) sírlidérc (#172) élőholt mágus (#175) óriás csontváz (#176)
karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) varkaudar bajnok (#190) szutykos remák (#191) massza (#217)
tormikus egér (#218) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) liumbe (#349) északi aurach (#350)
halálmadár (#351) láplidérc (#352) nektoraf (#355) dűnekukac (#357) varkaudar kölyök (#685)
csontlepke (#746) pacaszúnyog (#751) csodabogár (#755) alattomos manó (#756) lajhárlord (#757)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) $fúvócső (#20)
$ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) $varányszem (#30)
smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36)
drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41)
távcső (#42) tükör (#43) $királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46)
surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51)
mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) $tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64)
szöges páncél (#65) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) $szárnyas hernyó (#69) $rézdarab (#70)
rézpáncél (#71) rézsisak (#72) csontkulcs (#74) rézkulcs (#75) rát-fa (#77)
mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82)
díszes rézpajzs (#84) $óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88)
bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bakkura bőr (#95)
bakkura csizma (#96) rákpajzs (#98) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101)
vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106)
rövid íj (#107) $nyílvessző (#108) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) tábla (#120)
dözmöng szív (#122) göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) $mandibulapenge (#125) $bronzpenge (#126)
$sallank karom (#128) $hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138)
nap szimbólum (#141) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) szvó-ektoplazma (#151)
vasérc (#152) pirkit (#153) vaskohó (#155) világítótorony (#156) ezüst karkötő (#158)
kis vaspajzs (#159) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161) vasvért (#164) mászókampó (#165)
ugh méreg (#166) sullár hólyag (#168) spiritusz (#170) rövid kard (#171) nekrofun (#173)
harci kalapács (#174) vashegyű nyíl (#176) mínosz-kúp (#178) grifftojás (#179) vasalt bunkó (#181)
vashegyű lándzsa (#182) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189) trikornis szarv (#198) karbin plazma (#199)
fűszertartó (#210) sáfránypor (#211) dorony tüdő (#212) hurokcsapda (#217) háló-csapda (#220)
dobóháló (#221) acélpengőke (#231) furulya (#233) $tüskecsapda (#242) nyílcsapda (#243)
nekrofun medál (#253) regeneráló gyűrű (#254) tatu ködmön (#255) szent kehely (#257) nehezék (#258)
isteni könnycsepp (#260) purifikátor háj (#269) umbatari karkötő (#278) varázskő (#305) gyógykenőcs (#313)
mutáns csont (#331) huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333) acéltű (#334) olló (#335)
pukkanó tűcsapda (#336) királyi korona (#338) súlyzó (#347) tolmokov-koktél (#351) phua-kúp (#372)
vas fejpánt (#408) kígyóbőr öv (#410) sörsátor (#486) erődítmény (#488) Chara-din monolitja (#534)
liumbe hajtás (#655) aurach fog (#657) lápi hajlék (#670) nyomkereső talizmán (#671) manóodú (#698)
sötét kámzsa (#699) művészi porolit (#720) varkaudar falu (#1109) $varkaudar csont (#1113) Rodger kezdő üstje (#1167)
tűzrakó hely (#1169) malom (#1204) ork csodaszer (#1228) megsemmisítő (#1540) saválló fülbevaló (#1552)
boszorkánykendő (#1697) varkaudar fellegvár (#1821) gernim balzsam (#1894) bronzkard (#2083) vaskard (#2084)
éjkő (#2369) halálbokor (#2370) halálvirág (#2371)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
AMT   kalandozó   MXTU                          -  MXTU átadása
AT    kalandozó   TU                            -  TU átadása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ  kalandozó                                 -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN  kalandozó                                20  belépés engedélyezése
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
EF    TU          [képesség]            (10/7)*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK    sorszám     ?           ?                 ?  tudati energia kisütése
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ERKI  [kaland.]                                20  erőszakos kilép(tet)és
ESK   kalandozó   [kalandozó]                  30  esküvő
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR  [kaland.]                                 -  feloszl/felfügg. kérése
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FSE   TVP                                     TVP  feltételes segítség
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FVK   százalék					-  feltételes varázskő használat
FTV   varázslat   élőlény                       -  feltételes T/V varázslat
FVH   szint                                     -  felt. T/V mágia használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
HIR   hírszám     [1. par.]   [2. par.]         -  KT hír közlése
HU    [tárgy]     [tárgy]     [tárgy]           -  hulladékgyűjtés
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KIEN  kalandozó                                 -  K.T.-ból kilépés enged.
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖKI                                            -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
TV    varázslat   [varázsl]   [varázsl]         -  varázslat T/V listába
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek