64. forduló, 66. forduló, Golem765 összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2024. jún. 2. 12h:01'
EZ A 137. JÁTÉKHETED, 65. FORDULÓD
138. játékheted kezdete: jún. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4491
SZÁMLA : XXXX

GOLEM765 KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [79,62] koordinátán.
Felébredsz. Mintha halált hozna a baljós szél a messzeségből. Kézbe veszed távcsövedet és körülnézel. Irtózatos csata látványa bontakozik ki előtted. Chara-din híveit látod, ahogy fejvesztetten menekülnek valami elől... Aztán meglátod a sereget: emberek, elfek, törpék... és földelemek nyomulnak előre. A káosz avatárjai sorra hullanak el a harc közben, az oltárok hatalmas robbanás közepette válnak a földdel egyenlővé, a mana-fókuszáló monolitokat elementálok zúzzák porrá, s helyükbe újak emelkednek a meghasadt föld alól, az izzó magmából. Ahogy kinyitod a szemed, az álomkép szertefoszlik.
A szendergésből azonnal magadhoz térsz, ahogy remegni kezd a föld. Felpattansz, és fejedet önkéntelenül nyugat felé fordítod. Elborzadva látod, hogy égig érő, az egész horizontot betöltő tűzfal tör ebbe az irányba, félelmetes sebességgel! Tehát mégis bekövetkezett - a Zan háborúja még a Túlélők Földjét sem kíméli! Ha túlélted egyszer, talán túlélheted még egyszer - gondolod, és rejtekhelyet keresel. Mivel nem látsz alkalmas helyet, kétségbeesetten futni kezdesz. A fal azonban egyre közelebb jön, már érzed a melegét...
Kinyitod a szemedet. Az arcodat a hajnali nap első sugarai cirógatják melegen. Álom volt hát! Vajon meddig fog ez a dolog még kísérteni? Nincs végzet, csak ha bevégzed...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+5 életerő.) A monolitok nyomasztó módon csökkentik VP regenerációdat. Varázserőd regenerálódik. (+10 varázspont.)

v 7 45 1 elmormolod a 7. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Megidézted az alkímia varázslatot! Ekkor döbbensz rá, hogy ilyen tárgyad nincs is! [-7 varázspont.] [3 pontot használtál fel, van még 201.]

tno 1 1 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 201.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[78,63] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Melyik a legtökéletesebb KÖR? Amelyik Különleges Ördögi és Rettegett. Tour-Mix. " Találsz egy Chara-din monolitját. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy grok-képződményt. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Látsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy sóhajtó dorony nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy tüskepajzs varázslatot. Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sóhajtó dorony bal első lábát. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a sóhajtó dorony nyakát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval megütöd a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a sóhajtó dorony jobb oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sóhajtó dorony, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A sóhajtó dorony összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 dorony tüdőt. 399 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek keletre, friss mutáns nyomokat, amelyek délnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek délre, friss elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek északra vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 189.]

h 78 használod a 78. tárgyat
Óvatosan, minden repedést kihasználva kezdesz felfelé mászni a grok-képződmény oldalán. Az oszlopot koronázó burok alján találsz egy nyílást, itt bemászol. A burok belseje puha, kellemetlen tapintású. Körbenézel. Azonnal látod, hogy a burok nem lakatlan, és a főbérlő azonnal meg is indul feléd. Egy bundás csirmáz! (ld. enc.)

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra ugrasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a bundás csirmáz bal vállát. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a bundás csirmáz testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A bundás csirmáz mancsával oldalba lök. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A bundás csirmáz megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 105 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

A kutatás eredménytelen, a gömb-fészek üres. Miután lemásztál, továbbindulsz. [16 pontot használtál fel, van még 173.]

m 6 mozogsz nyugatra
[77,63] Továbbra is síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy mély kutat. Találsz egy phua-kúpot. Csatazajra leszel figyelmes. Közelebb lopózva látod, hogy egy iszonytató ragyás burástya magasodik egy kalandozó fölé. Pajzsát az elf a feje fölé emeli, de látod, hogy nem sok esélye van, mivel a hátizsákjából egy szopókő kandikál ki, amit bizonyára még észre sem vett. Egy módon segíthetsz: ha odarohansz, és elveszed tőle a szopókövet! [ettől a szerencséd 1 lesz!] Ez 5 TVP-be kerül (44. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy vérszomjas csüldő közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Megmarkolva a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a vérszomjas csüldő testét. (3 támadással 98 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a vérszomjas csüldő testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő lecsap a bal karodra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a vérszomjas csüldő száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 525 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 110, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Még egész friss elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek északnyugatra, friss mutáns nyomokat, amelyek keletre, friss elf nyomokat, amelyek keletre, friss mutáns nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek délkeletre, friss mutáns nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 161.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a kútba. Odalent félhomály van. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Mozgást észlelsz a szemed sarkából. Egy topránypolip!

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a topránypolip egyik csápját. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a topránypolip testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 198 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Találtál valamit! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 1 rézsisakot. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 147.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 139.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Odaóvakodsz a misztikus Moa építményhez. Megtalálod az oldalán a találós kérdést, és kibetűzöd:
Melyik szakma az, melynek űzője munkájáért garanciát vállal az idők végezetéig?
[5 pontot használtál fel, van még 134.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[76,63] Síkság, továbbra is csak síkság. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Felfedeztél egy álomvirágot. Találsz egy Chara-din monolitját. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy alpesi tehén nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az alpesi tehén testét. (3 támadással 75 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd az alpesi tehén testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vad döféseivel az alpesi tehén nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén feléd rúg, de nem talál el. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 7 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Friss mutáns nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, friss elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra, friss mutáns nyomokat, amelyek keletre, friss mutáns nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [75,63] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Észreveszel egy manóodút. Megtudod, hogyan szerezhetsz manóétket. (ld. enc.) Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy phua-kúpot. Felfedeztél egy Chara-din monolitját. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve.
(Vándorcirkusz:) Már messziről észreveszed a felhúzott sátrak égnek meredő csúcsait, majd hamarosan a cirkuszosok kiabálását is meghallod, amint fennhangon hirdetik mennyi-mennyi próba vár a bátor kalandozókra náluk. Örömmel vegyes érdeklődéssel kezded szemlélni a ténykedésüket, míg egy törpe eléd nem lép, hogy elkérje szórakozásod árát. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy szeppent rákfatty. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A szörny ragacsos lét öklend rád. Elfehéredsz: a birtokodban levő 2 sünmedve tüske úgy összeragadt, hogy használhatatlanná vált! Itt a bosszú ideje... Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szeppent rákfatty páncélos testét. (3 támadással 76 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a szeppent rákfatty kitines ollóját. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A szeppent rákfatty felszakítja a bőrt a térdeden ollójával. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a huhogó bibét, szereztél 4 csepp rákfatty váladékot. 577 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy ütőfegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.) (ld. enc.)
{Csatastatisztika; sebzés: 92, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss elf nyomok vezetnek északra. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek északra, friss mutáns nyomokat, amelyek délnyugatra, friss mutáns nyomokat, amelyek keletre, friss mutáns nyomokat, amelyek északkeletre, friss elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek délkeletre, friss elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 110.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 102.]

jlk 5121 jelszó kimondása 5121
Kimondod a jelszót, de persze semmi sem történik, hiszen a találós kérdést még el sem olvastad. [0 pontot használtál fel, van még 102.]
[0 pontot használtál fel, van még 102.]

m 8 mozogsz északra
[75,62] Meredekebbek már a lejtők: itt már kisebb hegyek vannak. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Ez nem lehet más, mint egy fémbontó szójer. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mély szakadékot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy világítótornyot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Sheran hívői építették. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) mutáns nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek délre, friss mutáns nyomokat, amelyek nyugatra, friss elf nyomokat, amelyek északnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek keletre, friss elf nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 90.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a sziklafalon. Elővigyázatosan bemászol a jókora barlangnyíláson. Óvatosan megkezded a veszélyes hely felderítését. Hohó, Euréka! Találtál valamit! Közelebbről megnézed - szereztél 1 mutáns csontot. Elcsomagolod a kötelet, és elhagyod a veszélyes sziklaperemet. [20 pontot használtál fel, van még 70.]

m 1 mozogsz északkeletre
[76,61] Az igazi hegyek végképp eltűnnek, dombvidéken vagy. Látsz egy oltárt. Fairlight hívői építették. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy vaskohót. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy gyilkos tetű. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a gyilkos tetű kitinpáncélját. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a gyilkos tetű testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 252 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Friss elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek délre vezetnek. Eszel valamit. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 58.]

al 179 2 áldozol: a 179. tárgyat a 2. tárgyat
Sajnos nem rendelkezel elég # ahhoz, hogy bármely isten megjutalmazzon. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 50.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[75,60] A dombokból hegyek lesznek, méghozzá egyre magasabbak. Magashegységben vagy! A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Azonnal tudod, hogy egy nyuhaj karbin volt a rémület okozója. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Utad során felfedezel egy mély szakadékot. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Macskaszemű Marion előtt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy világítótornyot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nagyon régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre, friss elf nyomokat, amelyek délkeletre, friss elf nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 38.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a sziklafalon. A barlangnyílás jóval nagyobb, mint gondoltad volna - könnyedén be tudsz mászni. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy púpos burástya!

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a púpos burástya nyakát. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A púpos burástya feléd sújt csáprágóival, de mellé! A púpos burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Letéped magadról. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a púpos burástya testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a púpos burástya testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A púpos burástya csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. Feléd sújt a púpos burástya a farkával, de elhibázta! A púpos burástya összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 szöges bőrpajzsot (ld. enc.). Miután felmásztál a sziklafalon, elpakolod a kötelet. [20 pontot használtál fel, van még 18.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 10.]

h 242 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 9.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Lestrapálva a nap eseményeitől, táborozásra alkalmas helyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 9 pontod maradt, ebből a következő körre 9 pontot vihetsz át. Kapsz még 206 pontot. A következő körben tehát 215 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BUNDÁS CSIRMÁZ (93. SZÖRNY)
A bundás csirmáz, ez a kisebb medve méretű, vastag bundájú lény kiválóan tud mászni. Fészkét leginkább megközelíthetetlen helyeken (mély, földalatti üreg, grok-képződmény burka) veri fel. Gyakran gyűjt mindenféle csecsebecsét, úgyhogy fészkéből való kifüstöléskor könnyen előfordulhat, hogy találsz nála valamilyen tárgyat. Ha megtámadják, foggal-körömmel védekezik. Legkevésbé hatékony ellene az ütőfegyver.

MANÓÉTEK (1588. TÁRGY)
- A rejtőzködő manók nagyon óvatos lények, önszántukból sosem mutatják maguk a felszínt járó, értelmes fajok előtt. Pedig ott vannak ám mindenütt! Hiába az olyannyira elterjedt láthatatlanság észlelése varázslat, az sem segít a megtalálásukban! - mondja az árnymanó, miközben egy furcsa, kásaszerű kulimásszal kínál. Nem túl bizalomgerjesztő. Inkább nem kérsz belőle. - Ahogy gondolod. Azért, ha mégis szükséged volna egy adagra, jobb, ha tudod, hogy szigorúan titkos recept alapján készül, és csakis én tudom azt! No meg a többi manóodúban élő, hozzám hasonló remete barátom. Szóval régi ismeretségünkre való tekintettel, szívesen készítek neked is belőle, csak fizesd meg az árát! - mondja, és sorolni kezdi a kért hozzávalókat: 3 csillezsályalevél, 1 dözmöngszív és 3 sáfránypor, a munkaköltség pedig 100 arany.
Ha összeszedted, amit kér, kiadhatod a manóodúnál a KT (Küldetés Teljesítése) 1588 parancsot 5 TVP-ért, ekkor egy adag manócsemegéhez jutsz (tartó nem kell hozzá). Sajnos az önelégült manó az előbb említett rejtőzködő manók előcsalogatásához nem mellékel használati leírást, így ennek módjára magadnak kell rájönnöd. Ha ugyan igazat beszélt. Ha magad is árnymanó vagy, fordulónként egyszer elfogyaszthatsz egy adag manóétket a H 1588 paranccsal, 1 TVP árán. Hogy mi fog történni, előre nem tudhatod. Ha nem vagy árnymanó, erre nem lenne gusztusod.

MAGAS FEGYVER SZAKÉRTELEM
Amikor egy fegyver szakértelmed elér egy bizonyos szintet (egészen pontosan a 19.-et), a további fejlesztéshez már nem elegendő az állandó gyakorlás: szükség van tudatos tanulásra, új trükkök elsajátítására is. Ehhez keresned kell egy professzionális fegyvermestert, aki tanít. Minden nagyobb városban található ilyen. Ez persze azt jelenti, hogy amikor eleget gyakoroltál/harcoltál az adott fegyverrel, és eggyel magasabb szintre nőhetne a szakértelmed, akkor az nem nő meg, és nem fejlődik tovább, amíg meg nem látogatod a mestert. Miután a mester oktatott, a szakértelmed megnő eggyel, a fejlesztést folytathatod, egészen addig, amíg újból nőhetne a szakértelmed, akkor újból meg kell a mestert látogatnod.

SZÖGES BŐRPAJZS (66. TÁRGY)
A szögekkel kivert bőrpajzs kiváló védelmet nyújt, nemcsak csökkenti az ellenfél csapásának erejét, a fegyvert meg is akaszthatja a sok tüske. Oké, de honnét szedd a tüskét? Kézenfekvő a dolog: az acélkemény sünmedve tüskéket használod. Ehhez legalább 10 ilyen tüskére van szükség, és persze egy kis bőrpajzsra. A készítése 18 pontba kerül, és kettővel javítja a védekezésedet.

KARAKTERLAP

Golem765, egy szőke, hosszú hajú, kék szemű elf férfi vagy. Fairlight hűséges követője vagy. Ez a 65. fordulód.

Erő: 24 Szint: 15 Merészség: 5/1 Magasság: 155 cm
IQ: 20 Támadás: 14 Agresszió: 5 Testsúly: 49 kg
Ügyesség: 21 (23) Védekezés: 23 Menekülés: 40 % Életkor: 148/148 év
Egészség: 14 Életpont: 193/193 Jellem: semleges (-1) Tul. pont: 1
Szerencse: 13 Varázspont: 125/2 Pénz: 43 arany Kép. pont: 6
Eddig összesen 445 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 603 TP-t kaptál. Jelenleg 96 980 TP-d van. A következő szinthez még 23 020 TP szükséges. Trófeáid: kérődző etra, pattanóböde, nukleáris cickány.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 8 (+1) ütőfegyverek: * 19 lőfegyverek: 12
dobófegyverek: 7

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << vasalt bunkó (#181)
75,60 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 79

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1492 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 14 (+1) 2. nyomkövetés: 16 3. lopás: 1
4. mászás: 6 5. csapdakészítés: 4 6. gyógyítás: 14
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 7 9. teológia: 3
10. taumaturgia: 8 11. zene: 1 12. szörnyismeret: 1
13. vadászat: 8 14. bányászat: 2 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 16, max: 50)
xirnox (#122), lomha morf (#7621), brutális morf (#7620), mágiamorfáló (#7623), halálos morf (#7618), harcias morf (#7619), védelmező morf (#7622), domináns morf (#7624), éltető morf (#7625), változatos morf (#7626), Fintor (#6108), fabontó szójer (#71), fémbontó szójer (#150), nukleáris cickány (#155), kardfogú fülemüle (#146), kérődző etra (#368)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tüskepajzs (#30)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Áldozz fel számomra két grifftojást.
2.) Hah, ezt nem fogod egyhamar megcsinálni! Ölj meg egy ragyás burástyát.
3.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Qvill) (527): kész. cseréptetős torony (549): 41. labirintus (62,55). városháza (685): többek közt 4. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
5, 6, 7, 41, 53.

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: első hely a futás-versenyen a IX. olimpián, első hely a futás-versenyen a X. olimpián, első hely a 2. kategóriában a XII. olimpián, második hely a 4. kategóriában a XX. olimpián, első hely a hercegnő megmentésében a XXII. olimpián.
Miniesemény statisztikák
Jelenlegi miniesemény: Yaurri titkosítás verseny
Megölt szörnyek: 0. Szerzett pont: 0. Beállított erő: 0 Összpont: 1549

Összsúly: 67.00 kg Megterheltség: 115%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 88 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 spiritusz (#170) 2 sünmedve tüske (#14) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 dorony tüdő (#212) 9 kaja (#2) 1 mutáns csont (#331)
4 rákfatty váladék (#333) 2 rézdarab (#70) 1 rézsisak (#72)
1 szöges bőrpajzs (#66)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

74 75 76 77 78 79 80
59
60
61
62
63
64
(75,60) nyuhaj karbin (#110), mély szakadék (#154), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), világítótorony (#156), púpos burástya (#92)
(75,62) fémbontó szójer (#150), mély szakadék (#154), világítótorony (#156), egy ismeretlen isten rúnaköve, vaskohó (#155), Sheran oltár
(75,63) vaskohó (#155), manóodú (#698), phua-kúp (#372), Chara-din monolitja (#534), 41. jellempróba, oltár, érclelőhely, szeppent rákfatty (#186)
(76,61) Fairlight oltár, vaskohó (#155), érclelőhely, gyilkos tetű (#116)
(76,63) oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Chara-din monolitja (#534), 25. jellempróba, alpesi tehén (#91)
(77,63) mély kút (#93), phua-kúp (#372), 44. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), oltár, vérszomjas csüldő (#114), topránypolip (#86)
(78,63) Chara-din monolitja (#534), grok-képződmény (#149), 27. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, oltár, sóhajtó dorony (#112), bundás csirmáz (#93)

Üzenet küldése a karakternek