59. forduló, 61. forduló, Arana összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. ápr. 3. 9h:28'
EZ A 75. JÁTÉKHETED, 60. FORDULÓD
76. játékheted kezdete: ápr. 6.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1505
SZÁMLA : XXXX

ARANA KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [96,75] koordinátán. Két fordulód között meglátogatott a húsvéti nyuszi! Örömmel teszed el a két hímes tojást (+2 kaja). Hohó, van itt egy csomag is! Gyorsan kibontod. Egy vasérc van benne! És egy cédula: sok szeretettel a <<itt egy furcsa, golyó alakú, egyszemű lény rajza látható, a feje tetején sok pici csápos szemmel>> munkatársaitól! Furcsállva csóválod a fejedet, de azért örülsz az ajándéknak. (ld. enc.)
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+32 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+52 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy uzbány nyomára bukkanj. Minden hiába - a kutatás eredménytelen volt. [10 pontot használtál fel, van még 228.]

ek 273 6 401 t. energia kisütése: 273 6 401
Ezentúl minden taumaturgia varázslatod, amelynek költsége 6 VP-nél kevesebb, plusz 1 VP-be fog kerülni. [0 pontot használtál fel, van még 228.]

kno 9 3 képesség-növelés 9
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
[0 pontot használtál fel, van még 228.]

fvh 9 felt. varázslat haszn. 9
Harci varázslataidat használni fogod minden 9. vagy magasabb szintű ellenfélre. [0 pontot használtál fel, van még 228.]

ftv 31 10 felt. tám/véd. varázslat a 31. varázslatot a 10. szörnyet
Ok, a megadott támadó varázslat-lény feltétel törölve. [0 pontot használtál fel, van még 228.]

ftv felt. tám/véd. varázslat
Összes feltételes támadó/védekező varázslás törölve. [0 pontot használtál fel, van még 228.]

ef 1 energia fejlesztése 1
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-1 TU.] A befejezéshez még 860 TU szükséges. Ügyességed TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 218.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[97,75] Szűnni nem akar a zöld síkság. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. A távcsővel lassan körülnézel. Messze keletre látsz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Délnyugatra egy mély kút van. Északnyugatra egy oltár van. Elrakod a távcsövet. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Csak egy kérődző etra. Megvető mosollyal várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 taumaturgia). Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.) Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a kérődző etra foltos testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-7 életerő.) A dolgot még 11 aranyad bánja. Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Nem tudod leküzdeni a hányingert: kábán könnyítesz magadon. Megmarkolva a varkaudar szablyát ellenfeledre rontasz. Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a kérődző etra farkát. (4 támadással 120 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a kérődző etra testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A kérődző etra szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +2 ÉP.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-8 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 8 aranyad. A kérődző etra összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 700 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 152, sebződés: 22, gyógyulás: 2, összesen: -20 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+27 életerő). [-6 varázspont.] Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Már rég láttál kaját, nem csoda, hogy ennyire örülsz az ételnek. (-3 kaja.)

(Továbbmész...) [98,75] Még mindig füves síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy erszényes elkarog. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az erszényes elkarog testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Meglengetve a varkaudar szablyát a másikra támadsz. Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed az erszényes elkarog bal karját. (4 támadással 95 életpontot sebezve.) Rövid karddal mély sebeket nyitva megvagdosod az erszényes elkarog fejét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Az erszényes elkarog rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +4 ÉP.) Az erszényes elkarog fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +1 ÉP.) Varkaudar szablyával megvágod az erszényes elkarog testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod az erszényes elkarog szőrös testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Patájával az erszényes elkarog többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +3 ÉP.) Az erszényes elkarog fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +2 ÉP.) Véres nyál csordul ki az erszényes elkarog száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 865 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 155, sebződés: 47, gyógyulás: 10, összesen: -37 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Megidézted a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+26 életerő). [-6 varázspont.] Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Leah rúnaköve. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze keletre látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy patakot. Délre egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Már majdnem éhen haltál! Az ételre veted magad. (-3 kaja.)

(Továbbmész...) [99,74] A síkságot ritka erdő váltja fel. A ritkás lombozaton itt-ott sugárnyi napfény szűrődik be.
(Feltételes foglyul ejtés:) Valahol a közelben egy pókvadász van - állapítod meg a nyomokból. A hurokcsapda elkészítése bonyolult mutatvány, de azért sikerül megcsinálni. Felkutatod a lényt - sikerrel! Megpróbálod a csapdádba csalni. Jól vezettél, a pókvadász belelép a csapdába, és a hurok felrántja. Miután gondoskodsz róla, hogy a lény ne tudjon lelépni, óvatosan, új fogásod minden mozdulatát figyelve kezded vizsgálgatni. Semmi értelmes ötleted nincs, hogy mire lehetne ezt a szörnyet idomítani. Kifújod magad, megveregeted a lény hátát, és továbbindultok. [15 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Felfedeztél egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Teleeszed magad. (-1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek északra vezetnek. [55 pontot használtál fel, van még 163.]

m 5 7 mozogsz délnyugatra, északnyugatra
[98,75] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Leah rúnaköve. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Észreveszel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy patakot. Délre egy oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet.
(Feltételes foglyul ejtés:) Valahol a közelben egy uzbány van - állapítod meg a nyomokból. Sajnos már a jelenlegi szörnyidomítás mellett megengedett maximális számú szörny van a fogságodban. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy uzbány közeledik. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 bumeráng. Pár lövedéked átjárja az uzbány jobb szárnyát. (3 támadással 31 életpontot sebezve.) Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra rontasz. Varkaudar szablyával egy irtózatos ütéssel felvágod az uzbány nyakát. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod az uzbány testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az uzbány belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +1 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 4, gyógyulás: 1, összesen: -3 ÉP}

Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) gnóm nyomok vezetnek északkeletre. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [97,74] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Sheran hívői építették.
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy mélynövésű, kék színűre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [20 pontot használtál fel, van még 143.]

im 0 4 imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Az oltárhoz vezeted az ijedt pókvadászt. Elmormolod az utolsó szent szavakat, és látod, hogy a szörny zöld gázzá változik, és az ég felé száguld! Hamarosan tovatűnik. Az áldozatot elfogadta istened. Megérkezik a telepatikus üzenet.
- Gratulálok, ezt jól csináltad! Jutalmat érdemelsz. (+1 max. életerő, +8 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve kitartó ló. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Egy egyszerű áldozat: hozz egy manifesztátor nyúlványt. 2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! 3.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű! [30 pontot használtál fel, van még 113.]
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Aztán előveszed a manifeszt.nyúlványt, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Megszólal az ismerős hang.
- Jól van, halandó, hűségesen szolgálsz! Jutalmad nem marad el. (+1 max. életerő, +8 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve védelem tűz ellen. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból] kilenc lépésen keresztül! 2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! 3.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű! [30 pontot használtál fel, van még 83.]
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Kellemes, bizsergető érzés fut végig rajtad, ahogy istened tudtul adja, hallotta imád. Figyelmedet a földenergiavonalak rezdülései irányítják a földelem síkját megzavaró lényre: egy ragyás burástya.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a ragyás burástya bal oldalát. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) A lény savat köp rád. A savtámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (10 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Varkaudar szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a ragyás burástya ragyás testét. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolgatod a ragyás burástya hosszú tojócsövét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Csáprágójával a ragyás burástya megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +1 ÉP.) A ragyás burástya farkával a kezedre csap. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +1 ÉP.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Letéped magadról. A ragyás burástya csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +1 ÉP.) A ragyás burástya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 22, gyógyulás: 3, összesen: -19 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Elmormoltad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+19 életerő). [-6 varázspont.] [35 pontot használtál fel, van még 48.]
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Kellemes, bizsergető érzés fut végig rajtad, ahogy istened tudtul adja, hallotta imád. Figyelmedet a földenergiavonalak rezdülései irányítják a földelem síkját megzavaró lényre: egy ragyás burástya.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a ragyás burástya bal csápját. (3 támadással 28 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Villámgyorsan lehajolsz - a sav csak itt-ott mar szét. (9 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra rontasz. Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a ragyás burástya ragyás testét. (4 támadással 59 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a ragyás burástya ragyás testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A ragyás burástya csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +1 ÉP.) Siralmas támadást intéz farkával a ragyás burástya, épp csak megsuhint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +1 ÉP.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Letéped magadról. Csápjaival a ragyás burástya lecsap a bal karodra. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +2 ÉP.) A ragyás burástya összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 23, gyógyulás: 4, összesen: -19 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Elmormoltad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+29 életerő). [-6 varázspont.] [35 pontot használtál fel, van még 13.]

m 5 6 4 mozogsz délnyugatra, nyugatra, délre
[96,75] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Észreveszel egy rát-fát. Észreveszel egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy mély kutat. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy oltár van. Északra egy oltár van. Elteszed a látcsövet.

Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [10 pontot használtál fel, van még 3.]

szk 73 keresed a 73. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy garokkot. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

bpb bef. parancs berakása:

h 242 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 2.]
[A parancs tárolásra került.]

k 1 1 követed az 1. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

k 2 1 követed a 2. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. Nocsak, itt van valami érdekes! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

k 3 1 követed a 3. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. Körbevizsgálódsz. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

k 4 1 követed a 4. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

k 5 1 követed az 5. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Aránylag régi (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

k 6 1 követed a 6. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

k 7 1 követed a 7. fajúakat 1 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Aránylag régi (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Automatikus tárgyeladás és szabályozott hulladékgyűjtés - hogy ez eddig nem jutott az eszedbe! (ld. enc.)
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebből a következő körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 199 pontot. A következő körben tehát 201 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VASÉRC (152. TÁRGY)
A valamirevaló bányászat szakértelemmel rendelkezők előbb-utóbb rábukkanhatnak a fegyver- és páncélkészítéshez legalapvetőbb nyersanyagra, a vasércre. A vasérc megolvasztásához és megmunkálásához nem elegendő egy primitív olvasztókemence - szükséges, hogy egy vaskohót építs. A vaskohó építéséhez ötletet kaphatsz, ha az olvasztókemence alapötletét (szögletes kő) és a vasércet összekapcsolod...

KITARTÓ LÓ (19. VARÁZSLAT)
Ezt a 10 VP-be kerülő varázslat jelentősen megnöveli a karaktered kitartását: abban a fordulóban, amikor ezt elmondod, maximum 10 mezőt léphetsz (nem pedig 8-at). Előfordulhat, hogy egy magasabb szintű alakváltó ezt a varázslatot már semmire sem tudja használni, mert neki ez természetes képessége.

VÉDELEM A TŰZ ELLEN (38. PAP VÉDEKEZŐ VARÁZSLAT)
Megidézve ezt a vörös színben vibráló energiapajzsot, részleges, sőt, gyengébb támadások esetén teljes immunitást szerezhetsz mágikus tűztámadások és tüzet lehelő szörnyek köpete ellen. Elmondása 12 VP-be kerül, és el kell használnod egy csepp spirituszt, anyagi komponensként. A varázslat sajnos csak harcban alkalmazható, nem sétálhatsz át vele egy lávafolyón vagy egy lángoló tűzfalon.

HULLADÉK(NEM)GYŰJTÉS
Kicsit kezd fárasztó lenni, hogy ahogy kalandozol, lépten-nyomon minden szemetet összeszedsz. Aztán ott van az a tömérdek EA parancs, amit a városban ki kell adni, hogy a felesleges tárgyaktól megszabadulj. Most azonban végre itt van a Hulladékgyűjtést szabályozó parancs, a HU <tárgy> <tárgy> <tárgy>. Paraméterül egyszerre max. három tárgyat adhatsz meg, ezeket használhatatlan, felesleges tárgyaknak ítéled meg mostantól. Ha arany értéke a GYJ parancsban megadott alatt van, fel sem veszed őket, ha ugyanannyi, vagy nagyobb, akkor ugyan felveszed őket, de az első adandó alkalommal (vagyis ha boltra lépsz) automatikusan eladod az összeset (kivéve, ha be van KF-elve: akkor egyet meghagysz). Ja, és persze bárhány HU parancsot kiadhatsz, azaz minden egyes általad ismert tárgyra szabályozhatod ezt a dolgot. Sőt, ha olyan tárgyra adsz ki HU-t, amire korábban már kiadtál, akkor az törlődik.
Mi a különbség a GYJ parancshoz képest? A GYJ csak egészen finom, felületi hulladékmanagementet biztosított, szörnyből való komponens kinyerésekor, labirintus ill. csatamező kincsnél nem működött. A HU-val megjelölt tárgyhoz viszont bármilyen módon jutsz hozzá, (átadják, olmipiai nyereményként kapod stb) azonnal eldobod, ill. ha értéke a GYJ-vel egyenlő vagy az fölött van, eladod. Az átkozott tárgyaktól sajnos még a HU paranccsal sem tudsz megszabadulni. Ha egy olyan tárgyra adsz ki HU parancsot, ami a birtokodban van, rögtön eldobod ha értéke kisebb a GYJ 3. paraméterénél, de ha bolton állsz, nem adod el, csak akkor, ha a boltra lépéskor már érvényben volt az adott tárgyra a HU. A HU-val eldobált tárgyak semmiképp sem maradnak meg az adott mezőn. A HU-val megjelölt tárgyakat a referencialistán és a karakterlapon a $ jelöli.
Ha betelt hátizsák mellett próbálsz egy tárgyat felvenni, a HU-val kijelölt tárgyakból elhajítasz párat, hogy legyen helyed a műveletre (csakis a HU-val kijelölt tárgyak közül!).

KARAKTERLAP

Arana, egy vörös, hosszú hajú, piros szemű gnóm nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran tanítványa vagy. A Mágia Örökösei (#9135) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 60. fordulód.

Erő: 24 (26) Szint: 15 Merészség: 5/1 Magasság: 108 cm
IQ: 25 Támadás: 19 Agresszió: 3 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 19 Menekülés: 30 % Életkor: 110/111 év
Egészség: 14 (16) Életpont: 205/145 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 21 Varázspont: 327/43 Pénz: 482 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 12/0 EFejl: 3
Eddig összesen 398 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3155 TP-t kaptál. Jelenleg 110384 TP-d van. A következő szinthez még 9616 TP szükséges. Trófeáid: varkaudar behemót, epokitféreg, szutykos remák. A 55. fordulódban 589 arany került a bankszámládra. 633 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 20/63 (+13%) ütőfegyverek: 2/26 dobófegyverek: 15/93 (+15%)

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) (140%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); bumeráng (#249) (6 -9.); ubuk dobónyíl (#138) (10 -);

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7/69 2. nyomkövetés: 21/93 (+48%) 3. mászás: 7/9
4. csapdakészítés: 7/22 (+20%) 5. gyógyítás: 1/63 6. felderítés: 4/30
7. szörnyidomítás: 2/14 8. teológia: 7/43 (+20%) 9. taumaturgia: 24/6 (+307%)
10. versengés: 1/55 11. zene: 6/46 12. szörnyismeret: 4/18 (+18%)
13. vadászat: 1/53 14. bányászat: 4/47

FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 60% életpont alatt (gyógymógy (#5))
elfogod uzbányt (#102) szuper hálócsapdával (#274)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 12)
szintszívó lények (#9097) (csak egyszer), szutykos remák (#191)
Barátságosság (aktív: 4, max: 12)
fémbontó szójer (#150), varkaudar bajnok (#190), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
varázsvédelem (#34, 8 VP) tompítás (#40, 8 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
Butaság ára beállítás: taumaturgia: +1 vp 6 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
9. és magasabb szintűek ellen
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból] kilenc lépésen keresztül!
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 0)
3.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
19 arany (#50) 7 kaja (#2) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 elkarog szőr (#665) 7 ugh méreg (#166) 1 uzbány csőr (#169)
1 vasérc (#152) 12 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(96,75) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), oltár, 28. jellempróba
(97,74) Sheran oltár, ragyás burástya (#111)
(97,75) egy ismeretlen isten rúnaköve, oltár, kérődző etra (#368)
(98,75) erszényes elkarog (#354), Leah rúnaköve, tavacska, oltár, 22. jellempróba, uzbány (#102)
(99,74) pókvadászok (#59), egy ismeretlen isten rúnaköve

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Arana 60. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) kavadu (#19) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25)
királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) woor-antilop (#31)
sünmedve (#33) acélkolosszus (#35) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) óriás patkány (#42)
tigroszlán (#43) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) gátvakond (#57) rájanyék (#58)
pókvadász (#59) drasmólyom (#60) varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66)
húsevő magszim (#67) evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) garokk (#73)
tintacsiga (#74) trollfa (#80) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91)
púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) légirozmár (#94) mérges nyukmár (#95) mosolygó rettenet (#97)
téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102)
mélységi grittang (#103) griffőniksz (#106) vadász varkaudar (#108) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111)
sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116)
mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) varkaudar mágus (#128) útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132)
élőholt mirg (#135) karmos tankány (#137) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) arató csattanat (#144)
epokitféreg (#147) vérfürdető magszim (#148) fémbontó szójer (#150) autentikus vámpír (#154) nukleáris cickány (#155)
karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) varkaudar behemót (#189) varkaudar bajnok (#190) szutykos remák (#191)
élőholt quwarg (#202) tormikus egér (#218) pszi elementál (#221) ork sámán (#345) varkaudar kósza (#347)
khór darázs (#348) északi aurach (#350) erszényes elkarog (#354) nektoraf (#355) bíbor szulfagor (#358)
földsárkány (#359) ryuku gárdista (#360) ryuku légiós (#361) troll ritualista (#365) dombi yeti (#366)
kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369) halálhozó (#419) sarki róka (#636) varkaudar kölyök (#685)
varkaudar íjász (#687) csontlepke (#746) ork bérgyilász (#781)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) szöges bunkó (#8) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) ormánygőte csont (#21) kavadu lebeny (#24)
kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) grákóbőr (#41) távcső (#42)
tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) kígyóbőr kesztyű (#49)
arany (#50) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63)
csontszablya (#64) szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézkulcs (#75)
bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78) zöld üveg (#82) ragasztó (#83)
díszes rézpajzs (#84) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) bakkura csizma (#96)
rákpajzs (#98) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) magszim bél (#103) evaporőr háj (#105)
fabontó (#106) rövid íj (#107) nyílvessző (#108) hosszú íj (#111) madártoll (#112)
xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117)
göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128)
sallank nyíl (#129) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135)
rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138) virág szimbólum (#143) oltár (#146)
mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149) vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154)
vaskohó (#155) világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161)
mászókampó (#165) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169)
spiritusz (#170) rövid kard (#171) téfea-agy (#172) nekrofun (#173) márványtorony (#175)
vashegyű lándzsa (#182) mérgezett vasnyíl (#187) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189) mérg. vas dobónyíl (#190)
aranygyűrű (#193) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) kazmár (#204) kazmár gyökér (#205)
ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) dorony tüdő (#212) manifeszt.nyúlvány (#214) hurokcsapda (#217)
fedett verem (#219) dobóháló (#221) láncing (#222) varkaudar lándzsa (#224) orgyilkos tőr (#225)
obszidián karkötő (#229) lánckesztyű (#230) acélpengőke (#231) furulya (#233) tankány karom (#237)
tüskecsapda (#242) fekete bőrcsizma (#247) bumeráng (#249) templom (#256) remák szív (#264)
gromak páncél (#270) szürke bőrkesztyű (#271) szuper dobóháló (#273) szuper hálócsapda (#274) bíbor erőöv (#291)
varkaudar páncél (#294) arany papi karkötő (#309) borkonyó cserje (#311) borkonyó bibe (#312) ezüsthegyű nyíl (#323)
ezüstshuriken (#327) mutáns csont (#331) huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333) tolmokov-koktél (#351)
phua-kúp (#372) Eldaran karkötője (#373) fény szentélye (#376) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395)
álompor (#396) főutca (#399) ház (#400) aranypikkely (#415) Vlagyimir szobra (#433)
szent liget (#439) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) sárkánytanya (#492) varkaudar szablya (#516)
Chara-din monolitja (#534) sötét tekercs (#535) főnixtoll (#563) Fortuna szentélye (#645) sámán erszény (#650)
darázsszárny (#652) varkaudar tekercs (#653) aurach fog (#657) elkarog szőr (#665) nektoraf faggyú (#667)
szulfagor agyar (#677) művészi porolit (#720) jegygyűrű (#736) örökkéval. rubinja (#900) örökkéval.gyémántja (#1065)
varkaudar látógömb (#1107) varkaudar falu (#1109) varkaudar csont (#1113) varkaudar pálinka (#1137) királyi őrsánc (#1140)
hűségérme (#1141) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) vark. pecsétgyűrű (#1171) szekérkaraván (#1215)
megbűvölt utazóláda (#1218) ork csodaszer (#1228) vadászkés (#1264) csodabazár (#1404) esélynövelő (#1409)
tündöklő szobor (#1587) illatos rózsaszál (#1595)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
AMT  kalandozó MXTU                   -  MXTU átadása
AT   kalandozó TU                     -  TU átadása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ kalandozó                        -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN kalandozó                       20  belépés engedélyezése
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EF   TU                           10*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK   sorszám   ?         ?            ?  tudati energia kisütése
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
ERKI [kaland.]                       20  erőszakos kilép(tet)és
ESK  kaland.   [kaland.]             30  esküvő
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FA   tárgy     kalandozó darab        3  futárpostának átad
FAA  tárgy     [tárgy]   [tárgy]  par*3  futárpostának átad
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR [kaland.]                        -  feloszl/felfügg. kérése
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés
ID   szörny    TVP                  TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KIEN kalandozó                        -  K.T.-ból kilépés enged.
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KÖKI                                  -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés
KÖTL létszám   vezető                 -  Közös Tudat létrehozása
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
PBE  pénz                             -  pénz berakása bankba
PKI  pénz                             -  pénz kivétele bankból
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek