58. forduló, 60. forduló, Golem765 összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2024. máj. 30. 20h:04'
EZ A 136. JÁTÉKHETED, 59. FORDULÓD
137. játékheted kezdete: máj. 31.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 36 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4491
SZÁMLA : XXXX

GOLEM765 KALANDJAI


354 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [70,60] koordinátán.
A táborozás 1. napján összefutsz egy barna, rövid hajú, csillogó szemű kobudera férfival. Bőre bronzként csillog. Raia hűséges követője. Egy elit csatavértet, egy nap szimbólumot, egy sárga erőövet, egy tankány karmot, egy varkaudar csizmát és egy vassisakot visel. Felszerelését egy kérődző etra trófea, egy nukleáris cickány trófea és egy karmos tankány trófea színesíti. Bal kezében egy kis vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: tisztán tündököl. Egy jó jelleművel állsz szemben! Csak néhány pillantásra méltatjátok egymást. Folytatod utadat. Az Olimpián kaptál 5400 tapasztalati pontot.
A 6. napon összefutsz egy barna, rövid hajú, csillogó szemű kobudera férfival. Bőre bronzként csillog. Raia hűséges követője. Egy elit csatavértet, egy nap szimbólumot, egy sárga erőövet, egy tankány karmot, egy varkaudar csizmát és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy kérődző etra trófea, egy nukleáris cickány trófea és egy karmos tankány trófea ékesíti. Bal kezében egy kis vaspajzsot tart. Tisztán érzed auráját: tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. Csak néhány pillantásra méltatjátok egymást. Otthagyod a másik kalandozót. A játékvezető átadott Neked 1 titanitdukátot.
Az 54. napon találkozol egy hosszú ezüsthajú, zöld szemű elf nővel. A bőre kreolszínű. Egy kvazár kesztyűt, egy kvazár páncélt, egy kvazár sisakot, egy mind. napkövét, egy obszidián karkötőt, egy umbatari karkötőt, egy zafír erőövet és egy zangrozi csizmát visel. Fegyverzetét egy Métely trófea, egy lomha morf trófea és egy élőholt quwarg trófea színesíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy parittya. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Lensa Aenan. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. A táborozásod alatt egy érdekes esemény történt. Mentális üzenetet kapsz arról, hogy elhunyt Yasmina, az elf bárd, a bárdversenyek alapítója a Világégés egyik első túlélője. Tiszteletére Fehérbércben egy szobrot avatnak, amit a legnevesebb szobrászok készítettek az elmúlt hetekben. A temetésre és a szobor avatására várnak minden kalandozót.
A sajnálatos hír megdöbbent, hiszen ő egy elf volt, akik nagyon sokáig élnek, és a túlélők között nincs idős elf. Yasmina már letelepedett kalandozó volt, nem valószínű, hogy valami balsikerű kalandba sodródott volna. El is határozod, hogy részt veszel az eseményen, főleg miután kiderül, hogy az olimpiára módosított DEM-mel most egyenesen Fehérbércbe tudsz utazni, akár még a Csatornán keresztül is.
Amikor eljön az esemény napja, izgatottan veszed kézbe a DEM-edet, és hamarosan Fehérbérc főterén találod magadat. A temetés gyönyörű szertartás, rengeteg aktív és már letelepedett kalandozó jelent meg rajta. Maga a szobor is igen szép, és élethűen ábrázolja Yaminát. Az alkotók nagyon eltalálták, mivel még az a jószándék és segítőkészség is lerí a szoborról, ami az életben jellemezte őt. Az avatás után az Összhangzat és Ghalla elf bárjai Közös Tudatok koncertet adnak az elhunyt tiszteletére. A nap elteltével kissé szomorúan, de mivel ez az elmúlthoz méltó esemény volt, így mégis jó érzéssel veszed kézbe a DEM-et, hogy visszarepítsen a táborhelyedre.
A 98. napon összeakadsz egy hosszú ezüsthajú, zöld szemű elf nővel. Bőre teljesen fehér! Raia tanítványa. Egy angyalok gyűrűjét, egy beholderfej medált, egy boszorkánykendőt, egy csontamulettet, egy féregíz nyakpántot, egy Jerome köpenyét, egy kígyóbőr övet, egy kreiton fókuszt, egy kvazár kesztyűt, egy Métely páncélját, egy mind. igazgyöngyét, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy tünde tegezt, egy varkaudar csizmát, egy vas fejpántot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy renegát törpe trófea, egy bányarém trófea és egy zombi mester trófea díszíti. Jobb kezében egy vaskardot, bal kezében egy kvazár pajzsot tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Egy mutáns pók a hátasa. Holmiját egy karmos tankány cipeli. Érzékeled auráját: tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. Csak néhány pillantásra méltatjátok egymást. Otthagyod a másik kalandozót.
A 113. napon összefutsz egy vörös, tüsi hajú, zöld szemű, bajuszos alakváltó férfival. Bőre bronzként csillog. Tharr hűséges követője. Egy fekete bőrcsizmát, egy két kard szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy ryuku köpenyt, egy ryuku mellvértet, egy ryuku nadrágot, egy smaragd védőgyűrűt, egy szerencsetalizmánt és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy trikornis trófea, egy rőtmanó berzerker trófea és egy bibircsók-óriás trófea színesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Vis Major. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
A 125. napon összeakadsz egy barna, hosszú hajú, barna szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és harcsabajsza van. Bőre bronzként csillog. Tharr ministránsa. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy grifftoll kesztyűt, egy Jerome köpenyét, egy két kard szimbólumot, egy kreiton fókuszt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy varkaudar csizmát és egy vasvértet visel. Fegyverzetét egy tüskés harci gromak trófea, egy quwarg harcos trófea és egy purifikátor trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: Lángoló Pentagramma. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy jégcsákányt, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasa egy idomított sullár. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Gork Grimaud. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
A 140. napon összefutsz egy kontyos ősz hajú, barna szemű gnóm férfival. Körszakálla és bajsza van. Fekete a bőre. Az apró termetű gnóm egyáltalán nem visel páncélt, mindössze egy fűzöld, virágokkal teleszőtt köpenyt, amelyen az egyetlen kirívó minta egy nyilvánvalóan varázserővel bíró szimbólum: egy kristálygömb belsejében épülő mágustorony. Mégis, a belőle áradó békesség és tiszta, természetes mágikus energia nem hagy kétséget afelől, hogy egy igazi Ősmágussal találkoztál. Sheran kisebb papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy angyalok gyűrűjét, egy arany éjmedált, egy arany papi karkötőt, egy arany taalru éremet, egy boszorkánykendőt, egy bronz emlékérmet, egy bronz vadászmedált, egy bronztornyot, egy csodálatos nyakláncot, egy Eldereth kristályt, egy fejvadász medált, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy Huddens alkarvédőjét, egy jégisten amulettet, egy kígyóbőr övet, egy kráken gyűrűt, egy lajstrom medált, egy lánghordozó kitűzőt, egy mind. tűzopálját, egy nefil-rin medált, egy olimpiai ezüstmedált, egy q. demoralizátort, egy q. taposó éremet, egy q. taposó medált, egy réz végzetmedált, egy roxati üvegszemet, egy ryuku nadrágot, egy sodét, egy szirén köpenyét, egy tradicionális övet, egy varkaudar ékkövet, egy varkaudar szimbólumot és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy szőrös azuka trófea, egy bumshir óriásmacska trófea és egy Nateilena úrnő trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy kristálygömb belsejében épülő mágustorony. Jobb kezében egy Ősmágus botját, bal kezében egy naginatát tart. Lőfegyvere egy nerub fúvócső. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd szőrös azuka. Érzékeled auráját: színtelen semleges, mint Neked.
Összeismerkedtek. Az ő neve Mehanidas Trak. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Szóba kerül a mágiaemlélet. Kiderül, hogy mindketten jártasak vagytok a taumaturgia tudományában. Alkalmi mestered tudása messze a tiéd fölött áll, ezért nem habozol kihasználni a kínálkozó alkalmat, hogy feltegyél néhány kérdést, ami régóta foglalkoztat. Mentorod felbátorodik, és mágiatörténeti kiselőadást tart neked. Tudása észrevehetően gyarapodott. A vallásra, és azon belül a teológiára terelődik a szó. Tisztelettel fejet hajtasz a vallástudományban nálad jóval jártasabb kalandozó előtt, de azért nem habozol kihasználni a kínálkozó alkalmat, hogy feltégy néhány kérdést, ami már régóta foglalkoztat. Tudása észrevehetően gyarapodott.
A 154. napon összeakadsz egy hosszú ősz hajú, zöld szemű ember férfival. Egy optiri agysisakot visel. Felszerelését egy kaffogó hebrencs trófea és egy mélységi grittang trófea díszíti. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: fekete, jelezve hogy gonosz. Jó lesz vigyázni! Kérdőn néz Rád, de Te csak távolról végigméred. Otthagyod a másik kalandozót.
A 182. napon összeakadsz egy fekete, tüsi hajú, csillogó szemű mutáns férfival. A bőre kreolszínű. Egy boszorkánykendőt, egy ezüst emlékérmet, egy ezüst morférmet, egy harci maszkot, egy hatalom fülbevalóját, egy hósárkánybőr csizmát, egy hősiesítő medált, egy káosz szimbólumot, egy Khór kesztyűjét, egy Khór maszkját, egy kvazár páncélt, egy lajstrom medált, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy rothasztó talizmánt, egy ryuku karvédőt, egy ryuku nadrágot, egy ryuku vállvédőt, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy törpe védőgyűrűt, egy varkaudar ékkövet, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy kisebb quwarg isten trófea, egy agyaggólem trófea és egy troll bányász trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: prédára leső drónkeselyű. Jobb kezében egy mágusölőt, bal kezében egy pengepajzsot tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd sullár. Tárgyainak egy részét egy hegyi szamár viszi. Érzékeled auráját: az ő jelleme is semleges. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Daleron Kawer. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
A 190. napon találkozol egy barna hajú, barna szemű ember férfival. A bőre sötétebb az átlagosnál. Tharr ministránsa. Felszerelését egy fekete köpönyeg, egy dísztelen acélsisak, egy sötét színű, rangjelzésekkel teli egyenruha és egy harcokban megviselt, ám remek állapotban lévő fegyverzet alkotja. Övtarsolyából egy pakk, igencsak használtnak látszó kártyapakli kandikál ki. Rangja a Kompániában: kopasz. Felszerelését egy bazaltelementál trófea, egy dermesztő lidérc trófea és egy velociraptor trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: csaták viharától tépett lobogó. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd goldugar. Tárgyainak egy részét egy hegyi szamár viszi. Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű, mint ahogy Te is. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Raquor. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
Az egyik nap megpillantasz egy hosszú, vörös hajú alakváltó férfit. Egyenesen feléd repül! Kék egyenruhát visel, rajta zöld, korona alakú, Yaurr feliratú emblémával. Megszólít téged.
- Üdv! Az Alanori Olimpiai játékok követe vagyok. Átlagos esetben csak azért keresnélek fel, mert ismét eljött az Olimpia ideje, most azonban nem egy átlagos esetről van szó. Idén van a 32. évfordulója annak, hogy túléltük a Világégést! Ez alkalomból a játékok mellett órási fesztivált rendezünk Alanorban, amire mindenkit szeretettel várunk! Mindenképpen számítunk a jelenlétedre, kérjük, jelezd szándékodat a szokásos módon! Köszönettel elfogadod a meghívást.
- Még egy kérdés - jegyzed meg. - hogyan juthatok el az Arénába?
- Ó, mi sem egyszerűbb ennél! A központi magoflex teleturbulátor a szabványos deus ex machinák varázsrezgéseire van hangolva. Csak megfogod a deus ex machinát, megforgatod háromszor, kimondod az "Alanor" szót, és megnyílik egy teleport-kapu, egyenesen az Arénába! Átlépsz rajta, és azonnal regisztrálják a jelentkezést. És még a D.E.M. is megmarad! (ld. enc.) A mostani olimpián is lehetőség van arra, hogy csak a játékos versenyeken vegyél részt, ha H 1 <tárgy> 9 parancsot írsz, azaz kilencet adsz meg 3. paraméternek. Ezenkívül kérheted azt is, hogy a fordulódat kizárólag emailben kapd meg, a találkozó utáni hétfőn. Ehhez 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. Ha nyomtatva és base64-ben is kéred a fordulót, 30-at, ha nyomtatva és uuencode-vel is kéred a fordulót, 40-et írj. Ha mindkét opciót igénybe veszed, tehát az emailes fordulót is kéred, és csak a játékos versenyekben akarsz részt venni, akkor 9-et adj a fenti paraméterekhez (19, 29, 39, 49). [Az Olimpiára való jelentkezés határideje 2024. június 11., kedd 15 óra. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz a nagy eseményről! Az olimpiai fordulókat a június 15-i találkozón lehet átvenni. Aki nem tud eljönni, annak elpostázzuk, vagy elküldjük e-mailben, függően attól, hogy hogyan kérte a fordulót. Kérünk mindenkit, hogy nagyon figyeljen az olimpiai nevezés paraméterezésére, hogy ne készüljön feleslegesen nyomatott forduló, ha nincs szükség rá! (A nevezés paraméterezése a honlapon megnézhető.)] Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
A monolitok nyomasztó módon csökkentik VP regenerációdat. Varázserőd regenerálódik. (+5 varázspont.) Ajjaj! Az óvatlan kalandozók tárva-nyitva hagyták a phua-kúpok és halálkúpok féltve őrzött bejáratait! A környék szörnyei fészek és élelem után kutatva, beóvakodnak... megzavarva ezzel az évezredes egyensúlyt, fenyegetve a kúpok eredeti lakóit. A kapuk bezárultak, de későn, a szörnyek bent maradtak! Sürgősen tisztísd meg a kúpokat, hogy az utánad jövő kalandozó is tudja használni még őket, és sértetlenül maradjanak meg az utókornak! (ld. enc.)
Egyik reggel azt veszed észre, hogy nem kel fel a nap. Pontosabban nyilván felkel, de valami szürkés köd lepi be az egész tájat, nem látod az eget, olyan szürkületi homály van még dél környékén is. Az teljesen nyilvánvaló, hogy nem természetes a dolog. Talán be kellene menned egy városba, megnézned, hogy ott is hasonló-e a helyzet. Hátha ott tudnak valamit arról, hogy mi történt.
(ld. enc.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Elég régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. [5 pontot használtál fel, van még 222.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy kérődző etra. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-8 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 8 aranyad. Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Nem tudod leküzdeni a hányingert: kábán könnyítesz magadon. Elszántan a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a kérődző etra jobb oldalát. (3 támadással 88 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a kérődző etra foltos testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Apró rúgást kapsz a kérődző etra patájától. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-7 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 9 aranyad is. Vasalt bunkóval eltalálod a kérődző etra testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a kérődző etra duzzadt tőgyét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-4 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 12 aranyad. A kérődző etra még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 700 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 133, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

[5 pontot használtál fel, van még 217.]

m 1 mozogsz északkeletre
[71,59] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Ez Hrók erdejének a széle. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Felismered a közeledőt. Csak egy khór darázs. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a khór darázs testét. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a khór darázs csíkos potrohát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Feléd sújt a khór darázs a farkával, de elhibázta! A khór darázs még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 darázsszárnyat. (ld. enc.) 535 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 93, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Látsz egy Chara-din monolitját. (ld. enc.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy szent tölgyfát.
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Ennivaló, hamm, hamm! (-3 kaja.) Körbevizsgálódsz. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 207.]

kt 129 4 elkészíted a 129. tárgyat (4 darabot)
Sajnos nincs nálad nyílvessző, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy sallank nyilat készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 207.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) Mohón zabálni kezdesz. (-3 kaja.) [5 pontot használtál fel, van még 202.]

m 2 mozogsz keletre
[72,59] Egy kisebb településhez érkeztél. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Kedves kalandozótárs! A Barátság negyedében jársz. " Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy xantusz-kaktuszt. Észreveszel egy mákrózsa bokrot. Észreveszel egy főutcát. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Szeresd a sört, igyál sokat barátom; Ámlin vagyok, a Korsókat komálom! " Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Ráismersz a lényre. Egy útonálló. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod az útonálló testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az útonálló bal lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az útonálló csapása csak a levegőt találja. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 85 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Végzetfelhő fagyos moraja, kristálynyíl ezüst villanása végül. " Épületeket látsz: egy Fehér Bérc Plaza (669. épület.), egy bank (697. épület.) és egy kvazár kohó (755. épület.). Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Kevés már a dupla VP? Vár az Illúzió Mesterei KT. " [10 pontot használtál fel, van még 192.]

be 669 bemész a 669. épületbe
A kapun belépve kellemes légkör fogad. Úgy látod, az előtérből több helyiség is nyílik, melyek a különböző áruféleségeket hivatottak csoportosítani. Egy behízelgő modorú, díszesen öltözött gnóm fogad: - Üdvözöllek, a nevem Brakkulmukkpók. Én vagyok ezen üzletház igazgatója. Boltunk széles választékkal áll rendelkezésedre, használtcikk osztályunkon pedig megszabadulhatsz feleslegessé vált holmijaidtól. - Kérésedre elmondja, mit merre találsz, és biztosít róla, nyugodtan a segédekre bízhatod magad.
A választék az alábbi (zárójelben a tárgy sorszáma):




deus ex machina (#1) 37 ap /db, kaja (#2) 1 ap /db, szöges bunkó (#8) 15 ap /db, bunkósbot (#9) 1 ap /db,
csontkés (#11) 3 ap /db, csontszurony (#12) 3 ap /db, sünmedve tüske (#14) 1 ap /db, vadász tatu bőr (#15) 1 ap /db,
bordacsont (#16) 3 ap /db, fúvócső (#20) 6 ap /db, ormánygőte csont (#21) 4 ap /db, mérgezett tüske (#23) 1 ap /db,
kavadu lebeny (#24) 3 ap /db, kavadu iszák (#25) 3 ap /db, gyenge méreg (#26) 1 ap cseppje, varányszem (#30) 1 ap /db,
lapockacsont (#33) 6 ap /db, ásó (#34) 7 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db, drótszőr (#37) 3 ap /db,
zárnyitó készlet (#39) 24 ap /db, kis vaskulcs (#40) 4 ap /db, grákóbőr (#41) 4 ap /db, távcső (#42) 24 ap /db,
királygyík bőr (#44) 4 ap /db, kis bőrpajzs (#45) 7 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 3 ap /db, antilopbőr (#48) 4 ap /db,
kígyóbőr kesztyű (#49) 7 ap /db, bőrpáncél (#51) 7 ap /db, bőrsisak (#57) 7 ap /db, tigroszlán fog (#63) 1 ap /db,
csontszablya (#64) 3 ap /db, szöges páncél (#65) 36 ap /db, szöges bőrpajzs (#66) 24 ap /db, kék orchidea (#68) 6 ap /db,
szárnyas hernyó (#69) 3 ap /db, rézdarab (#70) 1 ap /db, rézpáncél (#71) 36 ap /db, rézsisak (#72) 10 ap /db,
rézpajzs (#73) 21 ap /db, csontkulcs (#74) 6 ap /db, rézkulcs (#75) 9 ap /db, bronzkulcs (#76) 13 ap /db,
mászókarom (#78) 15 ap /db, lapkorong (#80) 3 ap /db, mérleg (#81) 12 ap /db, díszes rézpajzs (#84) 22 ap /db,
óndarab (#85) 3 ap /db, bronzhegyű lándzsa (#87) 15 ap /db, bronzsisak (#88) 13 ap /db, bronzpajzs (#89) 24 ap /db,
bronzpáncél (#90) 48 ap /db, kötél (#92) 1 ap /db, bronzhegyű nyíl (#94) 7 ap /db, bakkura bőr (#95) 3 ap /db,
bakkura csizma (#96) 16 ap /db, rákpáncél (#97) 6 ap /db, rákpajzs (#98) 15 ap /db, fekete gyöngy (#99) 9 ap /db,
tinta (#101) 1 ap cseppje, vízionár szem (#102) 4 ap /db, magszim bél (#103) 7 ap /db, fémrúd (#104) 12 ap /db,
evaporőr háj (#105) 7 ap /db, fabontó (#106) 7 ap /db, rövid íj (#107) 12 ap /db, nyílvessző (#108) 1 ap /db,
vapár ág (#110) 15 ap /db, hosszú íj (#111) 30 ap /db, madártoll (#112) 1 ap /db, ezüst nyaklánc (#117) 15 ap /db,
göcsörtös bunkó (#123) 12 ap /db, rókafarok (#124) 4 ap /db, mandibulapenge (#125) 4 ap /db, bronzpenge (#126) 18 ap /db,
mandibulakasza (#127) 37 ap /db, sallank karom (#128) 3 ap /db, sallank nyíl (#129) 6 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 6 ap /db,
ubuk tüske (#131) 1 ap /db, csuklyavirág (#133) 1 ap /db, gyöngymangó (#135) 3 ap /db, mérg. ubuk tüske (#137) 3 ap /db,
ubuk dobónyíl (#138) 7 ap /db, koponya szimbólum (#139) 15 ap /db, denevér szimbólum (#140) 15 ap /db, nap szimbólum (#141) 15 ap /db,
szem szimbólum (#142) 15 ap /db, virág szimbólum (#143) 15 ap /db, két kard szimbólum (#144) 15 ap /db, villám szimbólum (#145) 15 ap /db,
hebrencs csapda (#147) 22 ap /db, mocsári penke (#148) 1 ap /db, szent jogar (#150) 75 ap /db, szvó-ektoplazma (#151) 15 ap /db,
vasérc (#152) 3 ap /db, pirkit (#153) 3 ap /db, nyu-shuriken (#157) 18 ap /db, ezüst karkötő (#158) 21 ap /db,
kis vaspajzs (#159) 34 ap /db, vassisak (#160) 33 ap /db, nagy vaspajzs (#161) 54 ap /db, borostyán függő (#162) 9 ap /db,
karócsapda (#163) 18 ap /db, vasvért (#164) 123 ap /db, ugh méreg (#166) 3 ap cseppje, sullár hólyag (#168) 10 ap /db,
uzbány csőr (#169) 9 ap /db, spiritusz (#170) 1 ap cseppje, rövid kard (#171) 34 ap /db, téfea-agy (#172) 12 ap /db,
harci kalapács (#174) 54 ap /db, vashegyű nyíl (#176) 9 ap /db, grifftojás (#179) 15 ap /db, ezüst gyűrű (#180) 9 ap /db,
vasalt bunkó (#181) 82 ap /db, vashegyű lándzsa (#182) 30 ap /db, vaskulcs (#183) 15 ap /db, ezüst kulcs (#184) 18 ap /db,
nagy bronzkulcs (#185) 21 ap /db, nagy vaskulcs (#186) 24 ap /db, mérgezett vasnyíl (#187) 12 ap /db, mérg. ubuk dobónyíl (#188) 10 ap /db,
aranylánc (#191) 30 ap /db, gyöngysor (#192) 72 ap /db, aranygyűrű (#193) 18 ap /db, arany karperec (#194) 39 ap /db,
obszidián függő (#195) 15 ap /db, trófea nyaklánc (#196) 45 ap /db, igazgy. fülbevaló (#197) 30 ap /db, trikornis szarv (#198) 18 ap /db,
karbin plazma (#199) 15 ap /db, amniosz (#203) 1 ap /db, szuperkötél (#209) 3 ap /db, dorony tüdő (#212) 12 ap /db,
manifeszt.nyúlvány (#214) 15 ap /db, praglonc hártya (#215) 300 ap /db, láncing (#222) 300 ap /db, smaragd védőgyűrű (#223) 450 ap /db,
varkaudar lándzsa (#224) 7 ap /db, orgyilkos tőr (#225) 12 ap /db, ramit kő (#226) 4 ap /db, obszidián karkötő (#229) 45 ap /db,
lánckesztyű (#230) 225 ap /db, acélpengőke (#231) 4 ap /db, ilkin érc (#232) 4 ap /db, tatu dob (#234) 6 ap /db,
dorony duda (#235) 42 ap /db, lajhár csont (#236) 4 ap /db, tankány karom (#237) 15 ap /db, lant (#238) 27 ap /db,
pular kristály (#239) 12 ap /db, tüskecsapda (#242) 12 ap /db, nyílcsapda (#243) 33 ap /db, kvazár (#244) 16 ap /db,
márványkulcs (#245) 24 ap /db, nagy aranykulcs (#246) 36 ap /db, fekete bőrcsizma (#247) 24 ap /db, bumeráng (#249) 6 ap /db,
regeneráló gyűrű (#254) 1200 ap /db, tatu ködmön (#255) 6 ap /db, remák szív (#264) 18 ap /db, kristálygömb (#265) 15 ap /db,
fülemüle agyar (#267) 7 ap /db, gromak bőr (#268) 12 ap /db, purifikátor háj (#269) 27 ap /db, szürke bőrkesztyű (#271) 46 ap /db,
aranytű (#272) 6 ap /db, ametiszt medál (#275) 42 ap /db, sárga erőöv (#276) 300 ap /db, rejtőköpeny (#277) 21 ap /db,
umbatari karkötő (#278) 150 ap /db, Mágikus Koponya (#279) 600 ap /db, tyrex csont (#280) 45 ap /db, raptor karom (#281) 18 ap /db,
jégszív (#282) 22 ap /db, Tharr Keresztje (#287) 750 ap /db, energiapajzs (#290) 9000 ap /db, bíbor erőöv (#291) 450 ap /db,
sárkánypikkely (#292) 30 ap /db, varkaudar páncél (#294) 15 ap /db, elit csatavért (#295) 45 ap /db, arx formázó minta (#298) 37 ap /db,
bev formázó minta (#299) 37 ap /db, cru formázó minta (#300) 37 ap /db, réz papi karkötő (#307) 150 ap /db, ezüst papi karkötő (#308) 225 ap /db,
arany papi karkötő (#309) 600 ap /db, galachmit (#310) 225 ap /db, varkaudar csizma (#317) 30 ap /db, ezüsttőr (#322) 12 ap /db,
ezüsthegyű nyíl (#323) 6 ap /db, ezüstdarab (#326) 6 ap /db, ezüstshuriken (#327) 12 ap /db, Thargodan esszencia (#328) 45 ap /db,
csontpálca (#329) 56 ap /db, mutáns csont (#331) 6 ap /db, huhogó bibe (#332) 12 ap /db, rákfatty váladék (#333) 1 ap cseppje,
acéltű (#334) 1 ap /db, pukkanó tűcsapda (#336) 9 ap /db, királyi korona (#338) 225 ap /db, rézgolyó (#343) 1 ap /db,
shinai gömb (#348) 180 ap /db, tolmokov-koktél (#351) 12 ap /db, mithril (#352) 12 ap /db, degradátor váladék (#354) 3 ap kortyonként,
szockó hólyag (#355) 4 ap /db, quwarg tojás (#360) 3 ap /db, ezüsttollú nyíl (#363) 225 ap /db, szerencsetalizmán (#366) 300 ap /db,
Trákin csákánya (#367) 300 ap /db, gránit őrszobor (#369) 375 ap /db, Eldaran karkötője (#373) 375 ap /db, moa smaragd (#377) 37 ap /db,
moa gyöngy (#378) 30 ap /db, moa rubin (#379) 45 ap /db, moa obszidián (#380) 18 ap /db, moa zafír (#381) 60 ap /db,
moa jádekő (#382) 24 ap /db, moa üveggömb (#383) 7 ap /db, moa burát (#384) 18 ap /db, polip szívóka (#391) 3 ap /db,
álompor (#396) 1 ap /db, zafír erőöv (#397) 11250 ap /db, fokhagyma (#403) 6 ap /db, réz fejpánt (#406) 10 ap /db,
bronz fejpánt (#407) 13 ap /db, vas fejpánt (#408) 22 ap /db, kígyóbőr öv (#410) 18 ap /db, teknőcteknő (#416) 18 ap /db,
era formázó minta (#418) 37 ap /db, kaktuszbogyó (#429) 6 ap /db, gránátcsapda (#431) 69 ap /db, bányászcsákány (#434) 34 ap /db,
réz masszariasztó (#436) 12 ap /db, arany masszariasztó (#437) 21 ap /db, ónix masszavadító (#438) 18 ap /db, Muezli aranykeze (#442) 1312 ap /db,
gór formázó minta (#444) 37 ap /db, szellempajzs (#461) 6000 ap /db, kholden kulcs (#470) 30 ap /db, dizen kulcs (#472) 52 ap /db,
obszidián tüske (#481) 90 ap /db, ostromlétra (#510) 7 ap /db, zafír medallion (#514) 37 ap /db, varkaudar szablya (#516) 30 ap /db,
moa töltő (#525) 150 ap /db, lidérckorona (#531) 9000 ap /db, mihlanil (#539) 37 ap /db, Thargodan korona (#543) 562 ap /db,
dentor bőr (#551) 52 ap /db, tünde íj (#553) 45 ap /db, aranytoll (#572) 60 ap /db, kátrány (#580) 1 ap cseppje,
mópat tetem (#584) 6 ap /db, toxyl (#591) 12 ap cseppje, jégkristály (#593) 30 ap /db, angyalok kesztyűje (#609) 105 ap /db,
viharamulett (#611) 60 ap /db, rémplazma (#616) 75 ap /db, sárkányfog (#617) 30 ap /db, lélekesszencia (#619) 67 ap /db,
tűzbimbó (#623) 7 ap /db, adamantit (#627) 37 ap /db, törpe őskő (#633) 750 ap /db, áldott kő (#642) 30 ap /db,
sámán erszény (#650) 15 ap /db, rinóbőr (#651) 7 ap /db, darázsszárny (#652) 6 ap /db, darázsfarok (#654) 21 ap /db,
liumbe hajtás (#655) 6 ap /db, aurach fog (#657) 1 ap /db, aurach bőr (#658) 21 ap /db, alligátorbőr (#661) 15 ap /db,
alligátorfog (#663) 15 ap /db, elf csont (#664) 6 ap /db, elkarog szőr (#665) 1 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 4 ap /db,
sáska amulett (#668) 22 ap /db, sáfránykristály (#675) 30 ap cseppje, szulfin (#676) 30 ap /db, szulfagor agyar (#677) 6 ap /db,
smaragdkő (#678) 75 ap /db, rubinkő (#679) 225 ap /db, ryuku kopja (#694) 105 ap /db, ryuku szablya (#695) 105 ap /db,
ryuku buzogány (#696) 105 ap /db, medúzacsáp (#703) 7 ap /db, troll csont (#704) 6 ap /db, kobudera csont (#705) 6 ap /db,
gnóm csont (#706) 6 ap /db, ritualista amulett (#708) 75 ap /db, etra hályog (#712) 37 ap /db, rőtmanó kacagány (#714) 7 ap /db,
gyémánt karperec (#728) 180 ap /db, rubin fejék (#729) 210 ap /db, smaragd orrkarika (#730) 150 ap /db, gyöngyberakásos öv (#732) 195 ap /db,
jegygyűrű (#736) 75 ap /db, Natharion karkötő (#738) 832 ap /db, dlathog kőzet (#829) 75 ap /db, nitmák penge (#837) 3000 ap /db,
kreiton fókusz (#853) 120 ap /db, sziklazúzó (#857) 562 ap /db, vörös zselé (#862) 7 ap /db, yetifog (#863) 6 ap /db,
ünnepi övsál (#874) 1050 ap /db, kitintüske (#879) 6 ap /db, tarantulakarom (#887) 30 ap /db, szürke briliáns (#908) 45 ap /db,
skorpiókarom (#911) 6 ap /db, quwarg igazgyöngy (#912) 6 ap /db, nothar bogyó (#923) 6 ap /db, artikula bélhólyag (#927) 6 ap /db,
bahrot bőr (#938) 7 ap /db, keselyűmirigy (#941) 7 ap /db, tl'urlang méreg (#946) 297 ap cseppje, drakolder gyűrű (#969) 11250 ap /db,
Olimposz (#974) 15000 ap /db, párducbőr (#1066) 15 ap /db, jegesmedve bunda (#1067) 15 ap /db, rozmárfog (#1069) 4 ap /db,
yetiszív (#1070) 12 ap /db, féregbél (#1071) 6 ap /db, ulkor gyöngy (#1072) 22 ap /db, párducszem (#1073) 3 ap /db,
lidércesszencia (#1074) 10 ap /db, cetuszony (#1075) 15 ap /db, hókutya nyakörv (#1077) 15 ap /db, mammutbőr (#1078) 9 ap /db,
szélgömb (#1080) 45 ap /db, behemótköröm (#1081) 15 ap /db, hósárkány szív (#1082) 30 ap /db, jégisten amulett (#1087) 7500 ap /db,
törpe szekerce (#1105) 300 ap /db, csorba csatabárd (#1108) 75 ap /db, varkaudar che-kard (#1112) 1125 ap /db, varkaudar csont (#1113) 6 ap /db,
che-vállszalag (#1114) 1200 ap /db, varkaudar korbács (#1134) 45 ap /db, ryuku evező (#1152) 45 ap /db, ryuku védőkenőcs (#1154) 36 ap /db,
tenger gyümölcse (#1155) 24 ap /db, Thargodan csont (#1181) 22 ap /db, ektoplazma (#1185) 69 ap /db, ryuku tájoló (#1224) 675 ap /db,
ork csodaszer (#1228) 40 ap /db, bruhatagnyelv (#1230) 10 ap /db, holdbőr (#1236) 21 ap /db, destabilizátor (#1275) 562 ap /db,
teriád edény (#1278) 105 ap /db, teriád ékszer (#1279) 1500 ap /db, teriád lándzsa (#1282) 450 ap /db, teriád pöröly (#1283) 450 ap /db,
teriád kard (#1284) 450 ap /db, teriád nyílvessző (#1287) 105 ap /db, teriád íj (#1288) 1350 ap /db, biethlan kard (#1291) 10125 ap /db,
biethlan pöröly (#1292) 10125 ap /db, draklen csizma (#1301) 2745 ap /db, bíbor drakpikkely (#1305) 90 ap /db, jáde drakpikkely (#1306) 90 ap /db,
topáz drakpikkely (#1307) 90 ap /db, fekete drakpikkely (#1308) 90 ap /db, zöld drakpikkely (#1309) 90 ap /db, aszott drakpikkely (#1310) 90 ap /db,
Durghal pörölye (#1311) 7425 ap /db, Méniach kardja (#1312) 7425 ap /db, moa kulcsmásoló (#1332) 787 ap /db, moa kémlelő (#1333) 213 ap /db,
moa fogaskerék (#1348) 31 ap /db, extra takarmány (#1360) 27 ap /db, wakizashi (#1370) 1125 ap /db, naginata (#1371) 1125 ap /db,
nunchaku (#1372) 1125 ap /db, sode (#1374) 900 ap /db, ogwawa kulcs (#1376) 180 ap /db, draklen kulcs (#1377) 90 ap /db,
pókláb (#1378) 1 ap /db, teriád méreg (#1379) 18 ap cseppje, mérg. teriád nyíl (#1380) 195 ap /db, anguaxin váladék (#1382) 21 ap /db,
pöfeteg tojás (#1386) 19 ap /db, Mg'thorath feje (#1397) 4500 ap /db, térdeplő tülök (#1440) 18 ap /db, dzsumbujharcos bóla (#1458) 74 ap /db,
teriád kobak (#1461) 29 ap /db, azuka vese (#1462) 13 ap /db, rozsomákszőr (#1510) 1 ap /db, draklentojás (#1516) 120 ap /db,
ryuku tűvető (#1521) 1725 ap /db, Mallon botja (#1526) 675 ap /db, Jerome köpenye (#1527) 675 ap /db, varkaudar szimbólum (#1528) 157 ap /db,
méregtagadó (#1531) 900 ap /db, nodonrod kitűző (#1533) 202 ap /db, quwarg katalizátor (#1535) 2475 ap /db, térhajlító kavics (#1539) 517 ap /db,
megsemmisítő (#1540) 112 ap /db, Arsa potrohgyűrűje (#1541) 810 ap /db, kígyótoll (#1543) 45 ap /db, Blounther gyűrűje (#1548) 2250 ap /db,
Huddens alkarvédője (#1550) 382 ap /db, mentát karkötő (#1551) 202 ap /db, méregfog (#1553) 900 ap /db, aenouth ködkürt (#1554) 1725 ap /db,
Ek'Hor pajzsa (#1556) 1875 ap /db, ekharion dárda (#1557) 60 ap /db, hősiesítő medál (#1558) 405 ap /db, mentát korona (#1559) 1875 ap /db,
Krogan buzogánya (#1561) 517 ap /db, Métely páncélja (#1562) 270 ap /db, jégcsákány (#1574) 1312 ap /db, fülemüle síp (#1576) 202 ap /db,
monstrum vállvédő (#1577) 270 ap /db, grifftoll kesztyű (#1578) 618 ap /db, griff nyakék (#1579) 180 ap /db, fenőkő (#1618) 225 ap /db,
vérpettyes gyűrű (#1659) 90 ap /db, medvebőr öv (#1675) 750 ap /db, Numerinor karkötője (#1712) 5625 ap /db, Brod buzogánya (#1735) 75 ap /db,
aranyfaló ládikó (#1755) 6000 ap /db, ganüid tájológömb (#1819) 2250 ap /db, sárkánypenge (#1840) 3150 ap /db, gyémánt gyűrű (#1854) 750 ap /db,
dögevő csőr (#1866) 75 ap /db, sámándob (#1868) 4050 ap /db, nerub fúvócső (#1869) 1012 ap /db, nerub szemfog (#1871) 4 ap /db,
behemót amulett (#1872) 225 ap /db, nerub hasító (#1879) 1500 ap /db, nerub csontszablya (#1881) 225 ap /db, szaggató szív (#1885) 4 ap /db,
Kabazuka gyűrűje (#1898) 6000 ap /db, őrjöngő agyar (#1914) 300 ap /db, viharhomok (#1919) 4 ap /db, dűneelf arckendő (#1920) 15 ap /db,
periszkóp csigaház (#1926) 45 ap /db, negátortoll (#1947) 30 ap /db, kronoplazma (#1953) 225 ap /db, mogul szemgolyó (#1976) 600 ap /db,
ősöreg yetibőr (#1980) 375 ap /db, bronzkard (#2083) 22 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandóak a használtcikk osztályon megvásárolni:
acélpengőke (#231) 3 ap /db, álompor (#396) 1 ap /db, amniosz (#203) 1 ap /db, aranyló ugarhéj (#100) 4 ap /db,
ásó (#34) 5 ap /db, aurach fog (#657) 1 ap /db, bordacsont (#16) 2 ap /db, bruhatagnyelv (#1230) 7 ap /db,
csontkulcs (#74) 4 ap /db, deus ex machina (#1) 25 ap /db, dorony tüdő (#212) 8 ap /db, drótszőr (#37) 2 ap /db,
elit csatavért (#295) 30 ap /db, evaporőr háj (#105) 5 ap /db, ezüst gyűrű (#180) 6 ap /db, ezüst karkötő (#158) 14 ap /db,
fekete gyöngy (#99) 6 ap /db, fűszerkeverék (#1170) 10 ap /db, gyenge méreg (#26) 1 ap cseppje, gyöngymangó (#135) 2 ap /db,
harci kalapács (#174) 36 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 4 ap /db, hosszú íj (#111) 20 ap /db, huhogó bibe (#332) 8 ap /db,
kavadu iszák (#25) 2 ap /db, kígyóbőr kesztyű (#49) 5 ap /db, kis vaskulcs (#40) 3 ap /db, kötél (#92) 1 ap /db,
lajhár csont (#236) 3 ap /db, lapockacsont (#33) 4 ap /db, madártoll (#112) 1 ap /db, mandibulakasza (#127) 25 ap /db,
mászókarom (#78) 10 ap /db, mérg. ubuk dobónyíl (#188) 7 ap /db, mérg. vas dobónyíl (#190) 10 ap /db, mérgezett vasnyíl (#187) 8 ap /db,
mutáns csont (#331) 4 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 3 ap /db, óndarab (#85) 2 ap /db, ónix masszavadító (#438) 12 ap /db,
ormánygőte csont (#21) 3 ap /db, pirkit (#153) 2 ap /db, ragasztó (#83) 1 ap cseppje, rézkulcs (#75) 6 ap /db,
sallank karom (#128) 2 ap /db, sullár hólyag (#168) 7 ap /db, sünmedve tüske (#14) 1 ap /db, szeksztáns (#32) 20 ap /db,
szulfagor agyar (#677) 4 ap /db, szulfin (#676) 20 ap /db, szuperkötél (#209) 2 ap /db, tatu dob (#234) 4 ap /db,
tüskecsapda (#242) 8 ap /db, ubuk tüske (#131) 1 ap /db, ugh méreg (#166) 2 ap cseppje, uzbány csőr (#169) 6 ap /db,
varkaudar csizma (#317) 20 ap /db, vasalt bunkó (#181) 55 ap /db, vassisak (#160) 22 ap /db, villám szimbólum (#145) 10 ap /db,
vizestömlő (#3) 7 ap /db, zöld üveg (#82) 3 ap /db, darázsszárny (#652) 4 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 187.]

ea 677 4 eladod a 677. tárgyat 4
Eladtál 4 szulfagor agyart. 16 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 187.]

ve 83 20 megveszed a 83. tárgyat 20
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 187.]

m 8 mozogsz északra
[72,58] Még mindig a városban vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy xantusz-kaktuszt. Utad során felfedezel egy házat. (no:1. építését magenta Jade kezdte, eddig 1300 TVP épült bele.) Utad során felfedezel egy álomvirágot. Észreveszel egy főutcát. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Egy útonálló nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed az útonálló testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az útonálló testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Az útonálló lendületes ütése célt téveszt. Az útonálló még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
85 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 177.]

kt 114 15 elkészíted a 114. tárgyat (15 darabot)
Begyűjtöttél 15 kaktusztüskét. [45 pontot használtál fel, van még 132.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[71,57] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Felismered a közeledőt. Csak egy trikornis. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Nem mutat igazi harci kedvet. Elmarad a kölcsönös vérfürdetés.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy Chara-din monolitját. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy pókvadász. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra támadsz. Mandibulakaszával alaposan megvágod a pókvadász testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a pókvadász bal hátsó lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A pókvadász nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
90 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. [10 pontot használtál fel, van még 122.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [5 pontot használtál fel, van még 117.]

m 8 mozogsz északra
[71,56] A terep továbbra is ritka erdő. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Itt alakult vala a Kvazársziklák Népe, így forrott össze a Trollok ősi vére... " Utad során felfedezel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely egy vadász tatu formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy barátság szent tüzét. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " A gonoszt ne lásd, ne halld, ne beszéld, csak érezd. Izomagy Péppéver ne csak téged. " Gyanús mozgást látsz a fák között. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy alattomos manó lehet. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ellenfeled láthatatlan védekező varázslattal készül a csatára. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy energiatüskék. 12 életpontot vesztettél. Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az alattomos manó jobb szárnyát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd az alattomos manó hadonászó öklét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Ütések érik a mellkasodat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Az alattomos manó összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Szereztél 1 tüskecsapdát. 248 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Sheran hívő! Ha Múmia akarsz lenni, keresd Shaquille O'Nealt (5727)! " Egyszercsak kiérsz egy parányi erdei tisztásra. A virágok itt különösen színesek és illatosak. A tisztás közepén egy piros cseréptetős fehér márványlapokkal borított torony magasodik. A kéményből vidám füstcsík kunkorodik fölfelé. Az ajtó, bár nincs nyitva, vidám bohócot formázó kopogtatójával hívogatóan int feléd. (549. épület.)
Észreveszel valamit a földön. Elég régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Az Ősi Hajnal Lovagjai a Káosz ellen harcolnak Ghalla békéjéért. Állj közénk Lord Kis Se. " [10 pontot használtál fel, van még 107.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) [5 pontot használtál fel, van még 102.]

be 549 bemész az 549. épületbe
Kíváncsian közelebb totyogsz, és bekopogtatsz. Kitárul az ajtó, és egy szolgálóleány jelenik meg.
- Erre parancsoljon, kedves látogató! - Egészen meglepődsz a barátságos fogadtatástól. Követed a leány ringó csípőjét. Odabent mindenhol makulátlan tisztaság uralkodik. Előjön az úrnő, egy aranyosan mosolygó, hosszú, vörös hajú leány, a városban oly divatos sötétkék, buggyos ujjú, földig érő ruhában.
- Üdvözöllek vándor szerény otthonomban. Az én nevem Lady Olivia. És téged hogy hívnak? - udvariasan bemutatkozol, és mesélsz röviden eddigi kalandjaidról. Cserébe megtudod, hogy Lady Olivia egy lovagnő, aki több éves kalandozás után, apja halálának hírére visszatért ide, a családi fészekbe. Most aránylag boldogan és békességben él, de persze ezen a vad vidéken mindig történnek apró, de bosszantó kellemetlenségek.
- Ilyen például a bundás csirmáz, amely éjszakánként állandóan bemászik a szolgálók ablakán, és összetör meg ellopdos mindent. A múltkor elvitte az egyetlen képet, amely apámról maradt. Nagyon örülnék, ha vissza tudnád szerezni. Itt egy egyszerű térképvázlat a szörny vélt kuckójáról. - megígéred a kedvesen mosolygó lovagnőnek, hogy megpróbálsz segíteni.

7
4 6 10
11
3 8 9
5
1 2
12
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 41. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 27, északra 3 mérföldre található.

Aztán eljön a búcsú ideje: megköszönöd a vendéglátást, és a szolgáló az ajtóhoz vezet. Bár sem enni, sem inni nem kaptál, azért könnyű szívvel állsz tovább. [5 pontot használtál fel, van még 97.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[70,55] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. Felfedeztél egy mély kutat. Utad során felfedezel egy Chara-din monolitját. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sóhajtó dorony. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Elszántan a másikra rohansz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a sóhajtó dorony testét. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a sóhajtó dorony farkát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Vasalt bunkóval megcsapod a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a sóhajtó dorony taraját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sóhajtó dorony, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 380 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre. [10 pontot használtál fel, van még 87.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Odaerősíted a kötelet a kút széléhez, és ügyesen lemászol. A kút mély, de szerencsére a köteled elég hosszú volt. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Érdemes volt lejönni! A földön találsz 1 lapockacsontot. Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 73.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Egy órába is beletelik, amíg kiásod egy hatalmas maglórium vastag, húsos gyökereit, de ilyen csemegéért megérte! (+2 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [5 pontot használtál fel, van még 68.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 60.]

m 6 mozogsz nyugatra
[69,55] A síkság itt véget ér, és egy ritka erdő kezdődik.

Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Mély undorral taposod el. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. [10 pontot használtál fel, van még 50.]

e 5 élelemszerzés 5 pontért
Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Csak egy karmazsin huhogó. Megvető mosollyal várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a karmazsin huhogó testét. (3 támadással 82 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a karmazsin huhogó levelét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 9 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki a karmazsin huhogó száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 huhogó bibét. 300 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 93, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

[5 pontot használtál fel, van még 45.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 1 15 fejleszted az 1. tulajdonságodat 15 pontért
Hozzálátsz bicepszeid fejlesztéséhez. Egy illriani testépítőtől ellesett izomerősítő gyakorlatokat végzel. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [15 pontot használtál fel, van még 30.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól öreg róka a szakmában helyett rutinos, rafinált kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +11 max. varázspont, +4 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 2 képesség-pontot.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 198 pontot. A következő körben tehát 228 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

YAURRI TITKOSÍRÁS VERSENY
Őkirályi Fensége, I. Zaks Boelnir, a Varkaudarok végzete és a Thargodanok leigázója, tovább küzd az élhető Yaurr birodalomért. Az elszaporodó szörnyek, a gyakori támadások akár más létsíkokról, mind-mind veszélyezteti a yaurri polgárok békés életét. Ráadásul szörnyek már a phua-kúpokba is betörtek. Éppen ezért Őfensége újabb szörnyvadászatot hirdet, csak ezúttal a phua-kúpok a szörnyirtás fő célpontjai. (Nem csak a királyság határain belül!) Az sem baj, ha a kúpok masszának nevezett förmedvényeit ritkítják a kalandozók, hátha egy-két kúpban kimerül az erőforrása annak, ami generálja őket. Ha ez megtörténne, akkor nem kellene több masszainváziótól tartani. A kalandozók és szörnyvadászok eredményeit számon tartják majd a gnóm kutatóállomások tudósai, így nincs szükség arra, hogy a királyi hivatalokban töltsék az értékes időt eredményeik lejelentésével. A jutalmakat az alanori és császárvárosi mágusrendek közösen ajánlották fel és készítik el, és a Trikornis Futárszolgálat kézbesíti őket.
(Játéktechnikai információk:
- A phua kúpokba (normál, nagyobb és óriás) a program +3 szörnyet generál a karakter max. koordinátájának megfelelő területről.
- A halálkúpokban +1 szörnyet generál a program ugyanígy.
- Ezeken a helyeken a megölt szörnyeket (massza, Rabu thin főbiztos, fürkészek) beszámolja az aleseménybe, és azok is erősödnek ilyenkor az eseményszörnyek erősödésének megfelelően.
- Minden phua- és halálkúpban jövő "normál" szörny 50%-kal több TP-t ér.
- A síkokon is megjelentek az óriás phua-kúpok. Itt a masszákat új algoritmussal generáljuk, ami kb. az adott síkon található szörnyekkel egyező erősségű masszát generál, de a masszát a bemenő karakter szintje határozza meg, azaz egy Pozitív síkos karakter a Föld síkon erősebb masszákat fog kapni, mint egy Föld síkos karakter.
- A síkokon az óriás phua-kúpokban a síknak megfelelő kincseket lehet találni.
- 600 megölt szörny után nem jönnek plusz szörnyek a kúpokban, és nem jár a +50% TP sem.
- Az esemény alatt lehetőség lesz fix 30 TVP-ért és feltételes parancsból phua-kúpba menni.

A SÖTÉTSÉG KORA
Ahogy azt a káosz hívei megjósolták, eljött A Sötétség Kora. Az istenek el vannak foglalva az Ellenség elleni harcra való felkészüléssel. Ghallára kevés figyelmük jut. Eközben a káosz hívők serény munkájának eredményeképpen rengeteg monolit épült, és az istenek oltárait sorra lerombolták. Mindez ahhoz vezetett, hogy elkezdődött A Sötétség Kora. A nagyobb városokban gigászi monolitok jelentek meg. Amíg ezek állnak, addig a káosz akadálytalanul áramlik Ghallára. Ennek most még csak apró, ámde annál kellemetlenebb jele, hogy a gyengébb akaratú személyek megőrülnek, és az erőseknek is nehéz kizárni elméjükből a káosz lüktetését. Ha a nagyobb monolitok évekig tudnak működni, akkor a helyzet biztosan romlani fog. Ki tudja, milyen szörnyűségek történhetnek! Elemi érdeke tehát minden kalandozónak, hogy ezeket a monolitokat mielőbb lerombolják!
Játéktechnikai információk:
- Az esemény folyamán minden kalandozó oldalt választhat. Akik rombolni szeretnék a monolitot, azok a ZIP 7777 parancsot adhatják ki. Akik védeni és építeni szeretnék, azok a ZIP 6666-ot. A parancs kiadása végleges, később nem változtatható.
- A monolitokat a ZIP 7777 paranccsal lehet rombolni is akkor, ha már előtte kiadta a karakter egyszer a ZIP 7777-et. A rombolás elején, amennyiben van védő a mezőn, egy kalandozócsata zajlik olimpiai szabályok szerint. Ha ezt elveszíti a romboló, akkor a parancs költsége 10 TVP. Ha nyer, akkor a parancs költsége 100 TVP lesz, és 3 szörny csata jön. Ha mindet legyőzi a karakter, akkor rombol a monolitba egyet. Egy nagyobb monolit leromboláshoz 600 sikeres rombolás kell. A ZIP 7777 parancsot fordulónként egyszer lehet kiadni (kivéve, amikor oldalt választ a karakter), függetlenül attól, hogy sikeres volt-e vagy nem.
- Ha valaki védeni akarja a monolitot, az a ZIP 6666 parancsot adhatja ki a nagyobb monolit mezőjén 10 TVP-ért akkor, ha már előtte kiadta a karakter egyszer a ZIP 6666-ot. A parancs kiadása csak akkor lehet sikerese, ha a védekezni kívánó karakternél van DEM. Ilyen esetben maximum három csatáig, vagy a táborozásának végéig védi a nagyobb monolitot.
- Ha valaki építeni akarja a monolitota ZIP 6666 100 paranccsal tudja megtenni, 100 TVP-ért egy rombolásnyit visszaépítve. Az építés előtt neki is le kell győznie három szörnyet.
- A nagyobb monolit kaotikus hatása a védekező felet mindig visszagyógyítja a csata végén. A támadónak magának kell gondoskodnia a saját gyógyításáról.
- Ha fenn van a munka gyümölcse varázslat, akkor a rombolásra vagy építésre költött TVP belefejlesztődik abba a tulajdonságba, ami be van állítva forduló végi maradék TVP TF-elésére.
- Amíg az esemény tart, minden kalandozó fele varázspontot és tudatpontot regenerál a táborozása alatt, függetlenül attól, hogy hol táborozott. Ez alól két módon lehet mentesülni. Akkor, ha előző fordulóban volt kiadott ZIP 7777 parancsa, aminek eredményeképpen kalandozócsata vagy szörnycsata történt. (Nem kell sikeresnek lennie a rombolásnak!) Vagy akkor, ha érvényes ZIP 6666 paranccsal táborozik.
- Az eseményről lesznek statisztikák, de nem lesznek attól függő jutalmak, csak a részvételt díjazzuk majd egy érem formájában.
- Az esemény várhatóan akkor ér véget, ha a nagyobb monolitok felét lerombolták.
- Az eseményben résztvevő (védekező, vagy előző fordulóban támadó) karakterek ellen csökkentett a lopás esélye.

TITANITDUKÁT (1480. TÁRGY)
A mindenkori ryuku császár már több mint négy évezrede szimplán, aranyból kovácsoltatja a Birodalom dukátjait, mivel a titanit túl ritkának, és túl értékesnek bizonyult ahhoz, hogy fizetőeszközre pocsékolják azt. Persze az óidőkből rengeteg ötszögletű titanitérme maradt az utókorra, melyek hátoldalán az egykori Császárok képmásai láthatók, így te is ráakadhatsz még itt-ott, a nemesi családok kincseskamráiban, a feledésbe merült kalóztanyákon, vagy néhány nagyhatalmú szörnyeteg felhalmozott drágaságai között. Nagyon vigyázz ezekre a finom munkával kovácsolt érmékre, és soha ne add át másnak, mert bár a boltban nem kapsz értük semmit, azért igen értékesek! A király ugyanis egy új keletű rendeletében előírta a ryuku dukátok felvásárlását, ezzel is méltányolva az idegen kontinensről visszatért hősök tetteit. [Ha van a birtokodban titanitdukát, és személyesen megjelensz a félévente megrendezésre kerülő "Túlélok Földje találkozón", ott pontos útmutatást kapsz majd róla, hogyan szerezhetsz meg összegyűjtött dukátjaidért cserébe értékes és ritka varázstárgyakat. Ráadásul ha istened oltáráná] kiadod az AL 1480 1597 parancsot, istened különleges ajándékben részesít.] Sajnos az ilyen jellegű, aprólékos ötvösmunkához te nem értesz, ezért magad nem vagy képes titanitdukátot előállítani.
Ha rendelkezel gnóm refrugátorral, akkor a tidanitdukátjaidat védőkristállyá is alakíthatod a H 2069 1480 (darabszám) paranccsal.

KHÓR DARÁZS (348. SZÖRNY)
Az erdőjáró vadász varkaudarok és varkaudar kószák által Khór bányáiból betelepített "házikedvencek" gyorsan az erdő rémeivé váltak. Ezek a kutya méretű, iszonyatos darazsak képesek az erdő bármely kisebb állatát egy pillanat alatt megölni, és a nagyobbakra is veszélyesek. A folyton repkedő darazsat nehéz szúrófegyverrel eltalálni, de egy ütőfegyverrel könnyedén lecsaphatod.

DARÁZSSZÁRNY (652. TÁRGY)
Szép kis trófea a gyűjteményedbe, ha már az egész darazsat nem rakhatod el. Talán egy szép napon irtózatos erejű mágikus relikviát tudsz belőle kovácsolni, de ha azt nem, talán jó lesz valamilyen varázslathoz.

CHARA-DIN MONOLITJA (534. TÁRGY)
Egy öt méter magas, fekete, fenyegető csiszolt kőtömb - ez Chara-din monolitja. Chara-din hívei (vagy szolgáik) építették, istenük parancsára. A monolit félelmetes mágikus erővel bír: elszívja a környezetében tartózkodók mágikus energiáját, így a Chara-din hívőket kivéve mindenki elveszti a regenerált varázspontjai felét, a Chara-din hívők viszont dupla vp-t kapnak (ez a hatás nekrofunnal és más duplázó hatásokkal nem adódik össze). A monolit felépítése 100 TVP-be kerül, és az ÉP 534 parancsot kell kiadnod hozzá. Az építkezést egyszerre kell elvégezned, tehát 99 TVP elköltésével az építkezés semmit nem halad! [Tehát ha nem tudod egyből felépíteni, a parancsot végre sem hajtod.] A monolit tengeren, lakott területen és mocsáron kívül bárhol megépíthető.
A monolitot bárki rombolhatja a "Zan Indukátor és egyéb, az emberiség egészére káros dolgok Pusztítása": ZIP 534 100 paranccsal. Ekkor 100 TVP elköltésével teljesen lerombolod a monolitot. Ha kevesebb TVP áll rendelkezésedre, a parancs nem hajtódik végre.

TRIKORNIS (104. LÉNY)
Képzelj el egy csillogó szőrű, hófehér lovat, homlokán egy nagyobb és két kisebb szarvval. Ez a mágikus lény a trikornis. Ritka erdők ligeteiben található meg, és nagyon visszahúzódó. Aurája vibráló fehér. [Ez azt jelenti, hogy agressziód vizsgálatakor nem szörnynek, hanem jó jellemű lénynek tekintjük.] Persze ő is, mint a fény minden követője, könyörtelenül harcol a sötétség szolgái ellen.

KARAKTERLAP

Golem765, egy szőke, hosszú hajú, kék szemű elf férfi vagy. Fairlight hűséges követője vagy. Ez az 59. fordulód.

Erő: 23 Szint: 15 Merészség: 5/1 Magasság: 155 cm
IQ: 20 Támadás: 14 Agresszió: 5 Testsúly: 49 kg
Ügyesség: 21 (23) Védekezés: 23 Menekülés: 40 % Életkor: 148/148 év
Egészség: 14 Életpont: 187/183 Jellem: semleges (-1) Tul. pont: 2
Szerencse: 13 Varázspont: 125/12 Pénz: 48 arany Kép. pont: 7
Eddig összesen 401 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 424 TP-t kaptál. Jelenleg 82 735 TP-d van. A következő szinthez még 37 265 TP szükséges. Trófeáid: kérődző etra, pattanóböde, nukleáris cickány.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 6 ütőfegyverek: 19 lőfegyverek: 12
dobófegyverek: 7

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << vasalt bunkó (#181)
69,55 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 78

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1492 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12 2. nyomkövetés: 14 (+1) 3. lopás: 1
4. mászás: 4 5. csapdakészítés: 3 6. gyógyítás: 14
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 7 9. teológia: 3
10. taumaturgia: 8 11. zene: 1 12. szörnyismeret: 1
13. vadászat: 7

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 15, max: 50)
xirnox (#122), lomha morf (#7621), brutális morf (#7620), mágiamorfáló (#7623), halálos morf (#7618), harcias morf (#7619), védelmező morf (#7622), domináns morf (#7624), éltető morf (#7625), változatos morf (#7626), Fintor (#6108), fabontó szójer (#71), fémbontó szójer (#150), nukleáris cickány (#155), kardfogú fülemüle (#146)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
energiatüskék (#29)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tüskepajzs (#30)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Áldozz fel számomra két grifftojást.
2.) Hah, ezt nem fogod egyhamar megcsinálni! Ölj meg egy ragyás burástyát.
3.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Qvill) (527): kész. cseréptetős torony (549): 41. labirintus (62,55). városháza (685): többek közt 4. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
5, 6, 7, 41, 53.

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: első hely a futás-versenyen a IX. olimpián, első hely a futás-versenyen a X. olimpián, első hely a 2. kategóriában a XII. olimpián, második hely a 4. kategóriában a XX. olimpián, első hely a hercegnő megmentésében a XXII. olimpián.
Miniesemény statisztikák
Jelenlegi miniesemény: Yaurri titkosítás verseny
Megölt szörnyek: 0. Szerzett pont: 0. Beállított erő: 0 Összpont: 1549

Összsúly: 50.51 kg Megterheltség: 90%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 98 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
13 arany (#50) 3 kaja (#2) 4 szulfagor agyar (#677)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 darázsszárny (#652) 1 huhogó bibe (#332) 15 kaktusztüske (#114)
1 lapockacsont (#33) 1 tüskecsapda (#242)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

68 69 70 71 72 73
54
55
56
57
58
59
60
61
(69,55) karmazsin huhogó (#185)
(70,55) mély kút (#93), Chara-din monolitja (#534), oltár, 38. jellempróba, sóhajtó dorony (#112)
(70,60) kérődző etra (#368)
(71,56) cseréptetős torony (#549), egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720), barátság szent tüze (#484), alattomos manó (#756)
(71,57) trikornis (#104), Chara-din monolitja (#534), pókvadász (#59)
(71,59) khór darázs (#348), Chara-din monolitja (#534), szent tölgyfa (#393)
(72,58) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), ház (#400), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), főutca (#399), útonálló (#130)
(72,59) Fehér Bérc Plaza (#669), bank (#697), kvazár kohó (#755), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), főutca (#399), útonálló (#130)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Változattunk némileg az olimpiai játékosversenyen:
Futóversenynél és mászóversenynél kisebb mértékben számítanak a magas tulajdonságok is.
A futó, mászó, tolvaj és hercegnős versenyeknél, ha valaki már volt első, akkor eddig nem tudott második lenni. Ezt javítottuk, és most már lehet 2. is valaki 1. hely után. Ha már volt 1. akkor nem lehet első, ha már volt 2., akkor nem lehet második.
A tolvaj és hercegnős versenynél az utolsó körbe jutó karakterek közül ezúttal (kis random mellett) az utolsó próbán vizsgált szakértelem dönt.
A játékosversenyen megszüntettük a helyezések elévülését a 35. olimpiától kezdődően. Nincs szüksége senkinek arra, hogy 2 Huddens övet nyerjen. Ha valaki a 35. olimpia előtt nyert, az már elévült.
* - Bónuszból megvehető lett a mindenség igazgyöngye.
* - A Beholderfej medál bónuszt nulláztuk, így újra megvehető annak, aki már megvette.
* - Egy picit csökkentettünk a moa résszonda sebzésén.
* - A mithril kard átadható lett, a fegyverszakértelem korlátja 25-re nőtt.
* - A minieseményekben veló részvétel feltétele a min. 20. forduló és min. 11. szint. Így az újonnan indult karakterek tudnak tárgyat készíteni az eresményben.
* - Megreformáltuk az FFPH parancsok kiiírását a karakterlapon.
* - Ezentúl kiírja a program, hogy labirintusokban az eltűnő padló csapdánál milyen tárgyat veszít a karakter.
* - Újrageneráltuk a ködöket az Élet Földjén.
* - A Mágia síkján a 338-as labirintusban az aranygólemeket kőgólemekre cseréltük.
* - Az éberség varázslatot a program már kiválasztja TV listából az álomlehetlet ellen.
* - A Mágia síkján a manatárolók töltéséért hibásan max. VP járt max. ÉP helyett. Javítottuk, akik már töltöttek, azoknál átírtuk a max. VP-t max. ÉP-re.
* - Megnöveltük picit a káosz sík neves szörnyeinél a téridő manipulátor esélyét.
* - A Káosz síkon picit növeltünk a vortex amulett esésének esélyén.
* - Mivel még mindig előfordulatk balesetek a triklem drakolderrel, ezért megcsináltuk, hogy csak akkor támadja meg a karakter, ha van nála Fairlight botja.
* - A Felderítő verseny gólemjeire nem érvényesül a Résföld speciális erősség állítása. Csak az esemény erősítés, a speciális boss erősítés az eseményben és a normál DVK érvényesül rájuk.
* - A mágikus ingához 40 helyett csak 39 mágiaszilánk szükséges.
* - Ha valaki volt már helyezett az olimpián a 8. kategóriában, akkor az eredménye elvülésekor nem eshet vissza a 7. kategóriába, csak a 8-ba. Alacsonyabb kategóriában indulhat, ha nem győzi le valamelyik kategóriaőrt, amire azért nem nagyon van esély.
* - Új tárgy került be a Mágia síkra, elsősorban ropogtatás ellen.
* - Javítottuk a kiírást a karakterlapon Rughar könyvtáránál, ha a manakút töltés küldetés aktív, valamint a Résföldön a voidcseppes küldetésnél.
* - Megcsináltuk, hogy a HU parancs kiadása egy tárgyra törölje az FVE-t ugyanarról a tárgyról.
* - A síkon a 2. szörny generálásakor a program nem figyeli, hogy azzal a szörnnyel harcoltál-e már azon a mezőn.
* - Fegyverbolt nyílt a csatorna nyugati partján Biztosrévben.
* - Bekerült 2 Többszemélyes Kaland a Mágia létsíkjára.
* - Megcsináltuk, hogy a KT-vezetői jelentésben látszódjon, ki mennyit fejlesztett indirekt módon az aktuális fás képességbe.
* - A Sötét Kor esemény kalandozócsatáiban kiírja a program, hogy kivel harcolsz.
* - A nagyobb monolitot támadó kalandozóknál a manapajzs nem jelent győzelmet akkor, ha amúgy a kalandozó csatát elveszti a karakter.
* - Ha a nagyobb monolitot támadó karakter menekülés varázslatot használ, akkor vesztesnek minősül a csata, nem folytatódik a rombolás.
* - Minden szakértelem maximális szintje 30000. Efelett nem nő semmilyen szakértelem.
* - Termikfészket nem generál a program oda, ahová nem tudja lerakni, pl. mert tele van a mező már tereptárgyakkal és növényekkel.
* - A Sötét Kor eseményben a védekező karakter akkor is védi a monolitot, ha már betelt a találkozási listája, de még nem volt meg a három csatája.
* - Enciklopédia pontosítás: A Sötéet Kor eseményben a ZIP parancsok csak akkor fejlesztik a tulajdonságot, ha fenn van a munka gyümölcse varázslat.
* - Annak érdekében, hogy a kulcsos karakterek ne kerüljenek megoldhatatlan helyzetbe egy labirintusban, bekerült a dűneelf boltokba egy-egy kisebb nyerskulcs készlet. Valamint a nyerskulcs bekerült a halálkúpok gyakori kincsei közé, illetve az óriás phua-kúp kincskészletébe.
* - A Trinigan rúnáját akkor is el lehetett mondani TV paranccsal beállítós fordulóban, ha a karakter már nem ismerte a varázslatot. A hibát javítottuk.
* - Az Öntözés (216) bekerült a 10 P-regenért megvehető varázslatok közé. Hátha ezzel megakadályozzuk Ghalla további elsivatagodását.
* - A Feltétlen hit (593. tudati képesség) ősteológia/100 helyett csak /800 hitet (de legalább egyet) ad. Mivel a hit magas szinten be van korlátozva, nem szeretnénk, ha valaki ezzel a képességgel gyorsan elinflálná. Attól a pár karaktertől, aki már használta, levontuk a különbözetet.
* - Gyengítettük az óriás phua-kúp masszáin az isteni síkokon. Csökkent a közelharci összsebzésük, és eggyel kevesebb közelharci képességet kapnak.
* - Javítottuk, hogy a felhővesszőt FLH-ból is ki lehessen lőni villámíjból.

Üzenet küldése a karakternek