53. forduló, 55. forduló, Kovács János összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. júl. 19. 9h:06'
EZ A 79. JÁTÉKHETED, 54. FORDULÓD
80. játékheted kezdete: júl. 20.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2334
SZÁMLA : XXXX

KOVÁCS JÁNOS KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [53,19] koordinátán.
Minden varázserőd visszatért. (+1 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy goldugar nyomára bukkansz. Sikerrel jártál! Azonosítasz egyet a keresett fajból.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Meglengetve a bronzpengét ellenfeledre rontasz. Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a goldugar csáprágóját. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontszablyával felnyitod a goldugar csillogó páncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A goldugar szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 99 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [10 pontot használtál fel, van még 211.]

* 1. KP: tps 3 0 0 TVP spórolása: 3 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 3 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [3 pontot használtál fel, van még 208.]

d 51 eldobod az 51. tárgyat
Elhajítasz 1 bőrpáncélt. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

d 18 eldobod a 18. tárgyat
Elhajítasz 1 parittyát. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

d 64 3 eldobod a 64. tárgyat (3 darabot)
Elhajítasz 3 csontszablyát. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

d 33 eldobod a 33. tárgyat
Elhajítasz 1 lapockacsontot. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

kf 20 131 kézbeveszed/felveszed a 20. tárgyat a 131. tárggyal
Előkészíted a fúvócsövet.
Lövedékként ubuk tüskét fogsz használni. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

kf 57 kézbeveszed/felveszed az 57. tárgyat
A fejedre teszed a bőrsisakot. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

ek 273 t. energia kisütése: 273
Butaság ára beállítás törölve. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

fse 19 felt. segítség 19 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

flh 4 138 1 felt. lőfegyver haszn. 4 a 138. tárggyal (1 darabot)
Ok, FLH 4 138 1 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

fgy 40 40 felt. gyógyítás 40 40
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

f 85 kísérletezel a 85. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Lázasan töröd a fejed... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz bronzsisakot. (ld. enc.) 99 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 198.]

h 2369 használod a 2369. tárgyat
Összetörsz egy éjkövet, és nem is kell sokáig várnod, a felszabaduló nekroenergiákra éhesen már meg is jelenik egy #! Reménykedsz, hogy az éppen most megpillantott sivatagi ló csontváza alkalmas rejtekhely lesz. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Ez nem lehet más, mint egy sírlidérc. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. [5 pontot használtál fel, van még 193.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[52,19] Még mindig a sivatagban vagy. A nap forrón tűz. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy dűnekukac. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét a másikra rontasz. Bronzpengével párszor kilyukasztod a dűnekukac testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Csontszablyával súrolod a dűnekukac bal oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A dűnekukac belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Bronzpengével hatalmas csapásokat adva felmetszed a dűnekukac szelvényezett hátát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy megvágod a dűnekukac farkát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A dűnekukac belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. A dűnekukac most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 2 csepp spirituszt. 346 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Reménykedsz, hogy az éppen most megpillantott sivatagi ló csontváza alkalmas rejtekhely lesz. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy autentikus vámpír. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert délnyugatra fordítod, megpillantasz egy phua-kúpot. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

(Továbbmész...) [51,19] Folytatod a gyaloglást a sivatag forró homokjában. Ez Namíd kősivatagja, a bölcsek szerint Ghalla harmadik legszárazabb vidéke. Semmilyen növényi élet nem terem meg itt. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze délre látsz egy phua-kúpot. Délnyugatra nézve látsz egy olvasztókemencét. Nyugatra egy Raia oltár van. Elteszed a látcsövet. Ösztöneidre hallgatva hátrapillantasz, és így időben észreveszed a közeledő lényt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy démontetű. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét ellenfeledre ugrasz. Bronzpengével egy irtózatos ütéssel felvágod a démontetű kitinpáncélját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontszablyával kilukasztod a démontetű kitinpáncélját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A démontetű megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A démontetű most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Egy kiszáradt kaktuszhoz tapadva próbálsz eltűnni szem elől. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Ez nem lehet más, mint egy láplidérc. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Mohón a kajára veted magad. (-2 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 173.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[50,18] Valahogy nem akar véget érni ez a sivatag. Sehol egy növény, egy állat. A sivatagi szél ellenséges illatokat hozz magával. Ráismersz a lényre. Egy pacaszúnyog. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét a másikra ugrasz. Bronzpengével egy irtózatos ütéssel felvágod a pacaszúnyog zümmögő testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a pacaszúnyog zümmögő testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A pacaszúnyog összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 1 csepp tintát. 12 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Az első ellenfél egy csontlepke.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Elszántan a másikra támadsz. {CSTT:} Bronzpengével egy irtózatos ütéssel felvágod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontszablyával megcsapod a csontlepke bal szárnyát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a bal karodba és kezedbe! (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A csontlepke összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 61 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Második ellenfeled egy csontlepke.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Elszántan a másikra rontasz. Bronzpengével párszor kilyukasztod a csontlepke testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontszablyával megcsapod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontlepke feléd harap, de sikertelenül. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
61 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 megsemmisítőt. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 84 (limit: 920), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 8560.
A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Raia oltárt. Délre nézve látsz egy Raia oltárt. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy tavacska van. Elrakod a távcsövet. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [49,17] Dombos vidékre érkeztél. Ezt a dombos-hegyes vidéket Kis-Nimeronnak hívják. Üldözői elől állítólag az itteni barlangokban rejtőzött el a menekülő Nimeron herceg. Rábukkansz egy haldokló alakváltóra. Amikor megpillant, remény csillan a szemében, és azt hörgi: - Vizet! Vizet! - Ha segíteni akarsz rajta, legalább 5 korty víz kell, hogy legyen a kulacsodban. Ez a tevékenység 2 TVP-be kerül (6. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Megitatod a szerencsétlent. Miután mohón kortyolt a kulacsodból, mindjárt magához tér. Elmagyarázod neki, hogy hol talál még vizet. Mosolyogva megköszöni, és azt mondja, hogy már boldogulni fog. A szomjhaláltól mentetted meg! (+2 jóság.)
Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Sheran hívei emelték. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 3 rézdarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy tavacskát. Délre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy oltár van. Nyugatra egy Elenios oltár van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy oltár van. Elrakod a távcsövet. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy északi aurach közeledik. Itt csata lesz.

A lény bűzfelhőt lő rád! Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az északi aurach bal vállát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Csontszablyával megkarcolod az északi aurach farkát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az északi aurach fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 9 életpontot vesztettél. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az északi aurach tömzsi testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy megvágod az északi aurach jobb első lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Az északi aurach fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 aurach fogat. 392 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Első ellenfeled egy csontlepke.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét a másikra támadsz. Bronzpengével többször mélyen végigmetszed a csontlepke bordás testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy megvágod a csontlepke testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A csontlepke most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 61 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Felismered. Ez egy óriás csontváz. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

(Továbbmész...) [48,16] A dombság átmegy hegységbe. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy móleon közeledik. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét a másikra rontasz. {CSTT:} Bronzpengével párszor kilyukasztod a móleon jobb lábát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a móleon hosszú mandibuláját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A móleon szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 fémrudat. 85 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Az első ellenfél egy csontváz.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. {CSTT:} Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontszablyával végigvágod a csontváz jobb lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontváz karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bronzpengével végigmetszed a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Csontszablyával megcsapod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! A csontváz összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy sírlidérc volt. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt világítótornyot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy vaskohót. Látsz egy oltárt. Raia híveié. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van!
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 rézdarabot! Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy oltárt. Délre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [48 pontot használtál fel, van még 125.]

kt 6 elkészíted a 6. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kőkést. [3 pontot használtál fel, van még 122.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[47,15] A sziklák elmaradoznak, ismét füves síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy gátvakond közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét a másikra rontasz. {CSTT:} Bronzpengével kilukasztod a gátvakond testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontszablyával kilukasztod a gátvakond szőrös testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A gátvakond karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 61 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Az első ellenfél egy élőholt mirg.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja az élőholt mirg bal szárnyát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt mirg tollas testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Csontszablyával kicsit megvágod az élőholt mirg tollas testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod az élőholt mirg jobb lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy megvágod az élőholt mirg jobb lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Többször megcsíp az élőholt mirg. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 madártollat. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy élőholt mirg.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az élőholt mirg bal lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt mirg jobb szárnyát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy megvágod az élőholt mirg tollas testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod az élőholt mirg bal lábát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy megvágod az élőholt mirg bal lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Többször megcsíp az élőholt mirg. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 madártollat. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 23 aranyat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 88 (limit: 920), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 8960.
Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Raia hívői építették. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy vaskohót. Délre nézve látsz egy Raia oltárt. Délnyugatra egy Dornodon oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl régi (maximum néhány napos) emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 110.]

im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Ünnepélyes hang szólal meg.
- Tehát nem csalódtam benned, hűséges hívem vagy! (+1 max. életerő, +3 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve korgó gyomor, huss. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) A méreg a gonosz eszköze - hozz egy tucat csepp gyenge mérget, hadd változtassam vízzé! 2.) Ölj meg egy félelem-járót: a gonosz küldönce! 3.) Építs fel egy világítótornyot! [Ha még nem tudod, hogyan kell, adj ki F parancsot dözmöng szívre.] [30 pontot használtál fel, van még 80.]

m 8 mozogsz északra
[47,14] A talaj lápossá, ingoványossá válik: mocsárvidéken jársz. Ez a fülledt levegőjű mocsár jelöli Nimeron földjének nyugati szélét.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Egy csontlepke áll veled szemben.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét ellenfeledre támadsz. Bronzpengével irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a csontlepke bordás testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Csontszablyával felnyitod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a csontlepke, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 61 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy élőholt mirg.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi az élőholt mirg pikkelyes lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az élőholt mirg bal lábát. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Csontszablyával kissé megkarcolod az élőholt mirg pikkelyes lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megcsipkedi az élőholt mirg a bal válladat. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az élőholt mirg pikkelyes lábát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontszablyával kissé megkarcolod az élőholt mirg bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 madártollat. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Találsz nála 15 aranyat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 90 (limit: 920), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 9160.
Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy lápi hajlékot. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) Megtömöd magad kajával. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 68.]

h 135 használod a 135. tárgyat
Csillapítod éhségedet és szomjadat (-1 gyöngymangó). [2 pontot használtál fel, van még 66.]

szk 56 keresed az 56. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy félelem-járót. [0 pontot használtál fel, van még 66.]

* 1. BP: tpf 3 0 0 TVP elővétele: 3 pontért
Felszabadítottunk neked 3 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 69.]

* 2. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 66.]

* 3. BP: v 3 0 0 elmormolod a 3. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Egy végső mozdulattal előhívod az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 66.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 3 36 fejleszted a 3. tulajdonságodat 36 pontért
Többször végigrohansz egy akadályokkal zsúfolt terepszakaszon: a dolog egyre jobban megy, fürgébben, kecsesebben. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen. [36 pontot használtál fel, van még 30.]
Szemed csillog, ahogy az emberi elmével, a végtelen univerzummal és a létezés bonyolultságával kapcsolatos dolgokon gondolkozol. Hamarosan valami ISZONYÚAN jó dolog tárul fel előtted végtelen mélységeiben! Kimerülve a megpróbáltatásoktól, táborhelyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 192 pontot. A következő körben tehát 222 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BRONZSISAK (88. TÁRGY)
A bronz felfedezése után magától adódik egy csomó új felfedezés - ezek egyike a bronzsisak. A bronzsisakot természetesen bronzból kell kikalapálnod, kőkalapáccsal. Ehhez szükség van 2 ón- és 2 rézdarabra, meg persze egy olvasztókemencére. Ha mindez adott, a KT 88 parancs hatására, csekély 45 pontért elkészül ez a 3-as védettséget adó sityak.

PACASZÚNYOG (751. SZÖRNY)
Ez a fekete, folyékonytestű rovar előszeretettel támad meg (és ezáltal ken össze) alacsony szintű kalandozókat. Csupán egy apró kellemetlenség az állatka, nem olyan nehéz leütni. Ahhoz azonban, hogy szúrófegyverrel eltalálhasd, nagyon ügyesnek kell lenned. Ha tintára van szükséged, és van is mibe raknod, érdemes vérét venned.

MEGSEMMISÍTŐ (1540. TÁRGY)
A káoszra! Pedig micsoda pénzt kaphattál volna a Yaurr hadvezetéstől egy valódi ryuku császári parancs átadásáért! Sajnos Ayagira Tanakának maradt egy másodperce, hogy ezt a henger alakú, tenyérnyi eszközt beüzemelje. A megsemmisítő mindig a tartalmával együtt válik semmivé... Ha valamilyen csoda folytán sikerül épségben megszerezned, az csakis azért lehet, mert épp üres volt. Persze a magad javára is fordíthatod a felfedezést, hiszen ez a csodás kütyü nem válogat a beléhelyezett tárgyak között. A H 1540 parancs hatására a megsemmisítő magával együtt porrá omlasztja a második paraméterben megadott tárgyadat (legyen az akár átkozott is). A művelet 2 TVP-be kerül, és a harmadik paraméterben megadhatod a kívánt mennyiséget is.

KORGÓ GYOMOR, HUSS (21. VARÁZSLAT)
Ezzel a varázslattal kaját tudsz teremteni a puszta levegőből. 2. paraméternek kell megadnod, hogy hány kaját akarsz teremteni - ennyiszer 3 VP-be fog kerülni a varázslat.

KARAKTERLAP

Kovács János, egy vörös, rövid hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Raia híve vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez az 54. fordulód.

Erő: 19 Szint: 11 Merészség: 5/5 Magasság: 123 cm
IQ: 17 Támadás: 10 Agresszió: 3 Testsúly: 63 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 11 Menekülés: 30 % Életkor: 67/67 év
Egészség: 19 Életpont: 173/165 Jellem: jó (78) Tul. pont: -2
Szerencse: 19 Varázspont: 13/7 Pénz: 495 arany Kép. pont: 6
Tudatpont: 12/11
Eddig összesen 361 szörnyet (15 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 964 TP-t kaptál. Jelenleg 20 031 TP-d van. A következő szinthez még 4 969 TP szükséges. Trófeáid: liumbe, trappoló dinymák, sullár.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 10/45 (+4%) vágófegyverek: 11/22 (+59%) ütőfegyverek: 11/22 (+12%)
lőfegyverek: 8/49 dobófegyverek: 11/43 (+12%)

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << szöges bunkó (#8) << bronzhegyű lándzsa (#87)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (4 -5.); ubuk dobónyíl (#138) (6 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
47,33 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 53

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 685 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 18/10 (+55%) 2. nyomkövetés: 10/59 (+5%) 3. mászás: 2/11
4. csapdakészítés: 4/74 (+18%) 5. csapdaészlelés: 1/47 6. gyógyítás: 17/58
7. titkosírás: 1/33 8. felderítés: 1/33 9. teológia: 1/20 (+6%)
10. zene: 1/20 11. szörnyismeret: 2/13 (+33%) 12. zárnyitás: 3/51
13. vadászat: 1/45 14. bányászat: 15/39 (+47%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 19 TVP-ért
kutatsz max. 50 TVP-ért
ásol max. 90 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot, csak egyszer), tükröt (#43) (max. 1 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó (#96) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 7, max: 50)
manifesztátor (#124), vízionár (#66), sírlidérc (#172), süvítő rája (#113), fabontó szójer (#71), láplidérc (#352), óriás csontváz (#176)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
éber kakukk (#3)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A méreg a gonosz eszköze - hozz egy tucat csepp gyenge mérget, hadd változtassam vízzé!
2.) Ölj meg egy félelem-járót: a gonosz küldönce!
3.) Építs fel egy világítótornyot! [Ha még nem tudod, hogyan kell, adj ki F parancsot dözmöng szívre.]

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. városháza (Shaddar) (539): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6, 19, 25.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 11 TU. szükséges még: 19 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 42 TU szükséges.)
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 * bőrsisak (#57) 1 * bronzpáncél (#90)
1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78)
Fegyverek és lövedékek
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 1 bronzpenge (#126) 1 * csontszablya (#64)
1 * fúvócső (#20) 1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
1 * szöges bunkó (#8) 6 ubuk dobónyíl (#138) 11 * ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 ezüst karkötő (#158) 1 * nap szimbólum (#141) 1 * nekrofun medál (#253)
1 * regeneráló gyűrű (#254) 1 * saválló fülbevaló (#1552)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 csontkulcs (#74) 2 deus ex machina (#1)
1 furulya (#233) 2 gyógykenőcs (#313) 1 + hebrencs csapda (#147)
1 megsemmisítő (#1540) 1 távcső (#42) 2 varázskő (#305)
1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
8 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 1 csepp tinta (#101), fér még: 79]
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
2 kavadu iszák (#25) [bennük 9 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 11]
1 sullár hólyag (#168) [benne 9 csepp spiritusz (#170), fér még: 11]
1 vizestömlő (#3) [benne 11 korty víz (#27), fér még: 9]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengőke (#231) 6 aurach fog (#657) 6 dözmöng szív (#122)
5 drótszőr (#37) 1 fabontó (#106) 2 fekete gyöngy (#99)
2 fémrúd (#104) 2 grákóbőr (#41) 2 grifftojás (#179)
1 gyöngymangó (#135) 1 karbin plazma (#199) 1 királygyík bőr (#44)
1 lapkorong (#80) 1 liumbe hajtás (#655) 38 madártoll (#112)
1 magszim bél (#103) 1 mákrózsa virág (#56) 3 mandibulapenge (#125)
11 óndarab (#85) 10 pirkit (#153) 7 rézdarab (#70)
3 rókafarok (#124) 1 sallank karom (#128) 5 smirglilevél (#29)
4 sünmedve tüske (#14) 4 szárnyas hernyó (#69) 2 szvó-ektoplazma (#151)
8 tigroszlán fog (#63) 1 vadász tatu bőr (#15) 1 varkaudar csont (#1113)
2 vasérc (#152)

Összsúly: 51.44 kg Megterheltség: 107%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 81 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bőrpáncél (#51) 3 csontszablya (#64) 1 éjkő (#2369)
1 gyöngymangó (#135) 1 lapockacsont (#33) 1 parittya (#18)
5 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
38 arany (#50) 1 aranyló ugarhéj (#100) 3 aurach fog (#657)
1 fémrúd (#104) 1 kőkés (#6) 6 madártoll (#112)
1 megsemmisítő (#1540) 6 rézdarab (#70) 2 spiritusz (#170)
1 tinta (#101)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

46 47 48 49 50 51 52 53 54
13
14
15
16
17
18
19
20
(47,14) csontlepke (#746), élőholt mirg (#135)
(47,15) gátvakond (#57), élőholt mirg (#135), Raia oltár
(48,16) móleon (#68), csontváz (#48), világítótorony (#156), vaskohó (#155), Raia oltár, érclelőhely
(49,17) 6. jellempróba, Sheran oltár, érclelőhely, északi aurach (#350), csontlepke (#746)
(50,18) pacaszúnyog (#751), csontlepke (#746)
(51,19) démontetű (#15)
(52,19) dűnekukac (#357)
(53,19) a 19. labirintus bejárata, goldugar (#65)

Üzenet küldése a karakternek