47. forduló, 49. forduló, Forkboy összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. ápr. 27. 15h:02'
EZ A 830. JÁTÉKHETED, 48. FORDULÓD
831. játékheted kezdete: máj. 3.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3798
SZÁMLA : XXXX

FORKBOY KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [7,-1] koordinátán.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a nagyobb vércápa (ld. enc.), a kputtyintó csalán (ld. enc.), a quwarg parafenomén (ld. enc.), a taalru (ld. enc.), a noth szellem (ld. enc.), a zombi mester (ld. enc.), a lidércúr (ld. enc.), a hordóagyú mameluk (ld. enc.), az őrült varázsló (ld. enc.) és a tüskés gigaféreg (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) esszenciakristályt (ld. enc.), quwarg tojást (ld. enc.), fekete tűt (ld. enc.) és moa zafírt (ld. enc.).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+2 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+1 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)

* 1. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Megtömöd magad kajával. (-1 kaja.) [1 pontot használtál fel, van még 183.]

* 2. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 182.]

* 3. KP: ek 429 0 0 t. energia kisütése: 429
Sajnos nincs nálad csuklyavirág. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

ef 3 501 energia fejlesztése 3
Egy parányi tégla berakásával te is hozzájárulsz a KT új tudati képességének kifejlesztéséhez: tudati energiát ölsz a fejlesztésbe. [-3 TU.] [21 pontot használtál fel, van még 161.]

m 3 2 1 mozogsz délkeletre, keletre, északkeletre
[8,0] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy woor-antilop közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 vas dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a woor-antilop testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A woor-antilop még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 antilopbőrt. 37 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Az első ellenfél egy láplidérc.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a láplidérc jobb lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. {CSTT:} Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a láplidérc testét. (3 támadással 44 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a láplidérc testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A láplidérc fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A lény kacagva szívja el életnedveidet. 13 életpontot vesztettél. Karmával néhányszor a láplidérc megcsapja a fejedet. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) Legutolsó sejtjeidből is összegyűjtve a kí-energiákat, egy Sziklaököl bevitelére koncentrálsz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a láplidérc jobb vállát. (3 támadással 64 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a láplidérc testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A láplidérc belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A láplidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) A láplidérc még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 765 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 118, sebződés: 53, gyógyulás: 0, összesen: -53 ÉP}

A következő ellenfél egy zombi.

Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a zombi rotható húsát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a zombi száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 tolmokov-koktélt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 45 (limit: 505), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 4600.
Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy gumifát. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Felfedeztél egy oltárt. Fairlight híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss emberi nyomok vezetnek délre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [9,0] Továbbra is síkságon vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy halálbokort. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy süvítő rája. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 vas dobónyíl. Nem találtad el. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Ki-energiákat gyűjtve, Sashoroggal próbálkozol. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a süvítő rája lebernyegét. (3 támadással 20 életpontot sebezve.) A süvítő rája belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A süvítő rája farka bal karodra és kezedre csap le. (6 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ököllel többször kegyetlenül megütöd a süvítő rája testét. (3 támadással 19 életpontot sebezve.) A süvítő rája belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A süvítő rája farka jobb karodra és kezedre csap le. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A süvítő rája most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Az első ellenfél egy élőholt mágus.

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy számodra ismeretlen védekező varázst. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy sötét halál varázslatot. 43 életpontot vesztettél. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 vas dobónyíl. Becsapódva, megdöfi az élőholt mágus bal lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Ököllel párszor keményen megütöd az élőholt mágus jobb oldalát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted az élőholt mágus bal karját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus újból meg újból lesújt rád. (3 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből láng csap feléd. Félig megúsztad. 7 életpontot vesztettél. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt mágus testét. (3 támadással 34 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (3 támadástól 38 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből láng csap feléd. 23 életpontot vesztettél.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 134, gyógyulás: 0, összesen: -134 ÉP}

Minden elsötétül előtted... Ez már bizonyosan a halál. [16 pontot használtál fel, van még 145.]
Hirtelen valami hatalmas erő ragad a magasba. Ilyen lenne a halál? A földre huppanva, sokáig várod a fanfárok zenéjét. Aztán félve kinyitod a szemed. A jelek szerint még mindig élsz! Néhány percbe telik, amíg rájössz, hogy hogyan menekültél meg: a deus ex machina, amely nálad volt, mentette meg az életedet. A varázstárgy, mielőtt végleg eltűnt volna, még néhány sebedet is begyógyította... (+79 életerő.)

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED

6 7 8 9 10
-2
-1
0
1
(8,0) woor-antilopok (#31), láplidérc (#352), zombi (#49), egy ismeretlen isten rúnaköve, gumifa (#38), 43. jellempróba, Fairlight oltár
(9,0) halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), 25. jellempróba, Tharr oltár, süvítő rája (#113), élőholt mágus (#175)

Miután magadhoz térsz valamennyire, körbenézel.
[0,0] Síkság, továbbra is csak síkság. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gumifát. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Raia hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. A feléd közeledő sebesült süvítő rája mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 vas dobónyíl. Ez mellément. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Ököllel megcsapod a süvítő rája testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A süvítő rája belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A süvítő rája hosszú farkával rávág a bokádra és a térdedre. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ököllel megütöd a süvítő rája testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a süvítő rája, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A süvítő rája farka jobb karodra és kezedre csap le. (6 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Te még soha nem láttál nagyenergiájú részecskegyorsítót, azonban nincs is erre szükség ahhoz, hogy a ghallai óriás méh lépes mézének gyógyerejét a magad javára fordítsd. Megszerzése ugyan egy kicsit veszélyes a hatalmas fullánkok miatt, de mindenképpen megéri. (+14 életerő.) Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Az első ellenfél egy csontváz.

Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Koncentrálva kí energiáidat, az Acél Ökölre összpontosítasz! Ököllel gyilkos csapást mérve bezúzod a csontváz jobb karját. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) A csontváz karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A csontváz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy óriás csontváz.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 vas dobónyíl. Nem találtad el. Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. A következő pillanatban borzalmas félelem lesz rajtad úrrá. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet. Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Aránylag régi (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek. Ennivaló, hamm, hamm! (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 125.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Nincs semmilyen speciális dolog, amire ezt a tárgyat most használhatnád. [0 pontot használtál fel, van még 125.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[1,1] Még mindig füves síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hmm, csak egy kaffogó hebrencs. Ettől nincs semmi félnivalód. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a kaffogó hebrencs sörényes fejét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a kaffogó hebrencs nyakát. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs feléd harap, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki a kaffogó hebrencs száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ó! Hiszen ez egy tetemember. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy halálbokort. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Észreveszel valamit a földön. Friss emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek északra, friss emberi nyomokat, amelyek keletre, friss troll nyomokat, amelyek nyugatra, friss emberi nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [2,2] Szűnni nem akar a zöld síkság. Elérted Maad nyugati határát. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Chara-din híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy evaporőr. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja az evaporőr egyik csápját. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Mindent elsöprő lendülettel indítod meg a Kos csapását. Ököllel gyilkos csapást mérve bezúzod az evaporőr gumiszerű szenzorát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod az evaporőr testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csápjaival az evaporőr csapásokat mér a hasadra. (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Az evaporőr szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Ellenfeled ezúttal egy csontlepke.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a csontlepke fejét. (3 támadással 18 életpontot sebezve.) A csontlepke még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy sírlidérc.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a sírlidérc rothadó húsát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Ököllel párszor keményen megütöd a sírlidérc foszladozó testét. (3 támadással 18 életpontot sebezve.) A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) Ököllel párszor keményen megütöd a sírlidérc jobb lábát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a sírlidérc testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 47, gyógyulás: 0, összesen: -47 ÉP}

Borzalom és halál! Nem akarod itthagyni fogad, úgyhogy a menekülést választod. Szerencsére ellenfeled vagy lassú, vagy egy mérföldnyi loholás után már nem érdekled. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre, friss emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, friss troll nyomokat, amelyek északnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. Hamarosan valami ennivalót kellene találnod.

(Továbbmész...) [3,3] Továbbra is síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hmm, csak egy sörényes ubuk. Ettől nincs semmi félnivalód. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a sörényes ubuk sűrű sörényét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Mindent elsöprő lendülettel indítod meg a Kos csapását. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sörényes ubuk testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Az ellenfelet borító méretes tüskék sebeznek. (-2 életpont.) Csontkéssel megérinted a sörényes ubuk tüskés hátát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 ubuk tüskét. 304 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Az első ellenfél egy sírlidérc.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a sírlidérc testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Ököllel épp hogy eltalálod a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A sírlidérc csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 32 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 20 életpontot vesztesz.) A csípés nyomán a szervezetedbe bénító méreg is jutott. (-4 támadás.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 52, gyógyulás: 0, összesen: -52 ÉP}

Borzalom és halál! Nem akarod itthagyni fogad, úgyhogy a menekülést választod. Szerencsére ellenfeled vagy lassú, vagy egy mérföldnyi loholás után már nem érdekled.
(Feltételes gyógyítás:) Nem tudod, hogy a kólabokor miről kapta nevét, de a furcsa, hosszúkás gyümölcsből kinyerhető barnás folyadékot te is kedveled. Mivel gyógyhatása nem túl erős, a fél bokrot leszüreteled, és jól teleiszod magad. Egy nagyot böffentesz, és máris jobban érzed magad. (+15 életerő.) Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Dornodon híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [44 pontot használtál fel, van még 81.]

m 3 3 2 mozogsz délkeletre, délkeletre, keletre
[4,4] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Észreveszel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Elenios rúnaköve. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy móricserjét. Találsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy húsevő magszim. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Nem találtad el. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a húsevő magszim alsó, lágy részeit. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csápjaival a húsevő magszim lecsap a bal karodra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ököllel kegyetlenül megütöd a húsevő magszim testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a húsevő magszim száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 magszim belet. 67 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Ellenfeled ezúttal egy autentikus vámpír.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Ez mellément. A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. A következő pillanatban borzalmas félelem lesz rajtad úrrá. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.

A menekülés az egyetlen épeszű választás. Futsz, amíg bírsz, s nem nézel hátra. Körbevizsgálódsz. Még egész friss kobudera nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).
(Feltételes készítés:) Legyártottál 2 ubuk dobónyílat.

(Továbbmész...) [5,5] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy gumifát. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Elsőnek egy autentikus vámpír száll szembe veled.

A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. A következő másodpercben elhatalmasodik rajtad a rettegés, a kilátástalanság! Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.

Borzalom és halál! Nem akarod itthagyni fogad, úgyhogy a menekülést választod. Szerencsére ellenfeled vagy lassú, vagy egy mérföldnyi loholás után már nem érdekled. Körbevizsgálódsz. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek északra. Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-1 életerő.)

(Továbbmész...) [6,5] Továbbra is síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy kaszabolósáska közeledik. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Ki-energiákat gyűjtve, Sashoroggal próbálkozol. Ököllel iszonyatosan megcsapod a kaszabolósáska testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A kaszabolósáska fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. 71 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy sírlidérc.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Kegyetlen precizitást nyújt támadásodhoz a Sashorog alkalmazása. Ököllel néhányszor megcsapod a sírlidérc rothadó húsát. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) Oopssz, ez mellément! A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 31 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 56, gyógyulás: 0, összesen: -56 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Borzalmasan éhes vagy. (-3 életerő.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nagyon régi (kb. 3 hetes) nem felismerhető nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délre vezetnek. [44 pontot használtál fel, van még 37.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért
Egy jól irányzott csapással a másvilágra (és a déli ebédlőasztalra) küldesz egy mikrostruccot. (+4 kaja.) Ennivaló, hamm, hamm! (-3 kaja.) Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [30 pontot használtál fel, van még 7.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 4.]

* 2. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... Végre, ennivaló! Zabálni kezdesz. (-1 kaja.) [1 pontot használtál fel, van még 3.]

* 3. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 2.]

* 4. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 1.]

* 5. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 0.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Etetési idő! Sajnos egy szem kajád sincsen, amit kioszthatnál az éhes szörnyeid között! Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól hadviselt harcos helyett kemény kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +4 max. varázspont, +4 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 188 pontot. A következő körben tehát 188 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NAGYOBB VÉRCÁPA (246. SZÖRNY)
A vércápák a csatorna keleti partjának közelében jóval nagyobbak, és többen vannak. Nem csoda, hisz míg itt naponta öntik a vízbe a királyság szemetét, addig a nyugati parton jó, ha hetente egyszer vízbe ugrik egy őrült kalandozó. A nagyobb vércápák még a legtapasztaltabbak számára is inkább kínszenvedést jelentenek, mint víziharc gyakorlási lehetőséget.

KPUTTYINTÓ CSALÁN (247. SZÖRNY)
Ha a bozót mélyéről hatalmas kputtyintást hallasz, akkor biztos, hogy épp egy kputtyintó csalán fejezte ki elégedettségét egy zamatos húsú arató csattanat kölyök befalása után. Ez az óriási húsevő növény egyetlen csápjának csapásával egy komplett falu kiirtására elegendő mérget tud a szervezetedbe juttatni, ami persze őt magát nem zavarja, amikor ragacsos nedveivel szép lassan feldolgozza ernyedt testedet. A kputtyintó csalán a tüzet nem nagyon szereti, de a mágia más formáival szemben eléggé ellenálló. Ha pedig kputtyint, akkor véged, mert ez egyben központi mágikus esszenciád elszívását jelenti! Ezért, a véletlen balesetek elkerülése végett, a kputtyintó csalánt csak akkor támadod meg, ha FT parancsod van rá, illetve ha a kputtyintás ellen védelmet nyújtó varázslatot viselsz.

QUWARG PARAFENOMÉN (248. SZÖRNY)
A quwarg parafenoménok már-már az elmebetegség határáig intelligens rovarok, Xswytyyzlidjxat, az őrült quwarg istenség hírvivői. A quwarg rohamosztagok élén tombolnak, fosztogatnak, kínozzák őrült praktikáikkal a védtelen kalandozókat. Már nincs messze az idő, hogy Xswytyyzlidjxat végleg meghódítsa Ghallát. A quwarg parafenomén ellen nincs követendő taktika, ha végleg úgy döntöttél, hogy szembeszállsz vele, akkor készülj fel mindenre. Mivel a quwarg parafenomén kevés időt tölt gyúrással és harccal, és inkább elmebeteg kísérleteinek él, könnyen le tudod ölni - ha képes vagy a közelébe kerülni.

TAALRU (249. SZÖRNY)
A taalru egy borzalmas pusztító erővel bíró, ámde lélek nélküli Thargodan. Közel négy méter magas, nyolc izmos póklábon közlekedik, felsőteste egy óriásira nőtt, felágaskodó tigroszlánra emlékeztet. A taalrukat a Thargodan hercegek tenyésztették ki, és gyakorlatilag bábként használják őket. Nem saját maguk utaznak egy másik létsíkra vagy a rivális Thargodan herceg birtokára, hanem egy taalrut küldenek, és beleköltöznek annak testébe. Ha a taalru megsemmisül, a Thargodan herceg huss, hazarepül, hátrahagyva az elhasznált testet. Természetesen, a hercegek igyekeznek gondoskodni arról, hogy erre ne kerüljön sor, és ezért a taalru a különböző varázslatok és támadási formák olyan arzenáljával van ellátva, hogy azt bármelyik Thargodan lord megirigyelné. Ha a taalrut nem birtokolja éppen lélek, mindig ura legutóbbi parancsát követi, és ez általában a pusztításra vonatkozik...

NOTH SZELLEM (250. SZÖRNY)
A noth szellem egy valaha élt gonosz elf bolyongó lelke. Már évszázadok, évezredek óta bolyong, és gonosztettei miatt, amiket életében elkövetett, nem talál megnyugvást. A noth szellem egyike a legfélelmetesebb élőholtaknak: érintése természetellenes öregedést okoz. Ha valakit "megölel" egy noth szellem, előfordulhat, hogy az ősi elf karjai közt fiatalemberből ráncos öreggé, kiszáradt múmiává válik néhány perc leforgása alatt. Mivel ennek köszönhetően permanensen elpusztulhatsz, úgy, hogy még a deus ex machina sem menthet meg, a noth szellemet csak akkor fogod megtámadni, ha FT parancsod van rá kiadva. A szellemet kizárólag mágikus fegyverrel lehet megsebezni.

ZOMBI MESTER (251. SZÖRNY)
Amikor egy nagyhatalmú nekromanta úgy dönt, hogy most pedig leigázza a szomszéd tartományt / országot / világot zombihadseregével, rádöbben a zombigyártás közepette, hogy nem lehet egyszerre ötezer zombit személyes szóbeli paranccsal irányítani, kaotikusan megindítani őket egy irányba pedig nem mindig éri el a kívánt hatást. Hosszadalmas és bonyolult eljárással tehát minden ötvenedik zombit a csapatban ellát egy mágikus csatornával, amelyen keresztül a többi zombit irányíthatja. És hogy a sereg "agya", a zombi mester nehogy megsemmisüljön egy kósza tisztítótűztől (igen! hat rá!), igényesen előállítható, de nagyon hatékony önregeneráló rendszerrel látja el a gazdája. Olyannyira, hogy pl. ha ütőfegyverrel kezded el csépelni, akkor nagy valószínűséggel gyorsabban fog magához térni, mint ahogy sebzed.

LIDÉRCÚR (252. SZÖRNY)
A lidércurak ősi élőholtak, a mocsarak és sötét labirintusok korlátlan hatalmú urai. Állítólag lidércek léteztek már akkor is, amikor az első elf Ghalla földjére tette a lábát. Ezek a csuklyás, vörösen izzó szemű lények sokak szerint nem is rendelkeznek igazi testtel, de bizonyosat senki sem tud: T. Vlagyimir egyszer legyőzött egy lidércurat, de semmi más nem marad a szörny után, csak egy fekete köpeny. A lidércurakat természetesen csak mágikus fegyverrel lehet megsebezni, és antimágikus aurájuk miatt a támadó varázslatok egyáltalán nem hatnak rájuk. A lidércúr sokszor már gyilkos kiáltásával megállítja szívedet, és karmai érintésével mágikus esszenciádtól foszt meg. A lidércúr olyan tömegű ocsmányságot képes művelni veled, hogy csakis FT paranccsal fogod megtámadni.

HORDÓAGYÚ MAMELUK (254. SZÖRNY)
A hordóagyú mameluk a hegyek korlátlan hatalmú verőembere. Elálló fülű ősgorillára emlékeztet, hatalmas, lapátszerű tenyerekkel, hegyes agyarakkal, és persze mérgező csípést okozó, ostorszerű farokkal. Egyaránt képes adni és kapni. A hordóagyú mamelukból valósággal sugárzik butaság, és ez olyan képességgel ruházza fel, mintha képes lenne az agytaposás varázslat elmormolására. A buta mamelukokat egy dolog érdekli, az arany. Márpedig ilyet minden kalandozó hord magánál, úgyhogy bártan számíthatsz a hordóagyú mamelukok támadására. A pletykák szerint egyébként Krapixlon Authir titkos háremet tart, és a háremre három szelídített hordóagyú mameluk eunuch ügyel.

ŐRÜLT VARÁZSLÓ (255. ELLENFÉL)
A kísérletezésbe, a mágia kínálta hatalomba, a más létsíkról megidézett lényekkel való találkozásba és még ki tudja, mibe őrülhet bele egy varázsló. Hogy őszinték legyünk, ez az a szakma, ahol a legnagyobb a megőrülési arány. Nem csoda, hogy a nem ritkán továbbra is teljes mágikus hatalmukat birtokló, de már ép elméjüket elvesztett varázslók a város utcáin csatangolnak, tűzviharral vagy savesővel burkolva be a békés járókelőket. A te feladatod, hogy ezeket az ámokfutókat megállítsd, ha épp nincs jelen a városi őrség.

TÜSKÉS GIGAFÉREG (256. SZÖRNY)
A sivatagok legmélyének roppant testű óriásférge, az a sok-sok tonnás szuperszörny, amivé a matuzsálem korú homokférgek átalakulnak. Érkezését általában földrengés jelzi. A legtapasztaltabb kalandozók számára nem is a szörny legyőzése jelenti a legnagyobb kihívást, hanem befogása, és engedelmességre kényszerítése. Aki egy tüskés gigaféreg hátán lovagol, gyakorlatilag legyőzhetetlen.

ESSZENCIAKRISTÁLY (350. TÁRGY)
Döbbenetes felfedezést tettél! Ha egy Moa katalizátorba egyenként beilleszted a kilenc ismert Moa ékszert, akkor egy hatalmas pulzálás, dübörgés kísértében létrehozható a legendás esszenciakristály! (Ehhez a KT 350 parancsot kell kiadni, 10 TVP-ért.] Ez az átlátszó, a szivárvány minden színében csillogó kristálydarab hihetetlen mágikus erővel bír. Belsejében vörös izzás látható, mintha a kristálynak valamiféle lelke lenne: néha ez az izzás alig látható, néha elemi erővel lüktet. A legendák alapján az esszenciakristály egyik legnyilvánvalóbb felhasználása az, hogy hozzávágod egy igazán nagyhatalmú, iszonyatos képességekkel rendelkező ellenfélhez. Az esszenciakristály összetörésekor felszabaduló energiák általában önmagukban elegendőek ahhoz, hogy végezzenek a célponttal, de ha ez nem lenne elég, az áldozat legtöbb mágikus képességét is elveszti. [Ehhez dobófegyverként kell KF-elned, mágikus sebzésű, hegyes dobófegyvernek számít.] Természetesen az esszenciakristály más, kevésbé nyilvánvaló képességekkel is rendelkezik.

QUWARG TOJÁS (360. TÁRGY)
A quwarg bolyban rengeteg kicsinyke tojást találni, azonban néha akad közöttük egy-egy komolyabb méretű is. Hogy ebből vajon mi kelhet ki, azt nincs kedved megtudni, inkább gyorsan kihozod a várból, és reménykedsz, hogy semmi csúfság nem fog belőle kikelni.

FEKETE TŰ (374. TÁRGY)
A fekete tű első pillantásra egyszerű, hétköznapi varrószerszámnak tűnik - valódi mibenlétére akkor derül csak fény, mikor varrni kezdesz vele. Nagy meglepetésedre tökéletesen vezeti kezed, holott eddig azt se nagyon tudtad, mi is az a varrás. És az is nagyon furcsa, hogy valahányszor varrni kezdesz, a kész ruhadarab mindig ugyanolyan lesz...

MOA ZAFÍR (381. TÁRGY)
Ebbe a tökéletesen kidolgozott, parányi ékszerbe a Moa mester belezárta a tengerek mélykékjét, a tengerszemek türkiz csillogását, a felhőtlen, vakítóan tiszta ég vidám kékjét.

KARAKTERLAP

Forkboy, egy fekete, copfos hajú, piros szemű kobudera férfi vagy. Kecskeszakállad és harcsabajuszod van. A bőröd kreolszínű. Tharr híve vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 48. fordulód.

Erő: 14 (16) Szint: 12 Merészség: 10/1 Magasság: 147 cm
IQ: 10 Támadás: 11 Agresszió: 3 Testsúly: 53 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 13 Menekülés: 30 % Életkor: 27/27 év
Egészség: 15 Életpont: 153/105 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 2
Szerencse: 12 Varázspont: 28/5 Pénz: 226 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 23/20
Eddig összesen 352 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 072 TP-t kaptál. Jelenleg 25 500 TP-d van. A következő szinthez még 7 500 TP szükséges. Trófeáid: ork sámán, láplidérc, vadász varkaudar.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 17/53 (+36%) szúrófegyverek: 7/61 (+4%) dobófegyverek: 14/87 (+40%)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); vas dobónyíl (#189) max. 1 db (1 -);
59,68 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 75

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 139 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12/81 (+15%) 2. nyomkövetés: 8/41 (+94%) 3. mászás: 3/48
4. csapdakészítés: 4/89 (+18%) 5. gyógyítás: 20/98 (+44%) 6. felderítés: 4/59
7. szörnyidomítás: 1/54 8. teológia: 1/17 9. harcművészetek: 13/20
10. szörnyismeret: 3/92 11. vadászat: 3/74 (+39%) 12. bányászat: 4/74

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
gyógyítasz 50% életerő alatt 20 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 20 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 100 darabot ), ubuk dobónyílat (#138) (max. 2 darabot )
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
vízionár (#66), fémbontó szójer (#150), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
széljárás (#138, 15 VP, 5 TVP)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: éhhalál küszöbén van

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. városháza (Qvill) (527): új. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 53.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 16 TU. szükséges még: 14 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1395 TU szükséges.)

Összsúly: 42.08 kg Megterheltség: 100%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 99 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 deus ex machina (#1) 2 madártoll (#112) 2 sünmedve tüske (#14)
1 ubuk dobónyíl (#138) 3 vas dobónyíl (#189) 5 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 antilopbőr (#48) 1 evaporőr háj (#105) 1 hebrencs állkapocs (#130)
1 magszim bél (#103) 2 mandibulapenge (#125) 1 szvó-ektoplazma (#151)
1 tolmokov-koktél (#351) 4 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

-1 0 1 2 3 4 5 6 7
-1
0
1
2
3
4
5
6
(0,0) gumifa (#38), Raia oltár, süvítő rája (#113), csontváz (#48), óriás csontváz (#176)
(1,1) halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), 25. jellempróba, Tharr oltár, süvítő rája (#113), élőholt mágus (#175), kaffogó hebrencs (#88)
(2,2) 49. jellempróba, oltár, evaporőr (#69), csontlepke (#746), sírlidérc (#172)
(3,3) sörényes ubuk (#89), sírlidérc (#172), 28. jellempróba, Dornodon oltár
(4,4) Elenios rúnaköve, móricserje (#115, belőle készíthető: #116), Raia oltár, húsevő magszimok (#67), autentikus vámpír (#154)
(5,5) gumifa (#38), Fairlight oltár, 48. jellempróba, autentikus vámpír (#154)
(6,5) kaszabolósáskák (#83), sírlidérc (#172), 30. jellempróba, Tharr oltár

Üzenet küldése a karakternek