46. forduló, 48. forduló, Kovács János összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. júl. 13. 12h:01'
EZ A 79. JÁTÉKHETED, 47. FORDULÓD
80. játékheted kezdete: júl. 20.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2334
SZÁMLA : XXXX

KOVÁCS JÁNOS KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [47,9] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy barna, hosszú hajú, kék szemű, körszakállas ember férfival. Egy mind. topázát és egy rőtmanó kacagányt visel. Fegyverzetét egy láplidérc trófea, egy élőholt mágus trófea és egy ryuku gárdista trófea ékesíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy díszes rézpajzsot tart. Auráját érzékelve máris tudod, jó jellemű, ahogy Te is az vagy. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve ThunderRabbit. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+10 életerő.)

* 1. KP: tps 3 0 0 TVP spórolása: 3 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 3 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [3 pontot használtál fel, van még 184.]

gyj 0 0 1 felt. gyűjtés 1
Csak azokat a tárgyakat szeded össze, amelyeknek értéke legalább 1 arany. [0 pontot használtál fel, van még 184.]

d 71 1 13 eldobod a 71. tárgyat (1 darabot) 13
Gondosan elrejtesz 1 rézpáncélt. [6 pontot használtál fel, van még 178.]

fse 1 felt. segítség 1 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 178.]

fas 90 felt. ásás 90 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 178.]

fku 50 felt. kutatás 50
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 178.]

fgy 40 30 felt. gyógyítás 40 30
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 178.]

fkt 43 felt. készítesz a 43. tárgyat
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 178.]

ef 1 501 energia fejlesztése 1
Egy parányi tégla berakásával te is hozzájárulsz a KT új tudati képességének kifejlesztéséhez: tudati energiát ölsz a fejlesztésbe. [-1 TU.] [7 pontot használtál fel, van még 171.]

kf 1552 kézbeveszed/felveszed az 1552. tárgyat
A füledre akasztod a saválló fülbevalót. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

fkt 36 3 felt. készítesz a 36. tárgyat (3 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

be 25 bemész a 25. titkos labirintusba
Ahogy feltárul előtted a lejárat, erős, hideg szél csap az arcodba. Vajon van még egyéb szellőzése is ennek az innét igen nehezen elérhető járatnak? A járatban sötétség van. Fáklyát gyújtasz. Lemászol a lépcsőn. A távolból orgonaszó hangzik fel. A falon egy feliratot látsz: "Eh, eh, eh. Ez lesz a sírod, szerencsétlen. A csapdáim elemésztenek. Istenem vár rád!" Thirgaon, Leah főpapja. [5 pontot használtál fel, van még 166.]

lm 2 3 1 mozogsz 2 3 1
Belépsz az óriási terem közepére. Feletted hatalmas kupola van, de az azt borító rengeteg rajzot, mintát nem tudod kivenni a fáklyád gyenge fényében. Minden irányba apró alkóvok bújnak meg. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Belesel a 3. pontnál levő alkóvba. [3. PONT] Hirtelen eltűnik alólad a talaj, és zuhanni kezdesz! Egy csapóajtós csapdába pottyantál. Szerencsédnek köszönhetően csak 3 életpontot vesztettél. Nagy nehezen kikecmeregsz.
Halvány sejtésed támad arról, hogy hogyan lehetett volna a dolgot megúszni. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (csapdaészlelés: 1. szint). (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Belépsz az óriási terem közepére. Feletted hatalmas kupola van, de az azt borító rengeteg rajzot, mintát nem tudod kivenni a fáklyád gyenge fényében. Minden irányba apró alkóvok bújnak meg. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Visszatérsz a kereszt-kamra kijáratához, és elhagyod a mínosz-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[20 pontot használtál fel, van még 146.]

m 8 4 mozogsz északra, délre
[47,8] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hmm, csak egy csontlepke. Ettől nincs semmi félnivalód. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Bronzpengével egy irtózatos ütéssel felvágod a csontlepke testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontlepke fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A csontlepke még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 61 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Ellenfeled ezúttal egy csontlepke.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a csontlepke nyakát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a csontlepke bordás testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontlepke fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A csontlepke összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 61 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Ez nem lehet más, mint egy autentikus vámpír. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Észreveszel egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tűzbokrot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy oltárt. Keletre nézve látsz egy oltárt. Délkeletre egy oltár van. Délnyugatra egy Chara-din oltár van. Nyugatra egy oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek nyugatra.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 fáklyát.

(Továbbmész...) [47,9] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Látsz egy mínosz-kúpot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy sullár közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a sullár bal oldalát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sullár testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod a sullár testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A sullár többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával jól megszúrod a sullár testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a sullár hatalmas testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A sullár többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Patájával a sullár többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A sullár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 sullár hólyagot. (ld. enc.) Elhajítod a vacak északi aurach trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes sullár trófeát. 466 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy óriás csontváz. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Oppsz, itt járt már valaki! Friss törpe nyomok vezetnek északra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [29 pontot használtál fel, van még 117.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[47,10] A bozótost sűrű erdő váltja fel. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy trollfa. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Meglengetve a bronzpengét ellenfeledre ugrasz. Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a trollfa vastag törzsét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) A trollfa egy lendületes ütése a bal karodba csapódik. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Bronzpengével hatalmas csapásokat adva felmetszed a trollfa testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a trollfa testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A trollfa egy lendületes ütése a jobb karodba csapódik. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ó! Hiszen ez egy óriás csontváz. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy gorombilla. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Bronzpengével irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a gorombilla jobb lábát. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a gorombilla bal oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Mancsával a gorombilla megpöcköli a jobb válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A gorombilla még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 lapockacsontot. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}


(Továbbmész...) [47,11] Fák, mindenütt csak fák. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Egy agglomerátor közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. {CSTT:} Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az agglomerátor testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod az agglomerátor testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az agglomerátor kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (8 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az agglomerátor testét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed az agglomerátor puha masszáját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az agglomerátor harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (7 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 304 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 86, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Tapasztalt erdőjáróként egy pillanat alatt elrejtőzöl egy alkalmas fa mögött. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy autentikus vámpír. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy grákó denevér került az utadba. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Meglengetve a bronzpengét a másikra rohansz. Bronzpengével egy irtózatos ütéssel felvágod a grákó denevér bőrszárnyát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a grákó denevér bőrszárnyát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A grákó denevér belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 6 életpontot vesztettél. A grákó denevér összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 grákóbőrt. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [47,12] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy lápi hajlék van. Északnyugatra egy oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy rambó bogár. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Meglengetve a bronzpengét a másikra rohansz. Bronzpengével egy irtózatos ütéssel felvágod a rambó bogár kitinpáncélját. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a rambó bogár testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A rambó bogár csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A rambó bogár még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 87.]

m 4 5 mozogsz délre, délnyugatra
[47,13] A talaj süppedős, nedves: mocsaras terepen vagy. Ez a fülledt levegőjű mocsár jelöli Nimeron földjének nyugati szélét. Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy lápi hajlékot. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy umor-pióca került az utadba. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét a másikra rontasz. {CSTT:} Bronzpengével egy irtózatos ütéssel felvágod az umor-pióca ocsmány fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az umor-pióca testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az umor-pióca belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny az artériádra tapasztja magát. A vérszívástól még 3 életpontot vesztettél. Az umor-pióca még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Néhány zsombék között megpróbálsz láthatatlanná válni. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Azonnal tudod, hogy egy sírlidérc volt a rémület okozója. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

(Továbbmész...) [46,14] Tovább gyalogolsz a lápvidéken.

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Néhány zsombék között megpróbálsz láthatatlanná válni. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Ez nem lehet más, mint egy óriás csontváz. Amikor elhal a zaj, előmászol. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy Raia oltárt. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 67.]

be 6 bemész a 6. titkos labirintusba
A sötétséget, gonoszt sugárzó helyet könnyedén megtalálod. Ahogy a misztikus, szürke ködből előemelkedő kövek felé közeledsz, rossz előérzeted támad: mintha vörösen izzó szempárok figyelnének a sötétből... De ahogy odakapod a fejed, nem látsz semmit. Csak a félelem, az idegesség - nyugtatod magad. A romok fölé olyan rosszindulatú sötétség borul, hogy nem fogod megúszni fáklyahasználat nélkül a dolgot. A fény talán segít a gonoszt is távol tartani... A járatban sötétség van. Fáklyát gyújtasz. Szorongással vegyes izgatottsággal teszed meg az első néhány lépést. Belépsz a romok közé. Mindenhonnan a halál nem szagolható, de mégis jól érezhető jelenléte árad. [5 pontot használtál fel, van még 62.]

lm 2 3 6 mozogsz 2 3 6
Tovább merészkedsz a szürke kövek között, felkészülve a legrosszabbra. [2. PONT] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy zombi. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Meglengetve a bronzpengét a másikra rohansz. {CSTT:} Bronzpengével egy hatalmas csapással felmetszed a zombi rotható húsát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a zombi rotható húsát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A zombi csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A zombi még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 30 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
A romvidék északnyugati csücskében járhatsz, ha egyáltalán hihetsz az igencsak megkavarodott irányérzékelésednek. [3. PONT] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy csontváz. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Elszántan a másikra rohansz. Bronzpengével irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a csontváz bal karját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontváz karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Fegyveredet erősen markolva lopakodsz a romok közt. Egy elágazáshoz érkeztél. [6. PONT] Hamarosan egy zombit pillantasz meg. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét ellenfeledre ugrasz. Bronzpengével alaposan megvágod a zombi foszladozó testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a zombi rotható húsát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}


[15 pontot használtál fel, van még 47.]

lm 7 5 mozogsz 7 5
Ahogy továbbmész, egy különösen sötétnek, elhagyatottnak tűnő szoba maradványai bontakoznak ki előtted. [7. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy csontváz van előtted! Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Bronzpengével irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a csontváz testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a csontváz bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontváz karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A csontváz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Valamit észreveszel a földön! Szerzeményed: 1 lapockacsont. Felpakolsz.
Fegyveredet erősen markolva lopakodsz a romok közt. Egy elágazáshoz érkeztél. [6. PONT]
Ahogy a sarokban meghúzódó épületmaradványok felé közelítesz, rossz érzés kerít hatalmába. [5. PONT] Nem lepődsz meg, hogy egy csontváz lakik itt. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét ellenfeledre támadsz. Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A csontváz karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bronzpengével egy hatalmas csapással felmetszed a csontváz bal karját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontváz karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A csontváz összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Valamit észreveszel a földön! Szerzeményed: 1 bordacsont. Felpakolsz.
[15 pontot használtál fel, van még 32.]

lm 4 1 mozogsz 4 1
Az egykori falak maradványainak kanyargó összevisszasága valaha talán gyönyörű képekkel díszített folyosó lehetett: mostanra mindent elnyelt a mocsár. Vigyázva lépkedsz tovább. [4. PONT] Hirtelen egy zombit veszel észre magad előtt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Elszántan ellenfeledre rontasz. Bronzpengével egy irtózatos ütéssel felvágod a zombi rotható húsát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a zombi foszladozó testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a zombi megcsapja a fejedet. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A zombi összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


Tovább merészkedsz a szürke kövek között, felkészülve a legrosszabbra. [2. PONT]
Visszatérsz a bejárathoz, és elhagyod a baljóslatú helyet.
[15 pontot használtál fel, van még 17.]

* 1. BP: tpf 3 0 0 TVP elővétele: 3 pontért
Felszabadítottunk neked 3 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 20.]

* 2. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 17.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Figyelem: 3 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 17 pontod maradt, ebből a következő körre 17 pontot vihetsz át. Kapsz még 185 pontot. A következő körben tehát 202 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


CSAPDAÉSZLELÉS
A földalatti labirintusokban, várakban a szörnyek után a csapda a második leggyakoribb dolog, ami a kincseket védi. Ennek köszönhetően, a kincsvadászok is ezt a képességet fejlesztik ki leghamarabb a szörny-hamburgerré-csépelésének tudománya után. Minél több csapdát kerültél el, annál nagyobb lesz a csapdaészlelésed, minél nagyobb a csapdaészlelésed, annál több csapdát kerülsz el. Ez amolyan öngerjesztő folyamat. Azt, hogy mennyire figyelsz a föld alatt a csapdákra, az óvatosságod határozza meg. Ezt az OV paranccsal állíthatod be 0 és 5 közötti értékre. Alapértelmezésben ez 0, ami azt jelenti, hogy egyáltalán nem figyelsz a csapdákra, akkor sem, ha van csapdaészlelésed. Ha nullától nagyobb értékre állítod be (pl. OV 4) akkor figyelni fogsz a csapdákra, minél többet állítasz be, annál jobban. Ez persze a mozgás pontköltségét is befolyásolja: a labirintusban minden lépésed az óvatosságként megadott értékkel többe fog kerülni. A fenti példa esetében 5 helyett tehát MINDEN lépés 9 pont lesz. Egy régi bölcs szerint "Ön dönt: iszik vagy vezet ... azaz gyorsan mozog, vagy csapdát észlel." Megjegyzés: ha életerőd egy labirintusban a menekülés% alá zuhan, az OVatósságod automatikusan 5 lesz (a saját biztonságod érdekében). Ha gyógyítasz magadon, és újra a menekülés% fölé kerül az életerőpontod, illetve a fordulód végén, az óvatosság automatikusan visszaáll az általad beállított értékre. Az OV parancsot beépítheted az LM parancsba is, ha 900-at adsz a beállítandó OVatossághoz. Pl. LM 1, OV 2, LM 3 4, OV 0, LM 5 helyett elég annyit írnod, hogy LM 1 902 3, LM 4 900 5, így jónéhány parancshelyet megspórolhatsz.
Ezenkívül a csapdaészlelés hasznos tulajdonság akkor, ha a tolvaj a másik kalandozó által felállított csapdát elkerülve akar zsákmányhoz jutni. Ezek általában nagyon ravasz csapdák, ezért csak profi tolvajok tudják őket elkerülni. Minél jobb csapdakészítő állította fel ezeket, annál nagyobb valószínűséggel sétálsz bele. Az ilyen csapdák észlelésénél sajnos nem számít az OV parancs.

SULLÁR (101. SZÖRNY)
Ez a bozótosban élő elefánttestű, kígyópikkelyes, bikafejű szörny tipikusan abba a kategóriába tartozik, amely elől jobb elbújni, mint leöletni magadat vele. Rengeteg sebzést képes túlélni, és még többet kiosztani. Brutális emésztőrendszere mindent képes feldolgozni - nemcsak téged, hanem a páncélodat is. Ha szembe akarsz szállni vele, talán legérdemesebb egy hosszú szúrófegyvert alkalmazni, amivel a rohamozó sullárt agyondöföd.

SULLÁR HÓLYAG (168. TÁRGY)
Ha találsz egy döglött sullárt (esetleg te ölted meg?) akkor undorodat leküzdve felboncolhatod. A dögletes bűzt árasztó belső szervek között meg fogod találni a sullár hólyagját, amelyet biztonságosan összecsíptetve akár teljesen légmentes (és némi mosás után aránylag steril) tartónak használhatsz. De vajon mit érdemes benne tartani? Vizet nem - arra ott van a vizestömlő. Mérget sem - arra is vannak különböző tartók. No sebaj, ha majd találsz valami illékony folyadékot, akkor azt ebben fogod tartani. (max. 20 cseppet.)

TROLLFA (80. SZÖRNY)
Belépni egy sűrű erdőbe már eleve azt jelenti, hogy készülj fel a legrosszabbra. Aztán amikor egy vastag, erős fa megmozdul melletted, már késő az utolsó imát elrebegni: alighanem egy trollfa döntött úgy, hogy véget vet az életednek. Ezek az akár száz évig is elélő, háromméteres monstrumok csak kisöccsei a gyilkos enteknek, de félelmetes regenerálódó képességük így is kemény próba elé állítja azt a kalandozót, aki a valós világot preferálja az árnyékvilág könnyed semmittevéséhez képest. A trollfák ellen ütőfegyvert alkalmazni esztelenség, és a szúrófegyvereknek sem sok esélye van. Mivel a sűrű erdőben nem használhatsz lő- és dobófegyvert, nem sok választási lehetőséged marad... Szerencsére, a trollfák nem tudnak gyorsan mozogni - ha a dolgok rosszra fordulnak, még mindig marad a futás! A trollfa fegyverként egy kicsavart fatörzset használ.

UMOR-PIÓCA (63. SZÖRNY)
A mocsarak e lakói méltán félelmetesek és undorítóak: hatalmas, puha testük, harapókákkal teli szájuk, egész működésük a vérszívást szolgálja. A méretbeli különbségből adódik a másik eltérés kisebb rokonaiktól: míg egy humanoid véréből akár két tucat hagyományos pióca is jól tud lakni, addig egy umor-pióca étvágyának kielégítésére elég akár egy fél tucat humanoid vére is...

KARAKTERLAP

Kovács János, egy vörös, rövid hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Raia híve vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 47. fordulód.

Erő: 18 Szint: 11 Merészség: 5/5 Magasság: 123 cm
IQ: 16 Támadás: 10 Agresszió: 3 Testsúly: 63 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 8 Menekülés: 30 % Életkor: 67/67 év
Egészség: 18 Életpont: 165/165 Jellem: jó (72) Tul. pont: 4
Szerencse: 18 Varázspont: 0/0 Pénz: 205 arany Kép. pont: 6
Tudatpont: 6/5
Eddig összesen 287 szörnyet (14 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 251 TP-t kaptál. Jelenleg 22 885 TP-d van. A következő szinthez még 2 115 TP szükséges. Trófeáid: mutáns pók, trappoló dinymák, sullár.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 9/91 (+25%) vágófegyverek: 8/27 (+73%) ütőfegyverek: 10/50
lőfegyverek: 8/31 dobófegyverek: 10/73 (+5%)

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << szöges bunkó (#8) << bronzhegyű lándzsa (#87)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); dárda (#10) max. 1 db (4 -5.); ubuk dobónyíl (#138) (6 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
46,33 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 48

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 685 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 15/2 (+66%) 2. nyomkövetés: 9/8 (+35%) 3. mászás: 2/11
4. csapdakészítés: 3/36 (+21%) 5. csapdaészlelés: 1/6 (+106%) 6. gyógyítás: 16/92
7. titkosírás: 1/33 8. felderítés: 1/33 9. zene: 1/20
10. szörnyismeret: 1/40 11. zárnyitás: 3/23 12. vadászat: 1/23
13. bányászat: 14/44

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
segítesz max. 1 TVP-ért
kutatsz max. 50 TVP-ért
ásol max. 90 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot, csak egyszer), tükröt (#43) (max. 1 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 6, max: 50)
manifesztátor (#124), vízionár (#66), sírlidérc (#172), süvítő rája (#113), fabontó szójer (#71), láplidérc (#352)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. városháza (Shaddar) (539): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6, 25.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 6 TU. szükséges még: 24 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 498 TU szükséges.)
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bronzpáncél (#90) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78)
Fegyverek és lövedékek
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 1 bronzpenge (#126) 1 * csontkés (#11)
1 csontszablya (#64) 1 dárda (#10) 1 * fúvócső (#20)
1 kőkalapács (#13) 7 * mérgezett tüske (#23) 1 parittya (#18)
1 * szöges bunkó (#8) 1 tolmokov-koktél (#351) 2 ubuk dobónyíl (#138)
10 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * nap szimbólum (#141) 1 * nekrofun medál (#253) 1 * regeneráló gyűrű (#254)
1 * saválló fülbevaló (#1552)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 2 deus ex machina (#1) 1 éjkő (#2369)
2 fáklya (#36) 1 furulya (#233) 1 + hebrencs csapda (#147)
1 távcső (#42) 2 varázskő (#305) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
2 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 20]
1 sullár hólyag (#168) [üres, kapacitás: 20]
1 vizestömlő (#3) [benne 18 korty víz (#27), fér még: 2]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengőke (#231) 3 aurach fog (#657) 1 bakkura bőr (#95)
2 bordacsont (#16) 2 dözmöng szív (#122) 9 drótszőr (#37)
2 evaporőr háj (#105) 1 fabontó (#106) 2 fekete gyöngy (#99)
1 fémrúd (#104) 1 grákóbőr (#41) 2 gyöngymangó (#135)
1 karbin plazma (#199) 1 lapkorong (#80) 2 lapockacsont (#33)
23 madártoll (#112) 1 mákrózsa virág (#56) 3 mandibulapenge (#125)
5 óndarab (#85) 10 pirkit (#153) 1 rézdarab (#70)
3 rókafarok (#124) 1 sallank karom (#128) 5 smirglilevél (#29)
4 szárnyas hernyó (#69) 1 szvó-ektoplazma (#151) 2 vasérc (#152)

Összsúly: 43.70 kg Megterheltség: 95%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 89 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2) 1 rézpáncél (#71)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bordacsont (#16) 1 fáklya (#36) 1 grákóbőr (#41)
2 lapockacsont (#33) 1 sullár hólyag (#168) 2 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

45 46 47 48
7
8
9
10
11
12
13
14
15
(46,14) a 6. labirintus bejárata, zombi (#49), csontváz (#48)
(47,8) csontlepke (#746), egy ismeretlen isten rúnaköve, tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), oltár
(47,9) a 25. labirintus bejárata, mínosz-kúp (#178), oltár, sullár (#101)
(47,10) trollfák (#80), gorombilla (#38)
(47,11) agglomerátor (#138), grákó denevér (#25)
(47,12) egy ismeretlen isten rúnaköve, tavacska, oltár, rambó bogár (#14)
(47,13) umor-pióca (#63)

Üzenet küldése a karakternek