43. forduló, 45. forduló, Kovács János összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. júl. 12. 9h:06'
EZ A 78. JÁTÉKHETED, 44. FORDULÓD
79. játékheted kezdete: júl. 13.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2334
SZÁMLA : XXXX

KOVÁCS JÁNOS KALANDJAI


Morgan hatalma gyengült. Csak így tovább, pusztítsátok az élőholtakat, és a Negatív létsíkra nyíló rések bezáródnak.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [44,7] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+5 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+9 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy sörényes ubuk fészket vagy búvóhelyet. Hiába. Semmi eredmény. [10 pontot használtál fel, van még 177.]

* 1. KP: tps 3 0 0 TVP spórolása: 3 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 3 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [3 pontot használtál fel, van még 174.]

ba 71 nem támadod a 71. szörnyet
BA 71 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 174.]

ef 1 501 energia fejlesztése 1
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-1 TU.] [7 pontot használtál fel, van még 167.]

gy 5 gyógyítás 5 pontért
Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+1 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek északra. [5 pontot használtál fel, van még 162.]

kf 20 kézbeveszed/felveszed a 20. tárgyat
Elrakod a parittyát, majd előkészíted a fúvócsövet. [0 pontot használtál fel, van még 162.]

flh 1 23 1 felt. lőfegyver haszn. 1 a 23. tárggyal (1 darabot)
Ok, FLH 1 23 1 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 162.]

m 4 mozogsz délre
[44,8] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Észreveszel egy oltárt. Raia hívei emelték. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy olvasztókemencét. Egy hatalmas pókhálóba tekeredett alakot pillantasz meg. A pókháló tövében ott üldögél egy kövér pók, úgy látszik, jóllakottan, mert áldozatát egyelőre nem bántja. A szerencsétlen figura még lélegzik, bár nyilván megbénította a méreg. Ha segíteni akarsz, szükséged van egy fáklyára, amellyel elkergeted a pókot és leégeted a hálót. Ez a tevékenység 10 TVP-be kerül (16. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Fáklyát gyújtasz, és a kövér pók felé suhintasz. Az uccu neki, elhordja ocsmány potrohát! Ezután óvatosan lepörkölöd a hálót. A méregtől félig lebénult kobuderát támogatsz elő. Megköszöni a segítségedet, miközben a háló foszlányait tépkedi magáról. Közben elmondja, hogy nem eshetett volna mindez meg vele, ha nála vannak az ubuk dobónyilai, amelyeket még apjától örökölt. Kérdésedre, hogy a dobónyilak hogyan készíthetők el, sajnálkozva rázza fejét - ő sem tudja. Elbúcsúztok, és ki-ki megy tovább a saját feje után. (+2 jóság.)
Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délre egy oltár van. Délnyugatra egy tavacska van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy mély kút van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Felismered a közeledőt. Csak egy trappoló dinymák. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a trappoló dinymák fejét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Szerencsére féreugrottál. Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a trappoló dinymák fekete testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a trappoló dinymák fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (4 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A trappoló dinymák többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval többször eltalálod a trappoló dinymák bal oldalát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) A trappoló dinymák rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (4 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Húsodat át- meg átjárja a trappoló dinymák szarva. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 37, gyógyulás: 0, összesen: -37 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy láplidérc.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a láplidérc testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót a másikra támadsz. {CSTT:} Szöges bunkóval többször eltalálod a láplidérc testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a láplidérc testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Előremozdulva, a láplidérc kitátja a pofáját és beléd harap! (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A teremtmény kiszívja életenergiádat, magát gyógyítva. 12 életpontot vesztettél. Karmával néhányszor a láplidérc megcsapja a fejedet. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval párszor keményen megütöd a láplidérc jobb lábát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a láplidérc testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A láplidérc fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A lény elszívja életenergiádat, és magát gyógyítja! 8 életpontot vesztettél. A láplidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 72, gyógyulás: 0, összesen: -72 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet.
(Feltételes gyógyítás:) Kutyaharapást szőrivel, mondja a közmondás. Mivel jobb nem jut eszedbe, a zsákod alján talált állati szőröket a sebeidre helyezed, majd egy lábon állva koncentrálsz tíz percig. Az eredmény még téged is meglep. (+42 életerő.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Még egész friss törpe nyomok vezetnek északnyugatra. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [62 pontot használtál fel, van még 100.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Eltelik egy óra... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz vashegyű lándzsát. (ld. enc.) 114 tapasztalati pontot kaptál. Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek délnyugatra. [10 pontot használtál fel, van még 90.]

f 51 kísérletezel az 51. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Hosszú idő telik el... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz bronzpáncélt. (ld. enc.) 177 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 80.]

m 3 5 mozogsz délkeletre, délnyugatra
[45,9] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Raia híveié. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy oltárt. Keletre nézve látsz egy Chara-din oltárt. Nyugatra egy oltár van. Északra egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy evaporőr. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az evaporőr hengertestét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét a másikra rohansz. {CSTT:} Bronzpengével párszor kilyukasztod az evaporőr hengertestét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod az evaporőr hengertestét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csápjaival az evaporőr csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 evaporőr hájat. 129 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Ellenfeled ezúttal egy csontlepke.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 mérgezett tüske. Lövedéked átfúrja a csontlepke testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét ellenfeledre rohansz. Bronzpengével egy hatalmas csapással felmetszed a csontlepke színes szárnyát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a csontlepke jobb első lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontlepke megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A csontlepke most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 61 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy zombi.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 mérgezett tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a zombi testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét a másikra rontasz. Bronzpengével egy hatalmas csapással felmetszed a zombi testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a zombi rotható húsát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a zombi karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 regeneráló gyűrűt. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 47 (limit: 885), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 4750.

(Továbbmész...) [44,10] Vált a terep: sűrű erdőben vagy. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Egy pókvadász nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét a másikra rontasz. Bronzpengével többször mélyen végigmetszed a pókvadász nyúlánk szívókáját. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a pókvadász jobb középső lábát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A pókvadász nyelvével fájdalmas sebeket ejt a bal karodon. (3 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A pókvadász még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 103 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Észrevétlenül meglapulsz egy hatalmas fatörzs mögött. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Azonnal rájössz, hogy egy élőholt mágus ijesztett meg. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss törpe nyomok vezetnek északra. [24 pontot használtál fel, van még 56.]

kt 138 elkészíted a 138. tárgyat
Legyártottál 1 ubuk dobónyílat. [10 pontot használtál fel, van még 46.]

m 2 mozogsz keletre
[45,10] Még mindig az erdőben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Egy szőrös pók nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a szőrös pók testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a szőrös pók puha testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szőrös pók megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átszúrod a szőrös pók testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a szőrös pók testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csáprágójával a szőrös pók megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szőrös pók most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 217 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy szintszívó volt. Amikor elhal a zaj, előmászol. Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 34.]

m 3 3 5 mozogsz délkeletre, délkeletre, délnyugatra
[46,11] Az erdőt síkság váltja fel. Látsz egy rát-fát. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Megosztod a tazunkarókával az élelmiszerkészletedet. Egy hálás pillantás biztosítja számodra, hogy a természet barátjának számítasz. (+2 jóság.)
Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Nyugatra nézve látsz egy Chara-din monolitját. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy piromenyét. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a piromenyét jobb első lábát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (9 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Meglengetve a bronzpengét a másikra rohansz. Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a piromenyét jobb hátsó lábát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a piromenyét bal hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 pirkitet. 219 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Elsőnek egy csontváz száll szembe veled.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 mérgezett tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a csontváz bal lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Elszántan ellenfeledre rontasz. Bronzpengével irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a csontváz karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Bronzpengével megvágod a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a csontváz karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy láplidérc.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a láplidérc bal lábát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Szöges bunkóval párszor keményen megütöd a láplidérc jobb oldalát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a láplidérc jobb karját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A láplidérc a jobb karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál belőled. 14 életpontot vesztettél. A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval párszor keményen megütöd a láplidérc testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a láplidérc sáros testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A láplidérc fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A lény kacagva szívja el életnedveidet. 16 életpontot vesztettél. A láplidérc néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 71, gyógyulás: 0, összesen: -71 ÉP}

A menekülés az egyetlen épeszű választás. Futsz, amíg bírsz, s nem nézel hátra. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [47,12] Még mindig füves síkságon vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Szomjazva veted magad a vízre. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Felfedeztél egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Nocsak, egy quwarg! Rátaposol. 1 tapasztalati pontot kaptál. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy lápi hajlék van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy woor-antilop. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [24 pontot használtál fel, van még 10.]

m 8 mozogsz északra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 10.]

szk 59 keresed az 59. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy pókvadászt. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 10.]

ef 4 501 energia fejlesztése 4
KT-dnek segédkezel egy új tudati képesség kifejlesztésében: hosszan koncentrálsz, a közös gyűjtőbe ömlesztve tudati energiáidat. [-1 TU.] [7 pontot használtál fel, van még 3.]

* 1. BP: tpf 3 0 0 TVP elővétele: 3 pontért
Felszabadítottunk neked 3 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

* 2. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 3.]
Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 182 pontot. A következő körben tehát 185 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TRAPPOLÓ DINYMÁK (118. SZÖRNY)
A trappoló dinymák hosszú és vastag lábú, hosszú és fekete testű szarvas lény. Leginkább egy belakkozott giliszta és egy orrszarvú keresztezésére emlékeztet. Nem egy agresszív szörny, de ha megtámadják, védi magát. Technikája többnyire az, hogy letapossa ellenfelét. Másik veszedelmes képessége a tintacsigáéhoz hasonló: nyúlós, fekete folyadékot tud ellenfelére köpni, rövid időre elvakítva azt. Megállítására egy szúrófegyver legalkalmasabb, de az se rossz taktika, ha ütőfegyverrel elkaszálod a hosszú lábait.

VASHEGYŰ LÁNDZSA (182. TÁRGY)
A vashegyű lándzsa valamivel jobb fegyver, mint a bronzhegyű: 4d6+1 a sebzése. Az igazi előnyei azonban a bronzhegyű lándzsával szemben: 1.) könnyebb, 2.) pontosabban tudsz vele célozni (+2 támadásod van, amíg ezzel harcolsz), 3.) nem kell hozzá fa, tehát nem tudja elpusztítani a fabontó szójer. Forgatásához azonban legalább 10-es szúrófegyver szakértelem szükséges. Elkészítéséhez szükséges 3 vasérc, amelyből a hegyet kovácsolod egy vaskohónál, egy fémrúd, amelyből a nyél lesz, 6 pirkit, amellyel a kemencét felfűtöd, és egy kőkalapács, amellyel a munkát elvégzed. A KT 182 parancs 30 TVP-be kerül, és 2-es bányászat szakértelem szükséges hozzá.

BRONZPÁNCÉL (90. TÁRGY)
Olyan védett és sebezhetetlen akarsz lenni, mint egy acélkolosszus? Bizony, jó úton jársz! A bronzpáncél az egyik legjobb minőségű páncél, amelyet aránylag egyszerű eszközökkel elő lehet állítani. Először is, egy olvasztókemencében 6 ón- és 6 rézdarabból elegendő bronzot kell öntened. Ezután kőkalapácsokkal kialakítod a megfelelő lemezeket, amelyeket egy bőrpáncélra felerősítesz. És már készen is van ez a 7-es védettséget adó tárgy (masszív 70 tevékenység-pontért).

REGENERÁLÓ GYŰRŰ (254. TÁRGY)
Ez egy apró rúnákkal teleírt, vastag aranygyűrű. Szépsége mellett kevésbé nyilvánvaló a speciális gyógyító erő, amelyet viselőjére ruház. Akinek az ujján egy ilyen gyűrű van (KF 254) annak életpontja a táborozás alatt jobban regenerálódik.

SZŐRÖS PÓK (100. SZÖRNY)
A sűrű erdők mélyén lapulnak a hatalmas testű ocsmány szőrös pókok. Nagy, ragadós, vastag szálú hálókat szőnek a fák közé. Ha a göcsörtös, ősi fák között barangoló kalandozó beleragad egy ilyenbe, valószínűleg lemondhat az életéről - a szőrös pók tehetetlenül vergődő ellenfelébe élvezettel pumpálja a zöldes, maró mérget. Előfordulhat az is, hogy egy labirintus mélyén találkozol szőrös pókkal. Puha, ruganyos testét legkönnyebben vágó és szúrófegyverrel pukkanthatod ki.

KARAKTERLAP

Kovács János, egy vörös, rövid hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Raia híve vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 44. fordulód.

Erő: 18 Szint: 11 Merészség: 5/5 Magasság: 123 cm
IQ: 16 Támadás: 10 Agresszió: 3 Testsúly: 63 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 6 Menekülés: 30 % Életkor: 67/67 év
Egészség: 18 Életpont: 162/31 Jellem: jó (70) Tul. pont: 4
Szerencse: 18 Varázspont: 0/-11 Pénz: 205 arany Kép. pont: 6
Tudatpont: 6/4
Eddig összesen 253 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 105 TP-t kaptál. Jelenleg 18 847 TP-d van. A következő szinthez még 6 153 TP szükséges. Trófeáid: mutáns pók, proteinfecske, északi aurach.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 9/31 (+15%) vágófegyverek: 6/76 (+36%) ütőfegyverek: 10/26 (+12%)
lőfegyverek: 8/31 (+18%) dobófegyverek: 10/33 (+25%)

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << szöges bunkó (#8) << csontszurony (#12)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); mérgezett tüske (#23) max. 1 db (1 -3.); dárda (#10) max. 1 db (4 -5.); ubuk dobónyíl (#138) (6 -);
47,31 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 47

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 685 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 13/4 (+33%) 2. nyomkövetés: 8/46 (+36%) 3. mászás: 2/11
4. csapdakészítés: 2/69 (+23%) 5. gyógyítás: 16/48 (+49%) 6. titkosírás: 1/11
7. felderítés: 1/5 8. zene: 1/20 9. szörnyismeret: 1/40 (+20%)
10. zárnyitás: 3/23 11. vadászat: 1/23 12. bányászat: 14/28

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
kutatsz max. 50 TVP-ért
ásol max. 100 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 5, max: 50)
manifesztátor (#124), vízionár (#66), sírlidérc (#172), süvítő rája (#113), fabontó szójer (#71)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. városháza (Shaddar) (539): 6. labirintus (46,33).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 5 TU. szükséges még: 25 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 574 TU szükséges.)
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 bőrpáncél (#51) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78)
1 * rézpáncél (#71)
Fegyverek és lövedékek
1 bronzpenge (#126) 1 * csontkés (#11) 1 csontszablya (#64)
1 csontszurony (#12) 1 dárda (#10) 1 * fúvócső (#20)
1 kőkalapács (#13) 2 kőkés (#6) 7 mérgezett tüske (#23)
1 parittya (#18) 1 * szöges bunkó (#8) 1 tolmokov-koktél (#351)
1 ubuk dobónyíl (#138) 6 * ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * nap szimbólum (#141) 1 * nekrofun medál (#253) 1 regeneráló gyűrű (#254)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 2 deus ex machina (#1) 1 fáklya (#36)
1 furulya (#233) 1 + hebrencs csapda (#147) 5 kaja (#2)
1 távcső (#42) 2 varázskő (#305) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
2 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 20]
1 vizestömlő (#3) [benne 20 korty víz (#27), fér még: 0]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
3 aurach fog (#657) 1 bakkura bőr (#95) 2 dözmöng szív (#122)
9 drótszőr (#37) 2 evaporőr háj (#105) 1 fabontó (#106)
2 fekete gyöngy (#99) 1 fémrúd (#104) 2 gyöngymangó (#135)
1 lapkorong (#80) 18 madártoll (#112) 1 mákrózsa virág (#56)
3 mandibulapenge (#125) 13 óndarab (#85) 10 pirkit (#153)
9 rézdarab (#70) 3 rókafarok (#124) 1 sallank karom (#128)
5 smirglilevél (#29) 1 sünmedve tüske (#14) 4 szárnyas hernyó (#69)
2 vasérc (#152)

Összsúly: 48.63 kg Megterheltség: 105%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 94 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fáklya (#36) 1 kaja (#2) 1 madártoll (#112)
3 mérgezett tüske (#23) 1 sünmedve tüske (#14) 3 ubuk dobónyíl (#138)
1 ubuk tüske (#131)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 evaporőr háj (#105) 2 pirkit (#153) 1 regeneráló gyűrű (#254)
13 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

43 44 45 46 47 48
6
7
8
9
10
11
12
13
(44,8) Raia oltár, olvasztókemence (#86), 16. jellempróba, vaskohó (#155), trappoló dinymák (#118), láplidérc (#352)
(44,10) pókvadász (#59)
(45,9) Raia oltár, evaporőr (#69), csontlepke (#746), zombi (#49)
(45,10) szőrös pók (#100)
(46,11) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), 27. jellempróba, oltár, piromenyét (#99), csontváz (#48), láplidérc (#352)
(47,12) egy ismeretlen isten rúnaköve, tavacska, oltár, woor-antilop (#31)

Üzenet küldése a karakternek