40. forduló, 42. forduló, I. Cleon összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. febr. 27. 9h:25'
EZ A 41. JÁTÉKHETED, 41. FORDULÓD
42. játékheted kezdete: márc. 1.
A következő fordulódat legkorábbana 42. játékhéten tudjuk betáplálni.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4713
SZÁMLA : XXXX

I. CLEON KALANDJAI


7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [43,-9] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 csontszablyát (5 arany).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+44 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+7 varázspont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy pókvadász nyomára bukkanj. A hosszas kutatás, amelyet a pihenés rovására folytattál, eredménytelen maradt. [10 pontot használtál fel, van még 184.]

* 1. KP: elmormolod a 4. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Létrehoztad az auralátás varázslatot! Felkészültél az aurák kilesésére. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 179.]

f 92 kísérletezel a 92. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Lázasan töröd a fejed... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz dobóhálót. (ld. enc.) 87 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 167.]

kf 8 1 kézbeveszed/felveszed a 8. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a kőkést, majd a jobb kezedbe veszed a szöges bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

kf 10 kézbeveszed/felveszed a 10. tárgyat
Előkészíted a dárdát. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

tno 2 növeled a 2. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

kno 12 képesség-növelés 12
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 bányászat.) [Mostantól használhatod a Feltételes Ásás: FÁS <TVP> parancsot. Ha fémet érzékelsz egy mezőn, automatikusan ásol. Egy körben maximum annyi TVP-t fogsz erre elkölteni, ahány TVP-t paraméterként megadtál. A parancs kikapcsolása az üres FÁS paranccsal történik. Ahhoz, hogy valaki megkapja ezt a parancsot, 5-ös bányászat szakértelem és legalább 30 fordulónyi tapasztalat szükséges.]
[0 pontot használtál fel, van még 167.]

kno 7 képesség-növelés 7
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 felderítés.)
[0 pontot használtál fel, van még 167.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Részletes és aprólékos kutatásba kezdesz. Kutatásodat végül siker koronázza. Több tárgyat látsz a földön: 2 pirkit (ld. enc.). Elteszed őket. [20 pontot használtál fel, van még 147.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[42,-8] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Leah híveié. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy Leah oltárt. Délre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délnyugatra egy Elenios oltár van. Elrakod a távcsövet.


(Továbbmész...) [41,-7] Még mindig füves síkságon vagy.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Elenios hívői építették. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Sheran oltárt. Nyugatra nézve látsz egy Fairlight oltárt. Elteszed a látcsövet. [20 pontot használtál fel, van még 127.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Aztán előveszed az 5 kék orchideát, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Megszólal az ismerős hang.
- Jól van, halandó, hűségesen szolgálsz! Jutalmad nem marad el. (+1 max. életerő, +2 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve bűvölés. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Pusztítsd az orkokat, a gonosz szolgái! Bizonyításképp pedig áldozz fel nekem öt csontszablyát. 2.) Ölj meg egy pókvadászt. Nagy jót tennél egy ilyen gonosz lény elpusztításával! 3.) Hozz nekem két mocsári penkét! Nem bukkanhatsz rá másként, csak ha alaposan keresed [adj ki KUT parancsot a mocsárban.] [30 pontot használtál fel, van még 97.]

im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Megszólal az ismerős hang.
- Jól van, halandó, hűségesen szolgálsz! Jutalmad nem marad el. (+1 max. életerő, +2 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve gondolatolvasás. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Pusztítsd az orkokat, a gonosz szolgái! Bizonyításképp pedig áldozz fel nekem öt csontszablyát. 2.) Segíts a bajbajutottakon [hajts végre legalább egy jellempróbát, és érj el legalább 15-ös jóságot!] 3.) Hozz nekem két mocsári penkét! Nem bukkanhatsz rá másként, csak ha alaposan keresed [adj ki KUT parancsot a mocsárban.] [30 pontot használtál fel, van még 67.]

m 4 5 mozogsz délre, délnyugatra
[41,-6] A sík vidéket bozótos váltja fel. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Raia hívei emelték. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy acéldarázs. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az acéldarázs testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Ezt a támadást elhibáztad! Az acéldarázs farkával megérint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az acéldarázs potrohát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával az acéldarázs, épp csak megsuhint. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Az acéldarázs még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 acélpengőkét. (ld. enc.) 115 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 12 tüskét.

(Továbbmész...) [40,-5] Még mindig bozótos. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy garokk. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a garokk fejét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a garokk testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a garokk bal oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Agyarával a garokk a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a garokk varacskos hátát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a garokk testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Agyarával a garokk a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 kaját. 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Találsz egy móricserjét. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Elenios híveié.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 tüskét. [34 pontot használtál fel, van még 33.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
A kóbor macskákat majdnem mindenki veszélyesnek tartja. Csak néhány szakértő tudja, hogy ha jó helyen karmolnak meg, akkor az jobb mint az akupunktúra. Te ezek közé tartozol, és az erre járó macskát is rá tudod venni az együttműködésre. (+11 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 13.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[39,-4] A bozótos terep dombvidékbe megy át. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Elenios rúnaköve. Találsz egy krómkaktuszt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy olvasztókemencét. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Sheran híveié. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy Leah oltárt. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy olvasztókemence van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 3.]

szk 62 keresed a 62. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy kőevőt. [0 pontot használtál fel, van még 3.]
Iszol a vizestömlőből. Az aranypikkelyek szaporodnak. Micsoda öröm! Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt az auralátás hatása.
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 182 pontot. A következő körben tehát 185 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


DOBÓHÁLÓ (221. TÁRGY)
A dobóhálót négy kötél összefonásával és csomózásával készítheted el, a KT 221 parancs kiadásával, 10 TVP-ért. Ha ki akarod találni, hogy ezt hogyan használhatod szörnyek befogására, (és már megkaptad a szörnyelfogás enciklopédiáját) nem árt, ha kiadsz a kész dobóhálóra is egy F parancsot.

PIRKIT (153. TÁRGY)
A pirkit egy különleges anyag, amely nehezen gyullad meg, de ha égni kezd, akkor nagyon lassan és nagyon magas hőfokon teszi ezt. A szén eltűnése miatt már évszázadok óta használják a ghallai kovácsok. Beszerzése aránylag nehézkes, sűrű erdőben KUTatva vagy bizonyos növény-szörnyeket leölve lehet hozzájutni.

BŰVÖLÉS (20. VARÁZSLAT)
Ezzel a varázslattal annyira el tudsz bűvölni egy másik kalandozót, hogy szíves-örömest átadja neked egy tárgyát. A varázslat elmondása után (ami 10 VP-be kerül) inaktívan lapul. Ha egy olyan kalandozó táborára bukkansz, akinek birtokában van a keresett tárgy, ezt a varázslat jelzi, és mielőtt odamész hozzá, működésbe hozhatod. Azt, hogy melyik tárgyat szeretnéd elkérni, 2. paraméterként, hogy hány darabot, harmadikként kell megadnod. Maximum 20-at írhatsz 3. paraméternek. Példa: V 20 2 3 paranccsal maximum 3 kaját fogsz kérni attól, akivel legközelebb találkozol, és akinek a birtokában van. Könnyen előfordulhat, hogy a varázslatnak az áldozat mentálisan ellenáll, vagy a tárgy átadása után rájön, hogy mi történt. Ebből pedig csata származhat! KF-elt tárgyat és aranyat nem kérhetsz el - az arany az egyetlen tárgy, amitől még varázslat hatására sem hajlandó egy kalandozó megválni. A bűvölést nem fogod olyan kalandozókra használni, akikre (akár fajukra, vallásukra, stb) BA parancsot adtál ki. Az ellenfél a bűvölés elleni szerencse dobására mínuszokat kap a papi rangodtól függően, és pluszokat a bűvölt érték függvényében. Ez a plusz (tárgyérték X mennyiség)/3 - 2. Azaz, ha 10 db 1 arany értékű tárgyat próbálsz bűvölni, ellenfeled +1 mentődobást kap, 1 db 20 arany értékű tárgy esetén +4 mentődobást, és 20 db 0 arany értékű tárgy esetén -2 mentődobást. A "mennyiség" az általad kiadott parancs paraméterét jelenti, nem a célzott karakter birtokában levő mennyiséget.

GONDOLATOLVASÁS (8. VARÁZSLAT)
Ez a varázslat lehetővé teszi, hogy bizonyos mértékig beleláss más kalandozók agyába. Különösen a más kalandozók iránt érzett gyűlölködő és alattomos gondolatokat (ezek a legerőteljesebbek) tudod fogni. A varázslat egy fordulón keresztül tart, és minden kalandornál, akivel találkozol, van esély (minél gyengébb a másik mentális ellenállása, annál nagyobb), hogy megtudod egy vagy több feltételes lopás vagy támadás parancsát, amit fajra vagy játékosra adott ki. Az, hogy hány parancsot tudsz kifürkészni, függ attól, hogy milyen rég óta vagy istened követője. Elmondása 9 VP-be kerül.

ACÉLPENGŐKE (231. TÁRGY)
Végezve egy acéldarázzsal, kimetszheted a szárnya tövénél található acélpengőkét (ami persze szintén nem acélból van, csak úgy néz ki), amelynek a rovar különös, zümmögő hangját köszönheti. Érdekes tárgy.

KARAKTERLAP

I. Cleon, egy barna hajú, barna szemű troll férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Elenios követője vagy. Ez a 41. fordulód.

Erő: 19 Szint: 8 Merészség: 4/3 Magasság: 262 cm
IQ: 14 Támadás: 8 Agresszió: 4 Testsúly: 539 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 6 Menekülés: 40 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 16 Életpont: 130/94 Jellem: jó (42) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 Varázspont: 17/8 Pénz: 167 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 98 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 361 TP-t kaptál. Jelenleg 5927 TP-d van. A következő szinthez még 1073 TP szükséges. Trófeáid: gyilkos tetű, tintacsiga.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 7 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 6 lőfegyverek: 6 dobófegyverek: 3

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << csontszablya (#64) << kőkalapács (#13)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); tüske (#22) (3 -5.); dárda (#10) (6 -); dárda (#10) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 2
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 14 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 3 (+1) 8. teológia: 1 9. szörnyismeret: 1
10. zárnyitás: 1 11. vadászat: 6 12. bányászat: 5 (+1)
13. főzés: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 10 lehet)
deus ex machinád 2 mezőre repítsen
gyógyítasz 33% életerő alatt 20 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
udvarolsz az 5. fajúaknak
kutatsz max. 5 TVP-ért
készítesz szögletes követ (#17) (max. 3 darabot ), tüskét (#22) (max. 15 darabot )
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12)
lila brekk (#11), lebegő gomba (#39), démontetű (#15)
Barátságosság (aktív: 3, max: 12)
fabontó szójer (#71), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Pusztítsd az orkokat, a gonosz szolgái! Bizonyításképp pedig áldozz fel nekem öt csontszablyát.
2.) Segíts a bajbajutottakon [hajts végre legalább egy jellempróbát, és érj el legalább 15-ös jóságot!]
3.) Hozz nekem két mocsári penkét! Nem bukkanhatsz rá másként, csak ha alaposan keresed [adj ki KUT parancsot a mocsárban.]

Összsúly: 42.14 kg Megterheltség: 87%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 90% alatt van.
Még 104 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
5 kék orchidea (#68) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 acélpengőke (#231) 2 aranypikkely (#415) 1 kaja (#2)
2 pirkit (#153) 10 tüske (#22)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(39,-4) Elenios rúnaköve, krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), olvasztókemence (#86), Sheran oltár, érclelőhely
(40,-5) garokk (#73), móricserje (#115, belőle készíthető: #116), Elenios oltár
(41,-7) Elenios oltár
(41,-6) Raia oltár, acéldarázs (#140)
(42,-8) Leah oltár

Üzenet küldése a karakternek