39. forduló, 41. forduló, Kovács János összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. júl. 10. 15h:01'
EZ A 78. JÁTÉKHETED, 40. FORDULÓD
79. játékheted kezdete: júl. 13.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2334
SZÁMLA : XXXX

KOVÁCS JÁNOS KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [41,10] koordinátán.
Gyenge vagy, a betegség halálosan kimerített. Nem hiszed, hogy fel tudnál épülni belőle, s a gyógyítók sem hisznek benne - látod a szemükön. Egyedül a fogadós bizakodó, mintha valami csodában hinne. Megkörnyékez, füledbe suttog. Végül - nincs más választásod - elfogadod, amit kínál. Az alak, akivel visszatér, rád néz, izzó tekintete összekapcsolódik a tiéddel. Beszéd nélkül hallod a hangját: egészséget, erőt, ifjúságot kínál; cserébe hűséges szolgálatot kíván mindössze... Ereit felszakítva vérét adja neked, eleinte furcsa, kellemetlen íze miatt majdnem rosszul leszel... égeti torkodat - megnyugtat, hogy csak a felesleg pusztul el -, de aztán érzed, hogy erővel tölt el, meggyógyít, megváltoztat a vér... Lelkedbe égett a bélyeg: egy vámpír szolgája lettél.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+2 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+7 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.) Hosszú ideje vagy már a Túlélők Földjén: most van 1 éve, hogy megérkeztél. Azonnal tapasztalod a dolog pozitív hatását: eloszthatsz egy tulajdonság és két képesség pontot!
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy piromenyét nyomára vezet. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [10 pontot használtál fel, van még 189.]

* 1. KP: tps 3 0 0 TVP spórolása: 3 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 3 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [3 pontot használtál fel, van még 186.]

m 1 mozogsz északkeletre
[42,9] Egy kisebb településhez érkeztél. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy tűzbokrot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy sörsátrat. Oldalt pillantva, meglátsz egy halálbokort. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Kedves kaladozó! Ha Sheran papja vagy, kérlek üzenj Annaknak (5604)! " Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy útonálló. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi az útonálló bal lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Bronzpengével hatalmas csapásokat adva felmetszed az útonálló bal oldalát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod az útonálló nyakát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az útonálló vadul, minden technika nélkül támad: csak apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Az útonálló összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 97 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Épületeket látsz: egy fegyverbolt (537. épület.), egy vegyesbolt (538. épület.), egy városháza (Shaddar) (539. épület.) és egy fogadó a Sánta Sullárhoz. (607. épület.).
Összefutsz egy barna hajú, barna szemű, bajuszos ember férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Tharr kántora. Egy arany papi karkötőt, egy csontamulettet, egy Eldaran karkötőjét, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy Métely páncélját, egy mind. tűzopálját, egy olimpiai rézmedált, egy optiri agysisakot, egy ryuku kesztyűt, egy szirén köpenyét, egy tirik-hun medált és egy varkaudar csizmát visel. Fegyverzetét egy ongóliant trófea, egy zombi mester trófea és egy tyrannoszaurusz rex trófea ékesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Lángoló Pentagramma. Jobb kezében egy mágusölőt, bal kezében egy ryuku kalapácsot tart. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd spagulár. Holmiját egy törpemammut cipeli. Tisztán érzed auráját: semleges jellemű.
Nem tűnik túl barátságosnak. Elfordulsz, és tovább totyogsz.
Összefutsz Silistrával. Sheran követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy örökkéval. rubinját és egy virág szimbólumot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Felszerelését egy sörényes ubuk trófea, egy gyilkos tetű trófea és egy varkaudar kölyök trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Elég egy mentális pillantás aurájára: semlegesnek tűnik.
Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
Találkozol Delgával. Raia követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy kígyóbőr kesztyűt, egy nap szimbólumot és egy vassisakot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Ruházatát egy ork sámán trófea, egy vérszomjas csüldő trófea és egy mutáns pók trófea ékesíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Érzékeled auráját: ő is a jó oldalhoz tartozik.
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Összefutsz Fullánkkal. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy denevér szimbólumot és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Fegyverzetét egy alpesi tehén trófea, egy agglomerátor trófea és egy sörényes ubuk trófea ékesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Tisztán érzed auráját: ő is jó.
Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [15 pontot használtál fel, van még 171.]

ff 126 8 12 felt. fegyverváltás: 126 8 12
Felt. fegyverváltás: << bronzpenge << szöges bunkó << csontszurony. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ea 45 2 eladod a 45. tárgyat 2
Eladtál 2 kis bőrpajzsot. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ea 23 5 eladod a 23. tárgyat 5
Eladtál 5 mérgezett tüskét. 5 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ve 131 8 megveszed a 131. tárgyat 8
Vásároltál 8 ubuk tüskét. 16 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ea 40 eladod a 40. tárgyat
Eladtál 1 kis vaskulcsot. 3 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ea 105 4 eladod a 105. tárgyat 4
Eladtál 4 evaporőr hájat. 20 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ea 112 25 eladod a 112. tárgyat 25
Eladtál 25 madártollat. 25 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ea 16 4 eladod a 16. tárgyat 4
Eladtál 4 bordacsontot. 8 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ve 3 megveszed a 3. tárgyat
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ea 63 7 eladod a 63. tárgyat 7
Eladtál 7 tigroszlán fogat. 7 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ea 102 4 eladod a 102. tárgyat 4
Eladtál 4 vízionár szemet. 12 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ea 130 3 eladod a 130. tárgyat 3
Eladtál 3 hebrencs állkapcsot. 12 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

kt 138 4 elkészíted a 138. tárgyat (4 darabot)
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ea 128 16 eladod a 128. tárgyat 16
Eladtál 16 sallank karmot. 32 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

ea 30 10 eladod a 30. tárgyat 10
Eladtál 10 varányszemet. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 171.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[43,8] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy sakál lehet. Itt csata lesz.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a sakál testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét ellenfeledre támadsz. Bronzpengével egy hatalmas csapással felmetszed a sakál bal oldalát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a sakál testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A sakál még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Első ellenfeled egy élőholt mirg.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az élőholt mirg bal vállát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt mirg jobb szárnyát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd az élőholt mirg jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az élőholt mirg fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Belecsipked az élőholt mirg a bal karodba és a nyakadba. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 madártollat. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

A következő ellenfél egy csontlepke.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a csontlepke színes szárnyát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Bronzpengével többször mélyen végigmetszed a csontlepke fejét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a csontlepke testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontlepke harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A csontlepke még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 61 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Találsz nála 2 dözmöng szivet. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 39 (limit: 875), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 3950.
Látsz egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Oldalt pillantva, meglátsz egy gumifát. Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Elkapod a cicát, és rávicsorogsz a tigroszlánra. Úgy látszik, a hangja nagyobb, mint a bátorsága, ugyanis elfut. A cica hálából fog neked egy egeret, majd hálásan hozzád dörgöli a fejét, és továbbáll. Sajnos az egér fél fogadra sem elég (+0 kaja, azaz semmi). (+2 jóság.)
Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Sheran oltárt. Keletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délkeletre egy oltár van. Délre egy tavacska van. Nyugatra egy szökőkút van. Északnyugatra egy oltár van. Északra egy mély kút van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Felismered a közeledőt. Csak egy rájanyék. Nem jelenthet különösebb problémát. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a rájanyék testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét ellenfeledre rontasz. Bronzpengével párszor kilyukasztod a rájanyék tüskés farkát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a rájanyék testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával megérint. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A rájanyék néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 140 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}


(Továbbmész...) [44,7] Szűnni nem akar a zöld síkság. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Hirtelen mozogni kezd a föld! Ráismersz a lényre. Egy gátvakond. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét a másikra ugrasz. {CSTT:} Bronzpengével párszor kilyukasztod a gátvakond fejét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a gátvakond testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 61 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Ellenfeled ezúttal egy sírlidérc.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a sírlidérc jobb lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Elszántan ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Csontszuronnyal jól megszurkálod a sírlidérc bal lábát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a sírlidérc foszladozó testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 30 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) Csontszuronnyal többször eltalálod a sírlidérc foszladozó testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a sírlidérc jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A sírlidérc néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 60, gyógyulás: 0, összesen: -60 ÉP}

A menekülés az egyetlen épeszű választás. Futsz, amíg bírsz, s nem nézel hátra. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Sheran hívői építették. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Délre egy Raia oltár van. Nyugatra egy mély kút van. Északra egy oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. [24 pontot használtál fel, van még 147.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[44,6] Még mindig füves síkságon vagy. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy óriás patkány. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az óriás patkány testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Bronzpengével kilukasztod az óriás patkány testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd az óriás patkány testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az óriás patkány megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (3 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az óriás patkány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Ellenfeled ezúttal egy zombi.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a zombi foszladozó testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Bronzpengével alaposan megvágod a zombi foszladozó testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a zombi rotható húsát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A zombi többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A zombi szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy szintszívó. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy mély kutat. Északnyugatra egy oltár van. Északra egy olvasztókemence van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.

(Továbbmész...) [44,5] Kisebb hegyek emelkednek itt. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy ormánygőte nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az ormánygőte tekergő ormányát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét a másikra rohansz. Bronzpengével kilukasztod az ormánygőte testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az ormánygőte tekergő ormányát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az ormánygőte fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 ormánygőte csontot. 16 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Egy zombi áll veled szemben.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a zombi jobb oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Marokra fogva a bronzpengét a másikra támadsz. {CSTT:} Bronzpengével végigmetszed a zombi testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a zombi jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a zombi karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A zombi még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy autentikus vámpír. Amikor elhal a zaj, előmászol. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy gumifát. Látsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy félig kész olvasztókemencét. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 50 pontot kell rákölteni.) Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 óndarabot! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze északkeletre látsz egy olvasztókemencét. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy oltár van. Északra egy világítótorony van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.
Összeakadsz egy vörös, hosszú hajú, félszemű törpe férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. Egy bőrpáncélt és egy mászókarmot visel. Felszerelését egy garokk trófea és egy sörényes ubuk trófea ékesíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy kis bőrpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Zaug. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elköszöntök egymástól.

(Továbbmész...) [44,4] Továbbra is alacsonyhegység. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy vadtroll. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a vadtroll jobb lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a vadtroll bal lábát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a vadtroll testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A vadtroll csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a vadtroll jobb vállát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A vadtroll néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A troll teste fényleni, majd baljóslatúan pulzálni kezd. A következő pillanatban darabokra robban (-5 életpont)! A vadtroll még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 207 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Az első ellenfél egy élőholt mirg.

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az élőholt mirg jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt mirg testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod az élőholt mirg bal lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd az élőholt mirg jobb lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a bal lábadat. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 madártollat. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}

A következő ellenfél egy sírlidérc.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. A célpont mellett süvít el a lövedéked. Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval súrolod a sírlidérc foszladozó testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a sírlidérc megcsapja a fejedet. (2 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

Borzalom és halál! Nem akarod itthagyni fogad, úgyhogy a menekülést választod. Szerencsére ellenfeled vagy lassú, vagy egy mérföldnyi loholás után már nem érdekled.
(Feltételes gyógyítás:) Gyanús mozgásra figyelsz fel egy bokor levelein. Ahogy közelebbről megvizsgálod, látod, hogy szürke roppantó bogarak roppantják a bokor ágait. Nagyapád tanácsát követve, óvatosan megfogsz egyet, és mielőtt ő roppantaná el az ujjadat, te roppantod össze őt. Vigyázva befalod, és várod a gyógyhatást. (+39 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy világítótornyot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Látsz egy halálbokort. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy olvasztókemencét. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 3 rézdarabot! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy olvasztókemencét. Délnyugatra nézve látsz egy oltárt. Nyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Északra egy oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. [92 pontot használtál fel, van még 55.]

be 5 bemész az 5. titkos labirintusba
A térkép alapján könnyedén megtalálod a barlang bejáratát. Bepillantasz: teljes a sötétség. Fáklyát gyújtasz. Odabent átható orkszag fogad: ez valami sötét tanyája lesz a gonosz teremtményeknek. Kiegészítő információ érkezik az agyadba a labirintusokkal kapcsolatban. (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 50.]

lm 4 1 mozogsz 4 1
Tovább gyalogolsz a szűk, kanyargó folyosón. [2. PONT] Hamarosan egy Baar-orkot pillantasz meg. Fegyvere egy csontszablya. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a Baar-ork nyakát. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a Baar-ork fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Nem sikerült tökéletesen félreszökkenned: a Baar-ork vágásával megsebezte a jobb oldaladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Izzadva markolod a fegyveredet: bármely szögletből előugorhat valami. Nyomulsz előre a sötét járatban. [3. PONT] Hamarosan egy Baar-orkot pillantasz meg. Fegyvere egy csontszablya. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Bronzpengével többször mélyen végigmetszed a Baar-ork jobb lábát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a Baar-ork jobb karját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Ellenfeled ügyetlen csapása csak apró vágást ejt a válladon. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
A barlangjárat végül egy nagyobb szobává szélesedik ki: az orkok tanyája! [4. PONT] Hirtelen egy Baar-orkot veszel észre magad előtt. Fegyvere egy csontszablya. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Elszántan a másikra rohansz. {CSTT:} Bronzpengével kegyetlenül összevagdalod a Baar-ork bal oldalát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a Baar-ork jobb vállát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A Baar-ork vágása nem talált el. A Baar-ork most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát, 1 kavadu iszákot és 1 kőkést. Némi kutatás után találsz egy vasalt faládát. Sajnos zárva van. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Szégyenletes kudarcot vallottál. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (zárnyitás: 1. szint). (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Izzadva markolod a fegyveredet: bármely szögletből előugorhat valami. Nyomulsz előre a sötét járatban. [3. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Tovább gyalogolsz a szűk, kanyargó folyosón. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Visszaérkeztél a kijárathoz, és elhagyod a barlangot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[36 pontot használtál fel, van még 14.]

* 1. BP: tpf 3 0 0 TVP elővétele: 3 pontért
Felszabadítottunk neked 3 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 17.]

* 2. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 14.]
Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 14 pontod maradt, ebből a következő körre 14 pontot vihetsz át. Kapsz még 178 pontot. A következő körben tehát 192 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


DÖZMÖNG SZÍV (122. TÁRGY)
Leölve a színes dözmöngöt, kimetszheted még forró, majdnem dobogó kis szívét, amely a szivárvány színeiben játszik. Miután kihűl, ezt a furcsa, varázslatos képességét akkor is megőrzi! Majdcsak jó lesz valamire.

MEGJEGYZÉSEK A LABIRINTUSOKKAL KAPCSOLATBAN
Szeretnénk, ha minél kevesebb problémát okozna a labirintusok bejárása. Ezért engedd meg, hogy néhány további információt/segítséget adjunk. Először is a labirintusok bejárásával kapcsolatban tudnod kell, hogy a számítógép a legrövidebb utat két pont között a valós távolság, nem pedig a referenciapontok száma alapján keresi! Ezért kérlek, hogy a labirintusban való mozgást, ha lehetséges, próbáld meg mindig pontról pontra meghatározni. Pl. ha az 1-es pontból a 6-osba a 2-es és 3-as, valamint a 4-es és 5-ös érintésével is el lehet jutni, ne LM 6-ot írjál hanem LM 2 3 6-ot ill. LM 4 5 6-ot mert így biztos, hogy azon az útvonalon fogsz mozogni, amelyiken akartál! Ha el akarod hagyni a labirintust, nem biztos, hogy elég egy LM 1: lehet, hogy a gép ilyenkor a rövidebb (de általad zárt ajtók és legyőzhetetlen szörnyek által lezárt) úton próbál kimozgatni! Ezért a labirintus elhagyásakor is add meg az útvonalat.
A labirintusokkal kapcsolatban nem árt, ha tudod: 1.) egy láda kinyitásával egy körben csak egyszer próbálkozhatsz. De: egy ajtó ill. szörny leküzdésével többször is! Ez egyben azt is jelenti, ha nem vagy benne biztos, hogy mondjuk a 4. ponton álló szörnyet elsőre le tudod küzdeni az 5. pontra való átjutás reményében, érdemes többször megpróbálni a mozgást: LM 5 5 5. Ne felejtsd el azonban, hogy a labirintusok szörnyei egy harc után minden életpontjukat visszakapják, ha nem tudtad őket leölni! 2.) Vannak labirintusok, amelyek több helyen is megtalálhatóak. Ha egy adott sorszámú labirintust valahol már megpucoltál, és meglátogatsz egy ugyanolyan sorszámút egy másik helyen, akkor ott is üres lesz! (Tehát nem gyűjtheted ki az összes 1-es labirintusból a deus ex machinát.) 3.) A labirintusokban a szörnyekre kiadott BA parancs nem működik (de az FT igen). 4.) Labirintusban nem lehet gyógyítani, élelmet szerezni, kutatni. 5.) Bizonyos labirintusokban (a helyszűke miatt) nem használhatsz lő/dobófegyvereket, ugyanúgy, mint a sűrű erdőben és bizonyos be/megmászható sötét helyeken. 6.) Ha az előző körben egy labirintusban maradtál, ezt ne felejtsd a következő fordulódra! Tönkreteheti a fordulódat, ha a kör elején elfelejtesz kijönni a labirintusból, és a parancsaiddal a szabadban akarsz tevékenykedni. 7.) SOHA ne felejtsd el, hogy a labirintus bejárásához fáklya vagy egyéb világító alkalmatosság szükségeltetik! Hány, de hány játékos (még a legtapasztaltabbak is) járt pórul, pedig tökéletesen megtervezte a fordulóját, csak fáklyája nem volt a BE parancs kiadásakor...

ZÁRNYITÁS
A földalatti labirintusokban gyakran találsz ládákat, ajtókat, amelyeket trükkös zárak védenek. Persze, a legegyszerűbb megoldás a kulcsot a zárba illeszteni és elfordítani. Igen, de mi van, ha nincs kulcs? Az igazi tolvaj ilyenkor előkapja a zárnyitó készletét, és pillanatok alatt kinyitja a zárat. Az, hogy sikerrel jársz-e, nemcsak a zárnyitás képességedtől függ, hanem attól is, hogy mennyire jó a zár.

KARAKTERLAP

Kovács János, egy vörös, rövid hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Raia híve vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 40. fordulód.

Erő: 18 Szint: 10 Merészség: 5/5 Magasság: 123 cm
IQ: 15 Támadás: 9 Agresszió: 3 Testsúly: 63 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 6 Menekülés: 30 % Életkor: 67/67 év
Egészség: 18 Életpont: 152/124 Jellem: jó (58) Tul. pont: 3
Szerencse: 18 Varázspont: 0/-43 Pénz: 136 arany Kép. pont: 7
Tudatpont: 6/5
Eddig összesen 234 szörnyet (15 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 134 TP-t kaptál. Jelenleg 14 924 TP-d van. A következő szinthez még 2 076 TP szükséges. Trófeáid: mutáns pók, sörényes ubuk, gyilkos tetű.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 8/99 (+21%) vágófegyverek: 5/97 (+84%) ütőfegyverek: 9/77 (+20%)
lőfegyverek: 8/7 (+42%) dobófegyverek: 9/68 (+25%)

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << szöges bunkó (#8) << csontszurony (#12)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) max. 1 db (1 -3.); dárda (#10) max. 1 db (4 -5.); ubuk dobónyíl (#138) (6 -);
44,23 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 44

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 685 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 11/6 (+22%) 2. nyomkövetés: 7/71 3. mászás: 2/11
4. csapdakészítés: 1/75 (+25%) 5. gyógyítás: 15/11 (+44%) 6. titkosírás: 1/11
7. felderítés: 1/5 8. zene: 1/20 9. szörnyismeret: 1/20 (+20%)
10. zárnyitás: 1/4 (+104%) 11. vadászat: 1/23 12. bányászat: 13/59 (+47%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
kutatsz max. 50 TVP-ért
ásol max. 100 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
manifesztátor (#124), vízionár (#66)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. városháza (Shaddar) (539): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 30 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 658 TU szükséges.)
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 bőrpáncél (#51) 1 díszes rézpajzs (#84) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49)
1 mászókarom (#78) 1 * rézpáncél (#71)
Fegyverek és lövedékek
1 bronzpenge (#126) 1 * csontkés (#11) 4 csontszablya (#64)
1 csontszurony (#12) 2 dárda (#10) 1 fúvócső (#20)
1 kőkalapács (#13) 2 kőkés (#6) 1 * parittya (#18)
1 rövid íj (#107) 1 * szöges bunkó (#8) 1 tolmokov-koktél (#351)
10 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * nap szimbólum (#141) 1 * nekrofun medál (#253)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 2 deus ex machina (#1) 2 fáklya (#36)
1 furulya (#233) 1 + hebrencs csapda (#147) 9 kaja (#2)
1 távcső (#42) 2 varázskő (#305) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
2 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 20]
1 vizestömlő (#3) [benne 1 korty víz (#27), fér még: 19]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 bakkura bőr (#95) 2 dözmöng szív (#122) 9 drótszőr (#37)
3 fabontó (#106) 2 fekete gyöngy (#99) 1 fémrúd (#104)
2 gyöngymangó (#135) 1 királygyík bőr (#44) 3 lapkorong (#80)
1 lapockacsont (#33) 17 madártoll (#112) 1 mákrózsa virág (#56)
6 mandibulapenge (#125) 10 óndarab (#85) 3 ormánygőte csont (#21)
6 pirkit (#153) 8 rézdarab (#70) 3 rókafarok (#124)
6 sallank karom (#128) 1 smirglilevél (#29) 6 sünmedve tüske (#14)
1 surranó kígyó bőr (#47) 4 szárnyas hernyó (#69) 2 vasérc (#152)

Összsúly: 63.78 kg Megterheltség: 138%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 93 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 bordacsont (#16) 1 dárda (#10) 4 evaporőr háj (#105)
1 fáklya (#36) 3 hebrencs állkapocs (#130) 1 kerek kő (#19)
2 kis bőrpajzs (#45) 1 kis vaskulcs (#40) 21 madártoll (#112)
5 mérgezett tüske (#23) 16 sallank karom (#128) 7 tigroszlán fog (#63)
5 tüske (#22) 10 varányszem (#30) 4 vízionár szem (#102)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
128 arany (#50) 3 csontszablya (#64) 2 dözmöng szív (#122)
1 kaja (#2) 1 kavadu iszák (#25) 1 kőkés (#6)
3 óndarab (#85) 1 ormánygőte csont (#21) 3 rézdarab (#70)
8 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

40 41 42 43 44 45
3
4
5
6
7
8
9
10
11
(42,9) fegyverbolt (#537), vegyesbolt (#538), városháza (Shaddar) (#539), fogadó # (#607), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), sörsátor (#486), halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), útonálló (#130), egy ember férfi, Silistra (6107. kalandozó), Delga (6110. kalandozó), Fullánk (6113. kalandozó)
(43,8) sakálok (#28), élőholt mirg (#135), csontlepke (#746), egy ismeretlen isten rúnaköve, gumifa (#38), 26. jellempróba, oltár, rájanyék (#58)
(44,4) vadtroll (#70), élőholt mirg (#135), sírlidérc (#172), az 5. labirintus bejárata, világítótorony (#156), oltár, halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), érclelőhely, Baar-ork (#44)
(44,5) ormánygőte (#18), zombi (#49), gumifa (#38), világítótorony (#156), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), oltár, érclelőhely, Zaug (2602. kalandozó)
(44,6) óriás patkány (#42), zombi (#49), oltár
(44,7) gátvakond (#57), sírlidérc (#172), Sheran oltár, 13. jellempróba

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Kovács János 40. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
manó (#36) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40) óriás patkány (#42)
tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) csontváz (#48) zombi (#49) bakkura (#52)
bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58)
pókvadász (#59) drasmólyom (#60) kőevő (#62) goldugar (#65) vízionár (#66)
húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71)
garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76) zoloboo (#77) tazunkaróka (#81)
spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) kaffogó hebrencs (#88)
sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) szintszívó (#96) piromenyét (#99)
mélységi grittang (#103) süvítő rája (#113) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) útonálló (#130) élőholt mirg (#135) acéldarázs (#140) autentikus vámpír (#154)
sírlidérc (#172) élőholt mágus (#175) óriás csontváz (#176) massza (#217) láplidérc (#352)
csontlepke (#746) csodabogár (#755)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31)
lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37)
gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41) távcső (#42)
tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47)
antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64) szöges páncél (#65) kék orchideacserje (#67)
kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rát-fa (#77)
mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) díszes rézpajzs (#84)
óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) mély kút (#93) bakkura bőr (#95)
bakkura csizma (#96) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) vízionár szem (#102)
magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106) rövid íj (#107)
nyílvessző (#108) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) tábla (#120) dözmöng szív (#122)
rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130)
ubuk tüske (#131) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) ubuk dobónyíl (#138)
nap szimbólum (#141) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) vasérc (#152) pirkit (#153)
vaskohó (#155) világítótorony (#156) fűszertartó (#210) acélpengőke (#231) furulya (#233)
nekrofun medál (#253) nehezék (#258) varázskő (#305) súlyzó (#347) tolmokov-koktél (#351)
phua-kúp (#372) sörsátor (#486) Chara-din monolitja (#534) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)
éjkő (#2369) halálbokor (#2370) halálvirág (#2371)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
AMT   kalandozó   MXTU                          -  MXTU átadása
AT    kalandozó   TU                            -  TU átadása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ  kalandozó                                 -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN  kalandozó                                20  belépés engedélyezése
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
EF    TU          [képesség]            (10/7)*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK    sorszám     ?           ?                 ?  tudati energia kisütése
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ERKI  [kaland.]                                20  erőszakos kilép(tet)és
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR  [kaland.]                                 -  feloszl/felfügg. kérése
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FSE   TVP                                     TVP  feltételes segítség
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FVK   százalék					-  feltételes varázskő használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KIEN  kalandozó                                 -  K.T.-ból kilépés enged.
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖKI                                            -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek