38. forduló, 40. forduló, Garthis the Red összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. márc. 4. 21h:09'
EZ A 1239. JÁTÉKHETED, 39. FORDULÓD
1240. játékheted kezdete: márc. 10.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 27 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1315
SZÁMLA : XXXX

GARTHIS THE RED KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [45,10] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+18 életerő.)

tno 1 1 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

tno 3 1 növeled a 3. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Ügyesebbnek, fürgébbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

ff 12 127 8 felt. fegyverváltás: 12 127 8
Felt. fegyverváltás: << csontszurony << mandibulakasza << szöges bunkó. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

tf 1 29 fejleszted az 1. tulajdonságodat 29 pontért
Keresel egy nagyobb követ, és kitartóan súlyzózni kezdesz. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az erőd észrevehetően fejlődjön. Gyanús csobbanást hallasz a latyakból. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy varkaudar közeledik. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a varkaudar rücskös bőrét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a varkaudar fejét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod a varkaudar rücskös bőrét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Ellenfeled nagyon fürge: döféseket kapsz a lábadba és a lábfejedbe. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A varkaudar összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

[29 pontot használtál fel, van még 179.]

gy 35 gyógyítás 35 pontért
A könnyek gyógyító erejében kevesen hisznek, TE azonban ezzel is kiemelkedsz a tudatlan csőcselékből. Eleinte kicsit nehezen indulnak meg könnyeid, de amikor egy fej szétpréselt hagymára gondolsz, már nincs probléma. Ahogy szétkened arcodon a könnypatakokat, érzed jótékony erejét. (+26 életerő.) [35 pontot használtál fel, van még 144.]

m 6 mozogsz nyugatra
[44,10] Dombos vidékre érkeztél. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy északi aurach nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Hosszú sugárban hányod ki a legutóbbi étkezés tárgyát. Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Megmarkolva a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval párszor keményen megütöd az északi aurach tömzsi testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod az északi aurach testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Az északi aurach fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Iszonyatos fájdalmat érzel, ahogy a karmok kitépnek belőled egy darabot. Még 10 életpontot vesztettél. Szöges bunkóval néhányszor megcsapod az északi aurach tömpe orrát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted az északi aurach tömzsi testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Az északi aurach fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Iszonyatos fájdalmat érzel, ahogy a karmok kitépnek belőled egy darabot. Még 5 életpontot vesztettél. Nem akarsz kinyúlni. Olyan gyorsan futsz el, hogy ellenfeled csak döbbenten áll és bambán bámul utánad. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

Észreveszel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor délre nézel, észreveszel egy oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy oltárt. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Teleeszed magad. (-3 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 9 kerek követ. [19 pontot használtál fel, van még 125.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 óndarabot! (ld. enc.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (bányászat: 1. szint). (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 117.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[43,10] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy megsebzett törpemammut. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Elenios rúnaköve. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy oltárt. Délre nézve látsz egy oltárt. Nyugatra egy mély kút van. Északnyugatra egy oltár van. Északra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Valaki már majdnem teljesen learatta előtted a vajbanán-bokrot. Azért maradt még néhány fürt! (+2 kaja.) Mohón zabálni kezdesz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [42,10] Szűnni nem akar a zöld síkság. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy mély kutat. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Nyugatra egy olvasztókemence van. Északra egy oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy evaporőr. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 3 kerek kő. Megsoroztad az evaporőr gumiszerű szenzorát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod az evaporőr hengertestét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod az evaporőr testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Csápjaival az evaporőr csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 97.]

gy 25 gyógyítás 25 pontért
A ravu bogár fájdalomcsillapító képessége közismert. Gyorsan összefogdosol egy párat, majd egyenként kettéharapod őket, ügyelve, hogy az értékes folyadékcseppek nehogy kárba vesszenek. A fáradozás meghozta gyümölcsét. (+12 életerő.) [25 pontot használtál fel, van még 72.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[42,9] Szűnni nem akar a zöld síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy legyengült kaffogó hebrencs közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 3 kerek kő. Megsoroztad a kaffogó hebrencs testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt a másikra rohansz. Csontszuronnyal megdöfködöd a kaffogó hebrencs bal oldalát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a kaffogó hebrencs jobb hátsó lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a kaffogó hebrencs, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A kaffogó hebrencs összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. Eldobod az értéktelenné vált varkaudar trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes kaffogó hebrencs trófeát. 149 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Shaddar városa innét északra fekszik. " Fura látvány tárul eléd: egy hatalmas, büszke testű woor-antilop, amint kétségbeesetten vergődik egy hurokcsapdába szorulva! Ha segíteni akarsz rajta, 8 TVP-t kell elköltened (4. jellempróba). Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy olvasztókemence van. Északra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy süvítő rája. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Telibe trafálod a süvítő rája lapos testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra rontasz. Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. A süvítő rája belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A süvítő rája hosszú farkával rávág a bokádra és a térdedre. (6 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Támadásodat elkerülte ellenfeled. A süvítő rája fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Farokcsapások csattannak a hasadon. (6 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 2, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [42,8] Még mindig füves síkságon vagy. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Shaddar városa innét északra fekszik. " Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Elenios rúnaköve. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Szomjúságodat oltod. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy rúnakövet. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy kaffogó hebrencs. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Megsoroztad a kaffogó hebrencs csíkos hátát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a kaffogó hebrencs bal vállát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a kaffogó hebrencs testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs a bal karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A kaffogó hebrencs szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 52.]

m 8 7 1 mozogsz északra, északnyugatra, északkeletre
[42,7] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Hirtelen valami nagyon fura dolog történik. Egy hang szólal meg a fejedben, és egy Leah nevű valakiről kezd beszélni. (ld. enc.) Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mákrózsa bokrot. Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Felismered a közeledőt. Csak egy mutáns pók. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a mutáns pók egyik lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal jól megszurkálod a mutáns pók csupasz testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A szörny csáprágóival beléd harap! (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Reménykedsz, hogy a csípéssel nem került méreg a szervezetedbe. Csontszuronnyal többször eltalálod a mutáns pók csupasz testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod a mutáns pók testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A mutáns pók megcsípi a bal combodat. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Reménykedsz, hogy a csípéssel nem került méreg a szervezetedbe. Te itt életveszélyben vagy. Szerencsédre a futás jobban megy a bújócskánál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Elég régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 8 tüskét.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 4 nyílvesszőt.

(Továbbmész...) [41,6] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy gumifát. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). Utad során felfedezel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy sörsátrat. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [44 pontot használtál fel, van még 8.]

be 537 bemész az 537. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

be 607 bemész a 607. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület. [0 pontot használtál fel, van még 8.]
A szervezetedet méreg pusztítja (-4 életerő.) Valami mozgolódik a hasadban. A nap kalandjaitól megfáradtan, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 8 pontod maradt, ebből a következő körre 8 pontot vihetsz át. Kapsz még 179 pontot. A következő körben tehát 187 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÓNDARAB (85. TÁRGY)
Néha az ásás eredményeképp a dombos, hegyes vidéken ónt találhatsz. Önmagában ez persze semmire sem jó, de ha esetleg a megfelelő helyen, a megfelelő anyaggal ötvözöd, lehet, hogy valamilyen óriási felfedezésed lesz...

BÁNYÁSZAT
A fém nagyon ritka, és ha valaki talál is, az leginkább a föld alól kerül elő. Mivel azonban a fém egyike a leghasznosabb anyagoknak, Ghalla sok lakója úgy fejlesztette mentális képességeit, hogy képes legyen a fém közelségét megérezni. Mindebben persze a törpék az élenjárók. Sokan "bányászatnak" nevezik ezt a képességet, maradjunk tehát a közérthetőség kedvéért a laikus szóhasználatnál. Minél nagyobb a bányászat képessége valakinek, annál nagyobb eséllyel érzi meg a felszín alatt rejtőző ércet vagy tiszta fémet. A ritkább, értékesebb fémeket kisebb eséllyel. Domb- és hegyvidéken használható hatékonyan ez az adottság. Nem elég persze megtalálni, ki is kell ásni, amit találsz, ehhez pedig szükséged van egy ásóra. A bányászat nemcsak a fémek megérzésétől, hanem a sikeres ásástól is fejlődhet.

TÖRPEMAMMUT (115. SZÖRNY)
Erről az alig elefánt méretű, agresszív természetű növényevőről nem sokat mondhatunk. Ha nem lennének a hatalmas agyarai és mázsás patái, már rég kipusztították volna ízletes húsáért. Agyarai sajnos túl kicsik ahhoz, hogy értékes elefántcsontnak tekinthessük. A törpemammut ellen a legjobb a szúrófegyver.

SÜVÍTŐ RÁJA (113. SZÖRNY)
Amikor a látóhatáron egy apró, fekete pont tűnik fel, még nem tudod, hogy milyen borzalmas veszély leselkedik rád. A pontból süvítő hang kíséretében hamarosan hatalmas testű, lapos, lebegő lény jelenik meg, amint félelmetes sebességgel száguld feléd. Bár sebzése, amelyet farkával és fogával oszt ki, nem túlzottan komoly, de félelmetes sebessége miatt szinte lehetetlen eltalálni. A legtöbb esélyed talán egy vágófegyverrel lehet.

LEAH MEGIDÉZÉSE
Az ég mintha kissé elszürkülne, mintha a hirtelen rezzenéstelenné torpant szél hátán egyetlen madárdal sem jutna el a füledhez... Aztán meghallod. Meghallod, amint egy túlvilági, hideg lelkű lény szól hozzád egy másik dimenzióból:
"Ah, végre egy halandó, aki meg merte érinteni a követ! Egy vias thurnulhoz, Leah, a Halál és Végtelen Sötétség Istenének szolgájához beszélsz. Lelkem ebbe a kőbe van bezárva, várva, hogy leteljen az ezer év, amelyet gazdám büntetésként kiszabott rám. Feladatom, hogy minden hozzád hasonló vándor előtt felvillantsam, milyen végtelen hatalom, az élők és holtak feletti korlátlan uralom, a sötétség és halálvarázslatok félelmetes ismerete vár arra, aki Leahot, a Halál Urát választja istenének. Az idő elkoptatta az uram rúnaköveit, és a hívők száma egyre kevesebb... Mindenki az ígérgetőt, az alattomos és hatalomra éhes, ámde végtelenül tapasztalatlan új istent, Dornodont választja. Halld hát e nyomorult tolmácson keresztül az Uram ígéretét: ha Leah bármely rúnakövénél egy kellő áldozatot bemutatva imádkozol hozzá, követőjévé, sőt papjává válhatsz... Ne feledd, ez egyben a hatalom és a halhatatlanság ígérete is! Az áldozat egy bordacsont, egy csuklyavirág, és egy fekete gyöngy kell hogy legyen. Lelked, aurád pedig legyen sötét, mint az éj! Leah követői csak gonosz jelleműek lehetnek. Most pedig menj, és terjeszd az igét!"
A kapcsolat hirtelen véget ér, és de ott maradsz kábán, magad elé bámulva.

MUTÁNS PÓK (117. SZÖRNY)
A mutáns pók teljesen szőrtelen testű, majdnem egy mázsa súlyú óriásszörny. Mérge különösen erős, gyakran halált okozó. Hálót nem sző az erdei vándorok megfigyelése szerint, de azért nem árt az óvatosság. Ha szembekerülsz vele, legjobb stratégia az azonnali futás. Ámbár, talán érdemes kockáztatni egy kis kinyerhető ugh méregért...

KARAKTERLAP

Garthis the Red, egy barna, copfos hajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 39. fordulód.

Erő: 16 Szint: 9 Merészség: 4/1 Magasság: 154 cm
IQ: 15 Támadás: 8 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 20 Védekezés: 6 Menekülés: 35 % Életkor: 141/141 év
Egészség: 13 Életpont: 128/45 Jellem: semleges (+17) Tul. pont: 0
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 31 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 167 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 593 TP-t kaptál. Jelenleg 8 615 TP-d van. A következő szinthez még 3 385 TP szükséges. Trófeáid: proteinfecske, alpesi tehén, kaffogó hebrencs.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 8 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 6 lőfegyverek: 13 (+1)

Feltételes fegyverváltás: csontszurony (#12) << mandibulakasza (#127) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 .); tüske (#22) (2 .); kerek kő (#19) (3 -4.); nyílvessző (#108) (5 .); mérgezett tüske (#23) (6 -); nyílvessző (#108) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
41,29 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 45

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1316 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 16 3. lopás: 1
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 13 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. szörnyismeret: 1 9. zárnyitás: 2
10. vadászat: 11 11. bányászat: 1 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
lopsz a gnómoktól (6) surranó kígyó bőrt (#47)
gyógyítasz 20% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
kutatsz max. 8 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 8 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 2 darabot ), nyílvesszőt (#108) (max. 4 darabot )

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Shaddar) (539): 6. labirintus (46,33).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 5, 6, 8, 9, 10.

Összsúly: 39.64 kg Megterheltség: 94%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 105 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
5 kaja (#2) 4 kerek kő (#19) 4 madártoll (#112)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 evaporőr háj (#105) 2 hebrencs állkapocs (#130) 4 nyílvessző (#108)
2 óndarab (#85) 8 tüske (#22) 1 varkaudar csont (#1113)
2 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

40 41 42 43 44 45 46
5
6
7
8
9
10
11
(41,6) gumifa (#38), 13. jellempróba, oltár
(42,7) Leah rúnaköve, mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), 10. jellempróba, mutáns pók (#117)
(42,8) Elenios rúnaköve, tavacska, Leah oltár, kaffogó hebrencs (#88)
(42,9) kaffogó hebrencs (#88), 4. jellempróba, Leah oltár, süvítő rája (#113)
(42,10) mély kút (#93), evaporőr (#69)
(43,10) törpemammut (#115), Elenios rúnaköve
(44,10) északi aurach (#350), oltár, olvasztókemence (#86)
(45,10) varkaudar (#64)

Üzenet küldése a karakternek