33. forduló, 35. forduló, Garthis the Red összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. febr. 25. 11h:28'
EZ A 1238. JÁTÉKHETED, 34. FORDULÓD
1239. játékheted kezdete: márc. 3.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
Ez a forduló 32 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1315
SZÁMLA : XXXX

GARTHIS THE RED KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [34,0] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+6 életerő.)

kt 36 elkészíted a 36. tárgyat
Begyűjtöttél 1 fáklyát. [3 pontot használtál fel, van még 200.]

kt 36 elkészíted a 36. tárgyat
Begyűjtöttél 1 fáklyát. [3 pontot használtál fel, van még 197.]

d 44 4 13 eldobod a 44. tárgyat (4 darabot) 13
Gondosan elrejtesz 4 királygyík bőrt. [6 pontot használtál fel, van még 191.]

d 14 5 13 eldobod a 14. tárgyat (5 darabot) 13
Gondosan elrejtesz 5 sünmedve tüskét. [6 pontot használtál fel, van még 185.]

d 14 5 eldobod a 14. tárgyat (5 darabot)
Elhajítasz 5 sünmedve tüskét. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

d 63 3 eldobod a 63. tárgyat (3 darabot)
Elhajítasz 3 tigroszlán fogat. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

d 128 5 eldobod a 128. tárgyat (5 darabot)
Elhajítasz 5 sallank karmot. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

d 14 6 eldobod a 14. tárgyat (6 darabot)
Elhajítasz 6 sünmedve tüskét. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

d 37 6 eldobod a 37. tárgyat (6 darabot)
Elhajítasz 6 drótszőrt. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

gyj 97 150 -1 felt. gyűjtés 97 150 -1
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. Nem szedsz fel újabb tárgyat, ha ez a megterheltségedet 150% fölé vinné. Válogatás nélkül mindent összeszedsz. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

fkt 22 8 1 felt. készítesz a 22. tárgyat (8 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

m 7 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra
[33,-1] Továbbra is síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy rájanyék nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a rájanyék bal szárnyát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a rájanyék testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával a kezedre csap. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) A rájanyék karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A rájanyék összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy oltárt. Délre egy oltár van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Friss elf nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [32,-1] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Hmm, csak egy megsebesített gyilkos tetű. Ettől nincs semmi félnivalód. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a gyilkos tetű testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval eltalálod a gyilkos tetű testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Nem találtad el! Ocsmány csáprágóját a gyilkos tetű hasadba mélyeszti. (1 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Látsz egy vaskohót. Sűrű, sárga füst száll az ég felé. Közelebbről látod, hogy egy nagy tűzrakáson valaki fehér bogyókat éget. A tűzhely mellett egy árnymanó és egy kobudera holtteste fekszik. Nem kell sok hozzá, hogy megértsd, mi történt - az árnymanó gonoszkodás céljából gramák bogyót kezdett égetni. A mérgező füsttől a humanoidok csak köhögni kezdenek, de a madarak, kisebb emlősök és más apró állatok tömegével pusztulnak el a környéken. Ismét egy példája az értelmetlen gonoszkodásnak. A kobudera megpróbálta megakadályozni, és a harcban mindketten elpusztultak. A tűz mellett még nagy kupac felhasználatlan gramák bogyó áll. Ahhoz, hogy a tüzet eloltsd, és a bogyókat megsemmisítsd, 20 TVP-t kell elköltened (14. jellempróba). Találsz egy olvasztókemencét. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze délkeletre látsz egy oltárt. Északra nézve látsz egy oltárt. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek északra, friss elf nyomokat, amelyek keletre, friss elf nyomokat, amelyek délnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 11 kerek követ. [31 pontot használtál fel, van még 154.]

be 10 bemész a 10. titkos labirintusba
A dombokat rengeteg rom tarkítja: nehezen ugyan, de sikerül a térkép alapján a herceg által jelöltet megtalálni. Odabent sötét van. Fáklyát gyújtasz. A pincében, a kinti forrósággal ellentétben, kellemes hűvös van. [5 pontot használtál fel, van még 149.]

lm 2 3 4 mozogsz 2 3 4
Egy nagyobb terembe érkeztél, ahonnét mind a négy irányba folyosó vezet. Ez valaha talán egy gyakorlóterem lehetett. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy régi, rozsdás ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Lenyomod a kilincset: Könnyen nyílik. Az ajtó mögött egy kisebb, cellaszerű helyiség nyílik. Első pillantásra látszik, hogy ez a hely nem annyira elhagyatott, mint amilyennek az egész pince látszik. [3. PONT] Hopp, itt van valami! A következőket találtad: 1 csontszablya (ld. enc.). Felpakolsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Egy nagyobb terembe érkeztél, ahonnét mind a négy irányba folyosó vezet. Ez valaha talán egy gyakorlóterem lehetett. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Felkészülve a legrosszabbra is, tovább merészkedsz. Egy régi, rozsdás ajtó jelent átmeneti akadályt. Megpróbálod a kilincset: Szerencsére nyitva van. Amint belépsz, tudod, hogy jó helyen jársz. Ezt már csak az orrfacsaró orkbűz is igazolja. [4. PONT] Valamit észreveszel a földön! Szerzeményed: 1 csontszablya, 1 bőrpáncél és 1 zöld üveg (ld. enc.). Felpakolsz. A fal mellett találsz egy nehéz kőládát. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 díszes rézpajzs (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [20 pontot használtál fel, van még 129.]

lm 5 6 1 mozogsz 5 6 1
Egy nagyobb terembe érkeztél, ahonnét mind a négy irányba folyosó vezet. Ez valaha talán egy gyakorlóterem lehetett. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Felkészülve a legrosszabbra is, tovább merészkedsz. Egy régi, rozsdás ajtó jelent átmeneti akadályt. Megpróbálod a kilincset: Könnyen nyílik. Az út egy kisebb szobában végződik. A helyiség szemmel láthatóan lakott. [5. PONT] Hopp, itt van valami! A következőket találtad: 1 csontszablya. Felpakolsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Sajnálom, nincs ilyen helyszín ezen a szinten.
Egy nagyobb terembe érkeztél, ahonnét mind a négy irányba folyosó vezet. Ez valaha talán egy gyakorlóterem lehetett. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Visszatérsz a felszínre vezető lépcsőhöz, és elhagyod a pincét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[24 pontot használtál fel, van még 105.]

m 4 4 3 mozogsz délre, délre, délkeletre
[32,0] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Vad szamóca illatát hozza a szél. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy tavacskát. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Úgy gondolod, hogy a közeledő csontlepke nem jelenthet komoly veszélyt. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a csontlepke testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a csontlepke bordás testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [32,1] Még mindig füves síkságon vagy. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy oltárt. Keletre nézve látsz egy tavacskát. Délkeletre egy patak van. Délnyugatra egy mély kút van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy woor-antilop közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a woor-antilop testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Kőhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a woor-antilop testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A woor-antilop szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A woor-antilop most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 antilopbőrt. 36 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss elf nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [33,2] Síkság, továbbra is csak síkság. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy csontlepke. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a csontlepke színes szárnyát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a csontlepke testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A csontlepke megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely délről folyik északra. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy oltárt. Délre nézve látsz egy patakot. Északra egy tavacska van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Hopp, egy nyákalma-bokor! Egy fél kiló érett gyümölcsöt aratsz le. (+2 kaja.) Eszel valamit. (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 69.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Szerencsére, tökéletesen egészséges vagy, így nincs szükséged gyógyulásra sem. [0 pontot használtál fel, van még 69.]

tf 4 30 fejleszted a 4. tulajdonságodat 30 pontért
Kitartóan, órákon át légzőgyakorlatokat végzel. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön. [Még 60 TVP-t kell elköltened.] A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy kaszabolósáska. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a kaszabolósáska bal oldalát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Kőhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a kaszabolósáska testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a kaszabolósáska minden csapását hárítanod. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. (ld. enc.) 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 39.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[34,3] Még mindig füves síkságon vagy. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy szárnyas gömböc nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a szárnyas gömböc testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szárnyas gömböc még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Találsz egy gumifát. Egy hegyes fülű, zöld bőrű apró fickót pillantasz meg, két nagy kő közé szorítva. - Segíts, kérlek! - rimánkodik. - gaz Baar-orkok raktak ide, és hamarosan visszajönnek értem, hogy megegyenek! - Ahhoz, hogy a köveket félretold, és a lényt kiszabadítsd, 14 TVP-t kell elköltened (17. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze keletre látsz egy oltárt. Délre nézve látsz egy oltárt. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy patak van. Északra egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [35,4] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy drótszőrű pincsi közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a drótszőrű pincsi testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A drótszőrű pincsi összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 drótszőrt. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A távcsővel lassan körülnézel. Messze délkeletre látsz egy phua-kúpot. Délre nézve látsz egy púdersziklát. Délnyugatra egy oltár van. Nyugatra egy oltár van. Északra egy oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 kerek követ.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [34 pontot használtál fel, van még 5.]

gy 15 gyógyítás 5 pontért
Nem találsz semmit, ami az öngyógyításban segítségedre lehetne. Nincs más választásod, leülsz kicsit meditálni, hátha ura vagy szervezetednek. (Valami csak lehet elvégre az Agykontrollban, nem?). Semmi eredmény. No sebaj, ebcsont beforr! [5 pontot használtál fel, van még 0.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 174 pontot. A következő körben tehát 174 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


CSONTSZABLYA (64. TÁRGY)
A csontszablya a mély tárnákat lakó orkok fegyvere. Hogy milyen lényből készítik az aránylag ellenálló fegyvert, senki sem tudja. Pengéje nem egyenes, hanem görbe, és recésen be van vágva, hogy nagyobb sebzést tudjon okozni. Természetesen egy ilyen csontfegyvert nem lehet összehasonlítani egy igazi acélpengével. Ez egy d8 sebzésű vágófegyver. Használható balkezes fegyverként is.

ZÖLD ÜVEG (82. TÁRGY)
Ma már senki sem tudja, hogy a régiek hogyan készítettek üveget, ezért ez a furcsa, kemény anyag kezd egyre értékesebb lenni. A zöld üveg egy kisebb, zárható edény, amelynek megvan az a sajátossága, hogy nem köt meg benne a Technokolin bogár váladéka. Egy ilyen üvegbe 20 csepp ragasztó fér.

DÍSZES RÉZPAJZS (84. TÁRGY)
Ez a nagy, nemesi címerrel díszített pajzs inkább szép, mint praktikus. Nagyon nehéz, ezért harcban kényelmetlen használni, és emellett nem ad valami jó védelmet sem: 4-gyel javítja a védettségedet.

KASZABOLÓSÁSKA (83. SZÖRNY)
Találkoztál már óriás sáskával? Igen? Nem? Mindegy. Mindenesetre, ha találkoztál, valószínűleg eltöprengesz, hogy miért nem "közepes" vagy "apró" sáskának nevezték el, látva a kaszabolósáska birkányi méretét. A kaszabolósáska mandibulái lapos és kemény, pengeszerű végtagok, amelyeket kardművész módjára használ! Ezzel a "fegyverrel" úgy tud bánni, mint egy profi vívó a kardjával. Ahhoz, hogy legyőzd, éles fegyverre van szükséged, nem is a vastag páncélja miatt, hanem hogy a csapásait kivédve, eredménnyel tudjad a támadásaidat bevinni.

MANDIBULAPENGE (125. TÁRGY)
A kaszabolósáskával vívott győztes csata után lemetszheted a mandibulák végéről a majdnem 30 cm hosszú, lapos, pengeszerű képződményeket.

KARAKTERLAP

Garthis the Red, egy barna, copfos hajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 34. fordulód.

Erő: 15 Szint: 8 Merészség: 4/1 Magasság: 154 cm
IQ: 15 Támadás: 7 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 19 Védekezés: 7 Menekülés: 35 % Életkor: 141/141 év
Egészség: 12 Életpont: 118/118 Jellem: semleges (+17) Tul. pont: 0
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 34 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 142 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 354 TP-t kaptál. Jelenleg 5 696 TP-d van. A következő szinthez még 1 304 TP szükséges. Trófeáid: proteinfecske, tintacsiga.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 7 vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 5
lőfegyverek: 11

Feltételes fegyverváltás: kőkés (#6) << kőhegyű lándzsa (#7)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 .); tüske (#22) (2 .); kerek kő (#19) (3 -5.); mérgezett tüske (#23) (6 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
35,27 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 35

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1316 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 15 3. lopás: 1
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 13 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. zárnyitás: 2 9. vadászat: 9

FELTÉTELES PARANCSOK (még 43 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
lopsz az árnymanóktól (4) surranó kígyó bőrt (#47), a gnómoktól (6) surranó kígyó bőrt (#47)
gyógyítasz 20% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
kutatsz max. 8 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 12 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 8 darabot )

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 8, 9, 10.

Összsúly: 50.78 kg Megterheltség: 126%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 104 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 kaja (#2) 4 királygyík bőr (#44) 5 sallank karom (#128)
16 sünmedve tüske (#14) 3 tigroszlán fog (#63)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 antilopbőr (#48) 1 bőrpáncél (#51) 3 csontszablya (#64)
1 díszes rézpajzs (#84) 1 fáklya (#36) 7 kerek kő (#19)
2 mandibulapenge (#125) 8 víz (#27) 1 zöld üveg (#82)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

31 32 33 34 35 36
-2
-1
0
1
2
3
4
5
(32,-1) gyilkos tetű (#116), a 10. labirintus bejárata, vaskohó (#155), 14. jellempróba, olvasztókemence (#86)
(32,0) csontlepke (#746)
(32,1) 30. jellempróba, woor-antilop (#31)
(33,-1) rájanyék (#58), 10. jellempróba
(33,2) csontlepke (#746), patak, oltár, kaszabolósáska (#83)
(34,3) szárnyas gömböc (#12), gumifa (#38), 17. jellempróba
(35,4) drótszőrű pincsi (#22)

Üzenet küldése a karakternek