326. forduló, 328. forduló, UgyanKedvesPotrien összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. júl. 10. 9h:34'
EZ A 455. JÁTÉKHETED, 327. FORDULÓD
456. játékheted kezdete: júl. 11.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1850
SZÁMLA : XXXX

UGYANKEDVESPOTRIEN KALANDJAI


11 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [354,35] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 ásót (210 arany).
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 Rhatt páncélját (1250 arany). Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.
HóKinn,CsendBenn, amikor összefutottatok, adott neked egy aranytermő ládikót és 20 kaját.
Szőrös Karom, amikor találkoztál vele, adott neked egy vizestömlőt.
ELFelejett Álmok egyszer odajött hozzád, és adott neked 3 smirglilevelet. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a varkaudar kölyök (ld. enc.) és a Pikoló (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) Urgod kesztyűjét (ld. enc.), Raia pallosát (ld. enc.) és norgat kulcsot (ld. enc.).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Bár nagyon le vagy már gyengülve az szomjazástól, azért visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+113 varázspont.) Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+80 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-30 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) A lottó 666. hetének nyerőszámai: 6, 24, 19. 1 db 1 találatos szelvényed volt. Erre összesen 11 arany nyereményt kapsz.
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Összpontosítani kezdesz. Megtelsz pszi energiával! Kiengeded magadból a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 592.]

* 2. KP: elmormolod a 13. varázslatot
Kántálni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Létrehoztad a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 587.]

* 3. KP: fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elmélyedsz, ősi filozófiai dilemmákon és hasonlókon elmélkedve. A munka meghozza gyümölcsét. (+1 IQ.) [40 pontot használtál fel, van még 547.]

* 4. KP: VP spórolása: 15
Félreraktunk, letiltottunk neked 15 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 547.]

* 5. KP: használod a 235. tárgyat
Játszani kezdesz a dudán. Rutinos, öreg bárd módjára muzsikálsz gyakorlásképp. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). Ez jól esett! (+21 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 517.]

* 6. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Sikerült elmondanod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 512.]

* 7. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Létrehoztad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 512.]

* 8. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A földből energia áramlik testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 507.]

* 9. KP: elmormolod a 19. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 502.]

* 10. KP: t. energia kisütése: 324
A természetet itt nem rontották meg, nincs szükség öntözésre sem. [0 pontot használtál fel, van még 502.]

v 88 elmormolod a 88. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Elmondtad a szopókőpusztítás varázslatot! Szétrobbantottál 1 szopókövet! [-21 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 497.]

v 21 10 elmormolod a 21. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Egy végső mozdulattal előhívod a korgó gyomor, huss varázslatot! Terülj, terülj, asztalkám! És íme, előtted van 10 kaja. [-30 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 492.]

h 504 használod az 504. tárgyat
[0 pontot használtál fel, van még 492.]

v 14 1 elmormolod a 14. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Létrehoztad a méregsemlegesítés varázslatot! A varázslat az agyadban lapul, használatra készen. [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 487.]

bpk 2 bef. parancs kivétele: 2
A 504 4718 1 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 487.]

bpb 2 bef. parancs berakása: 2

aa 504 415 329 átadod az 504. tárgyat a 415. tárgyat a 329. tárgyat
Ebben a körben még nem adtál át tárgyat senkinek sem ill. a legutóbbi A parancs kudarcot vallott. [0 pontot használtál fel, van még 487.]
[A parancs tárolásra került.]

bb 229 1 beraksz a bankba a 229. tárgyat (1 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 1 obszidián karkötőt. [0 pontot használtál fel, van még 487.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[355,35] Folytatod vándorlásodat a Sötét Föld végtelen pusztaságában. Egy teremtmény kétségbeesett halálsikolyát hallod. Szürke por száll a levegőben, ahogy a távolban valami feléd közeledik. A feléd közeledő aurapollátor mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Hatalmasat okádsz: semmi sem marad a gyomrodban! Fegyvert váltasz: előkapod a biami kvazárlándzsát. Elszántan a másikra rontasz. Biami kvazárlándzsával tökéletesen perforálod az aurapollátor testét. (4 támadással 109 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal mély sebeket nyitva megvagdosod az aurapollátor fejét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Az aurapollátor néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) Ellenfeled regenerálódik! Biami kvazárlándzsával tökéletesen perforálod az aurapollátor jobb lábát. (2 támadással 57 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kissé megkarcolod az aurapollátor jobb vállát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a mágusölőt, szereztél 1 remák szivet. 1418 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 199, sebződés: 27, gyógyulás: 6, összesen: -21 ÉP}

Már majdnem éhen haltál! Az ételre veted magad. (-3 kaja.)
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 bumerángot. IQ-d TF-elődött.

(Továbbmész...) [356,35] Mocsaras területre érsz. Nagyon kevés zajt hallasz, és azok mind fenyegetőek. Ösztönöd hamarabb jelzi a feléd közeledőt, mint ahogy a szemeddel észrevehetnéd. A nádas megfelelő búvóhelynek tűnik számodra. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Felismered. Ez egy lélekelementál. (ld. enc.) Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

A földön meglátsz egy quwargot. Undorodva lépsz rá. 1 tapasztalati pontot kaptál. Megtömöd magad kajával. (-3 kaja.)

(Továbbmész...) [357,35] Változik a terep, a fekete Thargodan-hegyek között vagy. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. Utad során felfedezel egy törpe bányát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém (ezüstdarab) van a föld alatt!
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 2 ezüstdarabot! A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy kronokukac lehet. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Fegyvert váltasz: előkapod a biami kvazárlándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a biami kvazárlándzsát a másikra rohansz. Biami kvazárlándzsával több döféssel felnyársalod a kronokukac jobb oldalát. (3 támadással 106 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal súrolod a kronokukac nyálkás farkát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A kronokukac farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Kronoérintette aurádat (-2 TVP). Siralmas támadást intéz farkával a kronokukac, épp csak megsuhint. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A lény idődet lopja (-5 TVP). Biami kvazárlándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kronokukac testét. (3 támadással 92 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kissé megkarcolod a kronokukac bal vállát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A kronokukac farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A lény idődet lopja (-2 TVP). A kronokukac farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A lény idődet lopja (-4 TVP). Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 208, sebződés: 29, gyógyulás: 8, összesen: -21 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [50 pontot használtál fel, van még 424.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[358,35] Felkapaszkodsz a meredek hegyoldalra: ez már magashegység! A vörös égboltot egy pillanatra óriási villámok teszik még fényesebbé. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Amatőr voltál. A szörny észrevett. Egy márvány sárkány közeledik feléd! (ld. enc.) Most már csak a lábadban bízhatsz, meg abban, hogy a másik mégsem olyan vérszomjas.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy törpe bányát. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [359,35] A világ hátán, a Sötét Föld legmagasabb csúcsai közt barangolsz. Hó azonban még itt sincs. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. A feléd közeledő Zinthurg mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A másik mormol valamit: egy számodra ismeretlen védekező varázslat! Üdvözlésképpen egy pusztító végzet varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 88 életpontot vesztettél. Ráébredsz, hogy ez a csata öngyilkosság lenne. Elmegy a kedved a harctól. Megpróbálsz lelécelni. Ellenfeled jó kedvében lehet, mert negyedórányi üldözés után úgy dönt, hogy vége a reggeli tornának, és megáll.
{Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 88, gyógyulás: 0, összesen: -88 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) A tánc gyógyhatásai közismertek, azonban csak a hozzád hasonló igazi mesterek érnek el vele számottevő eredményeket. Halkan dúdolni kezded kedvenc slágered, majd eleinte lassan, aztán egyre őrültebb tempóban táncolni kezdesz. Mikor fáradtan a földre rogysz, sebeid szinte varázsütésre behegednek. (+226 életerő.) A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Gort Grán irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag (mithril) van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [360,34] Lakott területre érkeztél.

Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Qvill városa innét baromi messze fekszik...-Lüke " Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy nekrofunt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy főutcát. Egyszercsak egy idős, gnóm férfi toppan eléd. Azt már az első pillanatban látod, hogy valószínűleg az Alanori Tudományegyetem professzora, mivel pont úgy öltözködik, mint ők. Mielőtt tiltakozhatnál, máris hadarni kezd:
- Nagyon-nagy kérésem van, barátom, és csak te segíthetsz nekem! Szükségem van egy sárkánytojásra. De nem ám valami himihumi drakónéra, hanem egy IGAZIRA. Tudom is, hogy honnan lehetne szerezni egyet, de azt a helyet, sajnos, szinte lehetetlen megközelíteni.
Gyorsan biztosítod a fickót, hogy nem ismersz lehetetlent, és félrehúzod, nehogy valaki elhappolja előled a kínálkozó kalandot. Megtudod, hogy a professzort (ugyanis tényleg az) Bargvundgandendinek hívják, és a sárkánykutatás megszállottja. Alaposan kifaggatod őt, miközben egyre a saját rátermettségedet bizonygatod előtte.
- Városi teleportációval érkeztem, csakis azért, hogy csapatot toborozzak az akcióhoz. Egyébként a helyszínen táborozom, pontosan a sárkányvár tövében! Ha sikerül összeszedned egy alkalmas csapatot, találkozunk ott! (Eközben megmutatja a zsebéből előbányászott hevenyészett térképen a sziklaszirtet.) Az odabent talált kincsekre nem tartok igényt, csakis a tojásra! Elvárlak téged is - mondja, és máris indul, hogy folytassa a toborzást.
Megvakargatod a fejed búbját. Ki tudja, talán érdemes lenne megfontolni az ajánlatot. (4. többszemélyes kaland, 60 TVP szükséges hozzá, innen keletre 84, délre 48 mérföldre teljesítheted.) Megvilágosodik előtted, hogyan indulhatnál társakkal együtt közös kalandra. (ld. enc.) A Trikornis Futárszolgálat közelében egy hatalmas troll kalandozó ténfereg, és minden erre járót megszólít. Még sosem láttad azelőtt, de azért alaposan megfigyeled. Hosszú, ezüst haja és égszínkék szeme van, és hatalmas, csavart tülköket visel a homlokán. Chara-din kisebb avatárja. Sajnos a felszerelését és a trófeáit egy földig érő, átlátszatlan köpönyeg rejti. A hátára vetett hüvelyekből egy Zinthurg pallos és egy nitmák penge nyele kandikál elő. Sem hátast, sem málhást nem tart. Tisztán érzed auráját: feketén vibrál. Egy alattomos gonosz! A következő megszólított épp te lettél.
- Akarsz keresni egy kis pénzt? - veti oda neked foghegyről, és lesajnáló tekintettel méreget. Mintha már előre eldöntötte volna a nemleges választ.
Mondod neki, hogy fejtse ki bővebben, milyen munkáról is volna szó.
- Ez az átkozott Futárszolgálat nem hajlandó segíteni. El kéne vinni egy nagyobb csomagot egy bizonyos helyre. Ennyi. Egyedül esélyed sincs, úgyhogy hozz magaddal társakat. Négynél több kalandornak azonban nem fizetek! Alku nincs. Találkozó innen délre, a viharóriások barlangjánál. Igyekezz, mert ha késel, találok mást a melóra - mondja, azzal faképnél hagy. (15. többszemélyes kaland, 50 TVP szükséges hozzá, innen délre 6 mérföldre teljesítheted.) Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Vándor, figyelmezz lépteidre, a város az Ördögi Kör védelme alatt áll! " Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) A következő épületeket látod: egy fegyvermester háza (686. épület.), egy Trikornis Futárszolgálat (746. épület.), egy Ördögi Kör (747. épület.) és egy maffia bank (748. épület.).
Összefutsz egy rövid ősz hajú, barna szemű alakváltó férfival. Fekete a bőre. Egy arany papi karkötőt, egy arany sárk. kesztyűt, egy arany sárk.karperecet, egy arany sárkányköpenyt, egy arany sárkánynadrágot, egy arany sárkányvállapot, egy arany sárkányvértet, egy árnyszőttest, egy bársony övsálat, egy dr'thanox gyűrűt, egy drag'kór fülkarikát, egy drakolder gyűrűt, egy értépő sarkantyút, egy fűzött kagylósort, egy gólemgyűrűt, egy Istenek Talizmánját, egy lidérckoronát, egy Notermanthi amulettet, egy og'lhobn fülbevalót, egy örökkéval.tűzopálját, egy ősi csizmát, egy ősmágus fülbevalóját, egy Ovgun nyakláncát, egy regeneráló övet, egy ryuku hüvelykgyűrűt és egy Teremtő koronáját visel. Felszerelését egy triklem drakolder trófea, egy ryuku sorkatona trófea és egy Zt'tuzzarxn trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: MOSOLYGÓ RETTENET RÓZSASZÍN BUGYIBAN. Övén 2 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy tleikan nyársat, bal kezében egy naginatát tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl.
Összeismerkedtek. Az ő neve Birka. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz. Hihi! A tenyereidet dörzsölöd, mert egy szopóköved gazdát cserélt.
[70 pontot használtál fel, van még 354.]

pki 1500 kiveszel a bankból 1500 aranyat
Kiveszel a bankból 1500 aranyat. A számládon van még 4183 arany. [0 pontot használtál fel, van még 354.]

vtn 181 varázslat tanulás: a 181. varázslatot
Sajnos itt nincs fekete mágustorony. [0 pontot használtál fel, van még 354.]

vtn 184 varázslat tanulás: a 184. varázslatot
Sajnos itt nincs fekete mágustorony. [0 pontot használtál fel, van még 354.]

vtn 185 varázslat tanulás: a 185. varázslatot
Sajnos itt nincs fekete mágustorony. [0 pontot használtál fel, van még 354.]

vtn 330 varázslat tanulás: a 330. varázslatot
Sajnos itt nincs fekete mágustorony. [0 pontot használtál fel, van még 354.]

be 686 2 bemész a 686. épületbe
Belesel az ajtón. Párba állított kalandozók vívnak egymással, ki kőhegyű lándzsával, ki szöges bunkóval, ki rövid karddal harcol. Vannak, akik egzotikusabb fegyvereket forgatnak. Odasétál hozzád az oktatást vezető fegyvermester, és megkérdezi, mit parancsolsz. Elmondod, hogy szeretnél néhány professzionális trükköt ellesni szúrófegyverek szakértelem terén. A hátsó terembe vezetnek, és megkezdődik a tanulás. A fegyvermester elismeri, hogy nagyon profi a technikád, majd megtanít néhány új trükkre, amelyet még te sem ismertél! (+1 szúrófegyverek.) Hálásan megköszönöd a segítséget, majd átnyújtod a most már nevetségesen kevésnek tűnő 105 aranyat fizetségképp. Köszönsz és távozol. [50 pontot használtál fel, van még 304.]

be 686 5 bemész a 686. épületbe
Belesel az ajtón. Párba állított kalandozók vívnak egymással, ki kőhegyű lándzsával, ki szöges bunkóval, ki rövid karddal harcol. Vannak, akik egzotikusabb fegyvereket forgatnak. Odasétál hozzád az oktatást vezető fegyvermester, és megkérdezi, mit parancsolsz. Elmondod, hogy szeretnél néhány professzionális trükköt ellesni lőfegyverek szakértelem terén. A hátsó terembe vezetnek, és megkezdődik a tanulás. A fegyvermester elismeri, hogy nagyon profi a technikád, majd megtanít néhány új trükkre, amelyet még te sem ismertél! (+1 lőfegyverek.) Hálásan megköszönöd a segítséget, majd átnyújtod a most már nevetségesen kevésnek tűnő 110 aranyat fizetségképp. Köszönsz és távozol. [50 pontot használtál fel, van még 254.]

pbe 1000 beraksz a bankba 1000 aranyat
Az elf bankár mosolyogva fogadja a betétet, megköszöni, és megkér, hogy nézz be hozzájuk legközelebb is, ha erre jársz. Jelenleg 5183 arany van a számládon. [0 pontot használtál fel, van még 254.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[361,35] Lápvidékre érkeztél. Itt több veszély les rád, mint a Sötét Föld összes többi tereptípusán összesen. A vörös égboltot egy pillanatra óriási villámok teszik még fényesebbé. A mocsári sás zizegése veszélyt jelez. Felismered a közeledőt. Csak egy Mnebolath. Nem jelenthet különösebb problémát. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Gyorsan felraksz egy hhaar burka varázslatot. Potenciális célpontod gyorsan felrak egy láthatatlan védekező mágiát. Üdvözlésképpen egy éhínség varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. A támadásnak sajnos semmi eredménye sem volt. A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-4 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 7 aranyad is. A szörny nagy levegőt vesz, majd borzalmasan hideg levegőt okád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (37 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a biami kvazárlándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. {CSTT:} Biami kvazárlándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a Mnebolath kutyafejét. (4 támadással 136 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal végigvagdosod a Mnebolath jobb lábát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) A Mnebolath többször végigkarmolja a derekadat. (4 támadástól 25 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) Ellenfeled regenerálódik! A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-8 életerő.) A dolgot még 8 aranyad bánja. Biami kvazárlándzsával tökéletesen perforálod a Mnebolath rücskös testét. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kicsit megvágod a Mnebolath testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (4 támadástól 27 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +6 ÉP.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-8 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 9 aranyad is. A Mnebolath most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Alaposan átvizsgálod a tetemet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy fűszertartó. 2084 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 257, sebződés: 109, gyógyulás: 11, összesen: -98 ÉP}


(Továbbmész...) [362,36] Kipróbálva minden lépést, mielőtt tovább mész, még beljebb nyomulsz a gyilkos ingoványban. Egy Thargodan koponyát pillantasz meg a földön. Rád vigyorodik! Ijedten hátraugrasz, de többet nem mozdul. Talán csak a képzeleted játszott veled. A mocsári sás zizegése veszélyt jelez. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy Mnebolath került az utadba. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A mészárlásra kiszemelt áldozat láthatatlan védekező varázst lök magára. Pszi támadást indítasz: pillanatok alatt létrejön egy agykorbács. 23 életpontot sebeztél. A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-3 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 5 aranyad is. Ellenfeled kitátja pofáját, és iszonyatos hideget fúj rád. Félrehajolsz, ezért csak nem fagysz teljesen csonttá. (24 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a biami kvazárlándzsát. Megmarkolva a biami kvazárlándzsát ellenfeledre rontasz. Biami kvazárlándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a Mnebolath testét. (3 támadással 113 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kicsit megvagdalod a Mnebolath kutyafejét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) A Mnebolath többször végigkarmolja a derekadat. (4 támadástól 29 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +6 ÉP.) Ellenfeled regenerálódik! A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-8 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 11 aranyad is. Biami kvazárlándzsával néhányszor teljesen átdöföd a Mnebolath rücskös testét. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kissé megkarcolod a Mnebolath testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a Mnebolath megcsapja a fejedet. (4 támadástól 21 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-8 életerő.) A dolgot még 6 aranyad bánja. A Mnebolath összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Átvizsgálod a testet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy igazgy. fülbevaló [igazgy. fülbevaló ládikóba-> 20 arany, -2 ÉP]. 2084 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 229, sebződés: 95, gyógyulás: 11, összesen: -84 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Hozzád hasonló mázlista is kevés van a világon! Pont akkor bukkansz egy gyógygáz-pöffenetre, amikor a legnagyobb szükséged van rá. Fölé hajolsz, mélyet lélegzel. Hagyod, hogy a tüdődet teljesen kitöltse a gyógyerejű légtömeg. Amikor kifújod, sokkal jobban érzed magad. (+153 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás).

(Továbbmész...) [363,37] A Sötét Föld legsivárabb részéhez értél: sivár, kiégett pusztaság terül el előtted.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mópat bolyt. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely egy tűzfőnix formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy Chara-din monolitját. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Friss mutáns nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délre vezetnek. [70 pontot használtál fel, van még 184.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[364,38] Sötét pusztaság vesz körül. A látóhatáron semmilyen égitestet nem látsz, a nappalok és éjszakák nélküli horizont vörösen izzik. A messzeségben füstoszlopot látsz. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy lávatavat. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Chaar-Lee, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja.

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, friss mutáns nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
Összeakadsz egy fekete, hosszú hajú, félszemű ember férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. Fekete a bőre. Chara-din lényének egy jelentős része. Egy bársony övsálat, egy csillogó karkötőt, egy drag'kór fülkarikát, egy drakolder gyűrűt, egy gólemgyűrűt, egy hókeresztet, egy káosz szimbólumot, egy kreiton palástot, egy mahagóni csizmát, egy mahagóni karvédőt, egy mahagóni kesztyűt, egy mahagóni köpenyt, egy mahagóni koronát, egy mahagóni lábvédőt, egy mahagóni vállvédőt, egy mahagóni vértet, egy mihlanil medált, egy natharion gömböt, egy natharion talizmánt, egy Notermanthi amulettet, egy ogre övet, egy örökkéval.tűzopálját, egy ősmágus fülbevalóját, egy rogalhal csuklópántot, egy Teremtő koronáját, egy tűzhaj diadémet és egy Vlagyimir gyűrűjét visel. Fegyverzetét egy triklem drakolder trófea, egy árnytündér messiás trófea és egy élőholt drakolder trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: Kardra tekeredő, kitárt szárnyú háromfejű sárkány. Övén 61 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy vámpírölőt, bal kezében egy mahagóni pajzsot tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Hátasállata egy pikkelyes ptog! Málhásállata egy sivatagi doareg. Auráját érzékelve máris tudod, sötét, jelezve, hogy a másik gonosz. Nem tűnik túl barátságosnak. Továbbmész.

(Továbbmész...)
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [10 pontot használtál fel, van még 174.]

* 1. BP: átadod a 32. tárgyat a 4718. kalandozónak (1 darabot)
Sajnos nincs nálad szeksztáns. [0 pontot használtál fel, van még 174.]

* 3. BP: VP elővétele: 15
Felszabadítottunk neked 15 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 174.]

* 4. BP: elmormolod az 58. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Sikerült elmondanod az azonnali gyógyítás varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+32 életerő). [-15 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 169.]

* 5. BP: t. energia kisütése: 133
Nincs elég TU pontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 pontot használtál fel, van még 169.]

* 6. BP: építed a 720. tárgyat 100 pontért
Itt már van egy, minek építenél másikat? [0 pontot használtál fel, van még 169.]

* 7. BP: használod a 147. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 169.]

* 8. BP: keresed a 82. szörnyet a 43. szörnyet az 55. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy spagulárt. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 169.]

* 9. BP: imádkozol
Itt nincs oltár ill. templom! (A templomkereső imához az IM parancs helyett az IM 1 -et kell kiadni.) [0 pontot használtál fel, van még 169.]
Kínzó dolog a szomjúság, egyre gyengébb vagy. (-63 életerő.) [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 1, 22, 21.
Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként táborhelyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 169 pontod maradt, ebből a következő körre 169 pontot vihetsz át. Kapsz még 468 pontot. A következő körben tehát 637 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VARKAUDAR KÖLYÖK (685. SZÖRNY)
Mintha a gonoszság a varkaudarok születéskor örökölt tulajdonsága lenne, ezek a megtermett példányok derekáig sem érő pöttöm teremtések agresszióban már méltó ellenfelei fajtársaiknak. Minden rosszat ellesnek szüleiktől, és minden csínytevéssel közelebb kerülnek ahhoz, hogy a kalandozók által rettegett tagjai lehessenek társadalmuknak. Most talán még csak ártalmatlanul hadonásznak egy bottal, de már csak pár év, és elit csatavértben pompázó hadurak lesznek belőlük... Ghalla dicső kalandozói! Nem hagyhatjuk, hogy bármelyikük megélje azt a kort!

PIKOLÓ (7010. SZÖRNY)
Ennek a hatalmasra nőtt és rendkívül kövér fülemülének több különös ismertetőjegye is van. Tollazata határozott mintázatot követ, úgy néz ki, mintha erdőzöld színű, kantáros térdnadrágot viselne, feje két oldalán pedig a fekete tollpamacsok határozottan pajesz-szerűek, de az éneke az, ami végképp összetéveszthetetlenné teszi. Ha valamilyen furmányos módon el tudod érni, hogy ne őrülj meg a hangjától és meghallgatod, te is tanúsítani fogod, hogy trillája megtévesztésig hasonlít az emberi beszédre, és határozottan úgy hangzik, mintha a madár jódlizna... bármi is az. És még dülöngél is hozzá. Brrrr! Ugye, hogy szörnyű? Hát most már te is el tudod képzelni, hogy miért rettegi mindenki Pikoló nevét. Jobban teszed, ha messziről elkerülöd te is...

URGOD KESZTYŰJE (462. TÁRGY)
Elsőként ezt a kicsit kényelmetlen, ámde annál hatékonyabb relikviát a nagyhatalmú mágus, Urgod készítette el, de azóta számos másolatát előállították. Urgod kesztyűje a védettségedet hattal növeli meg, emellett ad +2-t a taumaturgia szintedhez, +1-et a szerencsédhez és +1-et az IQ-dhoz. Sajnos van némi hátránya is, támadásod 3-mal kevesebb, amíg viseled. Elkészítéséhez mindenekelőtt egy Gór formázó minta, 8 ezüst, két téfea agy, két Thargodan esszencia, 100 arany, egy vaskohó és 80 TVP szükséges. Ja, és persze kell, hogy ismerd a varázstárgy készítés varázslatot is... Urgod kesztyűjét csak akkor viselheted, ha legalább 21. szintű vagy.

RAIA PALLOSA (426. TÁRGY)
Raia pallosa nagyhatalmú vágófegyver, kizárólag jók forgathatják, ők is csak min. 26-os vágófegyver szakértelemmel. Raia pallosa 6D6+2, és használatakor kapsz +2 támadást. Ezenkívül, ha gonoszt sebzel vele, kapsz +12 sebzést. Aki Raia pallosát forgatja, nem sokat foglalkozik a védekezéssel: amíg forgatod, van -4 védekezésed.
Raia pallosát varázsfegyver készítéssel lehet megalkotni, ehhez din formázó minta, 12 mithril, egy nap szimbólum, egy moa gyémánt, 250 arany értékű egyéb alapanyag és 250 TVP szükséges.

NORGAT KULCS (471. TÁRGY)
A norgat zárak hihetetlenül trükkös szerkezetek, és még egy roxati céhmester is megszenved, amíg kinyit egyet a megfelelő kulcs nélkül. A norgat zárak titka némi mágiában rejlik, amelynek kulcsa a vörös fényben vibráló norgat kulcs. Sajnos a norgat kulcs könnyen tönkremehet, ha nem mondod ki a megfelelő varázsszót a használatakor.

LÉLEKELEMENTÁL (319. SZÖRNY)
Amikor ezernyi elkárhozott lélek egymásba kapaszkodva, fájdalmát világgá üvöltve bolyong együtt a Sötét Föld mocsaraiban, nagy ritkán létrejön egy nagyhatalmú lélekelementál. Ez a hagyományos fegyverekkel sebezhetetlen manifesztáció félelmet és rémületet kelt mindenben és mindenkiben, mert elszívja az életenergiáját mindennek, amiben csak egy parányi szikra is rejtőzik. A Rémekhez és a sötét ölészekhez hasonlóan, ezeket is nagy ívben elkerülik a kisebb Thargodanok, hiszen tudják, ha csak kicsit is, de ők is halandók.

MÁRVÁNY SÁRKÁNY (328. SZÖRNY)
A havas hegycsúcsok között megbúvó, óriási sziklának tűnő márvány sárkányok mozdulatlanul lesnek áldozatukra, egy-egy arra járó óvatlan viharóriásra. Mozdulatlanságuk ellenére hihetetlenül gyorsak tudnak lenni: egyetlen csapás farkával vagy hatalmas állkapcsával, és az áldozat máris magatehetetlenül hever a földön. Hatalmasabb ellenfeleikkel szemben képesek bevetni lehelet fegyverüket, ha kitátják a pofájukat, olyan irtózatos fagyot képesek lehelni, amely minden élő szervezetet elpusztít. Egy sárkánnyal legfeljebb egy mágus képes szembeszállni, de persze a sárkánynak is megvannak a maga mágikus képességei.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Ahhoz, hogy többszemélyes kalandban vehess részt - mint az elnevezésből is látszik - egy vagy több másik kalandozó együttműködésére lesz szükséged. Ilyen kalandra egyedül nem indulhatsz! Választhatod a vezető szerepét, aki a csapat tagjait összeszedi, koordinálja, majd jelzésével elindítja a kalandot, vagy lehetsz "csupán" egy csapattag, akit valaki más beszervezett. Bármelyiket is választod, egy valamire mindenképp szükséged van, hogy valamelyik oldalra állhass: erre az enciklopédiára. Vagyis vezetőként is csak olyan kalandozókat szervezhetsz be a kalandba, akik már megkapták ezt az enciklopédiát és így a TK parancsot is. A csapat létszámára vonatkozóan nincs felső korlát.
Nos nézzük, hogy mi a teendő, ha már sikerült összeszedni a megfelelő csapatot!
Egy kaland teljesítéséhez pont azon a mezőn vagy a szomszédos mezőkön kell táborozni, amire a kaland szövege utalt. A karakterek utolsó parancsként kiadhatják a TK <kaland száma> <vezető száma> parancsot, mellyel jelentkeznek az adott kalandra. Az, hogy a parancs mennyi TVP-be kerül, a TK-k megismerésekor kiderül a szövegből. Ha nincs elég TVP-d, a parancsot akkor is kiadhatod, a következő fordulóra kapottból használsz majd fel. A TVP-t nem a parancs kiadásakor használod el, hanem csak ha a parancs végrehajtódik. A vezetőnek kell utoljára kiadnia ezt a parancsot, hiszen amint ő is jelentkezett, a csapat készen áll, nem várnak már senkire. Fontos információ, hogy egy kalandozó nem tud olyan kalandot vezetni, amit ő maga még nem ismer, azaz nem lépett a mezőre, ahol az NJK (vagy bárki más) azt a kalandot adja (a vezetőnek már a TK parancsok kiadásakor ismernie kell a kalandot!). A csapat többi tagjának nem kell ismernie a kalandot, hiszen őket csak beszervezték a munkára. A kaland megkezdésekor azok is megismerik a kalandot, akik korábban még nem találkoztak vele.
Ha a karakter kiadott egy TK parancsot, de aztán a közös kalandozás valamiképpen mégsem történik meg a következő fordulója elejéig, a korábbi TK ekkor törlődik, az újabb próbálkozáshoz újra ki kell adni a TK parancsot! A TK parancsot a forduló végén célszerű kiadni, hiszen ha a parancs kiadása után még elmozogsz a koordinátáról, ahol a kaland teljesíthető, a többszemélyes kalandban nem fogsz tudni részt venni.
Megjegyzés: A szervezés során a csapattagok egy titkos, harmadik paramétert is használhatnak. Ez egy jelszó, melyet jó, ha a vezető csak annak árul el, aki a kalandban ténylegesen részt fog venni. Amennyiben a TK parancs harmadik paramétereként megadnak ilyet, csak azok vesznek részt majd a kalandban, akik a helyes jelszót adták meg, így nem kell "potyautasoktól" tartani.
A kaland a vezető azon fordulója után kezdődik, melyben kiadta a TK parancsot, így mindenki a táborozás alatti felszerelésében, VP/PP/stb. készlettel indul bevetésre. Hogy mi történt, arról a következő fordulójuk elején értesülnek majd a karakterek. Aki a kaland során elbukik, az adott kalanddal újra próbálkozhat, de ha a többieknek viszont sikerül végigcsinálniuk, más csapatot kell kerítenie. (Később majd ez a szabály kibővül.)
A többszemélyes kalandok során kétféle új harcmodorral ismerkedhetnek meg a karakterek. Az ellenfelek számától függően előfordulhat, hogy egy karakternek több szörnnyel, vagy több karakternek egy szörnnyel kell megküzdenie. Ezek a csaták viszonylag elszeparálva egymástól zajlanak le, egymásra általában nincsenek hatással, mivel a felek szétszóródnak, hogy mindenki megvívja a saját csatáját. Az életben maradt szörnyekkel a csapat életben maradt tagjainak kell megküzdenie ahhoz, hogy a kalandban továbbhaladhassanak. Harcban nem lehet elbukni, csupán együttesen, mivel ha el is fut (vagy eldemezik) valamelyik karakter közben, amint a többiek sikerrel legyőzték az ellenséget, újra visszatérhet a kalandba, és folytathatja azt, mintha mi sem történt volna, a következő próbával. A D.E.M.-ezés értelemszerűen nem visz ilyenkor messzire. Persze ha mindenki elfut, akkor már nincs kihez csatlakozni. Miután a karakterek egy adott próbában minden szörnyet legyőztek, lehetőségük van Feltételes Gyógyításra a táborozásra hagyott VP-jükből és a következő fordulójuk TVP-jéből.
Ha a karakterek kincset találnak, megpróbálnak egyenletesen megosztozni rajta. Lesznek olyan tárgyak, amiből mindenkinek jut, de olyan ritkábbak is, melyekből csak egy-kettő jut kalandonként. A ritkább tárgyak mindig átadhatóak, így ha később úgy döntötök, hogy elcsereberélitek egymás között amit kaptatok, azt megtehetitek. Persze nem átadható tárgyak is előfordulnak a kalandokban, ezekből azonban ha csak lehet mindenki kap. Ha valaki kapott egy tárgyat, és nem tudja felvenni, mert pl. hátizsákja betelt, azon második körben megpróbálnak a többiek megosztozni. A nem átadható tárgyaknál persze ilyen lehetőség nincs, úgyhogy igyekezz úgy táborozni a kalandra, hogy legyen elég hely a hátizsákodban!
Most következzenek további információk, amiket jó ha tudsz, a többszemélyes kalandokról:
- Néhány varázslatod jellegéből adódóan máshogyan sebez akkor, ha több szörnnyel harcolsz. Ezek egyszerre minden ellenfelet sebeznek, de sebzésük mértéke szétoszlik közöttük. A fegyveredből lőtt varázslatok is így viselkednek. Amennyiben olyankor mondod el a varázslatot, amikor társak harcolnak az oldaladon, varázslatod sajnos őket is sebezni fogja. Az így viselkedő varázslatok a következők: armageddon, banshee-sikoly, elemi fagyförgeteg, hangcsapás, hullámkeltés, jégoszlop, jégvihar, lángtenger, méregfelhő, ősi hurrikán, rovarfelhő, savhurrikán, sivatagi vihar, tűzeső, tűzvihar.
- Mostantól két új FTV parancsot adhatsz ki: FTV <varázslat száma> 985 esetén a paraméterként beállított varázslatot akkor használod majd, ha egyedül kell több ellenféllel szembenézned, az FTV <varázslat száma> 986 beállításnak pedig akkor lesz jelentősége, ha több társsal az oldaladon harcolsz egy szörnnyel. Ezt a beállítást a direkt FTV parancs arra a szörnyre, amire éppen támadnál, felülbírálja.
- Amikor több szörnnyel harcolsz, alapból 1+ellenfelek száma/2 körig tarthat az adott csata. Ehhez még hozzájöhet a harcművészet képességből, psziből, stb.-ből kapott bónusz.
- Ha többen támadtok egy szörnyet, méretétől függően még az is előfordulhat, hogy a csata során társaid minduntalan előtted állnak, így te nem is tudsz támadni. (Később talán majd tudsz kezdeni valamit ezekkel az esetekkel.)
- Ha többen harcoltok egy szörny ellen, a csata végi statisztikában az összes sebzés és sebződés is megjelenik (akkor is ha idő előtt elfutnál a csatából, a teljes csatára vonatkozó értékeket látod). Előfordulhat, hogy nem látod, konkrétan mennyi ÉP-t sebzett a szörny egy speciális képességével társadba, de ez attól a csatastatisztikához még hozzáadódik.
- Ha többen győztök le egy szörnyet, a szörnyért járó Tapasztalati Pont is szétoszlik, és trófeát sem metsz ki senki belőle. Azt, hogy a szörnykomponenst, illetve tárgyakat ki gyűjti ki a legyőzött szörnyből, a véletlen dönti el.
- Nem használhatsz gyilkos ösztönöket, hiszen társaidra tekintettel nem engeded az őrültet kiszabadulni magadból, illetve tűzsárkány italt, hiszen még a végén társaidat is megsebeznéd. Nem használhatsz fojtóhurkot sem.
- Ha több ellenféllel harcolsz, pszi-ernyőt nem használsz, mivel összekeverednek a kifigyelt értékek.
- Ha egy kalandban több olyan próba következik egymás után, amikor a csapatban valamelyik képességben legjobbnak bizonyuló tagját keressük, a második ilyen próbánál az a kalandozó már nem próbázhat, akit előzőleg már kiválasztott a program. Ha mindenki sorra került egyszer, újra választ a program mindenki közül.
- A Többszemélyes Kalandokban kapott Tapasztalati Pont nem jelenik meg a következő fordulóban kapott TP-k között (bár a kaland szövegét abban a fordulóban olvashatod).
- A Többszemélyes Kalandok során használt halálos érintés, feltört varázskő, illetve kapott fegyverszakértelemfejlődés azok korlátainak szempontjából a következő fordulóhoz tartozik.

KARAKTERLAP

UgyanKedvesPotrien, egy barna, hosszú hajú, kék szemű mutáns nő vagy. Sheran főpap-jelöltje vagy. Az Északi Druida Szövetség (#9109) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 327. fordulód.

Erő: 38 (39) Szint: 20 Merészség: 7/5 Magasság: 130 cm
IQ: 35 Támadás: 19 Agresszió: 6 Testsúly: 63 kg
Ügyesség: 35 Védekezés: 61 Menekülés: 40 % Életkor: 9/9 év
Egészség: 36 (38) Életpont: 318/255 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 45 (48) Varázspont: 488/0 Pénz: 270 arany Kép. pont: 5
Tudatpont: 28/4 Pszi pont: 170/24 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 30
Eddig összesen 1115 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5587 TP-t kaptál. Jelenleg 595922 TP-d van. A következő szinthez még 4078 TP szükséges. Trófeáid: woorgard, őrült varázsló, Mnebolath. A 327. fordulódban 5183 arany került a bankszámládra. 5183 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 14/47 ökölvívás: 3/21 szúrófegyverek: 21/8 (+6%)
vágófegyverek: 22/31 ütőfegyverek: 13/34 lőfegyverek: 22/0
dobófegyverek: 13/56

Feltételes fegyverváltás: biami kvazárlándzsa (#568) (50%) << mágusölő (#422) (200%) << vasalt bunkó (#181) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); bumeráng (#249) (6 -14.); bronzhegyű nyíl (#94) (15 -19.); mérgezett vasnyíl (#187) (20 -996.); ezüsthegyű nyíl (#323) (997 .); tolmokov-koktél (#351) (998 .); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 15/74 (+11%) 2. nyomkövetés: 52/94 (+19%) 3. lopás: 1/0
4. mászás: 7/75 5. csapdakészítés: 23/16 6. csapdaészlelés: 5/50
7. gyógyítás: 55/7 (+46%) 8. titkosírás: 14/98 9. felderítés: 39/45
10. szörnyidomítás: 10/95 11. teológia: 32/54 (+24%) 12. taumaturgia: 20/97 (+4%)
13. versengés: 3/50 14. harcművészetek: 1/0 15. zene: 55/21 (+34%)
16. szörnyismeret: 23/87 17. pszi: *21/100 18. zárnyitás: 2/5
19. vadászat: 28/27 20. bányászat: 30/18 (+4%) 21. úszás: 16/53

FELTÉTELES PARANCSOK (még 1 lehet)
totem 45% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 44% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 100 TVP-ért
ásol max. 200 TVP-ért
készítesz bronzhegyű nyilat (#94) (max. 100 darabot ), vashegyű nyilat (#176) (max. 4 darabot ), mérgezett vasnyilat (#187) (max. 4 darabot ), kerek követ (#19) (max. 5 darabot ), púderkövet (#119) (max. 4 darabot ), kőkalapácsot (#13) (max. 1 darabot, csak egyszer), mászókampót (#165) (max. 1 darabot, csak egyszer), bumerángot (#249) (max. 6 darabot )
elfogod sünmedvét (#33) szuper hálócsapdával (#274), ezoterikus mardelt (#184) fedett veremmel (#219), sivatagi doareget (#240) fedett veremmel (#219)
mászol max. 100 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 6, max: 16)
purifikátor (#157), óriás csontváz (#176), csontváz lord (#177), ongóliant (#159), sötét motyogó (#37), szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 12, max: 16)
Hófarkas Klán (#9117), Kerekkorsó Rendje (#9136), elf (#2), troll (#5), Leah hívők (#991), ember (#1), mutáns (#9), 9302. szövetség (#9302), bávatag golombár (#165), semlegesek (#989), Összhangzat (#9152), Tyriel (#777)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
varázsvédelem (#34, 8 VP) mágiatörés (#35, 10 VP) tompítás (#40, 8 VP)
jégcsóva (#41, 15 VP) örvénykerítés (#42, 10 VP) gigaököl (#49, 12 VP)
mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) dimenzióugrás (#163, 55 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP) éber vadászkutya (#62, 12 VP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP)
szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP) restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) életpajzs (#142, 16 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
revitalizáció (#52) szürkeáll. aktiv (#71) hadiszerencse I (#13) tulajdonságpajzs (#26)
erőpajzs I (#12) méregsemlegesítés (#14)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
20. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 9, max: 10)
méregfelhő (#37), izomernyesztés (#33), lángcsóva (#31), jégcsóva (#41), éhínség (#39), szárazság (#48), mágiatörés (#35), tudatrombolás (#111), agykorbács (#97)
Védekező varázslatok (aktív: 5, max: 10)
védelem tűz ellen (#38), tompítás (#40), hhaar burka (#32), örvénykerítés (#42), pszi-acéltorony (#98)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 10, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> fémbontó szójer (#150) lángcsóva (#31) >> gonoszok (#988)
jégcsóva (#41) >> jók (#990) izomernyesztés (#33) >> csontváz lord (#177)
izomernyesztés (#33) >> gnóm szolgáló (#181)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 10, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
hhaar burka (#32) >> gnóm szolgáló (#181) hhaar burka (#32) >> csontváz lord (#177)
hhaar burka (#32) >> fémbontó szójer (#150) varázsvédelem (#34) >> jók (#990)
varázsvédelem (#34) >> gonoszok (#988)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Lássuk, mennyire vagy jószívű: engedj szabadon egyetlen körben 7 szörnyet!
2.) Minden istennél a rátermettség küldetése: áldozz számomra egy esszenciakristályt!
3.) Állandó küldetésed a gonosz által okozott pusztítás helyrehozása. Revitalizálj egy borkonyó cserjét! (számláló: 0)

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely a 3. kategóriában a XX. olimpián.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 gyöngymangó (#135) 1 kaja (#2) 1 lajhár csont (#236)
1 obszidián karkötő (#229) 2 szopókő (#259) 3 smirglilevél (#29)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
270 arany (#50) 1 bumeráng (#249) 2 ezüstdarab (#326)
1 fűszertartó (#210) 1 remák szív (#264)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(355,35) aurapollátor (#222)
(356,35) lélekelementálok (#319)
(357,35) Chara-din monolitja (#534), törpe bánya (#435), Tharr oltár, érclelőhely, kronokukac (#285)
(358,35) márvány sárkány (#328), törpe bánya (#435)
(359,35) Zinthurg (#180), művészi porolit (#720), érclelőhely
(360,34) fegyvermester háza (#686), Trikornis Futárszolgálat (#746), Ördögi Kör (#747), maffia bank (#748), nekrofun (#173), főutca (#399), 4. többszemélyes kaland, 15. többszemélyes kaland, Birka (4348. kalandozó)
(361,35) Mnebolath (#237)
(362,36) Mnebolath (#237)
(363,37) mópat boly (#583), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534)
(364,38) lávató (#595), Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), egy ember férfi

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* A III. Harcosok Ligájában elért dobogós eredmények bekerültek a Karakterlap Hőstettek rovatába.

Üzenet küldése a karakternek