29. forduló, 31. forduló, I. Cleon összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2005. dec. 19. 9h:15'
EZ A 30. JÁTÉKHETED, 30. FORDULÓD
31. játékheted kezdete: dec. 21.
A következő fordulódat legkorábbana 31. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
Számládra a legutóbbi forduló óta 500 zseton érkezett. Köszönjük.
KALANDOZÓ: #4713
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 0

I. CLEON KALANDJAI


10 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [50,-9] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 12 madártoll (eladási ár: 97 arany, ebből a kezelési költség: 9 arany) ellenértékét.
Zúgás, tompa dübörgés kél füledben - eljött a dagály ideje. A vér tengere kiemelkedik medréből, erővel töltve fel az üres kelyheket. Magadhoz térsz álomtalan álmodból, és utadra indulsz. Tudod, ha harcot hoz is az éj, végén mindig megtelik a kehely (a tested) a tenger erejével. Aztán mielőtt eljő a hajnal, s az apállyal visszahúzódik magába, összegyűjti a kelyhek gyümölcsét; téged pedig újra magával ragad a halálos álom...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+61 életerő.)

flh 4 felt. lőfegyver haszn. 4
FLH 4 10 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

ff 78 6 13 felt. fegyverváltás: 78 6 13
Sajnálom, de a 78. tárgy nem fegyver.Felt. fegyverváltás: << kőkés << kőkalapács. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

d 7 eldobod a 7. tárgyat
Elhajítasz 1 kőhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

f 85 kísérletezel a 85. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Eltelik egy óra... Ez a feladat túl kemény dió a számodra! (Ahhoz, hogy ezt a tárgyat feltalálhasd, magasabb IQ szükséges.) [12 pontot használtál fel, van még 171.]

f 85 kísérletezel a 85. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Eltelik egy óra... Többször is világosság kezd gyúlni az agyadban, de aztán sajnos kihuny. (Ahhoz, hogy ezt a tárgyat feltalálhasd, magasabb IQ szükséges.) [12 pontot használtál fel, van még 159.]

e 20 élelemszerzés 20 pontért
Belebotlasz néhány érett sárgadinnyébe. Be a zsákba! (+3 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 139.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+10 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 109.]

m 1 1 3 mozogsz északkeletre, északkeletre, délkeletre
[51,-10] Vált a terep: sűrű erdőben vagy. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy pókvadász. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Marokra fogva a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a pókvadász nyúlánk szívókáját. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) A pókvadász nyelvével fájdalmas sebeket ejt a jobb karodon. (3 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átszúrod a pókvadász testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A pókvadász nyelvével fájdalmas sebeket ejt a jobb karodon. (3 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A pókvadász szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
90 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}


(Továbbmész...) [52,-11] Még mindig az erdőben vagy. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Úgy gondolod, hogy a közeledő színes dözmöng nem jelenthet komoly veszélyt. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Marokra fogva a csontszuronyt a másikra rohansz. Csontszuronnyal felnyársalod a színes dözmöng testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 dözmöng szivet. 25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Hirdesse e tábla az Élet és Halál Urának, Leahnak dicsőségét! Állította: En'Laos " Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)
Találkozol egy fekete, tüsi hajú, kék szemű elf férfival. Egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy kvazár sisakot, egy örökkéval.gyémántját, egy szürke bőrkesztyűt és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy orgyilkos trófea, egy északi aurach trófea és egy mutáns pók trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Auráját érzékelve máris tudod, semlegesnek tűnik. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Lord Grandorx. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.

(Továbbmész...) [53,-10] Az erdőt bozótos vidék váltja fel.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy malmot. (ld. enc.) [30 pontot használtál fel, van még 79.]

gy 10 gyógyítás 10 pontért
Az óriás kushadó egér elfogása nem egyszerű feladat. Szerencsédre egy éhes ragadozó már megtette helyetted. Megvizsgálod a maradványokat, majd óvatosan kiszeded bajszának szálait. Összemorzsolod két kővel, majd egy hatalmas szippantással belélegzed a port. Örömmel tapasztalod, hogy gyógyító tudományod most sem hagyott cserben. (+4 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [10 pontot használtál fel, van még 69.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
A malom falai közé lépsz. Iszonyatos a hangzavar itt. Az odakint forgó szélkerekek egy őrlő eszközt mozgatnak. Egy molnárlegény közelít feléd. Vigyorogva megveregeti a vállad, s röviden előadja, hogy is megy sora. Megtudod tőle, hogy mostanában gonosz alakok fenyegetik: környékbeli rablók, haramiák, illetve messziről jött rossz küllemű kalandozók.
- Jó uram, ha segítesz elűzni őket, busás jutalomban részesülhetsz. Itt is vannak, ezt mind odaadom! - mondja, és már tömködi is a zsebedbe. Bár erre semmi szükség nem volna, nem akarod megbántani azzal, hogy visszautasítod, inkább megígéred, hogy ha a környéken haramiába botlasz, majd jól számon kéred rajta, hogy mit tett a molnárral. Ez neki látszólag elég, kedves szavak közepette búcsúztok el. Csak kint mered szemügyre venni, mit is kaptál: 1 bőrsisakot, 3 fáklyát, 1 bumerángot (ld. enc.), 1 álomport (ld. enc.), 1 drótszőrt, 5 sáfrányport (ld. enc.). (+1 jóság.) [5 pontot használtál fel, van még 64.]

m 4 mozogsz délre
[53,-9] A bozótost dombság váltja fel. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy spagulár. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a spagulár bal első lábát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a spagulár pettyes hátát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Patájával a spagulár többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A spagulár még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 32 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy púdersziklát. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 púderkövet. [28 pontot használtál fel, van még 36.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 28.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 20.]

tf 2 20 fejleszted a 2. tulajdonságodat 20 pontért
Komplex elméleti feladványokon gondolkodsz, logikai feladványokat próbálsz kiötleni, és rögtön meg is oldani. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön.

[20 pontot használtál fel, van még 0.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 171 pontot. A következő körben tehát 171 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MALOM (1204. ÉPÍTMÉNY)
Először, amikor megpillantottad a malmot, nehéz volt feldolgozni ennek a toronymagas, ismeretlen funkciójú épületnek a látványát. A zömök, hengerforma alap oldalán két egymáson keresztbe fektetett faszerkezet áll, melyen valamilyen szürke színű vászon feszül. Ebbe kap bele a szél, hogy megforgassa az irdatlan nagy alkotmányt a hozzá képest picinek tűnő építmény oldalán. Szóval ez a malom kívülről, s bizony sejthető, hogy belül valamilyen módon felhasználják valamire a szélkerékkel nyert energiát. Fogalmad sincs, mi célból. De igazából nem is várható el egy kalandozótól, hogy tudja.
Ha akarsz, beléphetsz a malomba, 5 TVP árán.

BUMERÁNG (249. TÁRGY)
A szőrlajhár csontot tökéletesen le kell csiszolnod, széleit megélesítened - mindez három smirglilevelet emészt fel - ahhoz, hogy bumerángot készíthess, de megéri a melót. Ugyanis a dobófegyver, amit így kapsz, mindig visszarepül, így szinte soha nem veszítheted el - kivéve persze, ha elfutsz a csatából. A fegyver másik specialitása, hogy a többi dobófegyverrel ellentétben, amely a szörnyek védettségének figyelembe vételekor szúrófegyvernek számít, a bumeráng vágófegyvernek minősül. A bumeráng elkészítése a KT 249 paranccsal történik, 12 TVP-ért, sebzése d8+4.

ÁLOMVIRÁG (395. NÖVÉNY)
Az Álomvirág egy egészen különös növény: szárai a megszokott vegetációtól eltérően nem zöldek, hanem szinte teljesen átlátszóak, üvegszerűek. Ennek oka, hogy a növény nem a szokásos módon, a talajból nyeri a növekedéséhez szükséges anyagokat (és alakítja át fotoszintézissel), hanem mentális úton, a közelben alvók álmaiból merít energiát (emiatt viszont nagyon könnyen kiirtható). Talán ez az oka annak is, hogy a növény parányi virágai nem egyszínűek: a szivárvány ezerféle árnyalatában tündökölnek. Ha szerencsés vagy, valamelyik virág nemrég bontotta ki szirmait, s begyűjtheted róla a virágport [ezt automatikusan meg is teszed]. S hogy ez mire jó? Ha este, elalvás előtt belélegzed [a H 396 paranccsal], akkor éjszaka kellemesen kipihened magad, miközben különös kirándulást teszel az álmok birodalmában...

SÁFRÁNYPOR (211. TÁRGY)
Leölve egy homokférget, hozzájuthatsz a beleiben termelt értékes Fűszerhez, a sáfrányporhoz. Ezt a különös anyagot e lények mindenki számára ismeretlen biológiai folyamat során állítják elő. Az biztos, hogy különleges hatása van. Szagolgatása megsokszorozza az erődet, de túlzottan gyakori használata káros eredménnyel járhat. Ha egy adag sáfrányport be akarsz lélegezni, a H 211 parancsot kell kiadnod. Ez a tevékenység nem kerül pontba, de a szer jótékony hatásaként +5 TVP-t kapsz.

KARAKTERLAP

I. Cleon, egy barna hajú, barna szemű troll férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 30. fordulód.

Erő: 17 Szint: 7 Merészség: 4/3 Magasság: 262 cm
IQ: 11 Támadás: 7 Agresszió: 3 Testsúly: 539 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 4 Menekülés: 40 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 15 Életpont: 115/83 Jellem: jó (29) Tul. pont: 0
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 98 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 63 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 147 TP-t kaptál. Jelenleg 2638 TP-d van. A következő szinthez még 1362 TP szükséges. Trófeáid: rájanyék, garokk.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 6 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 4 lőfegyverek: 4 dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: kőkés (#6) << kőkalapács (#13)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); kerek kő (#19) (3 -5.); dárda (#10) (6 -); dárda (#10) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 2 3. csapdaészlelés: 1
4. gyógyítás: 12 (+1) 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 2
7. zárnyitás: 1 8. vadászat: 5 9. bányászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 10 lehet)
deus ex machinád 2 mezőre repítsen
gyógyítasz 33% életerő alatt 20 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
udvarolsz az 5. fajúaknak
kutatsz max. 5 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 3 darabot )
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12)
lila brekk (#11), lebegő gomba (#39), démontetű (#15)
Barátságosság (aktív: 3, max: 12)
fabontó szójer (#71), semlegesek (#989), jók (#990)

Összsúly: 32.55 kg Megterheltség: 73%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 90% alatt van.
Még 108 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 kőhegyű lándzsa (#7) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 1 bőrsisak (#57) 1 bumeráng (#249)
1 dözmöng szív (#122) 1 drótszőr (#37) 3 fáklya (#36)
3 kaja (#2) 3 púderkő (#119) 5 sáfránypor (#211)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(51,-10) pókvadász (#59)
(52,-11) színes dözmöngök (#78), Lord Grandorx (5822. kalandozó)
(53,-10) malom (#1204)
(53,-9) spagulár (#82), púderszikla (#118, belőle készíthető: #119)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


I. Cleon 30. fordulója

Szörnyek

lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) bolhakutya (#17) kavadu (#19) mérges pók (#20) goblin (#21)
drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) sakál (#28) gyilkos mókus (#29)
surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39)
óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) félelem-járó (#56)
gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) vízionár (#66) móleon (#68)
evaporőr (#69) fabontó szójer (#71) garokk (#73) tintacsiga (#74) mirg (#75)
színes dözmöng (#78) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85)
kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) emberevő (#119)
útonálló (#130) orgyilkos (#131) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140)
massza (#217) manaelementál (#290) halálmadár (#351) yeti poronty (#638) veszett rozmár (#639)
ulkor jéglény (#641) csontlepke (#746) csodabogár (#755)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) dárda (#10) csontkés (#11)
csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) bordacsont (#16) szögletes kő (#17)
parittya (#18) kerek kő (#19) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) víz (#27)
ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33)
ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38)
zárnyitó készlet (#39) grákóbőr (#41) tükör (#43) királygyík bőr (#44) krómkaktusz (#46)
surranó kígyó bőr (#47) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56)
bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69)
rézdarab (#70) rézsisak (#72) rézpajzs (#73) rézkulcs (#75) rát-fa (#77)
mászókarom (#78) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzsisak (#88) mély kút (#93)
vízionár szem (#102) magszim bél (#103) evaporőr háj (#105) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113)
kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118)
púderkő (#119) dözmöng szív (#122) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136)
oltár (#146) vaskohó (#155) világítótorony (#156) fűszertartó (#210) sáfránypor (#211)
bumeráng (#249) rézgolyó (#343) phua-kúp (#372) álomvirág (#395) álompor (#396)
réz fejpánt (#406) sörsátor (#486) örökkéval. rubinja (#900) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)
malom (#1204)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FSE  TVP                            TVP  feltételes segítség
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek