148. forduló, 150. forduló, Boázu összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. júl. 5. 12h:04'
EZ A 637. JÁTÉKHETED, 149. FORDULÓD
638. játékheted kezdete: júl. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 29 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1889
SZÁMLA : XXXX

BOÁZU KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [186,28] koordinátán.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+25 tvp ).
A tábor mellett hirtelen megmozdul a föld. Egy elszenesedett kéz tör elő a mélyből. Lassan kiemelkedik az egész alak. Valaha talán ember lehetett, de vonásai már az ismeretlenségig eltorzultak. Valami természetfeletti erő mégis mozgásban tarja. Lassú, de biztos léptekkel közeledik feléd. Menekülni próbálnál, de a félelem megbénítja tagjaidat. Csoszogást hallasz a hátad mögül, minden erőddel végül sikerül hátrafordítanod a fejed. Ez nem lehet igaz, még egy elszenesedett alak lépdel lassan feléd. Körbetekintesz, minden irányból közelítenek feléd. Az első a torkod felé nyúl, te nem bírsz mozdulni a félelemtől, érzed, hogy innen nincs menekvés, a fekete ujjak a nyakad köré fonódnak... Verítékben fürödve ébredsz. Micsoda szerencse, hogy ez csak álom volt! Az aranytermő erszény 57 aranyat termelt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+219 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+176 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+14 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-4 pszi pont.) A jóltápláltság következtében szaporodtak a kis aranyosak! (+1 poszogó mösze.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 318.]

* 2. KP: ek 145 2 0 t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 308.]

* 3. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Sikerült elmondanod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 303.]

* 4. KP: v 1 5 0 elmormolod az 1. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Elmondtad a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. [-8 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 298.]

* 5. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Érzed, hogy testedben szétáramlik az erő! Kiengeded magadból a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 293.]

mak 1 makró 1

v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 288.]

v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Sikerült elmondanod a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 288.]

p 65 2 0 használod a 65. pszi képességet
7 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 10 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 288.]

ek 134 70 4 t. energia kisütése: 134 70 4
Nincs nálad a megadott fémből, ezért nem tudod az áldozatot bemutatni. [5 pontot használtál fel, van még 283.]

ba 255 nem támadod a 255. szörnyet
BA 255 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 283.]

f 2 kísérletezel a 2. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Eltelik egy óra... Semmi újat nem sikerült kitalálnod. [10 pontot használtál fel, van még 273.]

f 26 kísérletezel a 26. tárggyal
Sajnos nincs nálad gyenge méreg. [0 pontot használtál fel, van még 273.]

h 449 használod a 449. tárgyat
Itt az ideje, hogy megszabadulj a kasztroplanáris rákfenéktől: behörpinted a kristályfolyadékot. Megszabadultál a poszogó möszéktől. [0 pontot használtál fel, van még 273.]

flh 19 219 felt. lőfegyver haszn. 19 a 219. tárggyal
A paraméterként megadott tárgy nem lövedék/dobófegyver! [0 pontot használtál fel, van még 273.]

m 6 6 5 mozogsz nyugatra, nyugatra, délnyugatra
[185,28] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy quwarg parafenomén. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy láthatatlan védekező varázslatot. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámcsapás varázslat. Semmi hatás! Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy vakító fény varázslatot, majd rád küldi. Semmi eredménye! Távolról vakító fény varázslatot lő rád a másik. A támadása szerencsére hatástalan volt. Egy vakító fény varázslatot dob rád a másik. A támadása szerencsére hatástalan volt. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy vakító fény varázslat. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 1 ében nyílvessző. Lövedéked átfúrja a quwarg parafenomén bal oldalát. (1 támadással 37 életpontot sebezve.) A parafenomén elröhögi magát, és megpróbál meghajlítani egy birtokodban levő tárgyat. Egy másodpercnyi erőlködés után a parafenomén dühödten megrázza a fejét: kudarcot vallott, hehe! Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Kőkéssel párszor kilyukasztod a quwarg parafenomén bal hátsó lábát. (4 támadással 69 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+12 életerő). Transzformálsz! (+6 varázspont.) Méregfoggal megdöfködöd a quwarg parafenomén testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+7 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) A quwarg parafenomén csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 34 életpontot vesztettél. A quwarg parafenomén nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Papi rangodon csekély repedés keletkezett! Kőkéssel végigvagdosod a quwarg parafenomén bal középső lábát. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+8 életerő). Transzformálsz! (+4 varázspont.) Méregfoggal megdöföd a quwarg parafenomén potrohát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) Hiába próbálsz hátrálni, a quwarg parafenomén többször is megmar! (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A lény huhog! 34 életpontot vesztettél. Nyelvét a quwarg parafenomén feléd löki, de eredménytelenül. A quwarg parafenomén most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ében nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2 703 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 211, sebződés: 87, gyógyulás: 31, összesen: -56 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy mákrózsa bokrot. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Ramirez Espanza előtt. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Sohasem kedvelted a vakondokat, a pókokat pedig ki nem állhatod. A földbe taposod őket. (+2 gonoszság.)
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő.

(Továbbmész...) [184,28] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy Raia szent lovagja közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Egy láthatatlan védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Üdvözlésképpen egy villámcsapás varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 24 életpontot sebeztél. Távolról energiafolyam varázslatot lő rád a másik. 84 életpontot vesztettél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 ében nyílvessző. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a Raia szent lovagja bal lábát. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Biami kvazárlándzsával több döféssel felnyársalod a Raia szent lovagja testét. (4 támadással 159 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+27 életerő). Transzformálsz! (+15 varázspont.) Méregfoggal jól megszurkálod a Raia szent lovagja testét. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+8 életerő). Transzformálsz! (+4 varázspont.) Sajnos nem sikerült a Raia szent lovagja minden csapását hárítanod. (4 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Papi rangod egy leheletnyit visszaesett. Biami kvazárlándzsával jól megszurkálod a Raia szent lovagja fejét. (2 támadással 80 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+14 életerő). Transzformálsz! (+8 varázspont.) Méregfoggal megérinted a Raia szent lovagja testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) A Raia szent lovagja fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (4 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Papi rangod egy IMádkozásnyit csökkent. A Raia szent lovagja szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ében nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Szereztél 1 ezüsttőrt. 3 586 tapasztalati pontot kaptál. Végeztél egy jó lénnyel. (+2 gonoszság.) Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 354, sebződés: 138, gyógyulás: 53, összesen: -85 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, egy pordémon lábát masszírozza. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze délre látsz egy Leah templomot. Délnyugatra nézve látsz egy csodák kútját. Nyugatra egy kristálypalota van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [183,29] Egy kisebb településhez érkeztél. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Hmm, csak egy legyengült chaktra vadászeb. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 28 életpontot sebeztél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 1 ében nyílvessző. Lövedéked átfúrja a chaktra vadászeb testét. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Vad csatakiáltással, felemelve a biami kvazárlándzsát ellenfeledre ugrasz. Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. Karmok szántják végig jobb lábadat. (2 támadástól 267 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-7 támadás.) A chaktra vadászeb belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 32 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült! Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy lőfegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 299, gyógyulás: 0, összesen: -299 ÉP}

Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Már érzed is a hatást. ( +96 életerő.) Felfedeztél egy csodák kútját. Mindig van kedved kockázni, amikor alkalmat látsz rá, így most sem utasítod vissza a lehetőséget, amikor meglátsz egy kisebb csoportosulást, ahol pörögnek a kockák. A szerencse most sem hagyott el, nyertél 7 aranyat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. [30 pontot használtál fel, van még 243.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Kíváncsi kifejezést öltve arcodra, bedobsz 1 aranyérmét a kútba. Most veszed csak észre, milyen közel jött a mögötted álló kalandozó. Vaskos trollkezében piciny aranyérmét szorongat, biztos ő lesz a következő, aki a kutat használni akarja. Ideje megtréfálni. Egy gyors mozdulattal felmutatsz az égre, és azt kiáltod: "Zafír drakón!". Amikor a troll felnéz, egy óvatos mozdulattal elcsened tőle a pénzt, és a kútba hajítod. Amikor a troll visszafordul, és megkérdezi: "Ho van komám az a sárká?", elvigyorodsz. Még jó időbe telik, míg észreveszi, hogy alkoholbűzt kipárolgó mancsában már nincs ott a pénze. Kuncogva fordulsz el. (+3 gonoszság.) Le sem tudod törölni az elégedett mosolyt az arcodról. [3 pontot használtál fel, van még 240.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Babonából előbb összedörzsölöd két tenyered, majd előkotorsz egy aranyérmét a hátizsákod aljáról. Fél lábra állsz, úgy hajítod be a kútba. Tested önálló életre kél, és elkezdi környezeted mentális letapogatását. A kút belseje, mint egy csalogató tartály csak úgy vonzza figyelmedet, így nem is tudsz neki ellenállni. Mintha egy mentális kincseskamrába kerültél volna: tudatod teleszívja magát a kút mélyén talált energiákkal. (+1 pszi pont.) Gyors hálát rebegsz az égieknek a történtekért. [3 pontot használtál fel, van még 237.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Kíváncsi kifejezést öltve arcodra, bedobsz 1 aranyérmét a kútba. Hangos sóhajtás hallatszik a kút belsejéből, majd néhány apró darázs repül ki onnan. Körbezümmögik testedet, de mintha nem is te volnál, nem tudsz hadonászni karjaiddal, hogy elkergethesd őket. Talán, mert tudod, hogy a numír darázs csípése gyógyító hatású. Valóban... a kézfejeden sorakozó bizsergő dudorok 34 életerőpontot gyógyítanak rajtad. Hálát rebegsz a kút irányába a megtörtént csodáért. [3 pontot használtál fel, van még 234.]

m 6 6 5 mozogsz nyugatra, nyugatra, délnyugatra
[182,29] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Felfedeztél egy márványtornyot. Észreveszel egy Chara-din monolitját. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Elfeledett kalandor irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat.
(Feltételes mászás:) Minden erődet összeszedve, felhajítod a kampót (persze a kötél innenső végét fogod). A kampó megakadt odafent! Megkezded a felfelé kapaszkodást. Borzalmas erőpróba a falon való felmászás, de valahogy csak felérsz. Beugrasz az ablakon. Kilihegve magadat, körbenézel a sötét toronyszobában. Fegyveredet markolva vársz, amikor valami sötét tömeg emelkedik fel előtted. Egy kőkorszaki szaki!

A lény mereven rádnéz. (A(z) tükörpáncél védett meg.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kőkorszaki szaki bal oldalát. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+10 életerő). Transzformálsz! (+5 varázspont.) Méregfoggal megdöfködöd a kőkorszaki szaki nyakát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) A kőkorszaki szaki mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a kőkorszaki szaki jobb lábát. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) Méregfoggal jól megszúrod a kőkorszaki szaki sziklafejét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). A kőkorszaki szaki mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A kőkorszaki szaki most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kőszemet. 856 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 0, gyógyulás: 20, összesen: +20 ÉP}

Érdemes volt a nyakadat kockáztatni! Az ablak alatt megtalálod, amiért jöttél - szereztél 1 ezüst kulcsot. Leérve a földre, elpakolod a kampót, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy varkaudar felderítő. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámcsapás varázslat. 52 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a varkaudar felderítő testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Máris repül feléd néhány nyílvessző. 19 életpontot sebződsz. Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval párszor keményen megütöd a varkaudar felderítő testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+7 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) Méregfoggal megdöföd a varkaudar felderítő testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) Sajnos nem sikerült a varkaudar felderítő minden csapását hárítanod. (2 támadástól 36 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 nyílvessző. 2 078 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 140, sebződés: 55, gyógyulás: 11, összesen: -44 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [181,29] Tovább barangolsz a fák között. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy korongfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Azonnal rájössz, hogy egy bűbájlidérc ijesztett meg. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [180,30] Az erdőt síkság váltja fel. Vad szamóca illatát hozza a szél. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy egy bávatag golombár orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel nyugatra egy művészi porolitot. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Felismered a közeledőt. Csak egy ryuku csapásvezető. Nem jelenthet különösebb problémát. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy láthatatlan védekező varázst. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy villámcsapás varázslatot. A támadás sajnos hatástalan volt. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy pajzszúzás varázslatot, majd rád küldi. 222 életpontot vesztettél. Ráébredsz, hogy ez a csata öngyilkosság lenne. Te itt életveszélyben vagy. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 222, gyógyulás: 0, összesen: -222 ÉP}

Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. A hatás szinte azonnal jelentkezik. ( +89 életerő.) Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Kisvártatva jelentkezik a várva várt hatás. ( +111 életerő.) Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) [43 pontot használtál fel, van még 191.]

m 5 4 mozogsz délnyugatra, délre
[179,31] A síkságot ritka erdő váltja fel. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gyöngymangó bokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy bávatag golombár. Alaposan megfigyeled a másikat, csakúgy ő is Téged. Aztán a lény otthagy.


(Továbbmész...) [179,32] Az erdőt síkság váltja fel. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy kihívás tornyát. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Arany Macska formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy szent tölgyfát. Észreveszel egy gyilkos csalánt. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy művészi porolitot. Délnyugatra nézve látsz egy Chara-din monolitját. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. A feléd közeledő Raia szent lovagja mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy láthatatlan védekező mágiát. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy villámcsapás. 24 életpontot sebeztél. Egy energiafolyam varázslatot dob rád a másik. 75 életpontot vesztettél. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Biami kvazárlándzsával tökéletesen perforálod a Raia szent lovagja bal karját. (4 támadással 150 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+26 életerő). Transzformálsz! (+7 varázspont.) Méregfoggal többször eltalálod a Raia szent lovagja testét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+8 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) Sajnos nem sikerült a Raia szent lovagja minden csapását hárítanod. (4 támadástól 37 életpontot vesztesz.) Papi rangodon csekély repedés keletkezett! Biami kvazárlándzsával jól megszurkálod a Raia szent lovagja jobb oldalát. (2 támadással 87 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Transzformálsz! (+4 varázspont.) Méregfoggal kicsit megsebzed a Raia szent lovagja bal lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (4 támadástól 28 életpontot vesztesz.) Papi rangod egy leheletnyit visszaesett. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Szereztél 1 ezüsttőrt. 3 586 tapasztalati pontot kaptál. Végeztél egy jó lénnyel. (+2 gonoszság.) Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 324, sebződés: 140, gyógyulás: 53, összesen: -87 ÉP}

A makarónibokor hosszú, csőszerű leveleiből finom spagettit lehetne készíteni. No, majd ebédidőben nézel valami húst a hátizsákban... (+2 kaja.) Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy kultúrmasztodon. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mélyen koncentrálva, megidézel egy villámcsapás varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 24 életpontot sebeztél. Marokra fogva a biami kvazárlándzsát a másikra támadsz. Biami kvazárlándzsával több döféssel felnyársalod a kultúrmasztodon ormányát. (4 támadással 163 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+28 életerő). Transzformálsz! (+8 varázspont.) Méregfoggal többször eltalálod a kultúrmasztodon fejét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+8 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) Agyarával a kultúrmasztodon a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Patájával a kultúrmasztodon többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 39 életpontot vesztesz.) Biami kvazárlándzsával többször eltalálod a kultúrmasztodon ormányát. (2 támadással 87 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Transzformálsz! (+4 varázspont.) Méregfoggal megkarcolod a kultúrmasztodon oszlopos lábát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Néhány döfést ejt rajtad a kultúrmasztodon agyarával. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Patájával a kultúrmasztodon többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 38 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 9 kaját. 3 205 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 340, sebződés: 115, gyógyulás: 55, összesen: -60 ÉP}

Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Kisvártatva jelentkezik a várva várt hatás. ( +110 életerő.) Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. [10 pontot használtál fel, van még 181.]

be 502 2 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 2. szinten. Kifizeted a gnómnak a 10 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Szűk csigalépcsőn mész fel. A terem, ahová belépsz, világosabb, mint a lépcsősor, ahol majdnem orra estél. Odabent egy rikító színekbe öltözött elf fogad, aki Shinea néven mutatkozik be. Ismerteti a feladatodat. A feladat könnyű, minimális szinten teszi próbára zenei tudásodat. Meg kell futamítanod egy kardfogú fülemülét! A kezedbe nyomnak egy furulyát, aztán felbukkan a madár, és éktelen rikácsolásba kezd. Oda se hederítve, dallamosan játszol, és a madár abbahagyja a nyekergést, majd heves szárnycsapásokkal menekül. 625 tapasztalati pontot kaptál.
Teljesítetted a feladatot. A kalandmester megmutatja, hol jutsz el a következő szintre. Falba illesztett kapaszkodók vezetnek feljebb. Sehol egy lépcső! Kétségbeesetten körülnézel, de aztán mászni kezdesz felfelé. Odafent egy hatalmas szakállú, páncélt viselő törpe vár. Bemutatkozik, a neve Sziklakezű Rain. Ő lesz ezen a szinten a kalandmestered. Rögtön a tárgyra tér, ismerteti a próbát. A feladatod egy quwarg parafenomén legyőzése. Már nyitják is a ketrecet! {védettsége: 35 szúró, 35 vágó, 35 ütő ellen.}

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy láthatatlan védekező mágiát. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: vakító fény varázslatot lő rád. A támadása szerencsére hatástalan volt. Egy vakító fény varázslattal köszönt csatapartnered. A támadása szerencsére hatástalan volt. Egy vakító fény varázslattal köszönt csatapartnered. Semmi eredménye! Egy vakító fény varázslatot dob rád a másik. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. A parafenomén elröhögi magát, és megpróbál meghajlítani egy birtokodban levő tárgyat. Egy másodpercnyi erőlködés után a parafenomén dühödten megrázza a fejét: kudarcot vallott, hehe! Vad csatakiáltással, felemelve a biami kvazárlándzsát ellenfeledre támadsz. Biami kvazárlándzsával több döféssel felnyársalod a quwarg parafenomén nyakát. (3 támadással 123 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+6 varázspont.) Méregfoggal megdöfködöd a quwarg parafenomén bal középső lábát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A lény huhog! 35 életpontot vesztettél. Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Isteni hited kicsit megrendült! Biami kvazárlándzsával eltalálod a quwarg parafenomén potrohát. (1 támadással 36 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Méregfoggal eltalálod a quwarg parafenomén testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Csáprágójával a quwarg parafenomén megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A lény huhog! 34 életpontot vesztettél. A quwarg parafenomén nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Papi rangodon csekély repedés keletkezett! A quwarg parafenomén szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. 2 703 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 219, sebződés: 95, gyógyulás: 0, összesen: -95 ÉP}


Kiálltad a próbát. A kalandmester gratulál, és megmutatja, hol jutsz fel a következő feladathoz. Ki látott már ilyet! Lépcső helyett kötélhágcsó vezet a magasba. Mit lehet tenni, mászni kezdesz. Egyszer visszanézel, és rögtön meg is szédülsz. De végül felérsz, erősen zihálva. Egy mosolygó törpe vár odafent, mellén névjegykártya: "Kalapácssújtó Tarfin". Köszönt téged, majd elmondja, mi a feladat. A feladat ezúttal egy műveltségi próba lesz. Részletesen el kell mondanod, hogyan is néz ki egy Fekete Kehely. Tökéletes választ adsz. - Rendben, de azt tudod-e, hogy milyen egy Muezli aranykeze. Próbálsz hablatyolni, de hamar kiderül, hogy hozzá se tudsz szólni a témához.
Ez most nem jött össze, talán majd legközelebb. A kalandmester int, és egy villanás után újra a torony előtt vagy. [30 pontot használtál fel, van még 151.]
Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Kisvártatva jelentkezik a várva várt hatás. ( +96 életerő.) [0 pontot használtál fel, van még 151.]

be 502 2 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 2. szinten. Kifizeted a gnómnak a 10 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Végtelennek tűnő lépcsősor vezet a magasba. Haha! Már ez is egyike a próbáknak, az erőnlét próbája. Elmosolyodva indulsz felfelé. Jócskán kifulladsz, mire eléred a "tányérszintet", ahol egy karcsú, égszínkékbe öltözött, barna hajú elf vár. - A nevem Quilea, én leszek a kalandmestered ezen a szinten. - mutatkozik be. - A feladatod a következő lesz. Nem bonyolult a próba. Egyszerűen csak véget kell vetned egy arató csattanat életének!

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja az arató csattanat testét. (4 támadással 38 életpontot sebezve.) Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Visszafojtod lélegzetedet. Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Megmarkolva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval néhányszor megcsapod az arató csattanat testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Méregfoggal nagy lendületekkel át- meg átszúrod az arató csattanat testét. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Az arató csattanat állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Szöges bunkóval megpöccinted az arató csattanat bal oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd az arató csattanat testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Az arató csattanat megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az arató csattanat még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 161 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 138, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


Sikeresen megoldottad a feladatot. A kalandmester megmutatja, hol jutsz el a következő szintre. Többszáz foknyi márvány lépcsőfokon kell felcaplatnod, amíg elérkezel a Feladathoz. A kalandmester, egy délceg elf dalia már vár. - Helló! A nevem Quiltrin. A feladatod a következő. A teszt során az intelligenciádat, a műveltségedet teszik próbára. Ismertetned kell a kalandmester számára, hogyan is néz ki egy teknőcpajzs. Tökéletes választ adsz. - Rendben, de azt tudod-e, hogy milyen egy árnyéksár. Hogy mi? Csak értetlenül bámulsz.
Ez most nem jött össze, talán majd legközelebb. A kalandmester int, és egy villanás után újra a torony előtt vagy. [20 pontot használtál fel, van még 131.]

be 502 2 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 2. szinten. Kifizeted a gnómnak a 10 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Falba illesztett kapaszkodók vezetnek feljebb. Sehol egy lépcső! Kétségbeesetten körülnézel, de aztán mászni kezdesz felfelé. Odafent egy hatalmas szakállú, páncélt viselő törpe vár. Bemutatkozik, a neve Gyémántgyúró Dáin. Ő lesz ezen a szinten a kalandmestered. Rögtön a tárgyra tér, ismerteti a próbát. A feladat egyszerű: egy dehidrátor legyőzése. (ld. enc.)

A lény szeméből hősugár lövell ki feléd. Villámgyorsan félrepördülsz. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a dehidrátor farkát. (2 támadással 57 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Méregfoggal jól megszurkálod a dehidrátor egyik csápját. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Csápjaival a dehidrátor lecsap a bal karodra. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A dehidrátor állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A dehidrátor farkával melletted a levegőbe suhint. Az Acél Ököl technikáját alkalmazod. Ököllel eltalálod a dehidrátor testét. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Méregfoggal eltalálod a dehidrátor testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A dehidrátor csápjával feléd suhint, de ügyesen félrehajolsz. A dehidrátor feléd harap, de sikertelenül. A dehidrátor farkával melletted a levegőbe suhint. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Felhasználva a fűszertartót, szereztél 1 csepp sáfrányport. 1 486 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 150, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


Sikeresen megoldottad a feladatot. Már mehetsz is tovább a következő feladathoz. Tekergős, csúszós csigalépcsőn kell felmenned, hosszú ideig gyalogolsz, jócskán kifáradva. Végre eléred a lépcső tetejét. A kalandmester, egy hosszú hajú, szőke elf fogad, aki Shinshela néven mutatkozik be. Elmondja, hogy mi lesz a feladatod. A feladat eszedet, memóriádat teszi próbára. Részletesen el kell mondanod, hogyan is néz ki egy Szent Kulacs. Hogy mi? Csak értetlenül bámulsz.
Ez most nem jött össze, talán majd legközelebb. A kalandmester int, és egy villanás után újra a torony előtt vagy. [20 pontot használtál fel, van még 111.]

ef 5 505 energia fejlesztése 5
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-5 TU.] [35 pontot használtál fel, van még 76.]

id 240 86 idomítod a 240. szörnyet 76 pontért
Nekikezdesz a sivatagi doareg idomításának. Kemény feladat: a szörny lassan tanul, és nagyon makacs. Te azonban türelmes vagy. "Fogékony" tanítványod sok dolgot elsajátít a mai oktatás alkalmával is. (Még 10 TVP szükséges ahhoz, hogy a szörny teljesen be legyen idomítva.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyidomítás). [76 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: h 1167 1 0 használod az 1167. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még -1.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Elvégzed a rituálét, melyre csak igen kevés sámán képes a világon: erőt gyűjtesz az Élet Forrásából. (+1 max. ép.) Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 3 kaját bezabál a sivatagi doareg. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 290 pontot. A következő körben tehát 289 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


GYÓGYKENŐCS (313. TÁRGY)
Egyike a legegyszerűbben elkészíthető varázsfőzeteknek a gyógykenőcs. Nincs semmi másra szükség, csak a Varázsital Főzése varázslatra, egy adag borkonyó bibére, egy szárnyas hernyóra, 5 csepp vízre és néhány gyógyfűre, amely kizárólag erdőben található meg (ezért a főzet csak erdőben készíthető el). A KT 313 parancs kiadásakor 5 TVP-ért a megfelelő mágikus szertartások során elkészíted a gyógykenőcsöt. A gyógykenőcsöt a H 313 paranccsal használod, 0 TVP-ért. A kenőcsöt a sebeidre kenve, a fájdalom rögvest csökken: 80-120 életpontot fogsz gyógyulni. Ha épp labirintusban tartózkodsz, és Feltételes Gyógyításnak kellene végrehajtódnia, és nincs olyan gyógyító varázslat, amit ekkor elmondhatnál, automatikusan fogod a nálad levő gyógykenőcsöket használni.

CHAKTRA VADÁSZEB (459. SZÖRNY)
A hajdanvolt Esthar birodalom papjainak kedvenc "háziállata" volt ez a nagymacska testbe bújt ragadozó. Az élelemszerző vadászatokon aknázták ki nem mindennapi képességeit. Izmos, ruganyos mozgásával hamar utolérte, éles karmaival pedig pillanatok alatt a földre terítette kiszemelt prédáját, majd mielőtt az még újra menekülni próbálhatott volna, két sárgás szemfogával átharapta áldozata torkát. Ezek a régen még idomítható állatok azóta teljesen megváltoztak, manapság már nem tartoznak engedelmességgel senkinek sem (legalábbis eddig még nem akadt erre érdemes illető). Egész nap a kietlen vidékeket róják, és a bennük rejlő mérhetetlen agresszivitásnak átadva tudatukat, minden jött-ment kalandozót megtámadnak.

DEHIDRÁTOR (151. SZÖRNY)
A dehidrátorok a sivatagok óriási testű ragadozói. Testük nagy része általában a homok alatt van, a homokférgekhez hasonlóan, a sivatag felszíne alatt utat fúrva közlekednek. Támadáskor óriási csápjaikkal szívják el áldozatuk testéből a vizet. Gyakran lőnek ki hősugarat a szemükből is, amivel a kevésbé kötött (pl. vizestömlőben levő) vizet párologtatják el, majd fogják fel bőrszenzoraikkal. Aki túl is éli a dehidrátorral való találkozást, minden bizonnyal felkészülhet a szomjhalálra.

KARAKTERLAP

Boázu, egy fekete, tüsi hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Kecskeszakállad és harcsabajuszod van. Bőröd színe zöld. Leah elsőáldozója vagy. Papi hited: 49. A Vashegyek Nemzete (#9122) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 149. fordulód.

Erő: 23 (36) Szint: 22 Merészség: 7/5 Magasság: 115 cm
IQ: 27 (38) Támadás: 40 (42) Agresszió: 5 Testsúly: 79 kg
Ügyesség: 16 (29) Védekezés: 70 (74) Menekülés: 30 % Életkor: 68/68 év
Egészség: 17 (26) Életpont: 494/307 Jellem: gonosz (196) Tul. pont: 6
Szerencse: 21 (51) Varázspont: 481/77 Pénz: 794 arany Kép. pont: 17
Tudatpont: 21/1 Pszi pont: 27/8 Halhatatlanság: 1 %
Eddig összesen 1151 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 21 989 TP-t kaptál. Jelenleg 902 806 TP-d van. A következő szinthez még 97 194 TP szükséges. Trófeáid: Raia szent lovagja, kultúrmasztodon, éjkornis.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 4/96 ökölvívás: 9/49 (+5%) szúrófegyverek: 23/49 (+11%)
vágófegyverek: 20/15 (+4%) ütőfegyverek: 5/29 (+21%) lőfegyverek: *20/100 (+9%)
dobófegyverek: 10/43 (+5%)

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << ököl (#28) << kőkés (#6)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -6.); kerek kő (#19) (7 -9.); tüske (#22) (10 -12.); ubuk dobónyíl (#138) (13 -15.); vas dobónyíl (#189) (16 .); ében nyílvessző (#848) (17 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
179,32 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 690 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 8/48 (+11%) 2. nyomkövetés: 21/56 (+9%) 3. mászás: 10/66 (+7%)
4. csapdakészítés: 10/81 (+7%) 5. csapdaészlelés: 3/27 6. gyógyítás: 23/64
7. titkosírás: 3/3 8. felderítés: 15/20 9. szörnyidomítás: 5/61 (+83%)
10. teológia: 25/53 (+19%) 11. taumaturgia: 19/58 (+49%) 12. szerencsejáték: 3/53
13. versengés: 8/63 14. harcművészetek: 1/7 15. zene: 9/21 (+6%)
16. szörnyismeret: 11/64 17. pszi: 3/17 (+3%) 18. zárnyitás: 1/37
19. vadászat: 4/6 20. bányászat: 14/35 21. úszás: 9/13
22. főzés: 6/72

FELTÉTELES PARANCSOK (még 40 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt (gyógykenőcs (#313))
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), tüskét (#22) (max. 10 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot ), kötelet (#92) (max. 1 darabot )
gonoszkodsz max. 15 TVP-ért
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
színes dözmöng (#78) (csak egyszer), szintszívó (#96)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
bűbájlidérc (#761), őrjáratozó katona (#274), őrült varázsló (#255)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) tükörpajzs (#101, 26 VP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) éhínség (#39, 7 VP)
vérbeli borzongás (#46, 10 VP) kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
hadiszerencse II (#24) tulajdonságpajzs (#26) pszi-ernyő (#64) erőpajzs I (#12)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
11. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 20)
energiatüskék (#29), villámcsapás (#50)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 20)
varázsvédelem (#34), tükörpajzs (#101)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> kőkorszaki szaki (#109)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sivatagi doareg (#240) (idomítás alatt) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Ahhoz, hogy megtanulhasd a Sötétség Ceremóniáját, elegendő alapanyagra van szükség. Ölj meg három téfea magofluxot! (számláló: 0)
2.) A csapdák gyakran problémát okoznak lopásnál. Megoldás: lopjál egy hebrencs csapdát!
3.) Pusztítsd el egy jó isten oltárát!

MAKRÓID (jelenleg 1 lehet)
1. makró parancsai: v 12, v 224, p 65 2, ek 134 70 4.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
törpszellem áldása (134)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
törpe ősök segíts. (316)
földmágia (357)
tábori kiképzés (380)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 15 TU. szükséges még: 35 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 35 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 270 TU szükséges.)
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
Maradék TU, amit a következő fejlesztéseknél használhattok el: 1002.

Összsúly: 170.83 kg Megterheltség: 92%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 34 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 221 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
7 drótszőr (#37) 1 ében nyílvessző (#848) 5 gyógykenőcs (#313)
1 kristályfolyadék (#449) 4 tüske (#22) 11 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
31 arany (#50) 1 ezüst kulcs (#184) 2 ezüsttőr (#322)
11 kaja (#2) 1 kőszem (#304) 1 nyílvessző (#108)
1 sáfránypor (#211)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

178 179 180 181 182 183 184 185 186 187
27
28
29
30
31
32
33
(179,31) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), bávatag golombár (#165)
(179,32) kihívás tornya (#502), oltár, művészi porolit (#720), szent tölgyfa (#393), gyilkos csalán (#581, belőle készíthető: #582), 28. jellempróba, Raia szent lovagja (#239), kultúrmasztodon (#227), quwarg parafenomén (#248), arató csattanat (#144), dehidrátor (#151)
(180,30) 43. jellempróba, művészi porolit (#720), ryuku csapásvezető (#778)
(181,29) korongfa (#79, belőle készíthető: #80), bűbájlidérc (#761)
(182,29) márványtorony (#175), Chara-din monolitja (#534), oltár, művészi porolit (#720), kőkorszaki szaki (#109), varkaudar felderítő (#7133)
(183,29) chaktra vadászeb (#459), csodák kútja (#1096)
(184,28) Raia szent lovagja (#239), oltár, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534)
(185,28) quwarg parafenomén (#248), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Chara-din monolitja (#534), oltár, művészi porolit (#720), 22. jellempróba

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Javítottuk az alábbi hibákat: Az intarzit páncél nem védett az kronoérintéstől. Az elmetisztítás nem működött a földmélyi varázskőre. - A T 9088-as paranccsal meg lehet támadni az összes kputtyintó lényt.
* - A Sötét Földön a thargodan városokban lehet szörnyekkel találkozni.
* - Az esszenciamágnes használata csak 5 TVP-be kerül, ha nem sikerül vele neves szörnyet idézni.
* - A teleport varázslatoknál megfelelő hibajelzést írunk ki, ha egy teleport azért vall kudarcot, mert még nem járt olyan messze keleten a karakter, mint ahová teleportálni akar.
* - A VTN parancsnak lehet megadni 2. és 3. paramétert is, hogy egy paranccsal akár három varázslatot is meg lehessen tanulni. (A 163-as dimenzióugrás varázslat kivétel ez alól.)
* - A Végzet Kulcsának használatakor (H 2320) meg lehet adni egy 2. paramétert, ami a terület száma: 1- nyugat, 2 - kelet, 3 - ősi birodalmak, 4 - Sötét Föld, 5 - Ryuku szigetek, 6 - Kiégett Földek, 7 - Víz síkja, 8 - Föld síkja. Ha a karakter a parancs kiadásakor nem a paraméterben megadott területen van, a parancs nem jön létre, így a karakter nem megy be a Végzet Vermébe.
* - 400-ban maximalizáltuk az egy karakter által a találkozós liciteken (arany, titanit) megvehető EXTra fordulók számát.

Üzenet küldése a karakternek