Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2018. jún. 6. 15h:35' EZ A 1. FORDULÓD Ez a forduló 31 zsetonba került. |
INGYENES KIPRÓBÁLÁS! (Az első 10 forduló ingyenes!) |
vi 6 4 40 | viselkedésed: 6 4 40 |
gy 40 | gyógyítás 40 pontért |
fgy 50 40 | felt. gyógyítás 50 40 |
m 1 2 2 | mozogsz északkeletre, keletre, keletre |
Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Nem találtad el! A homokvarány többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a homokvarány jobb hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A homokvarány többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A homokvarány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}
(Továbbmész...) [9,1] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy rambó bogár. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.
Elszántan a másikra rontasz. Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a rambó bogár jobb oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a rambó bogár fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A rambó bogár megcsípi a bal combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}
(Továbbmész...) [10,1] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Előtted csörgedezik egy kis patak, amely északkeletről folyik délnyugatra. Lehajolva, mohón kortyolsz az életet adó folyadékból. Feltöltöd a vizestömlőt. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy démontetű lehet. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!
Vad csatakiáltással, felemelve a kőkalapácsot a másikra rontasz. Fürge ellenfeled elegánsan elkerülte támadásodat. A démontetű csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Kőkalapáccsal eltalálod a démontetű kitinpáncélját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot.
{Csatastatisztika; sebzés: 1, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}
m 2 2 2 | mozogsz keletre, keletre, keletre |
MAGAS EGÉSZSÉG A magas egészségnek számos előnye van: ellenállóbb vagy a betegségekkel, mérgekkel szemben, és szervezeted gyorsabban regenerálódik. Ha az egészséged magasabb 12-nél, akkor ez befolyásolja a kör eleji regenerálódásodat: minél jobban meghaladja a 12-t, annál többet gyógyulsz. Ezen kívül a gyógyítás (GY) is hatékonyabb, és lassabban éhezel, ha magas az egészséged. |
KŐKÉS (6. TÁRGY) Dombos és hegyvidéken gyakran találni éles köveket. Egy kis pattintgatás, csiszolgatás, és máris egy hatékony kőkéshez jutottál. Kőkést a KT 6 paranccsal, 3 pontért lehet készíteni. Bár használhatod d4 sebzésű vágófegyverként, természetesen másra is alkalmas... Sok szörnynek a részeit ugyanis csak valamilyen éles fegyverrel lehet kinyerni. Ezért nem árt, ha MINDIG van nálad egy kőkés vagy valamilyen más éles fegyver. A kőkést (és más, kisebb fegyvereket) használhatod másodlagos, azaz balkezes fegyverként. Ha erre lehetőség van, az a fegyvernél mindig le lesz írva. Egy másik feltétele ennek az, hogy a fegyver-szakértelmed legalább 6. szinten legyen arra a fegyverre. Ha egy fegyvert bal kézben használsz, természetesen mindig kisebb hatásfokkal tudod használni, mint jobb kézből. Ahhoz, hogy egy fegyvert bal kézbe vegyél, a KF parancsot kell rá kiadnod olyankor, amikor van már valami a jobb kezedben. Persze, bármit a bal kezedbe vehetsz (így ezt biztosan nem fogják tőled ellopni), de nem tudod harcban használni. Megjegyzés: az öklöd (ökölvívás esetén) nem használható balkezes fegyverként. |
RÁT-FA (77. NÖVÉNY) A rát-fa majdnem 5 méter magas, aránylag sima törzsű fafajta, sík vidéken található. Ágai, levelei csak a legtetején vannak. Itt szinte mindig fészkel egy csomó szárnyas hernyó. Ez a lény a természet egyik csodája: olyan lárva, amely repülni tud, de sohasem kel ki. A táplálékot a levegőből nyerik, apró élőlények formájában. Ha szárnyas hernyót akarsz szedni, ehhez bizony fel kell másznod valahogyan a rát-fára, ehhez pedig a sima kéreg miatt valamilyen eszközre lenne szükség... Ha sikerül ilyet készítened, akkor már csak a KT 69 parancsot kell kiadnod, 10 pontért, ahhoz, hogy felmásszál, és szárnyas hernyót tudjál fogni. Egy fordulóban maximálisan öt szárnyas hernyó gyűjthető egy rát-fáról. |
![]() Ezek a jól megtermett élősködők rendkívül kifinomult ízléssel rendelkeznek: a legfinomabb kajákat hajlandók csak megenni. Ennek köszönhetően, ha sikerül egyet agyoncsépelned, rendkívül finom és tápláló csemegéhez jutsz (ha van nálad valamilyen éles fegyver). Főként bozótos terepen fordul elő. |
![]() Most, hogy az első csatáidat megvívtad, és láttad, hogyan zajlik a dolog élesben, nem árt néhány dolgot tisztázni. Minden fegyvernek van egy adott sebzése. Ezt általában valahogy így jelöljük: d6, vagy 2d4, vagy d3+2. Ezeket a következőképpen kell érteni: pl. a d6 sebzésű fegyver esetén a számítógép dob egy képzeletbeli, hatoldalú "kockával". Ennyi életpontot sebzett a fegyver (vagyis valahol 1 és 6 között). A d8 nyolcoldalú, a d12 tizenkétoldalú képzeletbeli "kockát" jelent. Ha ez előtt egy szám is van (pl. 3d4), akkor az azt jelenti, hogy többször dob a gép a kockával: a példa szerint 3-szor egy 1 és 4 közötti számot. Végezetül, ha az egész után van egy plusz, az azt jelenti, hogy a sebzéshez még ennyi hozzáadódik. Pl. d6+2 esetén ha a kockával 3-at dobunk, a sebzés összesen 5 lesz. Másik példa: egy 3d6+3 sebzésű fegyverrel 6 és 21 közötti sebzést lehet okozni (ugye stimmel?). Nyilván, a d6 sebzésű fegyvernél jobb a d6+2 sebzésű, és még jobb a 3d4 sebzésű. Ököllel alapállapotban d3 sebzést tudsz csak okozni, magas ökölvívás-szintű harcművészek ennek többszörösét. Ha egy szörnyet megsebzel valamennyire, de utána vagy ő, vagy Te elszaladsz, akkor visszatérhetsz újból megküzdeni vele. A labirintusok lakói a kalandozókhoz és a felszínen lakó szörnyekhez hasonlóan regenerálódnak, sokan közülük teljes egészségüket visszanyerik, mire újból visszatérsz megküzdeni velük. Elképzelhető tehát, hogy egy szörnyet 2-3 nekifutásra fogsz tudni legyőzni. Ha ennyiből sem sikerül, jobb, ha feladod a dolgot: mielőtt újra próbálkozol, nem árt, ha gyűjtesz még némi tapasztalatot és/vagy jobb fegyvert. Elképzelhető, hogy kevesebbet sebzel a fegyvereddel a lehetséges minimumnál, ugyanis az ellenfél védekezése csökkenti a sebzést. Ahhoz, hogy a további ismereteket szerezhess a harcról, több fegyvertípus használatát is meg kell tanulnod. |
Erő: | 16 | Szint: | 1 | Merészség: | 6/6 | Magasság: | 123 cm |
IQ: | 10 | Támadás: | 0 | Agresszió: | 4 | Testsúly: | 63 kg |
Ügyesség: | 8 | Védekezés: | 0 | Menekülés: | 40 % | Életkor: | 66/66 év |
Egészség: | 17 | Életpont: | 61/36 | Jellem: | semleges | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 10 | Varázspont: | 0/0 | Pénz: | 0 arany | Kép. pont: | 0 |
HARCI ISMERETEK | |||||
ütőfegyverek: | 1 |
10,20 mezőn táborozol |
SZÁMLÁLÓK | ||
Max életkor 720 év | Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 1 | 2. nyomkövetés: | 1 | 3. gyógyítás: | 1 |
4. vadászat: | 1 | 5. bányászat: | 1 |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet) |
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért |
NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) | ||||||||
1 | * | kőkalapács (#13) | ||||||
1 | * | vizestömlő (#3) | [benne 20 korty víz (#27), fér még: 0] |
Összsúly: 1.40 kg | Megterheltség: 3% |
Még 147 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
1 | kaja (#2) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
20 | víz (#27) |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
0 | |
|
|
|
|
|
1 | |
|
|
|
|
|
2 | |
|
|
|
|
|
3 | |
|
|
|
|
|