"Ez a jókora méretűre megnőtt óriáskígyó nevét a feje hátulján, tarajszerűen ékeskedő tollakról kapta. Iszonyatos méretei láttán még a legmegtermettebb troll is sikoltva kezd menekülésbe, de még így is kétséges, túléli-e a vele való találkozást. A tollaskígyó ugyanis nagyon gyors." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Istenek Viadala előzetes 4.
A bemutató verseny hetén, nézzünk meg egypár érdekesebb lényt!
Glu'glivar a megsemmisítő
Nevéhez hűen megsemmisít mindent, ami az útjába kerül, kivéve a saját fajtáját. Ugyan kifejezetten drága, de ha egyszer létrejön, annak meccsfordító hatása lesz. Miután leszedte az asztalt, már mehet is ütni - egyedül gondoskodik szinte minden gondunkról. Az áramlása, ami egyébként minden új éjfattyon megtalálható lesz, nagyon sokat segít abban, hogy ne haljunk meg, mire ki tudjuk játszani gigantikus monsztereinket. Valamilyen korlátozott formátumon éjfatty paklin kívül mondjuk egy bilincsben vagy börtönben is el tudom képzelni, bár előbbiben a Csáp-isten jobban fog muzsikálni valószínűleg.
Szende Ughal
Ez az új ork egyáltalán nem tűnik szendének nekem, viszont kőkemény erősítésnek annál inkább. 3 VP elfogadható ár a lapért, noha harci képességei az orkok körében maximum nevetség tárgyát képezhetik. Sokkal fontosabb viszont, hogy ha Sötét manifesztációval játszunk, akkor virtuálisan egy 1 VP-s, cantrip, anti-mágia 1-es, repülő lényről beszélünk. Persze ha van már más sorstársa, amit áttekerhetünk, akkor sem lesz haszontalan, sőt, talán ilyen esetben még jobban fogunk neki örülni, no meg minél hamarabb a halálát kívánni. Ha valamiért nem tudunk húzni (Zarknod), akkor is garantáltan hasznos lesz. Ráfért már egy ilyen erősítés agyatlan barátainkra.
Kronotapír
Egy igazi Lassan Járj!-as lénnyel van dolgunk az új Kronotapír esetében. A neve egy kicsit ugyan esetlen, de a lény korántsem az. Gyakran ki fogjuk pattintani a második körben, nagy dilemma elé állítva mondjuk egy hordásabb ellenfelet: leüsse, ezzel adva nekünk egy plusz kört, kenje rá a kisebb lényeit, vagy egyáltalán ne üssön? Nem könnyű dönteni. Természetesen mi is elpusztíthatjuk, ha esetleg úgy látjuk jónak, bár ehhez kell még egy kis extra VP befektetés, vagy valami ügyeskedés, mondjuk egy Zanszilánkos lap. Úgy gondoltuk, hogy mondjuk egy Kisebb Zannal túl durván működne, ezért nem lehet másolni. Sajnos ez azt is jelenti, hogy Esszenciakapcsolni sem lehet, legalább is a jelenlegi FAQ szerint. Ettől függetlenül nem hagynám ki a járjból, Bűvös erdőből, hasonló koncepciókból, hangulatos, erős lap.
Rynthus
A combosabb lények után most egy véznább, de annál idegesítőbb galetkit mutatok be. Őszintén megmondom, nem láttam, hogyan működik galetki pakliban, valószínűleg nem rossz. Ami viszont biztos, hogy keltetős összeállítások alapját fogja képezni. Akár kezdünk, akár nem, gyorsan és hatásosan pusztítja el az ellenfél oly értékes VP-jét. Más sem hiányzik egy kontrollnak, mint az első körtől kapni a permanens manapusztítást, miközben kvázi minden lapja drágább. Nagyon alattomos forma ez a Rynthus, viszont a harcban túl sok hasznát nem vesszük, ezzel megfelelően egyensúlyozva azt, hogy a játék elején brutális, hiszen a 3.-4. körtől kezdve senki sem akarja már felhúzni. Ritkán, de az Anti-blokkolása is jól jöhet. Egyelőre nem versenyerős hagyományoson a blokkolós pakli, de azért jegyezzük meg, hogy ezt is tudja.
Teknős planktonmester
Permanens erőforrás a tekiknek? Sosem árt. Számoljunk kicsit utána, hogyan is pörög ez a lap. Valószínűleg lesz követőnk, vagy ifjú tekink játékban (gyakran mindkettő), vegyük teknősnek az idézési költségét. Valószínűleg nem fogjuk kirakni addig, amíg nincs legalább két teknősünk a gyűjtőben, ami viszont nem egy egetverően nehéz feladat, hiszen ott van pl. az Eszement teknős, Alligátorteknős, vagy egy Törzsi dob. Amint van legalább két teknős a gyűjtőben, tekinthetünk úgy a planktonmesterre, mint egy ingyen cantrip anitmágiás semmizésre, ami ha megéli a következő kört, már igen nagy előnyhöz juttat minket. Picit körülményesnek tűnik, de véleményem szerint elég erős ahhoz, hogy hárommal játsszunk majd belőle a teknős pakliban.
Abonyi Attila
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 7 szavazat alapján 10.0)