Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Karácsony 2025 december 10.
Hatalom Kártyái – Álomháború november 29.
A pillanat képe
Valaki figyel téged
(Könyv életkép)
Küldd el képeslapként!
Sohasem lehetsz biztos abban, hogy valóban egyedül vagy. Lehetséges, hogy miközben egy nyüzsgő város piacterén próbálsz haszonra szert tenni, vagy titokzatos romvár gyilokjáróján lopódzol, valahonnan a távolból fürkésző szemek figyelik minden mozdulatodat - és bizony az sem mindegy, hogy baráti vagy ellenséges szemek... Döntsd el te, mivel szolgáltál rá eme megkülönböztetett figyelemre!
Nézz szét a galériában!
Karácsony 2025 – Megjelenés 12.10-én szerdán
Szolisz és Ughal
Karácsony 2025 - Zén bemutató - 2. rész
Karácsony 2025 - Zén bemutató - 1. rész
Álomháború lapelemzés 3. rész: Gonosz jellemű lapok

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös tudatok listája
Túlélők Földje - Közös tudatok listája
Túlélők Földje - Közös tudatok listája
Túlélők Földje - Közös tudatok listája

A lista folytatása...
TF help (6819)
Szolisz és Ughal (1)
Karácsony 2025 - Zén bemutató - 2. rész (19)
HKK kérdés? (47605)
Lapötletek (65247)
Álomháború lapelemzés 3. rész: Gonosz jellemű lapok (19)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
A vadászkutya
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
Nekronmánia

X nekron leah azonnali

Megakadályoz, vagy gyűjtőbe küld egy X költségű lapot.
Hátrány: a játék végéig minden lapod 1 nekronnal drágább.

Félelemjáró (új)

1 VP 1/1 leah szörny

4-nél kisebb alap ÉP-jű lények nem tudják megsebezni. Ilyen lények képességei nem hatnak rá.
S: célpont lény visszakerül kézbe.

Rémlik

1 ZSZ 4 SP leah építmény szárnyak

S 1 ZSZ: keress elő, vagy vegyél vissza a gyűjtődből egy gonosz szörnyet és ha gyakori vagy nem gyakori lapot kerestél, akkor kapsz 1 VP-t.
Gonosz szörnyeidet ellenfelednek +1 VP célozni.

Sovány vámpír

2 VP 3/1 leah szörny/vámpír élőholt szárnyak

K: ha sebződne, helyette te, vagy ellenfeled egy jó jellemű lénye sebződik ugyanannyit.
S, ha gyógyulsz: célpont lapot a gyűjtőbe küldhetsz, vagy ellenfeled eldob egy lapot.

Édes a bosszú

1 VP chara-din azonnali

Kijátszási feltétele, hogy ebben a körben, vagy az előzőben ellenfeled egy lénye megölte egy lényedet.
Rakj játékba egy lényt a gyűjtődből, és célpont lényt a gyűjtőbe küldhetsz.
Féregmester (új)

Követő

Férgeid +1/+1-et kapnak.
K: végy vissza egy férget a kezedbe, de kör végéig nem játszhatsz ki ilyen férget lényként.
J: a kör végéig kijátszhatsz egy férget a gyűjtődből varázslatként.

Gyáva féreg (új)

1 VP 4/3 dornodon szörny/féreg

S ha nincs varázslat a gyűjtődben: ellenfeled sebződik 3 ÉP-t.
Ha ellenfeled forrással célozza, vagy kijelöl egy lényt, hogy támadja: azonnal visszakerül kézbe.
Kijátszhatod azonnaliként is, ekkor ellenfeled őrposztjából minden lény a tartalékba kerül.

Gyötrő féreg (új)

1 VP 1/3 dornodon szörny/féreg

Ha nincs varázslat a gyűjtődben, ellenfeled nem kaphat VP-t forrással.
E 1 ZSZ: ellenfeled veszít „kötelék” VP-t, vagy egy célpont lény sebződik „kötelék” ÉP-t.
Kijátszhatod azonnaliként is: ekkor ellenfeled sebződik 2 ÉP-t és veszít 4 VP-t.

Totenhat kegyence

1 VP 1/1 dornodon szörny/féreg

K ha játszottál ki varázslatot ebben a körben, de nincs varázslat a gyűjtődben: kapsz 1 VP-t és húzz 1 lapot!
Kijátszhatod azonnaliként is, ekkor visszavehetsz 1 férget a gyűjtődből, és semmizés: 2.

Aljas féreg (új)

1 VP 0/4 leah szörny/féreg

Ha nincs varázslat a gyűjtődben: férgeid nem lehetnek ellenfeled azonnalijainak célpontjai.
S áldozd fel, vagy dobd el egy férged: keress elő egy férget!
Kijátszhatod azonnaliként is: ekkor szétoszthatsz 2 izomjelzőt férgeid között.

Átokféreg (új)

2 VP 3/2 leah szörny/féreg „szárnyak”

Ha nincs varázslat a gyűjtődben: láthatatlan.
Ha sebzést okoz: célpont lapot a gyűjtőbe küldhetsz.
Kijátszhatod azonnaliként is, ekkor célpont lap elveszíti minden képességét, és visszavehetsz egy másik férget a gyűjtődből.
Királykobra

2 VP 2/3 sheran szörny/kígyó

2-es mérgezés.
Mérgező lényeid nem lehetnek azonnali célpontjai.
K ha méregjelző kerülne rá: helyette ugyanannyi izomjelző kerül rá.
E: egy lényen egy jelzőt átalakíthatsz méregjelzővé.


Zöld naga

1 VP 1/1 sheran szörny/ elf, kígyó

1-es mérgezés.
Semlegesítés: max X költségű lap. X a játékban lévő méregjelzők száma.
Ha nem semlegesített: kijátszásakor szétoszthatsz 2 méreg jelzőt.


Pókígyó

2 VP 2/3 sheran szörny/pók, kígyó

3-mas mérgezés.
S: megakadályoz egy X költségű lapot, majd kap X méreg jelzőt.
Ha méregjelzőtől kerül gyűjtőbe: előkereshetsz egy max 1 költségű mérgező lényt.


Mérgező lamia

2 VP 2/2 sheran szörny/ember, kígyó

2-es mérgezés.
K ha méregjelző kerül rá: célpont nemlény lapot a gyűjtőbe küldhetsz.
J: célpont lény kap 1 méreg jelzőt, VAGY végy le egy lényről egy méreg jelzőt és húzz 1 lapot!


Lusta Dik

3 VP 4/4 kalandozó/troll

Amíg passzív: minden lap passzívan jön játékba, más passzív lapok képességei nem működnek és nem aktivizálódnak, varázslatok nem hatnak rá.
Ha aktív: „S: megakadályoz egy forrást, ami hatna rá, majd passzívan a tartalékba kerül.”
Nukleáris sárkány

4 VP (4)/4 leah szörny/sárkány szárnyak

+3-mas radioaktív lehelet (max ÉP-t is csökkent).
Halálsikoly: kapsz 1 Wyvernt.
J: minden lap a gyűjtőbe kerül és minden játékos max ÉP-je 4-el csökken.


Az istenek hangja

1 VP színtelen azonnali/dal, vízió

Ha a gyűjtődből játszod ki: a Semmibe kerül.
Dobj egy lapot a Semmibe: keress elő vagy vegyél vissza a gyűjtődből egy azonos színű lapot!


Fehérló

3 VP (4)/5 raia szörny/pegazus „szárnyak”

Ellenfelednek +X VP célozni és reagálni rá, ahol X annyi, ahány különböző színű permanens van játékban.
J nevezz meg egy színt: minden ilyen színű lap a gyűjtőbe kerül.


Masírozó minotaurusz

1 VP 3/1 tharr szörny/minotaurusz

J: keress elő egy minotauruszt, majd dobj el egy lapot!
S: keverj vissza egy minotauruszt a gyűjtődből a pakliba: megakadályoz egy forrást.


Minotaurusz pajzshordozó

2 VP 4/2 tharr szörny/minotaurusz

Semlegesítés: olyan forrás, ami hatna vagy reagálna egy minotauruszodra és ha saját körödben játszottad ki, akkor ezután visszavehetsz egy lapot az asztalról a kezedbe.
Minotauruszaid kapnak +2 ÉP-t.
Chloe (új)

3 VP 3/4 kalandozó/mutáns
Kijátszásakor és minden köre végén ellenfelednek vissza kell kevernie egy lapot a kezéből a pakliba.
K: ha egy paklit megkevernek: a kör végéig ellenfeled minden lapja +1 VP-be kerül.


Solkim laboratóriuma

1 ZSZ 6 SP chrara-din építmény

Kompenzáció: kapsz egy gyakori tókent.
J: keress elő vagy vegyél vissza a gyűjtődből egy chara-din nemlény lapot, de ha van játékban, vagy a gyűjtődben Solkim, akkor J helyett S.


Túlnépesedés

1 VP leah azonnali
Kijátszási feltétele, hogy ebben a körben ellenfeled legalább 5 lapot sikeresen kijátszott.
Ellenfelednek fel kell áldoznia annyi lapját, amennyit lapot kijátszott ebben a körben. Amennyivel kevesebbet áldozott, annyiszor 2 ÉP-t sebződik.


Tiszteletlenség

1 VP chara-din általános

Ellenfeled veszít annyi VP-t, amennyit ebben a körben kapott, majd kapsz annyi VP-t amennyit vesztett.
Ellenfeled eldob annyi lapot, amennyit ebben a körben húzott, majd te húzol annyi lapot, amennyit ő dobott.


Nagypajzsú minotaurusz

2 VP 1/1 tharr szörny/minotaurusz

Ellenfeled körében kap +6/+6-ot és varázslatokra immúnis.
E: ha nincs nem minotaurusz lény az őrposztodban: rakd a kezedből az őrposztodba.
S 1 ZSZ: célpont lény visszakerül kézbe.
Vox populi

1 VP bufa általános [+X]

Kapsz X VP-t és húzz X lapot! X annyi, ahány gyakori és nem gyakori lapot (kivéve tókent) megmutatsz a kezedből, játékből és a gyűjtődből (max + és VP-t csak a 2. körtől kaphatsz).


Csox, a rontók ura

2 VP 3/3 leah szörny/nekromanta élőholt

Rox, a csontok ura képességét körönként +1-szer használhatod.
K áldozd fel egy lényed: célpont lap passzivizálódik, vagy Semmizés: 2.


Nimgilarió

4 VP 4/4 elenios kalandozó/ember mentális „háló”

Semlegesítés: azonnali, vagy általános.
S: ellenfeled minden aktív lapja passzivizálódik és a következő körében nem aktivizálódhat.


Összeomlás (új)

? VP elenios azonnali

IK-ja 2 VP, de ha ellenfelednek több ÉP-je van, mint neked, akkor 1 VP.
Célpont lap a gyűjtőbe kerül és ha ezután ellenfelednek több lapja van játékban mint neked, akkor a kör végén húzz 1 lapot!


Minotaurusz puskatöltögető

2 VP 3/4 tharr szörny/minotaurusz

K ha egy forrástól lap(ok) visszakerülnének ellenfeled kezébe: helyette a pakliba kerülnek vissza.
E: egy másik minotauruszod kap 1 izom jelzőt.
Valódi hős

1 VP (3)/1 raia kalandozó/ember

Semlegesítés: célzó, sebző, vagy gyűjtőbe küldő forrás.
Áldozd fel: egy célpont gyógyul 5-öt.


Tükröződő jégelementál

2 VP 3/3 leah szörny „hideg”

Kompenzáció és halálsikoly: ellenfeled a következő körében nem játszhat ki varázslatot.
S: megkapja egy olyan célpont lap képességeit és hátrányait, amin van dermesztés jelző.


Vékony jégen

1 VP leah bűbáj „hideg”

S: célpont lap kap 2 dermesztés jelzőt.
K, ha ebben a körben ellenfeled legalább 2 lapot sikeresen kijátszott: célpont lap a gyűjtőbe kerül, vagy ellenfeled eldob 1 lapot.


Jéghattyú

1 VP 2/2 leah szörny „hideg” „szárnyak”

Kijátszhatod az ellenfél körében is.
Kijátszásakor ellenfeled minden lapja, ami ebben a körben került játékba kap 1-1 dermesztés jelzőt.
S: semmizés: 1.


Az utolsó fatty

1 VP 1 nekron 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

„kötelék” Ha nincs más lap a kezedben: „semlegesítés: lap”.
Ha nem semlegesített: kapsz 1 Chara-din fattyát, vagy húzz egy lapot!
Visszatérő fatty

2 VP 4/4 chara-din szörny/chara-din fattya

S vegyél vissza egy fattyat a gyűjtőből a kezedbe.
Halálsikoly: a kör végén rakd játékba a gyűjtődből.


Thu’zad bárkája

2 építő 6 SP raia építmény/hajó szárnyak

K ha egy lap a gyűjtőbe kerülne: helyette Thu’zad bárkája alá kerül.
S 1 VP: kijátszhatsz egy lapot a bárka alól a költsége kifizetésével.


Ork hadfőnök

1 VP (3)1 dornodon szörny/ork „szárnyak”

Immúnis ellenfeled forrásaira, amíg nincs varázslat a gyűjtődben.
K, ha ebben a körben került orkod a Semmibe: kap 1 izom jelzőt.


Hűséges szolgák

1 VP leah azonnali

A kör végén rakj játékba minden olyan lényt a gyűjtődből, ami ebben a körben került oda az asztalról, nem áldozástól, ennek a lapnak a kijátszása után.
Ha nem került így játékba lény: a kör végén húzz egy lapot!


Topdeckmágus

4 VP fairlight kalandozó/ember szárnyak

Halálsikoly: húzz 1 lapot!
S: keress elő egy lapot és rakd a pakli tetejére!
E 1 VP: célpont lap a gyűjtőbe kerül.
Ében és elefántcsont

1 SZK leah-raia tárgy „kincs”

Költségét helyettesítheted 1 raia és 1 leah lap eldobásával.
A K képességei közül egy körben csak egyet használhatsz.
K áldozd fel vagy semmizd egy raia lapod: megakadályoz egy varázslatot.
K áldozd fel vagy semmizd egy leah lapod: célpont lap a Semmibe kerül.


Eleven meteor

3 VP 4/4 raia szörny „tűz”

Tűzre immúnis.
Kijátszásakor minden lény sebződik 3-mat, de ha az ellenfél körében játszod ki, akkor csak az ellenfél lényei.
Jelenés 3 ZSZ: előkereshetsz egy Eleven meteort.


Eleven vihar

3 VP 4/4 raia szörny/ villám

„Villámra” immúnis.
Kijátszásakor a gyűjtőkből minden lap a Semmibe kerül, de ha az ellenfél körében játszod ki, akkor csak az ellenféléből.
Ellenfeled lényei kapnak -1 SB-t.


Eleven lavina

3 VP 4/4 raia szörny „hideg”

„hidegre” immúnis.
Kijátszásakor minden más lap kap 2-2- dermesztés jelzőt, de ha az ellenfél köre van, akkor csak az ő lapjai.
Ellenfeled lapjai passzívan jönnek játékba.


Eleven elemek

1 VP raia azonnali

Játékba rakhatsz egy max 3 költségű „hideg” „tűz” vagy „villám” lényt a kezedből, vagy a gyűjtődből VAGY célpont nemlény lap a gyűjtőbe kerül.
A mogokok vádalkuja

2 VP fairlight bűbáj „horgony”

Semlegesítés: varázslat.
Ha nem semlegesített: kijátszásakor kapsz 2 Apró bűbájt.
S áldozd fel egy bűbájod: célpont lap visszakerül kézbe.


A mogokok esküje

2 VP fairlight bűbáj

Kijátszásakor előkereshetsz egy lapot, aminek nevében a „mogokok” szerepel.
P: játékba rakhatsz a kezedből, vagy a gyűjtődből egy 2 VP költségű fairlight permanenst.


Roxati fatty

2 VP 2/1 chara-din szörny/chara-din fatty

S semmizz 3 különböző tókent a gyűjtődből: célpont lap a gyűjtőbe kerül, vagy húzz 1 lapot!
J: kapsz 4 különböző, gyakori tókent és a kör végéig nem játszhatsz ki több lapot.


Goblin kulcsmásoló

2 VP 2/2 tharr szörny/goblin

Kijátszásakor kapsz 2 SZk-t.
K 1 SZK: hatása ugyanaz lesz, mint egy ellenfeled által ebben a körben sikeresen használt aktiválást kívánó hatás (a költséget ki kell fizetned).
Őrült majom

2 VP 2/1 chara-din szörny

Anti-mágia: 1.
K: kapsz annyi VP-t, amennyi VP-t ellenfeled ebben a körben forrásaival kapott VAGY húzz annyi lapot, amennyi lapot ebben a körben ellenfeled forrásaival húzott és keresett.


A kapzsiság démona

6-X ZSZ 6/6 chara-din szörny/thargodan

Ha valakinek legalább 4 lap van a kezében: semmilyen módon nem húzhat lapot.
S 2 SZK: keress elő egy thargodant, vagy megakadályoz egy forrást.
Hátrány: kijátszásakor ellenfeled húz X lapot.


Ez nekem is megy

1 VP chara-din általános

Hatása ugyanaz lesz, mint egy ellenfeled által ebben a körben kijátszott fix költségű, nem reakció varázslaté.


Dolórez kacagása

1 VP fairlight azonnali

Válassz X különbözőt: ellenfeled minden lapja kap 2 dermesztés jelzőt, ellenfeled minden lénye kap 2 álom jelzőt, húzz 1 lapot, egy célpont sebződik 4-et, te pedig gyógyulsz 5-öt.
X annyi, ahány kalandozód van játékban (olyan, ami tud sörjelzőt osztani, duplán számít).


Nem sürgős

0 VP dornodon általános/vízió „ősmágia”

A játék további részében ellenfeled minden előkészítő fázisodban veszít 1 max ÉP-t. (jelöld valamilyen módon!)
Vámpír belladonna

2 VP 2/3 leah szörny/vámpír „élőholt” „szárnyak”

Ha sebzést okoz: gyógyulsz 3 ÉP-t.
K: ha ÉP-t áldozol, húzz egy lapot!
J 3 ÉP: kapsz 1 VP-t.


Élőholt márki

2 VP 3/2 leah szörny/vámpír „élőholt” „szárnyak”

Amennyit sebez, annyit gyógyulsz.
K, ha ÉP-t áldozol: kapsz 1 VP-t és 1 SZK-t.
J 6 ÉP: keress elő egy vámpírt, vagy vegyél vissza egyet a kezedből.


Örök Jarl

2 VP 4/3 leah szörny/vámpír „élőholt” „szárnyak”

S: te vagy egy lényed gyógyul 4 ÉP-t.
K, ha ÉP-t áldozol: célpont lapot a gyűjtőbe küldhetsz.
J 6 ÉP: húzz egy lapot, vagy ellenfeled eldob egy lapot!


Vérszívó fáraó

2 VP 5/2 leah szörny/vámpír „élőholt” „szárnyak”

Ha egy lény megsebezné: helyette te gyógyulsz annyit, amennyit sebződött volna.
K, ha ÉP-t áldozol: a kör végéig immúnis lesz ellenfeled forrásaira.
J 5 ÉP: kap 1 izom, vagy élet jelzőt.


Túlvilági hegemón

2 VP (4)/4 leah szörny/vámpír „élőholt” „szárnyak”

A kör végén ellenfeled sebződik feleannyi (lefelé kerekítve) ÉP-t, mint amennyit ebben a körben te összesen áldoztál.
K, ha ÉP-t áldozol: kapsz 1 gyakori gonosz tókent.
J 5 ÉP: semmizés: 3 VAGY ellenfeled veszít 3 VP-t.
Léna

2 VP 2/2 fairlight kalandozó/gnóm „szárnyak” KF

S: húzz 2 lapot és a következő húzás fázisod elmarad.
„Duplakötelék”: Kompenzáció és halálsikoly: ellenfeled következő húzás fázisa elmarad, vagy keres alő egy Dimitrijt.


Igor

1 VP 1 ZSZ 2/2 fairlight kalandozó/gnóm „szárnyak” KF

S: kapsz 2 VP-t, 1 SZK-t és gyógyulsz 5 ÉP-t és a következő előkészítő fázisod elmarad.
„Kötelék”: Kompenzáció és halálsikoly: ellenfeled következő előkészítő fázisa elmarad.


Borisz

2 VP 2/2 fairlight kalandozó/gnóm „szárnyak” KF

Gnómjaid nem lehetnek azonnali célpontjai.
S: minden gnómod kap 1-1- izom jelzőt és a következő harci fázisod elmarad.
Kompenzáció: ellenfeled következő harci fázisa elmarad.


Gnómágia

1 VP fairlight azonnali „ősmágia”

Kijátszási feltétele, hogy ennek a körnek valamelyik fázisa elmaradt.
Húzz egy lapot, majd keress elő egy gnómot VAGY kapsz 3 VP-t és célpont nem kalandozó lapot a gyűjtőbe küldhetsz.
Élő kövület

1 VP sheran, leah azonnali

Ha van csontvázad, és dinód is a gyűjtőben: nem lehet rá reagálni.
Rakj játékba a gyűjtődből egy csontvázat, vagy dinót.


Raptorcsontváz

2 VP 3/1 leah, sheran szörny/dinó, csontváz

S, semmizz egy dinót a gyűjtődből: kapsz 1 Nekromanta csontvázat.
E áldozd fel egy lényed: kapsz 2 VP-t, vagy keress elő egy dinót!


Rexcsontváz

4 VP 4/4 leah, sheran szörny/dinó, csontváz

Ellenfeled nem vehet le lényeidről jelzőket.
J: célpont lény a Semmibe kerül és minden kinyerhető SZK helyett kapsz 1 Nekromanta csontvázat.
K2 áldozd fel egy lényed: kap 1 izom jelzőt.


Mammutcsontváz

6 VP 4/10 leah, sheran szörny/dinó, csontváz

S, a fő fázis folytatásában, ha csak ez a lény van az őrposztodban: ellenfeled tartalékából minden lény a gyűjtőbe kerül.
K ha megöl egy lényt: célpont nemlény lap a Semmibe kerül.


Fordított megkövülés

1 VP leah, sheran általános

Áldozd fel egy X költségű csontvázad: rakj játékba a paklidból, vagy a gyűjtődből egy max X költségű nem élőholt lényt.
Teljes elzárás

1 VP rhatt azonnali „védekezés”

Blokkolás: 2.
Célpont permanens a gyűjtőbe kerül.
Ha nem védekezésként játszottad ki, akkor a következő kör végéig ellenfeled nem játszhat ki ilyen nevű lapot.


A metaverzum pusztulása

Szabálylap

A paklidnak min 60 laposnak kell lennie.
A játék elején rakj 7 lapot a paklidból a Semmibe! Ellenfelednek minden lapból, amit a Semmibe raktál, ugyanannyit kell a Semmibe raknia, mint amennyit te raktál (ha kevesebb van a paklijában, akkor az összeset).
Ha ellenfeled így 7 lapot rakott a Semmibe, akkor nem húzol kevesebb lapot.


Közönséges házinyúl

2 VP 2/2 sheran szörny

5 lehet a paklidban.
Semlegesítés: gyakori/nemgyakori lapra kijátszott/használt reakció.
Ha nem semlegesített: a kezedből, vagy a gyűjtődből játékba rakhatsz egy gyakori/nem gyakori permanenst.


Halvány lila gőz

1 VP chara-din azonnali „sav” [+1]

Véletlenszerűen válassz ki max 3 lapot a gyűjtődből, majd dobj el annyi lapot, ahány nem „sav” lap volt a kiválasztottak között. A kiválasztott „sav” lapokat vedd kézbe, a többi lapot rakd a Semmibe.


Fészkes fene

2 VP 2/4 chara-din szörny „oltalom: 0” „legendás”

Legendák völgye követőd mindenképpen működik.
K áldozd fel egy „legendás” lényed: célpont lap a gyűjtőbe kerül, vagy ellenfeled eldob egy véletlenszerű lapot.
Legendás képesség: S 1 nekron: feltámad.
Negyedik fal (UR)

Szabálylap

A játék elején készíts ki 4 különböző, min 1 építő költségű építményt.
Minden építményed a következő képességet kapja: „Kompenzáció és halálsikoly: dobj el 1 lapot: vedd a kezedbe a fenti 4 lap egyikét.”
Ha bármikor játékban van oldaladon a fenti 4 lap: megnyerted a játékot.


Trollkutató

2 VP 3/3 tharr kalandozó/troll KF

Kijátszásakor keress elő bármennyi trollt, amelyeknek mindnek különbözik a színe és a laptípusa is.
K megakadályoz egy azonnalit, ami egy trollodra hatna.
„Most akkor trollokat kutat, vagy egy troll, aki kutat?”


Orghgruag, a barbár istenség

5-X VP (2)/(6) tharr avatár/troll „oltalom: 2.”

X annyi, ahány köteléke van, de max 3.
Trolljaid kapnak +2 SB-t.
K: minden trollod aktivizálódik, vagy max ÉP-re gyógyul.
K ha egy trollod nem sebződéstől kerül ki játékból: keress ki egy attól különböző színű és típusú trollt.


Troll fétis

1 ZSZ színtelen tárgy/troll

Ellenfeled minden forrása, ami trolljaidat célozza, +X VP és trolljaid kapnak +X/+X-et.
X annyi, ahány különböző típusú trollod van játékban.
Jelenés: megakadályoz egy trollodra kijátszott/használt reakciót.


Trollbarlang

1 építő bufa építmény/troll 5 SP

Ha troll építi: aktivizálódik és a kör végéig ingyen használhatod a képességét.
P: megakadályoz egy azonnalit, vagy egy olyan lapot, amilyen típusú trollod van játékban/ a gyűjtődben.
Villámgyors griff

2 VP 4/4 raia szörny/griff „szárnyak”

Semlegesítés: lap, vagy forrás.
Ha semlegesített: 50% eséllyel áldozd fel.
Ha nem semlegesített: 50% eséllyel gyűjtőbe küldhetsz max 2 célpont lapot.


Marcangoló griff

2 VP 2/4 raia szörny/griff „szárnyak”

Húzz 1 lapot!
Lények ellen +6 sebzése van.
Kijátszásakor dobj fel 1 érmét! Ha fej: kapsz 2 VP-t. Ha írás: vesztesz 2 VP-t.


Nemes griff

2 VP 4/4 raia szörny/griff „szárnyak”

K ha ellenfeled kijátszik egy lapot: 50% eséllyel azonnal kapsz 1 VP-t, vagy húzz egy lapot!
Ha megöl egy lényt, az a Semmibe kerül és ellenfeled sebződik 3 ÉP-t.


Átkozott megkötés

1 VP chara-din bűbáj

K: célpont lap kap 1 átok jelzőt (átokjelzős lapnak nem működik a képessége, és halény, akkor nem támadhat).
Hátrány: „Halálsikoly: minden átok jelző kikerül játékból.”


Archaix (új)

követő/hordaparancsnok „háló”

A játékot 2 lappal és 25 ÉP-vel kezded.
A 2. körödtől minden húzás fázisodban +1 lapot húzól.
A 3. köröd végéig körönként legfeljebb 7 ÉP-t sebződhetsz.
Archaix csele

X VP sheran azonnali

Megakadályoz, vagy gyűjtőbe küld egy célpont lapot.
Ha az ÉP-d 20-nál több: „oltalom: 1”
X annyi, ahány lap van a kezedben ezen kívül.


Gyilkosok gyilkosa

1 VP 3/1 leah kalandozó/ember, vízió „szárnyak”

Kijátszási feltétele, hogy ebben a körben ellenfeled forrásával gyűjtőbe küldte lapodat.
Kijátszhatod bármikor, amikor azonnalit játszhatsz ki.
Kijátszásakor célpont lap a gyűjtőbe kerül, vagy ellenfeled sebződik 3 ÉP-t.


Eminens fatty

2 VP 1 nekron 3/3 chara-din szörny/chara-din fattya

S ha csak fattyak vannak a kezedben, vagy nincs lap a kezedben: húzz 1 lapot, vagy kapsz 1 Chara-din fattyát.
„Duplakötelék”: Kompenzáció és halálsikoly: húzz annyi lapot, hogy 2 lap legyen a kezedben!


A pusztítás fivérei

2 VP 1 nekron 3/4 chara-din, leah kalandozó/ember

S: célpont lap a gyűjtőbe kerül és ha ez egy jó jelleműlap volt, akkor visszavehetsz egy lapot a gyűjtődből.
Minden gonosz lényed a következő halálsikolyt kapja: „Ellenfeled eldob egy általad választott lapot a Semmibe.”


Bodom

2 VP 3/3 chara-din kalandozó/elf „hideg”
S ha egy játékos lapot dob: előkereshetsz egy „hideg” lapot, vagy elfet.
K ha hidegsebzést okozol: ellenfeled veszít 1 VP-t és 1 SZK-t.
Fatty kompenzátor

1 VP 1 nekron 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

Minden fattyad (önmaga is) az alábbi kompenzációt kapja: „Kapsz 1 Chara-din fattyát.”
S: kapsz 1 Chara-din fattyát, és ha max 1 lap van a kezedben, akkor húzz 1 lapot!


Fatty lord (új)

1 VP 1 nekron 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

E: keress elő egy fattyat, vagy kapsz 1 Chara-din fattyát.
S dobj egy lapot a Semmibe: megakadályoz egy lapot, és ha ezután nincs lap a kezedben, akkor húzz egy lapot!


Destruktív fatty

1 VP 1 nekron 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

Amíg max 1 lap van a kezedben, addig fattyaid nem lehetnek azonnali célpontjai, és láthatatlanságot kapnak.
K: ha ellenfeled használja egy asztalon lévő lapja aktiválást kívánó hatását, gyűjtőbe küldheted azt a lapot.


Bikaviadal

1 VP tharr bűbáj/minotaurusz

K: ha ellenfeled egy forrásával célozza, vagy egy támadás célpontjául jelöli ki egy minotauruszod; visszaveheted a kezedbe a célzott minotauruszt (reakció).


Homokóra (új)

elenios tárgy 2 ZSZ 1 SZK

P: kapsz 1 VP-t, gyógyulsz 3 ÉP-t és húzz egy lapot most, egyet a kör végén!
Hátrány: kijátszásakor kap 1 elmúlásjelzőt.
„Az időd lejárt.”
Kétszínű Kolomon

Követő

K ha kijátszol egy kétszínű lapot: kapsz 1 VP-t, de ezt csak kétszínű lap kijátszására fordíthatod.
S ha ellenfeled sikeresen kijátszik egy lapot: fordítsd fel a paklid felső lapját, ha egy kétszínű lap. vedd a kezedbe, egyébként dobd a Semmibe!


Ügyeskedő fatty

1 VP 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

Fattyaid kapnak +1 ÉP-t.
Amíg nincs lap a kezedben: immúnis ellenfeled forrásaira.
S kapsz egy Chara-din fattyát, de ha eldobsz 1 lapot a kezedből, akkor kettőt.


Keverék eb

követő/epikus

Kedvelt lap: legalább 2 altípusú lény (kivéve morf).
Kedvelt lapjaid a 2. körtől a következő képességek egyikét kapják (kijátszásakor kell választanod): „Kompenzáció: 1 VP. „vagy „Halálsikoly: húzz egy lapot!”
J semmizz egy kedvelt lapot a gyűjtődből: keress elő egy vele megegyező altípusú lapot!


Az alvilág uzsorása

2 VP 3/3 chara-din szörmy/chara-din fattya „háló”

Semlegesítés: VP adó, vagy húzó forrás.
S: kapsz 2 VP-t és a kör végén elveszted minden VP-d, vagy húzz 2 lapot és a kör végén el kell dobnod minden lapod.


A munkamániás

követő/hordaparancsnok

4 lappal és 18 ÉP-vel kezdesz.
Hátrányok: az előkészítő fázison kívül nem kaphatsz VP-t, a húzás fázison kívül nem húzhatsz lapot.
A játék elején válassz: A húzás fázisodban +1 lapot húzol, vagy az előkészítő fázisodban +1 VP-t kapsz.
Zangroz harcosai (új)

2 VP 4/4 szörny „szárnyak”

Gonosz lények nem tudják megsebezni.
Jó forrásokra immúnis.
Csak semleges lappal/forrással lehet rá reagálni.


Minotaurusz derivátor

2 VP 4/5 tharr szörny/minotaurusz

Ha ellenfeled egy lapja visszakerülne asztalról, vagy gyűjtőből kézbe: helyette a pakli aljára kerül.
S: újrahasznosítasz, a lapok közül egy minotaurusz pakli helyett visszakerül a kezedbe.


Trollkodás

1 VP tharr azonnali/reakció, troll

Ha ellenfelednek több lapja van játékban és/vagy a kezében, mint neked: megakadályoz egy lapot.
Ha ellenfelednek több VP-je van, mint neked: megakadályoz egy forrást.
Jelenés: tehetsz egy trollra 1 izom és 1 élet jelzőt.


Lohd Haven követője

követő/epikus

Kedvelt lap: olyan lap, aminek nevében nincs „r” betű.
Kedvelt lapjaidra +1 VP-be kerül reagálni/hatni olyan lapokkal és forrásokkal, amik nevében van „r” betű.
J 1 VP dobj egy kedvelt lapot a Semmibe, vagy áldozz fel egyet: megakadályoz egy lapot és ha a lap nevében volt legalább 2 r betű: húzz egy lapot!


Ganüid nehéztüzérség

2 VP 3/(4) rhatt szörny/ganüid

K dobj X ganüidet a Semmibe: szétoszthatsz max 2*X sebzést tetszőleges számú célpont között.
Kompenzáció: kapsz 2 Ganüid ifjoncot a kezedbe és ha nincs Ganüid ifjoncod a Semmiben, akkor ez halálsikoly is.
Fatty orgyilkos

1 VP 7/1 chara-din szörny/chara-din fattya

K semmizz egy fattyat: aktivizálódik VAGY célpont lap passzivizálódik.
S rakj rá egy -1 SB-t adó jelzőt: a kör végéig láthatatlan lesz.
Halálsikoly: kapsz egy Chara-din fattyát.


Őrült tudós

2 VP 2/2 chara-din kalandozó/ember

Kompenzáció: keress elő egy „sav” lapot.
S: semmizés: 2.
J: a következő, kézből kijátszott lap nem jön létre.


Chara-din visszatérése

1 VP chara-din általános „ősmágia”

Rakj játékba a gyűjtődből minden chara-din lényt, ami ebben a körben került oda az asztalról, nem áldozástól.


Mimik

2 VP 3/3 tharr szörny

Ha egy lény megüti, vagy aktiválást kívánó képességével hat rá: az a lény a gyűjtőbe kerül.
S: a kör végéig megkapja egy játékban, vagy gyűjtőben lévő tárgy képességeit.


Krabber ellentámadás

1 VP leah azonnali/reakció, krabber

Megakadályoz egy varázslatot.
Ha „kötelék”, akkor a saját körödben lapot akadályoz meg.
Krabber tanácsos

2 VP 3/3 leah szörny/krabber „háló”

S dobd a paklid felső 2 lapját a gyűjtőbe, és ha volt közötte krabber, akkor célpont lapot a gyűjtőbe küldhetsz.
Áldozd fel: megakadályoz egy célzó forrást és a következő előkészítő fázisodban játékba rakhatsz a gyűjtődből egy fix. max 2 költségű krabbert.


Gonosz istenek

1 ZSZ chara-din azonnali

Áldozd fel max 3 különböző, gonosz színű lényed. A hatások a feláldozott lényektől függenek.
Dornodon: egy célpont sebződik 6-ot.
Leah: célpont lap a Semmibe kerül.
Chara-din: ellenfelednek el kell dobnia egy véletlenszerű lapot a Semmibe.


Tenyészork

1 VP 3/1 dornodon szörny/ork KF

S 1 VP: keress elő egy orkot!
Ha a gyűjtődből a Semmibe kerül: kapsz egy Ork harcost.


Nyomorult pentadron

5 VP 3/3 tharr szörny/óriás

IK-jából 3 VP-t helyettesíthetsz egy óriás, vagy legalább 5 költségű lap Semmibe dobásával.
S ha ellenfeled sikeresen kijátszik egy lapot: a kezedből, vagy a gyűjtődből játékba rakhatsz egy óriást.
E: megakadályoz egy azonnalit.


Ez nem így működik

0 VP chara-din azonnali/reakció Ősmágia

Megakadályoz egy húzó/kereső forrást és ellenfeled kap 1 VP-t, vagy 1 SZK-t.
VAGY megakadályoz egy VP, vagy SZK adó, vagy gyógyító forrást és ellenfeled a kör végén kap egy általa választott gyakori tókent.
Mérgező boa

2 VP (4)/4 sheran szörny/kígyó

4-es mérgezés.
Ha ellenfeled egy lényén a méregjelzők száma eléri, vagy meghaladja a lény aktuális ÉP-jét, az azonnal a gyűjtőbe kerül (ez a képesség a gyűjtőből is működik).
Ellenfeled nem vehet le lényekről méreg jelzőt.


Kétfejű kobra

2 VP 2/2 sheran szörny/kígyó

2-es mérgezés.
A lényeken a méreg jelzők a normál terjedés helyett duplázódnak (ez a gyűjtőből is működik).
Ellenfeled lényei kapnak -X SB-t, a te lényeid +X SB-t, ahol X annyi, ahány méreg jelző van rajtuk.


Mérgező sikló

2 VP 2/1 sheran szörny/kígyó

1-es mérgezés.
Ellenfeled méreg jelzős lényeinek a képességei nem működnek.
Mérgező lényeid nem lehetnek ellenfeled azonnalijainak célpontjai.


Köpködő kobra

2 VP 3/1 sheran szörny/kígyó

3-mas mérgezés.
K: célpont lény kap 2 méreg- és, ha akarod 1 dermesztés jelzőt.
S végy le egy méreg jelzőt egy lényről: megakadályoz egy lapot.


Kígyók a hajón

1 VP sheran azonnali

Keress elő egy kígyót, de ha van játékban mérgező lényed, akkor helyette gyűjtőbe küldhetsz egy célpont lapot.
Varkaudar szikragyújtó

2 VP 3/1 dornodon szörny/varkaudar „tűz” KF „szárnyak”

Minden Szikrád +1-et sebez.
K, ha ellenfeled sebződik: kapsz 1 Szikrát a kezedbe.
Ha a kezedből, vagy a gyűjtődből a Semmibe kerül: ellenfeled sebződik 3-mat.


Ősi varázs

1 VP dornodon azonnali

Kapsz annyi Szikrát a kezedbe, amennyivel több lapja van játékban ellenfelednek, mint neked.
Jelenés: a kör végéig Szikráid sebzése max ÉP-t is csökkent.
„Éget, mint az izzó parázs.”


A világhódítás kardja

1 SZK tharr KF tárgy/fegyver

Hordozója kap +3SB-t és nem lehet azonnali célpontja.
Ha hordozója megüt egy lényt: ellenfeled a játék végéig nem játszhat ki ilyen nevű lényt a kezéből.


Jégkirálynő

2 VP 3/2 leah kalandozó/elf „hideg”

S: ellpohtasz egy lapot, amin dermesztés jelző van.
K: ha egy lapra dermesztés jelző kerül: ellenfeled sebzősik 2-t.


Nekromantika

1 VP leah általános

Ha van nekromantád játékban: keress elő egy csontvázat!
Ha van csontvázad játékban: keress elő egy nekromantát!
A butaság lázadása

1 VP chara-din azonnali/reakció

Kijátszási feltétele, hogy legyen képesség nélküli lényed játékban.
Megakadályoz egy lapot.
Ha nincs képességgel rendelkező lényed játékban, akkor „oltalom: 1”.


Régi iskola

1 építő 5 SP chara-din építmény „szárnyak”

Anti semlegesítés: 0.
Képesség nélküli lényeidre nem hatnak az ellenfél lényeinek képességei.
K: keress elő vagy végy vissza a gyűjtődből egy ilyen lényt.
Amíg van ilyen lényed játékban, addig a Régi iskola immúnis ellenfeled forrásaira.


Öregfiú

2 VP 2/4 chara-din kalandozó/ember KF

S: rakj a paklidból, vagy gyűjtődből az őrposztodba egy képesség nélküli lényt.
Ilyen lényeid immúnisak ellenfeled varázslataira.
S ha van ilyen lényed játékban: feltámad.


Elfeledett látvány

1 VP chara-din azonnali/vízió

Rakj a paklidból, vagy a gyűjtődből játékba egy képességgel nem rendelkező lényt, vagy rakj egy ilyen lényedre egy izom vagy élet jelzőt.


Régi mánia

1 VP chara-din bűbáj

Képesség nélküli lényeidet nem lehet megsebezni és kapnak +1 SB-t.
S ha van ilyen lényed játékban: húzz egy lapot vagy kapsz 1 VP-t.
Szójer királynő (ÚJ)

2 VP 2/6 sheran szörny/szójer „szárnyak”

Lényeidre nem hatnak nemlény permanensek képességei.
Ellenfeled minden nemlény lapja +1 ZSZ.
S: keress elő egy szójert.


Fabontó szójer (ÚJ)

2 VP 3/3 sheran szörny/szójer „szárnyak”

Kijátszása körében nem lehet ellenfeled forrásának célpontja.
J: célpont permanens a Semmibe kerül, és ha ez tárgy volt, akkor kapsz 1 VP-t és 1 SZK-t.


Fémbontó szójer (ÚJ)

2 VP 3/3 fairlight szörny/szójer „szárnyak”

Kijátszása körében varázslatokra immúnis.
J: célpont lap a gyűjtőbe kerül, és ha ez tárgy volt, akkor húzz egy lapot!


Húsbontó szójer

2 VP 4/2 sheran szörny/szójer „szárnyak”

Kijátszása körében nem lehet megsebezni.
J: célpont permanens a gyűjtőbe kerül és ha ez lény volt, akkor a Húsbontó szójer kap 1 izom és 1 élet jelzőt.


Manabontó szójer

2 VP 3/3 sheran szörny/szójer „szárnyak”

Ellenfeled varázslatai nem hatnak rá.
J: megakadályoz egy varázslatot, vagy célpont lap a gyűjtőbe kerül és ha bűbájt küldtél gyűjtőbe, vagy akadályoztál meg, akkor kapsz 2 VP-t.


Kőbontó szójer

2 VP 4/2 sheran szörny/szójer „szárnyak”

Ellenfeled nem rakhat rá jelzőt és nem passzivizálhatja.
J: célpont permanens a gyűjtőbe kerül és ha ez egy épület volt, akkor ellenfelednek el kell dobnia egy lapot.
Minotaurusz gárdista

1 VP 3/1 tharr szörny/minotaurusz „szárnyak”

Harci képesség: ellenfele visszakerül kézbe.
S keverj vissza egy minotauruszt a gyűjtődből a pakliba: feltámad.


Tömegpusztító minotaurusz

4 VP 5/5 tharr szörny/minotaurusz

Kijátszásakor ellenfeled minden lapja visszakerül kézbe.
K ha ellenfeled ebben a körben legalább 5 lapot sikeresen kijátszott a kezéből: játékba rakhatod a kezedből.


Hidegfejű minotaurusz

1 VP 1 ZSZ 3/3 tharr szörny/minotaurusz

Minotauruszaid nem veszíthetik el képességeiket.
Vedd vissza a kezedbe: megakadályoz egy húzó/kereső forrást és ellenfeled a kör végéig nem húzhat/kereshet lapot saját forrásával.


Reinkarnálódó minotaurusz

1 VP 1/2 tharr szörny/minotaurusz

S vedd vissza egy minotauruszod a kezedbe: egy célpont gyógyul 5-öt.
K ha egy minotauruszod újrahasznosulna: pakli helyett visszakerül kézbe (ez a gyűjtőből is működik).


Malrok kegyence

2 VP 4/3 tharr szörny/minotaurusz

Ha visszakerül kézbe: kapsz 1 VP-t és a kör végén húzz egy lapot (körönként egyszer jöhet létre ez a hatás)!
K ha egy minotauruszod nem áldozástól kerülne gyűjtőbe: helyette visszakerül a kezedbe.
Szubsztitúció

1 VP chara-din bűbáj „sav”

S dobj egy lapot a Semmibe, vagy áldozz fel egyet: keress elő egy „sav” lapot (kivéve Szubsztitúciót), vagy célpont nemlény lapra tehetsz egy elmúlás jelzőt.


Racém elegy

1 VP chara-din-rhatt bűbáj

K Semmizz 2 különböző színű lapot a gyűjtődből: keress elő a paklidból, vagy vegyél vissza a gyűjtődből egy kétszínű lapot, mely színe megegyezik a 2 semmizett lapéval.
Jelenés: újrahasznosítás: 3.


Pengeháló

0 SZK leah tárgy/krabber „háló”

„kötelék” a kör végén húzz egy lapot!
Ha ellenfeled egy körben min. 2 lapot kijátszott: a következő körben legfeljebb 1 lapot játszhat ki sikeresen.
Ha egy körben ellenfeled max 1 lapot játszott ki sikeresen: a kör végén sebződik 3 ÉP-t.
„Minél jobban mocorogsz, annál inkább belegabalyodsz, minél inkább belegabalyodsz, annál jobban vág.”


Őshangya triumvirátus

3 VP sheran bűbáj/őshangya

Kijátszása köre végén húzz egy lapot és ellenfeled kap 1 Haldokló quwargot.
A következő képességei közül 1 körben csak egyet használhatsz:
J: kapsz 1 Őshangya ölészt.
J: kapsz 1 Őshangya harcmestert.
J: kapsz 1 Őshangya csatamágust.


Savas fiola

1 ZSZ chara-din tárgy/sav

Minden sabsebzésed +1-et sebez.
P: célpont nem lény lap kap 1 elmúlás jelzőt, vagy egy célpont sebződik 3-mat.
A csapok elzárása

1 ZSZ chara-din azonnali/reakció

Megakadályoz egy húzó, kereső, VP vagy SZK adó forrást.
Ha csak ellenfelednek van permanense játékban: kijátszhatod a gyűjtődből is, de ekkor sikeres létrejötte után a Semmibe kerül.


Elmeedzés

1 VP elenios általános „mentális”

Keress elő egy bűbájt, vagy „mentális” lapot, majd dobj egy lapot a kezedből a gyűjtőbe.
Ha csak ellenfelednek van játékban permanense, akkor kéz helyett a paklidból kell nem vízió, nem feltámadó és nem jelenő lapot dobnod.


Pólusváltás

? VP chara-din azonnali/reakció

Költsége 0 vagy 1 VP.
Ha 0: megakadályoz egy dobató forrást és a kör végén húzz egy lapot!
Ha 1: megakadályoz egy húzó, vagy kereső forrást, majd ellenfelednek el kell dobnia egy lapot.


Elimináció

1 VP chara-din általános/vízió „sav”

Célpont max „kötelék” költségű permanens a gyűjtőbe kerül.


Addíció

1 VP chara-din általános „sav”

Fordítsd fel a paklid felső 3 lapját, ezek közül bármennyi „sav” lapot végy a kezedbe, a többit dobd a Semmibe. Szétoszthatsz célpont nemlény lapok között annyi, elmúlás jelzőt, ahány chara-din lapot így a Semmibe dobtál.

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.