Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a KGK?
Ismertető a játékról
Gyorstalpaló - Szabályok
Teljes szabálykönyv
Alternatív szabályok
Beszélgetés a tervezővel
KGK-t forgalmazó boltok
Chat, üzenőfal
Fórumok
Szavazások
Írások, novellák
Gyakori kérdések
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
KGK csere-bere (123)
KGK-ról általában (2080)
Melyik lapokat szereted legjobban a Káosz Galaktika Kártyajátékban? (112)
Szeretnél-e új Káosz Galaktika Kártyajáték kiegészítőt? (41)
Kombók és paklileírások (91)
Ami a szabályokból nem derül ki. (62)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
"A céhekre mindig is lehetett "reagálni"
Nem, nem lehet.

49.3.5. A céhekre kizárólag azok a források hatnak, amelyek szövege kifejezetten említi, hogy céhre hat.

49.3.6. A céhek minden képessége hatásnak (és így forrásnak) számít, de nem lehet rájuk reagálni, és nem lehet őket drágítani.

Ha egy Sírrablóval aktivált az ellenfél egy fekete céhet, nem volt olyan lépés, amivel megvédhettem volna a Lila brekkemet, hogy leszedje.

Az, hogy következő körben/meccsen mit játszom, mire felhúzok egy passzivátort - amivel nem is nagyon játszottunk - az addigra lényegtelen.

"Ami itt számit az inkább az, hogy mennyire erős koncepciót lehet valamire építeni." - az erősség abból fakad, hogy pakliban lévő lapokkal kizárólag passziválással lehetett reagálni a céhekre. (forrás counterrel nem lehetett pl védekezni a sárga/fekete/kék céh ellen)

Ha el tudta húzni a játékot a titkáros pakli, akkor kb a narancs lap egymagában hozta a win-t. (teszem hozzá a lapötleteknél pont ellenjavallott volt olyan lapok tervezése, amik önmagukban nyernek)

" ha a koncepció úgyis rotál másfél év múlva" - akkor miért erőlködünk még passzivátorokkal? Miért nem kérdezzük meg a játékosokat, hogy a kevés karakteres lapokon ezt akarják-e látni, vagy maradhatna hely pl színesítő szövegnek? Nem, nem akarunk fél év tiltás után 1 évig 1 kiegészítőben tök felesleges céh passzivátorokat látni.

A céh passzivátor egy olyan cselekvés, amire az ellenfél reagálhat. Megakadályozhatja. A termik játékba rakására nem lehet reagálni. Szóval egyáltalán nem olyan.

A Korlátozásra nincsenek megoldások. A mező is azt tudja ellene, hogy nettó laphátrány, ÉS side-ból még megkapom az ANBAM-ot is. Ez azért nagyon-nagyon messze van a megoldástól. Túlerősített, kiegyensúlyozatlan mechanizmusú lapok vannak. A 2 éves fiam játszott úgy, hogy dobált meg pakolgatott dolgokat egymás után. HKK címen ennél azért összetettebb dolgokra vágynék. Az eldobásra valamit csinálással sikerült legyilkolni a lapdobatás koncepciót mellékszálként ... mert csak.

"egy nagyon nehezen elpusztítható lény frusztráló tud lenni" - NEM az a baj, hogy nehezen elpusztítható. Az a baj, hogy bizonyos körülmények között INGYEN, REAGÁLHATATLANUL játékba tehető, tud zanszilánk/lapelőnyt termelni, ÉS még a gyűjtőből is termeli az előnyt. Mindezt azért, mert a gaz ellenfél ki mert játszani egy anti-mágia:1-es lapot ... Ez a baj vele! Minimum 1, de jellemzően 2 lap előny van belekódolva kb ingyen. Ez maximálisan szembemegy a rota szellemével (is)


"Ha MINDENT szó nélkül meg tudnának kánterelni és le tudnának szedni a megszokott olcsó spoilerek, akkor az pont kiölné a játékból a változatosságot." - 2008ban jöttek az első lapok, amikre nem lehetett reagálni. Addig MINDENRE lehetett. Nem volt tőle kevésbé változatos a játék.

A "valamiféle védelmekkel' nincs semmi baj, azzal van baj, amikor ezek a védelmek nem körbejátszhatóak semmilyen módon.
 
Zord kilincs?
Mar azt hittem, a Lassan jarj az ;) netan a Mezo
 
Max hintet tudok adni, Z-vel kezdődik, és ilincsre végződik
 
Jobbára egyetértve
Melyik a hkk legerősebb szabálylapja? ;)
 
A céhekre mindig is lehetett "reagálni", az aktivátorok zöme kánterelhető volt, az aktiválás előtt még leszedhető is, valamint számos céh passzivátor is van, a probléma sosem ez volt.

Ami itt számit az inkább az, hogy mennyire erős koncepciót lehet valamire építeni. Van néhány aktivátor, ami sokkal erősebb, mint a legjobb passzivátor, mivel áramlik, vagy újrahasználható, ezért gyakorlatban, hosszú optimalizálással ki lehetett alakítani egy olyan koncepciót, amit az ellene kitalált "természetes" ellenfelek sem tudnak elég konzisztensen megverni. Ráadásul az egész remekül passzol bizonyos narancslapokhoz, köztük a HKK legerősebb szabálylapjához.

Ettől még az egyensúly elvben helyrerántható megfelelő ellenlapokkal, a kérdés az volt, hogy akarunk-e ezzel még küzdeni, ha a koncepció úgyis rotál másfél év múlva, illetve nem lenne-e jobb a mostani nemzeti ezek nélkül.

Az pedig, hogy mennyire jó vagy nem jó, ha valami játékba jön, és nincs rá megoldás, jóval árnyaltabb kérdés annál, amit írsz.
Egyrészt, a példának felhozott kreatív termik már maga a megoldás, szóval kb. ez az a kategória, mintha azon panaszkodnál, hogy a céh passzivátorok túl erősek lettek, és nincs értelme emellett céhekkel játszani. A Korlátozásra pedig vannak megoldások (pl. a mellette említett Kreatív termik). Ettől persze még egy nagyon nehezen elpusztítható lény frusztráló tud lenni, mint ahogy az is, hogy valamire az egyébként megszokott, mindenre jó olcsó kánterrel nem tudunk ráfogni. De egy NTi vagy Abrakadabra pont azért drágább, mert nem lehet ugyanúgy megoldani őket, mint a 100 másik leszedést, ha ennyi pluszt se tudnának, nem érné meg őket használni.

Ha MINDENT szó nélkül meg tudnának kánterelni és le tudnának szedni a megszokott olcsó spoilerek, akkor az pont kiölné a játékból a változatosságot.
A lapokon levő (vagy akár szabályból kapott) különböző védelmek ugyanúgy részei a játéknak, ezek nem valamiféle nemkívánatos anomáliák.
Maximum később, hosszabb távon kiderül valamiről, hogy túl erősre sikerült, de ez más tészta.
 
Ezt most megmondom neked: tegyetek ki egy két hetes szavazást, kb 70-30 lesz az arány, hogy búcsúzzunk el a céhektől.

Így ti is nyertek egy csomó időt, nem utolsó pillanatban kell kapkodni az újragondolással.

A HKK sava-borsa, hogy amit csinál az ellenfél, arra lehet reagálni. Semmi olyan játékmechanizmus (céh, kreatív termik; Korlátozás - lapdobás) és olyan lap nem kell a játékba, ami ezt felrúgja.

(Az egy szem Achát gólem elfér, majd 3 év múlva elkezdünk rettegni tőle)
 
Azért valamit lássunk:

Legtöbbször nyár végére/ősz elejére kell leadnunk a végleges lapokat a nyomdának. Tehát olyan, hogy potyára kiadunk ősszel céh-ellenes lapokat, nem fog történni. Nyilván ez az időszak most a Nemzetiig tart, de én (és gondolom a többiek is) reménykedünk abban, hogy augusztus-szeptemberre már lesz egy egyértelmű véleménye a játékos-közösségnek is arról, hogy jobb ez így, vagy maradni kellene a céheknél. És akkor még mindig van lehetőség a céh-ellenes lapokat kiszedni/átdesignolni.

Azért tart ez a dolog a Nemzetiig, mert az már nyilvánvalóan durva lenne, ha a Nemzeti előtt 1.5 hónappal közölnénk, hogy "ja, hát jobb volt céhekkel, vissza az egész, az eddigi felkészülés mehet a kukába". De szerintem már korábban egyértelmű lesz az irány.
 
A létező 10 fajta ÚN versenyformátumból ez csak kettőt érint érdemben a nemzeti miatt. Nem a versenyszervezőket és a helyi közösségeket kéne ezzel terhelni szerintem. Főleg úgy, hogy a versenykiírásoknál rendszeresen háborúba kell menni a honlappal, hogy tényleg az kerüljön ki, amit szeretnének a versenyszervezők.

De inkább arra lettem volna kíváncsi, hogy Miklós és a tesztelők hogyan ítélik meg a közelgő céhpusztító lapok használhatóságát általában. A Konfabuláló iterátor kudarca óta nem tartok erre nagy reményeket.
 
Főszabály szerint bármilyen feltétellel és lapkészlettel lehet versenyt hirdetni. Ez eddig is így volt, és ezután is így lesz. Ha valaki úgy szervez versenyt (akár ÚN versenyt is), hogy a fejlesztők ajánlását figyelmen kívül hagyva engedi a céheket használni, akkor ennek semmi akadálya nincs, csak a versenykiírásnak kell ezt egyértelműen tartalmaznia.

Ez nem csak a céhekre igaz, hanem bármilyen más lapra/szabályra. A hivatalos, általános versenyszabályoktól annak bármely részében el lehet térni, akár kicsi a versenyhelyszín, akár nagy.
 
Kisebb versenyhelyszínek kiírhatják most is, hogy használható minden céh, bár elnézve a fogadtatást nem hiszem nagyon zavar bárkit is, hogy nem azok.
 
Hogyha október végétől visszaengeditek a céheket, akkor az ellenlapoktól eltekintve elméletileg még játszhatóak maradhatnak a céhek, nem? Az ellenlapok puszta hírétől ennyire megijedni nem jó dolog.
Én a mardakorjaimat nem tékozolom el hirtelen felinudlásból egy ilyen egyszerűbb negyedéves szünidő miatt.

Amúgy meg egy olyan komprumiszum nem lenne jobb, hogy csak a nemzetire felkészülős versenyekről legyenek kitiltva a céhek most? Abban az esetben a kisebb versenyhelyszínek egyedibb versenyformátumain lehetne őket pörgetni továbbra is.
 
Erről lehet szó, a zsákbamacska 3. oldalról (3 foil zsákbamacska) bármire szívesen becseréljük, amikor amúgy is lehetőség van cserére, ha úgy érzed, hogy nem tudtad a lapot versenyen kihasználni, mert nem a megjelenés után szerezted be, hanem csak a közelmúltban.
Teljesen hasztalan egyébként nem lett, mivel csak Új nemzedékről tiltottuk a céheket, de elismerem, hogy ettől az értéke / használhatósága jelentősen csökken.
 
Ez klassz lenne.
 
Köszönöm a választ és a felajánlást, szombaton majd megbeszéljük;)
Természetesen nem a világ dőlt össze, csak "fura", hogy beszereztem 1-1 displayt az UN lapokból - kivéve Roxatot, abból ugye kettőt, mert UN-re a céhekkel kell játszani - mondták a profik - és így a tanulóidőszak elején nem érzem úgy, hogy ez jó döntés volt - ár/értékben meg kimondottan pocsék:/
Valószínüleg az a gond, hogy túl gyorsan akartam összeszedni a lapokat és rövid idő alatt költöttem túl sokat a játékra, most meg azt érzem, hogy be kell húzni a féket, hiba volt és nem szabad így csinálni:/
Persze nem a teljes Roxat lesz így "hátrányban" UN-en, csak a nagy része, de szerintem érthető a csalódottság és a bizonytalanság érzése és vélhetően egyedül is vagyok ezzel a helyzettel ilyen módon...
Szombaton remélem minden kétely a helyére kerül, még egyszer köszi a támogatást, egy év múlva remélem már sokkal tapasztaltabb és okosabb leszek a témákban
 
A céheket sajnálom, de megértem.
Az Animált csontváz nerfnek viszont nagyon örülök. Nevetséges volt, hogy egy token alsó hangon nyolcakat csapott.
 
"Sajnos az igazi megoldást csak most, a 2025-ös lapok tesztelése során találtuk meg, olyan anti-céh lapok formájában, amelyek egy céhet véglegesen lekapcsolnak, és emellett van még hasznos funkciójuk"
Ebből nekem az következik, hogy vissza fognak jönni a céhek a nemzeti után, hiszen lesznek ellenük lapok.

Amúgy nekem a céhesnél jobban tetszik a helyszínes mechanizmus. Talán annyival hangoltam volna tovább a helyszíneket, hogy X. körig tud valamint X.-Y. valami mást, Y. után meg megint valami mást. Mert nagyon nem mindegy, hogy a játék melyik szakaszában vagyunk.
 
Nekem nincs céhmesterem ezt előre bocsátom viszont az szép gesztus lenne tőled ha x db foil zsábamacsára beváltanád őket. Csak egy UR lett teljesen hasztalan. Aki meg káoszon akar játszani egyszerűen megtartja. A többi lapot benyeli mindenki mert jobb lesz így a játék.
 
Abszolút megértem az aggályaidat!

Nem tudom megnyugtat-e valamennyire, de ez utóbbi években minimális mennyiségű nerf és ban volt csak, ez most azért más, mert a céhek tiltásával együtt több, hozzájuk kapcsolódó, akár ritka lap sem lesz versenyerős. Azt hangsúlyozom azért, hogy ez a tiltás kizárólag csak az Új nemzedék formátumra vonatkozik, más formátumokon a céhek továbbra is használhatók lesznek, és elköteleztük magunkat amellett, hogy a jövőben minél több káosz versenyt is támogassunk.

Ha a paklilistádat átküldöd privátban, szívesen megnézem, segítünk, hogyan lehet további befektetés nélkül átalakítani céhmentesre úgy, hogy az erőssége megmaradjon az új metában.

Bannolt / tiltott lapok beváltása. Ez ez jogos felvetés, volt már rá példa, hogy lapot így beváltottunk, amikor egy ritka lapot nem sokkal a megjelenés után tiltani voltunk kénytelenek.
Ha azonban az adott lap már sok éve óta használható versenyen, illetve csak bizonyos formátumokról van tiltva, másokon használható, akkor nem szokott lenni ilyen csereakció. Persze ha pont előtte szerezted be a lapot, akkor nyilván megértem, hogy nem nyugtat meg, hogy 3 évig lehetett pl. egy leirával játszani. De a Kárhozott bájolást is csak az Új nemzedékről fogjuk tiltani.
 
Én a céhmesterre gondoltam (amibol en is 2hete kertem ki sajna foilt macskábol) de az ősi nekronmágia továbbra is jo lesz. Az uj szettbol ami holnap már ki lez rakva nagyjabol 5kapot fogsz tudni használni.
 
Jogos, csak a kezdeti csalódottság elég nagy volt. 2 ur volt benne, meg egy pár lap, de ha működőképes lesz ezután is, akkor nem aggódok De ahogy nézem, akik értenek hozzá, örülnek neki, úgyhogy biztos jót fog tenni a játéknak.
 
Bocsánat hogy beleszolok de miert is kuka az egész?
Kiveszel belőle pár gyngy céhet meg aktivátorokat es beraksz helyettuk uj lapokat amik jönnnek majd bele ( amit amugy is megtennél).
Bilincses gen továbbra is az egyik legerősebb pakli lesz nincs min aggódni!
Egyetlen veszteséged az Ur lehet amibol max egyet használtál.
 
Nem vagy egyedül, nálam is ugyanez. 2 frissen bontott után terveztem indulni Bilincses gyűjtőgenes paklival ún-en , nem kevés pénz volt összerakni a paklit és kb. kuka az egész. Én is megértem/elhiszem hogy ez kellett, hozzászólásokból is ez derül ki, de szar érzés, hogy kis túlzással a fél pakli használhatatlan.
 
Szomorú, mert nem nagyon szoktál találgatni.

Egyébként ez a narancslap rotálás oké is lehet, ha nem tiltódnak ki azonnal a régebben kiadott szabálylapok. Egy 3 éves ciklusnál ugrana kb minden. Nekem hiányozna a Tábori adó, a Hálócsapda, a Zarknod börtönében, Zarknod bilincse, a Bűvös erdő, de akár a semleges csatamező is. Egy manalefojtós koncepcióban jó lehet akár a Szűk esztendők is.
Egy 3 éves ciklusnál ennek tényleg olyan szaga lenne, hogy oké, akkor maradjanak az epikusok.
 
Márciusban kezdtem el játszani. UN mellett döntöttem.
Nagyon drágán beszereztem néhány hasznos (ma jellemzően tiltott/nerfelt) lapok java részét.
Eddig 0 versenyen tudtam őket használni.
A HKK nem olcsó játék, ezt tudtam persze előre, de így üzlet is lett egyben.
Én nem értek még ennyire a játékhoz és kevés a tapasztalat is, viszont az érdekelne, hogy milyen gyakran jönnek ilyen lapérték (közel) nullázós változtatások? Mire készüljek?
Mikor, honnan lehet ezt előre megtudni? Van olyan belső kör, akiknek ezek az infók korábban megvannak?
A káoszba rotálást már megértettem, hogy a befektetett pénz azonnal feleződik (jó esetben), de így ezekkel a lehetséges időközi változásokkal elég meredeknek tűnik a gyűjtés, felkészülés, beruházás.
Elbizonytalanodva és kicsit becsapva érzem magam, még ha elfogadom azt is, hogy a játékosok, a tapasztalt versenyzők döntése alakult ki a helyzet és ezek a változások hosszú távon jót tesznek majd a játéknak! Nem hibáztatok senkit, csupán az érzéseimet, gondolataimat osztanám meg ezzel, még ha esetleg egyedül is vagyok kezdő játékos a csoportban...

A kérdésem az lenne, hogy valamilyen módon van-e tervben ezeknek az értékesebb lapoknak a "beváltása" nerfeknél/tiltásoknál? Pl. bájolásért egy csomag új kiegészítő vagy pár véletlenszerű UN ritka/promó lap (zsákbamacskához hasonlóan) stb.? Ha más nem, akkor a TF talin...
Köszönöm
 
Nem értem, hisz ott volt a Konfabuláló iterátor, azt hittem az tökéletesen elég a céhek ellen
 
1000%ig egyetértek
 
Na végre, ennek nagyon örülök.
 
Kár a titkárért, jeez
 
Kár a titkárért és a gyógyulós harangmesterért, éljen az epikus
 
Ha már úgy is kitiltottatok egy csomó lapot, köztük UR-t (Mardakor céhmester), akkor nyugodtan hozzácsaphatjátok a Kristálytiszta dallamot is.
 
 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.