Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
Zén Legendái: Rémháború július 20.
A pillanat képe
Piroslámpás ház
(Túlélők Földje építmény)
Küldd el képeslapként!
"A bejárati ajtó felett piros lámpást himbál a szél, alatta két kacér fiatal nézelődik: az egyik egy domború keblű, kihívóan kifestett, lenge öltözetű leány, a másik egy tökéletesen kigyúrt, egyetlen rövidnadrágba öltözött jóképű dalia. Csak találgatni tudsz az épület szolgáltatásainak mibenléte felől." - részlet egy Alanorban járt naív kalandozó fordulójából
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny szeptember 21. - Versenybeszámoló
HKK Online V1.0
Válogatós verseny szombaton
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő a Varázslatok!
Zén bemutató – Varázslatok 2. rész

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Hatalom Kártyái verseny - 2024. október 19., Szeged 11.
Hatalom Kártyái verseny - 2024. október 19., Szeged 11.
Hatalom Kártyái verseny - 2024. szeptember 28., Kecskemét 8.

A lista folytatása...
HKK Online V1.0 (7)
Versenyhirdető (1830)
Beholderes HKK verseny szeptember 21. - Versenybeszámoló (2)
Lapötletek (65014)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8214)
HKK kérdés? (47207)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | ...
Nézet:
Szerintem nem; a kiegészítés az "X célpont a gyűjtőbe kerül" típusú lapokra vonatkozik, a "max. X célpont"-ra nem. Nálam ez rendben is van, a "Ha egy célzó forrás szövege több célpont kiválasztását írja elő" rész ezt magában foglalja, de a "max. X"-et nem, mert az nem írja elő több célpont kiválasztását. Vagyis pl. a Harci zenével nem tudsz X = 0-ért leszedni 0 permanenst, ha leszedésre akarod kirakni. (Nyilván nem életszerű példa, mert gyógyulásra meg kirakhatod, ugyanúgy semmit nem csinál, de érted.)
 
A Krakoch alatti faq "már rég eltöröltük" rész nem tűnik igaznak lenni, ld kódex 21.5.0 második kiegészítés.
 
A kódex 21.5.3 kiegészítéséből következik-e, hogy a max. 2 célpontot igénylő varázslat nem játszható ki célpont nélkül? A bölcsek kívánsága pl. Indoklást is kérek szépen hozzá.
 
Meggyőztél, volt már arra példa hogy egy lap szövege felülírt egy kodex szabályt, és a Morgan gyásza szövege (első két sora) ilyen.
 
A Morgan gyásza egy speciális reakció. Nem hatásra reagál, hanem a lény játékból kikerülésére. Tehát ha pl. költségként áldoz ellenfelem egy lényt, akkor is használhatom. Ebből következik, hogy nem a követő képességére reagál, hanem a lény gyűjtőbe kerülésére. Ergo: meg lehet vele szakítani a kört, amikor a Mollival lecseréli a tókent.

szerintem
 
Ki lehet-e játszani a Morgan gyászát a Molluszk képességére?

Szerintem nem, de nem vagyok benne biztos

57.0. A reakció altípusú lapokat csak reakcióként lehet kijátszani egy lapra vagy hatásra.

azonban a morgan gyászán az van hogy akkor játszhatom ki, ha kikerül a játékból egy lap (amikor váltok molluszkkal mondjuk chd fattyat tőrre).

Most ebbe bele lehet azt is magyarázni hogy a morgan gyásza szövege szerint a "lap kikerülésére" reagál, azonban a ködex szövege szerint pedig a képességre kell reagálni (a követő hatására), amire ugye nem lehet.

44.2. A követők aktiválást kívánó képességeit nem lehet drágítani, és ezekre nem lehet reagálni sem.

most akkor hol van az igazság?
 
Nem kell megmutatni, ha nem rakod ki, de ha hajót húztál, esélyes, hogy ki fogod.
 
Szerintem semmi nem utal arra, hogy meg kéne.
 
Alanori mágikus korvettel húzott lapot meg kell mutatni?
Általában az ilyeneket meg kell, de ennél, ha hajó, akkor se kötelező játékba rakni, szóval emiatt bizonytalan a dolog.
 
Ok, értem. Köszi.
Mondjuk az olcsóbbítás amúgy sem működött volna az áramlás definíció miatt így jobban megnézve.
 
Se az áramlásnak, sem más hatásnak nincs lény altípusa.
 
Köszi, de ez nem lapkijátszás. Egy áramlásnak lehet altípusa? Hogyha igen, akkor pl a Bn'oxrad szaggató (2022) olcsóbbítja a következő éjfatty árámlását is, mert nem írja, hogy idézési költséget olcsóbbít.
 
50.2. Az eredetitől eltérő típusúként kijátszott lap kijátszását minden szempontból ilyen típusú lap kijátszásának kell tekini, és a lap ilyenkor megtartja altípusát vagy altípusait is.
 
Egy eláramolt éjfatty áramlása éjfatty altípusú forrásnak számít? A Morf mágia (10.) ezt képes átalakítani más altípusú forrássá? Káosz formátumon 1-2 esetben ez számítana.
A Keléses ragálymester alatti szkritter FAQ alapján lehet, hogy működnie kéne.
 
Az istenölőre rá van írva, hogy nem lehet drágítani a P képességét.
 
Ha Mérgező rakshalliont használok és az ellenfelem egy mérgező lényemet célozza az Istenölő lap "P" képességével (célpont lap a semmibe kerül...stb) akkor ilyen esetben az Istenölő "P" képessége drágul +2VP vel?

Én úgy értelmezem, hogy igen mivel célzó forrásnak minősül.
Jól gondolom?

Előre is köszönöm szépen a választ!
 
+1
 
Én is ezt látnám logikusnak!
 
Pont annak örülnék, ha nem lehetne becsalni se misztikussal más színű lapot, se céhmesterrel más színű céhet.
Attól, hogy 3 szín, ez még nem a klasszikus hagyi, szóval szerintem érvényesnek kellene lennie minden korlátozásnak, ami egy- és kétszínűn érvényes.
 
Az alapján, amit Bálint irt, nekem is logikusnak tűnt, hogy a pakliszerkesztő miért így működik, de én ezt a szabályt, amit írt, nem találtam meg. Anélkül pedig hajlok rá, hogy igazat adjak neked, és a FAQ alapján inkább megváltoztassuk a pakliszerkesztőt.
 
Mit próbáljak ki?

Ott a faq a misztikus alatt:
"A Mardakor misztikus használható jellemek harca, vagy isteni egyensúly formátumú versenyeken."
 
Ez a logikus, és igy is van. Próbáld ki nyugodtan.
 
Valami nekem is rémlik, de nem találtam meg sehol.

De ha így is van, akkor mi a helyzet a misztikussal? Az engedélyezett, és azzal elvileg lehet céhet is berakni.
Nekem az lenne a logikus, hogy akkor az nem is engedélyezett semmilyen formában sem, már amennyiben a céhmester sem.
 
Erre nem volt valami, hogy a verseny szabályait nem írhatja felül a mardakor és a titkár sem ilyen színkorlátok esetében?
 
Jellemek harcán be lehet rakni főtitkárral vagy céhmesterrel más jellemű céhet?
Nincs olyan faq, ami ne engedné, ugyanakkor a pakliszerkesztő nem engedi.
 
Ez igy a paradoxont nem tisztázza, de berakunk egy 119.2-t hivatkozással a paradoxon fejezetre (102) az remélhetőleg igen.
 
Utolso kerdesre:

ez akkor lenne meg joval egyertelmubb/egyszerubb szerintem, ha ez lenne:
"Amikor egy lapra dermesztésjelző kerül, a lap ideiglenesen elveszíti minden képességét, mindaddig, amíg dermesztésjelző van rajta. Ez a dermesztésjelző automatikus képessége."

(csak mert akkor igy nem kell tudni, hogy az ellentmondo allando hatasokkal mi van)
 
A dermesztésjelzőknél az egyértelműség kedvéért leszögeztük, hogy az, hogy "nem működnek a képességek" azt is jelenti, hogy azokat a képességeket nem lehet másolni és elvenni sem (vagyis ideiglenesen meg sincs a lapnak). Az elsőre feleslegesnek tűnő 119.1. valószínűleg erre akar utalni, de esélyes, hogy ezt bele lehetne vonni a 119.2. pontba, mert most még bele lehet magyarázni, hogy egy utólag kapott képesség továbbra is megvan neki, csak nem működik.

Szóval igen, igazad van, a 2 pont helyett elég, amit írtál:

119.1. Amíg egy lapon dermesztésjelző van, ideiglenesen elveszti minden képességét. Ez a dermesztésjelző állandóan működő képessége.

Az egyébként nem tudom, kinek mennyire egyértelmű, hogyha a dermesztésjelzők játékba kerülése után kap a lap egy állandó képességet (pl. minden lényed +1/+1-et kap) az működni fog, mert 2 egymásnak ellentmondó állandó hatás közül az utóbb látrejött érvényesül.
 
A "mi tortenik, ha dermesztett kepesseget lopok el" gondolkodas kapcsan ezt leltuk a Kodexben:

"119. Dermesztésjelző

119.1. Amikor egy lapra dermesztésjelző kerül, a lap ideiglenesen elveszíti minden képességét. Ez a dermesztésjelző automatikus képessége.

119.2. Mindaddig, amíg egy lapon dermesztésjelző van, annak semmilyen képessége nem működik. Ez a dermesztésjelző állandóan működő képessége."

Itt nem ertem/juk, miert kell mindket pont, amik redundasnak tunnek es picit ellent is mondanak. (ha "ideiglenesen elveszti" akkor egyszeru, nincs mit lopnod. Ha csak "nem mukodik" akkor ellophatod nem mukodo formaban, aztan ha majd leestek a jelzok, mukodni fog nalad. Vagy minimum az ellenfelnel se.)

Talan az elso megtarthato lenne, kiegeszitve
"a lap ideiglenesen elveszíti minden képességét, mindaddig, amig dermesztesjelzo van rajta"

Persze lehet magyarazat erre, csak most igy nem latom/juk.
 
Köszi. Kár érte, lett volna azzal 1-2 kombó.
 
  ... | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.