Fenébe, nem ment át az egész.
..: Varázslatok :..
A varázslatoknak három kategóriája van: bűbáj, általános és azonnali. Fontos megjegyezni, hogy a többi típusú kártya nem számít varázslatnak, még akkor sem, ha kijátszása Varázspontba kerül (pl. a lények vagy a szakértelem kártyák).
..: Bűbáj varázslatok :..
A bűbáj varázslatok kijátszás után a játékban maradnak, amíg valamilyen külső hatás meg nem szünteti őket. Csak a fő fázisodban játszhatsz ki ilyet. A bűbáj varázslatok is többfélék lehetnek. Ha a lapon "bűbáj lényre" felirat van feltüntetve, hatása egy általad választott lényre lesz érvényes, ilyenkor erre a lényre kell tenni a bűbájt. Ha a lény a gyűjtőbe kerül, vele együtt megy a bűbáj is. Hasonlóan a "bűbáj tárgyra" egy tárgyra, a "bűbáj építményre" egy építményre, a "bűbáj bűbájra" pedig egy másik, már játékban levő bűbájra ható bűbáj varázslat. Ha a lapra egyszerűen csak "bűbáj" van írva, akkor az asztalra kell helyezni kijátszáskor; ilyenkor a lap leírásából derül ki, pontosan kire hat (általában lapok egy bizonyos csoportjára). Ha egy ilyen "bűbájt" bepasszivizálnak, nem fejti ki hatását, amíg passzív.
..: Általános varázslatok :..
Az általános varázslatok hatása azonnal megtörténik, ezután a kártyát el kell dobni, az soha nem kerül az asztalra. Általános varázslatot csak a saját fő fázisodban játszhatsz ki.
..: Azonnali varázslatok :..
Az azonnali varázslatok annyiban különböznek az általános varázslatoktól, hogy ezeket az ellenfél Fő fázisában és bármely harci ill. gyógyulási fázisban is ki lehet játszani, eltérően az összes többi típusú kártyától.
Ha egymás után több azonnali varázslat kerül kijátszásra, akár több játékos kezéből is, a varázslatok hatása azonnal megtörténik. Ha valamelyik kártya működése ettől a szabálytól eltér, azt a kártya leírásában külön hangsúlyozzuk. Kivételt képeznek például az ún. életmentő hatások. Ha egy varázslat megöli egy lényünket, akkor a lény nem kerül azonnal a gyűjtőbe, lehetőségünk van még a lény ÉP-jét növelő azonnali varázslatot kijátszani. Ha ezt nem tesszük meg azonnal, akkor a lény a gyűjtőbe vándorol.
Ha vita támadna két varázslatnál, hogy melyiket játsszák ki először, akkor azé a játékosé az elsőbbség, akinek a köre tart. Ezután felváltva játszhatnak ki varázslatokat mindaddig, amíg valamelyikőjük már nem akar többet kijátszani. Természetesen az a játékos, akinek nincs köre, csak azonnali varázslatokat játszhat ki. Ekkor a másik játékos tovább hozhat ki azonnali varázslatokat, és az ellenfél bármikor közbeavatkozhat egy varázslat után saját varázslatával.
Az azonnali varázslatok csoportján belül vannak ún. azonnali reakció lapok. Ezeket azonnali varázslatként kell kezelni, kivéve, hogy reakcióként is kijátszhatod őket, ezzel módosítva egy éppen kijátszott varázslat vagy egyéb lap hatását.
..: Építmények :..
Az építmények kijátszásához nem Varázspont szükséges. A tartalékban levő aktív lényeidet kell használnod az építmény felépítéséhez. Az építményre írt idézési költség határozza meg, hogy az építéséhez hány lény részvétele szükséges. Az építményeket csak akkor lehet felépíteni, ha rendelkezésre áll a megfelelő mennyiségű építkező erő. Az építkezésben résztvevő összes lényt passzivizálni kell. A lényeket építkezés közben nem lehet elpusztítani, és így az építkezést megakadályozni, mivel az építés azonnal lezajlik. (Utána persze el lehet őket pusztítani, de ez a már kijátszott épületet nem befolyásolja.) Az építmények kijátszáskor passzívan, azaz fektetve jönnek játékba, majd a gazdájuk következő előkészítő fázisában válnak aktívvá. A passzív építmény nem fejt ki semmilyen hatást, de nem is rombolható le lények által (azonban az építményekre ható varázslatok hatnak rá).
Az építményeket lerombolni a következőképpen lehet: Ha valaki támad az őrposztból, és a támadását nem védik ki (azaz "átüt az őrposzton"), akkor dönthet úgy, hogy az ellenfél közvetlen megsebzése helyett annak egy építményét rombolja. Ahhoz, hogy az építmény megsemmisüljön, a támadóknak egyetlen kör alatt az építményt teljesen el kell pusztítaniuk. Ez azt jelenti, hogy legalább annyit kell összesen sebezniük, amennyi az építmény strukturális pontja (SP). Az építmény SP-je a kártya jobb alsó sarkában látható szám. Ha egy lény gazdája úgy döntött, hogy a lény az építményt támadja, akkor teljes Sebzését az építményre használja, vagyis nem okozhat pl. 3 struktúrális pont sebzést az építménynek, és egyet az ellenfélnek. Az építmény sebzésekor a lények direkt sebző képességüket (lehelet, energiatüske, stb.) is használhatják, hacsak nincs külön leírva, hogy ez a sebzés csak őrposztban levő lényre működik. Egy építményt, bármennyi lény támadhat egyszerre, ha sikerült átütniük az őrposzton. A lerombolt építmény a gyűjtőbe kerül. A megsebzett, de el nem pusztult építmények a Gyógyítás fázisban elvesztik sérüléseiket, a lényekhez hasonlóan.
..: Tárgyak :..
A tárgyak kijátszásához nem Varázspontok, hanem szörnykomponens jelzők szükségesek, a kártya bal felső sarkában az idézési költség adja meg, hogy mennyi szörnykomponenst kell elkölteni a tárgy kijátszásához. A tárgyak a bűbáj varázslatokhoz hasonlóan játékban maradnak, az asztalra kell tenni őket.
..: Szakértelmek :..
A játékosnak alapállapotban egyetlen szakértelme sincs. Ha kijátszik egy ilyen kártyát, elsajátította az adott szakértelmet 1-es szinten. Ha kijátszik még egyet ugyanabból a kártyából, akkor a szakértelme 2-re növekszik. A szakértelmeket nem lényre, hanem egyszerűen az asztalra kell tenni. A szakértelmek kijátszása VP-ből történik, de nem számítanak varázslatnak.
..: Testrészek :..
A testrészek játékban maradó lapok, amelyeket VP-ből lehet kirakni, de nem számítanak varázslatnak.
A testrész típusú lapokat kizárólag galetkikre lehet rakni, egy galetki bármennyi testrészt kaphat ("kinöveszti" ezeket), akár több ugyanolyat is.
A testrész feláldozásával a galetki megmenekülhet minden veszélyből, a harcot kivéve. Ennek pontos definíciója:
Ha létrejön egy varázslat vagy hatás, amely egy vagy több galetkit célozna, megsebezne, feláldozásra kényszerítene (akár úgy is, hogy a lények gazdája választ), elvenne a tulajdonosától, jelzőt rakna rá, passzivizálna, vagy amelynek hatására a galetki kikerülne a játékból, ilyenkor bármely érintett galetkiről egy tesztrészt a testrész gazdája a gyűjtőbe dobhat (ilyenkor a testrészt feláldozza), ekkor a varázslatnak vagy hatásnak erre a galetkire nincs hatása. Ezt a képességet az előkészítő fázisban nem lehet használni.
Harc
..: A harc fázisai: :..
I. A támadó bejelenti, hogy harci fázis kezdődik (utolsó lehetőség nem harcban használható azonnali lapok kijátszására a harc előtt).
II. Támadás kijelölése. A támadó kijelöli, hogy mely lénye kire támad. Csak az őrposztban levő lényekkel lehet támadni. Támadható az ellenfél őrposztjának bármely lénye ill. épülete, és maga az ellenfél is, de az ellenfél vagy egy épület csak akkor, ha már minden ellenséges, őrposztban álló lényt támad legalább egy lényed. Így, ha ugyanannyi lényed van az őrposztban, mint ellenfelednek, akkor nem tudod őt megsebezni ("átütni az őrposzton"), de ha legalább eggyel több, akkor már igen. Nem vagy köteles minden lénnyel támadni, sőt, akár az összes lényed támadás nélkül is ott maradhat az őrposztban védekezni.
Egy ellenséges lényre maximum két lénnyel támadhatsz. Ilyenkor a védekező lény gazdájának még ebben a fázisban el kell döntenie, melyik támadóra üt vissza, és kizárólag azt sebezheti.
III. Azonnali varázslatokat használhatnak a játékosok.
IV. Speciális képességek használata. Harci speciális képességeket lehet használni. Ilyen pl. a lehelet. A játékosok felváltva jelölnek ki speciális képességeket (aki támad, az először) addig, amíg bármelyik játékos is akar speciális képességet kijelölni. Ezután minden speciális képesség hatása egyszerre történik meg.
Egy lénnyel csak egy célpontot lehet megsebezni, még akkor is, ha a sebzés akár több ellenfél megölésére is elegendő lenne. Hasonlóan, ha egy lényed az ellenfél egy lényét sebzi, és el tudja pusztítani, a "maradék" sebzést nem használhatod semmi másra, így az ellenfél megsebzésére sem.
V. Azonnali varázslatokat és bármikor használható képességeket használhatnak a játékosok. Olyan lények speciális képességei, amelyek 0 vagy annál kevesebb ÉP-be kerültek, nem használhatóak, kivéve a regenerálódást. Ezután a IV. fázisban 0 ÉP-re vagy az alá csökkent lények a gyűjtőbe kerülnek. A gyűjtőbe került lényekből a másik játékos megkapja a szörnykomponenseket, illetve, ha az elpusztult lény torzszülött volt, és van játékban galetkije, minden szörnykomponens helyett egy-egy +1 sebzést és +1 ÉP-t jelentő jelzőt rakhat a galetkijére.
VI. Ütés fázis. A lények a II. fázisban kijelölt ellenfelüket sebzik. (Ha ez mostanra már nincs az őrposztban, akkor sem választhatnak új célpontot). Annyival csökken az ütés során mindkettőjük ÉP-je, amennyi a másik lény sebzése. FONTOS: A védekező lényeknek, azaz a te körödben az ellenfél minden lényének +1 SB-je és +1 ÉP-je van. Ezt védekezés bónusznak nevezzük.
VII. Ua. mint az V. fázis, csak itt a VI. fázis során elpusztult lények kerülnek a gyűjtőbe.
..: Lények speciális képességei: :..
A lény kártyákon szerepelő szövegeket három csoportra oszthatjuk: kihozási feltétel, hátrány és speciális képesség.
Kihozási feltételnek nevezzük, ha egy lény játéka hozatalához - akár a kezedből, alár a gyűjtőből hozod játékba -, valamilyen feltételnek teljesülnie kell, különben a lény nem hozhatő játékba. A kihozási feltétel soha, semmilyen módon nem küszöbölhető ki, kivéve ha egy lap másképpen nem diktálja.
Hátránynak nevezzük, amikor egy lény számodra egyértelműen előnytelen tulajdonságokkal rendelkezik. Ez általában az előkészítő fázisban teljesítendő feltétel, pl. elköltendő VP vagy szörnykomponens. De ilyen az is, ha egy galetki nem kaphat egynél több testrészt, vagy ha egy |
Részlet a szabáylkönyvből
A játék szabályai - részletesebben
Reméljük, sikerült megérteni a példajátékot, és az eddigiek alapján esetleg egy-két próbajátékot lejátszani. A továbbiakban a játékkal kapcsolatos szabályokat, fogalmakat részletesebben ismertetjük, leírjuk, hogy pontosan mit is lehet csinálni a kör különböző fázisaiban.
..: A lapok kijátszása, aktív és passzív lapok, idézési költség :..
Egy lap kijátszásának nevezzük azt, amikor a lapot a kezünkből az asztalra helyezzük. A lapok általában képpel felfelé, állítva azaz aktívan kerülnek kijátszásra, kivéve a legtöbb lényt és építményt, amelyek szintén képpel felfelé, de fektetve, azaz passzívan kerülnek az asztalra. Vannak lapok, amelyek használata ún. passzivizálást igényel, ezt a szimbólummal jelöljük. Ez azt jelenti, hogy egy aktív lapot elfordítunk, azaz passzivizáljuk. Passzív lapot nem lehet passzivizálni. Passzív lény nem lehet az őrposztban.
Minden kártyának van egy ún. idézési költsége, ez általában egy szám, a lap bal felső sarkában. Lények, szakértelmek, testrészek és varázslatok esetén ez ún. Varázspontot jelent (rövidítése VP); ennyi Varázspontot kell elköltened ahhoz, hogy azt a lapot ki tudd rakni. Némely kártya szövegében szerepel, hogy további VP-t is el kell költened, ez is az idézési költség része.
Varázspontot minden köröd elején kapsz. Ha egy kártyát kijátszol, a varázspontod annyival fogy, amennyi a kártya költsége. Csak olyan kártyát játszhatsz ki, amihez van elegendő VP-d.
Ha a költségnél egy ?-et vagy X-et látsz, az azt jelenti, hogy el kell olvasnod a kártya leírását, s abból fog kiderülni a költség.
Építményeknél és tárgyaknál az idézési költség nem VP-t jelent, ezt az Építmények ill. Tárgyak c. fejezetnél fejtjük ki.
..: Egy kör fázisai :..
1. Előkészítő Fázis
- A játékos az első körében 1, a másodikban 2, a harmadikban 3, majd 4, végül az ötödiktől kezdve minden körben 5 varázspontot kap. Ezenfelül kap még egyet minden két lényéért, amely a tartalékban van (mindegy, hogy passzív vagy aktív).
Példa: Katinak a negyedik köre következik, és az előző három körben sikerült már három lényt játékba hoznia, amelyek most a tartalékban vannak. Tehát az előkészítő fázis elején Kati kap 4+1 VP-t.
Soha, semmilyen körülmények között nem mehet a varázspontod 20 fölé! Ha a VP-d valamilyen okból 20 fölé menne, a fölösleg azonnal elvész.
- Ezután következik minden olyan hatás, amelynek az előkészítő fázisban kell lejátszódnia. Ilyen a mérgezés, ill. bizonyos bűbáj varázslatok (pl. Halállista) működtetése. Ezen belül a sorrendet az a játékos határozza meg, akinek a köre éppen tart. Figyelem! Az előkészítő fázisban csakis olyan aktiválást igénylő képességet lehet használni, amelyen külön fel van tüntetve, hogy az előkészítő fázisban is használható. Lapokat ebben a fázisban nem játszhatsz ki, azonnali varázslatokat sem.
- Ezek végrehajtása után az összes passzív lapját (passzívnak számítanak a 90 fokkal elfordított lapok) aktívvá teszi (megfordítja).
- Végezetül feláldozhat a tartalékban levő aktív szörnyei közül egyet vagy többet azért, hogy szörnykomponenshez jusson. A szörnyből kinyerhető szörnykomponensek számát a kártyán, a kép alatt található ikonok jelzik. A feláldozott szörny azonnal a gyűjtőbe kerül. Nem lehet olyan szörnyet feláldozni, amelyből nem nyerhető ki szörnykomponens. Galetkit nem lehet szörnykomponensért feláldozni.
2. Húzási fázis
Hacsak valamilyen kártya hatása mást nem diktál, egy lapot kell húzni a pakliból, ez kötelező. Ha egy játékosnak már elfogyott a paklija, akkor nem húz.
3. és 6. Fő fázis
Ilyenkor az a játékos, akinek a köre tart, bármilyen kártyát kijátszhat. Ha nem akar, nem játszik ki egyet sem, felső határt csak a lapok idézési költsége és a játékos Varázspontjainak száma jelent.
4. Csere fázis
A csere fázis kezdetét be kell jelentened, ilyenkor ellenfelednek még van lehetősége, hogy a csere fázis előtt lapokat játsszon ki. Ezekre te is reagálhatsz, sőt a fő fázisodnak megfelelően tevékenykedhetsz, amíg újra be nem jelented a csere fázisod kezdetét.
A tartalékod és az őrposztod között ilyenkor (és csak ekkor) tetszés szerint cserélgetheted a lényeidet. Eközben egyik játékos sem játszhat ki új lapokat. A csere fázis végét be kell jelentened. Az őrposztban levő lényeid fognak harcolni az ellenfél lényeivel; ők azok, akik az ellenfél ÉP-jeinek csökkentésében a döntő részt vállalják; és ők fognak Téged védeni az ellenfél körében az ő támadásától. Az őrposztban levő lényeid soha, semmilyen módon nem passzivizálódhatnak!
A tartalékban levők építkezhetnek (lásd az építményeknél), segíthetnek a varázspontgyűjtésben a következő köröd elején, és használhatják bizonyos képességeiket.
Ha valamely kártya mást nem diktál, az őrposztodban egyszerre maximum 3 lény lehet. Ez az őrposzt "mérete". A tartalékban bármennyi lényed lehet.
5. Harci fázis
A csere fázis után még mindkét játékos használhat azonnali varázslatokat és hatásokat, ezután kezdődik a harci fázis.
Ekkor támadhatod meg ellenfeled lényeit, építményeit és magát az ellenséges játékost. Részletesebb leírását l. később.
7. Gyógyulási fázis
Ez egyben a köröd végét is jelzi - akkor következik be, amikor bejelented, hogy kész vagy. Ilyenkor ellenfelednek még van lehetősége, hogy "várj, még a gyógyulási fázisodban..." felkiáltással, a köröd befejezése előtt cselekedjen, és ezekre te is reagálhatsz, de már csak azonnali varázslatokkal és hatásokkal. Ezek után a gyógyulási fázisban felváltva használhattok azonnali varázslatokat és hatásokat, hasonlóan a fő fázishoz, de csak ilyeneket.
A gyógyulási fázis végén minden megsebesült, de el nem pusztult lény (beleértve az ellenfél lényét is) sebesülése megszűnik, ezután már semmilyen lapot sem lehet kijátszani, és nem használható semmilyen hatás.
Ezután közvetlenül az ellenfél köre jön.
..: Lények :..
A játék során kijátszott lények a tartalékba kerülnek, általában fektetve, azaz passzívan.
A passzív lények nem mehetnek be az őrposztba, így a harcban sem vesznek részt, és nem használhatnak semmilyen, passzivizálást igénylő képességet (de természetesen lehet rájuk varázsolni). Ezek a lények majd a következő köröd elején aktivizálódnak, s akkor kezdhetik el igazi működésüket. Csak aktív lények képesek pl. építkezésre (lásd az építményeknél). Minden lénynek van sebzése (SB) és életpontja (ÉP). Az SB a lény kártyák bal alsó sarkában, az ÉP a jobb alsó sarkukban látható.
A Sebzés adja meg, mennyi ÉP-t tud sebezni ellenséges lényen, építményen vagy játékoson, az ÉP pedig, hogy mennyi sebzést bír elviselni. Az a lény, amelynek ÉP-je 0-ra vagy az alá csökken, meghal (de előtte még lehet esetleg regenerálni vagy gyógyítani). Az SB-t és ÉP-t a lényekre rakott lapokon kívül még az ún. védekezés bónusz szabálya módosíthatja. Ez azt jelenti, hogy a te körödben minden más játékos összes lényének van +1 SB-je és +1 ÉP-je.
A legtöbb lényből kinyerhető ún. szörnykomponens (egy vagy több). A kártya középső részén látható ikonok mutatják meg, hogy hány szörnykomponenst lehet a lényből kinyerni. Ha az ellenfélnek egy lénye elpusztul (az asztalról a gyűjtőbe kerül), s ez nem az előkészítő fázisban történt, akkor kapsz annyi szörnykomponens jelzőt, amennyi a lényre van írva. A szörnykomponensek számolására használhatsz pénzdarabot, gyufát, köveket, vagy bármilyen egyéb jelzőt. Ha a lény az előkészítő fázisban pusztul el, egyik játékos sem kapja meg a szörnykomponens jelzőket (kivéve persze ha valaki direkt áldozta fel egy saját szörnyét).
Ha te pusztítod el a saját lényedet, akkor is az ellenfél kapja a szörnykomponenst, kivéve, ha a lényt feláldoztad. Bizonyos varázslatok és hatások megkövetelik egy vagy több lény feláldozását.
A játékos az előkészítő fázis végén feláldozhat a saját, aktív szörnyei közül akárhányat, de csak olyat, amiből kinyerhető szörnykomponens. Ezekért is hasonló jelzőket kap. Az így feláldozott szörnyek a gyűjtőbe kerülnek. Bármikor, amikor szörnykomponenst nyersz ki egy lényből, lemondhatsz ezekről teljesen vagy részben. Ezt hangosan be kell jelentened, tehát ha elfelejted a szörnykomponenseket feljegyezni (ellenfeled: "Áh, nyilván lemondtál róla"), akkor nem veszett el azonnal, csak az aktuális fázis legvégén.
A lények közé tartoznak a galetkik és a torzszülöttek. A galetkiknek két különleges képességük van:
- lehet rájuk testrészt rakni (lásd később), és
- "megehetnek" torzszülötteket. Ez utóbbi azt jelenti, hogy ha valaki szörnykomponenst nyer ki egy torzszülöttből (kivéve az előkészítő fázisban), és van galetkije játékban, akkor minden egyes szörnykomponens kinyerése helyett rakhat egy jelzőt (használj pénzérmét, gyufaszálat vagy bármi mást) valamelyik galetkijére. Minden ilyen jelző +1 sebzést és +1 ÉP-t ad a galetkinek, és rajta marad mindaddig, amíg a galetki el nem pusztul, vagy valamilyen más lap el nem távolítja a jelzőt. Ilyenkor a galetki "elfogyasztja az elhullott torzszülöttet".
Ezenkívül ha valakinek van galetkije és torzszülöttje is játékban, akkor, ha a torzszülött aktív és van benne szörnykomponens, bármikor, azonnali hatásként feláldozhatja, és annyi ilyen jelzőt oszthat szét a galetkijei között, ahány szörnykomponens van a torzszülöttben. Ilyenkor tényleges szörnykomponens kinyerésre nincs lehetőség, azt csak az előkészítő fázisodban teheted meg, mint egyébként.
..: Varázslatok :..
A varázslatoknak három kategóriája van: bűbáj, általános és azonnali. Fontos megjegyezni, hogy a többi típusú kártya nem számít varázslatnak, még akkor sem, ha kijátszása Varázspontba kerül (pl. a lények vagy a szakértelem kártyák).
..: Bűbáj varázslatok :..
A bűbáj varázslatok kijátszás után a játékban maradnak, amíg valamilyen külső hatás meg nem szünteti őket. Csak a fő fázisodban játszhatsz ki ilyet. A bűbáj varázslatok is többfélék lehetnek. Ha a lapon "bűbáj lényre" felirat van feltüntetve, hatása egy á |
Részlet az Esthar császárság szabálykönyvéből:
Ha egy lapra írva azt látod: Anti-mágia: X, ez a következőket jelenti: először is a lapra nem lehet semmilyen reakció varázslattal reagálni (hatással lehet). Ezenkívül, amikor a lapot sikeresen kijátszottad (vagyis minden egyéb kijátszáskori hatása - pl. laphúzás - létrejött), minden játékosnak el kell dobnia X darab általa választott varázslatot. Neked ezeket a Semmibe kell dobnod (az Anti-mágia a használójánál hat a legerősebben), a többi játékosnak a gyűjtőbe. Ha valakinek kevesebb, mint X darab varázslat van a kezében (vagy egyáltalán nincs), akkor csak annyi varázslatot dob el, amennyi van neki, de ilyenkor meg kell mutatnia a kezében levő lapokat. Az Anti-mágia egy kijátszáskor érvényesülő hatás, semmilyen más szerepe nincs. |
Pllz valaki irja le még az anti-mágiát és a mérgezést(az ugyanazmint a direkt sebzö harci képesség?) |
Már párszor kifejtettem a véleményem a Kalandozó paklik topikban. így most csdak röviden. A pontszám nem az általános, hanem a kalandozó decken belüli használhatóság lesz. 1ébként jó irányba haladsz, én is kb. így kezdtem.
A kalandozók védőszentje (10): Alap. Sztem. nem kell részletezni.
Teljes front (6): Én nem használnám több okból. Pl. 3 lapot húzni (tapasztalat!) kevés, lerúnáz6ják, és segíti az ellenfelet is.
A kalandozók városa (5): Drágí, és passzivizálni kell egy lényt hozzé. Inkább egy Borax, Közös Tudat vagy Királyi palást (vagy egy jó kalandozó).
T. Vlagyimir (3): Drága, sose tudod majd kijátszani (tapasztalat!).
Dupla szintlépés (6): Én nem használnám, helyette inkább egy legalább 2-t ütő repülő kalandozó, vagy egy Borax (ezek is max. 2-be kerülnek).
Raia szent lovagja (: sztem. jó lap, csak nem szerencsés, ha az 1. körben húzol pár ilyet Zöldfülű kalandozók nélkül. Én Khirrt raktam be helyére, amikor kijött, de lehet használni.
Szökőkút (1): Nagyon, nagyon, nagyon lassú!
Agyzavarás (4): Minek ide???
Lady Olívia (5): A képessége felesleges ide, és akkor már inkább nem 3-at költünk egy 2-t ütő lényre.
Őrült varázsló (: Én inkább side-ba használnám, de akár jöhet alapból is.
A védelem parancsnoka (5): Ezt nem igazán láttam/próbáltam játék közben, de ahogy megnéztem, nagyon lassúnak tűnt. A kalandozó pakli gyors kell legyen.
Borax király (10): Alap! Használj 3-at belőle!
a bölcsek köve (7): Én használom, de 2 bőven elég belőle.
Villámsújtás (5): 1-ért 3-at sebezni nem rossz, de azt inkább Párbajhőssel teszem meg, ez nem villámpakli.
Ősi kolostor (4): Talán ha aktívan jönne. De így lassúnak és feleslegesnek érzem.
Közös Tudat (10): Ez is alap, bár sokat próbálgattam, és úgy tűnt, 2 is elég.
Bűvös tavacska (7): Én nem használom, mer' már próbáltam, soxor húztam fel rosszkor, és az elején meg gyakran counterelték. A lényeink 1ébként is többnyire olcsók. Etől függetlenül le7 használni.
Lord Korell (3): a hártánya nagyon szivet, ráadásul Borax és a KT sem 6 rá! Ez így angyon nem kell ide.
Hívó kürt (: Én nem használom, de már láttam játék közben, és jól működik.
Hadicsel (2): Ne viccelj! 4-ér' varázscounter! Erre itt nem lesz VP-d.
Khirr, a barbár (9): Nagyon táp tud lenni, de a drágasága miatt elég belőle sztem. 2.
Toborzás (6): Sztem. ez felesleges, van jobb keresés és olcsóbbítás (pl. Hívó kürt, Tudatkutatás).
Kürtszó (4): Ez teljesen felesleges. Gyógyulni, főleg visszagyógyulni nem igazán kell majd. És még hátránya is van. A sebek beforrnak jobb.
Romboló (2): Ha kalandozó lenne... Jobb leszedés van egy csomó (pl. Királyi palást).
Zöldfülű kalandozók (10): Ezt gondolom nem kell részletezni.
Gyónás Raiának (5): Sztem. felesleges, lassítja a paklit.
Malkori íjászmester (: Kicsit szubjektív vagyok vele szemben, sokak szerint felesleges, viszont túl gyakran jött jl, és fordított a meccsen ahhoz, h. kivegyem. De 2 elég.
Lord Kovács (5): Drága, passzívan jön, és az anti-mágia nekünk se jó.
Gyógyító kamra (4): Gyógyulgatni nem szükséges, de ha nagyon kell, vannak sokkal jobbak (pl. Napkirály ajándéka, Vízióféreg)
Sok sikert!
(nézz át majd a kalandozós topikba is) |
Ha egy lény lapon ezt olvasod: Izom: X, ez azt jelenti, hogy a lény sikeres kijátszása után eldobhatsz max. X darab lapot a kezedből a Semmibe, és ekkor a lény kap X darab izomjelzőt, ami +1 sebzést és +1 ÉP-t jelent - kalandozóknál pedig szintlépést. Ha egy izomjelzős lény kikerül a játékból - kivéve nem kényszerített áldozástól -, vagy kikerül tulajdonosa irányítása alól, minden egyes izomjelzőért eldöntheti a gazdája, hogy húz egy lapot, vagy kap 1 VP-t. Ha egy lényen több izomjelző is van, egyszerre kell eldöntened (még az első húzás előtt), hogy mennyiért húzol lapot, és mennyiért akarsz VP-t kapni. Az, hogy a lénynek Izom képessége van, egy speciális képesség, amely csak kijátszáskor érvényesül (lehetővé teszi, hogy lapokat dobva izomjelzőket tégy rá.). Ezután az Izomjelzők már önállóan fejtik ki hatásukat, tehát akkor is működnek, ha a lény elveszti képességeit.
Olyan lényen is kifejti hatását az izomjelző, amelynek nincs Izom képessége. Az izomjelző képessége az előkészítő és a gyógyulás fázisban is működik. Az izomjelzők száma más lapokkal szabadon változtatható. Természetesen azok a lapok, melyek a laphúzást vagy a VP kapást módosítják vagy letiltják, hatnak az izomjelző képességére is. |
köcc.ez érthető már(általad)sztem jol elmagyaráznád az izmot is pppllllzzzz |
Attol függ hogy akarod rárakni az izmot a lényre javaslom olvasd el a megjelent kiegészítok szabálykönyv részeit az ertelmesebben elmagyarázza mint ahogy én tenném itt most.
Ha egy lénynek van direkt sebzo harci képessége akkor az a harci fázisban tod használni az utés elott. Elkoltesz annyi vpt amennyit akarsz max a képesség szintje (5-ös tuzlehelletnél max 5) ekkor a lény sebez az ellenbe vagy az elotte állo lénybe annyit amenyit koltottél ez után jon az utés.(ha az ellen lénye belehal a lehelletbe akkor az meghal és mar nem tud visszautni ez fontos lehet sokszor védekezésnél is igy van mindig elobb van a direkt sebzo harci képesség és csak utána az utés de olvas del a szabálykonvet ott részletesen le van irva a harci fázis) |
Tom hülyeségeket kérdezek de még csak kezdö vagyok
Az izmot hogy lehet rárakni kell valamit fizetni hogy rárakhassam?
A direktsebzö harciképességet hogy kell használni pl ha van 5-ös tüzlehelete akkor az hozzá adodik az sp-jéhez?Ha ezzel támadok akkor az ellenem harcoló visszaüthet? |
Időleges hatás annyit jelent hogy amennyi idoleges hatása van a lapnak réraksz annyi idoleges hatás jelzőt és amig van rajta ilyen addig műkszik a lap képessége viszont minden előkészitodben le kell venni rola 1 db jelzot. |
Tom hülyeségeket kérdezek de még csak kezdö vagyok
Az izmot hogy lehet rárakni kell valamit fizetni hogy rárakhassam?
A direktsebzö harciképességet hogy kell használni pl ha van 5-ös tüzlehelete akkor az hozzá adodik az sp-jéhez?Ha ezzel támadok akkor az ellenem harcoló visszaüthet? |
Pl. amire oda van irva hogy idöleges hatás:2 akkor az 2 elökészitö vázison át tart |
Én mint kezdő megkérdezem mi az a időleges hatás? |
Tom hülyeségeket kérdezek de még csak kezdö vagyok
Az izmot hogy lehet rárakni kell valamit fizetni hogy rárakhassam?
A direktsebzö harciképességet hogy kell használni pl ha van 5-ös tüzlehelete akkor az hozzá adodik az sp-jéhez?Ha ezzel támadok akkor az ellenem harcoló visszaüthet? |
Tavacskát nyugodtan lehet hanyagolni alanor jobb. ha nincs akkor se kell bele mert manad az lesz dogivel csak lapod nem lesz. |
jó úton indultál de még elég nagy a káosz most igy hirtelen:
3borax,0dupla szintlépés,0 kal,városa,0 agyzavarás,0 lady olivia,0 hadicsel,3tavacska
meg még sok apróság amiket most nem irok le |
Szerintetek milyen ez a deck?:
1 Kalandozók városa
1 T.Vlagyimir
2 Dupla szintlépés
3 Raia szent lovagja
2 Szökőkút
1 Agyzavarás
1 Lady Olivia
3 Őrült varázsló
3 A védelem parancsnoka
1 Borax király
2 A bölcsek köve
2 Villámsújtás
2 Ősi kolostor
1 Közös tudat
1 Bűvös tavacska
1 Lord Korell
2 Hívó kürt
1 Hadicsel
3 Khirr, a barbár
1 Toborzás
1 Kürtszó
2 Romboló
3 Zöldfülű kalandozók
1 Gyónás Raianak
2 Malkori íjászmester
1 Lord Kovács
1 Gyógyító kamara
Követő: Kalandozók védőszentje
Szabálylap: Teljes Front |
Már egyszer bemásoltam, ide a Két világ közt szabálykönyvét, de még1szer leírom:
Követőkre semmilyen lap nem hat, csak egy másik követő, vagy olyan lap, amire rá van írva, hogy hat követőre (pl. Pihenő). |
Azt szeretném kérdezni hogy a követöket egy sima varival is lelehet szedni?nem csak feláldozással? |
De azt usta vok megszámoln... |
naja....de mindenhol máshol is... |
Szerintem számolni kéne, hányszor kérdezték már meg... |
Olyan, mint hogy élőholt, hegymélyi, meg hasonlók. |
Az uszas kepesseg nem jelent semmit, csak nemely lapok hivatkoznak uszo lenyekre, ennyi. |
Úgy nagyon brutálisak lennének a tekik... |
Az úszó lények aktívan jönnek játékba? | Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|