53. forduló, 55. forduló, Bartyos összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. márc. 25. 20h:26'
EZ A 73. JÁTÉKHETED, 54. FORDULÓD
74. játékheted kezdete: márc. 26.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5330
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 3

BARTYOS KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [90,-17] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 20. pontnál.
A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+27 tvp ).
A táborhoz szürke köpenyes öregember közelít. Közelebb érve meghajol és bemutatkozik: Nevem Netraol és a Mágusok Nagytanácsának tagja vagyok. A Nagytanács tetteid alapján érdemesnek talált arra, hogy bevezessen a Mágia tudományának rejtelmeibe. Engem jelöltek ki, hogy az első pár alapvarázslatra megtanítsalak. Először azonban meg kell fogadnod, hogy hű leszel jellemedhez és óvatosan bánsz avval a határtalan hatalommal, amit a mágia nyújt számodra. Buzgón bólogatsz, ez a hatalom mindent megér. Ezután sokáig gyakoroltok Netraollal. A varázslás elméletében és gyakorlatában is nagy tapasztalatot szerzel, eddig nem is sejtett dimenziók nyílnak meg előtted. Ez az a hatalom amihez semmi nem fogható, érzed igazi mágus leszel. Körülpillantasz, hogy közöld döntésedet Netraollal, de sehol sem találod. Csak szerény kis táborhelyedet látod úgy ahogy tegnap este hagytad. A Nap éppen felbukik a keleti horizonton. Nem lehet igaz - az egész csak álom volt! Kétségbeesetten próbálod álmodból felidézni a legprimitívebb varázslatok szavait, de hiába. Reménykedve gondolsz arra, hogy az ősi bölcsek szerint az álmok sosincsenek igazság nélkül.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+194 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+12 varázspont.)

* 1. KP: v 138 0 0 elmormolod a 138. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Sikerült elmondanod a széljárás varázslatot! Lépteid könnyűvé, légiessé válnak. [-15 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 216.]

* 2. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Kántálni kezdesz. Energia árad testedbe. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 211.]

lm 31 33 37 mozogsz 31 33 37
A levegőbe szimatolva mész előre. Egy aránylag nagy terembe léptél be. [23. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [24. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [25. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [14. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Haladsz az ellenséges labirintusban. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [13. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Hangtalan léptekkel osonsz előre. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [11. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [30. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [38. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [37. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy élőholt mirg. Itt csata lesz.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod az élőholt mirg pikkelyes lábát. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt mirg tollas testét. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod az élőholt mirg bal oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Belecsipked az élőholt mirg a bal karodba és a nyakadba. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 madártollat. 218 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Testsúlyodat a lábujjhegyeidre helyezve, nesztelenül lopakodsz tovább. Egy kanyarhoz érkeztél. [36. PONT.] Hirtelen eltűnik alólad a talaj, és zuhanni kezdesz! Egy csapóajtós csapdába pottyantál. Szerencsédnek köszönhetően csak 2 életpontot vesztettél. Nagy nehezen kikecmeregsz.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. Ellenőrzöd a térképen, hogy hol is vagy. [34. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [31. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy élőholt mirg. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod az élőholt mirg testét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az élőholt mirg tollas testét. (2 támadással 61 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod az élőholt mirg pikkelyes lábát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Többször megcsíp az élőholt mirg. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 madártollat. 218 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A falhoz lapulva osonsz előre. Az út szélesedik, majd elérkezel egy tágasabb helyiséghez. [33. PONT.] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy vadász varkaudar. (ld. enc.) Fegyvere egy varkaudar lándzsa. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a vadász varkaudar testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a vadász varkaudar bal vállát. (2 támadással 59 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a vadász varkaudar testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a vadász varkaudar sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (3 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 492 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 varkaudar lándzsát (ld. enc.) és 1 kis bőrpajzsot. Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy varkaudar mágus. (ld. enc.) Fegyvere egy bunkósbot. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A mészárlásra kiszemelt áldozat számodra ismeretlen védekező varázst lök magára. Üdvözlésképpen egy energiatüskék varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 23 életpontot vesztettél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a varkaudar mágus testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a varkaudar mágus jobb vállát. (2 támadással 56 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a varkaudar mágus bal oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A varkaudar mágus újból meg újból lesújt rád. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A mágus kinyújtja a kezét, és a lángok elborítanak téged! Alig pörkölődsz. 3 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 275 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 bunkósbotot és 1 kavadu iszákot. Rövid körbevizsgálódás után találsz egy bronzból öntött nagy dobozt. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő nagy bronzkulcs nyitja a ládát. Fura, kék tűznyelvek csapnak fel, amikor a ládát felnyitod. Bár aprók, de nagyon forróak. Vízkészleted egy része gőzzé válva párolog el. (-3 életerő.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 ezüst nyaklánc (ld. enc.), 1 igazgy. fülbevaló (ld. enc.), 1 pular kristály (ld. enc.), 1 zárnyitó készlet (ld. enc.) és 1 távcső (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Hangtalan léptekkel osonsz előre. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [31. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Haladsz az ellenséges labirintusban. Az egyenes folyosó közepén vagy. [34. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Haladsz az ellenséges labirintusban. Megtorpansz: kanyarodik az út! [36. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Bevilágítva magad előtt az utat, lassan lépkedsz. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [37. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [85 pontot használtál fel, van még 126.]

lm 42 47 50 mozogsz 42 47 50
Továbbsuhansz a folyosón. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [38. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [39. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy széles, magas terembe érsz. [40. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. Kanyarodik a járat. [41. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy régi, rozsdás ajtó állja utadat. Lenyomod a kilincset: Nyitva van! Egy nagyobb terembe érkezel. [42. PONT.] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy zombi. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a zombi rotható húsát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a zombi foszladozó testét. (3 támadással 103 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a zombi rotható húsát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A zombi néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A zombi szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 35 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 121, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 mérg. vas dobónyilat (ld. enc.). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. Egy kanyarhoz érkeztél. [41. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Mindenfelé figyelve haladsz tovább. Az út egy nagy szobába torkollik. [40. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [46. PONT.] Egy kattanást hallasz, és a következő pillanatban egy hatalmas dárdahegy siklik elő a falból. Gyors reflexeidnek köszönhető, hogy félre tudtál ugrani.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A belépés pillanatában felkészülsz a legrosszabbra. [47. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Továbbsuhansz a folyosón. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [46. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy nagyobb terembe érkezel. [48. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Tudod, hogy itt senkire és semmire nem számíthatsz - a sötétség bármikor magába fogadhat. Továbbmész. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [49. PONT.] Egy surranó hang, és egy óriási és hegyes dárda csusszan elő az oldalsó falból! Gyors reflexeidnek köszönhető, hogy félre tudtál ugrani.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Amint belépsz, látod, hogy ez a helyiség akár egy őrposzt is lehetne. [50. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy agglomerátor az. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja az agglomerátor zsezsgő matériáját. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az agglomerátor testét. (3 támadással 62 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted az agglomerátor zsezsgő matériáját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (9 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval eltalálod az agglomerátor testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod az agglomerátor puha masszáját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (9 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 351 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 94, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [65 pontot használtál fel, van még 61.]

lm 1 mozogsz 1
Úgy suhansz, mint az árnyék. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [27. PONT.] Egyszercsak eltűnik a lábad alatti kőlap, és egy hegyes karókkal teli verembe esel! Szerencsédnek köszönhetően csak 10 életpontot vesztettél. Sikerül kimásznod.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Úgy suhansz, mint az árnyék. Az út itt elkanyarodik. [26. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Tudod, hogy itt senkire és semmire nem számíthatsz - a sötétség bármikor magába fogadhat. Továbbmész. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [14. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [13. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [12. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Haladsz előre. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [3. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Amikor betoppansz, éles pillantást vetsz minden sarokba. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Elértél a lépcsőhöz. Kimész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [40 pontot használtál fel, van még 21.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[90,-16] Síkság, továbbra is csak síkság. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Felismered a közeledőt. Csak egy vérszomjas csüldő. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Marokra fogva a vasalt bunkót a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a vérszomjas csüldő hájas testét. (3 támadással 86 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a vérszomjas csüldő bal oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A vérszomjas csüldő szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 666 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 96, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Látsz egy xantusz-kaktuszt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy púdersziklát. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy oltár van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.

(Továbbmész...) [90,-15] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy tetemember volt. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mákrózsa bokrot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Elenios híveié. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Átgyalogolsz rajta. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [90,-14] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mély kutat. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Elenios híveié. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Látsz egy szent tölgyfát. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy oltárt. Keletre nézve látsz egy templomot. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Nyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő ork sámán nem jelenthet komoly veszélyt. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező mágia... Távolról lángcsóva varázslatot lő rád a másik. 10 életpontot vesztettél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja az ork sámán testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az ork sámán testét. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod az ork sámán bibircsókos orrát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy lángcsóva varázslatot, majd rád küldi. 6 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 539 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [15 pontot használtál fel, van még 6.]

m 4 4 3 mozogsz délre, délre, délkeletre
[90,-13] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Egy trikornis nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. A szörny közelebbről nem is tűnik olyan rettenetesnek. Még az is lehet, hogy barátságos. No, ezt azért nem mutatja, csak tüntetően hátat fordítva Neked továbbmegy.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy korongfát. Látsz egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [5 pontot használtál fel, van még 1.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 0.]
Szemed csillog, ahogy az emberi elmével, a végtelen univerzummal és a létezés bonyolultságával kapcsolatos dolgokon gondolkozol. Hamarosan valami ISZONYÚAN jó dolog tárul fel előtted végtelen mélységeiben! Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Elmúlt a széljárás hatása.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 194 pontot. A következő körben tehát 194 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VADÁSZ VARKAUDAR (108. SZÖRNY)
A vadász varkaudarok alacsony, rejtőzködésre, lopódzkodásra, hátbatámadásra kiképzett lények. A varkaudar hierarchiában alacsonyan állnak, alattuk csak a közönséges varkaudarok vannak. Holott, bár fegyverzetük és páncélzatuk elég gyenge, fegyverekhez való szakértelmük hírhedt - minden páncélnak, védekezésnek megtalálják a gyenge pontját. A vadász varkaudarok közkedvelt helye a sűrű erdő és a labirintusok mélye.

VARKAUDAR LÁNDZSA (224. TÁRGY)
Ezt a nagyon könnyű, ismeretlen állat csontjából készült lándzsát gyakran használják a varkaudarok. Sebzése 3d4+3, és +2-vel támadsz, amikor használod. Ahhoz, hogy kellő jártassággal tudd forgatni ezt a fegyvert, minimum 7-es szúrófegyver szakértelem szükséges.

VARKAUDAR MÁGUS (128. SZÖRNY)
A varkaudar mágusok ugyan csak szagolgatják a mágia tudományát, de lángcsóváikkal és energiatüskékkel azért komoly fejfájást tudnak okozni egy kezdő kalandozónak. Közelharcban nem annyira jók, mint egy harcos varkaudar, de azért megállják a helyüket. Nagy, földig érő, fekete köpenyben járkálnak, bunkósbotjukra támaszkodva. Vörösen izzó szemük látszik csak ki a csuklya alól. Varázslataikhoz nem használnak varázslatkomponenseket: hogy hogyan képesek erre, még senki sem tudta kiszedni belőlük. Titkukat mindig magukkal vitték a sírba.

EZÜST NYAKLÁNC (117. TÁRGY)
Minden kalandozó leghőbb vágya, hogy kincset találjon. Kincset, amelynek tetején nem ül tíztonnás sárkány, nem védik halálos csapdák, mégis annyi van belőle, hogy alig tudja elhordani. Az ezüst nyaklánc egyike az első kincseknek. Azon kívül, hogy pénzre, ezáltal egy csomó hasznos dologra cserélheted, semmi speciális funkciója nincs. A KF-el nyakadba akaszthatod (egyszerre két különböző fajta tárgy lehet a nyakadban).

IGAZGYÖNGY FÜLBEVALÓ (197. TÁRGY)
Egy gyönyörű és értékes ékszer, amelyet a KF 197 paranccsal akaszthatsz a füledbe. Ha valahol találnál egy ládára valót, máris olyan gazdag lennél, hogy rögvest visszavonulhatnál.

PULAR KRISTÁLY (239. TÁRGY)
Ez az érdekes, óriási hópehelyre emlékeztető kristály áttetszően fehér. Tapintásra nagyon kemény, bár egy kőkalapáccsal és hosszas munkával porrá tudnád zúzni. De ennek ugyan mi értelme lenne? A pular kristály inkább így szép, egyben. Csak ne lenne ilyen nehéz...

ZÁRNYITÓ KÉSZLET (39. TÁRGY)
Nos, egyik legnagyobb felfedezésedhez érkeztél. Számtalan helyen találkozhatsz zárt ládákkal, ajtókkal, amelyeket esetleg nem tudsz kinyitni. Kulcs hiányában néhány drótszerszám is megteszi. Honnét lehetne ilyeneket beszerezni? Igazad van, a nálad levő drótszálakat a gumifa nedvébe mártogatva, rögzítheted, könnyen használhatóvá teheted a girbegurba drótszálakat. Egy komplett zárnyitó készlet elkészítéséhez 20 ponton és egy gumifán kívül 10 ép drótszőr szükséges (KT 39 parancs).

TÁVCSŐ (42. TÁRGY)
A zsákodban cipelt kacatokat egymáshoz illesztve egy kézenfekvő, de mégis korszakalkotó felfedezéshez jutottál: rájöttél, hogyan kell távcsövet készíteni. Nos, a dolog nem olyan egyszerű, mint egy csontszurony összedobása. Először is, két ormánygőte csontot simára kell csiszolnod smirglilevéllel. A csövek két-két végébe ezután varányszemeket illesztesz (tehát összesen négyet). Végül az egészet bevonod grákóbőrrel, így adva tartást (és küllemet) az egésznek. A két ormánygőte csonton, a smirglilevélen, a négy varányszemen és a grákóbőrön kívül még 20 pontra van szükséged, hogy a távcsövet a KT 42 paranccsal elkészíthesd. Ez ugyan nem a legfinomabb műszer, de kezdetnek megteszi. Automatikusan használod, nem kell kézbe venni. Ha van távcsöved, jó rálátásod nyílik nemcsak azokra a mezőkre, amelyeken jársz, hanem a velük szomszédosakra is. Olyan tereptípusokon, ahol nem lehet messze ellátni (bozótos, erdő) persze nem sok hasznát veszed. Az így felfedezett dolgokat, épületeket persze még ezután közelebbről is meg kell vizsgálnod ahhoz, hogy az E.F.-ben leírást kapjál róluk. Ezen kívül nem árt, ha tudod, hogy a távcső az egyik legalapvetőbb alkotórésze a szeksztánsnak.

ZOMBI (49. SZÖRNY)
A "friss" (néhány hónapos), még rothadás állapotában levő hullák animálása, életre keltése a nekromanták egyik kedvenc szórakozása. Az igen visszataszító és büdös élőholt szolgák egyébiránt hasznosak: fáradhatatlan moráljuk és a fájdalom teljes ignorálása félelmetes harcosokká teszi őket. Sajnos, a sikeres harcos másik alapvető feltétele, a tudat és motiváltság teljesen hiányzik belőlük, ezért egy éles vagy szúrófegyverrel aránylag hamar fel lehet őket aprítani. Leginkább mocsarakban és romok közt találkozhatsz velük.

MÉRGEZETT VAS DOBÓNYÍL (190. TÁRGY)
A vas dobónyílra egy csepp ugh mérget kenve, 2 TVP-ért gyilkos dobófegyvert készíthetsz. Csakúgy, mint a vas dobónyíl esetén, itt is van +2 támadásod, és a sebzés 2d6+10! Hátránya, hogy könnyebben tönkremegy/elvész az ellenfél agonizálása közben.

KARAKTERLAP

Bartyos, egy fekete hajú, csillogó szemű, hosszú szakállas troll férfi vagy. Bőröd színe zöld. Tharr követője vagy. Ez az 54. fordulód.

Erő: 19 (28) Szint: 15 Merészség: 5/5 Magasság: 251 cm
IQ: 23 (30) Támadás: 30 Agresszió: 3 Testsúly: 490 kg
Ügyesség: 12 (19) Védekezés: 7 Menekülés: 30 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 14 (21) Életpont: 357/345 Jellem: semleges Tul. pont: 17
Szerencse: 12 (19) Varázspont: 272/79 Pénz: 168 arany Kép. pont: 18
Eddig összesen 312 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 795 TP-t kaptál. Jelenleg 89 392 TP-d van. A következő szinthez még 30 608 TP szükséges. Trófeáid: kétfejű troll, pordémon, erszényes elkarog.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 1 vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 19
lőfegyverek: 8 dobófegyverek: 2

Óvatosság (labirintusokban): 0
90,48 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 97

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 71 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 5 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 3 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 13
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. teológia: 3
10. szörnyismeret: 1 11. vadászat: 1 12. bányászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 48 lehet)
gyógyítasz 35% életerő alatt 25 TVP-ért
mászol max. 80 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
fabontó szójer (#71)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) széljárás (#138, 15 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát.
2.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel! (teljesítve)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): 2. labirintus (22,25). városháza (Qvill) (527): 6. labirintus (52,58). helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. városháza (685): többek közt 4. tárgyat kell leadnod. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 5, 6, 46, 47, 48, 53.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 16.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
2 * bőrpáncél (#51) 1 kígyóbőr kesztyű (#49) 1 kis bőrpajzs (#45)
1 mászókarom (#78) 1 rézpajzs (#73) 7 * tankány karom (#237)
Fegyverek és lövedékek
4 bunkósbot (#9) 1 csontszablya (#64) 2 csontszurony (#12)
1 * fúvócső (#20) 1 göcsörtös bunkó (#123) 1 * kőkalapács (#13)
3 kőkés (#6) 1 méregfog (#1553) 1 mérg. vas dobónyíl (#190)
2 orgyilkos tőr (#225) 1 szöges bunkó (#8) 1 tüske (#22)
24 ubuk tüske (#131) 1 varkaudar lándzsa (#224) 1 * vasalt bunkó (#181)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 aranygyűrű (#193) 1 borostyán függő (#162) 1 denevér szimbólum (#140)
1 ezüst karkötő (#158) 1 ezüst nyaklánc (#117) 1 igazgy. fülbevaló (#197)
1 * két kard szimbólum (#144) 1 * mind. topáza (#2325) 1 trófea nyaklánc (#196)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
3 aranypikkely (#415) 1 ásó (#34) 1 Beholder csapda (#2107)
1 bronzkulcs (#76) 2 fáklya (#36) 20 kaja (#2)
2 kötél (#92) 27 krónika (#1725) 10 leviatán hólyag (#2182)
1 nagy bronzkulcs (#185) 1 ork csodaszer (#1228) 1 rézkulcs (#75)
1 szent jogar (#150) 1 távcső (#42) 3 + tüskecsapda (#242)
1 vaskulcs (#183) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
3 huhogó bibe (#332) [üres, kapacitás: 36]
3 kavadu iszák (#25) [bennük 3 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 27]
3 sullár hólyag (#168) [bennük 33 csepp spiritusz (#170), fér még: 27]
9 uzbány csőr (#169) [bennük 10 csepp ugh méreg (#166), fér még: 98]
1 vizestömlő (#3) [benne 6 korty víz (#27), fér még: 14]
2 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 40]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
21 álompor (#396) 6 aurach fog (#657) 1 bordacsont (#16)
1 csuklyavirág (#133) 10 drótszőr (#37) 1 elkarog szőr (#665)
2 evaporőr háj (#105) 3 fabontó (#106) 4 fekete gyöngy (#99)
1 fémrúd (#104) 41 kaktusztüske (#114) 23 madártoll (#112)
1 magszim bél (#103) 4 mákrózsa virág (#56) 2 móri gyümölcs (#116)
7 óndarab (#85) 1 ormánygőte csont (#21) 24 pirkit (#153)
1 pular kristály (#239) 1 ramit kő (#226) 10 rézdarab (#70)
2 rinóbőr (#651) 38 sallank karom (#128) 6 smirglilevél (#29)
6 szulfagor agyar (#677) 1 vadász tatu bőr (#15) 3 varkaudar csont (#1113)
13 vasérc (#152)

Összsúly: 110.72 kg Megterheltség: 66%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 64 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
12 tüske (#22) 14 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bunkósbot (#9) 1 ezüst nyaklánc (#117) 1 igazgy. fülbevaló (#197)
1 kaja (#2) 1 kavadu iszák (#25) 1 kis bőrpajzs (#45)
3 madártoll (#112) 1 mérg. vas dobónyíl (#190) 1 pular kristály (#239)
1 távcső (#42) 1 varkaudar lándzsa (#224) 1 zárnyitó készlet (#39)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

89 90 91
-18
-17
-16
-15
-14
-13
-12
(90,-17) a 48. labirintus bejárata, élőholt mirg (#135), vadász varkaudar (#108), varkaudar mágus (#128), zombi (#49), agglomerátor (#138)
(90,-16) vérszomjas csüldő (#114), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), oltár
(90,-15) tetemember (#123), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Elenios oltár, 29. jellempróba
(90,-14) mély kút (#93), Elenios oltár, 47. jellempróba, szent tölgyfa (#393), ork sámán (#345)
(90,-13) trikornis (#104), korongfa (#79, belőle készíthető: #80), egy ismeretlen isten rúnaköve

Üzenet küldése a karakternek