107. forduló, Black Pitt összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. júl. 9. 21h:05'
EZ A 123. JÁTÉKHETED, 108. FORDULÓD
124. játékheted kezdete: júl. 13.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4430
SZÁMLA : XXXX

BLACK PITT KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [90,-4] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 45. pontnál.
Varázserőd regenerálódik. (+9 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+2 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-2 pszi pont.)

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Sikerült elmondanod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 239.]

* 2. KP: v 13 0 0 elmormolod a 13. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Befejezted a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 234.]

dd 4 12 64 eldobod a 4. tárgyat a 12. tárgyat a 64. tárgyat
Elhajítasz 6 botot. Elhajítasz 1 csontszuronyt. Elhajítasz 1 csontszablyát. [0 pontot használtál fel, van még 234.]

dd 4 5 9 eldobod a 4. tárgyat az 5. tárgyat a 9. tárgyat
Sajnos nincs nálad bot. Elhajítasz 2 bunkót. Elhajítasz 4 bunkósbotot. [0 pontot használtál fel, van még 234.]

dd 45 eldobod a 45. tárgyat
Elhajítasz 1 kis bőrpajzsot. [0 pontot használtál fel, van még 234.]

lm 26 14 13 mozogsz 26 14 13
Továbbsuhansz a folyosón. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [44. PONT.] Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [43. PONT.] Mindenre felkészülve lépsz be a kis terembe. [28. PONT.] Tudod, hogy itt senkire és semmire nem számíthatsz - a sötétség bármikor magába fogadhat. Továbbmész. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [27. PONT.] Egyszercsak eltűnik a lábad alatti kőlap, és egy hegyes karókkal teli verembe esel! 15 életpontot vesztettél. Megkapaszkodsz a verem szélében, és felhúzód magad.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Haladsz az ellenséges labirintusban. Az út itt elkanyarodik. [26. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [14. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Folytatod az utat. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [13. PONT.] [42 pontot használtál fel, van még 192.]

lm 12 3 16 mozogsz 12 3 16
Testsúlyodat a lábujjhegyeidre helyezve, nesztelenül lopakodsz tovább. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [12. PONT.] Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [3. PONT.] Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. Megtorpansz: kanyarodik az út! [16. PONT.] [18 pontot használtál fel, van még 174.]

lm 17 18 19 mozogsz 17 18 19
Hangtalan léptekkel osonsz előre. Egy kanyarhoz érkeztél. [17. PONT.] A fenébe! Egy zsákutca. [18. PONT.] Dübörgést hallasz fentről, és látod, hogy a plafon egy része zuhanni kezd! Szerencsédnek köszönhetően csak 6 életpontot vesztettél. Félreugrasz a lezúduló kőfal-csapda elől. A fal lassan visszamegy.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [19. PONT.] [18 pontot használtál fel, van még 156.]

lm 20 21 20 mozogsz 20 21 20
Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [20. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy élőholt mirg lakik itt. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az élőholt mirg jobb lábát. (2 támadással 56 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod az élőholt mirg jobb oldalát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Megcsipkedi az élőholt mirg a bal válladat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az élőholt mirg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 172 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

A fenébe! Egy zsákutca. [21. PONT.] Valamit észreveszel a földön! Szerzeményed: 1 nagy bronzkulcs (ld. enc.). Felpakolsz. Haladsz előre. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [20. PONT.] [18 pontot használtál fel, van még 138.]

lm 23 24 22 mozogsz 23 24 22
Egy széles, magas terembe érsz. [23. PONT.] Haladsz előre. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [24. PONT.] Elértél a folyosó végéhez. Innen nem vezet tovább út. [22. PONT.] Hamarosan egy bundás csirmázt pillantasz meg. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával végigmetszed a bundás csirmáz testét. Kritikus ütés! (1 támadással 38 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a bundás csirmáz testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A bundás csirmáz mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A bundás csirmáz fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a bundás csirmáz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 105 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

[18 pontot használtál fel, van még 120.]

lm 25 13 1 mozogsz 25 13 1
Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [24. PONT.] Továbbsuhansz a folyosón. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [25. PONT.] Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [14. PONT.] Úgy suhansz, mint az árnyék. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [13. PONT.] Tudod, hogy itt senkire és semmire nem számíthatsz - a sötétség bármikor magába fogadhat. Továbbmész. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [12. PONT.] Bevilágítva magad előtt az utat, lassan lépkedsz. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [3. PONT.] Amikor betoppansz, éles pillantást vetsz minden sarokba. [2. PONT.] Visszamész a bejárati lépcsőhöz, és elhagyod a labirintust. [48 pontot használtál fel, van még 72.]

m 4 4 3 mozogsz délre, délre, délkeletre
[90,-3] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy szürke rinocérosz. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a szürke rinocérosz vastag bőrét. (3 támadással 54 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a szürke rinocérosz vastag bőrét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Apró rúgást kapsz a szürke rinocérosz patájától. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a szürke rinocérosz vastag bőrét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a szürke rinocérosz ormótlan fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvai eltalálják a bal térdedet. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz patája súrolja a combodat. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 rinóbőr (ld. enc.). 640 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 126, sebződés: 47, gyógyulás: 0, összesen: -47 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy xantusz-kaktuszt.
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek északra. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [90,-2] A sík vidéket bozótos váltja fel. Hirtelen elhallgatnak a qwargok állandó ciripelése. Vajon mi történhetett? Oldalt pillantva, meglátsz egy mákrózsa bokrot. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Ahogy lenézel, egy quwargot látsz, amint éppen azon iparkodik, hogy megcsípjen. Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy tüskés harci gromak. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a tüskés harci gromak testét. (3 támadással 90 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a tüskés harci gromak bal vállát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A tüskés harci gromak többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Patájával a tüskés harci gromak többször megrúgja az oldaladat. (4 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a tüskés harci gromak testét. (2 támadással 54 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megbököd a tüskés harci gromak testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vad döféseivel a tüskés harci gromak nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (4 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 gromak bőrt. (ld. enc.) Messze hajítod a vacak kis kardszárnyú pocok trófeát, és diadalmasan beszerzel egy tüskés harci gromak trófeát. 1 008 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 161, sebződés: 70, gyógyulás: 0, összesen: -70 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) gnóm nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek északra vezetnek. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [91,-1] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy süvítő rája. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a süvítő rája jobb oldalát. (2 támadással 68 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a süvítő rája testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A süvítő rája fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Farokcsapások csattannak a hasadon. (6 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A süvítő rája még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy templomot. Raia hívői építették. A földön meglátsz egy quwargot. Mély undorral taposod el. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Friss törpe nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [36 pontot használtál fel, van még 36.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[92,0] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Hmm, csak egy halálmadár. Ettől nincs semmi félnivalód. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a halálmadár testét. (2 támadással 74 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a halálmadár fekete tollú testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A halálmadár belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény elhuhogja magát. 5 életpontot vesztettél. A halálmadár csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A halálmadár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 438 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 94, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Észreveszel egy quwargot. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) északkeletre látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Alaron. Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [93,1] A fák ritkulnak, az aljnövényzet sűrűsödik - ez már csak bozótos. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Délre fekszik egy helytartói város. " Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy nekrofunt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Zöldek a fák, zöldek a szemeim, zöld a vérem. Zöld az Isten! Green W. Eagle " délre látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Gork. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Csak egy sünmedve. Megvető mosollyal várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a sünmedve testét. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a sünmedve bal lábát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A sünmedve fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A sünmedve összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sünmedve tüskét. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy tetemember. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Az ici-pici, aranyos lányokat szeretem. Steven Spielberg. " Oppsz, itt járt már valaki! Friss törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délre, friss törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek.
Találkozol Knaamiddwockkal. Dornodon elsőáldozója. Egy bakkura csizmát, egy bíbor erőövet, egy denevér szimbólumot, egy féregíz nyakpántot, egy Jerome köpenyét, egy kígyóbőr kesztyűt, egy kígyóbőr övet, egy klasszikus kitűzőt, egy koponya gyűrűt, egy korinthai talizmánt, egy rézpáncélt és egy smaragd védőgyűrűt visel. Felszerelését egy rücskös gigaféreg trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy kardszárnyú pocok trófea ékesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: koponyák gyűrűjében fekete obszidián denevér. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Hátasállata egy spagulár! Elég egy mentális pillantás aurájára: feketén vibrál. Egy alattomos gonosz!
Azt mondod: " Nem láttad Xswytyyzlidjxatot, a quwarg isten szolgámat?" Köszöntitek egymást, aztán tovább.
Eszel valamit. (-1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 12.]

im imádkozol
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 12.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[93,2] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mély kutat. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Oldalt pillantva, meglátsz egy phua-kúpot. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. magad fölött látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Gork. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Felismered a közeledőt. Csak egy gyilkos sallank. Nem jelenthet különösebb problémát. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a gyilkos sallank fejét. (2 támadással 64 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a gyilkos sallank izmos hátát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a gyilkos sallank megcsapja a fejedet. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A gyilkos sallank összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sallank karmot. 163 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek délre vezetnek.
Találkozol Prince of Balthusszal. Fairlight ministránsa. Egy bakkura csizmát, egy bronzsisakot, egy mászókarmot, egy ryuku nadrágot, egy vasvértet és egy villám szimbólumot visel. Ruházatát egy kardszárnyú pocok trófea, egy erszényes elkarog trófea és egy földsárkány trófea ékesíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Egy garokk a hátasa.
Odaveted: " Ismered a KT-mat ? Neeem ? www.nexus.hu/vasaltbunkok" Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [12 pontot használtál fel, van még 0.]

gyk 28 50 gyakorolsz a 28. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

gyk 28 50 gyakorolsz a 28. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még -3.]

* 2. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még -4.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. A quwargok öldöséséért kifizetnek részedre 3 arany vérdíjat. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -4 pontod maradt, ebből a következő körre -4 pontot vihetsz át. Kapsz még 249 pontot. A következő körben tehát 245 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NAGY BRONZKULCS (185. TÁRGY)
A nagy bronzkulccsal egészen bonyolult zárakat is ki tudsz nyitni. Hátránya viszont, hogy egyszerűeket viszont nem. Ahhoz, hogy ezt a kulcsot zárnyitó készlettel helyettesítsd, már egész komoly zárnyitással kell rendelkezned.

BUNDÁS CSIRMÁZ (93. SZÖRNY)
A bundás csirmáz, ez a kisebb medve méretű, vastag bundájú lény kiválóan tud mászni. Fészkét leginkább megközelíthetetlen helyeken (mély, földalatti üreg, grok-képződmény burka) veri fel. Gyakran gyűjt mindenféle csecsebecsét, úgyhogy fészkéből való kifüstöléskor könnyen előfordulhat, hogy találsz nála valamilyen tárgyat. Ha megtámadják, foggal-körömmel védekezik. Legkevésbé hatékony ellene az ütőfegyver.

RINÓBŐR (651. TÁRGY)
Néha, ha elejtesz egy rinocéroszt, elég ép és jó állapotban marad a bőre a csata után ahhoz, hogy le tudd nyúzni, és félre tudd tenni későbbi felhasználásra.

TÜSKÉS HARCI GROMAK (156. SZÖRNY)
A tüskés harci gromakok hatalmas testű, kemény páncélú mindenevők. Spekulációk szerint az alpesi tehén és a sörényes ubuk keresztezésével jöttek létre, de biztosat még az alanori alkímia tanszék tudományos munkatársai sem mernek mondani. A letűnt Vabrovag kultúra hátasállatként tartotta őket, de mostanra már a puszták vadon élő, kicsinyeiket bőszen védelmező lényeivé váltak. Mivel hihetetlen mennyiségű sebzést képesek elviselni és kiosztani, általánosságban bölcs gondolat békén hagyni őket.

GROMAK BŐR (268. TÁRGY)
A tüskés harci gromak megnyúzása hosszadalmas és sok fáradtságot igénylő feladat. Tapasztalt vadászok szerint azonban mindenképpen megéri, mert az igencsak nehéz bőrdarabok nagyon rugalmasak és ellenállóak.

KARAKTERLAP

Black Pitt, egy kopasz, barna szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. Fekete a bőröd. Tharr elsőáldozója vagy. A Vasalt Bunkók (#9102) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 108. fordulód.

Erő: 27 (32) Szint: 16 Merészség: 6/6 Magasság: 119 cm
IQ: 18 Támadás: 19 Agresszió: 3 Testsúly: 57 kg
Ügyesség: 16 Védekezés: 10 Menekülés: 30 % Életkor: 66/66 év
Egészség: 20 Életpont: 261/261 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 14 (15) Varázspont: 73/60 Pénz: 1321 arany Kép. pont: 8
Tudatpont: 15/15 Pszi pont: 6/4 EFejl: 4
Eddig összesen 667 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 961 TP-t kaptál. Jelenleg 170 565 TP-d van. A következő szinthez még 9 435 TP szükséges. Trófeáid: purifikátor, élőholt quwarg, tüskés harci gromak.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 3/36 szúrófegyverek: 18/26 (+4%) vágófegyverek: 17/12 (+21%)
ütőfegyverek: 13/67 lőfegyverek: 15/87

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << bronzhegyű lándzsa (#87) << vasalt bunkó (#181)
Óvatosság (labirintusokban): 0
93,50 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 94
Legfeljebb 20 TU-t válthatsz TVP-re.
Eltaposott quwargok: össz.: 66 időszaki: 34

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 681 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4/21 (+11%) 2. nyomkövetés: 19/92 (+26%) 3. mászás: 7/9
4. csapdakészítés: 7/74 (+5%) 5. csapdaészlelés: 2/16 (+11%) 6. gyógyítás: 37/13
7. titkosírás: 1/5 8. felderítés: 3/54 9. teológia: 7/8 (+5%)
10. zene: 4/78 11. szörnyismeret: 5/0 12. pszi: 1/74
13. vadászat: 6/6 14. bányászat: 20/49

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 60% életerő alatt 30 TVP-ért
ásol max. 200 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot )
elfogod gyilkos sallankot (#85) fedett veremmel (#219)
mászol max. 40 TVP-ért
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
fémbontó szójer (#150), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
erőpajzs I (#12) hadiszerencse I (#13)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Remélem már komoly tapasztalatod van a vas megmukálásával. Áldozz egy nagy vaspajzsot oltáromnál!
2.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
3.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (teljesítve)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. városháza (Qvill) (527): új. törpe házikó (532): kész. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. szürke kastély (547): új. adamantit erőd (548): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. kőtorony (664): többek közt 328. tárgyat kell leadnod. városháza (685): 2. lépésnél tartasz. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 15, 37, 38, 39, 46, 47, 48, 53.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5, 16.

HŐSTETTEID
A szörnyvadászatban megölt szörnyek száma: 131, az összesen kapott pontszám: 14055. (összesen ölhető: 744 )

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
quwarg-ász (101)
mozgalom ereje (106)
gyógyító totem (116)
quwargok leigázása (122)
keményebb bicepsz (149)
b. tudat formálása (162)
kaszt.kiteljesedés (166)
legjobb védekezés (186)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
kritikus ütés (240)
a butaság ára (273)
a quwarg szaga (283)
vérdíj (301)
fegyvermester (302)
erősebb quwargszag (319)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
isteni védelem (530) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a hit ereje II (537) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
gyógyítómester (544) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
isteni ítélet (551) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
isteni áldás (558) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudati gyorsítás IV (562) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 3805 TU szükséges.)
makróbővítés I (568) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
gyűrűviselés (575) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU.
makróbővítés II (582) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 720 TU.
füébevalóviselés (589) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 780 TU.
karkötőviselés (596) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 840 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Szúrófegyverek
1 * bronzhegyű lándzsa (#87) 1 csontkés (#11) 1 ezüsttőr (#322)
2 * orgyilkos tőr (#225) 1 varkaudar lándzsa (#224)
Vágófegyverek
1 kőkés (#6) 1 mandibulakasza (#127)
Ütőfegyverek
1 göcsörtös bunkó (#123) 1 kőkalapács (#13)
Lőfegyverek
1 fúvócső (#20) 1 * hosszú íj (#111) 1 parittya (#18)
Lövedékek
11 rézgolyó (#343) 7 ubuk tüske (#131) 6 vashegyű nyíl (#176)
1 vortexvessző (#2331)
Dobófegyverek
1 mérg. vas dobónyíl (#190) 7 tolmokov-koktél (#351)
Pajzsok
1 rézpajzs (#73)
Páncélok
1 bőrpáncél (#51)
Sisakok
1 * bronzsisak (#88) 1 rézsisak (#72)
Vállvédők
1 * boszorkánykendő (#1697)
Kesztyűk
1 * grifftoll kesztyű (#1578) 1 mászókarom (#78)
Övek
1 * zafír erőöv (#397)
Csizmák
1 * varkaudar csizma (#317)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 0+1)
1 denevér szimbólum (#140) 1 * két kard szimbólum (#144) 2 trófea nyaklánc (#196)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 0+1)
1 * koponya gyűrű (#1733)
Ékszerek/ruhadíszek (max. felvehető: 5, felvéve: 0+1)
1 * klasszikus kitűző (#2514)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [benne 10 csepp tinta (#101), fér még: 0]
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
2 huhogó bibe (#332) [bennük 15 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 9]
3 kavadu iszák (#25) [bennük 20 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 10]
2 sullár hólyag (#168) [bennük 31 csepp spiritusz (#170), fér még: 9]
3 uzbány csőr (#169) [bennük 15 csepp ugh méreg (#166), fér még: 21]
2 vizestömlő (#3) [bennük 31 korty víz (#27), fér még: 9]
3 zöld üveg (#82) [bennük 26 csepp ragasztó (#83), fér még: 34]
Eszközök, használati tárgyak
4 aranypikkely (#415) 1 ásó (#34) 3 bronzkulcs (#76)
7 + deus ex machina (#1) 1 ezüst kulcs (#184) 3 fáklya (#36)
2 fenőkő (#1618) 1 furulya (#233) 2 gyógykenőcs (#313)
1 hebrencs csapda (#147) 14 kaja (#2) 1 keg gomba (#1615)
1 kis vaskulcs (#40) 1 kötél (#92) 1 lant (#238)
3 manakristály (#500) 3 megsemmisítő (#1540) 1 nagy bronzkulcs (#185)
1 ork csodaszer (#1228) 8 ősi rúna (#2520) 2 sámán gyógykenőcs (#1139)
4 szent jogar (#150) 1 tapasztalatkő (#975) 1 titanitdukát (#1480)
1 tudás gyöngye (#522) 2 + tüskecsapda (#242) 1 varázskő (#305)
2 vaskulcs (#183)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
4 álompor (#396) 1 eknozol (#540) 4 ezüstdarab (#326)
2 fekete gyöngy (#99) 3 fémrúd (#104) 6 főnixtoll (#563)
3 galachmit (#310) 1 gromak bőr (#268) 9 gyöngymangó (#135)
1 hibátlan tűzopál (#1642) 3 kreiton esszencia (#892) 1 lapockacsont (#33)
51 madártoll (#112) 23 óndarab (#85) 48 pirkit (#153)
7 púderkő (#119) 1 purifikátor háj (#269) 20 rézdarab (#70)
1 rinóbőr (#651) 28 sallank karom (#128) 1 sámán erszény (#650)
9 smirglilevél (#29) 17 sünmedve tüske (#14) 1 szuperkötél (#209)
3 vámpírfog (#1221) 2 varkaudar csont (#1113) 28 vasérc (#152)

Összsúly: 90.77 kg Megterheltség: 122%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 48 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
6 bot (#4) 2 bunkó (#5) 4 bunkósbot (#9)
1 csontszablya (#64) 1 csontszurony (#12) 2 kaja (#2)
1 kis bőrpajzs (#45) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 arany (#50) 2 álompor (#396) 1 gromak bőr (#268)
4 madártoll (#112) 1 nagy bronzkulcs (#185) 1 rinóbőr (#651)
5 sallank karom (#128) 6 sünmedve tüske (#14)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

89 90 91 92 93 94
-5
-4
-3
-2
-1
0
1
2
3
(90,-4) a 48. labirintus bejárata, élőholt mirg (#135), bundás csirmáz (#93)
(90,-3) szürke rinocérosz (#346), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114)
(90,-2) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), 27. jellempróba, tüskés harci gromak (#156)
(91,-1) süvítő rája (#113), Raia oltár
(92,0) halálmadár (#351)
(93,1) nekrofun (#173), Tharr oltár, Chara-din rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), sünmedvék (#33), tetemember (#123), Knaamiddwock (1617. kalandozó)
(93,2) mély kút (#93), oltár, phua-kúp (#372), 47. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), gyilkos sallank (#85), Prince of Balthus (2524. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek