Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája
A számlanyitás folyamata
Árak + Jelenlét bónusz
Befizetési módok
Jelentkezési lap
Kedvezmények
Kipróbálás (10 ingyenes forduló)
Szabálykönyv
Új játékosoknak
Alanori Krónika kupon
Aukció
Beállítós UL
Bónuszok
Eseménynaptár
Hasznos Információk
Ismeretek hasonlítása
Kalandozók versenye
Karakternév-változtatás
Lemaradás vásárlása
Reinkarnáció
Statisztikák
Szavazások
Tesztcsata
Titanitdukát aukció
Tudástár
UL küldés
Beholder Labirintus
Memóriajáték
Mini-szójáték
Puzzle
Chat, üzenõfal
Fórumok
Közös Tudatok
Közös Tudatok Listája
KT-képességfa
Levelezési lista, IRC
Megosztott fordulók
Nyilvános fordulók
Miniolimpiák
Olimpiák
TF találkozó
AK Archívum
GN Archívum
Írások, novellák
Linkek
TF könyvek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Vállat vállnak vetve
Küldd el képeslapként!
... Így küzdenek a csatatéren a Túlélők Földje kalandozói. Ezen a földön szükség is van az állandó harckészültségre, hiszen hol a portyázó szörnyek, hol a más vallási elképzeléseket magukénak tudó harcos papok támadnak Ghalla fiaira és leányaira.
Nézz szét a galériában!
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
A Sötétség Kora - helyzetjelentés
XLVI. Alanori Mini Olimpia

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Aukciós statisztika
Az utolsó Aukciós Napon történtek

A lista folytatása...
Épülettervezői pályázat 2. (11)
A Sötétség Kora - helyzetjelentés (7)
Olimpiák eredmémyei (9)
A Sötétség Kora - retró történelmi esemény (17)
Tavaszi befizetési akció 2024.03.01. (péntek) - 2024.03.18. (1)
Tavaszi befizetési akció 2023.02.27. (hétfő) - 2022.03.10. (2)

További témák...

2024-04-19 09:18:56 Az UL-ek letöltésre kerültek.

2024-04-19 09:20:03 A TF fordulók kiküldése megkezdődött!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Túlélők Földje - Amit a Közös Tudatokról tudni érdemes

Az alábbiakban szeretnénk összefoglalni mindazokat a tudnivalókat, amelyekat a Közös Tudatokkal kapcsolatban tudni érdemes. A leírás közel sem teljes, ezért ha olyan kérdésed van, amelyre nem találsz választ az alábbiakban, légyszíves jelezd ezt felénk a tf@beholder.hu címen. A válasszal (természetesen a kérdéssel együtt) tovább bővítjük ezt az oldalt. Egy KT megalakításához 7 fő szükséges, akiknek egy mezőn kell összegyűlniük, és kiadniuk az enciklopédiában korábban megadott parancsot. A leggyakoribb probléma, ha valamelyik résztvevő nem várja meg, míg mindenki odaér, és lép még egy kört, visszaérkezve a helyszínre. Ekkor ugyanis a már ottlevőket levizsgálja a gép, és mivel nem voltak elegen, bejegyzi, hogy sikertelen KT alakítási kísérletben vettek részt - egyúttal törli az alakítási parancsukat. Ezután hiába érkeznek oda a többiek, ismételten csak nem lesz elgenedő tag az alapításhoz. A legegyszerűbb teendő ilyenkor egy másik mezőn megismételni a dolgot, hogy mindenki újra kiadja a parancsot.
Amennyiben az alakulás sikeres volt (következő fordulójában erről mindenki tájékoztatást kap), úgy a KT vezetője elküldi számunkra a KT adatait tartalmazó jelentést (KT neve, tagjai, típusa). Ha ezt is jóváhagytuk, csak akkor alakul meg véglegesen a KT. Itt térnék ki a KT nevére. A jó ízlés határain túl nincsen semmi megkötés, és ilyet a jövőben sem vezetünk be, hiába nem tetszik másoknak esetleg a név. Ha valamire össze lehet gűjteni 7 embert, akkor az ő szívük joga, hogy saját terveiket megvalósíthassák.
Egy KT megalakítását nem kell előre megbeszélni, vagy bejelenteni. Fontos azonban, hogy a KT-nak legyen egy (és csak egy) olyan tagja, aki a KT érdekeit képviseli a Beholder Kft felé. A KT ügyesbajos dolgait ezzel az emberrel beszéljük majd meg (ezért igen hasznos, ha rendlekezik e-maillel), a többiek ilyen irányú leveleire nem válaszolunk. Mindez az esetleges félreértések kiküszöbölését és a gördülékenyebb lebonyolítást szolgálja. A KT élete során előfordulhat, hogy megváltozik a vezető személye. Vezetőváltást az alakuláskor kapott parancsok segítségével bármely KT végrehajthat, a probléma akkor adódik, ha az inaktív játékosok miatt nem tudják megszerezni a kétharmados többséget. Ezért lehetőség van arra, hogy mi váltsuk le a KT vezetőjét, ehhez azonban szükség van egy írásos (papíron), a jelenlegi és a leendő vezető aláírásával ellátott nyilatkozatra. E-mailben történő vezetőváltási kérelmet nem fogadunk el. Az ilyen, "kézzel" történő vezetőváltást csak indokolt esetekben hajtunk végre, és fél évente maximum egyszer.
Sok KT-ból érkezett már kérés, hogy adjuk meg az inaktív tagok adatait, illetve tegyük lehetővé, hogy mások folytassák a játékot régóta nem lépő karakterekkel. Ezt sajnos nem tudjuk megtenni, a játékosok adatait bizalmasan kezeljük, a karakter pedig a játékos tulajdonát képezi akkor is, ha nem játszik vele. Ilyen esetekben tessék az előző vezetőhöz fordulni, ő nyomon tudja követni, ki játszik egy adott karakterrel, és talán meg tudja szerezni a tulajdonos beleegyezését arra, hogy átadja karakterét (egy ilyen karakterátadáshoz a volt tulajdonos írásbeli engedélye szükséges).
Mikor a KT eléri fennállásának 100. napját, lehetőséget kap úgynevezett képességek kifejlesztésére. Amíg a KT el nem éri a 400 napos életkort, csak már létező KT képességeket fejleszthet ki. Ezután saját képességek kifejlesztésére is lehetőség nyílik. Mivel ezek alapvetően meghatározzák a KT arculatát, ezért a fejlesztés megkezdése előtt kérjük, hogy a megbízott ember a saját elérhetőségi adatai mellett nyújtson be egy rövid leírást arról, milyen jellegű terveik vannak, és nagyjából vázolja fel a KT terveit. Egy KT fennállása alatt összesen 13 képességet fejleszthet ki, illetve a 13. után képességek cseréjére van lehetősége.
Egy képesség maximum 9 pontos lehet
Az első öt képességre összesen 25 pont áll rendelkezésére a KT-nak, melyből az elsőre maximum 3 áll rendelkezésre (indokolt, szerepjátékos esetben, illetve meglévő képesség választásakor az első képesség lehet több pontos is.
A 6. és 7. képesség előre megadott képesség, ezekre külön pontokat nem kap a KT (0 pontosak). E képességeket korábban is ki lehet fejleszteni, később azonban nem. A 6. képesség legkorábban harmadiként, a 7. képességet negyedikként lehet kifejleszteni. A 6. és 7. képesség sorrendjét nem lehet felcserélni.
A 8. és 9. képességnek már meglévő képességet kell választani. A képességekhez írható új enciklopédia, illetve amennyiben a képesség egy varázslathoz, tárgyhoz kötődik (komponens, egyéb) az szintén megváltoztatható, de más nem.
A 8. képességtől kezdve képességenként 3 pontot kap a KT, melyhez természetesen hozzáadódik az első 5 képességből megmaradt pontszám. A megmaradt pontok mindig továbbvihetők a következő képességekre.
Egy KT-nak csak egy olyan képessége lehet, mely a játék valamelyik erőforrásában segíti a KT tagjait (tehát pl. egy tamadást adó, egy védekezést adó stb.) - E tekintetben sebzést adónak minősül az erőt adó képesség, és védekezést adónak az ügyességet biztosító.
A 13. az utolsó képesség, erre a KT nem kap pontot, hanem az eddig megmaradt ponjait költheti el (a megmaradt pontok elvesznek). A képesség csak választható lehet. A képesség kifejlesztésekor a kT megkapja a Gyógyító totem (1 pont), Butaság ára (2 pont) és Önismeret (1 pont) képességeket, illetve ha ezek közül valamelyiket korabban kifejleyztette, visszakapja az érte járó pontokat (amit azonnal el is kell költenie). Így egy KT-nak összességében 44 pontnyi képessége lehet.
A KT képességeket igyekszünk mielőbb a játékba illeszteni, de előfordulhat, hogy több hetet is késik. Ezért előre is elnézést kérünk, nem arról van szó, hogy bárki is hátráltatni akarná a KT-t, sajnos nekünk is sorrendet kell felállítanunk a munkák között. Az ilyen esetekben nem tudunk másik képességet ideiglenesen adni a KT-nak, vagy lehetővé tenni, hogy elkezdjék a következő képesség fejlesztését. Egy KT fennállása alatt összesen 13 képességet fejleszthet ki. Mivel egy képesség kifejlesztése legalább 100 nap, mindez összességében igen hosszú idő. Előfordulhat, hogy a KT tagjai úgy érzik, hogy egy régebbi képességük már elavult. Ilyen esetekben mód van arra, hogy a KT a képességet lecserélje. A csere a következőképpen zajlik:
A KT kifejleszti a CSERE nevű 0 pontos képességet (ilyen képesség valójában nincsen).
A képesség kifejlesztésekor a KT "elfelejti" a megjelölt képességet (természetesen visszakapja az arra elköltött pontokat), majd megtanulja az általuk kiválasztott új képességet. Itt jegyezném meg, hogy a cserével a KT mindenképpen elveszít egy képességlehetőséget (ez lesz a csere ára), így mindenki alaposan fontolja meg ezt.
Lecserélni csak olyan képességet lehet, amelyet más KT is birtokol. Nem engedjük olyan képesség cseréjét sem, amely erőforrást (VP, TU, TVP stb.) adott a KT-nak. A KT bármelyik képességnél dönthet úgy (de a 8. és 9. képességeknél ez kötelező), hogy egy már meglévő képességet szeretne lemásolni. Az ilyen képességek nagy előnye, hogy nem kell azt egyeztetni a programozóval, nem kell leprogramozni, tehát sokkal egyszerűbben és gyorsabban lép működésbe.
Arra nincs általános szabály, hogy egy KT milyen képességet választhat és milyet nem - ez mind egyedi elbírálás tárgyát képezi. Az olyan képességeket, amelyek nem illenek a KT arculatához, a játékvezető nem fog engedélyezni. Szintén nem fog teljes listát küldeni az összes képességről, hogy abból választhasson a KT. Viszont ha a KT-nak van valami elképzelése, milyen képességet szeretne, tudunk neki ötleteket ajánlani.
Elvileg van rá lehetőség, hogy a KT új enciklopédiát, esetleg kisebb módosításokat eszközöljön egy választható képességnél (pl. mákrózsa helyett csuklyavirággal működjön), de egyrészt a képességet így részben újra kell programozni, másrészt lehetséges, hogy a játékvezető nem engedélyezi a változtatást speciális esetekben (pl. lehet, hogy egy képesség kiegyensúlyozottan működik az egyik tulajdonság esetében, de egy másikban már nem). Minden KT-nek, amelyik legalább 400 napos, és van 30 tagja, lehetősége van egy egyedi KT tárgy elkészíttetésére. A KT tárgyat valamilyen egyszerűen leprogramozható, nem túl tápos dolog lehet. Jó példa egy +2 védekezést és +3 szerencsét adó tárgy. A KT tárgy megkapásához a KT-nak valamilyen feladatot kell vállalnia, amelyet a Játékvezetőnek megír, és az jóváhagyja. A tárgy elkészítése után a KT felelőssége, hogy a tárgy mindig a KT arra legérdemesebb tagjánál legyen, ne sajátítsa ki senki magának. KT tárgyból egy darab van a KT-nak. Bizonyos történelmi eseményekben és egyéb különleges alkalmakkor a KT kaphat második példányt, de ezt nem garantáljuk, csak az első KT tárgyat. A TF történetében - főként a Városi Tanács működése alatt - volt több KT-nak is lehetősége arra, hogy saját épületet emeljen, és azt mi minimális egyedi képességgel ruházzuk fel. A KT épület azonban nem "jár", mint a képesség vagy a tárgy, bizonyos szerepjátékos esetekben engedélyeztük. Mivel a KT épület technikailag egy "ingyen" KT képesség, amelyért nem kellett pontot és TU-t fizetni, csakis TVP-t, és ez a játékosok körében állandó vitát szült (kinek lehet kinek nem lehet), a KT épületek intézményét mint a képességek mellett kikunyerált extrát megszüntetjük, és a továbbiakban az újfajta KT épületeket is csak KT képességként kell kifejleszteni, a JV elbírálása alapján. A képesség pontozásánál figyelembe vesszük az építésre költött TVP-t. Ha a KT újabb városokban építi fel ugyanezt az épületet, az építkezésre költött tvp-n felül semmilyen további költséget nem kell fizetnie, de kalandozó városonként csak egy KT épületet emelhet. A kalandozó városokban KT-képesség nélkül építhető sima KT-épület, mindenféle extrák nélkül.

Létrehozás: 2003. szeptember 14. 00:20:14
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:10
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.