Vissza a Főoldalra

Online HKK sorsoló program


Elkészültünk az online sorsoló programmal, amivel a versenyszervezők a honlapunkról sorsolhatják a versenyt, követheti mindenki a verseny állást akár mobiltelefonról is és megnézheti a sorsolást, a verseny végén pedig az eredmények azonnal automatikusan feltöltődnek a honlapra, nem kell külön beküldeni. Ennek leírását olvashatjátok el most.

Szervezőként az első teendő, hogy a Beholder honlapon levő regisztrációdat össze kell párosítani a valódi neveddel, amivel a HKK versenyeken szerepelsz, ha még nem tetted meg korábban. Ehhez be kell jelentkezned a beholder.hu oldalon, és a bejelentkezési résznél a HKK eredményeid gombra kell kattintanod. A rendszer automatikus, ha sikerült, a korábbi HKK versenyeid eredményeit látod. Ha nem sikerült, a Beállítások menüpontban be kell írni azt az e-mail címet, amit megadtál a HKK versenyeknél az első nevezésedkor. Ha nem emlékszel rá, akkor a honlapos Ügyfélszolgálaton jelezd, hogy milyen nevet akarsz párosítani melyik Beholder regisztrációhoz. Ezt párosítást nem csak a szervezőknek, hanem minden játékosnak célszerű megtennie, mert így követhetik versenyeredményeiket. Ezt mindenkinek csak egyszer kell megcsinálnia!

Ahogy korábban is, e-mailben egyeztesd le velünk a versenyt, amit szervezni akarsz, időpont, helyszín, szabályok, díjazás. Ha ezt jóváhagytuk és felkerült a versenynaptárba, akkor téged (ha a fenti lépést megtetted), hozzárendelünk a versenyhez szervezőként. Ettől kezdve ha bejelentkezel a beholder.hu oldalon, oldalt a HKK menüben a Versenyadmin menüpont alatt tudod szerkeszteni a versenyt. Ha erre nincs lehetőséged, és már kint van a verseny a versenynaptárban, írj nekünk e-mailt, hogy hozzárendeljünk a versenyhez!

A versenyben nem szerkeszthető:
- a verseny dátuma
- a verseny helyszíne
- a verseny rendezője.
- a verseny formátuma (de a kiegészítő szabályok, pl. tiltott lapok listája stb. szerkeszthető)
Ezeket továbbra is e-mailben kell velünk egyeztetni. Minden mást szabadon szerkeszthetsz, elérhetőség, egyéb infók stb. Figyelem! A verseny adatainak szerkesztése lezárul a verseny előtt 1 nappal. Azaz egy szerdai versenyé hétfő éjjel. Utána már nem szerkeszthető, hogy ne legyenek utolsó pillanatos változtatások.

Ezzel el is értünk a verseny napjához. Ezen a napon, a honlapon bejelentkezve a Versenyadmin menüpont alatt feljön a verseny leírása, ami már nem szerkeszthető, ellenben elindítható az online sorsolás.
Első lépésként állítsd be a kategóriát! Ez alapból vegyes, és nagyjából jó is a legtöbb esetben, akkor kell csak változtatnod, ha a versenyen pl. csak amatőrök indulhatnak. Emellett megadhatod az egyes fordulók hosszát időben, ennek alapértéke 60 perc. Egy versenyen belül több kategóriát is lehet indítani, de ez alapvetően csak a nagy Beholderes versenyekre van, ahol tartunk egy külön amatőr és profi kategóriát, te jó eséllyel ezt nem fogod használni.

Ezután hozzáadhatsz játékosokat a versenyhez a játékos keresése gombbal. Úgy lehet kikeresni a játékosokat, ha beírjuk ide a nevét (vagy egy részletét a nevéből, ami alapján akár több lehetőséget is feldob a kereső). Majd a névre kattintva berakjuk a játékost. Több azonos nevű találat esetén a játékosról további adatokat nézhetsz meg, hogy egyértelmű legyen, kiről van szó. (Az infó ikonra ha ráviszed a kurzort, akkor megjelenik néhány karakter az e-mail címéből, rákattintva pedig megnézheted a játékos versenyadatait. Ezekből egyértelműen tudod azonosítani.) A zölddel jelölt játékosok érvényes HSZ tagsággal rendelkeznek, nekik a nevezés díja kedvezményes. Kiválasztás után a játékos bekerül a versenyhez indulóként, ahonnan a sora végén található kék színű Töröl gombbal lehet törölni.
Be lehet állítani tiltott párokat is, pl. testvéreket, apa-fia, vagy párkapcsolatban levő játékosokat.
A versenyre nevezés fölött az új játékosok regisztrációja található. Itt csak a név és e-mail cím mező kitöltése kötelező, de örülünk, ha a többit is kitöltitek. a „hírlevél” menüpontot is kérjük, kattintsátok be, persze a játékos beleegyezésével, mert ez teszi lehetővé, hogy a játékos havonta egyszer e-mailt kapjon az aktuális versenyről (és persze erről le is iratkozhat). Az új játékos regisztrálása után a „Kategória” bejelölésnél egyből be is lehet rakni a verseny megfelelő kategóriájába. Figyelem! Csak akkor vegyetek fel új játékost, ha az illető még biztosan nem indult HKK versenyen. Ha már indult, akkor benne van az adatbázisban, csak helytelenül kerestétek a nevét! Ügyelj a név pontos beírására.

A nevezők beírása után, az „Új kör indítása” gombbal lehet elindítani a versenyt. Az első kör sorsolása előtt érdemes azért ellenőrizni, minden játékost felvittél-e (névsorolvasás vagy létszám ellenőrzése pl.)
A sorsolásnál egyszerűen a pár melletti selectorból válaszd ki, hogy mi lett a végeredmény. Minden nyert játszma 2 pont, a döntetlen 1 pont, így pl. a 2:1-et 4:2-ként kell felvinni.
Ha a sorsolás után derül ki, hogy valakinek rosszul írtad be az eredményét, a következőket teheted:
1.) Egyszerűen kijavítod az eredményt, és újrasorsolod a kört. Ez a legegyszerűbb megoldás.
2.) Ha már elkezdtek játszani, megteheted azt is, hogy javítod az eredményt, és csakis a hibásan beírt eredményű párokat törlöd (ott, ahol az eredményt is beírod), és újrapárosítod ezt a 2 párt.
3.) Ha később derül ki, hogy egy korábbi kör eredménye rosszul került be, lépj vissza a korábbi körre a menüben, és javítsd az eredményt.

Ha az új körben beírtuk az összes eredményt, akkor megjelenik ismét az „Új kör indítása gomb”, amivel sorsolható a következő kör.
A versenysorsoló fejlécében látható az is, mikor jár le az adott körre adott idő.
A verseny végén a „Lezárás” gombbal lehet lezárni a versenyt. A lezárással egyidejűleg az eredmény bekerül a HKK versenyadatbázisba.

Előfordulhat, hogy egy versenyző késve érkezik meg. Ilyenkor is berakhatod az Új játékos hozzáadásával a versenybe. Ha még a kör elején tartotok, ÉS van erőnyerő, akkor megteheted, hogy párosítod az új játékost az erőnyerővel, és rögtön játszanak. Ha későn érkezett, vagy nincs erőnyerő, akkor nincs teendőd, a következő kör sorsolásakor már ő is beül a párosításba automatikusan.

Amíg a verseny nem indult el, játékost törölhetsz is a listából, pl. mégsem indul, rossz nevet írtál be stb. Miután a verseny elindult, játékost törölni már nem tudsz, csak a „hazament” gombbal kiléptetheted.

Ha egy játékos a verseny vége előtt kilép a versenyből, akkor a további sorsolásokban már nem vesz részt, a neki megfelelő sor lilára vált.

A játékban a játékosokat első sorban a nyert körök alapján rangsoroljuk. Egy nyert kör (mindegy, hogy 3:0, 2:1 vagy mi volt az eredmény) 3 pontot ér. Egy döntetlen 1 pont, egy vereség 0 pont. Ez az elsődleges pontszám. Amennyiben ez egyenlő, a másodlagos pont, a Buchholz dönt. A Buchholz az ellenfeleid elsődleges pontszámainak az összege, de a 2. körtől kezdve nem számít bele a leggyengébb ellenfeled pontszáma. Ha egy játékos kiszáll a versenyből, akkor azokért a körökért, amiket nem játszott le, 1.5 Buchholz pontot ér azoknak, akik játszottak vele. Hasonlóképp, ha valaki erőnyerő, és a „senkivel” játszik, a „senki” körszám x 1.5 Buchholz pontot jelent neki. Így az erőnyerők, ill. a hazamenőkkel játszók nem kerülnek hátrányba. Amennyiben ez a másodlagos pontszám is azonos, a harmadlagos pontszám, a Játszma dönt. Ez egyszerűen a pontok összege, amit a játékos körönként kapott. Pl. 3:0 esetén 6 pont, 2:1 esetén 4 pont jár egy körért.

A bal felső sarokban levő ikonok jelentései:
Az I (infó) ki/be kapcsolja a verseny leírását. A verseny leírás az elején fontos, ill. közben is lehet, hogy meg akarod nézni, de a sorsolás közben eltüntetheted így, ha nincs rá szükséged.
A „táblázat” (második) gombbal az új kategória sort lehet ki/be kapcsolni. Amíg nincs kategória, nem lehet kikapcsolni.
Az „ember” (harmadik) gombbal az „új játékos regisztrációs” részt lehet ki/be kapcsolni, de csak akkor, ha már van kategória fölvéve.
A „kamera” (negyedik) gombbal a „képküldés” részt lehet ki/be kapcsolni. A vidéki versenyzőink küldhetnek képet a Beholdernek. Először a képet/képeket kell föltölteni (ezek megjelennek jobb oldalon), itt lehet törölni a rossz képeket, majd a küldés gombbal megkapjuk ezeket a verseny részletes adataival együtt. A képet/képeket a verseny folyamán bármikor elküldhetitek, a csatolt kép/képek mérete képenként ne haladja meg az 5 megabájtot!

A versenyt a Lezárás gombbal zárod le, ekkor az eredmények automatikusan feltöltésre kerülnek, nem kell őket e-mailben küldeni. A vidéki versenyekhez lehetőség van KÉPET KÜLDENI. Amennyiben ez nem sikerült, vagy nem vagy benne biztos, hogy elment, továbbra is elküldheted e-mailben a szokásos módon.
Október 1-től a program használata előfeltétele annak, hogy a versenyt támogassuk, addig aki akarja, küldheti még a versenyeredményeket a régi módon is. Kivételt csak akkor teszünk, ha valamilyen vis mayor miatt a verseny időtartama alatt nem volt a helyszínen internet, ezért a sorsolást más módon kellett intézni.

A verseny állását, a sorsolásokat és az adott körből hátrelévő időt bármely játékos meg tudja nézni akár egy mobiltelefonról is. A telefonodról fel kell menned egy böngésző megnyitásával a beholder.hu oldalra, és ott baloldalt van egy „Mai HKK versenyek” gomb, erre bökve meg tudod nézni ezeket az adatokat. A jövőben fejlesztünk egy androidos, playstore-ból letölthető app-ot is, ami közvetlenül, telefonra optimalizált formában jeleníti majd ezt meg.

Ha bármi kérdésetek van, akkor forduljatok az Ügyfélszolgálathoz, vagy írjatok e-mailt!

Sikeres versenyszervezést!

Beholder Kft.

A cikk a Beholder Kft. oldaláról származik.
A cikk a weben a http://www.beholder.hu/?cikk=29300 címen elérhető.
Létrehozás: 2020. szeptember 4. 11:22:36Utolsó frissítés: 2020. szeptember 16. 14:19:41 Küldd el a cikket másoknak