Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Aranytigris
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
"A szemed előtt csap le egy aranytigris egy védekezésképtelen gazellára. Dühödten hajszolod el a hatalmas vadmacskát jól megérdemelt vacsorád mellől." - Az élelemszerzés egy lehetséges folyamata a Túlélők Földjén.
Nézz szét a galériában!
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
Hatalom Szövetsége - 54. félév végeredmény
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2024. április 20., Kondor Béla

A lista folytatása...
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (7)
Versenyhirdető (1827)
Lapötletek (64955)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9481)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Tökre egyetértek veled, de a blokkolás marad! Lehet, hogy utálatos, de kb annyira, mint a gyűjtőgen... Szerintem egy jó koncepció, noha én is gyűlölöm
 
Mondta valaki, hogy nem adunk ki tobb womathot?
(csak mert mintha nagyon hatarozottan allitanad, hogy "ezt csinaljuk")
 
Na,végigolvastam én is a kommenteket és leírom én is röviden a véleményem.

Ikonok: van,ami elhagyható,van,amiért kár lenne. A szövegmezőnek lehetne akár egy szeparált része is vonallal elválasztva,ami felsorakoztathatná az ikonokat valamilyen tematika alapján. Valljuk be,nem tudjátok már őket hova pakolni.

Köd: Maradjon.Jópofa és egyedülálló koncepció

Életkioltó: Élet szabály módosításával kuka

Idézés: A védekezés módosításával kuka. A kezdés átadását felül kell vizsgálni és alaposan kitesztelni.

Rezisztencia: Jó dolognak tartom,csak egyszerűsíteni kell.

Kincs: Maradjon.Kincs ikon kerülhet(ne) nem-tárgy lapokra is.

Csont: Maradjon. A több csont is elfogadható gyengítése a lénynek.


Szabályok és fogalmak:

Vannak teljesen elhagyhatóak

Időleges/Késleltetett hatás: Kuka

Újrahasznosítás: Ez maradjon,nagyon jó képességnek tartom.

E: maradjon,ez is egyféle gyengítés

J: Kuka. Az egész próféta dolog egy baklövés volt.

Blokkolás: A játékostársadalom 95%-a gyűlöli,meg merem kockáztatni,hogy a legutálatosabb képesség az egész játékban. Kuka

Védekezési bónusz:
A Facebook csoportban tavasszal én magam hoztam fel,hogy el lehetne törölni. Értelmetlen szabály ma már,nem ezeket az időket éljük,felesleges bonyolítás.

Érzékeny téma azonban ezek eltörlése. Nyilván lesznek lázongások miatta. Viszont lássuk be,pár fogalom (rezisztencia) is túl van bonyolítva.
Ugyanakkor néhány fölösleges szabály olyan feelinget tud adni a játéknak,ami pótolhatatlan. Egyszer egy Okulüpajom leütött valami varkát,amin Varkaudar pálinka volt. Harc után azt szépen ráraktam,megitattam a dögömet vele. Ilyen pillanatok ritkán vannak és az ember nagyon megjegyzi őket,pedig egy olyan szabálynak köszönhető,amit szerintem elég kevesen ismernek és ma már fölösleges.

Illetve egy javaslatot engedjetek meg: Azok a lények,amik mindent is csinálnak,nyugodtan kaphatnak 0 sebzést. Gondoljunk csak bele,hogy egy olyan kártya,mint az Ozmi,nem-e lett volna jobb 0/6-tal? Úgy is brutálisan erős dolgot csinál,de legalább nem veri tönkre az őrposztot,majd még 3-4 ütésből meg is öl.

A kiegspecifikus etnikumok pedig az egyik legnagyobb baromság,amit csináltok. Most,mire kezdene fajra is összeállni a fejemben egy womath deck,nem adtok ki hozzájuk lapot? Hát,köszi...
 
Én inkább olyan dolgokon kezdenék gondolkozni, hogy az életjelző miért kiváltságos... vagy minek szenvedünk ma még a mágikus védekezés/támadással? Évente egyszer releváns a dolog kb. Krag meg amúgyis inkorrekt, kukába vele.
 
Az utóbbi időben Magyarországon eléggé bevett szokás az, hogy a pedagógusoknak alacsony bérezést adnak, emiatt kevés ember megy erre a pályára --> butul a nép előbb-utóbb, még csak 26 éves vagyok, de már most lehet látni, hogy a Z és alfa generáció közt igen nagy különbség van.

Kérdésem a következő: Azt mondod, hogy már tényleg ennyire fogyatékosok az emberek, akik elkezdenek ezzel játszani? Értem, hogy butul a nép, de maradjunk annyiban, hogy ezt a játékot eleve egy értelmesebb közeg játssza... Hányszor megkaptam, hogy: "Haha ez mesekártyázik, 30 évesen... de hülyeeeeee..". Én még a régi, kivett szabályokat is beraknám... Mármint nem lett kivéve, csak már ugye nincs kiadva pl: párbajos lap, galetki, testrész, végzetúr...

Bár tudod mit? Inkább visszaszívom, mert múltkor láttam két 5 követős deck egymás elleni játékát, és sírva szaladtam el.
 
Nem örülnék, ha sok egyszerűsítés lenne.
 
Akkor töröljék el a az ösmágiát,a forrás immunitást, és a reziztenciát is...(és akkor legalább az UR lapok is mehetnek a kukába...) Kezdö jétékos általában lényes paklit épit a védbónusz kivezetése öket szivatná a legjobban...
 
Én nem szeretnék semmilyen drasztikus változtatást, max a védbónusz meg egy két keveset használt ikon kivezetését.

A kezdők tanítására ki kell valamit találni, de nem az a megoldás, hogy az egész játékot lebutítjuk. Kell még egy lépcsőfok az alfa paklik és a top versenypaklik közé.
 
Az a faj rohadt vicces volt

-Berczi: Jönne egy császári harcmester...
-Varga Krisz rámnéz: Te tudod mit tud?
-Én: Nem...
-Varga Krisz: Én sem...


és nyilván kicsattant a hahota
 
Peace all,
Gondolom rajtam kívül más is a saját kedvenc paklijait szem előtt tartva olvasgatja a javaslatokat és mérlegeli melyik tetszik melyik nem.
Én például mindig is lényekre építő kombó dekkeket szerettem, és fejben egyből elvetettem a négy lapos kezdés lehetőségét. Tegyük fel, hogy szablap+követő felállással lehet stabilan működő paklit összetenni ergo két lapos kezdést tolni, mire szembe jön (tegyük fel még létező ) epikus dekk, aki négy lappal kezd. A már most jelenlévő 3v5 lapos kezdés redukálódik 2v4-re, ami +66% helyett +100%os lapelőnyt jelent induláskor. Ismerve az epikus dekkek jellegét, ha ő kezd, egy erőforrást letéve és counterhegyekkel bevédve röhögve hozza a meccset, ha én kezdek a jelenleg három lapos kezdésre még éppen kihegyezett paklit lehetetlen lenne kétlaposra átkomponálni. Ez szerintem teljesen kiölné a már így is elég ritkán felbukkanó kombódekkeket.
Aztán paklitól függetlenül én a helyszíneket megtartanám a jelenlegi formájukban. A jelenlegi kontrollcentrikus metában az egyetlen olyan laptípus amit kvázi nem kell félteni az ellenféltől. Legyen az késdobáló vagy kincses sziget, ha a domináns ellenfélnek nincs rá megoldása, akkor szép lassan fixen termelgeti az előnyt. Fordított esetben ha egy domináló játékos tesz ki egy helyszínt, akkor már lényegtelen, mert anélkül is nyerne valószínűleg.
És hogy ne csak bírálatot fogalmazzak meg az elhangzottakhoz, az olyan epikus követőket tiltanám amik olcsóbbítanak. Az alapból 5 lapos kezdés mellé járó manaelőny (ha nem mező ellen tolja az ember) sok paklit önmagába elrak. Az olyan epikusok amik a kedvelt lapjukhoz kapcsoló jellemzőt boostolják kicsit (lásd rhatt, terik-von, semmi mestere) nem látok bajt.
Végül az alaptémához hozzászólva a végtelen hosszú szövegmező helyett én is inkább az egy lapon szereplő több ikont támogatom, mert ikont egyszer megtanulod és kész. A szöveget meg magában vagy adott esetben több játékban lévő lap hosszú szövegét együttesen értelmezve megy el rengeteg idő. A lap bonyolultsága nem fog változni, ha bizonyos mondatokat ikonokkal váltunk ki, mert ugyanazt fogják tudni, csak az értelmezése lesz gyorsabb.

Peace,
Vári Gergő
 
Az hogy mire való és hogy mire LEHET használni két külön dolog.
Megjegyzem a hkk-t évek óta viszik conokra/rendezvényekre látjuk az eredményét.Miért nem lehetne kipróbálni?Csak nyerhet rajta a játék...(Ráadásul a cég is mert "ingyenben" van.)
 
Apropó!Nem is rossz ötlet, növelni kéne a mezöny lány/női létszámát is mert szerintem nagyon elkanosodott a mezöny.Baromi kevés lány/hölgy játékos van..De lehet hogy csak azért mert nem birják a fiú/férfi hisztiket...
 
Miért mi bajod a tinilányokkal?Ja!Ha te más irányultságú vagy arról sajnos én nem tehetek...Mindenesetre a tiktok tulajdonképpen egy jó reklám felület, több millióan használják úgyhogy valószinüleg te is találsz izlésednek való dolgot...
 
Lényege hogy amit oda feldobsz minden felhasználó látja.Na pl.oda kéne feldobni a behó egy mondatos hkk reklámját...
 
App alapú, rövidvideó megosztó...Ha jól tudom...
 
Én a következőt látom 22 év HKK után:

- A szabályok valóban sokrétűek és bonyolultak, de ennek ellenére könnyen átadhatóak, főleg az ALFA paklikkal. Nem kell magasra rakni a mércét az első körben aztán már átröppen bárki a kerítésen is.

- Az ikonok hasznosak, leegyszerűsítik a magyarázatot, kevesebb szöveg, de több jel. Az ikonok elférnének a szövegdoboz sarkaiban is akár (ott úgyis kevés a szöveg), és fix helyük lehetne így. (Háló jobb felső sarok, védekezés: bal felső, stb). A 4 leggyakoribb ikon mehetne ide (háló-védekezés-reakciódrágítás-idézés), a többi pedig fel.

- Varázslat - ezt oda lehetne írni az "általános", "azonnali", "bűbáj" sorok elé/mögé. Elég nehézséget okozott már, hogy AZ az egy szó nincs odaírva. Több tinta nem kell, az biztos.

- Ritkaság/kiegészítő - a ritkaságot lehetne a név körötti szöveg keretszínével is jelezni, az UR=bíbor, ritka=sárga, kisritka=kék, nemgyak=ezüst, gyak=bronz. A kiegészítő NEVE vagy SORSZÁMA odaférne a lap aljára a hkk.hu mellé (amihez gratula, mert ez könnyebben átadható, mint a "beholder.hu")

- Védbónusz elvétele - legnagyobb marhaság. Sok lényt ez tart életben, figyelni kell rá, lassítja az így is gyors játékot.

- Online: Lackey. AZZAL kellene foglalkozni, mert ott csak JPG-ket kell pakolászni. Arra kellene tervezni, hiszen ingyen ad mindent, ami kell. Mert a szabályokat a játékosok úgyis tudják, a JPG-ket meg a program elrendezi.

Mindazon túl tudomásul kellene venni, hogy a HKK-ból él a cég. Nem tudom, hogy a többi játék mennyi hasznot hoz, de az álomfogó, KG, meg az ilyen flashbaromságok csak viszik a pénzt.
Azt a tehenet kellene etetni, amelyik a tejet adja... úgyhogy ha akar a cég élni még és új játékosokat bevonni, akkor:

ONLINE - ANGOL - REKLÁM - MINŐSÉG

Ui.: ha akarja a cég, akkor a TikTokon az @1_perc_hkk oldal adatait szívesen átadom, aztán csináljátok...

Zsolt atya
 
Krisztián, véleményem szerint, ha egyszerűsödne a játékmechanizmus, az nem befolyásolná semmilyen szinten sem azt, hogy mennyi "ész" kell a jó játékhoz.
Viszont mivel a játékosok életkora már jobban eltolódott a diáktól a munkavállaló/családos felé nem mindegy, hogy mennyi időt és energiát kell belerakni a felkészülésbe, ha lemegy ligázni vagy versenyezni. Az egyszerűbb játékmechanizmus ezt az időt csökkentené, és ezáltal hozzájárulhat, hogy szélesedjen a bázis. (Nem csak ezen múlik, és áttételes tudom, de nálam pl. ezen bukik meg a sztori. Tudom, másnak meg ez nem okoz gondot )
 
Az én meglátásom szerint ez a játék mindig is a "naiv hülyékböl élt"maradjunk ennyiben...A véd bónusz eltörlésén kivül támogatok minden szabálymodósitást,eltörlést,egyszerüsitést,ikonelhagyást stb.stb.Egyszóval majdnem mindent ami egyszerübbé/könnyebbé teszi a játékosok életét...
 
Én azt gondolom, hogy a változás szükségszerű, az egyszerűsítés a játék érdekét szolgálja. Muszáj lenne új játékosbázist építeni, s ennek az egyik útja, hogy a felesleget kigyomlálják. Olyan nem lesz, ami mindenkinek tetszik, de a jövő egyik záloga az új játékosok toborzása. Ez pedig a populárisabb - átláthatóbb - szabályokkal érhető el.

Nekem is van olyan, amire húznám a szám, de el tudom engedni a jövő érdekében.
 
A HKK-t már 25 éve látom minden nap, 22 éve üzletem / klubom van; többször és több cikluson keresztül teszteltem a játékot, terveztem hozzá a lapokat. Mára már a fiaim - és általuk a barátaik - is játszanak vele.

A Hatalom Kártyái Kártyajáték ezen időszak alatt sosem volt "a hülyék sportja," s ma sincs ez másképp. Ezt a játékot az összetettségéért, a viszonylagos bonyolultságáért is szeretjük, megannyi más dolog mellett!

Ma már a HKK nem csak kizárólagosan a 10-16 éves gyerekek játéka, hanem a fiatal - huszonéves srácok - és komoly felnőttek egyik kedvenc stratégiai kártyajátéka lett! Akik ma elkezdik, pont ezért szeretnek bele, mert rengeteg a lehetőség, kellően bonyolult szabályok keretei közt!

Nem gondolom azt, hogy bármilyen egyszerűsítésre lenne szükség ahhoz, hogy a játékot könnyebben megismertethessük a kezdő(bb) játékosokkal. Az elmúlt 25 évből, két kezemen megtudnám számolni, hogy hányan hagyták abba a játékot azért, mert az sokkal nehezebbnek bizonyult az általuk elvártnál!

A rengeteg apróbb szabály és képesség, laptípus mind-mind hozzátesznek a HKK mélységeihez, ezek nélkül egy unalmasabb és egysíkúbb játék születne.

Az ikonosítás is egy jó irány, az ikonokra szükség van, mert segítenek megtanulni a játékban lévő lapok képességeit, csökkentik a szövegdoboz túlterheltségét.
Nem csökkenteném a számukat, sőt...

Összefoglalva, nem támogatok semmiféle egyszerűsítést, szabály - megkurtítást vagy eltörlést!
 
Időhúzás
Tudom, hogy egy taktikai elem lehet, húztam már én is időt, húztak már ellenem is. (Volt egy, amire nem vagyok büszke, s azóta is sajnálom.) A lassú játékosokról nem is beszélve. A valóság azonban az, hogy jelenleg a meccsek sokkal gyorsabban lepörögnek, nem használják ki az időkeretet. Kontrol vs kontrol kb az első counter csatánál eldől, láttam már nem egy negyed órás meccset. Nem olyan régen játszottam egy lassabb játékos ellen, mégis kb 40-45 perc alatt lement a 3 kör. Amúgy fociban is van olyan, hogy valaki ráül az 1-0-ra. Nem szép, de hatékony. Senki nem mondta, hogy le kell játszani a 3 kört.
 
Az időhúzás megérne egy saját topikot, foglalkozhatunk ezzel a témával is, bár tény, hogy amikor a facebookon előjött ugyanez, megoldás ott sem született. Amit Adam gyerek ír, hogy idő lejártakor az ÉP döntsön, felmerült már régebben is, a fő probléma ezzel az volt, hogy akkor cseberből vederbe kerülünk, az fogja az időt húzni, akinek több az ÉP-je. Nem beszélve az olyan extrém esetről, amikor pl. Sokszínűséggel játszom (vagy akár csak az ellenfelem egy epikus követővel), kevés idő van hátra, kezdek, aztán csak mereven bámulom a kezdőkezemet amíg lejár az idő és nyertem, mert több ÉP-vel kezdtem...

Sebaj Tóbiás, megfogtad a dolog lényegét. Ahol külön operatőrrel, stúdióval, riporterrel steamelnek e-sport meccseket, azok általában masszív költségvetésű nemzetközi játékok. Itt még ha lenne is erre pénz meg ember, egyszerűen nincs értelme ennek azért a 10-20 nézőért, aki esetleg otthon valós időben akarja nézni a játszmát, egyszerűbb felvenni, megvágni, kommentelni és utána midenki kényelmesen megnézheti otthon, amikor ráér (az is, aki eleve ott volt, épp játszott, és ezért nem látta).
 
Szerintem döntetlen esetén döntsön az életpont.Rögtön nem nagyon lenne időhúzás...(nem lenne értelme.)Ez szerintem ennyire egyszerü.Vagy ha mindenáron árnyalni akarjuk akkor mondjuk X ép differenciával...Mert az azért az kicsit gáz hogy csak azért döntetlen mert elfogyott az idő, az ellenfél meg egy életponton tengödik, üres örposzttal nekem meg van vagy 18 épém, teli őrposzt és döntettlen...(Az eset megtörtént versenyen...)
 
Még pár dolog:
Ikonok. Mehetnének a szöveg mezőbe, a szöveg helyére is, nem kellene feltétlen a helyükön maradniuk. Szerintem az ikon jó irány, én azt nem engedném el.

Stream: Nekem van hozzá majdnem mindenem, de ahhoz a Wekerlén lévőnél erősebb net kell. Lehetne streamelni meccseket (az egyik kamerám wifis, tehát tudná), azonban azt nem szeretném vállalni, hogy vegyek egy korlátlan mobilnetet, amit fizetek akkor is, amikor nem használom, menjek versenyekre saját költségen, s ne versenyezzek, hanem azt streameljem. Visszajutunk a HKK online-hoz, az igényekhez, s a 0 Ft-hoz. Ha megérné, csinálnám, ha 0-ás lenne már akkor is.
 
Még egy dolog ha már nagy változtatások lesznek. Valamit kezdeni kéne az időhúzás taktika büntetésére. Én ezt tartom a legundorítobb le nem szabályozott dolognak a hkk kezdete óta. Persze én is ültem már rá eredményre ha volt tétje, de akkor is. Én bevezetném a cselekvési kényszer fogalmát. 1 perc tétlenség után felszólítani (nem megkérni) az ellenfelet cselekvésre. Amennyiben nem tesz eleget ennek birói döntés alapján elveszíti az adott játékot. Pár alkalom után senki nem játszana ezzel.
 
Köszönöm szépen a rengeteg hozzászólást! Ahogy számítottam rá, ahány játékos, annyi vélemény, azért megpróbálok egy összefoglalót írni.

Ha jól látom, többen is említettétek, hogy az ikonokkal nincs igazán baj, ha egyszer megjegyzed, már tudod, mit csinál, és a szöveget sokszor nehezebb kisilabizálni. Igazándiból ez a dolog bennem csak azért merült fel, mert a mostani kieg lektorálásakor már elég sok lapnál felmerült, hogy a maximális 4 ikon volt rajta (sőt volt, amelyiknél az 5.-et el is kellett hagynunk, mivel nem fért ki). Szóval amíg van egy pár ikon, egyetértek, hogy segítenek, de ha túl sok van, az már problémát jelent.

Az Újrahasznosítás természetesen nem ugyanaz, mint a Semmizés, de van jelentős átfedés, és ez a fogalom elég kevés lapon szerepel már amúgy is.

A védekezés bónusz eltörlése valóban megváltoztatná bizonyos lapok erejét. Ez gyakorlatilag minden szabályváltoztatásra igaz, mivel ezek a szabályok eleve az erősség kiegyensúlyozására jöttek létre. Kérdés, mi a fontosabb, egy abszolút tökéletesen kiegyensúlyozott, de nagyon bonyolult rendszer, vagy egy egyszerűbb.

Ami itt még felmerült szintén többek részéről, hogy a problémát nem az okozza, hogy egy adott számú ikont / szabályt fejben kell tartani, hanem az, hogy folyamatosan jönnek be újak, miközben a régiekre is emlékezni kell, és így egyre több van. Ezzel kapcsolatban volt korábban egy szavazásunk, és ott ti arra voksoltatok, hogy kiegenként 1 új szabály az optimális. Ez már csak részünkre volt egy iránymutatás, hogy mindig egy új szabály bevezetésekor igyekszünk valamit ki is vezetni, pl. a Halálsikoly a Büntetést és a Kárpótlást váltotta. De az is igaz, hogy az ereklye ikon mellett nincs most olyan másik ikon, amit emiatt már nem használunk. Talán valóban az lenne a legoptmálisabb, ha a meglévő ikon / szabálykészlettel dolgoznánk, amit mindenki ismer, akár 10 éve játszott, akár még most is aktív, és a kiegben bejövő új ikon / szabály csakis arra a kiegészítőre vonatkozna, ezt a tervező csapat meg fogja fontolni, ill. szavazást is felrakhatunk a témában.

A Magicben, és gyakorlatilag a HKK-n kívül minden más kártyajátékban "rotáció" van. A rotáció azt jelenti, hogy a "standard" típusú versenyeken csak az utóbbi X évben megjelent kiegészítőket lehet használni. A rotációnak nagyon sok előnye van, nemcsak az ikonok, szabályok túlburjánzását lehet így kordában tartani, de a lapok erősödését is, ill. a 3 problémát, amit itt szintén többen említettek, a nerfelt lapok fejben tartását is megoldja. természetesen attól még vannak más versenyformátumok is, szóval nem kell amiatt aggódni, hogy a régi kedvenc lapokkal nem tudsz játszani.

A további felmerült javaslatokkal kapcsolatban:
D.K.: 1-el kevesebb lappal induljon a játék.
Ez inkább csak a véletlen faktort növelné. És egy 5 lapos indulásnál még hagyján, hogy csak 4-gyel indulsz, de egy 1-2 lapos kezdésnél brutális változást jelentene.

balogpit: nagyon sok jó javaslat, köszönöm! A helyszínt itt más is írta, hogy esetleg elhagyható, egyszerűsíthető, ezt a javaslatot továbbítom a tervező csapatnak megfontolásra. A kard ikonon én is gondolkodtam, ez valóban jelentősen bonyolítja a harc fázist és ritkán kap szerepet manapság. A mentális ikonra viszont rákerestem, és meglepően sok lapon szerepelt még a közelmúltban is, az én listámra ezért nem került fel. A fázisokat én nem bántanám. az egy jó egyszerűsítési javaslatnak tűnik, hogy forrással lehessen kvázi passzivizálni őrposztban levő lényt, és akkor az defaultban visszamegy a tartalékba, viszont akkor ezzel az erővel már az őrposztban is lehet (P) képességet használni, és akkor már majdnem ott tartunk, hogy az őrposztot és a csere fázist is megszüntettük. Hozzáteszem, hogy ez, a védekezés bónuszhoz hasonlóan szintén olyasmi, amit szerintem egyetlen kezdő sem szokott érteni, hogy mire jó az egész, viszont ez tényleg a játék része a kezdetektől. A csábítás egyszerűsítést is támogatom, sokan ezzel nincsenek is tisztában.

p1rat3n1nj4: az írásodból amire a fentiekben még nem reagáltam, az a rengeteg lény altípussal kapcsolatos problémád. Ezt mi is érezzük, hogy felesleges ennyire sokféle lény altípust életben tartani. Annak idején volt erről szavazás is, hogy mit "selejtezzünk ki" és elég döbbenetes volt az eredmény, szinte minden fajt "támogatott" valaki, nem volt igazán olyan, hogy "quwargok menjenek, xenók maradjanak". Viszont tény, hogy lassan már több faj van, mint versenyjátékos. Épp ezért van is egy olyan törekvésünk, hogy már nem gyártunk minden fajhoz minden kiegben új lapokat. Viszont érdekes volt, hogy amikor 1-2 fajt elhagytunk, rögtön jött a panasz, hogy "miért nincs XY faj a kiegben?" szóval én azt mondom, akkor ez a téma megint megérne egy közvéleménykutatást. Én személy szerint úgy gondolom, a fajoknál is az lenne a jó, amit a szabályoknál javasoltatok: hogy van X állandó faj, amihez folyamatosan jelennek meg lapok, emellett ha egy új faj megjelenik (elementál, womath, próféta stb) akkor az csak 1-2 kiegészítőre vonatkozna.

Sebaj Tóbiás: "valószínűleg pont a sokat vitatott dolgokból nem csinálnék többet. Leira, Leira szelencéje"
Ebben abszolút igazat adok neked, a mostani kieg tervezésekor nagyon próbáltunk erre odafigyelni, hogy melyek azok a lapok, amelyek problémásak lehetnek, reményeim szerint sikerült is azonosítani ezeket és a Leira-veszélyt is redukálni. De azért itt is van egy emberi faktor, az ilyen lapokat anyaoroszlánként védelmezi a kitalálójuk, és nyilván sok érvet lehet felhozni mellettük is, hogy érdekesebbé teszik a játékot, szóval nem olyan egyszerű a kigyomlálásuk Illetve az is tény, hogy ez nem igazán a kezdőknek jelent problémát, ők valahogy úgy is értelmezik azt, hogy "kétszer jön létre" vagy hasonló, nekik inkább a 8 soros, fogalmakkal és ikonokkal tarkított képrejtvények okoznak fejtörést.

Selesnya: Igen, végülis "tribal controll" van, ez jó kifejezés viszont ez nem véletlen. Az "aggro" horda lényege, hogy pillanat alatt leüti az ellenfelet, mielőtt az bármit tudna csinálni. Ha ezt tényleg megoldjuk, hogy ez elég következetesen működjön (célozhatatlan, gigantikusat ütő olcsó lényekkel) akkor az nem lesz fun az ellenfélnek, lutri az egész, kinek jön ki, rögtön bannért kiált mindenki, jogosan. Ha viszont olyan az aggro, hogy azért bele lehet szólni, nem mindig nyer rögtön, akkor az amint belenyúlnak, magatehetetlenül nézi hogy kap ki. Épp ezért tetszik, nem tetszik a "hordáknak" is meg kell adni azokaz az eszközöket, amikkel egy elhúzódó játékban nyerhetnek, vagyis beleszólást az ellenfél játékába. És már meg is érkeztünk, semlegesítés, leszedés, erőforrás. Ez nem egy tervezési mellékvágány, ez az evolúció egyetlen útja, sajnos, vagy nem sajnos. Az megint más kérdés, hogy valószínűleg mostanra már túl sok semlegesítő lény van, de erre van megoldási ötlet.
Meccsek streamelése: amit mi tudtunk csinálni, hogy videóra vesszünk a döntő meccseket, és utána megvágjuk, aláírjuk mi történik, még a képeket is kirakjuk, nagyon sok ilyen videó van már fent a youtube-on. Félek, hogy a HKK túl összetett ahhoz, hogy egy ilyen előkészítés nélkül, live-on streamelve jól lehessen követni, mi történik, meg akkor ahhoz egy külön stúdió kéne, ahol a riporter nézi, amit az operatőr meccs közben felvesz, és kommentálja.

m3lk0n: epikus követők. Én követni szoktam a versenybeszámolókat, de nem látom, hogy az epikus követők annyira dominálnák a játékot. Játszanak vele, viszont elég sokféle is van már belőlük, szóval ez azért logikus. Az epikus követők fontosak ahhoz, hogy az emberek játsszanak a különböző etnikumok lapjaival, ezek nélkül csak a spoiler/kontroll paklikkal tolná mindenki. Az, hogy semlegesítés után a lap a gyűjtőbe kerüljön, óriási nerf lenne lapok egy jelentős csoportjának, egyszerűen, nem így lettek kitesztelve. Ha van egy azonnali, ami 0-ért kánterel egy lapot, meg egy lény, ami 1-ért semlegesít egy lapot, miért használnám az utóbbit, ha utána ugyanúgy a gyűjtőbe kerül?

Demetriusz: tényleg irdatlan munkát fektetünk abba, hogy a kártyák szövegezése a legpontosabb legyen, minden egyes lapot nagyon sokan, nagyon sokszor átnéznek. A játék összetett, hibára mindig van esély, de nem nagyon fogsz tudni az újabb kiegeknél olyan lapot mutatni, ahol pl. egy vessző miatt mást jelent a lap, mint azt szerettük volna.

Amit még többen felhoztatok, az "online HKK". Ez a téma már nagyon sok fórumon elhangzott, de nyilván mindig lesz aki nem tudja, mi is volt emögött, ezért leírom akkor itt is.
A HKK online létezett, egy lelkes csapat nagyon jól megcsinálta, rengeteg lappal, tökéletesen játszható volt. A játék ennek ellenére meghalt, és azt kell hogy mondjam így uólag, hogy ezért 100%-ban a játékosok voltak a felelősök. A játékért a többség nem akart fizetni, viszont elképesztően sok elvárásuk volt a játékkal kapcsolatban, a legöbb teljesíthetetlen. Folyamatosan ment a trollkodás, a fejlesztők szapulása, elegük lett a dologból, bevétel nem volt, csak oltás. Utána még volt egy kísérlet a feltámasztásra, de egyrészt a technikai nehézségek miatt, másrészt a kapcsolódó fórumon gyakorlatilag teljesíthetetlen kéréseket támasztottak a játékosok, végleg lemondtuk a dologról. Mivel a játék kliense flash-ben készült, utólagos feltámasztása már sajnos teljesen lehetetlen, még akkor is, ha valaki vállalná.
A sors iróniája, hogy tavaly a cseh HKK kapcsán jelentkezett egy cseh fejlesztő csapat, akik hajlandók lettek volna újra megcsinálni az online HKK-t. Crowfunding alapon lett volna a fejlesztés, azt hiszem a minimális támogatás valami 1 euró volt, nagyjából 3-an (!!!) tolták be. Viszont a kedves trollok ott is megjelentek a kapcsolódó fórumon, és némi anyázással meghozták a fejlesztők kedvét a további munkához.
Szóval mi egészen biztos, hogy soha nem fogunk semmiféle HKK online-t csinálni. Max. ha vmi csoda folytán újra 20 éves lennék, és az égadta világon semmi egyéb dolgom nem lenne, mert biztosítva lenne a megélhetésem, akkor lehet, hobbiból rászánnám azt a pár évet és összeraknám.
Tehát ebben a témában csak annyit tudok tanácsolni, hogyha valaha valaki előáll majd azzal, hogy ő mégis megcsinálná, akkor ne oltsátok, ne szapuljátok, támogassátok, szavakkal, és ha kell, anyagilag is. De ez egészen biztosan nem mi leszünk. Mi rengeteg időt / energiát tolunk abba, hogy az offline HKK a lehető legjobb legyen, és informatikai fejlesztéseket is végzünk, az online sorsoló program csak a kezdet, ezt fogják továbbiak is követni, de ez már nagyon offtopic ide.
 
A játék az összetetsége miatt él még. Annyira ne piszkáljátok meg. Ez pandora szelencéje. Pár dolgot tényleg ellehet egendni, de nem sokat. Kincs, védekezési bónusz, idézés, rezisztencia. Én mindig csodálkozva néztem, hogy az egyszerüdítést ikonokban látjátok.
 
Köszi a tanácsot igérem megfogadom!(Vagy nem...)
Nos tovább gondolva a véd bónusz eltörlését ez szerintem azt jelenti hogy egy csomó lényt át kell majd kalibrálni, újra ki kell adni stb.stb.magyarán újra el lehet adni a játékos társadalomnak...Ezzel megint hónapokig(évekig)ellesz a cég anélkül hogy új lapokat tervezne.
 
Ahogy írtad, rezisztencia, véd, de mégse, el kéne dönteni igazából, nem teli tenni kitéllel. Az ilyen lapot simán ne lehessen megcélozni. tök mindegy, hogy célpont lény, akkor sem, csak az vigye le, ami mindent visz, vagy minden lényt, vagy minden valamilyen színű lapot.

Kötelék egyszerűsítése, nagyon jó, hogy megírtad, baromi nagy kár volt tűz, jég/hideg és villám ikont csinálni! Ez többször zavart meg új meg olyan játékost is, aki nem annyira versenyre járós. Az altípus fixen legyen ráírva. pont. Ezért van ikon tenger a lapokon. Orzag bilincse pl. nagyon nem értem, hogy az miért tűz és miért jég is, agyfrászt kapok tőle... (ha másik dekkbe is kell ilyen lap, akkor meg kell csinálni másik két színbe is más néven - dornodon fixen csak tűzzel és leah fixen csak jég vagy hideg vagy tudom is én mi a neve ennek az altípusnak)


Időleges/késleltett az kivezethető, felesleges. S + 1-2-3 jelzővel bármikor megoldható. Mivel kevés lap van ilyen, így ott nem számít, ha van rajta plusz 1-2 sor emiatt.
 
Napi 3x1 Rennie. Nincs mit. Ahol tudok segítek.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.