Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
A tenger mélyének szörnyei
(Kalandok Földje)
Küldd el képeslapként!
A mendemondák szerint a tengerekben most még elérhetetlen mélységekben is létezik élet. Talán ha már teljes egészében sikerült feltérképezni a kisebb és nagyobb tengeri barlangokat, elegendő tudás birtokában leszünk ahhoz, hogy a saját szemünkkel győződhessünk meg az állítás valóságtartalmáról.
Nézz szét a galériában!
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
Hatalom Szövetsége - 54. félév végeredmény
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (9)
Lapötletek (64956)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)
Versenyhirdető (1827)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9481)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Gemina erdeje lapelemzés (1. rész)



Mielőtt belevágnánk a konkrét értékelésbe, ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz.
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót.
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat.
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható.
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni.
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez.
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen.
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    Jöjjenek tehát elsőként a színtelen, bufa és jó jellemű lapok, ábécé sorrendben haladva az egyes színeken belül.

    A gonosz fertőzése (8): Még két teljesen hasonló lap jelent meg, csak a támogatott jellemben térnek el, mégis talán ez titulálható a legerősebbnek a három közül, mivel messze ezekben a színekben található a legtöbb etnikum, illetve gyűjtőgenerálás, ami szélesíti a lap felhasználhatóságát. Egyért két lapot visszavenni amúgy is nagyon erősnek mondható, ráadásul a reakcióktól is védve van, sokat segíthet ezen paklik középjátékának stabilizálásában.

    A mélység ura (8): Mindenképpen az egyik erősebbik epikus lesz, már csak azért is, mert eddig nem volt egyértelmű narancs lapja a krabbereknek. Bár ez nem olcsóbbít, a megszüntethetetlen reakciódrágítás esélyt ad, hogy kiépüljünk az asztalon, ahonnan elég masszívan tudnak már dolgozni az ollós srácok.

    A szeretet védelme (7): Bár funkcióját tekintve semmivel sem tér el a fentebb tárgyalt A gonosz fertőzése nevű laptól, de a jellem etnikumainak kis létszáma miatt kevesebb helyen tud felbukkanni. Ettől függetlenül a ganüidek, fókuszkristályok, főnixek, szirének és nem utolsó sorban a burástyák kedvelői nagyon fognak neki örülni.

    Ahriman (7): Elsősorban korlátozott formátumokon, illetve frissen bontott és draft versenyeken fogunk vele gyakran találkozni, ott viszont elég nagyot szólhat. Ilyen környezetekben, ahol limitáltak a beleszólási lehetőségeink, egy életes, folyton hízó lény könnyen kicsúszhat a kontroll alól.

    Az elnyomottak dala (5): Ha valakinek dalolászni támad kedve ennyi év után újra, akkor is inkább az olyan jól ismert slágereket fogja eldúdolni, mint A pénz dala vagy Az erő dala. Persze frissen bontott környezetben néha jó lehet bekérni vele 2 Főnix fiókát vagy Animált csontvázat, de aki komolyabb koncerteken akarja bevetni, az ne számítson nagy tapsra.

    Az első vámpír (7): A sima vámpír követőhöz képest elvesztettük a korlátlan olcsóbbítást, illetve az ÉP növelést plusz egy kezdeti lapért és a belőhetetlenségért. Ez mindenképpen egy korrekt cserének mondható, viszont akik ilyen paklival szeretnének próbálkozni, mindenképpen ajánlom, hogy megfelelő védekező lapokkal stabilizálja a pakliját, hiszen a körönkénti 1 VP-s olcsóbbítás mellett nem valószínű, hogy brutális tempót tudunk majd diktálni, így mindenképpen zavarni kell az ellenfél játékát is valahogy.

    Füstös késdobáló (9): Mint már az előzeteseknél is említettem, kötelező darab lesz a paklijába, hiszen onnantól fixen számíthatunk a követőnk képességére minden körben. Ilyen stabilizálás mellett nyugodtan megszabadíthatjuk a jelenlegi paklinkat az egydimenziós tőrtermelésektől, és kipótolhatjuk azt extra védelemmel, amiből a koncepció eddig hiányt szenvedett. Emellett van annyira univerzális, hogy más paklikba is beférjen, de talán nem is probléma, ha valami megtöri Az élet földje és a Kincses sziget hatalmát.

    Gar Vaszirk, dalmester (5): Az a baj, hogy egy olyan koncepciót próbál élesztgetni, amin már elég vastagon megült a por, de ahhoz sajnos édes kevés. Varázslatot manapság már univerzálisabb lapokkal is tudunk semlegesíteni, az asztalról működő képessége pedig legtöbb esetben haszontalan. Talán ha nagyon meggyűlt a bajunk a sok vízióval, akkor berakjuk side-ból, de őszintén szólva erre nagyon kevés esélyt látok.

    Gemina éltető vize (7): Valahol 7 és a 8 között pontoznám, itt sem a lap erősségére utalva, hiszen az egyező a másik kettővel, csupán a jellem picit gazdagabb etnikumokban. Sok újat már nem tudok mondani erről a lapról, talán annyit, hogy teknősök mellé nem ajánlom!

    Krabber csontozat (7): Tulajdonképpen egy nagyon erős képességgel ellátott lapról van szó, viszont nincsen védelme, és túl sok lépésből működik ahhoz, hogy több pontot adjak rá. Azonban ha elkezd működni az asztalról, akkor elég kemény lapelőnyt tud generálni, főleg ha hálós lényekről van szó. Még azt is érdemes megemlíteni, hogy nem csak a kézből kijátszott lényekre vonatkozik, hanem akármilyen tokenre, akár követő által termeltekre is.

    Motyogó kultivátor (8): Szerintem a most megjelenő öt epikus közül a legerősebb, viszont a sima követőjévél összehasonlítva nagyon szembetűnő a képességbeli gyengülés. Ez picit ellentmondásosnak tűnhetett, de valahol azt érzem, hogy két nagyban különböző koncepcióról kell, hogy beszéljünk. Ez struktúrájában fixen el fog térni a 4 lapos verziótól, ami kihasználja az 5 lapos kezdést és a beépített laphúzást, kíváncsi vagyok mi fog kisülni belőle.

    Replikáció (6): Ebben a lapban picit több potenciált látok, mint az eddigi faék tokentermelésekben, de azért ezzel kapcsolatban is vannak fenntartásaim. Nyilván az első képessége nem elégséges, hogy hagyományos pakliban helyet kapjon, a második képessége teszi érdekessé, de ez egy nagyon win-more effekt, nem szívesen használnék egy ennyire megbízhatatlan lapot. Ahol mégis előbukkanhat, az a már emlegetett tőrös koncepció, de persze ott sem az elsők között.

    Sárkány úrnő (6): Egyértelműen a leggyengébb epikus a mostani szettből. Már az eddigieknél is utalgattam, hogy egy ilyen pakli struktúráját át kell alakítani, hiszen se nem korlátozzuk az ellenfelet, se nem tudunk erős tempót diktálni, viszont az eddigi sárkányok elég drágácskák és lassúak, nem érzem, hogy jól illeszkednének egy ilyen kontrollos környezetbe. Ez természetesen változhat későbbi kiegészítőkkel, és persze már most sem tilos próbálkozni vele, de érdemes a drágább darabokból csak a legjobbakat kiválasztani, és sok olcsó lappal kiegészíteni.

    Zuon, az ajándékozó (8): Személy szerint ez a kedvencem, hiszen az öt közül csak ennek nem volt régi követője, így nem is nagyon voltak játszva hagyományos közeli versenyeken. Hasonló félelmeim persze itt is vannak, mint a sárkányoknál, hiszen a drakolderek sem kimondottan olcsóak, viszont a jelzőmahinálós képessége sokkal több stratégiai elemet visz a játékunkba, mint a többi epikus képessége. A főnixek pillantása (7): Nem tartom egy rossz lapnak, de az Illúziószurkálás univerzálisabb és jóformán már azzal sem találkozni, így picit kétlem, hogy nagy karriert fog befutni. Viszont direktsebző paklikban, és olyanokban, ahol támaszkodunk valamilyen szinten a tűzszinergiára, oda tökéletes lesz 1-2 darab.

    A Kahnok vezére (9): Mind Kragoruba, mind avatárba nagyon keménynek tűnik, a kijátszó által dobatás meccsdöntő lehet ezekben a paklikban, hiszen az ellenfele legtöbbször védekező játékra áll be side után, szóval egy eldobatott A nagytanács ítélete, vagy egyéb ősmágiás ellenlap után sokkal nagyobb biztonságban érezhetjük magunkat. És akkor még nem esett szó a másik 3 képességéről és a teljesen ormótlan statjairól.

    A szerelem hatalma (7): Egy manás cantrip bűbáj, tehát nagyon rossz lap már biztos nem lehet. Igazából a képessége is teljesen korrekt, ha a metában sok a lényes, őrposztból nyerő pakli, akkor megfelelő késleltető kártya lehet, ami időt ad, hogy felvegyük a tempót velük.

    Aranyfésű (6): Ha még nagyon sok is lenne a metában a kalandozó, akkor sem feltétlenül érné meg játszani vele, hiszen asztalról csak nagyon speciális esetben csinál valamit. Persze mindenképpen pozitív, hogy a szirénekhez érkezik valami kis szinergia lap, kérdés, hogy ez mennyire lesz elég.

    Bájoló (9): Ha csak azt néznénk, hogy kettőért dobat egy általunk választott lényt, és kapunk mellé egy extra testet már az sem a legrosszabb biznisz, de manapság a 2-3 költségű lények olyan képességekkel rendelkeznek, hogy ez a lap totál meccsdöntő lehet, ha az ellenfél kezében találunk egy megfelelőt. Csak félelmetesebbé teszi, hogy A kalandozók védőszentje és A hét törzs főnöke mellett első körben is kifér.

    Bűbájszövő Beatrix (5): Nagyon nehéz belőni a lapot, hiszen konkrét bűbáj pakliról nem nagyon tudunk beszélni az elmúlt időszak tapasztalatai alapján, de az az igazság, hogy ha lenne, akkor is előbb játszanék Fezmin gépezetével, ehhez a képességhez túl drágácska szegény. Habár van egy kis védelme a reakcióktól, és későbbiekben képes szinte fixen bevédeni két bűbájt is, ezért egy lassabb verzióban kipróbálható, de valahogy túl körülményesnek tűnik.

    Éhező bestia (4): Találkozhattok pár olyan lappal, amelyen el van magyarázva az adott képesség. Ez nyilván a kezdők számára segítség, de pont ebből adódóan ezek a lapok nem képviselnek különleges erőt. Sealeden és drafton pesze játszható.

    Mágikus seprű (8): Ahogy már az előzetesben is bemutatásra került, nem egy mindenhova kötelező darab, viszont olyan paklikba, amik megteremtik a lehetőséget, hogy elhúzódjon a játék (Harangmester), vagy amelyek bővelkednek varázspontban (Manafamiliáris, Manafonál kontroll) megfelelő lehet. Esetleg gyűjtőgeneráló paklik is találhatnak neki helyet, ha jókor használjuk, akkor a legnagyobb mumust, Artagor a zsonglőrt is meg tudjuk oldani vele, vagy legalábbis lose-lose szituációba hozni az ellenfelet, a kisemmizés utáni lapdobatás által.

    Pszion, a tudat tükre (7): A mentális „koncepció”, ha lehet így hívni egy elég érdekes dolog a HKK-ban, talán még sosem volt kiaknázva a teljes benne rejlő potenciál, ami lehet, hogy amúgy nincs is. Nem azt mondom, hogy Pszion hozza majd a megváltást, de azért szélesíti a lehetőségeinket, hogy az amúgy is erős Neuroblasztokat és Szirének hívásait újra ki tudjuk játszani.

    Sárkány behemót (7): Valahogy túlságosan drágának tűnik ez a lény, habár a manapság menő védelmekből rendesen bevásárolt. Ekkora költségért nagyon rossz biznisznek találom, hogy nem kapok kijátszáskori képességet, ráadásul az életkioltó elterjedésével már különösebb garanciám sincs, hogy fogom tudni használni az -es képességét (amiért még további VP-t kell költenem). Nincs nagy bajom a lappal, de ekkora befektetésért ma már sokkal jobb dolgokat tudok kapni. Óriás pakliban szerencsére már második körben is lesz értelme kijátszani, oda prémium lesz.

    Szinguláris szaggató (7): 11 pontot akartam rá adni, de azt nem lehet, így lett 7. Annyit érdemes tudni róla, hogy az egyik legnagyobb meme lap volt a tesztelésen, ráadásul nem gyakoritól kezdve, az ultraritkáig minden ritkaságban megfordult, de végül maradtunk az arany középútnál. Az áramlása próbálja valamennyire univerzálissá tenni, bár szinte minden nem-járjas pakliba jobb a Lávacsepp. Ugyanazok a védelmek találhatóak meg rajta, mint a Sárkány behemóton, de legalább az ellenfelet is belassítjuk, még ha le is lett szedve. Kragoruba viszont elég jól illeszkedik, valószínűleg ott fogjuk legtöbbször kijátszva is látni, de avatárban is elég alpári lesz.

    Timera átka (8): Timerába kegyetlen erős lapnak tűnik, egyért instantból dobatni hármat, de az az igazság, hogy máshol sem tudunk nagyot veszteni vele, a legkedvezőtlenebb esetben is visszahúzzuk a kör végén a lapot. Kíváncsi vagyok, hogy más paklikban mennyire fognak kísérletezni vele, mostanára a kioptimalizált hagyományos deckek szinte teljes egészében fixen működő lapokból állnak, de például egy Harangmesterben meg lehet tolni, miután az ellenfél már nem tud lapot kijátszani.

    Timera szolgálólánya (6): Ő már kevésbé kecsegtető, mint az előző lap, egyik képessége sem olyan brutális, hogy szívesen berakjam egy nem-Timera pakliba. Oda viszont korrekt, nem az elsők között fog bekerülni, de bőven játszható kategória. Külön öröm, hogy nincs negatív effektje.

    Tudati blokkolás (9): Megint egy olyan lap, ami olyan paklikban tud igazán csillogni, amelyek erősen lassítják a játékot. Nyilván borsos árat fizetünk azért, hogy többször is tudunk vele counterelni, de ha ezt a lapelőnyt hasznosítani tudjuk, akkor nyert ügyünk van. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy a gyűjtőből csak akkor kerül a Semmibe, ha sikeresen létrejön, tehát egy countercsatában alakíthatjuk úgy, hogy a Tudati blokkolás meg legyen akadályozva, mégis mi kerüljünk ki győztesen belőle, és következő körre ismét legyen reakciónk a gyűjtőben. Mondjuk, ehhez már tényleg kell valamilyen ÉP támogatás. A mentális ikon sem hanyagolható el, Mentát familiárisával Zarknod börtönében eléggé bestabilizálja a pozíciónkat.

    Varn Banett királynő (8): A manók talán ezzel a szettel kerülhetnek fel a legjobb paklik közé, és ebben Varn Banettnek is nagy szerepe lesz. Az AO-s Manó tekercsek már megmutatta milyen laphátrány nélkül kijátszani ingyen manót, most erre még egy lap képes lesz. Ezen felül az ellenfél dobatásait is el tudja hárítani, kijátszva pedig számos érdekes kombinációnak biztosít terepet.

    Wyscanzi visszhang (6): Elsőre nagyon megörülhettünk ennek a lapnak, de jobban belegondolva igazából nincs is sok dolog, amit el tud csenni. Főleg a tokenek (Elektrogömb, Wyvern, Dobótőr) jönnek szóba, az önálló jelzők, meg a Szemétdomb, ami igazán meta. Mondjuk nem érdemes megfeledkezni erről a lapról, a jövőben még bármikor lehet rá nagy szükség. Akadémia (8): A régi verzió is jó erősnek számított anno, bár ott csak 1 kör múlva kezdett el dolgozni. Ez a verzió rögtön működésbe tud lépni, csupán 2 aktív lényre lesz szükségünk. Ami tehát rögtön beugrik, az a mostanában reneszánszát élő Molluszkos épület paklik, ahol a játék eleji fatty mellé elég csak kikeresnünk egy Sivarát, illetve Raia követője, ahol ugyanúgy Sivara és a követő által termelt Kisebb angyal fog segíteni a felépítésben. Szerencsére első körben nem ad VP-t a durva pörgések megelőzése érdekében, de egy rezisztens, nehezen leüthető permanens erőforrás így is alap kell, hogy legyen hasonló koncepciókban.

    Augur tornya (7): Egyszerre biztosít védelmet a lényeinknek és potenciális kivégzést, a kérdés persze az, hogy milyen pakliban tudjuk rendesen kihasználni. Rá lehetne vágni, hogy az „életes” koncepcióban, de az valahogy nem akar összeállni egy teljes egésszé, inkább különféle koncepciókban kerülnek elő a lapjai, főleg Hegymélyi keltetős kalandozóban, oda meg sajnos nem pont ideális. Sivara neve mondjuk itt is megemlítendő, de azért itt több lény kell ahhoz, hogy hasznot nyerjünk ki a toronyból.

    Aurgir tőre (6): Az oldschool KF-es pakli már fél lábbal a sírban van, nem gondolom, hogy ez a lap fogja visszarántani. A védekezése mondjuk érdekessé teszi, meg tudja oldani az első körös Vízitündért és Öntörvényű krabbert, ha valakit még 2018-ban is terrorizálnának, de erre a funkcióra már több tucatnyi jobb lapot tudunk használni. Drafton viszont nem fogunk szomorkodni, ha hozzánk kerül, hiszen közel ingyen juttathat minket lapelőnybe.

    Avengir talizmánja (8): Irtó nehéz jól belőni a lapot. Nagyban függ a meta gyorsaságától, összetételétől. Az is lényeges, hogy a színe már-már túltelített a reakciókkal, potenciálisan melyik top countert tudjuk elengedni, hogy beférjen a talizmán? Semmi esetre sem írnám le a lapot, a reakcióba épített erőforrás nagyon hasznos, ráadásul saját magát is mindig vissza tudjuk venni a termelt Szerencsetollal (késleltetve persze), a kérdés csak az, hogy erre a funkcióra hajlandóak vagyunk-e ilyen költséget kifizetni.

    Elkötelezett (5): Nem igazán gondolom, hogy lenne épkézláb paklija, ráadásul a Gyógyító motyogóval összehasonlítva fájdalmasan nagy a különbség. Nem látom azt a szitut, amikor a -s counter képességével teljesen lelockolna. Ettől függetlenül nem-hagyományos környezetben juthat gyengébb szerephez.

    Félelf novícius (5): Tulajdonképpen az ilyen gyakori lapoktól nem is szabad túl sokat várni, direkt úgy vannak tervezve, hogy az újonnan becsatlakozó játékosok számára egy jó kiindulási alapot biztosítsanak, és ezt a küldetést a Félelf novícius is teljesíti.

    Fénymágus (9): Meglepő lehet a pontszám egy elsőre korlátoltnak tűnő keresésre (és visszavételre), de ilyen olcsón, lénnyel eddig nagyon ritkán kerestünk. Ráadásul Fénymágus még vissza is adja azt az 1 varázspontot a kör végén, ebben segíteni fog az etnikuma is, ami mint tapasztaljátok, több lapot is kap. Most már csak azt kell átlapozni, hogy miket lehet érdemes vele előkapni a pakliból. Nyilván ezután a paklinkat is így fogjuk felépíteni, tehát nagyon masszívan megérős lapnak ígérkezik.

    Gyáva manó (9): Nincs valami komplikált működése, az tény, de így is rengeteg potenciál rejtőzik ebben a lapban. Korai játékban ingyen juttathat minket lapelőnyhöz, később már a 2 VP-t is szívesen ki fogjuk rá fizetni, és pont ezen flexibilitása miatt kaphat helyet sok pakliban. Raia így is egy erős kontroll színnek számított, főleg a counterei miatt, most talán még magasabbra tör. Manó deckbe, ahol a Manó tekercsek/Varn Banett/Démoni bölcsesség miatt még effektíve lapot sem vesztünk egyenesen beteg lesz.

    Hirwendis (7): Szeretem a hozzá hasonló lassító lapokat, nem termel iszonyatos előnyt, de teljesen meg tud akasztani egy tempódecket, vagy belassítani azt, amíg valamelyest mi is ki tudunk épülni az asztalon. Akkor járunk legjobban, ha vissza is adja a lapot, már csak azért is, mert ha kettőnél több lapra működött, akkor feltételezhetőleg már amúgy sem álltunk túl jól. Etnikumra tetszik igazán, rég érkezett olyan védekezős lény, amely csinál is valamit, és nem 0 a sebzése.

    Inkvizíciós tisztogatás (9): Annyiban tudnám hasonlítani Avengir talizmánjához, hogy itt is az átlagosnál nagyobb költséget fizetünk ki, hogy valamilyen módon lapelőnybe kerüljünk. Az, hogy védekezésből is működik mindegyik képessége óriásit dob a lapon. A Gyáva manónál megjegyeztem, hogy a szín kapott egy erős dobatást, ennél illik megjegyezni, hogy kapott egy erős leszedést is mellé.

    Landragór börtöne (7): A mindkét játékosra ható hátráltató lapok nem szoktak bejönni, de egy olyan összeállításban, ahol főleg általános és azonnali varázslatokkal játszunk, el tudom képzelni. Kör végi cantrip, és először az ellenfélre fog hatni (kivéve ha kivédekeztük), szóval messze van a használhatatlantól, de meglátásom szerint manapság már túl körülményes egy ilyen lap köré építeni paklit.

    Malkori íjászmester (4): Kellemesen átlagos gyakori.

    Megtisztult leány (5): Valós okot nem látok rá, hogy miért vele játsszak Fénymágus helyett, talán ha érkezne 2 VP-s Raia bűbáj, amit korai körökben szívesen kikeresnék/kiraknék vele. Emiatt a jövőbeli lehetőség miatt kap 5 pontot, de egyébként nem tartom jó lapnak.

    Thu’zad (8): Úgy látszik ez a kiegészítő nagyon ráment a Raia keresésekre. Még mielőtt nyúlnánk a Zarknod bilincsünk után megjegyezném, hogy ez is ugyanúgy vissza tud vetetni. Egy érdekes koncepcióképző kártyának tűnik, számos régebben megjelent lapot előránthat egymaga, elég csak egy kiegészítőt visszaugrani (Thu’zad merengése és hazaérkezése), vagy a mostanában már ritkábban használt Fénylő horizont, Thu’zad utazása, amelyekkel egy elég testes erőforráskontrollt hozhat össze.
    Vérmanó (7): Picit szomorú vagyok, hogy csak a két altípusának megfelelő lappal lehet helyettesíteni, azért ez erősen limitálja a Vérmanó használhatóságát. Azokba mondjuk nem tűnik rossznak, mindkettő jól hasznosítja a gyűjtőbe égetést, ezenfelül asztalról is hasznosak a képességei, de egyiket sem ezzel a lappal fogom indítani. Érdekes jelenség, hogy 0-ra helyettesíthető lapra is került counterdrágítás, eddig ilyennel nem nagyon találkoztunk.
    A bölcsek kívánsága (9): Úgy érzem, hogy ezzel a lappal válhat versenygyőztessé a már sok éven keresztül támogatott blokkoló pakli. A járj-kompatibilis költség és a Szemétdomb nerf egyaránt kedveznek neki, de elsősorban a képessége miatt lesz alap minden blokkolós koncepcióba. Elég mindössze 1 max. VP-t bukatni a kijátszása előtt, és már kapjuk is vissza a költségét és a befektetett lapot, egy kis gyógyulással megfűszerezve a dupla életkioltós leszedés mellé. Ez persze nem zárja ki, hogy másfajta paklikban is előbukkanjon, de maximális hatásfokon olyanokban fog működni, amik kimondottan a max. VP csökkentésre vannak kiélezve.

    A rhattenthetetlen (6): Az előbb prezentált lap miatt ezzel a lappal is találkozhatunk majd, persze nem egy kontrollban, de egy járjas Kragorus verzióban, vagy egy kalandozósban, ahol azért lássuk be, elég serényen tudja csipegetni az ellenfél max. VP-jét.

    Akvamarin fókuszkristály (9): Itt is elnézést szeretnék kérni, hogy lemaradt az altípusa a lapnak, de ettől ő még egy teljes értékű, gyönyörű fóki. A képessége brutál erős, minden földi jóval ellát minket, de a legtöbb pakli nem fogja tudni kifizetni azt a 2 szörnykomponenst, és bár egyes esetekben olcsóbban jön, elsősorban Lépéselőny mellett és Teremtő Rakshallionban látom felbukkanni. Viszont magát a fókuszkristály paklit ezzel a lappal fogom kezdeni, oda kiemelkedő.

    Baljós szingularitás (4): Alulról kompatibilis számos lappal, nincsen jövője, de jelenje is alig.

    Berill fókuszkristály (7): Talán a lopás volt az utolsó lefedetlen funkció a fókuszkristályoknak, így már mindenkinek teljes lehet az ásványgyűjteménye. Picit különlegesebb költséget kapott, ezzel megágyazva egy jövőben fejlesztendő járjas tárgy paklinak, de meglátásom szerint a fókuszkristály paklinak így is a legkisebb gondja megtermelni az erőforrást, inkább, hogy nem jönnek létre a lapjai, ezen pedig az anti-mágia: 0 sokat fog segíteni.

    Csekély motiváció (4): A spell-alapú counterelés alapjáraton azért jó, hogy tempót nyerjél vele, vagy legalább egálba gyere ki, erre meg az van írva, hogy tempóhátrány.

    Evolvált pókvadász (7): Lassú kontroll lény, vajon van-e még ilyennek létjogosultsága? Nehéz megmondani, semmilyen koncepcióhoz nem köthető, de elég erősen lenyugtatja az asztalt és huzatja velünk a kör végi lapokat. Tipikus olyan lap, amit majd a meta határoz meg, hogy mekkora szükség van rá.

    Ganüid extraktor (8): Kézből működő képességek általában sok lehetőséget rejtenek, legtöbb reakció nem működik rájuk, így szinte mindig számíthatunk arra az effektre. Végső soron elmúlásjelzőt osztani egy korrekt képesség, de talán nem annyira jelentős, hogy emiatt hagyományos pakliban helyet kapjon, viszont ha valahogy hasznosítani tudjuk, hogy csak a gyűjtőbe kell dobni, akkor már megérheti játszani vele. Nem kell nagy dolgokra gondolni, akár egy Nekromanta pálcával visszarakva már tudjuk használni a visszavetetős képességét. Néha meg simán kijátszva húzhatunk egyet, szóval összességében egy sokoldalú lapról van szó.

    Ganüid kaptár (7): Erős támogatás a ganüid paklinak, az amúgy haszontalan Ganüid ifjoncokkal úgyis tele szokott lenni az asztal, szóval nem nagyon kell attól tartani, hogy nem lesz, aki felépítse, onnantól pedig az ellenfélen áll, hogy mikor oldja meg.

    Ganüid ritualista (7): Bár a bilincses verzióba blank, más felfogású ganüid paklikban játszható, elég nagy a repertoár a kikereshető ganüidek és morfok terén. A kompenzációja viszi tovább az előző kiegészítőben megkezdett kézbetermelős történetet, amely lehetőséget ad, hogy szívesebben játsszunk olyan lapokkal, mint a Megnyilatkozás vagy Eleonóra. Főparancsnok mellé pedig kimondottan izgalmasan hangzik.

    Hegyikristály (7): Nem tudok sokat írni erről a lapról, több hasonló fókuszkristály jelent már meg, ez meg erősítve lett egy anti-mágia: 0-val.

    Holdkő fókuszkristály (7): Ez is nagyon erősen hajaz a Gyémánt fókuszkristályra, mindenki majd válogathat, hogy melyik színű kaviccsal szimpatizál jobban.

    Légből kapott hasonlat (4): Tipikus draft lap, annak tökéletes.

    Obszidián lepel (7): Egész hatásos ideiglenes megoldást nyújthat bizonyos lapokra, és egyben egy megoldandó veszélyforrást az ellenfél számára, hiszen hamar le tudja nullázni a max. VP-t. A bölcsek kívánságánál már megelőlegeztem, hogy versenypakli lehet a blokkolóból, amiben ez a lap is könnyen feltűnhet.

    Rhatt apró ügynöke (6): Sajnos magában ez így laphátrány, bármennyire is idegesítőnek tűnhet elsőre. Picit azt érzem, ha nem tudjuk kivédekezni, akkor nem is fogjuk szívesen kijátszani, tudunk helyette hasznosabb lapot találni, amire el tudjuk költeni a varázspontjainkat. Sideba persze beférhet, kombópaklik ellen működhet, amik sok keresést és manatermelést alkalmaznak.

    Rhatt haragja (7): Nagyon nagy gond nem lehet, hiszen 1-ért jövő cantrip bűbáj, de azért érdemes lehet picit továbbolvasni a lapot. Játék korai fázisában egy manát bukatni óriási dolog, teljesen keresztbe húzhatjuk ellenfelünk számításait. Miután kint van a lap már jobban fog számítani rá, aszerint alakítja a körét, de így is egy konstans stresszfaktor lehet számára.

    Ez volt tehát a jó jellemű lapok elemzése, a következő felvonásban a semleges jellemű lapokat mutatjuk be nektek.

    Szatmári Bálint

    Létrehozás: 2017. november 28. 09:19:59
    Utolsó frissítés: 2017. november 28. 14:13:38
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.