Vissza a Főoldalra
 
Május 18-án szombaton részt vennél-e egy HKK versenyen, amit a Board Game Expo-n rendeznénk a ComicConon? (Belépő van, nevezési díj nincs, nyeremény van.)

1) Igen, megyek a rendezvényre, szívesen részt veszek a HKK versenyen is.
2) Megyek a rendezvényre, de a HKK versenyen nem indulok.
3) Nem megyek a rendezvényre.
4) Nem tudom még.
5) Nem érdekel.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
A démonkapu kinyílt
(Kalandok Földje életkép)
Küldd el képeslapként!
Addig senki sem sejtette, hogy más létsíkok teremtményei képesek átlépni a különböző dimenzióréseken (vagy hogy egyáltalán lézeznek átjárók), míg meg nem nyílt a démonkapu az 1. zónában. Mindenfelé perzselő lávapatakok folytak, valamint démonok bújtak elő fészkeikből, hogy válogatás nélkül osszák a halált Ghalla kalandozói között.
Nézz szét a galériában!
Board Game Expo 2024.05.18-19.
HKK Tiltott mágia döntő videó
Májusi verseny formátuma
Beholderes HKK verseny március 16. - Versenybeszámoló
Megjelentek az új Alfa paklik!

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47065)
Lapötletek (64943)
A májusi verseny páros legyen vagy egyéni? (ÚN-ről és formátumról 2-3. körben szavazunk) (29)
[HKK Piac] Régi lapok (1521)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9480)
[HKK Piac] Eladó lapok (141662)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Mágusok alkonya lapelemzés 1.

Mielőtt belevágnánk a pontozásba, érdemes egy-két szót ejteni az értékelési skáláról, hiszen nem árt kontextusba helyezni a várható pontokat.


  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó papír, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok, a rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretném minél nagyobb szélességében használni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    A lapelemzés struktúrájáról végezetül még annyit, hogy az egyes színeken belül mindig a ritka lapokkal fogom kezdeni, a nem gyakori és a gyakori kártyákkal folytatva. A változatlan formában újrakiadott lapokat (Pihenő, Bufa kódexe, Ősi béklyó, Chara-din fattya) és az őslicheket természetesen nem fogom pontozni. Lássuk hát!

    Harcias morf (8): A Világégésben megjelent morfok csodás karriert futottak be, különösen a ritka példányok, a Harcias morf pedig könnyen csatlakozhat majd Halálos és Domináns cimborái közé. Első pillantásra nem sokkal több egy Harcostársnál, a két zanszilánk azonban valójában óriási különbség, a legtöbb pakliban egy-két építésért fog a játékba kerülni. Sokoldalúságát növeli, hogy nem altípus, hanem szín mentén "szerveződő" lényes paklikban is használható, amivel akár olyan - eddig morfok szempontjából idegen - paklikba is beférhet, mint mondjuk a Raia követőjés összeállítás. Napestig ízlelgethetnénk a benne rejlő lehetőségeket, ami jól mutatja, hogy remek kártyával állunk szemben.

    Zoárd itala (9): A Csodatevő Fenyő Zoárd annak idején hatalmas segítségnek bizonyult a (főleg) követős paklik számára, mostanában azonban már ritkábban fért be a kiegészítő paklikba, köszönhetően sérülékenységének. Itt van azonban most az utód, a Zoárd itala, amely nem csak a drágítás + Átkozott követő kombókkal bánik el nagyon csúnyán, de a gonosz Ősi rúnákat és Semleges csatamezőket is melegebb éghajlatra küldi, melynek köszönhetően a korlátozó szabálylapok számára is szuper ellenszere lehet a letiltásoknak. Sok side fog vele kezdődni.

    Driosz (8): A lap, mely a feledés homályából a versenyasztalokra csábíthatja A legfőbb követős avatár paklit, ahol kegyetlen elsőkörös papír lesz. És ez csak a legnyilvánvalóbb felhasználási módja volt: Kragoru familiárisa mellett is bőven lesz benne fantázia (főleg Lassan járj! mellett), de mivel az egész asztalt nézi, ezért rengeteg egyéb esetben is kijöhet majd egy-két manáért. Ez utóbbi már egy anti-mágiás instant laphúzásért sem feltétlenül rossz biznisz, itt pedig ráadásként még egy hatalmas életes lényt is kapunk mellé, akinek képessége is nagyon erős a mai metában.


    Időlassító (10): Az Időlassítóról ordít, hogy a szükség szülte, ám ahogyan a mondás is tartja, a szükség nagy úr - nehéz vitatni, hogy kellett már egy ilyen lap a játéknak, hiszen az egykörös pörgések és végtelen kombók nyilvánvalóan nem voltak éppen pozitív hatással a játékélményre és a HKK egészére. Ha pusztán ellenlap lenne, az persze még nem indokolná a maximális pontszámot, az azonban garantálható, hogy az Időlassítóra számos hosszú távra berendezkedő pakli fog épülni, és olyan elfeledett narancs papírok kerülhetnek majd előtérbe általa, mint Az együgyű.

    Ősmágikus térfixáló (8): Egy egészen különleges side-lap, amely nevével ellentétben nem ősmágiás, arra azonban talán jól rávezet, hogy mikor is vehetjük nagy hasznát. Az azt hiszem egyértelmű, hogy a drágító szabálylapok ellen fogjuk hasznát venni (ez egyben azt is jelenti, hogy a lapot mindig vissza fogjuk kapni rá). De vajon mikor? Igazából két esetben lehet létjogosultsága. Az egyik az, amikor nincs túl sok használható ősmágiás lapunk, hiszen ekkor legalább egy univerzális olcsóbbítást kapunk általa. A másik eset pedig az, amikor valamilyen olcsóbbításunk vagy drágításunk miatt az ősmágia nem opció számunkra.

    Sárkány úrnő (8): Igazán sok extrával nem bővült az eredetihez képest a Sárkány úrnő, a rezisztencia azonban olyasvalami, amivel jelenleg semelyik másik követő nem büszkélkedhet. Ez egyben azt is jelenti, hogy ha sárkányaink egyszer az asztalra kerülnek, akkor onnantól nagyon nehéz lesz már elpusztítani őket, így egy nagyon stabil hordát kapunk, amely sebességben ugyan nem biztos, hogy fel tudja venni a versenyt mondjuk Leah vagy Raia követőjével, a várhatóan lassuló metagame miatt azonban ez a bizonyos stabilitás nagyon sokat érhet. Előszeretettel fogják próbálgatni vele a szárnyas fenevadakat.


    Lomha morf (9): Életes háló, mindezt szinte ingyen, korrekt méretekkel? Álmodhat ennél szebbet egy lényes pakli az ellenfél belassítására? 2014-ben aligha - ennek megfelelően a lehető legkülönfélébb deckekben fogjuk viszontlátni.

    Apró morf (8): Első pillantásra érthetetlenül magasnak tűnhet a pontszám egy efféle hitványság számára (az én fejemben még a 9-es is megfordult), vegyük észre azonban, hogy Őrült Enkala, az animátor mellett mennyire brutálisnak is számít majd, teljesen új dimenzióba helyezve a gólemes összeállítást. Ezen túl Tharr követője mellett is hiánypótló lesz (nagyon hiányzott már onnan egy ingyenes elsőkörös csonttermelés), korlátozott környezetben pedig más isteni követők mellett is fel fog bukkanni. Asztrális elmemarcangoló (7): Ha lenne valamilyen extra védelme, akár univerzális spoiler is lehetne, miután a permanens dobatások valószínűleg fel fognak értékelődni valamelyest, de Kragoruban így is bőven korrekt lap lesz, főleg Lassan járj! mellett, ahol a manabukatás duplán fájni fog az ellenfélnek. Mágikus védelmű társai mellett Zarknodos paklikban és Korlátozás mellett bukkanhat még fel.

    Damarthil hercegnő (8): A tesztelés alatt sokáig 2-ért jött és S-re termelte a fiókákat, ez végül kicsit át lett variálva, ami néha jobb, néha rosszabb lesz, ám lehetőséget ad a kombózásra is (például Mestermágussal). Na de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy Damarthil hercegnő önmagában nézve is egy nagyon jó lap, aki leginkább Zarknod börtönében és Korlátozás mellett fog virgonckodni, ahol a Főnix fiókák által biztosított lapelőny nagyon sokat fog számítani. Két fióka már 8-at, három pedig már 15-öt tud odacsavarni, így ha az ellenfél nem oldja meg hamar, komoly bajba kerülhet, de persze az se lesz rossz nekünk, ha a feltámadó fiókákra lesz kénytelen pazarolni szűkös erőforrásait. Hátránya inkább hangulatos, mintsem hogy jelentősége legyen.


    Kémsárkány (8): Ez a pajkos, ám nem is olyan kicsi sárkány szintén jó szolgálatot tehet az előbb említett paklikban, ahol a "te mindig a rosszabbat húzod, én meg mindig a jobbat" manőver önmagában is elég lehet a győzelemhez, az pedig már csak hab a tortán, hogy eközben könnyedén elpusztít bármit, ami az útjába kerül (ha más nem, az ellenfelet). Sárkány úrnő és Kragoru familiárisa mellett még durvább ár-érték arányt sajtolhatunk ki belőle, így ezen deckekbe is kötelező lesz a használata. Az egyedi képesség miatt külön dicséret jár neki.

    Kronomágikus homokóra (7): Egyszerűsége ellenére bőségesen van fantázia a lapban, ezt kár lenne vitatni, hiszen a játékosok rögtön elkezdtek agyalni azon, miként lehetne a legjobban hasznosítani a Kronomágikus homokórát. Képmással vagy Goblin futószalaggal akár kétlapos "majdnem végtelenszer jövök" kombót is összehozhatunk vele, ami mindenképpen említésre méltó. Hogy stílszerűek legyünk: az idő eldönti majd, lesz-e létjogosultsága az efféle papíroknak.

    Szirén császárnő (7): Talán magasabb pontszámot is kaphatott volna, ez azonban nagyban függ attól, hogy a szirén pakli, mint olyan, mennyire lesz ütőképes, hiszen maximális hatásfokkal ott fog dolgozni. Persze avatárok közé, és főleg a már sokat említett Kragorus összeállításba is berakható - utóbbinak Lassan járj!-as verziójába igen jó lesz 3 VP-ért kapni egy megamonsztert, amivel ellophatunk bármit, méghozzá aktívan.

    Szirén gésa (10): Ha a császárnőnél lefelé kerekítettem, akkor úgy gondoltam, itt belefér a jóindulatú pontozás, hiszen a Szirén gésa egyértelműen az egyik legjobb semlegesítéses kártya lesz a kiegészítőben, amely önmagában meccseket dönthet majd el. A már most is versenyerős Zarknod bilincsés pakliba most is tökéletesen illeszkedik, de jó lesz az összes többi korlátozó szabálylap mellé, és még ki tudja hova - ha sokat lassul a metagame, akkor kis túlzással bárhova beférhet majd. És akkor még nem beszéltünk a fél év múlva megjelenő A hét törzs főnökéről, ahol még jobban kibontakozhat majd - addig Szörnyidomítással tehetjük költséghatékonyabbá.

    Az Úrnő sárkánya (7): Nem egy bonyolult példány, saját paklijában azonban a 2-ért 8/8 anti-mágiás és rezisztens körítéssel lesz annyira jó, hogy a 6 ÉP-s kijátszási feltételt meg se érezzük. Követőt nyilván nem fogunk már lőni mellette, de talán kárpótol majd mindezért, hogy kis túlzással egyedül képes leverni az ellenfelet két kör alatt. És ha már követőlövés: a Sárkány úrnő leszedését csúnyán megbüntethetjük vele.


    Zafír drakón (9): Kissé talán furán hat, hogy az új sárkányok legjobbika éppen a legkisebb mind közül, a Zafír drakón azonban annyira eltalált lap lett, hogy aligha fogunk ezen problémázni. Az olcsóbbítás és a rezisztencia talán rajta javít a legtöbbet, így ritka lesz az az eset, amikor nem vele akarjuk majd kezdeni a játékot - ha esetleg kettőt is sikerül belőle húzni, az sem kizárt, hogy az ellenfél rögtön össze is fog csomagolni. Leginkább ő az, aki miatt érdemes lesz erőltetni a sok counterrel felálló verziót, hiszen így már rögtön az ellenfél körében hasznosíthatjuk a kör végén felhúzott lapokat.

    Szirén kurtizán (8): Nagyon hasonlít az előbbiekben vizsgált Zafír drakónhoz, csak éppen ő a sziréneket segíti lapokkal és varázsponttal. A vízalatti csöcsös népség várható erőssége egy fokkal nagyobb kérdőjel, mint a sárkányoké (leginkább azért, mert most még kevesen vannak), ám ne legyenek kétségeink, társai mellett nagyon erős lesz a kurtizán, hiszen a lapot azonnal adja. Ez utóbbi miatt akár sok morffal játszó paklikban is megkockáztathatjuk használatát.

    Szirén papnő (7): A papnő a kurtizánnal ellentétben már tényleg csak a saját paklijában lesz jó - legalábbis ez mondhatnánk a képességéből kiindulva. A 3/4-es repülő lénylopás azonban 2 VP-ért van olyan jó, hogy korlátozott formátumokon (esetleg side-ból) lehetőséget biztosítson számára a bizonyításra.

    A változások kora (7): Nagyon érdekes lap - még szerencse, hogy létezik ez a jelző a magyar nyelvben, hiszen ügyesen kikerülhetjük vele a "jó" és a "rossz" használatát. A viccet félretéve: van benne fantázia, az egyszer biztos, Bonyi például Időlassítókkal alkalmazta a tesztverseny-győztes paklijában. Márpedig ha egy kártya a kiegészítő egyik legjobb lapjával kombózik, az azért annyira nem lehet rossz. A példából kiindulva kitalálható, hogy olcsó, és kizárólag kijátszási képességgel rendelkező (vagy az egész asztalra ható) lapokkal lesz érdemes kombózni.

    Lélektranszportálás (6): Egy leszedésbe rejtett lénylopás, némi csavarral. Hogy ez megér 3 varázspontot, abban nem vagyok biztos, hiszen a Szirén gésánál láttuk, hogy ezen a vonalon elindulva kapunk már komolyabbat is ennyi pénzért, az ősmágia, a védekezés és a kombó-potenciál miatt azonban nem vetném el teljesen.


    Szirén lányka (8): A kiegészítő egyik legegyszerűbb, és talán legrövidebb szövegű kártyája, mégis rendkívül jól eltalált darab, amely már a nulladik és az első körbe vihet egy-két váratlan fordulatot. A nulladik kör természetesen Villámháborúnál jöhet képbe: akár mi használjuk, akár az ellenfél, csúnya lesz majd ellopni vele egy Zanpókot, vagy bármilyen más elsőkörös gonoszságot.

    Hendiala szivárványköpenye (6): Hosszú távon lényegében semmibe sem kerül nekünk, mégsem látom, hova lenne igazán jó ez a lap, hiszen gyorsabb hordákba nem nagy szám a forrásimmúnitás, lassan deckekben pedig nem szívesen szorongatjuk majd, várva mellé a megfelelő lényt. Inkább korlátozott formátumokon látom benne a lehetőségeket, ott már többet nyomhat a latba egyedisége.

    Főnix fióka (4): Az alacsony pontszámot itt most elnézzük, hiszen alapvetően egy tokenlapról beszélünk. Drafton azért rá lehet majd menni a fióka-deckre. Batkamanó (8): Meglehetősen speciális counter, amely ezután asztalról semmit nem tud, csak ütni (igaz, cserébe akár izommal is érkezhet), a potenciál azonban ennek ellenére megvan benne, méghozzá azért, mert akár ingyen is érkezhet. A hatást semlegesítő lapokat ráadásul meg kell becsülni, hiszen egyelőre nincs sok közülük.

    Monukonstrumatik Abarrun (7): Megmondom őszintén, én kicsit redundánsnak érzem ezt a lapot, nem hiszen ugyanis, hogy a Teremtő erő és az Abarrun segítsége mellett éppen keresésre volt a legnagyobb szüksége az épület decknek (igaz, utóbbi már kezd kikopni). Ettől függetlenül természetesen használnám a saját deckjébe, ám igazán erős ettől függetlenül nem hiszem, hogy miatta válik majd az épületes koncepció. Ami miatt mégis jó pontszámot kap, az az, hogy egészen sok univerzális épület jelent meg az elmúlt egy-két évben, így valamilyen elvetemült, korlátozó szabálylapos épületes kontrollba egyedi erőforrásnak bizonyulhat, mint korábban Harq al-Ada. Higgyétek el, a Zénben debütáló Sziklavár megjelenése után egy fokkal kevésbé fog már ostobaságnak tűnni az épületes Börtön. ;)

    Óriásvarány (7): Az előzetesek során igen nagy vitát váltott ki ez a lap, hiszen egyesek kukába valónak gondolták, mások azonban igenis látták benne a potenciált. Az szinte biztos, hogy a permanens képességgel rendelkező kártyák minden eddiginél erősebbek lesznek a hálók miatt (amiből egyébként az Óriásvarányra is jutott egy), Varány Úr pedig könnyen megtizedelheti az ellenfél seregét, hiszen a leszedegetés közben az őrposztból is dolgozhat, aligha lesz ellenfele. Hogy A behemótok nagymesterét látjuk-e majd mellette, az csak a játékosokon múlik, hiszen nagyon sok tápot azért nem kapott ez az elfeledett követő.


    Shelma páter (9): Bárhogy csűrtük-csavartuk, azért csak jutott egy jókora spoiler a Raia pakli számára, mely egy teljesen új ponton erősíti a sokak által kedvelt (és talán még többek által utált) koncepciót. Sőt, rögtön két ponton is, hiszen a drágítás mellett lopkodni is tud, méghozzá permanensen, emiatt pedig más paklikban is helyet szoríthat majd magának. Istenek háborúján igen beteg lenne, így azt hiszem egyértelmű, hogy a formátum tiltott lapjai közé mindenképpen be fog kerülni.

    Szent kehely (7): Nem feltétlenül ő lesz az a ritka, akit mindenáron ki szeretnénk majd bontani, a használhatóságát tekintve azonban nincs nagy gond a Szent kehellyel - igaz, leginkább az előbb említett Raia pakliban fogjuk viszontlátni őt is. Hálója és jelzőleszedős képessége teszi igazán érdekessé - igen jól kezeli például a méltán népszerű Zseniális teknőst.

    Az élet illúziója (7): Tipikusan olyan lap, melynek erejét előzetesen igen nehéz felmérni, hiszen rengeteg lehetőség és kombó rejlik benne. "Hosszú távon" sajnos nem tudjuk kombinálni, miután a kör végén szépen bezárja a kiskapukat, és a színe sem feltétlenül a legjobb, nekem azonban mégis van egy olyan érzésem, hogy nem lesz ez egy elfeledett kártya.

    Aranyforrás (5): Életenergiás Isteni érzés pakli? Miután cantrip, ezért nem vészesen rossz, de nem hinném, hogy pont az Aranyforrásra kezdenének el a játékosok paklit építeni.


    A keresés lángja (6): A tűz pakli, mint olyan nem hiszem, hogy életképes lesz valaha is, hiszen az igazán erős Bűvös erdős verzió már rég nem elég jó (leginkább az ősmágiák miatt), van azonban egy újabb 1 VP-s speciális keresésünk, ezt mindenképpen jegyezzük fel. Az esetleges tűzerdőkbe persze kötelező.

    Sylvana (7): A Raia pakli agresszívabb verziójába mindenképpen betenném, ami egy versenypakli, így rossznak már közel sem mondható. A behemótok nagymestere counterekkel játszó verziójából sem hagynám ki - nagyobb kérdés persze, hogy lesz-e ilyen. Ezer világ őre (6): Hiába a Zénben megjelent remek lapok, a Lassan járj!-as kalandozó paklinak egyelőre nem sikerült betörnie a metagame-be, így a következő jövevénynek, az Ezer világ őrének is várnia kell a jobb pontszámra. A kalandozók védőszentje mellett azért még mindig kapunk személyében egy piszok olcsó permanens leszedést, ami nem lenézendő. Rezisztenciája még értékesnek bizonyulhat, már csak azért is, mert a kiegészítő legjobb lopása, a Szirén gésa pont nem viszi.

    Ganüid takarító (5): A ganüid pakli jócskán erőre kapott az idei évre, köszönhető a jóféle védekezéses példányoknak, és bár a Ganüid takarító személyében itt van a legújabb, sajnos nem mondható, hogy nagy jövő vár rá. Egyrészt azért, mert az új védekezés szabály nekik árt a legtöbbet, másrészt pedig azért, mert szegény takarító sem lett a legjobb - bennünket nem gyorsít semmilyen szinten, az ellenfelet pedig nem hátráltatja eléggé.


    Jég bogyola (8): A nekronozás nem a gyűjtőgenerálós paklik barátja, de talán még így is megvan az esélye arra a Jég bogyolának, hogy kiszorítsa a hasonló deckekből a lassan 20 éves Óriás patkányt. Általánosságban pedig egy igen jó kis univerzális tárgy, mely a legkülönfélébb paklikban (és formátumokon) lehet kellemes kiegészítő lap, köszönhető annak, hogy haszontalannak sosem fog bizonyulni.

    Vén Arfma (9): A színe miatt egy picit talán erősnek tűnhet a 9 pont erre a lapra, ám ha azt nézzük, hogy sokkal rugalmasabban és bátrabban használható, mint az előző kiegészítőben megjelent (és sokak által spoilernek tartott) Tl'urlang tojás, akkor nem butaság azt mondani, hogy Vén Arfma miatt bizony sokan el fognak gondolkodni a Rhatt használatán. Lépéselőny mellett már az első körben counterelhetünk vele, ott ráadásul a további életeket is jó eséllyel meg fogja kapni. Azt pletykálják, hogy a Moa homokfutóba különösen szeret bepattanni.

    Balladák könyve (7): Melyik az a pakli, ahol van csont, és jó jellemű lapot akarunk keresni? Kis gondolkodás után rájövünk, hogy a fókuszkristályok, melyek mellé bizonyára érdemes lesz használni egy-két darabot a Balladák könyvéből - legfeljebb elkincsezzük, ha van jobb nála. Máshova most még nem jó, de mivel a lapok igen nagy szeletét lefedi, ezért érdemes lesz a későbbiekben is észben tartani, hátha hirtelen jó lesz valamivel.

    Citrin fókuszkristály (8): Lassan, de biztosan kapják az erősítést az imént említett fókuszkristályok - ember legyen a talpán, aki fejben tudja tartani, melyik ásványhoz melyik képesség tartozik. A Citrin határozottan jól eltalált darab: semlegesítése könnyen elsüthető, ezért nem veszítünk sokat vele, ha várunk egy kicsit a kijátszásával - már csak azért sem, mert passzivizálásra működik, így az ellenfél körében is tudjuk használni. Önmagában sem vészesen rossz (ekkor visszaadja a csontot vagy a lapot), két fókinál pedig már bőven megérős, különösen akkor, ha játszunk mellé Mestermágussal is.


    Eklektikus ganüid (7): A Zanszilánkokban megjelent Nezopurrafix nem volt egy különösebben népszerű lap annak idején, így az első pillantásra igen durvának tűnő Eklektikus ganüidet is érdemes óvatosan megközelíteni. Bizonyos paklikat egyedül elcsomagolhat (például az előbb említett fókuszkristályokat, de gyűjtőgenerálós ellen sem rossz, csak hogy valami jobbat is mondjak), máskor viszont szinte semmit sem fog csinálni. Nagy kérdőjel.

    Ganüid pszeudopacifikátor (8): Keresés és laphúzás, mindez egyetlen varázspontért: ha lesz lap, ami életben tarthatja a ganüides összeállítást, az bizonyára a kimondhatatlan nevű pszeudopacifikátor lesz. Olcsó, két képesség, kombó-potenciál (gondoljunk csak a Mindenható ganüidre) - egyértelműen ő lett a legjobb a friss trióból.

    Ónix fókuszkristály (8): Még egy király kis fókuszkristály - leginkább ő (meg persze a Kristályőr) az oka annak, hogy 1-2 darabnál több semmiképp sem kell a Balladák könyvéből (de lehet, hogy még annyi sem). Semlegesítése inkább csak érdekesség, őt bizony rögtön ki akarjuk rakni, amint csak lehet - például az előbb tárgyalt Citrin fókuszkristályt keresve.

    A rend ereje (7): A lap, amely végleg leváltja A gyenge erejét és a Manacsapdát? Bizonyos értelemben igaz a kijelentés, három bökkenő van azonban. Az egyik az, hogy a Gyengének és a Manacsapdának még mindig jobb a színe. A másik az, hogy előbbinek van alternatív felhasználási módja is. A harmadik, és legfontosabb pedig az, hogy a kizárólag varázslatot counterlő varázslatok ideje már lejárt, így inkább korlátozott formátumokon fog csak szerephez jutni néhány kivételtől eltekintve. A félig-meddig etalon-jelleg miatt azonban jár a plusz pont.

    Időörvény (4): Az éjfattyakat és az egyéb gonoszságokat inkább Mágiapróbával szeretném végleg eltakarítani, mint efféle lapokkal időt húzni ellenük. Ha valamiért Rhattnak előbb tudunk helyet szorítani, mint Dornodonnak, akkor nagyon esetleg beférhet side-ba.

    A lapelemzés második felvonásában a semleges jellemű lapokkal foglalkozunk majd.

    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2014. december 2. 11:30:51
    Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.