Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az az Álomfogó?
Az Álomfogó világa
Megjelent kiegészítők
Szabálykönyv
ÁFK-t forgalmazó boltok
Rendelés
ÁFK klubok
Lapkereső
Versenykiírások
Álomfogók Szövetsége
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenőfal
Fórumok
Toplisták
Letöltés
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Az Álomfogó világa - Álom és Valóság

Csak nem gondoljátok, hogy a Révülők Világában e két fogalmat egyszerű meghatározni? Itt minden kicsit más, mint ahogy megszoktuk.

Nálunk az álom nem csupán az a néhány zavaros, néha ijesztő, máskor nevetséges kép, amit alvás közben látunk. De nem ám! A Révülők Világában álomnak nevezzük az álmodozást, a merengést, sőt, néha még a bambulást is: minden olyan "állapotot", amikor eltávolodunk a Valóságtól, és valahol más helyen, más időben bolyonganak a gondolataink. Álom az is, mikor a szívünknek kedves lányról, vagy fiúról ábrándozunk, s pl. elképzeljük azt, hogy hogyan fogjuk megmenteni őt, vagy elcsavarni a fejét. Álom minden vers, mese, kép, történet is, amit valaki kitalált: alkotójának álma, ami nyomban rügyet bont a Világfán, s minél több ember ismeri, annál többen látogathatják meg, csodálkozhatnak rá.

A révülők számára az álomvilág éppen olyan színes, valóságos és bejárható, mint a Valóság. De vigyázat! Az igaz révülő mindig meg tudja különböztetni a Valóságot az Álomtól!

Ez szigorú törvénye a Hét Sárkányőrnek! Soha ne keverd össze álmaidat, álmodozásaidat a valósággal. Meglehet, hogy révülőként egy álomvilágban képes vagy a gondolat erejével repülni - de ugyanez soha nem fog sikerülni a Valóságban, mivel a Valóság egyszerűen nem való gondolat-repülésre, sem bűbájolásra!

Ne keverd tehát össze a révülés (írás, olvasás, merengés, mesélés) közben bejárt Álomvilágot a Valósággal, mert akkor a Tetejetlen Fa törvényeit szeged meg. Miért nem szabad a Valóságban varázsolni, bűbájolni? Hiszen olyan izgalmas volna seprűn röppenni a suliba, vagy sárkányt nevelni a gardróbban!

Nos, azért tilos a varázslás a Valóságban, mert csak így maradhat biztonságban a Révülők Világa. Ha engednénk, hogy mindkét világban azonos dolgok történjenek, ha koboldok rohangálnának a Váci utcában, és táltos ökrök vontatnák a hatos villamost, a határok elmosódnának és a Révülők Világa megszűnne létezni.

Ezért a révülőknek kötelességük mindig figyelembe venni, hogy az Álom és a Valóság nem ugyanaz! Amit szabad és lehetséges az egyikben, azt tilos a másikban! A révülők tudják, hogy a sütőlapát alkalmas a repülésre - de soha nem használnák azt repülésre a Valóságban, mert akkor átszakítanák a két világ határát, amit a révülők Hártyának neveznek.

Hogy ez be ne következzék, az Álomfelügyelet láthatatlan ügynökei folyton figyelik az éberek világát, és megakadályozzák a bűbájolást, még mielőtt az bekövetkezhetne. Ha révülőtanonc vagy, soha ne feledd, hogy az álmok világát tilos összekeverni a valósággal, mert két rettenetes következménnyel jár:

  • Mindenki tök lököttnek fog tartani,
  • Az Álomfelügyelet, ha veszélyesnek ítéli, hogy folyton összekevered a két világot, örökre kitilt a Révülők Világából, és éberré bájol, hogy ne is emlékezz többé az Álmokra.

Nem éri hát meg bűbájjal kísérletezni a Valóságban, hidd el! Mikor azonban révülsz, mesét faragsz, vagy azt hallgatsz, ábrándozol és képet festesz, akkor ereszd bátran szabadon a fantáziádat, hiszen azért vagy révülő!

Mint már említettük, a Valóság és az Álmok Világa között a Világfa Törzsszintjén nyílik átjáró, melyet az Ébredés Ajtajának nevezünk. Ez nem csupán egyetlen kapu: több tucat, vagy száz is lehet belőle egyszerre, más-más helyeken - attól függ, az erre képes révülők hányat nyitottak ki éppen. A Valóságból az Ébredés Ajtaján át csakis a Törzsszintre érkezhet mindenki, s csak onnan révülhet tovább felfelé, a Lomb-, vagy lefelé, a Gyökérszintre. Egyedül a táltosok és legnagyobb varázslók képesek maguknak olyan Ébredés Ajtaját nyitni, ami egyenesen oda nyílik meg a Világfán, ahova menni szándékoznak.

Az Ébredés Ajtaja természetesen visszafelé is működik. Mikor egy révülő haza akar térni a Valóságba, előbb szintén a Törzsszint álomvilág-felöli oldalára kell utaznia, onnan nyithat magának kaput a Valóság bármely pontjára. Itt is érvényes a szabály, hogy csupán a leghatalmasabb táltosok és varázslók nyithatnak utat maguknak a Világfa Felső, és Alsó szintjein a Valóságba, mások nem, bár újabban a Hetek engedélyezték néhány bűbájosképzőnek, melyek túl messze vannak a Törzsszintttől, hogy tanítványaik számára iskolakezdéskor és záráskor közvetlen Ébredés Ajtaját nyissanak a Valóságra.


Álom és Valóság - két igazi, létező világ, ahol a révülő otthon érezheti magát, de csupán addig, míg különbséget tud tenni közöttük!

Bevezető | 1. A Világfa | 2. Révülők és éberek | 3. Álom és Valóság | 4. Az álomlények | 5. A Sárkány
6. Az Álomfogók | 7. A Jurták Szövetsége | 8. Sámánviadal


Létrehozás: 2007. szeptember 17. 11:20:37Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.