Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Tilretas öröksége július 25.
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
Tüskés hólyag
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ezek az óriási, visszataszító hólyagok a barlang plafonjára tapadva lesnek gyanútlan áldozataikra. A hatalmas, tüskés test általában már lezuhanáskor agyonzúzza a kisebb torzszülötteket, de egy megtermett galetkivel szemben a tüskés hólyag beveti számtalan csápját, amelyekkel áldozatát próbálja megfojtani. Miután megölte és felfalta áldozatát, a bélgázok távozásával keletkező felhajtóerőt használja ki arra, hogy visszaugorjon a plafonra." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
HKK Legendás cél: Roxat céhei
XXXIX. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Termikrajzás - zárás
VIII. Kelet-Magyarországi HKK Találkozó
Nyári MondoCon 2022.07.30. 07.31. – Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Könyvismertető - Árnyfal

A lista folytatása...
HKK Legendás cél: Roxat céhei (6)
[HKK Piac] Eladó lapok (141623)
XXXIX. Alanori Mini Olimpia (13)
HKK pakliszerkesztő (339)
Termikrajzás - zárás (1)
Excelsior (982)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Nézet:
Nekem a változások többségével nincs bajom kivéve a Kragért kár, neki elég lett volna egy drágító szabálylappal, vagy szabálylappal nem lehet használni is. Így azért ez túlzás a jelenlegi lapkészlethez nézve

Akinek meg nem elég amit eddig a mező kapott, hát remélem nagyon fogják élvezni a játékot egy Fókusz+ antiraksi ellen, ami a 2. körben 1 ZSZ-ből olyan szép végteleneket(és hány fajta variációban jöhet) csinál kb beleszólási lehetőség nélkül.... Inkább ezekkel van probléma, nem egy olyan lappal ami ellen bármely kontrol 50-50% eséllyel indul side után meg pláne, tele van rossz mecsuppal(sokszín,főtitkár,életenergia,korlát stb). Meg kellene nézni kik nyernek mezővel versenyeket, többségük más paklikkal is oda érnek az elejére...

Felmehetnek az átlag IK-k, amíg van komoly olcsóbbításra lehetőség és az alapból drága lapok aztán mindent is tudnak, mindentől is védve vannak lassan, ez így nem vezet előre.
 
Szerintem fölösleges a MTG-t valami szentként beállítani. Igen is szar a manahalál; nem azért kapsz ki, mert szarul játszottál, hanem azért mert az ellenfeled szerencsésebben húzott (feltételezve, hogy arányos föld mennyiséggel játszol). És ahogy Miklós leírta a mulligannel meg csak laphátrányba kerülsz. Nem igazán ideális. Mivel ez a mulligan és a MTG-nél alkalmazott teljesen más szerintem totál fölösleges az összehasonlítgatás.
A másik, hogy a problémás lapot mennyire tiltják: A Ragavan mai napig játszható rengeteg formátumon pedig iszonyat broken lap. De hagyjuk is ezt.

A kérdésem, hogy miért nem lehet megfontolni Gice javaslatát az epikus követőkre vonatkozóan? A júniusi nerf élesítésig még sok idő van. Ha a kiadói szándék valóban nem az epikusok erősítése akkor szerintem érdemes lenne elgondolkodni rajta.
A kedvelt lap jelzőtől ha úgysem tudtunk megszabadulni, használhatunk 6 oldalú kockát, és a megfelelő kedvelt lap esetén nőjjön 1-1-et az életpont ami 18-ról induljon. A 24 max így is elérhető. Ez a módszer talán kicsit kényszerítené is a több etnikum lap használatára és nem "egyforma" kontroll lenne az összes epikus 6-9 etnikum lappal.
Továbbá a narancs nélküli játékhoz képest lenne 2 ép kezdéskori hátránya, nehezebben törhetne törhető követőt is. Sokkal kiegyensúlyozottabb ötletnek tartom mint a beharangozott tervezett változtatást.
(erre légyszi ne válaszoljátok azt, hogy most nem dominálják az epikusok a versenyeket - ezzel mesterségesen gyengének beállítva azokat, mert remélem nem az a cél, hogy az epikusok legyenek mindenek felett)

Másik: Az Antiraksi pont a Fájdalom szépségével alkotta az első körös győzelem melegágyát. Nem túlzás mindkét lapot egyszerre gyengíteni? Nem volna célszerűbb előbb az egyiket, aztán megnézni hogy nem elegendő-e?
Az Antiraksit sajnálom nagyon, mert nagyon sok 3 vagy kevesebb lapos koncepció is nagy hátrányba kerül a gyengítése miatt. (nem, nem az első körös kipörgetések miatt!)

Ócsai L.
 
Sztem az 5%-nak is örülne. Évek/évtizedek óta az MTG majmolása megy folyamatosan arra hivatkozva, hogy Ő játszott vele és ez meg az mennyire sz.r volt, azt de frappánsan megoldottam, hogy jobb legyen.
Képzeld én is fociztam, mégsem próbálom Messi-nek elmagyarázni, hogy mit is lehet jobban csinálni.
Röhej...
Ez az "AMATŐRBEN INDULOK" meg kb minden elárul, magáról a játékosok rangsorolásáról, meg a kijelentő személyről is.
Tényleg olyan, mintha egy 8 éves kisgyerekkel próbálnál leállni vitatkozni.
Egy viszonylag kevés logikai hibával megalkotott játékot sikerült/sikerülni fog tönkreb..ni, mert úgyis csak az eladások számítanak.
Az meg javulni fog, mert nem online, a retro meg pörög.
Én is MTG-zek, képzeld 20 éve lassan, igen több EZER manahalál volt benne, de olyan soha hogy játék kezdete ELŐTT egy db lap kirakása után inkább elmentem kávézni.
AMI OTT BROKEN VAGY KÉRDÉSES PÁR HÓNAP ALATT KITILTJÁK A P.BA.
Az összes narancs lapnak erre a sorsra kellene jutnia azonnal.
Nem pedig folytatni a "de jó lesz ez a lap ellene, csináljuk még 5 ilyet azt meg van oldva" szisztémát.
 
Ahoy,

Ami még eszembe jutott. Ugye elvileg a játék egyszerűsítése a cél. Ez rengetegszer lett már felhozva indokként mindenféle módosításra. Ezzel kapcsolatban kérdezem, hogy a mulligan szabály, hogy szolgálja ezt a célt?
Mert ugye át kellett írni hozzá a játék alapszabályait, emiatt megváltozott több narancs lap is. Csak a korlát lett említve, de pl. a Molluszk szignifikánsan erősödött. Ennek kihagyása a cikkből minimum kérdéseket vet fel. De lépjünk tovább, a mulligan behoz +1 lépést a játékba amit ráadásul egy egész fordulón keresztül kell könyvelni. Ez nem épp egyszerűsítés az én olvasatomban. Az epikusok újraírása detto ilyesmi.
Azon kívül, hogy a szükséges nerfen felül még egy buff nerfet is fejben kell tartani még azt sem lehet mondani, hogy a kedvelt lap jelzőktől megszabadultunk volna, csak így most 1 van és nem 3.

Tehát ezek után jogosnak érzem a kérdést, hogy ha ennyire nyakló nélkül jöhet mindenféle "szükséges" módosítás, új szabály, nerf és egyéb akkor az alábbi kulcsszavak bevezetése miért nem történt még meg?
Ez mind a lapok egyértelműbb, egyszerűbb szövegezését tenné lehetővé. És rövidítené a lapszövegeket. Lásd "Semmizés: X".

"Sebzés: X." = "Célpont lény vagy játékos sérül X-et."

Pl.: [S], 1 VP, Sebzés: 3.,
Kijátszásakor, ha _etnikum, Sebzés: 2.

"Gyógyítás: X." = "Célpont lény vagy játékos gyógyul X-et."
Pl.:
"[K], 1 ZSz, Gyógyítás: 4."
"Semlegesítés: Sebző forrás.
Ha ellenfeled gyűjtőjében legalább 2 _tűz lap van, Gyógyítás: 6."

"Generálás: X." = Célpont pakli tetejéről X lap a gyűjtőbe kerül.
Pl.:
"Kijátszásakor, Generálás: 3."
"[S], _kötelék, 1 VP, Generálás: 2."

"Égetés: X." = Célpont pakli tetejéről X lap a Semmibe kerül.
Pl.:
"Kijátszásakor, ha akarod, Égetés: 5."
"[S], X VP, Égetés: X+2."

Ezek mintájára a Dobatás, Laphúzás, Keresés stb. szintén leírható lenne így kulcsszavakkal. Ezzel egyértelműsítve, áramvonalasítva és rövidítve a lapok szövegeit. A fenti nerfekkel szemben hatalmas előnye volna ezeknek, hogy nem kell őket tesztelni. Egyszerűen bevezethetőek lennének, mint anno az S,K,E,J, Semmizés stb. Ezek valóban segítenék a játék egyszerűsítését, fejlesztését és a lapok szövegének tisztábbá és rövidebbé válását. (Tudom, h utóbbi szívügye a kiadónak.) Ezek miért nem valósulnak meg?

Ezzel a javaslatommal szemben, az utóbbi időben csak látszólag felesleges vagy egyenesen ártalmasnak tűnő bonyolító változásokról érkezik hír. Miért van ez?
Most akkor mégsem fontos az egyszerűsítés?

Üdv: Kyb
 
semlegesként olvasva (megj. Miklós linkjét nem néztem) probálok konstruktív kritikákat tenni.
1: ez túl sok változtatás egyszere, amik egymásra is kihatnak. Ebből nem fog semmi kiderülni. Ha nem müködik azért, ha müködik akkor miért.
2:mező.
Van sok gyengébb/erősebb tank, és van egy páncéltőrö rakétánk, ami mindet kilővi. Ha gyengítem az erősebb tankokat, akkor abból az következik, h a faszán muzsikáló rakétát leteszik? Sztem nem.
3: mulgan.
Örök probléma a kezdő előnye. (lásd nemrég kudarcos eredménnyel zárt mana szabály) kybnél a megoldás. (kis finomhangolás: csak bukott kockadobásnál)
ami a kezdőlapok számát illeti. Valóban: 5 lap vs legfőbb kővető eddigi mérlegét nyilván valóan eltolja. De az 5 lap kiszámithatatlan, addig a 4 kővetőm kiszámithatóan ott van. Az másik kérdés, h a narancslapok fix kiszámíthatósága ér-e annyit, h a mulganról lemondjunk. (itt lép életbe a bevezetőm. 2 fronton bele nyúlni rőgtön hiba)
4 epikus.
Itt már a véleményem nagyon elméleti, versenyrutin nélkűl.
A: olcsóbbítás. Érv jó (második kőr 3vp-s ne jőjjön 1ért). Van(nak) ilyen lapok dominánsan? V majd 2-3 kíeg, mikor a rota elvégzi a dolgát.
Minden esetre ez az 5 lap egy részén gyengít cserébe kap mulgant.
Amit nemlátok: a nem olcsóbbítosoknak kell-e ez a bújtatott erősités.
B: 20 ép. Fent írtam a narancslap fix jelenléte ér-e annyit... A klasszikusok -1 lapért jóval effektivebbek. Pont.
A fentiek fényében több 4 lapos narancslap gyengítést kap.
Valóban gyakori érvem, h 1-1 változtatás lap kiértékeléséhez a komplex rendszert kell látni. Ez viszont sok és kiértékelhetetlen. 1 dolog ami tisztán látszik: a tankok erőviszonya változik, csak a mindent kiűtő páncétörő nem
 
WTF Miklós, a Magic rossz példa?

Örülnél ha a Magic eladási számait produkálhatnád.
 
LOL!
 
Á!Tényleg nem követitek a Magicet,csak kb.80% ig...
 
Kedves Tihor Miklós!

A topikot végigolvasva felvetnék pár gondolatot.
1. Ha már jó pár volt/jelenlegi(?) tesztelőnek problémái vannak az általad kijelölt irányzattal, lehet el kellene gondolkodni, hogy ki megy az autópályán szembe a forgalommal.

2. Brandt Gergőt így lehurrogni, hát hallod Miklós... Akiben a játék tulajdonosaként felmerül az, hogy ő az AMATŐRÖK között indulna, mert hát nincs annyi profi pontja... Az ne kössön bele olyanba, aki több TCG-t is játszik és vélhetően sokkal több VALÓS Hkk-s tapasztalata van, versenykörülmények között, mint Neked.

3. Amennyiben Te tényleg AMATŐR-nek tartod magadat, akkor viszont sok korábbi megnyilvánulásoddal szinkronban, semmilyen érdemi beleszólásod nem lehetne a játék fejlesztésébe, mert NEM VAGY PROFI!!!

4.
(...)ha kontroll paklival akarok játszani, számos olyan megoldás van, ami jóval stabilabb nála. A csatamező mellesleg minden létező narancslapot lekapcsol(...)

Te magad leírod, hogy a Semleges csatamező stabilabb. Erre, nem kell azt gyengíteni, de minden más periféria koncepciót meg igen, a design space miatt? Hát ezt az összefüggést te komolyan gondoltad? De tényleg... Vagy ez is az amatőr státuszod miatt van?

5. A Beholder "mindenhatójaként" Neked nem illene ezt a stílust felvenned, mint amikor az 8-10 éves gyereknek semmi se jó, amit nem ő mondd, mert hát neki van igaza és mindenki más gőzmozdony.

Sajnálatos amilyen irányba ez a játék elindult, amióta Balázst eltávolítottad magad mellől.

Béke gyerekek!

HortyM voltam
 
Nincs itt hely véleménynek. Csak az abszolút egyetemleges igazságnak, meg a nagy beholder feliratos libatömőnek ami lenyomja azt a torkodon.
 
LOL.
 
Nincs értelme pusztán azért megsértődni, mert választ kaptál a posztodra. Szerintem bizonyos dolgokat rosszul gondolsz, ezeket megpróbáltam tisztázni számodra, ha nem ment át az üzenet, így jártunk.
 
Biztos voltam benne, hogy lesz erre frappáns válaszod, de mivel nem akarom a posztot flame-elni, többet nem reagálok, mert értelmetlen. A véleményem ez.
"Magicet nem tudom játszottál-e, én elég sokat, az nagyon rossz példa, nem egy követendő minta. Mivel az volt az első tcg, alapvető gyerekbetegségekkel küzdött, az egész rendszere hibás volt (ha jól értem, akkor ez a Pokemonban is megvan ezek szerint). A készítők ezt rosszul orvosolták, gyakorlatilag még meg is büntetik a játékost azért, mert szerencsétlen rosszul húzott: ha ott egyszer manát haltál, a mulligan után még laphátrányba is kerültél, még nagyobb eséllyel haltál manát, de ha nem, akkor kikaptál a laphátrány miatt... Volt benne részem elégszer, katasztrófa volt az egész."
Ez a mondatod világosan mutatja, hogy sem HKK-t nem játszol eleget versenyen, se más TCG-t és ezért a kevés versenytapasztalataid alapján hozott elhamarkodott véleményed miatt borzasztóan mellé tudnak menni a dolgok mostanság...
Habár szerinted a Magic nem követendő példa, azért elég jól elkezdtük követni az utóbbi években...
De örök törvény, hogy SysAdminnal nem vitázunk a saját szerverén, szóval én sem teszem.
Hogy Jancsár Janit idézzem "A mondat végén pont van".
 
Nézz meg versenybeszámolókat, onnan látod, hogy miket mennek az epikusok. És ez ráadásul nem egy, hanem egy rakás követő, és összességében nincs akkora sikerünk, mint több másik narancslapnak önmagában.

Ennek az oka aránylag egyszerű. ha kontroll paklival akarok játszani, számos olyan megoldás van, ami jóval stabilabb nála. A csatamező mellesleg minden létező narancslapot lekapcsol, a főtitkár a céhek bekapcsolgatása mellett előnyt ad a csatamezővel szemben, az életenergia mellett problémamentesen tudod az összes követőt megszüntetni stb...

Az egy dolog, hogy az epikus mellett 5 lappal kezdesz. De cserébe nagyon marginális dolgot csinál a többi narancslaphoz képest. Ezt kell mérlegelni, megér-e neked 1 lapot, hogy az ellenfél narancs lapjai nem működnek, vagy korlátlan számú lapot olcsóbbít, és/vagy emellett VP-t ad, lapot húz körönként...

Magicet nem tudom játszottál-e, én elég sokat, az nagyon rossz példa, nem egy követendő minta. Mivel az volt az első tcg, alapvető gyerekbetegségekkel küzdött, az egész rendszere hibás volt (ha jól értem, akkor ez a Pokemonban is megvan ezek szerint). A készítők ezt rosszul orvosolták, gyakorlatilag még meg is büntetik a játékost azért, mert szerencsétlen rosszul húzott: ha ott egyszer manát haltál, a mulligan után még laphátrányba is kerültél, még nagyobb eséllyel haltál manát, de ha nem, akkor kikaptál a laphátrány miatt... Volt benne részem elégszer, katasztrófa volt az egész.
 
Nerf a 3 hónap próbaidő után : több példa is volt rá, hogy változtattunk - enyhítettünk nerfen, figyelve a tapasztalatokat (Az élet földje, Italkeverés). NEM esélytelen tehát, ha megvan a megfelelő odafigyelés most is.
 
Teljesen egyetértek!!!
 
Mielőtt elfelejtem...
A többi TCG-ben a játékosok mindig egyenlő kézzel indulnak, mert nem befolyásolják a kezüket egyéb lapok. Tehát mindig X vs X lap van a kézben, nem 5 vs 3 esetenként...
 
Csak két dolgot szeretnék hozzáfűzni az újabb reformcsomaghoz...
1. Az epikus követők létezése önmagában probléma, a mostani módosításokkal együtt lényegében egy belőhetelen és hátrány nélküli 5 lap kontroll melegágya lesz. (még jobban mint eddig) Azokon az epikusokon amelyeken nincs olcsóbbítás, Azok kaptak +2 max. ép-t. A foltozgatásuk helyett még mindig a teljes tiltásuk lenne a célszerű. Tudom-tudom... Jóvanazúgy.
2. A HKK mulligan szabály ebben a formájában a lehető legrosszabb félreértelmezése az egyébként másik TCG-ben előforduló hasonló, de nem hasonló elvű szabálynak. Az újrakeverés azokban nem azért lehetőség mert egy "I have a bad feeling about this" jellegű döntés következménye, hanem egy valóban játék szempontjából kritikus erőforrás hiánya miatt van, ami nélkül a játékos lényegében azonnal veszít. Lásd "manahalál", vagy amikor a Pokémon TCG-ben nem húz alap Pokémont az ember, ami automatikus vereség lenne, hisz a játék ezen lények harcán alapul. A kártyák és a pakli optimalizálásának kérdését ezekben a játékokban (is) a helyes PAKLIÉPTÉS segíti, nem hogy a játékos random visszakeveri a kezét, mert éppen a jelenlegi nem tetszik neki. Mindezek mellett a Mulligan-nak van HÁTRÁNYA is. Pl a Magic-ben egyel kevesebb lapot húz újra, a Pokémonban az ellenfél húzhat plusz egy lapot kezdőkézre. Ezekkel is ösztönözve a játékosokat, hogy azért ne erre épüljön a dekk, hogy "ha szarul húzok, majd húzok mégegyet...".
Kisfec: +1
 
ja, csak a mező is most rakhat a mulligan miatt szélsőségesebb lapokat...
 
Ezzel kapcsolatban egy igen fontos kérdés:
Ezt pontosan, milyen szempontok alapján fogjátok eldönteni?

Jogos kérdés. Minden változást 3 hónapos tesztidőszakkal szoktunk bevezetni, de tény, hogy az esetek többségében nem tudsz olyan szituációt felvázolni, ahol ezt értelme lenne visszacsinálni. Ha egy lapot nerfelünk, és a nerf után nem játszanak vele, így járt, attól még nem fogjuk a korábbi verzióra visszarakni, mert az úgy biztos nem volt jó. Viszont az lehetséges, hogy 3 hónap után a nerf nem volt elégséges, és még további szükséges. Bár túl sok példa nem volt erre sem, pl. a T. Vlagyi és Leira népszerűsége sem csökkent a nerftől, de mégsem kapott továbbit még. Szóval ez a 3 hónap inkább egy biztonsági záradék az esetek többségében, hogy ha valamilyen változásról kiderül, hogy annyira népszerűtlen, idegesítő, játékborító stb. akkor vissza lehessen vonni. De egy nerf esetében ez esélytelen.

Eddig automatikusan működött. Mostantól használni kell? (Tehát van cselekvése az ellenfélnek, mielőtt kapok VP-t?)
A (K)-t pedig, gondolom, játékosonként kell érteni. Legalábbis így logikus. De a fenti szöveg nem ezt jelenti szerintem.

Jogos kérdés. Egyszerűen csak kapott egy (K)-t a lap képessége. Tehát körönként egyszer fog csak kisülni, nem lett belőle aktivizálást igénylő képesség, maradt automatikus.

5. Már nem létezik a deck, de nerfet kap mind a kettő követő, soha többé nem használhatóak együtt, és megszűnt a pakli.

Ugye mi már látjuk, mi jön ki jövőre. És épp elég avatár lesz közte, nagyon frankón össze lehetett belőle rakni az avatár paklit, ugyanúgy nyert a 2. körben Új Nemzedék ide vagy oda. Egyszerűen, az elv, hogy nagy, erős lények jönnek ingyen, reakciódrágítva, leszedhetetlenül teljesen idegen a játék koncepciójától. Ha még valaha szeretnénk mágikus védelmű lényeket ill. avatárokat kiadni, ezt a lépést muszáj volt meglépni.

Antiraksi: most akkor védekezni lehet megint mellette? mert eddig is annyit tudott a követő hogy első körben nincs counter. Így a nerffel kb le lehet a többi szöveget is venni a követőről, annyit ér.

A képessége csak a 2. körtől fog működni. 1 mondat = 1 képesség, úgyhogy igen, a helyettesítés letiltás sem működik az 1. körben, lehet védekezni. Ha úgy érzed, hogy az antiraksi egyetlen értelme az volt, hogy rögtön az 1. körben lehessen nyerni mellette, akkor egyúttal meg is értetted, miért volt szükség erre a nerfre. Egyébként ebből az okból már az összes többi, reakciódrágító követő nerfelve lett régesrég. Hogy ő miért maradt ki, jó kérdés. Abban egyébként én nem lennék biztos, hogy az 1. körben meginduló paklik winrate-je megemelkedne a változások után, mivel ezek elsősorban a fent nerfelt narancs lapokra támaszkodtak.

3 lapos kezdést a mező ellen meg mostantól kb. el lehet felejteni, mert neked, mondjuk ha járj+követőzöl, max 6 lapnyi esélyed lesz behuzni 1-1 kulcslapot, a mezónek meg 8.

A táblázat linkjét pont azért adtam meg, hogy aki akarja, nyugodtan megnézhesse, ha matematikában, kombinatorikában valamennyire járatos vagy, el fogsz igazodni rajta, és látni fogod, hogy ez azért nem ilyen egyszerű. A lényeget Sholip nagyon jól összefoglalta egyébként. A mezőben a lapok erőssége jóval homogénabb, kisebb a szórás, mint a járj+követőnél, aminek ha esetleg nincsenek is kiemelkedően erős kulcslapjai alapban, akkor is jobban rá tud mulliganozni az Anbamra vagy az indikátorra.
 
ja, pár dolgot még hozzátennék:

Epikus: RIP rhatt követője, S2-re kisemmizi a lapot, aminek a gyujtoben kellene maradnia hogy kisüljön az epikus, saját lábára lép a deck. Ja, és RIP rhatt robajló dühe ami 18 ép-re lett tervezve. Orgling meg röhög a markába, meg akármilyen más etnikum is ami tokent tud termelni, mert még egy lappal (pl. bűzös) megvan a 3 etnikum 4 ép-re. Nem is beszélve arról hogy mostantól az 5 lap tényleg csak annyival lesz jobb mint az epikus hogy mező ellen +1 lapot húz.

Más követők: jaja, érthető az olcsóbbítás nerf, csak lehet abba nem lett belegondolva, hogy ha nekem 2 olcsóbbításom van érvényben, annak az volt a költsége hogy 1 teljes körig ne játsszak ki lapot.

Antiraksi: most akkor védekezni lehet megint mellette? mert eddig is annyit tudott a követő hogy első körben nincs counter. Így a nerffel kb le lehet a többi szöveget is venni a követőről, annyit ér.

Fájdalom szépsége , járj, krag nekem érthető. Avatárból talán jó lenne egy epikus verzió hogy legalább az illúziója megmaradjon egy decknek.

Mulligan: szerintem ebből a szabályból az lesz hogy az 1. körben meginduló deckek winrate-je emelkedik meg, és járj/lassabb deckeknek esélye se lesz.

3 lapos kezdést a mező ellen meg mostantól kb. el lehet felejteni, mert neked, mondjuk ha járj+követőzöl, max 6 lapnyi esélyed lesz behuzni 1-1 kulcslapot, a mezónek meg 8.

és a kedvencem az 5 követő... minden deck ellen szarabb lesz mert nincs mit mulliganelni, az antiraksit meg b@szhatja

összességében, lehet hogy valakinek élvezhetőbb így a játék (nekem tuti, az én deckem erősödött), de szerintem sikerült 3-4 népszerű decket elkaszálni a Semmibe, míg mindenki "kedvence"a mező röhög a markába
 
Cirka 14!!! évvel ezelőtt:

“Összefoglalva tehát, én nem érzem, hogy a lapok erõsödése bármilyen problémát jelentene a játéknak, fõleg mert korántsem olyan jelentõs mértékû, mint azt sokan hiszik. Ami szerintem inkább ártott a játéknak, az a szabályok elbonyolódása és a lapok komplexitá- sa volt, illetve a versenykörnyezet kiszámítha- tatlansága a rengeteg követõ és szabálylap miatt. Örömmel mondhatom, hogy mindkét probléma orvosolása jó úton halad.”
-TM-

Többet nincs értelme hozzátenni ezekhez az ad hoc összeszedett mindenfélékhez amik az elmúlt 1 évben történtek.

Teljesen egyértelmű, hogy itt már a játszhatóság/kiegyensúlyozottság sokadlagos szempont.

13 éve is majdnem mindenki számára láthatóak voltak ezek a problémák, akkor még kicsiben.

Profit legyen, a többi meg majd lesz valahogy…
 
Evolúció a játékban:

1. Megszületik az avatáros krag
2. Nem nyer versenyeket folyamatosan
3. Kap 1 új nemzedék "nerfe"-et
4.Új nemzedék következő éve, ahol szinte már összerakhatatlan a pakli, de tiltják onnan a Mardakor ajánékozót
5. Már nem létezik a deck, de nerfet kap mind a kettő követő, soha többé nem használhatóak együtt, és megszűnt a pakli.


1. Megszületik a mező
2. Viszonylag sűrűn nyeri a versenyeket
3. Sajna itt meg is állt az evolúció


Gratulálok a döntéshozóknak, véleményem szerint egyre rosszabb a munkavégzés eredménye.
Bízom benne, hogy a fogyasztók is fogják ezt jelezni.
 
A fájdalom szépsége: A képessége körönként csak egyszer használható (mintha (K) lenne rajta).


Huhh, ez felvet kérdéseket.

Eddig automatikusan működött. Mostantól használni kell? (Tehát van cselekvése az ellenfélnek, mielőtt kapok VP-t?)

A (K)-t pedig, gondolom, játékosonként kell érteni. Legalábbis így logikus. De a fenti szöveg nem ezt jelenti szerintem.
 
Üdvözlet!

Már tegnap eldöntöttem, hogy fogok írni egy cikket oldalamra, ez ma csak megerősített.

Epikus ebben a formában erősödik. Van, amin eleve nem volt olcsóbbítás, így az csak kapott +2 max. ép-t.
Mező nem lett nerfelve, mert csak.
Az Antimágikus rakshallion szerintem fontos eleme a metának, nem csak a tűzpaklikat támogatja, így viszont minden más koncepciót is megöl ez a nerf. Ágyúval verébre.
Lassan járj: nekem ez a koncepció egyáltalán nem fáj.
Fájdalom szépsége: Ha kiveszitek a Változó környezet alól annyit gyengül, hogy már nem feltétlenül éri meg vele játszani. Ennek a szabálylapnak nem az az ereje, hogy önmagában mindent üt, mert önmagában egy csomó koncepció elverné. Változóval és az Ősi Rúnával együtt durva.

Mulligan: Ez az, ami valóban csak kezet egyensúlyoz. Alapból nem vagyok ellene, mondjuk azt nem tudom, hogy van-e jelentősége?
 
nem úgy értettem. az exploit az, hogy tudom hogy én fogok kezdeni és ahhoz mérten keresek lapot. Eddig ugye úgy volt hogy a kodkadobás előtt kellett eldönteni mit keresek, most a mulligan kezdőszabály miatt először dobunk, utána kezdenek el működni a szablapok. Tehát mire keresnék tudni fogom kezdek-e.
 
Ahoy,

"És természetesen, mint mindig, itt is van egy 3 hónapos próbaidőszak, ami után felülvizsgáljuk, összegezzük a kapcsolódó véleményeket, és eldöntjük, véglegesek lesznek-e."

Ezzel kapcsolatban egy igen fontos kérdés:

Ezt pontosan, milyen szempontok alapján fogjátok eldönteni? Van-e rá algoritmus? Teszem azt:
Most, hogy van paklibeküldő program meg lehet nézni a február-áprilisi versenyeket és az azokra elvitt Kragoru, Fájdalom szépsége, antiraksi stb. lapok darabszámát. Ugyan ezt meg lehet majd nézni a június-augusztusi versenyeken is.
És akkor, ha legalább X%-al kevesebb jelent meg ezekből a lapokból a versenyen, akkor túl lett gyengítve, nincs szükség rá/változtatni kell. X legyen mondjuk 30%. Mert garantálom, hogy a kragoru esetében itt 95% feletti lesz a használat visszaesése.

Tehát mik a pontos kritériumai a változások megmaradásának? Mert, ha pl. a kragoru ilyenforma nerfje miatt teljesen eltűnik a versenyasztalokról a lap, akkor az ugye nyilvánvaló túlgyengítést jelent.

Üdv: Kyb
 
A mulligan szabály nem tetszik, persze eleve szkeptikus voltam.
De annak örülök, hogy ezáltal meg lett szerelve az, hogy a döntést igénylő narancslapok kapcsán ügy döntünk, hogy tudjuk, ki kezd. Nonszensz volt, hogy első játékban ezt nem tudtuk, de a másodikban és a harmadikban igen, ezáltal nem volt konzisztens...

Pörgősön így fixen lehet mulliganezni. A szabály elég egyértelmű, nem értem azt a kommentet, hogy "Ez a pörgős verseny szervezőjén múlik, ő hogy alkalmazza a szabályt."

Epikus: Többekkel egyetértésben szerintem is egyértelmű erősítés az ÉP-s változtatás. Én lenyestem volna róla a max. ÉP növelést, és körönként egyszer gyógyulsz 1-et (max. nélkül), ha kijátszol kedvenc lapot kézből. Az olcsóbbítás nem összeadódása pedig azt fogja eredményezni, hogy nem lesznek 3-ba kerülő lapok ezekben a paklikban.

Kragoru: Szerintem ez el is fog tűnni az asztalokról ezzel a döntéssel. Lehet, megnéztem volna úgy, hogy csak 1-gyel olcsóbbít, de amúgy minden változatlan. Ha meg volt nézve így, és még az is túl erős volt, akkor nem szóltam.

A fájdalom szépsége: Ezzel alapvetően egyetértek.

Antimágikus rakshallion: Ez is kellett, de sajnos ez is azt fogja eredményezni szerintem, hogy eltűnik az asztalokról.

Lassan járj: Nem gondolom, hogy nerfre van szükség. Egyáltalán nem dominálja az asztalokat. A high roller versenyen pl. senki nem vállalta be. Az 1 mana 1 nekronos lapok léte valóban gond, de ez könnyen megoldható azzal, hogy nem kell kiadni ilyet, a legerősebbek meg majd idővel kirotálnak.
 
Az, hogy egy paklinak mennyire jó a mulligan, csak és kizárólag a kezdőkeze jóságának a szórásán múlik, mégpedig minél nagyobb a kezdőkezének a szórása, annál hasznosabb neki a mulligan. Tehát pl ha helyszínnel vagy Kurtz-zal játszom, amik a kezdőkézen nagyon rosszak, vagy Tekibölcsivel Korlátba, ami kezdőkézen nagyon jó, akkor nekem nagyobb előnyt ad a mulligan, mint annak, aki kiegyensúlyozott erősségű lapokkal játszik.
Ha hasonló szórású lapokkal játszunk, akkor pedig a kevesebb lapos kezdésnek kedvez a mulligan, hiszen a kevesebb lapos kezdőkéznek nagyobb lesz a szórása hasonló lapokból, mint a több laposnak.
(Minél több lapot húzok kezdőkézre, annál egyenletesebbek lesznek a húzásaim, így annál kevesebb várható javulást tud hozni az újrakeverés lehetősége.)
 
Katu: A mulligan az ösi bölcsességgel nem kombózik, mert akkor lekevered, amit előkerestél...
Kyb: A fájdalom szépségét kipróbáltuk K2-vel, sajnos majdnem ugyanazt tudta a pakli, mint korlátozás nélkül. Még lehet ez is kevés lesz, és S kell. A csatamezőről írtam lejjebb, figyeljük, hogy teljesít a versenyeken, még történhet vele is valami, de egyelőre ez volt a döntés, hogy marad így.
A mulligan számítást itt lehet megnézni:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1FZc9lBr9nan4kH77nNHCNhPT9wpjXaWRcE_4ftP3cJ4/edit?usp=sharing
A táblázatot nyugodtan másold le, variáld a számokat.
Az, hogy a kezdést nem lehet átadni, más is felvetette már. Elég merész javaslat. Ezzel egy taktikai elem veszne ki a játékból, ez biztosan gyengítene koncepciókat és lapokat, ilyen nyilvánvaló nerfet én csak széleskörű támogatás mellett mernék meglépni.
Elnézést, hogy nem tudok részletesebben válaszolni, sajnos el kell mennem most.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.