Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Hogy tetszik a Homokdűnék lapjainak minősége?

1.) Szuper, elégedett vagyok vele!
2.) Jó a tapintása, jó az illata!
3.) Végre, pont ezt a minőséget vártam!
4.) Jobb volt az előző, térjünk vissza a másik nyomdához!
5.) Sajna még nem fogtam Homokdűnék lapot a kezemben.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Homokdűnék november 20.
HKK Negyedszázad október 23.
A pillanat képe
Egy sárkány barlangjában
(Túlélők Földje építmény)
Küldd el képeslapként!
"Nem hazudtak a krónikák, ilyen hát a tipikus életkép egy kincseire vigyázó sárkány barlangjában" - sóhajtott a kalandozó, aki először lépett be a Folrang által belakott földalatti csarnokba. Csakhogy a sóhajtás túl hangosnak bizonyult, és ennek következményeként az utolsónak is hősünk életében...
Nézz szét a galériában!
LIV. Alanori Olimpia és Vlagyimir díj
Homokdűnék a lapkeresőben + kódos lapok a BDV-ben
Elmaradt Találkozó - Online programok
Befizetési akció - 2020.11.23. - 2020.12.03.
Homokdűnék bemutató – 3. rész

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Pszi regeneráció II. (524. tudati képesség)
Az eddig megjelent HKK kiegészítők listája
Termékismertető - Óriás dobókocka (20 oldalú)

A lista folytatása...
[HKK Piac] Lapokat keresek (28323)
[HKK Piac] Eladó lapok (141558)
HKK kérdés? (45395)
Elmaradt Találkozó (52)
Hogy tetszik a Homokdűnék lapjainak minősége? (12)
[HKK Piac] Régi lapok (1430)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Aranytigris
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Köszönöm szépen a rengeteg hozzászólást! Ahogy számítottam rá, ahány játékos, annyi vélemény, azért megpróbálok egy összefoglalót írni.

Ha jól látom, többen is említettétek, hogy az ikonokkal nincs igazán baj, ha egyszer megjegyzed, már tudod, mit csinál, és a szöveget sokszor nehezebb kisilabizálni. Igazándiból ez a dolog bennem csak azért merült fel, mert a mostani kieg lektorálásakor már elég sok lapnál felmerült, hogy a maximális 4 ikon volt rajta (sőt volt, amelyiknél az 5.-et el is kellett hagynunk, mivel nem fért ki). Szóval amíg van egy pár ikon, egyetértek, hogy segítenek, de ha túl sok van, az már problémát jelent.

Az Újrahasznosítás természetesen nem ugyanaz, mint a Semmizés, de van jelentős átfedés, és ez a fogalom elég kevés lapon szerepel már amúgy is.

A védekezés bónusz eltörlése valóban megváltoztatná bizonyos lapok erejét. Ez gyakorlatilag minden szabályváltoztatásra igaz, mivel ezek a szabályok eleve az erősség kiegyensúlyozására jöttek létre. Kérdés, mi a fontosabb, egy abszolút tökéletesen kiegyensúlyozott, de nagyon bonyolult rendszer, vagy egy egyszerűbb.

Ami itt még felmerült szintén többek részéről, hogy a problémát nem az okozza, hogy egy adott számú ikont / szabályt fejben kell tartani, hanem az, hogy folyamatosan jönnek be újak, miközben a régiekre is emlékezni kell, és így egyre több van. Ezzel kapcsolatban volt korábban egy szavazásunk, és ott ti arra voksoltatok, hogy kiegenként 1 új szabály az optimális. Ez már csak részünkre volt egy iránymutatás, hogy mindig egy új szabály bevezetésekor igyekszünk valamit ki is vezetni, pl. a Halálsikoly a Büntetést és a Kárpótlást váltotta. De az is igaz, hogy az ereklye ikon mellett nincs most olyan másik ikon, amit emiatt már nem használunk. Talán valóban az lenne a legoptmálisabb, ha a meglévő ikon / szabálykészlettel dolgoznánk, amit mindenki ismer, akár 10 éve játszott, akár még most is aktív, és a kiegben bejövő új ikon / szabály csakis arra a kiegészítőre vonatkozna, ezt a tervező csapat meg fogja fontolni, ill. szavazást is felrakhatunk a témában.

A Magicben, és gyakorlatilag a HKK-n kívül minden más kártyajátékban "rotáció" van. A rotáció azt jelenti, hogy a "standard" típusú versenyeken csak az utóbbi X évben megjelent kiegészítőket lehet használni. A rotációnak nagyon sok előnye van, nemcsak az ikonok, szabályok túlburjánzását lehet így kordában tartani, de a lapok erősödését is, ill. a 3 problémát, amit itt szintén többen említettek, a nerfelt lapok fejben tartását is megoldja. természetesen attól még vannak más versenyformátumok is, szóval nem kell amiatt aggódni, hogy a régi kedvenc lapokkal nem tudsz játszani.

A további felmerült javaslatokkal kapcsolatban:
D.K.: 1-el kevesebb lappal induljon a játék.
Ez inkább csak a véletlen faktort növelné. És egy 5 lapos indulásnál még hagyján, hogy csak 4-gyel indulsz, de egy 1-2 lapos kezdésnél brutális változást jelentene.

balogpit: nagyon sok jó javaslat, köszönöm! A helyszínt itt más is írta, hogy esetleg elhagyható, egyszerűsíthető, ezt a javaslatot továbbítom a tervező csapatnak megfontolásra. A kard ikonon én is gondolkodtam, ez valóban jelentősen bonyolítja a harc fázist és ritkán kap szerepet manapság. A mentális ikonra viszont rákerestem, és meglepően sok lapon szerepelt még a közelmúltban is, az én listámra ezért nem került fel. A fázisokat én nem bántanám. az egy jó egyszerűsítési javaslatnak tűnik, hogy forrással lehessen kvázi passzivizálni őrposztban levő lényt, és akkor az defaultban visszamegy a tartalékba, viszont akkor ezzel az erővel már az őrposztban is lehet (P) képességet használni, és akkor már majdnem ott tartunk, hogy az őrposztot és a csere fázist is megszüntettük. Hozzáteszem, hogy ez, a védekezés bónuszhoz hasonlóan szintén olyasmi, amit szerintem egyetlen kezdő sem szokott érteni, hogy mire jó az egész, viszont ez tényleg a játék része a kezdetektől. A csábítás egyszerűsítést is támogatom, sokan ezzel nincsenek is tisztában.

p1rat3n1nj4: az írásodból amire a fentiekben még nem reagáltam, az a rengeteg lény altípussal kapcsolatos problémád. Ezt mi is érezzük, hogy felesleges ennyire sokféle lény altípust életben tartani. Annak idején volt erről szavazás is, hogy mit "selejtezzünk ki" és elég döbbenetes volt az eredmény, szinte minden fajt "támogatott" valaki, nem volt igazán olyan, hogy "quwargok menjenek, xenók maradjanak". Viszont tény, hogy lassan már több faj van, mint versenyjátékos. Épp ezért van is egy olyan törekvésünk, hogy már nem gyártunk minden fajhoz minden kiegben új lapokat. Viszont érdekes volt, hogy amikor 1-2 fajt elhagytunk, rögtön jött a panasz, hogy "miért nincs XY faj a kiegben?" szóval én azt mondom, akkor ez a téma megint megérne egy közvéleménykutatást. Én személy szerint úgy gondolom, a fajoknál is az lenne a jó, amit a szabályoknál javasoltatok: hogy van X állandó faj, amihez folyamatosan jelennek meg lapok, emellett ha egy új faj megjelenik (elementál, womath, próféta stb) akkor az csak 1-2 kiegészítőre vonatkozna.

Sebaj Tóbiás: "valószínűleg pont a sokat vitatott dolgokból nem csinálnék többet. Leira, Leira szelencéje"
Ebben abszolút igazat adok neked, a mostani kieg tervezésekor nagyon próbáltunk erre odafigyelni, hogy melyek azok a lapok, amelyek problémásak lehetnek, reményeim szerint sikerült is azonosítani ezeket és a Leira-veszélyt is redukálni. De azért itt is van egy emberi faktor, az ilyen lapokat anyaoroszlánként védelmezi a kitalálójuk, és nyilván sok érvet lehet felhozni mellettük is, hogy érdekesebbé teszik a játékot, szóval nem olyan egyszerű a kigyomlálásuk Illetve az is tény, hogy ez nem igazán a kezdőknek jelent problémát, ők valahogy úgy is értelmezik azt, hogy "kétszer jön létre" vagy hasonló, nekik inkább a 8 soros, fogalmakkal és ikonokkal tarkított képrejtvények okoznak fejtörést.

Selesnya: Igen, végülis "tribal controll" van, ez jó kifejezés viszont ez nem véletlen. Az "aggro" horda lényege, hogy pillanat alatt leüti az ellenfelet, mielőtt az bármit tudna csinálni. Ha ezt tényleg megoldjuk, hogy ez elég következetesen működjön (célozhatatlan, gigantikusat ütő olcsó lényekkel) akkor az nem lesz fun az ellenfélnek, lutri az egész, kinek jön ki, rögtön bannért kiált mindenki, jogosan. Ha viszont olyan az aggro, hogy azért bele lehet szólni, nem mindig nyer rögtön, akkor az amint belenyúlnak, magatehetetlenül nézi hogy kap ki. Épp ezért tetszik, nem tetszik a "hordáknak" is meg kell adni azokaz az eszközöket, amikkel egy elhúzódó játékban nyerhetnek, vagyis beleszólást az ellenfél játékába. És már meg is érkeztünk, semlegesítés, leszedés, erőforrás. Ez nem egy tervezési mellékvágány, ez az evolúció egyetlen útja, sajnos, vagy nem sajnos. Az megint más kérdés, hogy valószínűleg mostanra már túl sok semlegesítő lény van, de erre van megoldási ötlet.
Meccsek streamelése: amit mi tudtunk csinálni, hogy videóra vesszünk a döntő meccseket, és utána megvágjuk, aláírjuk mi történik, még a képeket is kirakjuk, nagyon sok ilyen videó van már fent a youtube-on. Félek, hogy a HKK túl összetett ahhoz, hogy egy ilyen előkészítés nélkül, live-on streamelve jól lehessen követni, mi történik, meg akkor ahhoz egy külön stúdió kéne, ahol a riporter nézi, amit az operatőr meccs közben felvesz, és kommentálja.

m3lk0n: epikus követők. Én követni szoktam a versenybeszámolókat, de nem látom, hogy az epikus követők annyira dominálnák a játékot. Játszanak vele, viszont elég sokféle is van már belőlük, szóval ez azért logikus. Az epikus követők fontosak ahhoz, hogy az emberek játsszanak a különböző etnikumok lapjaival, ezek nélkül csak a spoiler/kontroll paklikkal tolná mindenki. Az, hogy semlegesítés után a lap a gyűjtőbe kerüljön, óriási nerf lenne lapok egy jelentős csoportjának, egyszerűen, nem így lettek kitesztelve. Ha van egy azonnali, ami 0-ért kánterel egy lapot, meg egy lény, ami 1-ért semlegesít egy lapot, miért használnám az utóbbit, ha utána ugyanúgy a gyűjtőbe kerül?

Demetriusz: tényleg irdatlan munkát fektetünk abba, hogy a kártyák szövegezése a legpontosabb legyen, minden egyes lapot nagyon sokan, nagyon sokszor átnéznek. A játék összetett, hibára mindig van esély, de nem nagyon fogsz tudni az újabb kiegeknél olyan lapot mutatni, ahol pl. egy vessző miatt mást jelent a lap, mint azt szerettük volna.

Amit még többen felhoztatok, az "online HKK". Ez a téma már nagyon sok fórumon elhangzott, de nyilván mindig lesz aki nem tudja, mi is volt emögött, ezért leírom akkor itt is.
A HKK online létezett, egy lelkes csapat nagyon jól megcsinálta, rengeteg lappal, tökéletesen játszható volt. A játék ennek ellenére meghalt, és azt kell hogy mondjam így uólag, hogy ezért 100%-ban a játékosok voltak a felelősök. A játékért a többség nem akart fizetni, viszont elképesztően sok elvárásuk volt a játékkal kapcsolatban, a legöbb teljesíthetetlen. Folyamatosan ment a trollkodás, a fejlesztők szapulása, elegük lett a dologból, bevétel nem volt, csak oltás. Utána még volt egy kísérlet a feltámasztásra, de egyrészt a technikai nehézségek miatt, másrészt a kapcsolódó fórumon gyakorlatilag teljesíthetetlen kéréseket támasztottak a játékosok, végleg lemondtuk a dologról. Mivel a játék kliense flash-ben készült, utólagos feltámasztása már sajnos teljesen lehetetlen, még akkor is, ha valaki vállalná.
A sors iróniája, hogy tavaly a cseh HKK kapcsán jelentkezett egy cseh fejlesztő csapat, akik hajlandók lettek volna újra megcsinálni az online HKK-t. Crowfunding alapon lett volna a fejlesztés, azt hiszem a minimális támogatás valami 1 euró volt, nagyjából 3-an (!!!) tolták be. Viszont a kedves trollok ott is megjelentek a kapcsolódó fórumon, és némi anyázással meghozták a fejlesztők kedvét a további munkához.
Szóval mi egészen biztos, hogy soha nem fogunk semmiféle HKK online-t csinálni. Max. ha vmi csoda folytán újra 20 éves lennék, és az égadta világon semmi egyéb dolgom nem lenne, mert biztosítva lenne a megélhetésem, akkor lehet, hobbiból rászánnám azt a pár évet és összeraknám.
Tehát ebben a témában csak annyit tudok tanácsolni, hogyha valaha valaki előáll majd azzal, hogy ő mégis megcsinálná, akkor ne oltsátok, ne szapuljátok, támogassátok, szavakkal, és ha kell, anyagilag is. De ez egészen biztosan nem mi leszünk. Mi rengeteg időt / energiát tolunk abba, hogy az offline HKK a lehető legjobb legyen, és informatikai fejlesztéseket is végzünk, az online sorsoló program csak a kezdet, ezt fogják továbbiak is követni, de ez már nagyon offtopic ide.
 
A játék az összetetsége miatt él még. Annyira ne piszkáljátok meg. Ez pandora szelencéje. Pár dolgot tényleg ellehet egendni, de nem sokat. Kincs, védekezési bónusz, idézés, rezisztencia. Én mindig csodálkozva néztem, hogy az egyszerüdítést ikonokban látjátok.
 
Köszi a tanácsot igérem megfogadom!(Vagy nem...)
Nos tovább gondolva a véd bónusz eltörlését ez szerintem azt jelenti hogy egy csomó lényt át kell majd kalibrálni, újra ki kell adni stb.stb.magyarán újra el lehet adni a játékos társadalomnak...Ezzel megint hónapokig(évekig)ellesz a cég anélkül hogy új lapokat tervezne.
 
Ahogy írtad, rezisztencia, véd, de mégse, el kéne dönteni igazából, nem teli tenni kitéllel. Az ilyen lapot simán ne lehessen megcélozni. tök mindegy, hogy célpont lény, akkor sem, csak az vigye le, ami mindent visz, vagy minden lényt, vagy minden valamilyen színű lapot.

Kötelék egyszerűsítése, nagyon jó, hogy megírtad, baromi nagy kár volt tűz, jég/hideg és villám ikont csinálni! Ez többször zavart meg új meg olyan játékost is, aki nem annyira versenyre járós. Az altípus fixen legyen ráírva. pont. Ezért van ikon tenger a lapokon. Orzag bilincse pl. nagyon nem értem, hogy az miért tűz és miért jég is, agyfrászt kapok tőle... (ha másik dekkbe is kell ilyen lap, akkor meg kell csinálni másik két színbe is más néven - dornodon fixen csak tűzzel és leah fixen csak jég vagy hideg vagy tudom is én mi a neve ennek az altípusnak)


Időleges/késleltett az kivezethető, felesleges. S + 1-2-3 jelzővel bármikor megoldható. Mivel kevés lap van ilyen, így ott nem számít, ha van rajta plusz 1-2 sor emiatt.
 
Napi 3x1 Rennie. Nincs mit. Ahol tudok segítek.
 
Szerintem a kezdők és amúgy sok haladó játékos problémája nem az ikonok, hanem a játék sok esetben inkább átcsap egy nyelvészkedő szakkörbe. Az ikonok szerintem jobbak, egyértelműbbek. Ezeket meg kell tanulni, de ki lehet jegyzetelni, hamarabb utána lehet nézni.

Pár dolog amit át lehetne nézni:

1,:
Egy vessző/hiánya, egy kis/nagy betűs "vagy" stb. mást jelent

2:
Rezisztencia véd, de ha már több lap akkor nem, ha lényre akkor nem stb. Forrás immunis meg a nem lehet forrás célpontja(ez meg hasonlít a rezihez,de mégse)
Ezt jó lenne egységesíteni

3:
konpenzáció/kárpótlás egységesítés

4:
Köteléke egyszerűsítése(pl. tűz ikon az, de egy rezi vagy ősmágianem ikon nem számít. Ikon ikon, de mégse)

5: forrás és hatás egyszerűsíthető lehetne. lásd varázslat és bűbáj pl.". A 'bűbáj' típusú varázslatok kijátszása nem minősül célzásnak, illetve célzó forrásnak akkor sem, ha a szöveges leírásuk tartalmazza a "célpont" szót. A 'bűbáj valamire' típusú lapok kijátszása azonban mindig célzás, és célzó forrás".

6: önálló jelzők: nem lehetne a fogalmat kivezetni és egyszerűen lapként/penamensként kezelni?
 
Sok minden van a fejemben... de csak néhány dolgot írok.
A játékot a túl sok lap bonyolítja, kezdőként kell vagy 2 nagyon aktív játékos hónap versenyeken, mire kezdi az új játékos megtanulgatni a lapokat.
Az ikonok segítik a lapok megtanulását, nem kell olvasni hozzá. Ránézésre lehet tudni, hogy mit csinál, ellenben, ha teli van tolva szöveggel, akkor folyamatosan el kell olvasni, amivel megy az idő... apró példa, ami miatt sok lapot még a mai napig elolvasok, amit nem használok aktívan, például azért, mert az a nem mindegy, hogy kijátszásakor célpont játékos sebződik vagy sebződhet vagy sebezhetsz 4-et. És van még számtalan ilyen fogalmazásbeli dolog, amire oda kell figyelni. Inkább ne növeljük a lapokon a szöveg mennyiségét és nagyon helyes, hogy van egy mennyiségi korlát, hogy mennyi kerülhet rá.

Ne jelenjen meg egyetlen új szabály, ikon és altípus se. Van bőven elég, aki ezekből kombinálva nem tud új lapokat létrehozni, az ötlettelen és inkább mást is be kell vonni. És az nem igaz, hogy kell az új szabály ahhoz, hogy színes legyen a játék. A HKK új szabályok nélkül is rendkívül összetett végtelen lehetőséget biztosító játék. Ez badarság, hogy enélkül a kiegenként +1 új nélkül nem lenne izgalmas vagy nem venné meg senki.

Ahogy Colby mondta, csak 1-1 ikont el kell hagyni a lapokról és ki fognak kopni (pl.: mentális).
SZK-t semmiképp nem hagynám el, ha egy szörnyben nincs csont nem ekvivalens azzal, hogy nem lehet feláldozni! Mindazonáltal, ahogy DK írta, lehet szörnyeket azzal gyengíteni, hogy 2-3-4SZK van benne, tök egyszerű/egyértelmű szép ikon '95 óta létezik - ez amit sose törölnék el kb.

Újrahasznosítás nem semmizés, közel sem, ez egy baromi jó képesség.

Epikus követők brokenek. 5 lap és még a legtöbb dekkben a countert olcsóbbítja... (lassan járj így majdnem kuka) Epikus jelzők, kedvelt lapok, na azoknak a jelzőit tekergetni a legmacerásabb, ráadásul, amikor azzal játszok, baromira nem elég a 20 oldalú kocka se az ÉP-nek... Nagyon nem korrekt, hogy használsz valamit, ami téged tuningol, ellenfelet nem, de mégis hátrány nélkül használhatod. Ellenben a szabálylappal, ami miatt -1 lapod van.
Epikusra 2 opciót látok:
1.) epikus jelzők kidobása, 20 ÉP-ről indítás és hogy a kedvelt lap se veszítse el funkcióját, ha kijátszol egy kedvelt lapot azonnal gyógyulsz 1-et (nem max ép, csak sima gyógyulás). 5 helyett 4 lap.
2.) Másik opció, minden epikus tiltása (ezt simán egy behós versenyen hagyományos formátumban ki lehet próbálni, nem kell minden szabályt azonnal kirakni, hogy ez így lesz, hanem csinálni rá versenyt, ahol úgy működik. Biztos vagyok benne, hogy több versenyszervező partner ebben.)

Kezdés átadása: amikor elkezdtem a játékot újra ezen nagyon csodálkoztam, hogy van ilyen, régen 98-2002 között nem volt ez. Ha nagyobbat dobtál kezdesz, ennyi.

Védekezés: legyen következetes a neve. Annyit játszhatsz ki védekezésként, amennyit az ellenfél kijátszott (na ez szabály egyszerűsítés és a nevéhez hű lenne - szerintem ezt fontos lenne ilyenre átalakítani - többek között lenne egy olyan jó hozadéka, hogy a fairlight le legyen gyengítve, mert túl erős)

Egyszerűsítések:
1.) leira lapok tiltása
2.) Semlegesítés esetén kijátszott lap a gyűjtőbe kerül (egyszerűen túl nagy előny, hogy megakadályozol valamit és van egy fix lapod, amik mostanában egyre több mindent tudnak még... és, hogy legyen bármilyen dekknek/koncepciónak esélye, ezért baromi sok lapra rá van tolva a semlegesítés) - ez sokat lassítana a játékon.
3.) helyszínek tiltása VAGY nem lehet a csontot helyettesíteni 2ÉP-vel és lapkijátszásnak számít és így drágítja minden, ami lapot drágít.

Egyelőre ennyi...

Üdv,
Minyó András
 
Ja es ne nerfelnetek, tiltsatok! Ha most kezdenem es pl. epp egy zarknodos elet foldjet szereztem be, amirol az eloto tulaj nem okositott ki hogyan is mukodik, es elviszem az elso kis versenyemre neznek nagyokat amikor kioktatnak hogy hat ez nem ezt tudja.
Ne adjatok ki ujra, ne nerfelnetek, ha el lett b*va tiltsatok. Aztan ha igenyli a jatekkornyezet engedjetek vissza.
 
En mar megint a magic-el tudok jonni, de lattam irtak mar elottem is.
Van rotacio a standard formaton, egy kieggel 4 kepesseg jon ki, abbol 2 uj es 2 visszatero.
Egy rotan belul az uj jatekosoknak 8 uj, es 8 regi mechanizmust (az alap eternal-okon kivul) kell csak megjegyezni.
Aki meg mar evek ota nyomja az jatsza a nem rotalodo formatokat is, mert nem okoz neki gondot.
De ez csak egy elmeleti erdekesseg.

Ami a hkk-t illeti:

Szerintem a helyszin siman megerne egy kivezetest, bonyolult, mar reg nem arra hivatott amire regen terveztek, kb meccseket lehet vele nyerni.
Epuletek, targyak lehetnenek egy gyujtofogalomban mert a sp-n kivul nagy kulonbseg nincs koztuk, pl krealmany, fixen zanszilankert.
A vedekezes szabalyt eltorolni, vagy legalabb ne kontroll lapokra rakni ezt az ikont, de inkabb eltorolni.
Nem ikon, de a jatek kezdeset is at lehetne gondolni. Vilag legnagyobb f*saga lapok felhuzasa utan donteni errol. Illetve a masodik es harmadik meccs kezdeserol annak kene donteni aki veszitett az elozoben. A hkk-ban az a legnagyobb baj, hogy az ilyen alapszabalyokban mint a kezdes (foleg a vedekezes szabaly ota) egy beepitett nyeresi lehetoseg van, akarhogy csurik csavarjak ez nem skill, hanem egy hiba a matrixban.
Az elet es izom is szerintem kivezetheto lehetne. Anno ezeket a lenyes paklik vedelmere talaltak ki, de ezeket is a kontroll hasznalja, bar lehet azert mert ma mar minden deck reszben vagy egeszben kontroll.
Esetleg a reakcio altipust. Ami azonnali az lehessen automatikusan reakcio is, ugyan ugy leszedesek, dobatasok, stb. na az mar tenyleg skillt es gondolkodast igenyel
A leny altipusokra koncepcio epito maniat elengedni. Klassz a veszelyes faj, de muszaj az a format? Sajat koveto nekik? Egy lenyes aggro helyett egy tribal kontroll lesz a vegeredmeny. Ha ezek megszunnenek senkit se zavarna hogy vannak teriadok meg mittomen mik mert nem kell ra paklit epiteni. Ha eros a lap (altipustol fuggetlen) bekerul a deckbe.
A vedekezesi bonusz kivetelevel kb. jok a javaslatok Miklostol. Hat ha lesz egyszer tenyleg lenyes deck a jatekban, akkor ez bizony szamitani fog mirrorban.

Ami az uj jatekosokat megtarthatna:
Ismet magic, van nekik a challenger paklijuk. Egy full kesz pakli side-al egyutt, minimalis upgrade-el lehet vele jokat menni, 8-10 ezer forint. Egy ilyennek tobb ertelme lenne mint az alfaknak amit a ritkak miatt vesznek foleg.
Online. Nem ertek hozza, de nem tudom mi kerul ebbe olyan piszok sokba. Magicben az arena-n latszik hogy rettenet penz a sok animacio meg skin miatt de az online-uk, amiben minden format van es trade-elos rendszeru kb olyan faek kinezetre mint egy excell tablazat. A penzt meg kickstarteren vagy valamin lehetne a jatekosokkal ‘finanszirozni’ megjelenes utani lapkeszlettel stb.
Stream. Twitchen miert nincs hkk? Nem egy rettenet dolog legalabb a behosokon streamelni, 2 kommentatorral, eleg profi lenne az egesz.

Az hogy szombatonkent 30-60 ember osszeverodik helyszintol fuggoen az nagyon jo, ez engem is neha visszacsabit mert imadok versenyezni, ezt jo lenne megmutatni a leendo jatekosoknak (pl twitch).
De aztan rajovok hogy mennyire egyhangu (nekem) a jatek, meg amiket hallok meg aktiv jatekosoktol 10-10 lapos kantercsatak es van egy 11-ik Ez nem hogy uj jatekosokat nem fog megtartani, de lehet regieket is a kiszallasra biztat. Aztan hirtelen azon kapjatok magatokat, hogy 10 eve ugyanazokkal az arcokkal jatszotok.

Ez az en szubjektiv velemenyem, aztan lehet minden tokre rendben van.
 
Én is vettem pár prekoncept paklit de nekem valahogy nem jöttek be.Szerintem drágák és az árukhoz viszonyitva gyengék.Persze egy szintel jobbak mint a Behó által kiadott alfa paklik ez tény de tényleg csak max.a kezdő liga kategória esetleg.
 
Sziasztok!

Én év elején kezdtem újra több mint 10 év kihagyás után, ezért gondoltam megosztom a tapasztalataimat.

Úgy kezdődött, hogy vettem a Dungeon-ban egy Pásztor Szabolcs által összeállított paklit (orgling), amihez nyújtott egy kis magyarázatot is, majd elmentem játszani a kezdő HKK Ligába. A kezdeti sikerélményeket követően elmentem egyéb versenyekre is, aztán kiderült, hogy az nagyon más világ...

Először is a fő problémát az okozta, hogy a saját lapjaimon kívül nagyon kevés lapot ismertem, így bármit játszott ki az ellenfél, sikerült meglepnie. Ezt szerintem sehogy sem lehet kiküszöbölni.

Másik ebből (is) adódó probléma, hogy nyilván paklit építeni sem tudtam. Jó drágán vettem egy Felkészülés szabálylapot, ami mellé raktam egy Harangmestert, aztán engem zavart legjobban a háló...

Viszont a szabályok megtanulását az ikonok segítették, mert elég volt egyszer megjegyezni és ha láttam utána egy olyan ikont, akkor tudtam, hogyan működik. Nem kellett hozzá elolvasnom a lapot, amin amúgy is volt bőven olvasnivaló. Most is van még sok olyan lap, aminek a működését nem feltétlen értem vagy szabály, amiről nem is tudok, de alapvetően nem befolyásolja ez a játékélményt. Részben annak is köszönhetően, hogy nagyon támogató a közösség, nem igazán emlékszem, hogy bárki negatívan állt volna hozzám.

Nekem ami segítséget jelentett, hogy
1) lehetett kapni olyan előre összeállított paklit, amit a kezdő HKK Ligába már lehetett vinni
2) elérhetőek paklilisták, illetve korábbi blogbejegyzésekben meg lehetett ismerni a pakliépítés fortélyait is
3) van önálló keresetem (10 éve pedig még csak zsebpénzem volt)

Ugyanis a pakliépítés drága, főleg azért, mert csak a versenyeken tudom kipróbálni. Szerintem ezen segítene a HKK Online, mert ott ki lehetne próbálni mindent, aztán ha működik, akkor beszerezni a lapokat és menni versenyre. Nekem jelenleg úgy tűnik, hogyha egyedül kezdesz neki a játéknak, akkor kezdetben csak a versenyeken tudsz másokkal játszani.

Az előre összeállított paklik pedig a kockázatokat csökkentik, mert azokat legalább értő kezek rakták össze.

Egyébként a KeyForge miatt kezdtem újra a HKK-t, mert amikor tavaly megjelent az előbbi kártyajáték, vettem 1-2 paklit, elkezdtem online játszani és nagyon tetszett. Viszont hiányzott a pakliépítés lehetősége és a játék összetettsége, mire bevillant, hogy megnézem, hogy létezik-e még HKK.

Itt is van szerintem fejlődési lehetőség, mert minden új Kickstarter-kampány, magyar társasjáték bejelentés, stb. eljut hozzám, de egyetlen HKK hirdetést sem láttam az utóbbi években. Ellenben az Ősök Hajnala megtalált! Most kipróbáltam, de nem találtam olyan keresőszót, amit ha a Google-n beírok, első oldalon kihozná ezt a honlapot (lehet kellene keresőoptimalizálás is).

Viszont ami 10 évvel ezelőtt is zavart, az továbbra is jelen van a játékban, miszerint van kismillió altípus, de a jelentős részük nincs kihasználva. Szerintem nem kellene új altípusokat létrehozni, hanem koncentrálhatnátok a meglévők kiaknázására. Én a legszívesebben alfajokra építek paklit, mert annak van egyfajta hangulata, noha jelenleg kevés versenyformátum "díjazza".

Zárásképpen az jutott eszembe, hogy szerintem a HKK Online csak ingyenesen elérhető formátumban működhet (pl. elmúlt 5 év lapkészlete, kivéve UR lapok), de a jövőben megjelenő kiegészítő lapjai csak akkor válnak azonnal elérhetővé az adott játékos számára, ha vesznek X mennyiségű paklit, amúgy késleltetve lenne a hozzáférés (mondjuk a következő kiegészítőig).
 
A "hát" az hat(6) akart lenni
 
Nekem a rezisztenciával az a bajom, hogy ha lényre akkor hát, ha több célpont van akkor hát, ha forrás immunis akkor alig lehet leszedni, de ha nem lehet forrás célpontja akkor már megint kicsit más, mert nem viseli olyan jól a tömegírtást. Na ezt lehetne kicsit gatyába rázni.
Aztán ott a konpenzálás kárpótlás
 
Ha ez a játék sava borsa akkor lehet hogy nekem savtúltengésem van...Mindegy, majd elélek vele valahogy.Olvasgatva a kommenteket meg cikket az az érzésem hogy ez játék valahogy nagyon kicsúszott a cég/ és a
játékostársadalom kezéböl és kezd önálló életet élni.Az sem tett jót a játéknak hogy a Tervezö és a Tulaj összeveszett egymással mert nem tudtak közös nevezőre jutni.(Igen,tudunk erröl a kis incidensröl...) Ami a leendő játékosok támogatását illeti igen ki kell találni valamit mert a leendő játékos meglátja a szabályrendszert, (Urambocsá esetleg belerohan a Kódexbe..)az hazáig fog szaladni a hkk tól nemhogy még elmenjen versenyezni.Viszont kezdö játékosok nélkül nincs jövöje a játéknak.A veteránok szépen lassan eltünnek ki fog egyáltalán versenyezni?
 
Szerintem felesleges ès butaság ennyire bele nyúlni a játèkba. Ez a játèk ezt tudja ez a sava borsa ez tartja èletbe. Ha nehèz a kezdőknek integrálódni akkor ezen a folyamaton kell segíteni nem pedig a teljes èlmènytől megfosztani őket(ès mellesleg a hűsèges játèkos bázist). Mèg jobban oda kell figyelni a gyngyk bonyolultságára ès a beholdernek is akár a ligák mintájára vagy nèmileg attól eltérően gngy/kevès ritkás versenyeket szervezni az amatőr vagy akár újra kezdő versenyeken.
 
Ikonokhoz kifejezlésekhez kár lenne hozzá nyúlni ha nem kellenek egyszerűen csak nem fognak kijönni ilyen lapok többet és el van intézve ki fog kopni. Lásd hegymélyi, árnyék, kegy. Az új novemberi kiegben is jön egy teljesen fölösleges ikon.. Minek? Az a baj, hogy sok van erre adunk még ki újat mellé?

Sokkal rosszab ha össze vissza módosítgatva vannak a szabályok (ikonoké), mert megint váltokzik, megint meg megint és mindig fejben kell tartani ez leginkább kezdőknél necces. Ugyanez a lapok nerfelésére is igaz ha nem jó kukába vele de fejben tartani a módosítgatásokat vicc. Már a lemaradt ikonok is vicc mert azt is tartsuk fejben.

Mondjuk a véd bónuszt azt talán tényleg el lehet engedni.

Mondjuk a 2 színű lapokat is be lehetne vetni mondjuk újra de értelmes szabályozással.
Viszont ne legyen már erőltetve ez a kiegenként új szabály/ikon/franc se tudja mert ez nagyon rossz vonal.
 
Én valahol ott kezdeném, hogy egyértelműsítenék dolgokat, s valószínűleg pont a sokat vitatott dolgokból nem csinálnék többet. Leira, Leira szelencéje, Lélekrezo mind olyan lapok, amelyekhez millió faq kell, én úgy érzem ez nem tesz jót a játéknak. A mire gondolt a költő szintű megfogalmazások szerintem többet ártanak, mint az ikonok. Az ikonokat én pont azért támogatnám, mert ugyanazt jelenti az első, a tizedik és az ötvenedik kártyán is. Ellenben a megfogalmazás, a pont, kettőspont, vessző, stb folyton bírói segédletet kíván.
 
Jogos. Valóban a néhány évvel ezelőtti helyzetre utal ez inkább és valóban egy jobb irány felé vettétek az irányt a közelmúltban, de továbbra is tartom, hogy ez az oka a képesség halmozódásnak és az 1 képesség / kieg is túlzás lehet hosszú távon, hogyha ezt problémának találjátok.
 
Én úgy látom, hogy hiába vesztek ki néhány szabályt, mivel új, érdekes lapokkal kell kijönnötök, pillanatok alatt kerülni fog a helyükre más. Így összeségében nem hiszem, hogy egyszerűsödne a játék egy kezdő számára.
Amit írtál a gy-ngy lapokról, az szimpi, de ha a kezdő egy versenyre szeretne elmenni, és nyerni is szeretne, vagy legalább helytállni, akkor tuti nem rak be a paklijába túl sok ilyet, hanem inkább a megfelelő ritkákat. Azok pedig egyre bonyolultabb lapok lesznek...
 
Csak 1 dolog, ami ram (is) tartozik es ne legyen teves informacio: nem, nem lett megigerve, hogy soha nem jon ki uj kepesseg. Volt egy szavazas errol itt, ott nagy tobbseg a
"Kiegészítőnként elég maximum egy új szabály/mechanizmus."-t tamogatta, es nem a "Nincs rá szükség, elég újdonságot jelentenek az új lapok."-at vagy a " A játék már így is túl bonyolult, egyszerűsítsetek rajta inkább! Szűnjenek meg ritkábban használt mechanizmusok!"-at.
(kicsit keves opcio volt abban a szavazasban, de a 2 "semmise" opcio mellett szerintem a "max. 1" az inkabb az "1" fele tervezett hajlani)

Ez alapjan kiegenkent atlag 1 uj kepesseg/szabaly jelenik meg mar jo ideje, de olyan kieg is van, ahol 0. (rovidites, jeloles elofordul meg, de valodi uj szabalybol v. kepessegbol ennyivl dolgozunk).

Lenne meg itt par dolog, amire reagalnek, de ma ennyi fert bele .
 
Igen,de csak egy: túl drágák lennének. Biztos,hogy mind elveszne a süllyesztőben,lévén kijátszási képességeik nem igazán vannak. Ez talán egy elegánsabb dolog is lenne,mint a tiltólista toldozása. Ugyanakkor aki szeretné még bilincsben vagy erdőben kipróbálni egyiket-másikat,tegye nyugodt szívvel.
 
Csak hangosan gondolkozok, és csak hirtelen. Mi történne akkor, ha a helyszínek változnának? Teszem azt célozható lenne? (vagy akár lapkijátszásnak számítana) Akkor is lenne vele probléma a játékosok szerint?
 
Kedves Miklós!

Nagyon ellenzem az egész hozzáállást a dologhoz.
Hiába vezetnétek ki régi ikonokat és képességeket, úgyis csinálnátok újakat az új kiegészítőkben. Évek óta ígérgetitek, hogy abba akarjátok hagyni az új képességek kiadását, de ennek ellenére sorra jönnek ki az új képességek.
Hogyha ezt tényleg komolyan gondoljátok, akkor húzzatok egy határt a jelenlegi szabályoknál és próbáljátok ki, hogy kb 5 évig nem jön ki új képesség, de nem is töröltök el semmit. Minden elképzelhető játék egyensúlyi problémát lehet kezelni nagy mennyiségű új ellen lapokkal és tiltásokkal. Azért született ilyen sok képesség, mert a hozzáállásotok az volt mindig, hogy "Majd az új képesség egyensúlyozni fogja ezt", és jöttek négyesével az új képességek. Aztán meg megy a sírás, hogy túlzásba vittétek.
+1 az epikus utálathoz mellesleg. A leghülyébb ötlet volt a játék története során. A 4 lapos követők voltak a kedvenceim mindig is a pakliépítés során és az 5 lapos kontrollokat gyűlöltem mindig is.

Valamint hogyha a felesleges bonyolításoknál tartunk, a faszom ki van már az egy kiegészítős lény altípusokkal. Állandóan jönnek ki az olyan új altípusok, amiket simán bele lehetett volna erőszakolni a már meglévő altípusokba. A veszélyes faj formátum a legjobb kezdőbarát versenyformátum, ennek ellenére minden kiegészítőben tesztek arról, hogy egyre nehezebb legyen erre a formátumra paklit építeni, csak azért mert a pesti profi ligának ez a formátum nem tetszik és inkább draftolni akarnak.
Felesleges altípus halmozásra példa: féreg (féreg, teriád), szellem (kísértet, szellem, dzsinn, káoszszellem), gólem (gólem, elementál), bogarak (quwarg, őshangya, szkritter, burástya, rambó bogarak), csak hogy az elmúlt néhány évből merítsek. Valamint őszintén szólva az összes hülye kalandozó altípust is túlzásnak tartom, de azok a játék eleje óta meg vannak, úgyhogy azt még meg is értem valamennyire. Nemrég elmentem egy vidéki veszélyes faj versenyre kobuderákkal (nem is voltak olyan rosszak amúgy), és mindenki ott nevetett rajtam és még a veterán játékosok is álladóan olvasgatták a lapjaimat, mert soha nem találkoztak velük versenyen. A cipős dobozokba fejlesztitek a lapokat állandóan.
A próféták megjelenésére viszont különösen mérges voltam, főleg azért mert az előtte lévő néhány kiegészítőben az elfek egész tűrhetően játszhatóak voltak. Erre jött egy rakás tök jó új illusztráció, amik simán lehettek volna elfek vagy emberek is, de inkább elpazaroltátok őket erre az 1-2 kieges szar etnikumra.
A 11. alapkiadásban már az angyal altípust elhintettétek, tehát feltételezem, hogy a következő kiegészítő is ebben a mentalitásban fog elkészülni.
Azért beszélek erről ennyit, hogy szemléltessem milyen helyzetben van jelenleg az egyik legjobb kezdő csalogató tulajdonsága a játéknak: Romokban hever.

Hogyha nem megy jól a biznisz, akkor el kellene gondolkozni inkább azon, hogy megéri-e az Argum City-re pazarolni a sok pénzt és energiát, ahelyett hogy a HKK Online-t felélesztenétek és inkább azzal foglalkoznátok. Az lenne a legjobb marketing a játéknak, nem pedig az, hogy kiheréljük a már jól működő játékot, azért mert nincs normális megközelíthetősége a játéknak 2020-ban. Online jelenléte a játéknak 0, pedig minden 10 évesnek van már okos telefon a zsebében és egyedül otthon sokkal könnyebben, kényelmesebben és bátrabban meg tudná tanulni a játékot. Nem jó marketing stratégia, hogyha a versenyek az elsődleges és egyetlen népszerűsítése a játéknak. Mégis inkább magát a játékot bántanátok, csak azért mert nem meritek csinálni a HKK Online-t, ahol mindenki a saját tempójában tudna tanulni. Abban a témában 10-szer ilyen hosszú HSZ-eket tudnék írni, hogy hogyan lehetne értelmesen visszahozni.

Üdv,
Berczi Balázs
2003 óta játszó játékos
(Aláírom, mert szoktak sírni mindig a névtelenség miatt. Hadd jöjjön fel a nevem a Google keresésben! Szarok a szájába mindenkinek, aki kémkedik utánam. Nem kis probléma a honlapban ez sem mellesleg.)
 
Nincs elvetve a 2 szinu lapok gondolata, komoly megfontolas alatt van.

A Magicben viszont tudomasom szerint rotacio van, az alapvetoen valtoztatja meg ezeket a dolgokat. Vagy a Type 1-re gondolsz?
Persze ettol fuggetlenul egyes kepessegek, ikonok "kirotalasa" mukodhet/mukodik a HKK-ban is, csak nem ennyire strict, mert elvileg elobukkanhatnak regi lapokon, persze gyakorlatilag nem tortenik meg, hogy egy "kegy" vagy "arnyek" lap jojjon szembe. Ilyen pl. a Buntetes-Karpotlas-jutalom helyettesitese Halalsikollyal.
 
A szabalyok egyszerusitese, nyirbalasa rengeteg lap mukodeset is befolyasolja. A zanszilank szabaly egy apro modositasa kivont a forgalombol egy marek lapot. Ez nem baj, de ramutat a szabalyok keszletformalo erejere.
Ahogy Miklos irta, hogy a jovoben ne jojjenek ki olyan lapok, amiken a kivezetni kivant dolgok vannak, ez mukodhet, de ettol meg hasznalni fogjak a jatekosok a korabbi verziokat, tehat a szabalyokat nem lehet elengedni. Legutobb mikor egy ratett targyat vett el a megolt lenytol a lenyem, ebbol volt is ertetlenkedes...

A masik megoldast, hogy a mar meglevo lapokon levo kepessegeket, ikonokat "nyirjuk le" roluk, szabalymodositassal, azt nem tartom szerencsesnek. Nem csak az okoz problemat egy kezdonek, ha nem ert egy-egy ikon mogotti szabalyt, de az se lesz ertheto szamara, ha egy ikon mogott nincs semmi tartalom... a horgony kiiktatasan pedig komolyan fennakadtam. A legtobb horgonyos lapon nem veletlenul van rajta az ikon.

Vedekezes bonusz eltorlese: ez azt hozza magaval, higy a lenyek atlagos ep-je aut. meg fog ugrani a mostani 2-4 kozottrol 3-6 koze. Ezzel nincs kulonosebb baj, de a mostani keszlet vedtelenne valna a permanens, vagy mutogatos sebzesekkel szemben, ami a versenykeszlet azonnali csonkolasat eredmenyezne. Gyak a most hasznalt lenyek kb. negyede azonnal sullyesztobe kerulne. Mar igy sem lehet 3-nal kisebb ep-ju lenyt latni a versenyeken...

A fazisok osszekapcsolasa csak latszatmegoldas, mert a tortenesek sorrendjet ugyanugy meg kellene jegyezni. A harci kepessegek elhagyasa nem idezne elo kulonosebb problemat. A blokkolas es a kincs ikon elhagyasa sem. Bar nem sokat nyerunk egy elhagyott kincs ikonnal ha maris itt van helyette az ereklye... az eletkiolto - eletjelzo kerdes mar sokszor felvetodott, anno epp azert jott az eletkiolto ikon, mert az eletjelzo uniformizalasanak otlete nem valtott ki osztatlan sikert. Senki nem sirna az eletjelzo utan, ha elveszitene a privilegizalt helyzetet.

A helyszineket en mindorokre elfelejtenem, nem adnek ki tobbet, es kitiltanam oket a hagyomanyosrol, aztan szep lassan eltunnenek...

Hm igy elso sungra ennyi
 
Én még csak annyit tennék hozzá a véleményemhez hogy:Nagyon nem szeretném ha védekezési bónuszt eltörölnétek.Gyakorlatilag szerintem ez egy az egyben hazavágna egy csomó lénypaklit.(Söt szerintem lényeket is.)Nem véletlenül él ez a szabály huszonöt éve..
 
A magic-et szeretném felhozni példának.
Kb minden kiegészítővel jönnek be új fogalmak és vagy ikonok. Az adott blokkban még jelennek meg ilyen képességű lapok utána off. Én nem érzem azt bajnak hogy létezzenek de ha nincs igénye rá a metának stb akkor szimplán nem jönnek ki olyan lapok. Lesznek mások. De egy részről érthetőek a felvetések.

Viszont van egy mechanizmus ami szinesitené a játékot és máig nem értem miért van elvetve az ötlet pedig végtelen lehetőség van benne ez pedig: a két színű lapok. A sok fölös ikon ami mikro balanszra van helyette simán megoldás ha kétszinű és kész...
 
Kizárólag azért mert mi, játékosok megvagyunk szólítva a cikkben írom le véleményként, hogy én személy szerint a cikkben írt változtatásokkal együtt tudnék élni néhány kivétellel. Pl. Köd jó ha van, színesíti a metát. Ha a védekezés amúgy is nerfelve lesz össze lehet vonni az idézéssel. Az Újrahasznosítást nagyon sajnálnám, ahogy Nika is írta ez egy Semmizésnél azért jóval univerzálisabb.

Ha végül tényleg sor kerül egyszerűsítésekre én a következőket gondolnám talán még át:

Helyszínek: Túl sok gyakran használt lap nincs köztük, sokszor túl későn vagy túl korán érnek asztalt, ami az egyik félnek kellemetlenséget okoz. Azonkívül egy csomó szabályt és kiegészítést el lehetne hagyni ha nem lennének (pl. nem számít lapnak/lapkijátszásnak, csont helyettesíthető ÉP áldozással).

Horgony: Ahol nagyon szükséges hogy ne lehessen visszavenni a lapot a túl erős kombótól való félelem miatt, ott rálehetne ezt írni a lapra (mint ahogy a cikkben az SZK módosításra vonatkozóan szerepelt a nem lehet feláldozni szövegezés).

Kard ikon/harci képességek: Kevés van belőlük, általában már kiegészítéssel jönnek mert manáért drága őket megtolni, és nem is feltétlenül színesítik tovább a lapokat, viszont bonyolítja a harci fázist.

Fázisok: Mivel már léteznek részfázisok, illetve fázison belüli sorrendek is, az előkészítő és a húzás fázist, valamint a gyógy- és a kör vége fázist szerintem össze lehetne vonni, hogy kevesebb létezzen belőlük. Ha az eddig megszokott sorrend fontos akkor ugyanúgy le lehet írni a szabályba azt. Ezt pedig tovább lehetne egyszerűsíteni azzal, hogy az aktív játékos döntésének megfelelően történnek meg a fázison belüli a történések.

Őrposztban lévő lény passzivizálása: Ha egy lap úgy passzivizál, hogy az őrposztban lévő lényt is megoldja, akkor az valamilyen módon rá van írva lapra az utóbbi időben, vagy a lap mechanizmusa képes önmagában is megoldani (pl. álomjelző). Ez alapján ezt a szabályt hogy őrposztban lévő lényt nem lehet passzivizálni el lehetne hagyni. Talán azok a lények amiknek P-re működik a képessége kibírnak annyi buffot, hogy torlaszolhatnak az őrposztban (bár mondjuk egy Méregsárkánynál elég felkavaró lenne).

Mentális ikon: Ezeknek szerintem már egy ideje leáldozott attól függetlenül hogy jön ki egy-egy lap amin szerepel az ikon. A köddel ellentétben ezekre nem nagyon látni a koncepcióra építő paklit.

Csábítás: Ha nem tudott csábítás képességgel a lap lényt lopni, ne kapjon jelzőt. Szerintem ritka az olyan hogy az a +X/+X sokat dob a lapon vagy netalántán megvédi, viszont plusz egy szabály amit meg kell jegyezni.

Plusz 1 kezdőbarát észrevétel a szabályoktól függetlenül, hogy a draft szabályai és lebonyolítása szerepelhetne a versenyszabályok között, hogy egy kezdő ne a verseny napján először halljon az ott alkalmazott szabályokról.

A fentieken túlmenően amit DK írt szerintem azt is érdemes megfontolni. A 4 lapos kezdés lehet elfogadható módon lassítana a játékon, és az epikus követők is tényleg elég kacifántosan működnek.
 
Ha a "J"-nél az volt az indok, hogy 24 évig megvoltunk nélküle, a "Védekezési bónusz"-t minek kéne megszüntetni, ha aki akarta, 25 évig meg tudta jegyezni? Újabb ellentmondás. A védekezési bónusznak amúgy is, szerintem van létjogosultsága (nem szedi le pl. a F. bölcsi). Mivel ez egy "alapszabály", szerintem evidens,h fejben kell tartani.

Bocs, ha valakit zavart a véleményem.

Üdv. Nika
 
Újrahasznosítás: Ez egyszerre Semmizés, gyógyítás, és a pakliba visszakeverés. Ebből a gyógyulás marginális, a leglényegesebb dolog a Semmizés, viszont arra van már új fogalmunk, szerintem ez elhagyható anélkül, hogy nagyon hiányolná bárki.


Hát, nem tudom. Szerintem a pakliba visszakeverés nem egyenlő Semmizés. Néha nem az ellenfelet hátráltatod, hanem egy elhúzódó játszmában a saját gyűjtőd "töltöd vissza" a paklidba. Szóval az, hogy elhagyható, relatív. De az tuti, hogy nem egyenlő a "Semmizés"-sel.

Továbbá most ezt nem értem... Egyszerűsítünk, rövidítünk mindent, aztán pedig storno? Az "Életkioltó", "Idézés", "Rezisztencia" nem olyan hú de régi fogalmak. Ahogy írták, "mikrobalanszolás" miatt jött ki. Jobban fogalmazva, egy hibát egy következő szabállyal "eltussoltak", aztán végül rájövünk, hogy a hiba már nem aktuális, de a "plusz réteg" ott maradt. Kicsit "öngól szagú". Főleg, amíg vannak olyan versenylapok, amik használják ezen ikonokat. Ha kivezetik őket, de Kezdő Pistike találkozik egy A harc elcsitul-lal, nem fogja tudni, mi az a jel rajta, mert hát "ilyen már nincs".
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.