352. forduló, 354. forduló, N.C. Brave összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. jan. 25. 9h:31'
EZ A 577. JÁTÉKHETED, 353. FORDULÓD
578. játékheted kezdete: febr. 1.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5622
SZÁMLA : XXXX

N.C. BRAVE KALANDJAI


8 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [186,106] koordinátán. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A táborozás 1. napján összeakadsz egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű ember férfival. A bőre sötétebb az átlagosnál. Leah kisebb avatárja. Egy adamantit kesztyűt, egy Arsa potrohgyűrűjét, egy Batharak vállemezét, egy dalebg.kristályvértet, egy drag'kór fülkarikát, egy drag'kór lábvédőt, egy drakolder gyűrűt, egy ében talizmánt, egy gólemgyűrűt, egy hókeresztet, egy hósárkánybőr csizmát, egy Khór maszkját, egy koponya szimbólumot, egy kreiton palástot, egy lidérckoronát, egy Luthius karkötőjét, egy mihlanil medált, egy örökkéval.tűzopálját, egy őselemek köpenyét, egy ősmágus fülbevalóját, egy Ovgun nyakláncát, egy regeneráló övet, egy rogalhal csuklópántot, egy ryuku kalózkendőt és egy Vlagyimir gyűrűjét visel. Felszerelését egy végzetes szójer trófea, egy triklem drakolder trófea és egy tleikan főbíra trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy koronára fonódó kígyó. Jobb kezében egy Olimposzt, bal kezében egy Din cséphadaróját tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Egy pikkelyes ptog a hátasa. Mentális auráját felismered, gonosz, mint Te. Kérdőn néz Rád, de Te csak távolról végigméred. Meglepetten tekint feléd - valószínűleg az illúzió miatt. Továbbmész.
Az 1. napon találkozol egy barna, rövid hajú, barna szemű kobudera férfival. Tharr főpap-jelöltje. Egy arany papi karkötőt, egy Eldaran karkötőjét, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy Huddens kesztyűjét, egy jing-jang fejpántot, egy két kard szimbólumot, egy örökkéval. zafírját, egy rinóbőr övet és egy szirén köpenyét visel. Fegyverzetét egy jégzabáló trófea, egy taalru trófea és egy ősdentor trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: Otthonát védelmező Jáde-sárkány. Holmiját egy sivatagi doareg cipeli. Mentális auráját felismered, semleges jellemű a hitvány! Meglepetten tekint feléd - valószínűleg az illúzió miatt. 6 tanítvány kíséri, lesi minden mozdulatát. Mikor elhaladsz mellettük, egy tanítvány megszólít: A Mesterünk tudásánál csak becsületessége irigylésre méltóbb. Az ifjoncok elköszönnek tőled, és te magadra maradsz a gondolataiddal. Szükséged van egy kis testmozgásra - fegyvert rántasz, és felkészületlen ellenfeledre rontasz.

Egy láthatatlan védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy sötét halál varázslat. Semmi hatás! Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy lángcsóva. 8 életpontot vesztettél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a kentaurusz íjjal célba találj. Mielőtt összecsapnátok, ellenfeled hosszú íjjal Rád lő. Elrepül 6 vashegyű nyíl. A teremtmény kacagva elüti a lövedéket! Feléd repül 4 mérgezett vasnyíl. A lövedékek perforálják a testedet. (4 támadástól 43 életpontot vesztesz.) Meglengetve a Mjölborg kalapácsát a másikra rontasz. Mjölborg kalapácsával többször kegyetlenül megütöd a kobudera testét. (7 támadással 240 életpontot sebezve.) Illúziósárkányod teríti le a lábáról (7 életpontot sebezve). Ököllel a kobudera gyilkos csapásokat szórva összezúzza a jobb válladat. A támadás közben egy fura trükköt mutatott be. (4 támadástól 166 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Úgy döntesz, ebből elég volt. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült. {Csatastatisztika; sebzés: 246, sebződés: 217, gyógyulás: 0, összesen: -217 ÉP}


A 3. napon összefutsz egy szőke, rövid hajú, kék szemű gnóm férfival. A bőre kreolszínű. Egy Bufa páncélját, egy denevér szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy mágusköpenyt, egy Morgan sipkáját, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy Rughar gyűrűjét, egy szerencsetalizmánt, egy zafír erőövet, egy zafír fülbevalót, egy zafír védőgyűrűt és egy zangrozi csizmát visel. Felszerelését egy kultúrmasztodon trófea, egy woorgard trófea és egy varkaudar hadúr trófea ékesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: Idős asszonyt szopógödörbe segítő ifjú harcos. Jobb kezében egy szívkeresőt, bal kezében egy vámpírtőrt tart. Lőfegyvere egy gnóm nyílpuska. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: jelleme gonosz, akárcsak Neked. Összeismerkedtek. Az ő neve Axel Stormblade. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Igazi pech ezt a kalandozót látni (-2 szerencse forduló végéig.) Mosolyogva szemléled, ahogy az illúziót bámulja.
A 6. napon összefutsz egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű ember férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. Fekete a bőre. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy árnyszőttest, egy dalebg.kristályvértet, egy drag'kór fülkarikát, egy drakolder gyűrűt, egy Eldereth kristályt, egy gólemgyűrűt, egy háború gyűrűjét, egy halálhozó karkötőjét, egy kreiton palástot, egy Luthius karkötőjét, egy mahagóni kesztyűt, egy mahagóni köpenyt, egy mahagóni koronát, egy mahagóni lábvédőt, egy mahagóni vállvédőt, egy mihlanil medált, egy natharion talizmánt, egy ősmágus fülbevalóját, egy Ovgun nyakláncát, egy regeneráló övet, egy rogalhal csuklópántot, egy ryuku ökölgyolcsot, egy Teremtő koronáját, egy tűzúr csizmáját és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy árnytündér messiás trófea, egy kereszteslovag trófea és egy triklem drakolder trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy hófehér farkasfej. Jobb kezében egy vámpírölőt, bal kezében egy mahagóni pajzsot tart. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: jelleme gonosz, akárcsak Neked. Bizalmatlanul végigméred, de nem tetszik igazán a képe. Mosolyogva szemléled, ahogy az illúziót bámulja. Otthagyod a másik kalandozót.
A 7. napon összeakadsz egy fekete, hosszú hajú, piros szemű mutáns nővel. Fekete a bőre. Leah hűséges követője. Egy balkezes gyűrűt, egy cetbőr válltömést, egy háború gyűrűjét, egy halálhozó karkötőjét, egy hatalom fülbevalóját, egy hoarián bőrnadrágot, egy hoarián bőrövet, egy Huddens kesztyűjét, egy jegygyűrűt, egy koponya szimbólumot, egy natharion gömböt, egy örökkéval.gyémántját, egy Ovgun nyakláncát, egy rémbőr tarkóvédőt, egy ryuku karvédőt, egy szirén köpenyét, egy törpe bakancsot, egy tükörpáncélt és egy zafír fülbevalót visel. Ruházatát egy taalru trófea, egy ősdentor trófea és egy Notermanthi trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: kaleidoszkóp. Jobb kezében egy vámpírkardot, bal kezében egy pengepajzsot tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd pikkelyes ptog. Teherhordója is van: egy sivatagi doareg! Szegény állat majd megszakad. Auráját érzékelve máris tudod, jelleme gonosz, akárcsak Neked. Bizalmatlanul végigméred, de nem tetszik igazán a képe. Mosolyogva szemléled, ahogy az illúziót bámulja. Elfordulsz, és tovább totyogsz.
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a tűzfőnix (ld. enc.), a kisebb quwarg isten (ld. enc.), az alanori csatamén (ld. enc.) és az Orkhan Thai (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) halcsontot (ld. enc.), esszenciakristályt (ld. enc.), cápaölő tőrt (ld. enc.) és kdolét (ld. enc.). Betolakodók vannak a területeden. Szolgáid már harcolnak ellenük, érzed, ahogy sorban elbuknak. A támadók arcán undor és gyűlölet, lerázzák magukról elméd erejét. Védekeznél, fogaddal marnál beléjük, hogy vérükből nyerjél erőt; de testedet átjárja fegyverük. A lándzsa szíveddel együtt a földhöz szögez - ez hát a vég. Az utolsó kép egy csizma, mely fejedre tapos, amikor kihúzzák belőled a fegyvert... a kalandozók már kincseid kutatják. Te csak a felkelő nap pusztító tüzét érzed, s az évszázadok tapasztalatából egy szakadt fekete köpeny és a csatamező sarával keveredő hamu marad...
Az aranytermő erszény 58 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 borkonyó bibét. A teremtés zsákja létrehozott 1 párducszemet. A teremtés zsákja létrehozott 1 aranyló ugarhéjat.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+41 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+420 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) A lottó 643. hetének nyerőszámai: 5, 22, 28. 1 db 0 találatos szelvényed volt.

* 1. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Mormolni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Megidézted a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 582.]

* 2. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 582.]

* 3. KP: elmormolod a 19. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Elmondtad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 577.]

* 4. KP: kézbeveszed/felveszed a 466. tárgyat
Leveszed a lidérckoronát, majd a fejedre teszed a Morgan sipkáját. [0 pontot használtál fel, van még 577.]

kf 1345 kézbeveszed/felveszed az 1345. tárgyat
Felveszed a hoarián bőrnadrágot. [0 pontot használtál fel, van még 577.]
Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. A hatás rögtön érezhető! ( +102 életerő.) Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. A hatás szinte azonnal jelentkezik. ( +110 életerő.) [0 pontot használtál fel, van még 577.]

kno 4 8 képesség-növelés 4
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
[0 pontot használtál fel, van még 577.]

ea 458 1 eladod a 458. tárgyat 1
Eladtál 1 Rhatt páncélját. 550 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 577.]

ea 1561 1 eladod az 1561. tárgyat 1
Eladtál 1 Krogan buzogányát. 230 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 577.]

ea 112 30 eladod a 112. tárgyat 30
Eladtál 30 madártollat. 30 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 577.]

flh 999 22 felt. lőfegyver haszn. 999 a 22. tárggyal
Ok, FLH 999 22 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 577.]

ve 176 10 megveszed a 176. tárgyat 10
Mindössze 7 darabot tud abból a tárgyból a boltos adni. Vásároltál 7 vashegyű nyilat. 70 aranyat fizettél. A bolondok aranya fizetés után visszatér hozzád! [0 pontot használtál fel, van még 577.]

ve 2 60 megveszed a 2. tárgyat 60
Vásároltál 60 kaját. 120 aranyat fizettél. A bolondok aranya fizetés után visszatér hozzád! [0 pontot használtál fel, van még 577.]

ve 1 10 megveszed az 1. tárgyat 10
Vásároltál 10 deus ex machinát. 500 aranyat fizettél. A bolondok aranya fizetés után visszatér hozzád! [0 pontot használtál fel, van még 577.]

bb 2 50 beraksz a bankba a 2. tárgyat (50 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 50 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 577.]

v 1 9999 10 elmormolod az 1. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Energia árad testedbe. Sikerült elmondanod a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. A vámpirizáció csak azokban a csatákban fog kisülni, ha a jobbkezes fegyver első csapásával legalább 10 életpontot tudsz így gyógyulni. [-18 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 572.]

m 6 6 1 mozogsz nyugatra, nyugatra, északkeletre
[185,106] Még mindig a városban vagy.
(Vándorcirkusz:) Már messziről megpillantod a cirkuszos sátrakat, és izgatottan, de határozott léptekkel feléjük indulsz. Mielőtt azonban közéjük léphetnél, egy izgága törpe állja utad, aki jegyet osztogat. Elveszi a belépőre szánt 20 aranyérmét, majd az utat mutatva előreenged.
Megállsz egy sátor előtt, ahol egy óriás biztat érdeklődő kalandozókat a céllövöldébe lépésre. Jelentkezel, hogy te megvívnál az odabent lapuló szörnnyel, a ceremóniamester pedig kapva az alkalmon, és a sátorba tessékel. A korinthai amőba csak a pillanatra várt, hogy belépj hozzá.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy sötét halál. 178 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a kentaurusz íjjal néhány lövedéket. Elrepül 6 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod a korinthai amőba testét. (6 támadással 116 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a korinthai amőba cuppogó masszáját. (5 támadással 238 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+48 életerő). Erős fényrobbanással vakítod el ellenfeled (6 életpontot sebezve). Csápjaival a korinthai amőba csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 40 életpontot vesztesz.) A korinthai amőba összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 6 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2929 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-18 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 538, sebződés: 40, gyógyulás: 48, összesen: +8 ÉP}

Kihúzod magad, mielőtt az ajtó előtt álló óriáshoz fordulsz.
- Hol a nyereményem? - kérdezed. Ő elmondja, hogy a szörny legyőzéséért nem jár díj - mármint olyan értelemben, hogy ő adná -, hanem ezeknek a speciális bestiáknak van egy különleges tulajdonságuk: néha különleges kincset őriznek.
- Ha azt megtalálod a tied lehet - mosolyodik el a házigazda.
A hangok alapján gyorsan a szirén sátrához találsz. A férfi, aki a szabályokat közli a belépőkkel, most is a sátornál áll, és vonakodó kalandozókat biztat a labirintus kipróbálására. Amikor közlöd vele, hogy bemennél, felvidul az arca, elveszi tárgyaid, majd bevezet a nyíláson. Határozott léptekkel indulsz meg a két továbbvezető folyosó közül az egyiken, de amikor visszaérkezel abba a terembe, ahonnan elindultál, kicsit elkeseredsz. Aztán egy kósza ötlettől vezérelve tüzetesebben átvizsgálod a helyet, még egy eldugott járatra leszel figyelmes. Alaposságodat áldva ezen folytatod utad. Hirtelen tör rád az éhség. Az orrod előtti járatban egy kistestű madár vergődésére leszel figyelmes. Közelebb érve megállapítod, hogy egy sérült mirgről van szó, akinek zamatos húsa remekül szolgálhatná étkeztetésedet. Először lefogod az állatot, majd miután a nyakát kitekerted, tollaitól megfosztottad, bekebelezed. Kellemes énekszó tölti be a folyosó légterét. Örömmel hallgatod, de nem hagyod, hogy bűvereje hatása alá kerülj. A sötét folyosó hirtelen egy megvilágított terembe torkollik, melynek közepén egy alak fekszik. Közelebb lépve már azt is meg tudod állapítani ki az: a szirén. Rosszul van. Gyógymasszázst alkalmazol, de semmi nem változik. Aztán - éppen akkor, amikor már feladnád - a beteged megmozdul és rád mosolyog. Úgy néz ki, mégis használt! A szirén egy közeli terembe vezet, ahol egy félkész oltár áll. A hiányzó kövek a terem padlóján szétszórva hevernek. Mivel számtalan oltárt láttál már, gyerekjáték számodra minden egységét a helyére illesztened. Miután a köveket az imádkozóhelybe építetted, büszkén húzod ki magad. 728 tapasztalati pontot kaptál.
- Bátor kalandozó - köszönt a gyönyörűséges szirén. - Segítségedért cserébe fogadd e csekély ajándékot! - A szirén köpenyét magadénak tudva hagyod el a sátrat.


(Továbbmész...) Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[187,104] Továbbmész a város utcáján.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy templomot. Leah híveié. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [188,103] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy xantusz-kaktuszt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr híveié. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Elkéred az ásóját, hogy majd te ásol, ő csak pihenjen. Mikor egy fának dőlve elalszik, halkan odalopódzol és teljes erővel fejbe vágod. Látod, hogy ez többé nem fog felkelni! Sajnos a kemény törpefejen az ásó is kettétört. Elhajítod a hasznavehetetlen szerszámot. (+2 gonoszság.)
Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy Raia szent lovagja. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy fehér glóbusz varázst. A másik mormol valamit: egy láthatatlan védekező varázslat! Mélyen koncentrálva, megidézel egy izomernyesztés varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. Sajnos nem hatott ellenfeledre. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a kentaurusz íjjal célba találj. Elrepül 6 vashegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a Raia szent lovagja jobb oldalát. (6 támadással 119 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Mjölborg kalapácsát a másikra ugrasz. Mjölborg kalapácsával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a Raia szent lovagja jobb karját. (4 támadással 181 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+37 életerő). Illúziósárkányod teríti le a lábáról (8 életpontot sebezve). Sajnos nem sikerült a Raia szent lovagja minden csapását hárítanod. (4 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Isteni hited kicsit megrendült! A Raia szent lovagja összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 6 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Szereztél 1 ezüsttőrt. [ezüsttőr ládikóba-> (186,106)-> 8 arany, -2 ÉP] 2485 tapasztalati pontot kaptál. Végeztél egy jó lénnyel. (+2 gonoszság.) Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-18 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 308, sebződés: 32, gyógyulás: 37, összesen: +5 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy tyrannoszaurusz rex lehet. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Egy izomernyesztés varázslatot dobsz ellenfeledre. Semmi eredménye! A kentaurusz íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 6 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a tyrannoszaurusz rex testét. (6 támadással 141 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Mjölborg kalapácsát ellenfeledre rohansz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a tyrannoszaurusz rex vastag bőrét. (7 támadással 299 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+60 életerő). Tenyeredből kékes villámok csapnak ki (7 életpontot sebezve). A tyrannoszaurusz rex fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 34 életpontot vesztesz.) Mjölborg kalapácsával párszor keményen megütöd a tyrannoszaurusz rex oszlopos lábát. (2 támadással 89 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+18 életerő). Szellemalakot formáló felhő támadja meg (7 életpontot sebezve). A tyrannoszaurusz rex fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 68 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a tyrannoszaurusz rex száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 6 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 tyrex csontot. [tyrex csont ládikóba-> (186,106)-> 30 arany, -2 ÉP] 2567 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-18 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 543, sebződés: 104, gyógyulás: 78, összesen: -26 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Elég régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra vezetnek. [53 pontot használtál fel, van még 519.]

m 1 3 2 mozogsz északkeletre, délkeletre, keletre
[189,102] A síkságot ritka erdő váltja fel. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy kék orchideacserjét. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy bűbájlidérc. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy purifikátor császár. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [190,103] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy fekete kaktuszt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Leah hívői építették. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy fekete lótuszt. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Elkapod a gnómot, és erősen lefogod: - Ugye fáj, ugye szorít? - kérdezgeted kedvesen. Egyszer csak az áldozatod hasa szétreped, és a lyukon egy apró szörnyeteg bújik ki. A gnóm elájul, te pedig elmenekülsz, mielőtt valami baj lenne. (+2 gonoszság.)
Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy márványtornyot. Délkeletre egy Sheran oltár van. Délre egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

(Továbbmész...) [191,103] Síkság, továbbra is csak síkság.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy márványtornyot. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Utad során felfedezel egy fekete lótuszt. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Elkéred a lánytól a lantját, az leszökkenve a fáról átadja neked. Közlöd vele, hogy sosem voltál különösebben muzikális, majd szemedet egy pillanatra sem levéve az elfről, összetöröd a zeneszerszámot. A lány bőgve a fák közé rohan. Te vállon veregeted magad, kitéped a lantból az egyetlen használható drótszőrt, és továbbindulsz. (+2 gonoszság.) Szereztél egy drótszőrt.
Oldalt pillantva, meglátsz egy nothar cserjét. (ld. enc.) Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy fekete kaktuszt. Találsz egy borkonyó cserjét. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Thargodan csatamezőt. Keletre nézve látsz egy kristálypalotát. Délkeletre egy kihívás tornya van. Délre egy Sheran oltár van. Délnyugatra egy rúnakő van. Északra egy Tharr oltár van. Elteszed a látcsövet. Alaposan körülnézel a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek.
[48 pontot használtál fel, van még 471.]

h 165 használod a 165. tárgyat
Minden erődet összeszedve, felhajítod a kampót (persze a kötél innenső végét fogod). A kampó megakadt odafent! Megkezded a felfelé kapaszkodást. Örökkévalóságnak tűnő idő után felérsz. Bepréseled magad az ablakon. Odabent félhomály fogad. Lejáratot nem látsz az alsóbb szintekre, és a szoba berendezése egyetlen asztal. Fegyveredet markolva vársz, amikor valami sötét tömeg emelkedik fel előtted. Egy ragyás burástya!

A lény savat köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (14 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a ragyás burástya bal oldalát. (3 támadással 102 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+21 életerő). Illúziósárkányod teríti le a lábáról (7 életpontot sebezve). A ragyás burástya csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. Feléd sújt a ragyás burástya a farkával, de elhibázta! A ragyás burástya csápjával feléd suhint, de ügyesen félrehajolsz. Véres nyál csordul ki a ragyás burástya száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. [ugh méreg ládikóba-> (186,106)-> 8 arany, -2 ÉP] 640 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-18 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 16, gyógyulás: 21, összesen: +5 ÉP}

Mintha mindez nem lenne elég, újabb lény ugrik elő a semmiből! Egy sötét gnóm!

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy örvénykerítés varázslatot. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: jégcsóva varázslatot lő rád. 10 életpontot vesztettél. Megmarkolva a Mjölborg kalapácsát a másikra támadsz. Mjölborg kalapácsával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sötét gnóm jobb vállát. (2 támadással 93 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+19 életerő). Erős fényrobbanással vakítod el ellenfeled (5 életpontot sebezve). A sötét gnóm lendületes ütése célt téveszt. A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Félig megúsztad. 8 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. (Nincs mibe rakni 3 spirituszt.) 440 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-18 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 98, sebződés: 18, gyógyulás: 19, összesen: +1 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután lemászol a torony falán, egy rántással kiakasztod a kampót, és elpakolod. [28 pontot használtál fel, van még 443.]

m 1 3 4 mozogsz északkeletre, délkeletre, délre
[192,102] Továbbra is síkságon vagy.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Thargodan csatamezőt.
(Feltételes kutatás:) Nem foglalkozva a Thargodan csatamező baljóslatú hangulatával, ásni kezdesz. Egy szénné égett Thargodan tetemét látod, amelyen furcsa, elektromos szikrák futnak végig. Fehér csontok, korhadt ládák kerülnek elő, de egyelőre semmi használható. Nem is érzed már a karod, talán egy órája kutatsz? Két órája? Nem baj, a kincs mindent megér. Hopsz, szünet! Ellenfél a láthatáron! Egy Mnebolath jön feléd. (ld. enc.)

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy tompítás védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. A mészárlásra kiszemelt áldozat láthatatlan védekező varázst lök magára. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy izomernyesztés varázslatot. Ellenfeled elernyed. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 taumaturgia). Varázsenergiád fejlődik. (+5 max. varázspont.) Mielőtt összecsapnátok, a kentaurusz íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 ezüsthegyű nyíl. Alaposan megsorozod a Mnebolath fejét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-6 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. A lény jeget köp rád. Villámgyorsan lehajolsz - a hátad így is korcsolyapályává válik. (39 életpontot vesztettél.) Elszántan a másikra támadsz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a Mnebolath testét. (4 támadással 175 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+36 életerő). Lángoszlop emelkedik a talajból (7 életpontot sebezve). A szörny több karmával is a lábadra csap. (3 támadástól 20 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-2 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. Véres nyál csordul ki a Mnebolath száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ezüsthegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. A következő kincseket találtad: egy vasérc és egy ezüst kulcs [ezüst kulcs ládikóba-> (186,106)-> nem kaptál semmit! -2 ÉP]. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 2084 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-18 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 222, sebződés: 69, gyógyulás: 36, összesen: -33 ÉP}

Hol is tartottál? Aha, az ásás! Tovább túrod a földet. A gödör alján, a sok csont között valami használhatót látsz! Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy orgyilkos tőr [orgyilkos tőr ládikóba-> (186,106)-> 8 arany, -2 ÉP]. Hohó, nem úszod meg a dolgot harc nélkül, valami agresszív dolog közeleg! Egy Zinthurg jön feléd.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: fehér glóbusz létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy számodra ismeretlen védekező varázst. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy izomernyesztés. Ellenfeled elernyed. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy sorvasztás varázslatot. Semmi hatás! A kentaurusz íjjal célzol és lősz. Elrepül 2 ezüsthegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a Zinthurg testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Megmarkolva a Mjölborg kalapácsát a másikra rontasz. Mjölborg kalapácsával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a Zinthurg jobb vállát. (2 támadással 92 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+19 életerő). Tenyeredből kékes villámok csapnak ki (9 életpontot sebezve). A Zinthurg állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A Zinthurg többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Kritikus volt a sérülés! (-1 max. életerő.) A Zinthurg még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ezüsthegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. A következő kincseket találtad: egy ezüstshuriken [ezüstshuriken ládikóba-> (186,106)-> 8 arany, -2 ÉP]. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 995 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-18 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 140, sebződés: 13, gyógyulás: 19, összesen: +6 ÉP}

Kicsit a vártnál nagyobb a Thargodan csatamező populációja. No sebaj! Megmarkolod az ásót, és bőszen kutatsz tovább. Hirtelen zajra leszel figyelmes - valami közeledik! Egy Mnebolath támad rád.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tompítás létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy láthatatlan védekező mágia... Egy izomernyesztés varázslatot dobsz ellenfeledre. Ellenfeled elernyed. A kentaurusz íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 ezüsthegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a Mnebolath bal oldalát. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-6 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. Ellenfeled kitátja pofáját, és iszonyatos hideget fúj rád. Félrehajolsz, ezért csak nem fagysz teljesen csonttá. (36 életpontot vesztettél.) Elszántan a másikra rohansz. Mjölborg kalapácsával többször kegyetlenül megütöd a Mnebolath kutyafejét. (4 támadással 181 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+37 életerő). Erős fényrobbanással vakítod el ellenfeled (7 életpontot sebezve). A Mnebolath többször végigkarmolja a derekadat. (3 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-5 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. Véres nyál csordul ki a Mnebolath száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ezüsthegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy nagy bronzkulcs [nagy bronzkulcs ládikóba-> (186,106)-> 14 arany, -2 ÉP]. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 2084 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 228, sebződés: 70, gyógyulás: 37, összesen: -33 ÉP}

Élvezetes volt ez a testmozgás. Azért nem bánnád, ha jönne valami komolyabb. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy Tguarkhan védelmezi a vadászterületét.

Ellenfeled számodra ismeretlen védekező varázslattal készül a csatára. Távolról sötét rítus varázslatot lő rád a másik. 21 életpontot vesztettél. Darabokra robban egy birtokodban levő deus ex machina. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a kentaurusz íjjal. Elrepül 1 ezüsthegyű nyíl. Lövedéked átfúrja a Tguarkhan jobb lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a Mjölborg kalapácsát a másikra rontasz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a Tguarkhan nyakát. (3 támadással 141 életpontot sebezve.) Szellemalakot formáló felhő támadja meg (7 életpontot sebezve). Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a Tguarkhan, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny mancsával apró sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A Tguarkhan meglegyint mancsával, de csak súrol. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A mágus kinyújtja a kezét, és a következő pillanatban apró villámok cikáznak feléd. Félig megúsztad. 15 életpontot vesztettél. A Tguarkhan szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ezüsthegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy shinai gömb. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 1510 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 166, sebződés: 54, gyógyulás: 0, összesen: -54 ÉP}

Egy kósza gondolattól vezérelve, ott nézel körül, ahonnét a démon előugrott. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy ezüstshuriken [ezüstshuriken ládikóba-> (186,106)-> nem kaptál semmit! -2 ÉP], egy csontpálca és egy tolmokov-koktél. A levegő remegni kezd: a teleportáció ózonillata! Nem szívesen bunyóznál most egy Thargodan herceggel, úgyhogy hanyatt-homlok menekülsz. Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Már érzed is a hatást. ( +111 életerő.)
Találsz egy oltárt. Leah hívői építették. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Chara-din monolitját. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Könnyű elintézni egy védekezésre képtelen ormánygőtét. (+2 gonoszság.) Szereztél egy ormánygőte csontot. [ormánygőte csont ládikóba-> (186,106)-> 3 arany, -2 ÉP]
Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Dr. Yván. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze délkeletre látsz egy Raia oltárt. Délre nézve látsz egy kristálypalotát. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy Leah oltár van. Északra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [193,103] Szűnni nem akar a zöld síkság. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rát-fát. Észreveszel egy borkonyó cserjét. Felfedeztél egy oltárt. Raia híveié. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy fekete lótuszt. Oldalt pillantva, meglátsz egy gyilkos csalánt. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Remek ötlet jut eszedbe: a saját vérével festesz rá indiáncsíkokat, és arra biztatod, hogy egy bátor harcos nyugodtan hazamehet, nem kell félnie. Lehetséges, hogy a manók az ütőér elvágása után meghalnak? (+2 gonoszság.)
Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Longnower egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze északkeletre látsz egy Dornodon oltárt. Keletre nézve látsz egy friss csatamezőt. Délnyugatra egy kihívás tornya van. Nyugatra egy kristálypalota van. Elteszed a látcsövet. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 csalánvirágot. Egészséged TF-elődött.

(Továbbmész...) [193,104] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Thargodan csatamezőt.
(Feltételes kutatás:) Kinézel egy helyet, ahol kevesebb Thargodan bordát látsz, és ásni kezdesz. Rossz előérzeted van: túl nagy a csend. A földet itt-ott szilárd kristállyá égette a tömény mágia, amely a varázslók és Thargodanok közt folyt. Nem is érzed már a karod, talán egy órája kutatsz? Két órája? Nem baj, a kincs mindent megér. Hirtelen zajra leszel figyelmes - valami közeledik! Egy csapat Chara-din fattya készül a lemészárlásodra.

Üdvözlésképpen egy varázslatlopás varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. Semmi eredménye! Mielőtt összecsapnátok, a kentaurusz íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 6 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a Chara-din fattya fejét. (6 támadással 129 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Mjölborg kalapácsával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a Chara-din fattya fejét. (7 támadással 319 életpontot sebezve.) Erős fényrobbanással vakítod el ellenfeled (7 életpontot sebezve). A 8 Chara-din fattya harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (8 támadástól 38 életpontot vesztesz.) Mjölborg kalapácsával párszor keményen megütöd a Chara-din fattya lila testét. (4 támadással 192 életpontot sebezve.) Illúziósárkányod teríti le a lábáról (7 életpontot sebezve). A 3 Chara-din fattya megharapdálja a bal lábfejedet és a combodat. (3 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A 3 Chara-din fattya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 6 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2730 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 654, sebződés: 52, gyógyulás: 0, összesen: -52 ÉP}

Nos, ennyit erről! Kiváló mestere vagy a csúszómászók irtásának. Most pedig ásni tovább! Nincs itt semmi, csak átok és dögletes levegő! Azért még próbálkozol kicsit. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy Mnebolath jön feléd.

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy láthatatlan védekező varázst. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a kentaurusz íjjal. Elrepül 1 ezüsthegyű nyíl. Lövedéked átfúrja a Mnebolath rücskös testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-4 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. A szörny nagy levegőt vesz, majd borzalmasan hideg levegőt okád. A támadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad, de azért jégcsapok nőnek az álladon. (34 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a Mjölborg kalapácsát ellenfeledre rontasz. Mjölborg kalapácsával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a Mnebolath kutyafejét. (4 támadással 189 életpontot sebezve.) Erős fényrobbanással vakítod el ellenfeled (7 életpontot sebezve). A Mnebolath csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (4 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-7 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. A Mnebolath összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ezüsthegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy vasérc és egy ezüst nyaklánc [ezüst nyaklánc ládikóba-> (187,107)-> 10 arany, -2 ÉP]. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 2084 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 213, sebződés: 70, gyógyulás: 0, összesen: -70 ÉP}

Kicsit a vártnál nagyobb a Thargodan csatamező populációja. No sebaj! Megmarkolod az ásót, és bőszen kutatsz tovább. Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy Zinthurg intéz feléd kihívást.

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy számodra ismeretlen védekező mágiát. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy pusztító végzet. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a kentaurusz íjjal célba találj. Elrepül 1 ezüsthegyű nyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a Zinthurg nyakát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Mjölborg kalapácsát ellenfeledre támadsz. Mjölborg kalapácsával halálos csapásokat osztva péppé vered a Zinthurg bikafejét. (2 támadással 94 életpontot sebezve.) Tenyeredből kékes villámok csapnak ki (8 életpontot sebezve). A Zinthurg feléd harap, de sikertelenül. Karmait felemelve, a Zinthurg meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A hatás részben permanens. (-1 max. életerő.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Kritikus volt a sérülés! (-1 max. életerő.) A Zinthurg összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ezüsthegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy ezüst nyaklánc [ezüst nyaklánc ládikóba-> (187,107)-> nem kaptál semmit! -2 ÉP] és egy gyöngymangó [gyöngymangó ládikóba-> (186,106)-> nem kaptál semmit! -2 ÉP]. 995 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 119, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

No! Kezdesz kifáradni. Essünk túl a végső összecsapáson! Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy magnetikus praglonc jön feléd. (ld. enc.) Jó stratéga módjára a megfontolt visszavonulást választod.
Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Chara-din monolitját. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Gyanús mozgást látsz a fák között. Egy bávatag golombár nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: szárazság varázslatot lő rád. Semmi eredménye! Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 5 tüske. Lövedékeiddel perforálod a bávatag golombár testét. (5 támadással 58 életpontot sebezve.) Az óriás felemel egy nagyobb sziklát, majd feléd dobja. Nem talált! Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Mjölborg kalapácsával többször kegyetlenül megütöd a bávatag golombár bal karját. (2 támadással 148 életpontot sebezve.) Illúziósárkányod teríti le a lábáról (9 életpontot sebezve). A bávatag golombár lendületes ütése célt téveszt. Legnagyobb meglepetésedre legyőzött ellenfeled darabokra hullik... Apró, pici szárnyas darabokra... Te jó ég, hiszen ezek darazsak! A rovarok rád rontanak. Csípnek, harapnak, ahol csak érnek. Mire a megvadult raj odébb áll te is ráeszmélsz, hogy Sheran állt bosszút kedvence gyilkosán... (36 életpontot vesztettél) A bávatag golombár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1280 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 215, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}

Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Rövid időn belül érzed a hatást. ( +97 életerő.) Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Kisvártatva jelentkezik a várva várt hatás. ( +84 életerő.) Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy trikornis herceg közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy láthatatlan védekező varázslatot. Egy gyóntatás varázslattal köszönt csatapartnered. Semmi eredménye! Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: becsületjel varázslatot lő rád. Szerencsére nem hatott rád. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy energiafolyam varázslatot, majd rád küldi. 52 életpontot vesztettél. A kentaurusz íjjal célzol és lősz. Elrepül 6 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod a trikornis herceg hófehér sörényét. (6 támadással 137 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a trikornis herceg jobb hátsó lábát. (5 támadással 229 életpontot sebezve.) Erős fényrobbanással vakítod el ellenfeled (7 életpontot sebezve). A trikornis herceg meglök a szarvával. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (4 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Purifikálódsz. (+3 jóság.) A trikornis herceg még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 6 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 trikornis szarvat. 2866 tapasztalati pontot kaptál. Végeztél egy jó lénnyel. (+2 gonoszság.)
{Csatastatisztika; sebzés: 373, sebződés: 84, gyógyulás: 0, összesen: -84 ÉP}

Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Már érzed is a hatást. ( +83 életerő.) Oppsz, itt járt már valaki! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [158 pontot használtál fel, van még 285.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[192,105] Még mindig az erdőben vagy. Látsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Fairlight rúnaköve. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent tölgyfát. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Skinhead formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rát-fát. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gyilkos csalánt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy borkonyó cserjét. Találsz egy fekete lótuszt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy fekete kaktuszt. Találsz egy álomvirágot. Épp virágzik! [álompor ládikóba-> (186,106)-> 1 arany, -2 ÉP] Begyűjtesz 1 álomport.

Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Elég régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 csalánvirágot. Egészséged TF-elődött. [16 pontot használtál fel, van még 269.]

szk 261 762 keresed a 261. szörnyet a 762. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy trikornis herceget. [0 pontot használtál fel, van még 269.]

ef 3 energia fejlesztése 3
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-3 TU.] A befejezéshez még 2691 TU szükséges. [30 pontot használtál fel, van még 239.]

* 1. BP: használod a 243. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 234.]

* 2. BP: kiveszel a bankból a 2. tárgyat (6 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 6 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 234.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 34 fejleszted a 4. tulajdonságodat 34 pontért
Kitartóan, órákon át légzőgyakorlatokat végzel. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [Még 119 TVP-t kell elköltened.]

[34 pontot használtál fel, van még 200.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 7, 24, 29.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 3 kaját fal föl a sivatagi doareg. 2 kaját habzsol be a pikkelyes ptog. Egy kaját nyel le a bölcs szilmill. Lestrapálva a nap eseményeitől, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a tulajdonságpajzs hatása. Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 200 pontod maradt, ebből a következő körre 200 pontot vihetsz át. Kapsz még 494 pontot. A következő körben tehát 694 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TŰZFŐNIX (215. SZÖRNY)
A tűzfőnix - nevével ellentétben - sokkal közelebbi rokonságban van a griffekkel, mint a főnixekkel. Nevét onnan kapta, hogy a regék szerint a főnixhez hasonlóan képes hamvaiból feltámadni. Külsőre is a griffekre hasonlít: párductestű, világos szőrzetű lény, a hátán két hatalmas, tollas szárnnyal. A tűzfőnix nagyon ritka állat - ennek egyik oka, hogy csak azok előtt mutatkozik, akiket arra érdemesnek talál. Régi feljegyzések szerint a legtöbb tűzfőnix VI. Atriniu, az "Ezüstkirály" uralkodása alatt élt a világon, számukat ekkor mintegy százötvenre becsülték. Magának Atriniunak az udvarában is megtalálhatók voltak: gyorsaságuk és bátorságuk miatt elsősorban felderítő- és futárfeladatokat láttak el. Izmos testük miatt nagyon jó hátasoknak bizonyultak (ekkor sajnos nem tudtak felemelkedni a földről), ha hajlandók voltak megtűrni lovasukat a hátukon. Mert a tűzfőnixet nem lehet "megszelídíteni" vagy "beidomítani". Erre nincs is szükség, mivel nagyon intelligensek (telepatikus képességeik is igen fejlettek), de csak azoknak segítenek, és tűrnek meg maguk mellett, akiknek tetteikkel sikerült elnyerniük a tűzfőnixek barátságát. Érthető módon a Namír-háborúk kitörése óta - azaz több mint 130 éve - senki sem találkozott velük...

KISEBB QUWARG ISTENSÉG (213. SZÖRNY)
A quwarg bolyba behatoló kalandozó általában először nem lát mást, csak egy gigantikus csáprágó-párt. Lassan realizálja, hogy a csáprágó-pár egy óriási, a boly egészét betöltő fejhez tartozik. Nem, ez nem lehet igaz! A döbbenetes látvány egy, a quwarg királynőnél több tucatszor nagyobb, soktonnás rovar-gigászra enged következtetni. De hiszen ilyen NEM LÉTEZIK! Vagy mégis igazak lennének a mesék, amelyek a magukat Vasalt Talpú Quwargoknak nevező, tökéletesen idegen struktúrájú tudati közösségről szólnak, melynek tagjai minden évezredben egyszer felébrednek örök álmukból, előkúsznak a föld alól, és versenyt rendeznek, hogy melyikük képes több embert eltaposni. Az óriási fej olyannyira félelmetes, hogy minden kalandozóban csak egyetlen gondolat fogalmazódik meg: menekülni, menekülni, MENEKÜLNI! Pedig nyilvánvaló, hogy egy kisebb quwarg istenség hihetetlen kincseket birtokol, és valószínűleg egy tapasztalt kalandozó számára nem lehet sokkal nehezebb legyőzni, mint egy jól megtermett quwarg királynőt.
A piciny quwargok tízezrei táplálják a föld alól hihetetlen méretűre nőtt királynőjüket, amelynek létezését mindenki eddig csak legendának tartott. A kisebb quwarg istenség - a többi quwarggal ellentétben - korlátozott intelligenciával és egyáltalán nem korlátozott mágikus képességekkel rendelkezik, amelyek különösen veszélyessé teszik.

ALANORI CSATAMÉN (233. LÉNY)
Az alanori csatamén a világ egyik legkitűnőbb hátasállata, csak az igazán kiváltságosak tudhatják magukénak egy-egy példányát. Az alanori ménes tenyészállatait egy másik valóság különös világából szerezték be emberöltőkkel ezelőtt, majd különféle mágikus manipulációkkal és célirányos tenyésztéssel hozták létre mai formáját.
Súlya elérheti az ötszáz kilogrammot, alkata robosztus, erőteljes. Színe általában fekete vagy acélszürke, de előfordulnak tarka és fehér példányai is. Az eredetileg növényevő ősöktől származó állat az alanori mestertenyésztők keze alatt mára mindenevővé vált, ami igen hasznos lehet egyes vidékeken. Betanítása igencsak nagy türelmet követel, de az eredmény megéri a fáradtságot: az összeszokott ló és lovas harcban veszélyes ellenfél.

ORKHAN THAI (238. SZÖRNY)
Az Orkhan Thai a magasabb rangú Thargodanok, a Thargodan lordok közül való. Odaát a Sötét földön Tguarkhanok, Zinthurgok és Mnebolathok kisebb serege lesi parancsait (és próbálja hátba döfni egy alkalmas pillanatban). Az Orkhan Thai öt méter magas, lángoló tűzoszlop alakban szeret leginkább megjelenni. Kedvencei a tűzvarázslatok, általában ilyeneket használ a harcban. Megsebezni kizárólag varázslatokkal ill. mágikus fegyverekkel lehet. Kevés olyan halandó létezik, aki képes volt eséllyel szembeszállni eme iszonyatos Thargodan lorddal.

HALCSONT (390. TÁRGY)
Hah! Egy vacak halcsont! Mi értelme volt ezt egyáltalán a felszínre hozni? Na mindegy, valamire előbb-utóbb majdcsak jó lesz, mint minden a Túlélők Földjén.

ESSZENCIAKRISTÁLY (350. TÁRGY)
Döbbenetes felfedezést tettél! Ha egy Moa katalizátorba egyenként beilleszted a kilenc ismert Moa ékszert, akkor egy hatalmas pulzálás, dübörgés kísértében létrehozható a legendás esszenciakristály! (Ehhez a KT 350 parancsot kell kiadni, 10 TVP-ért.] Ez az átlátszó, a szivárvány minden színében csillogó kristálydarab hihetetlen mágikus erővel bír. Belsejében vörös izzás látható, mintha a kristálynak valamiféle lelke lenne: néha ez az izzás alig látható, néha elemi erővel lüktet. A legendák alapján az esszenciakristály egyik legnyilvánvalóbb felhasználása az, hogy hozzávágod egy igazán nagyhatalmú, iszonyatos képességekkel rendelkező ellenfélhez. Az esszenciakristály összetörésekor felszabaduló energiák általában önmagukban elegendőek ahhoz, hogy végezzenek a célponttal, de ha ez nem lenne elég, az áldozat legtöbb mágikus képességét is elveszti. [Ehhez dobófegyverként kell KF-elned, mágikus sebzésű, hegyes dobófegyvernek számít.] Természetesen az esszenciakristály más, kevésbé nyilvánvaló képességekkel is rendelkezik.

CÁPAÖLŐ TŐR (480. TÁRGY)
Ezt a különleges mágikus tárgyat az elf mesterharcos készítette a csatornán átkelni szándékozó kalandozók számára. Ez egy rozsdás fémdarab, amely azonban 4D4+4 sebzésű vízifegyverré változik, ha a csatornában kelet felé úszol, és vércápával találkozol! Ilyenkor a cápaölő tőr 36-os erővel ruház fel! Semmilyen más esetben nem tudod a cápaölő tőrt használni. A használatához szükséges minimális víziharc szakértelem 6-os.

KDOLE (501. SZÖRNYCSAPDA)
A kdole egy szörnycsapda, amelyet speciálisan nagyméretű sivatagi férgek befogására találtak ki. Először is szúrj le a homokba egy tyrex csontot, és erősíts rá egy tatu dobot. (Azért van szükség csontra, mert bármilyen kisebb oszlopot kidöntene a sivatagi szél.) A szélfúvás ritmikus dobolást idéz elő a tatu dobon, és ha szerencséd van, felbukkan a homokféreg, vagy esetleg egy tüskés gigaféreg! Ezután jön a feladat nehezebbik része, egy mászókampót be kell akasztanod a féreg egyik hornyába, felkapaszkodni a féreg hátára, és betörni. Ha a procedúra előtt nem kened be magad négy adag sáfrányporral, a féreg ekkor könnyen agyontiporhat. Ha sikeresen betörsz egy férget, kiváló hátas lehet belőle. De vigyázz, mert sokat eszik! A kdole használata különlegesen magas csapdakészítés szakértelmet követel meg, és a sáfránypor akkor is elvész, ha kudarcot vallasz.
Megjegyzés: a szörnycsapdáknál megszokott módon, a kdolét nem kell elkészíteni, elég, ha a felsorolt komponensek mindegyike a birtokodban van. A férget a FOG <szörny> 501 paranccsal ejtheted foglyul, a parancs végrehajtása 40 TVP-be kerül.

NOTHARCSERJE (922. TÁRGY)
A notharcserjék réges-régen mindenhol megtalálhatóak voltak, de manapság már csak Kelet-Ghalla kietlen földjein nőnek. Ennek az okát senki sem tudja és érti, hiszen ezek a növények mind a vizet, mind a szárazságot nagyon jól tűrik. Állítólag nem is kell víz az életben maradásához, így a sivatagok mélyén is sok pompázik belőlük. Ha letérdelsz az apró növésű bokor mellé, és széthajtod zöldeskék árnyalatban úszó leveleit, kis keresgéléssel rábukkanhatsz a növény golyószerű terméseire. Ha a nothar bogyót KT 923 paranccsal 3 TVP-ért elszakítod a cserjétől, a termés még hosszú ideig kék és puha marad.

MNEBOLATH (237. SZÖRNY)
A Mnebolath visszataszító, rücskös bőrű, magából hideget, rothadást és kárhozatot sugárzó Thargodan, a Sötét Föld lakója. Három méter magas, négy karja iszonyatos karmokban végződik, kutyafeje van, óriási bikaszarvakkal. A Mnebolath a Thargodanok közül a legkevésbé intelligens, varázsképessége minimális (legfeljebb egy elektromos pajzsra terjed ki), azonban hatalmas testi ereje miatt gyakran alkalmazzák a magasabb rangú Thargodanok testőr-rabszolgaként. Megsebzéséhez ezüst vagy mágikus fegyver szükséges (a normál fegyverek legfeljebb megkarcolni tudják), de még az ilyen sebzést is képes lassan visszaregenerálni, ha nem vagy képes egyből végezni vele. A Mnebolath különösen érzékeny a tűz és egyéb energia alapú varázslatokra.

MAGNETIKUS PRAGLONC (200. SZÖRNY)
Óriási termetű, fekete, lüktetve változó plazmából teremtett, emberszerű lények. Bár hatalmuk iszonyatos, szinte mindig szolgálnak valakit - általában egy triklem drakoldert vagy egy Thargodan herceget. A magnetikus praglonccal közeli kontaktusba még kevés halandó került, és még kevesebb feljegyzés van az ilyen találkozásokról. A magnetikus praglonc mókás varázslatát nem művészet túlélni, de ha megkezdődik a közelharc, nincs többé menekvés: a harc végéig nem tudsz elmenekülni, függetlenül a menekülés%-tól! Még szerencse, hogy a magnetikus praglonc nagyon magas szintű szörny, tehát ha nem vagy igazán tapasztalt (márpedig akkor amúgy sincs félnivalód), akkor úgyis csak direkt kiadott FT paranccsal fogod megtámadni. A magnetikus pragloncot kizárólag mágikus fegyverekkel lehet megsebezni, méghozzá ajánlott valamilyen vágófegyvert használni.

KARAKTERLAP

N.C. Brave, egy hófehér hajú, kék szemű troll férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Dornodon felszentelt papja vagy. Az Illúzió Mesterei (#9129) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 353. fordulód.

Erő: 37 (38) Szint: 26 Merészség: 7/5 Magasság: 254 cm
IQ: 35 (41) Támadás: 31 Agresszió: 7 Testsúly: 506 kg
Ügyesség: 30 (37) Védekezés: 83 Menekülés: 30 % Életkor: 25/25 év
Egészség: 40 (51) Életpont: 451/352 Jellem: gonosz (189) Tul. pont: 0
Szerencse: 40 (50) Varázspont: 596/4 Pénz: 260 arany Kép. pont: 19
Tudatpont: 21/0 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 13
Eddig összesen 2459 szörnyet (14 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 26417 TP-t kaptál. Jelenleg 1831232 TP-d van. A következő szinthez még 168768 TP szükséges. Trófeáid: Notermanthi, Krogan, a pusztító, taalru. A 352. fordulódban 5967 arany került a bankszámládra. 5996 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 5/4 ökölvívás: 17/16 szúrófegyverek: 1/28
vágófegyverek: 25/46 ütőfegyverek: 31/67 (+9%) lőfegyverek: 28/88 (+6%)
dobófegyverek: 9/40

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -14.); tüske (#22) (15 -21.); vashegyű nyíl (#176) (22 -996.); ezüsthegyű nyíl (#323) (997 .); ezüsttollú nyíl (#363) (998 .); tüske (#22) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 13/3 (+20%) 2. nyomkövetés: 79/45 (+24%) 3. lopás: 3/71
4. mászás: 15/22 (+804%) 5. csapdakészítés: 24/21 (+5%) 6. csapdaészlelés: 6/50
7. gyógyítás: 76/47 (+10%) 8. titkosírás: 5/55 9. felderítés: 32/82 (+5%)
10. szörnyidomítás: 12/10 11. teológia: 39/95 (-971%) 12. taumaturgia: 52/8 (-780%)
13. versengés: 10/52 (+14%) 14. harcművészetek: 7/20 15. zene: 29/46 (+10%)
16. szörnyismeret: 21/74 17. zárnyitás: 1/6 18. vadászat: 14/52 (+10%)
19. bányászat: 30/75 20. úszás: 8/95 21. főzés: 2/86

FELTÉTELES PARANCSOK (még 6 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 60% életpont alatt (gyógykenőcs (#313))
kutatsz max. 150 TVP-ért
készítesz kőkést (#6) (max. 1 darabot ), tüskét (#22) (max. 20 darabot ), fáklyát (#36) (max. 3 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 20 darabot ), mászókampót (#165) (max. 1 darabot, csak egyszer), vashegyű nyilat (#176) (max. 50 darabot, csak egyszer), csalánvirágot (#582) (max. 20 darabot )
gonoszkodsz max. 75 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 16)
szintszívó (#96), autentikus vámpír (#154), Jo-Lee a Mágus (#4821) (csak egyszer), manaelementál (#290) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 6, max: 16)
purifikátor császár (#393), kronotapír (#286), bűbájlidérc (#761), átokmurgattyú (#225), gnóm (#6), elf (#2)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) mágiatörés (#35, 10 VP)
védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP)
örvénykerítés (#42, 10 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) gigaököl (#49, 12 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP)
mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP)
varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) dimenzióugrás (#163, 55 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) tolvajszem (#2, 8 VP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP)
életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) sötét halál (#45, 18 VP)
vérbeli borzongás (#46, 9 VP) szárazság (#48, 6 VP) Sötét Ceremónia (#55, 50 VP, 10 TVP)
puha ütés (#60, 18 VP) tűzeső (#61, 16 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
vadítás (#81, 8 VP, 5 TVP) agyroppantás (#91, 16 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +10 vp 9 költség alatt; taumaturgia: +15 vp 9 költség alatt;

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
13. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 3, max: 10)
fehér glóbusz (#47), tompítás (#40), hhaar burka (#32)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 4, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> autentikus vámpír (#154) izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158)
sötét halál (#45) >> woorgard (#231) sötét halál (#45) >> 22. szintű lényekre

ELFOGOTT SZÖRNYEID
bölcs szilmill (#343) státusz: OK
pikkelyes ptog (#470) (hátas: 10 lépés/kör; 6 TVP/lépés; +6 védettség;) státusz: OK
sivatagi doareg (#240) (málhás: +40 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Imádkozz, amint elérted a püspöki rangfokozatot!
2.) Pusztítás és káosz! Rombolj legalább 300 TVP-nyit egy másik isten templomába (egyetlen RM paranccsal). (számláló: 0)
3.) Egy igazi mestertolvajnak való feladat: lopjál valakitől mocsári penkét!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csuklyavirág (#133) 1 ezüsthegyű nyíl (#323) 6 gyógykenőcs (#313)
1 Krogan buzogánya (#1561) 30 madártoll (#112) 1 Rhatt páncélja (#458)
20 spiritusz (#170) 4 tüske (#22) 19 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
251 arany (#50) 1 aranyló ugarhéj (#100) 1 borkonyó bibe (#312)
2 csalánvirág (#582) 1 csontpálca (#329) 9 deus ex machina (#1)
1 drótszőr (#37) 9 kaja (#2) 1 párducszem (#1073)
1 shinai gömb (#348) 1 szirén köpenye (#820) 5 Thargodan esszencia (#328)
1 tolmokov-koktél (#351) 3 trikornis szarv (#198) 2 vasérc (#152)
7 vashegyű nyíl (#176)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(187,104) Leah oltár
(188,103) xantusz-kaktusz (24113, belőle készíthető: #114), Tharr oltár, #. jellempróba, Raia szent lovagja (#239), tyrannoszaurusz rex (#160)
(189,102) kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68), bűbájlidérc (#761), purifikátor császár (#393)
(190,103) fekete kaktusz (40577, belőle készíthető: #578), Leah oltár, fekete lótusz (#446, belőle készíthető: #447), #. jellempróba
(191,103) márványtorony (49175), Tharr oltár, fekete lótusz (#446, belőle készíthető: #447), #. jellempróba, nothar cserje (#922, belőle készíthető: #923), fekete kaktusz (#577, belőle készíthető: #578), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), ragyás burástya (#111), sötét gnóm (#132)
(192,102) Mnebolath (29237), Zinthurg (#180), Tguarkhan (#212), Thargodan csatamező (#432), Leah oltár, Chara-din monolitja (#534), #. jellempróba, művészi porolit (#720)
(192,105) Fairlight rúnaköve, oltár, szent tölgyfa (255393), művészi porolit (#720), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), gyilkos csalán (#581, belőle készíthető: #582), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), fekete lótusz (#446, belőle készíthető: #447), fekete kaktusz (#577, belőle készíthető: #578), #. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(193,103) rát-fa (2877, belőle készíthető: #69), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), Raia oltár, fekete lótusz (#446, belőle készíthető: #447), gyilkos csalán (#581, belőle készíthető: #582), #. jellempróba, művészi porolit (#720)
(193,104) Chara-din fattya (#236), Mnebolath (#237), Zinthurg (#180), Thargodan csatamező (#432), Chara-din monolitja (#534), oltár, bávatag golombár (#165), trikornis herceg (#261)

Üzenet küldése a karakternek