183. forduló, 185. forduló, Csonttörő Crassus összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. febr. 20. 9h:41'
EZ A 496. JÁTÉKHETED, 184. FORDULÓD
497. játékheted kezdete: febr. 26.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
E-mail!
KALANDOZÓ: #1414
SZÁMLA : XXXX

CSONTTÖRŐ CRASSUS KALANDJAI


1004 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [130,72] koordinátán.
A táborozás 5. napján unaloműzésként váratlan látogatót kapsz. Még idejében észreveszed, ezért meg tudod figyelni: egy hófehér, hosszú hajú, izzóan vörös szemű törpe férfi. Hosszú szakálla és bajsza van. Fekete a bőre. Leah felszentelt papja. Egy cápabőr csizmát, egy koponya szimbólumot, egy lidérckoronát, egy mágusköpenyt, egy mithril kesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. topázát, egy Ovgun nyakláncát, egy Rhatt páncélját, egy rothasztó talizmánt, egy ryuku karvédőt, egy ryuku nadrágot, egy ryuku vállvédőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy törpe védőgyűrűt, egy zafír erőövet és egy zafír fülbevalót visel. Ruházatát egy kék rakolits trófea, egy quwarg anyakirálynő trófea és egy Kitaszított trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: hatalmas hegyek ormai mögött lenyugvó Nap. Jobb kezében egy Halálpörölyt, bal kezében egy Baghar korbácsát tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Teherhordója is van: egy Thargodan csontváz! Szegény állat majd megszakad. Mentális auráját felismered, fekete, jelezve hogy gonosz. Jó lesz vigyázni! Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Gyorsan elrejtőztél a kalandozó félelmetes léptei elől.
A 63. napon összefutsz egy hosszú ősz hajú, piros szemű mutáns nővel. Elenios hittérítője. Egy császári kesztyűt, egy gromak páncélt, egy örökkéval.gyémántját, egy ritualista amulettet, egy ryuku nadrágot, egy smaragd koszorút, egy smaragd védőgyűrűt, egy szem szimbólumot, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát, egy zafír erőövet és egy zafír medalliont visel. Felszerelését egy rőtmanó berzerker trófea, egy varkaudar bajnok trófea és egy pattanóböde trófea díszíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy Főnix. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy rövid kardot tart. Hátasállata egy tűzfőnix! Kérdőn néz Rád, de Te csak távolról végigméred. Hatalmasabb vagy ellenfelednél, ezért ő meghajol előtted. Odébbállsz.
A 70. napon valaki a táborod közelébe keveredett: egy fekete, kontyos hajú, csillogó szemű, rövid bajszú kobudera férfi. A bőre kreolszínű. Raia kisebb avatárja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Mellkasán a Jáde Sárkány tetoválását viseli. Egy Batharak vállemezét, egy hatalom fülbevalóját, egy hósárkánybőr csizmát, egy Huddens kesztyűjét, egy lidérckoronát, egy nap szimbólumot, egy natharion gömböt, egy obszidián karkötőt, egy Ovgun nyakláncát, egy Rhatt páncélját, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy ulkor kötényt, egy zafír erőövet és egy zafír fülbevalót visel. Felszerelését egy őrjáratozó katona trófea, egy Notermanthi trófea és egy magnetikus praglonc trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: Otthonát védelmező Jáde-sárkány. Jobb kezében egy Raia pallosát, bal kezében egy möszehát pajzsot tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Elég egy mentális pillantás aurájára: tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Gyorsan elrejtőztél a kalandozó félelmetes léptei elől.
A 117. napon unaloműzésként váratlan látogatót kapsz. Még idejében észreveszed, ezért meg tudod figyelni: egy fekete hajú, barna szemű elf nő. Bőre teljesen fehér! Dornodon korlátlan hatalmú főpapja. Egy arany pikkelyvértet, egy denevér szimbólumot, egy hósárkánybőr csizmát, egy Huddens alkarvédőjét, egy Huddens kesztyűjét, egy lidérckoronát, egy mágusköpenyt, egy natharion gömböt, egy örökkéval.gyémántját, egy Ovgun nyakláncát, egy ryuku függőt, egy ryuku ökölgyolcsot, egy smaragd védőgyűrűt, egy tünde tegezt, egy zafír erőövet, egy zafír fülbevalót és egy zafír védőgyűrűt visel. Felszerelését egy őrjáratozó katona trófea, egy kisebb quwarg isten trófea és egy magnetikus praglonc trófea díszíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy mosolygó angyalka rózsaszín bugyiban. Bal kezében egy ryuku menetpajzsot tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Hátasa egy idomított aurapollátor. Holmiját egy sivatagi doareg cipeli. Hmm. Mintha valami nem lenne rendben ezzel az állattal. Mintha öklendezni akarna. Iigeen! Öklendezett is! Ó, hogy harapja ketté egy gyilkos tetű! Pont a Te arcodba kellet hánynia?! Most már nincs mit tenni: irány mosakodni. Miközben távozol, hallod még az állat gazdájának kárörvendő kacaját. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: sötét, akárcsak a lelke. Erősnek, nagy hatalmúnak látszik - nincs értelme leöletni magadat vele. Villámgyorsan elrejtőztél a másik kalandozó elől.
A 118. napon ismét unaloműzésként váratlan látogatót kapsz. Még idejében észreveszed, ezért meg tudod figyelni: egy fekete, kontyos hajú, csillogó szemű, rövid bajszú kobudera férfi. A bőre kreolszínű. Mentális auráját felismered, tisztán tündököl. Egy jó jelleművel állsz szemben! Nálad ő jóval tapasztaltabbnak látszik - a harcban biztos, hogy alulmaradnál. Villámgyorsan elrejtőztél a másik kalandozó elől.
A 131. napon unaloműzésként váratlan látogatót kapsz. Még idejében észreveszed, ezért meg tudod figyelni: egy vörös, tüsi hajú, zöld szemű ember férfi. Körszakálla és bajsza van. Bőre bronzként csillog. Raia személyes tanácsadója. Egy hatalom fülbevalóját, egy kígyóbőr övet, egy kristályrendet, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szerencsetalizmánt, egy umbatari karkötőt, egy vassisakot és egy zangrozi csizmát visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy óriásféreg trófea, egy eszkimó óriás trófea és egy quwarg parafenomén trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy Főnix. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy kőkalapácsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Egy tűzfőnix a hátasa. Tárgyainak egy részét egy ryuku ostromteknős viszi. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: fehér, jelezve, hogy jó. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Rettegve bújtál el.
Hirtelen megpillantasz egy a szivárvány színeiben pompázó fénytüneményt. Szinte szikrázik a levegő körülötte. Ahogy észrevesz, feléd indul. Lassan megáll előtted, vibrál egyet-kettőt, majd alakot ölt. Nicsak, hiszen ez Azatel Mashed! Szóhoz sem jutsz a meglepetéstől. Az illuzionista rád néz, elmosolyodik, majd kezeit összecsapva egy hangos pukkanás keretében eltűnik. Döbbenten bámulsz, mire ő ismét megjelenik, meg jobban mosolyogva. Érzékeled auráját: jelleme jó, valószínűleg nem akar rosszat. Erősnek, nagy hatalmúnak látszik - nincs értelme leöletni magadat vele. Gyorsan elrejtőztél a kalandozó félelmetes léptei elől.
A 160. napon összeakadsz egy rövid ősz hajú, kék szemű alakváltó férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Első pillantásra észreveszed, hogy egy míves Ma'yia furulyája van nála. Tharr főpapja. Egy angyalok gyűrűjét, egy arany papi karkötőt, egy Batharak vállemezét, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy kir.érd.műv. kitűzőt, egy lidérckoronát, egy Luthius karkötőjét, egy Natharion amulettet, egy nehéz harci kesztyűt, egy örökkéval.gyémántját, egy Rhatt páncélját, egy Rughar gyűrűjét, egy szirén köpenyét, egy topáz erényövet, egy tűzúr csizmáját, egy Urgod fétisét, egy zafír erőövet és egy zafír fülbevalót visel. Fegyverzetét egy triklem drakolder trófea, egy élőholt ősmágus trófea és egy kisebb quwarg isten trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: Lant, mit angyal s ördög tart. Jobb kezében egy Thór pörölyét, bal kezében egy kyorg tőrt tart. Lőfegyvere egy bo'adhun nyílpuska. Egy pikkelyes ptog a hátasa. Teherhordója is van: egy sivatagi doareg! Szegény állat majd megszakad. Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű, mint ahogy Te is. Határozatlanul biccent feléd, de Te nem viszonzod a köszönését. Azt mondod: - Tiszteletem mester. - Erre ő büszkén kihúzza magát. Folytatod utadat.
Hirtelen megpillantasz egy a szivárvány színeiben pompázó fénytüneményt. Szinte szikrázik a levegő körülötte. Ahogy észrevesz, feléd indul. Lassan megáll előtted, vibrál egyet-kettőt, majd alakot ölt. Nicsak, hiszen ez Azatel Mashed! Szóhoz sem jutsz a meglepetéstől. Az illuzionista rád néz, elmosolyodik, majd kezeit összecsapva egy hangos pukkanás keretében eltűnik. Döbbenten bámulsz, mire ő ismét megjelenik, meg jobban mosolyogva. Tisztán érzed auráját: jelleme jó, valószínűleg nem akar rosszat. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Rettegve bújtál el.
A 229. napon valaki a táborod közelébe keveredett: egy fekete, hosszú hajú, barna szemű gnóm férfi. Szeme fehérje aranyszínű, pillantása pedig mély és átható. Raia főpapja. Egy adamantit kesztyűt, egy angyalok gyűrűjét, egy Bufa páncélját, egy cetbőr válltömést, egy Eldaran karkötőjét, egy lidérckoronát, egy mágusköpenyt, egy mihlanil övet, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. zafírját, egy Ovgun nyakláncát, egy regeneráló gyűrűt, egy tűzúr csizmáját, egy vortex talizmánt és egy zafír fülbevalót visel. Fehér Bérc tanácsának tagja, ismered fel pecsétnyomójáról. Ruházatát egy ében halálhajcsár trófea, egy albinó küklopsz trófea és egy Thargodan zsoldos trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: Aranysárkány. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy pengepajzsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Holmiját egy sivatagi doareg cipeli. Egy sárkány van messze mögötte. Illetve izé, vele. De milyen apró! És milyen szép! Mintha színaranyból lenne az egész. Tisztán érzed auráját: a jó ártatlan tisztaságával ragyog. Nálad ő jóval tapasztaltabbnak látszik - a harcban biztos, hogy alulmaradnál. Gyorsan elrejtőztél a kalandozó félelmetes léptei elől.
K.T.-dnek mostantól új vezetője van: Fushito Gichin. Kétharmados többséggel lett megválasztva. Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki, melynek neve kőbőr. (ld. enc.) Tudati szintet lépsz! (+1 tulajdonságpont, +1 képességpont, +10 max. életerő.) Fura érzésed van: mintha valamid hiányozna...
Megpróbálod a nyomok alapján felfedni a tolvaj kilétét. Sunyi, épphogy látható árnymanó nyomokat találsz a közvetlen közeledben! Nyilvánvalóan egy férfi hagyta. Kicsit távolabb észreveszel egy, a nagy sietségben elvesztett tüsi fekete hajszálat.
Találkozol egy különös kinézetű férfival. Egy szintszívó trófeát visel. Mikor melléd lép, furcsa borzongás fut végig rajtad, s ő a füledbe suttogja: "Emlékszel rám? Már találkoztunk egyszer... de azóta sokminden változott." Azzal megérint csontos kezével, mire földöntúli, hideg borzongás fut végig rajtad. Te ijedtedben fegyveredhez kapsz, ő viszont csak felkacag. Iszonyodva látod, hogy ahol megérintett, bőröd elszürkül, megráncosodik, míg ő lassan megtelik élettel! Mikor menekülni próbálsz, újra lesújt, és most már érzed, ahogy életenergiáid átvándorolnak az ő testébe. "Csak nem hitted el a meséket, hogy bárki is immúnis lehet a szintszívásra?" kérdi kéjes sikollyal, miközben elhagy az utolsó lehelet. A levegőt kapkodva ébredsz álmodból.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+50 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+78 varázspont.) A kisebb zan energiát szív el (-2 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)

* 1. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 310.]

* 2. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Befejezted a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse forduló végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 305.]

vi 3 3 70 viselkedésed: 3 3 70
Mostantól elővigyázatos vagy, legfeljebb a nálad jóval gyengébb szörnyeket támadod meg. Merészségi szinted ettől kezdve 3. Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A szörnyeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 3. Ha életerőd az eredeti érték 70 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 305.]

v 96 93 53 elmormolod a 96. varázslatot
Mormolni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Egy végső mozdulattal előhívod a városi teleport varázslatot! Vuuush, elteleportálsz!

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED



[93,53] Egy kisebb településhez érkeztél. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Megpróbálsz eggyé válni egy árnyékos kapualjjal. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ráismersz a távolodóra. Egy útonálló. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Brutaliti isten rúnaköve innen 123 mérföldre keletre van. Egy hű követője. " Egy fehér kőből kifaragott, tiszta vizű szökőkutat találsz. Feltöltöd a vizestömlőt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt Vlagyimir szobrát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy sörsátrat. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Metamorph Böffenet harcművész-iskolája innen 81 mérföldre délre megnyílt! " Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Fairlight gyermekei! Álljatok közénk, hittársaitok közé az Arany Magisztrátus soraiba! " Épületeket látsz: egy helytartói hivatal (578. épület.) és egy bank (581. épület.).
Összeakadsz Dirtennel. Elenios kisebb papja. Egy borostyán függőt, egy fekete bőrcsizmát, egy lánckesztyűt, egy ónix masszavadítót és egy szem szimbólumot visel. Fegyverzetét egy velociraptor trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy hadroszaurusz trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: Sötét fellegen áttörő dicsfényt körbeálló alakok. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy bányászcsákányt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasállata egy sullár! Teherhordója is van: egy törpemammut! Szegény állat majd megszakad. Auráját érzékelve máris tudod, tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. Miután alaposan megnézed, látod, hogy te vagy a profibb harcos és mivel ezt ő is belátja, meghajol előtted. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Libertan város közleménye: Kedves kalandozók! Újabb szórakoztató centrumok nyíltak (az irány hozzávetőleges): Júra-park 75 mérföld keletre, Trollkeltető Zóna 80 mérföld keletre és 20 mérföld délre, Óriások földje 100 mérföld keletre és 15 mérföld északra. A belépés ingyenes! "
[-50 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 295.]

pki 3000 kiveszel a bankból 3000 aranyat
Kiveszel a bankból 354 aranyat. Az elf bankár közli, hogy csak ennyi pénz volt a számládon. Ha több pénzre van szükséged, akkor kölcsönt kell felvenned. [0 pontot használtál fel, van még 295.]

m 2 mozogsz keletre
[94,53] Még mindig a városban vagy. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Meglapulsz egy árok mélyén. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy sötét gnóm. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Észkombájn barátomat itt űztem el, mert a gonosz útját követte. S. Evelyn " Találsz egy fény szentélyét. Hamarosan valami ennivalót kellene találnod. Van itt egy fegyverbolt (590. épület.) és egy vegyesbolt (593. épület.).
Eladsz 3 álomport 3 aranyért, 1 ásót 5 aranyért, 2 dorony tüdőt 16 aranyért, 4 gyöngymangót 8 aranyért, 3 magszim belet 15 aranyért, 3 mérg. ubuk tüskét 6 aranyért, 1 orgyilkos tőrt 8 aranyért, 2 tankány karmot 20 aranyért, 14 ugh mérget 28 aranyért.
Találkozol egy szőke hajú, szürke szemű alakváltó férfival. Bőre teljesen fehér! Fairlight tanítványa. Sötét színű, rangjelzésekkel teli egyenruhát, jobb napokat látott, dísztelen acélsisakot és egy fekete köpönyeget visel. Fegyverein nem csak a temérdek használat, de a gondoskodás is meglátszik. Harcokban megedződött arcát réginek tűnő forradások borítják. Rangja a Kompániában: ágyútöltelék. Felszerelését egy purifikátor trófea, egy arató csattanat trófea és egy erszényes elkarog trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: csaták viharától tépett lobogó. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Don Hernan Cortes. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Megszólal: - Tiszteletem mester. - Büszkén húzod ki magad. Aztán elköszöntök egymástól. Hopp, átugrik egy kisebb zan!
Összeakadsz egy hófehér, kontyos hajú, homokóra szemű, rövid bajszú kobudera férfival. A bőre sötétbarna. A Halál, a Tűz és a Káosz Angyala kíséri. Leah inkvizítora. Egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy jing-jang fejpántot, egy koponya szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy ónix masszavadítót, egy smaragd védőgyűrűt, egy tankány karmot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy vasvértet és egy zafír erőövet visel. Rangja: inkvizítori kínzómester. Ruházatát egy ongóliant trófea, egy varkaudar hadúr trófea és egy fagymágus trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy koponya, mely szemüregében haláltusádat látod. Bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd mutáns pók. Teherhordója is van: egy karmos tankány! Szegény állat majd megszakad. Mentális auráját felismered, sötét, mert gonosz. Komoran végigmér Téged, de nem üdvözöl. Azt mondod: - Tiszteletem mester. - Erre ő büszkén kihúzza magát. Továbbmész.
[10 pontot használtál fel, van még 285.]

ee 112 128 26 eladod a 112. tárgyat a 128. tárgyat a 26. tárgyat
Eladtál 52 madártollat. 52 aranyat kaptál.
Eladtál 34 sallank karmot. 68 aranyat kaptál.
Eladtál 20 gyenge mérget. 20 aranyat kaptál.
[0 pontot használtál fel, van még 285.]

ee 166 333 83 eladod a 166. tárgyat a 333. tárgyat a 83. tárgyat
Sajnos nincs nálad ugh méreg. [0 pontot használtál fel, van még 285.]
Eladtál 7 rákfatty váladékot. 7 aranyat kaptál.
Eladtál 24 ragasztót. 24 aranyat kaptál.
[0 pontot használtál fel, van még 285.]

ee 336 176 94 eladod a 336. tárgyat a 176. tárgyat a 94. tárgyat
Egyetlen bolt sincs itt, amely azt a tárgyat megvenné.
Eladtál 15 vashegyű nyilat. 75 aranyat kaptál.
Eladtál 4 bronzhegyű nyilat. 20 aranyat kaptál.
[0 pontot használtál fel, van még 285.]

ee 137 23 108 eladod a 137. tárgyat a 23. tárgyat a 108. tárgyat
Sajnos nincs nálad mérg. ubuk tüske. [0 pontot használtál fel, van még 285.]
Eladtál 6 mérgezett tüskét. 6 aranyat kaptál.
Eladtál 3 nyílvesszőt. 3 aranyat kaptál.
[0 pontot használtál fel, van még 285.]

m 6 mozogsz nyugatra
[93,53] Folytatod sétádat a házak közt. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Brutaliti isten rúnaköve innen 123 mérföldre keletre van. Egy hű követője. " Vízcsobogást hallasz magad előtt: egy szökőkút! Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt Vlagyimir szobrát. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy sörsátrat. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Metamorph Böffenet harcművész-iskolája innen 81 mérföldre délre megnyílt! " Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Fairlight gyermekei! Álljatok közénk, hittársaitok közé az Arany Magisztrátus soraiba! " Van itt egy helytartói hivatal (578. épület.) és egy bank (581. épület.).
Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Libertan város közleménye: Kedves kalandozók! Újabb szórakoztató centrumok nyíltak (az irány hozzávetőleges): Júra-park 75 mérföld keletre, Trollkeltető Zóna 80 mérföld keletre és 20 mérföld délre, Óriások földje 100 mérföld keletre és 15 mérföld északra. A belépés ingyenes! " [10 pontot használtál fel, van még 275.]

pbe 4000 3484 beraksz a bankba 4000 aranyat
Benira számlájára átutalsz 840 aranyat. [0 pontot használtál fel, van még 275.]

* 1. BP: használod a 336. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [9 pontot használtál fel, van még 266.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Felidézel magadban néhány matekfeladatot, amit annak idején az iskolában adtak fel a bölcsek, házi feladatként, és sosem tudtad őket megoldani. Most hosszasan töprengesz rajtuk... A befektetett munka meghozza eredményét. (+1 IQ.) [40 pontot használtál fel, van még 226.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elmélyedsz, ősi filozófiai dilemmákon és hasonlókon elmélkedve. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. Közeleg az ebédidő, de nincs semmi kajád. [40 pontot használtál fel, van még 186.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Intelligenciádat csiszolandó, fejben sakkozol. Borzalmas vereséget szenvedsz saját magadtól... Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. Korgó gyomrod figyelmet követel. [40 pontot használtál fel, van még 146.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elméd csiszolása érdekében két ismeretlenes egyenleteket oldasz meg, fejben. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. Közeleg az ebédidő, de nincs semmi kajád. [40 pontot használtál fel, van még 106.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Magad elé képzelsz egy négyzetrácsot, és köröket, kereszteket kezdesz belerajzolni. A fejben amőbázás egy kemény dolog, de jó módja az IQ-d fejlesztésének. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [Még 134 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 66.]

tf 2 36 fejleszted a 2. tulajdonságodat 36 pontért
Elmélyedsz, ősi filozófiai dilemmákon és hasonlókon elmélkedve. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [Még 98 TVP-t kell elköltened.] [36 pontot használtál fel, van még 30.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Az aranypikkelyek szaporodnak. Micsoda öröm! A kisebb zanok szaporodnak. Ennek nem lesz jó vége! Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Közös Tudatotok ismét fejleszthet új képességet! (ld. enc.) Elmúlt az erőpajzs I hatása. Elmúlt a hadiszerencse II hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 325 pontot. A következő körben tehát 355 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KŐBŐR (299. TUDATI KÉPESSÉG)
Részlet a tudás Gránittábláiról: "Asylium városa alatt egy hatalmas és ősi templom rejtőzik a föld mélyén, melyet rendezett sorokban sorakozó hősök kőszobrai őriznek, akik veszély esetén életre kelnek, és megmentik a várost, hisz büszke harcos lelkek mind." - mesélik a legendát fiaiknak az öregek, de az ifjak felnőve már nem hisznek a "tündérmesékben", legtöbben csak öreg korukra szereznek annyi bölcsességet, hogy az igazságot jobban megérezzék és meglássák. Akkor már élvezettel mesélik ők is fiaiknak a történeteket, amelyben hatalmas veszedelmekkel harcol a kőhadsereg...
Újabban ismét láttak itt-ott harcos papokat, akik az "izzó magmából előtörő gránit monolit" szimbólumot viselik, és olyanok, akár egy kőszobor. Tudatuk egyesítése adott új életet egy legendás árnyékharcosnak, mely feladatra maga Tharr választotta ki őket. A földmágikus és tudati rituálé, testet, formát és új életet adott a kifinomult léleknek, de hatással volt rájuk is - kőpor rakódott bőrükre és olvadt össze vele, lényük mind jobban átitatódott a földelemi sík esszenciájával és sorra fedezték fel a földmágia misztériumait, törvényszerűségeit, mind jobban megismerték a földelemet, s testük is lassan átlényegült - kőszerű testük szinte legyőzhetetlenné teszi őket harcban, az őket támadó fegyverek sokszor porrá törnek rajtuk, de mégis legnagyobb erejük hitük és akaratuk... Az istenek óvják azt, aki a földelem és a harc misztériumai ellen vétenek!

KT KÉPESSÉGEK A 13. UTÁN
A játékosok kérésének eleget téve, engedélyezzük, hogy a 13. képesség kifejlesztése után, tovább lehessen a KT képességeket fejleszteni. Ez a következőképpen fog történni:
- A új képességeket pontosan ugyanúgy kell fejleszteni, mint az előző 13-at, az EF paranccsal. Ha a szükséges TU befejlesztésre kerül, a KT kap egy új képességet. Saját, egyedi képességeket sajnos így már nem lehet fejleszteni, az enciklopédiát sem változtathatjátok meg, csakis meglévő képességet lehet kérni, azzal az enciklopédiával. Illetve, reményeink szerint lesznek általunk készített képességek is, ezekből is lehet választani.
- Az új képességek kiválasztásakor is érvényesek a korábbi pontozási szabályok, bár maga a pontrendszer már nem folytatódik, újabb pontokat nem kaptok. Csak olyan képességet lehet választani, amire a KT-nak elég pontja van. Azonban, akárcsak a CSERÉnél, lehetőség van "beadni" egy KT képességet, és annak a pontértékét is felhasználhatjátok. Példa: Egy KT-nak 43 pontnyi képessége van. Kitörölnek egy 4 pontos képességet. Mivel egy KT-nak legfeljebb 44 pontnyi képessége lehet összesen, így maximum 5 pontos képességet választhatnak. Egy új képesség választásánál legfeljebb 1 régi képességet lehet leadni, és a 13. kifejlesztésekor, automatikusan megkapott 3 képességet nem lehet leadni. Olyan képességet nem adhattok le, amiből a KT már permanensen profitált (pl. MXTU TF-elés).
- Továbbra is, 20 fordulónként a karakter EF számlálója nullázódik, és ha legalább 30 TU-nyit fejlesztett, kap 1 TNO-t és 1 KNO-t. Ezenkívül, természetesen a KT képesség kifejlesztésekor is nullázódik az EF számláló, és a 20 fordulós számláló újraindul.

KARAKTERLAP

Csonttörő Crassus, egy kopasz, kék szemű, kecskeszakállas troll férfi vagy. A bőröd kreolszínű. Tharr püspöke vagy. A Vérvörös Légió (#9128) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 184. fordulód.

Erő: 47 (49) Szint: 16 Merészség: 3/5 Magasság: 264 cm
IQ: 29 Támadás: 15 Agresszió: 3 Testsúly: 472 kg
Ügyesség: 26 Védekezés: 27 Menekülés: 70 % Életkor: 21/21 év
Egészség: 30 Életpont: 350/159 Jellem: semleges Tul. pont: 8
Szerencse: 25 (27) Varázspont: 328/35 Pénz: 0 arany Kép. pont: 6
Tudatpont: 14/6
Eddig összesen 740 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 0 TP-t kaptál. Jelenleg 129913 TP-d van. A következő szinthez még 50087 TP szükséges. Trófeáid: velociraptor, részeg kalandozó, hadroszaurusz.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 4/0 szúrófegyverek: 15/70 vágófegyverek: 8/65
ütőfegyverek: 22/74 lőfegyverek: *21/100 dobófegyverek: 7/79

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) (50%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); tüske (#22) (4 -11.); bronzhegyű nyíl (#94) (12 -); bronzhegyű nyíl (#94) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 13/11 (+20%) 2. nyomkövetés: 40/67 3. mászás: 4/84
4. csapdakészítés: 15/2 (+5%) 5. csapdaészlelés: 3/0 6. gyógyítás: 23/78
7. titkosírás: 1/50 8. felderítés: 5/85 9. szörnyidomítás: 4/35
10. teológia: 22/26 (+2%) 11. taumaturgia: 25/61 (+4%) 12. harcművészetek: 3/51
13. szörnyismeret: 19/64 14. vadászat: 8/32 15. bányászat: 3/88

FELTÉTELES PARANCSOK (még 16 lehet)
deus ex machinád 9 mezőre repítsen
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) vadítás (#81, 8 VP, 5 TVP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) szopókőirtás (#174, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
13. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 10)
izomernyesztés (#33), energiatüskék (#29)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 10)
elektromos pajzs (#51), tüskepajzs (#30)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Sebezz egy szörnyön egyetlen kör alatt legalább 85 életpontot jobbkezes fegyverrel!
2.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 0)
3.) Szerezd meg és mutasd be Tharr Keresztjét!

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * fekete bőrcsizma (#247) 3 kígyóbőr kesztyű (#49) 1 * lánckesztyű (#230)
1 mászókarom (#78) 2 szöges páncél (#65) 1 * vasvért (#164)
1 * vérvörös köpeny (#412)
Fegyverek és lövedékek
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 1 bumeráng (#249) 1 csontszurony (#12)
1 * fúvócső (#20) 1 * harci kalapács (#174) 1 hosszú íj (#111)
1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 1 mandibulakasza (#127)
1 mérgezett vasnyíl (#187) 66 * tüske (#22) 1 * vasalt bunkó (#181)
1 vashegyű lándzsa (#182)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
2 * aranylánc (#191) $1 ezüst gyűrű ($180) 1 ezüst nyaklánc (#117)
1 * ezüst papi karkötő (#308) 1 * két kard szimbólum (#144) 1 nap szimbólum (#141)
1 * obszidián függő (#195) 1 * obszidián karkötő (#229) 1 * smaragd védőgyűrű (#223)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
4 aranypikkely (#415) 1 + bronzkulcs (#76) 2 csontkulcs (#74)
2 + deus ex machina (#1) 1 dobóháló (#221) 1 kis vaskulcs (#40)
2 kisebb zan (#544) 1 kötél (#92) 3 nagy bronzkulcs (#185)
1 nagy vaskulcs (#186) 9 + pukkanó tűcsapda (#336) 1 rézkulcs (#75)
1 súlyzó (#347) 1 szeksztáns (#32) 1 vaskulcs (#183)
Löttyök és porok, tartóstul
5 aranyló ugarhéj (#100) [üres, kapacitás: 50]
7 huhogó bibe (#332) [üres, kapacitás: 84]
2 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 20]
6 sullár hólyag (#168) [bennük 3 csepp spiritusz (#170), fér még: 117]
1 szent kehely (#257) [benne 10 csepp isteni könnycsepp (#260), fér még: 0]
8 uzbány csőr (#169) [üres, kapacitás: 96]
3 vizestömlő (#3) [bennük 57 korty víz (#27), fér még: 3]
4 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 80]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 acélpengőke (#231) 2 dözmöng szív (#122) 1 fekete gyöngy (#99)
1 fémrúd (#104) 1 grifftojás (#179) 24 kaktusztüske (#114)
1 kavadu lebeny (#24) 6 kőszem (#304) 1 moa burát (#384)
1 mocsári penke (#148) 1 móri gyümölcs (#116) 2 ormánygőte csont (#21)
2 pirkit (#153) 1 purifikátor háj (#269) 1 raptor karom (#281)
1 rézdarab (#70) 3 rókafarok (#124) 6 smirglilevél (#29)
1 surranó kígyó bőr (#47) 2 szárnyas hernyó (#69) 1 szvó-ektoplazma (#151)
3 trikornis szarv (#198) 8 tükör (#43) 10 vadász tatu bőr (#15)

Összsúly: 94.70 kg Megterheltség: 87%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 71 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy É 30 vagy É 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
102 arany (#50) 3 álompor (#396) 1 ásó (#34)
4 bronzhegyű nyíl (#94) 2 dorony tüdő (#212) 20 gyenge méreg (#26)
4 gyöngymangó (#135) 52 madártoll (#112) 3 magszim bél (#103)
3 mérg. ubuk tüske (#137) 6 mérgezett tüske (#23) 3 nyílvessző (#108)
1 orgyilkos tőr (#225) 24 ragasztó (#83) 7 rákfatty váladék (#333)
34 sallank karom (#128) 2 tankány karom (#237) 14 ugh méreg (#166)
15 vashegyű nyíl (#176)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 aranypikkely (#415) 54 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(93,53) útonálló (#130), helytartói hivatal (#578), bank (#581), szökőkút, Vlagyimir szobra (#433), sörsátor (#486), Dirten (1729. kalandozó)
(94,53) sötét gnóm (#132), fegyverbolt (#590), vegyesbolt (#593), fény szentélye (#376), Don Hernan Cortes (1005. kalandozó), egy kobudera férfi

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Mostantól az öregedést okozó lényekre is lehet feltételes támadás parancsot kiadni, mégpedig az FT 9095 paranccsal.
* A cirkusz szellemkastélyában élő és mindennapjait a kalandozók ijesztgetésével töltő ryukuevő szörnyeteg étrendjét kibővítettük pár tárggyal. Például most már nem finnyáskodik a ryuku kalapács láttán sem.
* Az oltár eltörlése varázslat használata nem csak Leah és Dornodon, hanem Chara-din híveinek is növeli a papi hitét.
* Az internetes fordulókban ezentúl, ha olyan tárgyra való hivatkozás szerepel a karakterlapodon, amit eddig még nem ismertél, a tárgy neve helyett a "valami" szóval találkozhatsz [pl. lopsz elfektől (2) valamit (#1159)].
* A Pöröly Rend olimpiáján elért dobogós eredmények bekerültek a Karakterlap Hőstettek rovatába. Sajnos az érmek kiosztására még várni kell picit, de hamarosan arra is sor fog kerülni.
* A hírnek mától van alapja, hogy a mágustornyokban új varázslatot okítanak a kezdő és a profi varázshasználóknak egyaránt. A varázslat neve az Időcsere, melyet potom pénzért, és minimális (de azért alapszintű) taumaturgia szakértelem mellett bárki elsajátíthat. [A varázslat a TF csapat november végi TF találkozón nyújtott teljesítményének elismeréseként került a játékba.]
* Sokan sérelmezték, hogy a cirkusz szellemkastélyának meghódításakor nyert tárgyat csak a következő kör elején cserélhetik jobbra. Panaszuk meghallgatásra talált, a karakterek mostantól a cirkuszba való érkezéskor, illetve az onnan való távozáskor is leadhatják összegyűjtött tárgyaikat (a három fődíj fő-fődíjra cseréléséről van szó).
* A Védőnővér és a Maffiózó "szörnyek" immúnissá váltak a halálos érintés varázslatra.
* Mostantól azokat a nem átadható tárgyakat, melyekre HU parancsod van, azonnal belehajítod az aranytermő ládikába. Ezenkívül, ha be van telve a hátizsákod, mégis fel szeretnél venni valamit, a hulladéknak kijelölt nem átadható tárgyakat is elhajítod, hogy helyet csinálhass a hátizsákodban.
* Rodgert, a király volt szakácsát kirúgták állásából! Most szakadár munkásemberként a legelhivatottabb célja az, hogy a konyhaművészet rejtelmeit sikeresen népszerűsítse Ghallán. Épp ezért könnyen előfordulhat, hogy a jövőben olyan tűzrakó helyekbe botlasz, melynek tulajdonosa már beavatott a témában - üstje és legalább alapszintű főzéstudása van. Talán érdemes hozzá fordulni tanácsért, ha úgy döntesz, szeretnél elkezdeni te is finomakat főzőcskézni.
* Az álompor és a fény szentélye mostantól nem törli a ligás Feltételes Támadás parancsot (9900 feletti számok).
* Korábban írtunk arról, hogy az álompor és a fény szentélye hatása a Ligás Feltételes Támadás parancsokra megváltozott. Az Álomőrzők KT tiltakozásának hatására ezt a változtatást visszavonjuk. Ezek után, aki álomport használ vagy fény szentélyében táborozik, számíthat arra, hogy a Ligás Feltételes Támadás parancsai törlődnek.
* Ezután ha olyan tárgyat kapnál az aukcióról - legyen az vásárlás, visszavonás, vagy eladatlan tétel visszaszolgáltatása -, amire HU parancsod volt kiadva, a HU jelzés törlődik, és a tárgyat nem dobod el.
* Mostantól, amennyiben D.E.M.-eztettek a táborozás alatt, de ténylegesen nem haltál meg, tudsz tárgyat fogadni az aukcióról, új tárgyakat felajánlani rá. Az egyetlen tárgy, mellyel ilyen állapotban nem lehet kereskedni, maga a Deus Ex Machina.
* Az őrzők ébersége képesség március 1-től nem működik sivatag, mocsár, tengerpart és magashegység tereptípusokon. Magyarázat: A képesség segítségével lehetőség nyílt ritka szörnykomponensek tömegtermelésére azok számára, akik valamilyen módon tudtak ezeken az oltárépítést nem engedő mezőkön IMádkozni.
* Kibővült az FTV lista. Az eddigi 39 helyett 59 szörnyre és kalandozóra kiadott feltételes varázslat beállítást használhattok.
* A szent szimbólumok mostantól nem foglalnak helyet a nyakláncok között.
* Ha valaki kilép egy Közös Tudatból, vagy bármi egyéb módon olyan KT állatra tesz szert, amely csak az adott KT tagjainak engedelmeskedik, nem sokáig tudja kordában tartani azt. A következő fordulója elején az állat szélnek fog eredni.
* Akik lelépték már a 25. fordulójukat és nincs lemaradásuk, enciklopédiát kapnak arról, hogy mostantól lehetőség van extra fordulók lépésére.
* Az FTV parancsban lény helyett most már szintet is lehet megadni. Ekkor a legalább ilyen szintű lényekre fogod ezt a varázslatot használni. A konkrét lényre kiadott FTV-nek mindig nagyobb prioritása van, mint a szintre kiadottnak. A szint 10 és 89 között lehet (és ebből következik, hogy 10 és 89 közötti sorszámú szörnyekre nem tudsz direkt FTV-t kiadni).
* Az olimpiai jelentkezés után a visszaélések elkerülése végett semmilyen tárgyat nem lehet a boltban eladni. Ez valamiért eddig csak a fegyverekre működött, mostantól a többi tárgyra is. Ez azért van így, hogy mások ne jelentkezhessenek ugyanabban a nadrágban, karkötőben, stb.-ben az olimpiára, mint amiben te tetted.
* Bekerült a játékba 3 új KT épület, a júniusi TF találkozó KT épület tervező pályázatának nyertesei. Bunkó Akadémia (134,46) és (183,55), Ördögi Kör (74,58) és (144,61), Trikornis Futárszolgálat (73,60) és (144,61).
* Az internetes szavazás eredményeképp módosítottunk az FTV parancs prioritássorrendjén. Mostantól, ha férfiakra, nőkre, vagy jellemre kiadott FTV parancsaid vannak, ezek magasabb prioritásúak, azaz felülbírálják a szintre kiadott FTV parancsaidat.
* Az FTV listába mostantól bepakolhatók azokra a szörnycsoportokra is feltételes varázslatok, amik eddig csak FT parancsban voltak használhatóak. Ezek a szörnycsoportok a következők: 9095 öregedést okozó lények, 9096 éjfattyak, 9097 szintszivó lények, 9098 halált okozó képességgel megáldott lények, 9099 armageddon varázslatot lövő lények. Egy példa: ha kiadod az FTV 260 9096 parancsot, minden éjfatty ellen éjfattyak végzete támadó varázslattal fogsz kezdeni (ha komponensed is van, és nincs az adott éjfattyra konkrétabb beállításod).
* Eddig a Közös Tudatokra és egy konkrét vallásra kiadott FT, ill. BA parancsok egyenlő prioritásúak voltak, mostantól azonban a KT-ra kiadott parancsokat előbb értékeli ki a program. Ezenkívül szövetségre kiadott BA parancs esetén a szövetség tagjaival nem csak harcolni, de tőlük lopni sem fog karaktered.
* A T parancs mostantól nagyobb prioritású az őrzők ébersége KT képesség, illetve a tudati fétis használata során is, ha ugyanarra a szörnyre T és BA parancsod is lenne. (A szabadban is hasonlóképp működik.)
* A mocsári penkét most már nem használod el a 37-es jellempróbában, ha nagyon őrzöd.
* Mivel mostanában több olyan visszajelzést is kaptunk tőletek, miszerint egy-egy FT parancs miatt a Túlélők Földje épületeiben is harcoltatok az ottani lakóval, pedig eredeti szándékotok nem ez volt, felülbíráltuk a program jelenlegi működését. Mostantól egy karakter csak abban az esetben támad be egy épületet, ha magas agressziója ezt indokolja. Így innentől az nem számít, hogy van-e Feltételes Támadás parancsa a benn lakóra.
* A csupasz izom mostantól a forduló vége helyett a következő táborozás végéig tart.
* A bájital működését felülbíráltuk, minek eredményeképp ez a tárgy mostantól átadhatatlan.
* Változtattunk kicsit a köreleji események kiírásának sorrendjén, mivel történt a múltban olyan, hogy egy vesztes csata után, de még elD.E.M.ezés előtt egyéb események kerültek kiírásra (pl. Aukciós Ügynök érkezte). Ez amúgy csak szövegileg volt zavaró, más hibával nem járt.
* Miután a karakter elfelejtette a vámpirizációt, áldomást, vagy egyéb ilyen jellegű varázslatokat (tegyük fel mert kiáldozott egy istentől), a folyamatban lévő varázslatát továbbra is újítgatta a csaták végén. Javítottuk a hibát, ilyenkor a varázslat hatása elmúlik, és nem megújítható.
* Ha valaki utólag belépett egy olyan KTba, amelynek megvolt a végtelen megismerése, előfordult, hogy 20 forduló múlva a gép nem számolta neki a +TNO-t és +KNO-t. Ezt a hibát javítottuk, aki ezután lép be ilyen KT-ba annak ez a probléma nem fog előjönni.
* 2005. június 14-től 2005. augusztus 15-ig beköszöntöttek a fejlődés hónapjai a Túlélők Földjén. A TF csapat Beholder találkozós TF-ŐV párviadalban nyújtott teljesítményének köszönhetően ebben az időszakban minden szörny 10%-kal több Tapasztalati Pontot ér. Másfajta TP szerzési módra nem terjed ki ez a bónusz.
* Különválasztottuk az MXTU-t és a tárgyakból kapott MXTU-t. Ennek annyi az általatok érzékelhető eredménye, hogy ahol az MXTU változik, mostantól az alappal számolunk (pl. AMT paranccsal történő MXTU átadáskor a két fél MXTU-ja közötti relációba nem számítanak bele a tárgyakból kapott bónuszok, vagy MXTU TF-elésekor nem a tárgyakkal megnövelt MXTU alapján kell a TVP-t elkölteni). Ez a változás az egyes tevékenységek során kapott TU mennyiségére nincs hatással. A karakterlapon továbbra is a tárgyakkal növelt értéket láthatjátok.
* A tűzkéz, villámkéz, méregcsók, jéghalál KT varázslatoknál kalandozóharcban való használatukkor volt egy kis hiba, az ellenfél szemszögéből úgy tűnt, mintha ő lőtte volna a varázslatot. Javítottuk.
* Neves szörnyek! A Túlélők Földje találkozón leadott szörnytervező pályázat alkotásait kiértékeltük, leszelektáltuk, több helyen változtattunk, több hasonlót összemixeltünk, majd leprogramoztuk őket, úgyhogy a mai naptól senki sincs biztonságban, már a 220+ előtti területeken (nyugat, kelet, Sötét Föld) is neves szörnyek leselkednek a kalandozókra. Megjelenésük esélye a korábbi neves szörnyekéhez idomul, vagyis olyan hű-de-nagyon azért nem lesznek gyakoriak. Legtöbbjük két tárgyat hordoz (egy gyakorit és egy ritkát), mint már azt az ősi birodalom neves szörnyeitől megszokhattátok, de persze vannak kivételek. Ezek a neves szörnyek nem növelik a számlálót a neves szörnyekre vonatkozó isteni küldetésben, illetve nem jöhetnek az Őrzők ébersége KT képességgel történő imádkozáskor (illetve más hasonló, KT képességes szörnygeneráláskor sem).
* A forduló eleji szörnykereséskor a karakter nem volt hajlandó elfogni olyan szörnyet, aminek a merészsége alapján nem mert volna nekitámadni. A FOG parancs ilyenkor előbbre való lesz.
* Az őrzők éberségével, illetve tudati fétissel történő imádkozás során előfordulhatott, hogy amikor a karakter elDEMezett az adott mezőről, a következő IMre már varázslatot próbált megtanulni a VP regenből megvehetőek közül (általában a varázsfestéket). A hibát javítottuk. A DEMezés után az imádkozás folytatódik, ha van az adott helyszínen is oltár.
* A méregsemlegesítés akkor kerül 20 VP-be, ha egyszerre kétfajta méreg kínozza a karaktert (mondjuk a döglidérccel való találkozás után). Ez talán nem volt elég egyértelműen megfogalmazva a varázslat enciklopédiájában, így azt kiegészítettük.
* A könnyebb követhetőség kedvéért mostantól folyamatosan írjuk a karakterlapon, mennyi szabad hely van az adott karakter hátizsákjában.
* A kiírthoz képest egy héttel később, de véget ért a Beholder találkozón a TF csapat által megnyert kéthónapnyi +10% TP a szörnyekért.
* Ha egy labirintusban a karakter életereje menekülés% alá kerül, automatikusan átáll ötösre az óvatossága. Mostantól működik a következő: ha gyógyít magán a karakter, és menekülés% fölé kerül életereje, az óvatossága a következő mozgás előtt visszaáll az általa beállított értékre. Ha ez mégsem történt meg (már nem mozog többet, vagy nem tud eleget gyógyítani), a forduló végén mindenképp visszaállítódik az előző óvatosság beállítás.
* Hibásan törlődött eddig az egyszeri direkt FT parancs az olyan kalandozó-kalandozók közötti találkozásokban, ahol az egyik fél láthatatlan volt, és emiatt nem is került sor csatára. Kijavítottuk.
* Boltban EE-vel történő eladáskor - ha az utolsó paraméterként megadott tárgy nem volt átadható, csak egy hibaüzenet jelent meg, az első és második paraméterben megadott tárgyról semmi. Ilyenkor eladta őket a program, ahogy kell, csak visszajelzés nem volt. Javítottuk.
* A teleport varázslatok (városi + tiltott) akkor is létrejöttek, ha a karakter ugyanazon a mezőn állt, aminek a célkoordinátákat beírta a varázslat paramétereként. Mostantól hibaüzenetet kap a játékos ehelyett.
* Mostantól a karakterlapon az őrző szörnyek mellett az is látszik, mennyi pluszt ad akkor, ha a karaktertől lopni akarnak.
* A KUT paranccsal csatamezőkön (s egyéb ehhez hasonló tereptárgyakon) való kutatáskor nem vont TVP-t a program a parancsvégi Feltételes Gyógyításokért. A hibát megszüntettük.
* Megváltozott az internetes fordulók kinézete. A fontosabb változások:
* Minden sebzés, sebződés ki van emelve (korábban volt, ami elsikkadt a szövegben), illetve a gyógyulások, forduló végéig tartó és permanens változások, valamint a szerzett kincsek is. Ezenkívül a hibaüzenetek, hibás parancsok is kiemelést kaptak.
* Ha online nézed a fordulódat, a tárgyak, szörnyek, varázslatok nevére kattintva feljönnek azok enciklopédiái.
* A karakterlapon a tárgylistán a KF-elhető tárgyak slotonként vannak felsorolva azoknál a karaktereknél, amelyeknek legalább 100 féle tárgya van. Itt a tárgyak neve fölé mozgatva az egeret, kiírja a böngésző a tárgy fontosabb tulajdonságait.
* A csatákat kicsit beljebb kezdjük, hogy elváljon a többi szövegtől, s mögöttük rövid statisztikát közlünk arról, hogy a karakter mennyit sebzett, mennyit sebződött, mennyit gyógyult a csata közben.
* A bolti tárgylistát és a varázslótornyos varázslatkészletet táblázatba szedtük.
* Hogy a labirintusok, titkosírások tökéletesen megjelenhessenek, az ehhez szükséges képeket töltsd le erről az oldalról: http://www.beholder.hu/?m=-&in=letoltes.php&l id=4 .
* Amennyiben nem vagy elégedett a forduló színeivel, letölthetsz más stílusbeállításokat a következő oldalról: http://www.beholder.hu/?m=-&in=letoltes.php&l id=5 .
* Ha a labirintusban ládában kincset talált a karakter, a program figyelmen kívül hagyta a GYJ beállítását annak eldöntésekor, hogy felvegye-e. Ezt javítottuk.
* A karakterek közötti találkozás programkódját kénytelenek voltunk átírni teljesen, hogy a jövőben egyszerűbben bővíthető legyen. Régen úgy működött a program, hogy a táborozó félnek a táborozás alatti találkozásait a saját fordulójának elején generálta le, nem akkor, amikor azok ténylegesen megtörténtek. Onnantól, hogy a változás a játékba kerül, a találkozások azonnal megtörténnek a passzív fél részére is (a korábbi találkozások viszont úgyanúgy generálódnak, mint eddig). Persze ez elsősorban háttérváltozás, amiből ti nem sok mindent fogtok tapasztalni, két jelentősebb dolog van csupán, ami a fordulókban is megváltozott:
A D.E.M.-ezés, halál azonnal megtörténik, ha a táborozó fél meghalna a találkozáskor. Ha csak D.E.M.-ezett, a karakter óvatosabb lesz a hátralevő időben, azaz nem fog ugyan másik kalandozókkal találkozni, de tárgyat átadni neki lehet majd. A deus ex machina a táborozás alatt nem repíti el több mezőnyire a karaktert, akkor sem, ha a beállítás ezt indokolta volna (illetve elrepíteni elrepíti, de a karakter automatikusan visszasétál a következő forduló elejéig a kiinduló táborozási koordinátára). Így a jövőben mindenki biztos lehet benne, hogy a fordulóját azon a koordinátán kezdi, ahol letáborozott (kivéve persze, ha az ominózus találkozás még a változás előtt történt volna meg, csak nem lépett a karakter azóta).
A másik fontosabb változás a Feltételes Udvarlással kapcsolatos. Sikeres szerelmeskedés után az FU azonnal törlődik a táborozó felekről, kivéve ha ők házastársak. A gravia öve nevű tárgyat emellett csak fordulónként egyszer lehet használni.
A találkozás rutin bonyolultsága miatt az alapos tesztelés ellenére is előfordulhatnak hibák. Amennyiben ilyet tapasztalsz, kérjük jelezd a Játékvezetőnek.
* Bekerültek a varázslattervező pályázaton kiválasztott varázslatok a játékba. Megtanulásuk a mágustornyokban, ill. imádkozással VP regenerációból (akinek már van elég VP regenerációja, a következő isteni küldetés leimádkozása után láthatja majd, milyen varázslatok vannak) sajátíthatók el. A 2006. januári Alanori Krónikában teljes listát találtok arról, hogy melyek ezek a varázslatok, és mire jók.

Üzenet küldése a karakternek